Mijn idee iddquote:Op woensdag 21 november 2012 11:57 schreef V1z0R het volgende:
Mar, inderdaad beter om tegen wat kosten gezond te blijven dan gratis van de wal in de sloot worden geholpenXMert
Volgens mij kun je heel goedkoop gezond leven hoor?quote:Op woensdag 21 november 2012 11:57 schreef V1z0R het volgende:
Mar, inderdaad beter om tegen wat kosten gezond te blijven dan gratis van de wal in de sloot worden geholpenXMert
Dit gaat om betaald sporten op maat vs gratis revalidatie die minder bij Mar aansluit.quote:Op woensdag 21 november 2012 12:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Volgens mij kun je heel goedkoop gezond leven hoor?
Dan begrijp ik de opmerkingquote:Op woensdag 21 november 2012 12:42 schreef loveli het volgende:
[..]
Dit gaat om betaald sporten op maat vs gratis revalidatie die minder bij Mar aansluit.
Verder ben ik benieuwd naar alle goede raad voor goedkoop gezond leven
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dijenkletserextravaganza!" - V1z
You and me both.quote:Op woensdag 21 november 2012 12:51 schreef _aurum_ het volgende:
Spannend DaD! Ben benieuwd hoelang het duurt nadat het nieuwe huis er is voor er over babies gesproken gaat worden![]()
Denk het niet... Waar het om gaat is dat je kleine vlokken hebt ipv "hele vlokken".quote:Op woensdag 21 november 2012 11:13 schreef loveli het volgende:
En de el cheapo euroshopper? Die van de C1000 vind ik slap.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel goed:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door Perruche op 21-11-2012 13:14:20 ]
quote:Op woensdag 21 november 2012 13:08 schreef Perruche het volgende:
[..]
Denk het niet... Waar het om gaat is dat je kleine vlokken hebt ipv "hele vlokken".
Niet goed:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel goed:Waarom is dat ene beter dan de andere?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op woensdag 21 november 2012 13:05 schreef Goodbye het volgende:
voor Mariaatje, klinkt als een hele lieve oma!
Ja is ook! Ze heeft ook wel haar dingetjes natuurlijk
, maar in grote lijnen vind ik mijn oma heel tof
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
quote:Op woensdag 21 november 2012 13:08 schreef Perruche het volgende:
[..]
Denk het niet... Waar het om gaat is dat je kleine vlokken hebt ipv "hele vlokken".
Niet goed:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel goed:Bij mij doet je plaatje kleine vlokken het niet, maar volgens mij is het C1000 kleine vlokken vs ES hele vlokken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.crap in = crap out
Do tell! (even los van wat Loveli al uitlegde)quote:Op woensdag 21 november 2012 12:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Volgens mij kun je heel goedkoop gezond leven hoor?
Je hoeft er iig niet heen voor de havermout. ES heeft geen hele vlokken, maar is wel (veel) steviger dan C1000. Duurdere koop ik nietquote:Op woensdag 21 november 2012 13:14 schreef Perruche het volgende:
Maria, niet dat het "niet goed is", maar voor mij is de structuur niet zo lekker als van hele vlokken.
Li, ik weet niet wat je bedoelt met C1000, daar kom ik nooitheb het plaatje veranderd, kan je het nu wel zien?
ES kost 39 cent ofzoquote:Op woensdag 21 november 2012 13:21 schreef MarMar het volgende:
Ik heb volgens mij altijd goedkope van de Liddl? Zakje voor 50 ct, prima vlokken.
I feel your pain. Werkelijk alles wat ik deze week oppak, blijkt een probleemgeval te zijn.quote:Op woensdag 21 november 2012 13:01 schreef _aurum_ het volgende:
fijn dat het beter gaat
Ik heb net ff een offerte laten maken voor een potentiele nieuwe auto en ik moet zo verder met een offerte voor een klant en het is echt een hoofdpijn offerteAllemaal moeilijke dingen, waar ik geen zin in heb dus dan maar WOG'gen
Ik ben gewend aan 4 - of 7-korenvlokken (haver, gerst, rogge, tarwe, maïs, boekweit en rijst) van de De Halm ofzoiets, bij ekoplaza. Wat duurder maar echt ultiem lekkerquote:Op woensdag 21 november 2012 13:20 schreef loveli het volgende:
[..]
Je hoeft er iig niet heen voor de havermout. ES heeft geen hele vlokken, maar is wel (veel) steviger dan C1000. Duurdere koop ik niet
Ben je weer helemaal aan het werk?quote:Op woensdag 21 november 2012 13:23 schreef Phaidra het volgende:
[..]
I feel your pain. Werkelijk alles wat ik deze week oppak, blijkt een probleemgeval te zijn.
Vertel mij watquote:Op woensdag 21 november 2012 13:25 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ik had vanmorgen jouw trucje met cacao, en dan kokos erbij. Vloeibare bounty
Nou... groente en fruit is op de markt altijd wel goedkoop te krijgen. En gewoon eten volgens de reclames (en de mazzel hebben bijna alle groentes te lusten), gewoon verschillende supermarkten af fietsen. Diepvries groentes zijn net zo gezond en heel goedkoop mocht het vers duur zijn. Vega zijn helpt ook heel veel.quote:Op woensdag 21 november 2012 13:20 schreef MarMar het volgende:
[..]
Do tell! (even los van wat Loveli al uitlegde)
Hier gaat verreweg het meeste boodschappengeld op aan groente fruit en vlees/vis.. De ongezonde boodschappen zijn gek genoeg altijd spotgoedkoop te krijgen.
*mentale aantekening*quote:Op woensdag 21 november 2012 13:25 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ik had vanmorgen jouw trucje met cacao, en dan kokos erbij. Vloeibare bounty
No offence he, maar ik denk dat jij wel minder gevarieerd en ook minder eet dan de meesten hier. Daarnaast heeft bijv. MarMar kinderen dus dat maakt het ook wel duurder, natuurlijk hoe meer mensen hoe meer kosten enzo.quote:Op woensdag 21 november 2012 13:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nou... groente en fruit is op de markt altijd wel goedkoop te krijgen. En gewoon eten volgens de reclames (en de mazzel hebben bijna alle groentes te lusten), gewoon verschillende supermarkten af fietsen. Diepvries groentes zijn net zo gezond en heel goedkoop mocht het vers duur zijn. Vega zijn helpt ook heel veel.
En gewoon een boodschappen bedrag inplannen (ik eet voor ¤15,- per week maximaal, meestal eronder, maar wel gezond).
En sporten, gewoon lekker naar buiten gaan
Waarom zou het niet mogen?quote:Op woensdag 21 november 2012 13:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
*mentale aantekening*
Nu nog een momentje verzinnen dat het mag van mezelf
ik gooi er nog een schepje bovenop....ik zie 1 melding bij mijn Word scherm:quote:Op woensdag 21 november 2012 13:23 schreef Phaidra het volgende:
[..]
I feel your pain. Werkelijk alles wat ik deze week oppak, blijkt een probleemgeval te zijn.
Nou, ik eet elke dag een andere groente en fruit dat maak ik eerst op voordat ik wat nieuws koop. Met de basis en eiwitten wissel ik ook, dus tja...quote:Op woensdag 21 november 2012 13:29 schreef Perruche het volgende:
[..]
No offence he, maar ik denk dat jij wel minder gevarieerd en ook minder eet dan de meesten hier. Daarnaast heeft bijv. MarMar kinderen dus dat maakt het ook wel duurder, natuurlijk hoe meer mensen hoe meer kosten enzo.
Maar ja, wat eet jij, 4 bth, 2 fruit, avondeten en nog een schaaltje yoghurt? Voor veel mensen is dat niet "genoeg" en ook niet echt afwisselend. Maar goed, als ik op de kleintjes zou moeten letten zou ik ook wel minde geld uitgeven aan mijn eten.quote:Op woensdag 21 november 2012 13:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nou, ik eet elke dag een andere groente en fruit dat maak ik eerst op voordat ik wat nieuws koop. Met de basis en eiwitten wissel ik ook, dus tja...
En ik heb inderdaad vanuit mijn situatie gerekend (logisch, de enige situatie die ik ken).
Daarbij heb ik ook gewoon minder te besteden en ik wil ook nog meer dan genoeg geld overhouden voor leuke dingen
Als ik mijn huur, zorgkosten, school, koor en studentenvereniging heb betaald houd ik ongeveer ¤200,- over. Ik wil nog leuke dingen kunnen doen met vrienden, hobby's et cetera. Dus daar reken ik ¤120,- voor en dan ¤60,- voor etenquote:Op woensdag 21 november 2012 13:33 schreef Perruche het volgende:
[..]
Maar ja, wat eet jij, 4 bth, 2 fruit, avondeten en nog een schaaltje yoghurt? Voor veel mensen is dat niet "genoeg" en ook niet echt afwisselend. Maar goed, als ik op de kleintjes zou moeten letten zou ik ook wel minde geld uitgeven aan mijn eten.
Sorry, voelde gewoon zo. En zoals ik al zei, ik weet dat dit voor mij werkt en ik zeg ook niet dat iedereen voor dat geld kan leven. Maar ik ben ook a.) alleen, b.) klein, c.) ik doe niet aan low-carbquote:Op woensdag 21 november 2012 13:37 schreef Perruche het volgende:
je hoeft je niet aangevallen te voelen ofzo... ik zeg alleen dat ik denk dat wat voor jou geld nietnvoor iedereen geld. En notabene ook nog dat wanneer ik ook wel anders zou piepen alls ik zou moeten bezuinigen
The horror!quote:Op woensdag 21 november 2012 13:37 schreef loveli het volgende:
Meh, ik heb bedacht dat ik naar m'n werk moet gaan fietsen
Is dat echt zo ja? Dat soort excuses krijg je altijd bij programma als obees enzo. Maar ik zit niet net zo vol van koekjes als van een bth pindakaas. (jaja, genoeg koekjes eten enzoquote:Op woensdag 21 november 2012 13:38 schreef MarMar het volgende:
Je kunt toch vrij simpel beredeneren dat meer mensen in een huishouden meer betalen?![]()
Koekjes zijn goedkoper dan brood, snoepjes zijn goedkoper dan fruit etc..
Ik kan een kar vol ongezonde meuk halen voor 20 euro als ik mijn best doe, dat lukt me niet met gezind spul.
Dittem, ik eet soms wel elke ochtend vloeibare bountyquote:Op woensdag 21 november 2012 13:30 schreef Perruche het volgende:
[..]
Waarom zou het niet mogen?
Havermout = gezond
amandelmelk = gezond (ik had havermout met water gemaakt en toen het was afgekoeld amandelmelk erbij om het wat vloeibaarder te maken)
cacao=gezond
theelepel agavesiroop ga je ook niet dood aan
Ik wist niet eens dat jij een fiets had!quote:
Een komkommer kosste hier 25 cent bij de Lidlquote:Op woensdag 21 november 2012 13:44 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb altijd een hele kar vol gezond spul. Maargoed, ik moet wat tegenhang bieden aan het gemiddelde Britse gezin...Groente is het laatste jaar wel wat duurder geworden, maar Lidl heeft wel vaak aanbiedingen
Maar nat van het zweetquote:Op woensdag 21 november 2012 13:42 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik heb 't net gedaan en ben droog overgekomen (onder m'n regenkleding)
Ik had er 3! Tot er een maand geleden 2 zijn gestolen.quote:Op woensdag 21 november 2012 13:44 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat jij een fiets had!
Oh en kokos is ook gezond, goede vetten enzo. Ik denk dat dit best wel gezonder is dan een boterham met boter en kaas. Wellicht de cacao weglaten, maar dan is het nog lekkerquote:Op woensdag 21 november 2012 13:44 schreef Nallie het volgende:
[..]
Dittem, ik eet soms wel elke ochtend vloeibare bounty
Je overgebleven fiets heeft toch geen lekke banden he?!quote:Op woensdag 21 november 2012 13:45 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik had er 3! Tot er een maand geleden 2 zijn gestolen.
Hij ligt al twee weken onaangeraakt in je koelkast?quote:Op woensdag 21 november 2012 13:45 schreef conleche het volgende:
Ik doe al twee weken met een spitskool van 49 cent.
Als voetbal?quote:Op woensdag 21 november 2012 13:45 schreef conleche het volgende:
quote:Op woensdag 21 november 2012 13:46 schreef uniekhoorn het volgende:
Zal maar niet zeggen hoeveel geld wij aan groente lkwijt zijn
Heb net 15.4 km hardgelopen, zover wilde ik helemaal niet maar het liep lekker
Cacao is superfood!quote:Op woensdag 21 november 2012 13:45 schreef Perruche het volgende:
[..]
Oh en kokos is ook gezond, goede vetten enzo. Ik denk dat dit best wel gezonder is dan een boterham met boter en kaas. Wellicht de cacao weglaten, maar dan is het nog lekker
Nee! Ik snij er iedere keer wat van af voor rauwkost of wokgroenten. Hij is nu net opgegaan.quote:Op woensdag 21 november 2012 13:46 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Hij ligt al twee weken onaangeraakt in je koelkast?
Spitskoolquote:Op woensdag 21 november 2012 13:45 schreef conleche het volgende:
Goed man!quote:Op woensdag 21 november 2012 13:46 schreef uniekhoorn het volgende:
Zal maar niet zeggen hoeveel geld wij aan groente lkwijt zijn
Heb net 15.4 km hardgelopen, zover wilde ik helemaal niet maar het liep lekker
Wow!quote:Op woensdag 21 november 2012 13:46 schreef conleche het volgende:
[..]
Nee! Ik snij er iedere keer wat van af voor rauwkost of wokgroenten. Hij is nu net opgegaan.
Ja dat is echt zo, voor 50 cent heb je een behoorlijk pak koekjes, voor de 2 euro per dag aan appels heb je ook behoorlijk wat snoep in de goedkopere winkelsquote:Op woensdag 21 november 2012 13:42 schreef Perruche het volgende:
[..]
Is dat echt zo ja? Dat soort excuses krijg je altijd bij programma als obees enzo. Maar ik zit niet net zo vol van koekjes als van een bth pindakaas. (jaja, genoeg koekjes eten enzo)
Groente kan idd duur zijn maar seizoensgroenten is vrij goedkoop. Maar het kost allemaal wel meer werk en meer "staple foods" als aardappels, rijst etc is dan ook wel een vereiste...
Ok, maar van een minimars zit je niet zo vol als van een appel. Althans, ik nietquote:Op woensdag 21 november 2012 13:48 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ja dat is echt zo, voor 50 cent heb je een behoorlijk pak koekjes, voor de 2 euro per dag aan appels heb je ook behoorlijk wat snoep in de goedkopere winkelsZelfs een zak minimarsjes bij de appie is goedkoper dan die 2 appels p.p.p.dag hier.
Overigens bezuinig ik alleen op de ongezonde dingen, koekjes koop ik niet, ik heb gewoon altijd bloem en gist en zout en eieren en melk en suiker en als er visite komt, of we er gewoon zin in hebben, bak ik watGoedkoper en gezonder (lees: minder ongezond).
Seizoensgroente doen we ook, alleen al uit principe. Fruit en vlees is dan nog verreweg het duurste van de boodschappen eigenlijk, de groente valt idd wel mee.
Van een zak welquote:Op woensdag 21 november 2012 13:51 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ok, maar van een minimars zit je niet zo vol als van een appel. Althans, ik niet
Maar na twee boterhammen zit ik echt vol, en als ik dat met koekjes wil bereiken moet ik echt wel een half pak eten. Een heel brood (waar ik ruim een week mee doe) kost ¤1,20. Daar heb ik ¤3,50 aan koekjes voor nodigquote:Op woensdag 21 november 2012 13:48 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ja dat is echt zo, voor 50 cent heb je een behoorlijk pak koekjes
Er zitten ook wel iets meer dan 4 van die dingen in een zakquote:Op woensdag 21 november 2012 13:51 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ok, maar van een minimars zit je niet zo vol als van een appel. Althans, ik niet
ik heb altijd een basisvoorraad groente in de koelkast liggen: wortel, paprika, courgette en broccoli. Daarnaast soms tomaten (die lust ik rauw eigenlijk niet zo), en aubergine. Verder standaard appels en bananen in huis, en in deze tijd van het jaar ook mandarijnen.quote:Op woensdag 21 november 2012 13:51 schreef motorbloempje het volgende:
Ik doe wel altijd lang met een zak wortels van 50p. Gaan her en der in en vergaan niet zo snel. Zelfde met bleekselderij.
Nu ja, nu maar 's aan de studie![]()
Noten bij de appie? Vies en duur! Ik haal ze op de markt, 100 gr macadamia of pecan voor 1,50 ofzo? En superlekker!quote:Op woensdag 21 november 2012 14:02 schreef the85mc het volgende:
toch weer zwaarder, nu 86 kg Ik snap echt niet waar dat gewicht blijft.. Mijn maten zijn ongeveer hetzelfde als toen ik 8 k lichter was.. raar..
Somebody's gonna be offended...quote:Op woensdag 21 november 2012 14:05 schreef Perruche het volgende:
[..]
Noten bij de apppie? Vies en duur! Ik haal ze op de markt, 100 gr macadamia of pecan voor 1,50 ofzo? En superlekker!
Eens met duur, op de markt zijn ze wel iets goedkoper inderdaad.quote:Op woensdag 21 november 2012 14:05 schreef Perruche het volgende:
[..]
Noten bij de apppie? Vies en duur! Ik haal ze op de markt, 100 gr macadamia of pecan voor 1,50 ofzo? En superlekker!
Noten haal je op de markt of bij de turk.quote:Op woensdag 21 november 2012 14:02 schreef the85mc het volgende:
Ik eet ook veel uit de bonus, maar dan nog zijn de turkse winkeltjes nog wel goedkoper. Ik vind noten best duur.. Er gaan per week 2-3 bakjes door, ik haal ze altijd bij de appie. Die van de jumbo zijn iets goedkoper, maar veel minder vers. En de lidl heeft alleen notenmix met gebrande noten..
Ik was vanochtend toch weer zwaarder, nu 86 kgIk snap echt niet waar dat gewicht blijft.. Mijn maten zijn ongeveer hetzelfde als toen ik 8 k lichter was.. raar..
Hebben we het over dezelfde? Zo'n doorzichtig bakje.. En altijd de verste uitzoeken uit het schapquote:Op woensdag 21 november 2012 14:05 schreef Perruche het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.
Ja. Ik vind die, zeker vergeleken met de noten van de markt, echt niet lekker.quote:Op woensdag 21 november 2012 14:08 schreef the85mc het volgende:
[..]
Hebben we het over dezelfde? Zo'n doorzichtig bakje.. En altijd de verste uitzoeken uit het schapMaar in de supermarkt waar ik boodschappen doet gaan die noten altijd hard. Bij de jumbo proeven ze wel alsif ze al een jaar in de verpakking zitten..
Oeh, da's lekker after-hardloopvoerquote:Op woensdag 21 november 2012 14:08 schreef Jagärtrut het volgende:
Net trouwens lekker gelunched, na het hardlopen:
Roereitje van 2 eieren, 2 plakjes spek, 2 boterhammen kaas en een appel...
Ik heb al geen tijden noten van de markt gegeten, dus het zou best kunnen kloppen. Binnenkort maar eens proberen dan.quote:Op woensdag 21 november 2012 14:11 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ja. Ik vind die, zeker vergeleken met de noten van de markt, echt niet lekker.
Jep. Alweer ruim een maand. Op zich wel leuk hoor, maar ik merk wel dat ik om de week een dag minder heb. En als zo ongeveer alles niet loopt zoals zou moeten... Meh.quote:Op woensdag 21 november 2012 13:24 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ben je weer helemaal aan het werk?
Dat red ik met de auto ook nietquote:Op woensdag 21 november 2012 13:45 schreef loveli het volgende:
Heerlijk, met de auto naar werk. Geen regen, tegenwind, omwegen met OV, whatever en binnen 10 minuten op werk.
quote:Op woensdag 21 november 2012 14:31 schreef motorbloempje het volgende:
Tsja... het is niet zo goed te bevatten. We hebben haar allebei alleen nog 'relatief goed' gezien, dus we kunnen ons niet echt indenken hoe het is om haar straks vrijdag zelf weer te zien. Het is heel surrealistisch, die beschrijvingen. Wel ronduit klote natuurlijk, maar denk dat de klap pas vrijdag komt.
Ghehequote:Op woensdag 21 november 2012 15:39 schreef MariaEtcetera het volgende:
Cheer up pun anyone? Kreeg ik net doorgestuurd van vriendje en in het topic zijn ook sads!
[ afbeelding ]
Impressive!quote:Op woensdag 21 november 2012 16:14 schreef the85mc het volgende:
Even iets anders: ik hou mijn gegevens bij (vetpercentage, omtrekken, gewicht) in een sheet. Mijn vetvrije massa stijgt sneller dan gewoon gewicht, dus ik vond het tijd om er een solverformule overheen te gooien: Over 176 weken is mijn vetvrije gewicht hoger dan normale gewicht. Dan weeg ik trouwens 163 kg...
Het is zo fout he?quote:Op woensdag 21 november 2012 16:26 schreef motorbloempje het volgende:
Het doet gewoon pijn aan m'n hersenen Coco!![]()
Nee, juist niet.. helemaal geen honger dat heb ik met alle sporten. Als ik niet sport op een dag dan heb ik juist de hele dag honger 'quote:Op woensdag 21 november 2012 16:12 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Krijg jij geen hongerklop met zo weinig koolhydraten na zo'n stuk lopen Uniek?
Ik kan wel merken dat ik een nieuw schema heb. Spierpijn aan de voorkant en achterkant van mijn dijen, in mn billen, mn rechte buikspieren, mn schouders en mn bovenarmen. En mn borst,
Lastig! Is er een mogelijkheid om het vanuit jouw eigen beeldpunt te doen of moet de methode voor correct doorgaan en moeten de studenten het 'daar mee doen'?quote:Op woensdag 21 november 2012 16:31 schreef Jagärtrut het volgende:
beuh, ik moet vrijdag lesgeven over een bepaalde methode waar ik het in de grote lijnen niet mee eens ben, maar in de kleine details niet 100% snap. Ik zie er nu al tegenop!
Honey Boo Booquote:Op woensdag 21 november 2012 16:28 schreef motorbloempje het volgende:
Ik negeer het maar. Net als 'Honey Boo Boo' waar een vriend van me helemaal idolaat van is
Wat noemt ie als terugverdientijd?quote:Op woensdag 21 november 2012 16:55 schreef uniekhoorn het volgende:
We hebben nu zo'n vertegenwoordiger hier zitten met een mooi verhaal over zonnepanelen.. Het ziet er naar uit dat hij nog even blijft maar ik heb honger
Daar komt ie zo op, haha... Hij weet nu ook dat ik ermee bezig ben op internetquote:Op woensdag 21 november 2012 16:57 schreef the85mc het volgende:
[..]
Wat noemt ie als terugverdientijd?
quote:Op woensdag 21 november 2012 15:39 schreef MariaEtcetera het volgende:
Cheer up pun anyone? Kreeg ik net doorgestuurd van vriendje en in het topic zijn ook sads!
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 21 november 2012 17:01 schreef DevilsAndDust het volgende:
Huis gezien en we vinden het mooi! Nu dus heel goed gaan nadenken over wat we allemaal precies willen en kunnen...
7 jaar toch?quote:Op woensdag 21 november 2012 17:01 schreef the85mc het volgende:
Chinese zonnepanelen zijn vaak goedkoper dan europese, maar je hebt ook een transformator nodig. Die chinese zonnepanelen hebben vaak minder goede trafo's en die moet je vaak na 10 jaar vervangen. En vaak merk je niet dat de trafo het niet meer doet..
Lijkt me wel wat optimistisch.. Ook op jullie dak? Of in 8 jaar in testlab onder perfecte omstandigheden..quote:
TVT? Of transformatoren vervangen?quote:
En dan kun je jezelf nog zo volwassen vinden, maar het eerst wat ik heb gedaan na de bezichtiging was toch echt m'n papa bellen.quote:
Geen last van schaduw van bomen of huizen van buren op je dak?quote:Op woensdag 21 november 2012 17:13 schreef uniekhoorn het volgende:
Heel veel info... wij zoeken het uit... Wij hebben plat dak, dat scheelt alweer
Ghehe, wij ook hoor!quote:Op woensdag 21 november 2012 17:20 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
En dan kun je jezelf nog zo volwassen vinden, maar het eerst wat ik heb gedaan na de bezichtiging was toch echt m'n papa bellen..
Een 1 kWp paneel levert gemiddeld in perfecte omstandigheden in nederland zo'n 900 kwh per jaar, Als je niet goed op zuiden zit georienteerd of wat schaduw hebt dan is het lager. De optimale hoek is trouwens zo'n 30-40 graden. Dus plat neerleggen zorgt ook weer voor een lagere opbrengst..quote:Op woensdag 21 november 2012 17:13 schreef uniekhoorn het volgende:
Heel veel info... wij zoeken het uit... Wij hebben plat dak, dat scheelt alweer
Volkomen logischquote:Op woensdag 21 november 2012 17:20 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
En dan kun je jezelf nog zo volwassen vinden, maar het eerst wat ik heb gedaan na de bezichtiging was toch echt m'n papa bellen..
Spannend! Ik ben erg benieuwd of je goed van je huidige huis afkomt, al verwacht ik dat eigenlijk wel. Heb je daar al enig idee van? Laten taxeren oid?quote:Op woensdag 21 november 2012 17:01 schreef DevilsAndDust het volgende:
Huis gezien en we vinden het mooi! Nu dus heel goed gaan nadenken over wat we allemaal precies willen en kunnen...
Spannend!quote:Op woensdag 21 november 2012 17:01 schreef DevilsAndDust het volgende:
We hebben verder nog helemaal niets gedaan. We pakken dit ook echt vreselijk verkeerd aan, maar goed.quote:Op woensdag 21 november 2012 18:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Spannend! Ik ben erg benieuwd of je goed van je huidige huis afkomt, al verwacht ik dat eigenlijk wel. Heb je daar al enig idee van? Laten taxeren oid?
Ik heb trouwens met deze makelaars goede ervaringen; die in de nieuwbouw op de kop (Jacco) en die in een statige villa (Marijke)quote:Op woensdag 21 november 2012 18:22 schreef DevilsAndDust het volgende:
Iemand hier nog geïnteresseerd in een knus, sfeervol jaren '20-huisje in één van de leukste wijken van Groningen?.
precies datte! rendement 8% tegen 1.5 vd bankquote:Op woensdag 21 november 2012 18:06 schreef sigme het volgende:
rendement dan z'n geld op een spaarrekening.
Is Jacco die met het ruitjesoverhemd? Want dan hebben we laatst al met hem gesproken.quote:Op woensdag 21 november 2012 18:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb trouwens met deze makelaars goede ervaringen; die in de nieuwbouw op de kop (Jacco) en die in een statige villa (Marijke)
Collega van me heeft bij Jacco eens binnen 2 jaar 4 huizen ge/verkocht. Bij het vierde huis heeft hij de commissie laten vervallen. Oh, en mijn huisje heeft hij getaxeerd destijds. Daar heeft hij een standaardprijs voor - maar toen hij geweest was stond hij erop dat we een lager bedrag zouden betalen. Zo'n klein huisje had ie nog nooit getaxeerd.
Ik denk het wel, hij lijkt me dan snel wat oud geworden, maar dat kan natuurlijk makkelijk met hard werken en kinderen. Boom van een vent en niet te mager, was hij destijds.quote:Op woensdag 21 november 2012 18:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Is Jacco die met het ruitjesoverhemd? Want dan hebben we laatst al met hem gesproken..
Maar bedankt voor de tip, daar hebben we echt iets aan!.
De turk is nog goedkoper dan de markt.quote:Op woensdag 21 november 2012 14:06 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Noten haal je op de markt of bij de turk.
Ik heb een keer gedrumd (kan er niet veel vanquote:Op woensdag 21 november 2012 20:18 schreef MaJo het volgende:
Jee super lekker gedrumd net! Waar ik bij mijn vorige leraar na een jaar nog steeds de basisritmes deed hebben we nu een nummer van The white stripes gedaanEn het zweet stond in mijn nek dus ook nog eens een goede workout
quote:Op woensdag 21 november 2012 20:21 schreef Cocotrimonium het volgende:
DaD, tof dat het huis zo beviel! Hopelijk verkopen jullie het huidige huis snel
Mar, ik vind het trouwens echt super om te lezen hoe goed het momenteel met je gaat!![]()
In het begin had ik ook wel spierpijn jaquote:Op woensdag 21 november 2012 20:21 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ik heb een keer gedrumd (kan er niet veel van) en ik had twee dagen spierpijn
dat kan zeker wel een goede work out zijn ja!
quote:Op woensdag 21 november 2012 20:22 schreef Cocotrimonium het volgende:
Jongens, er werd hier net toch een tof pakketje afgegeven![]()
Ik was vandaag bij mijn Turk. Daar kom ik graag, maar hij is bepaald niet goedkoop.quote:Op woensdag 21 november 2012 20:17 schreef Xennia het volgende:
[..]
De turk is nog goedkoper dan de markt.
Ik geloof het wel?quote:Op woensdag 21 november 2012 20:40 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Die knuffel!Hoe cool!
Is het een miereneter?
In mijn buurt is meer concurrentie. Alleen in de Kanaalstraat zitten denk ik al een stuk of 20 turkse winkels.quote:Op woensdag 21 november 2012 20:45 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik was vandaag bij mijn Turk. Daar kom ik graag, maar hij is bepaald niet goedkoop.
Elke week koop ik bij hem iets meer dan 20 minitomaatjes, voor 5 euro/kilo. Tenminste, dat kostten ze deze zomer. Hij zet nooit veel prijzen bij z'n waren.
Maar meneer Turk is een schat die me zelfs groet als ik 'm elders in de stad tegenkom en z'n vrouw is stoer.
Die concurrentie is idd wel van belang. Ik heb hier ook maar één Turk zitten en die is ook niet mega goedkoop. Wel kwalitatief goed en lekker spul, dus de kwaliteit/prijs verhouding is prima!quote:Op woensdag 21 november 2012 20:50 schreef Xennia het volgende:
[..]
In mijn buurt is meer concurrentie. Alleen in de Kanaalstraat zitten denk ik al een stuk of 20 turkse winkels.
Vind ritme al knap... kan niet eens fatsoenlijk seconden tellen .....quote:Op woensdag 21 november 2012 20:54 schreef _aurum_ het volgende:
wat goed dat je kan drummen MaJo! Dat vind ik echt knap
Gelukkig is ons aller XM wel scherpquote:Op woensdag 21 november 2012 21:35 schreef uniekhoorn het volgende:
Het duurt even maar dan heb je ook wat
Thanksquote:Op woensdag 21 november 2012 20:54 schreef _aurum_ het volgende:
wat goed dat je kan drummen MaJo! Dat vind ik echt knap
Dat je vanavond nog een kind moet maken?quote:
euhhh nee, dat zeker nietquote:Op donderdag 22 november 2012 05:17 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Dat je vanavond nog een kind moet maken?
Ja, ik zal het kaartje dat al 3 weken in de la ligt ook maar eens opsturenquote:
Same here!quote:Op donderdag 22 november 2012 08:36 schreef V1z0R het volgende:
Mogguh!
Nu 2 weken aan de Vit D, begin het te merken en denk dat ik volgend jaar maar eerder er mee begin.
Is erg afhankelijk van hoeveel je in het daglicht doorbrengt.quote:Op donderdag 22 november 2012 09:10 schreef uniekhoorn het volgende:
D dus vanmiddag maar even halen. Neemniet zo voor supplementen maar ga deze toch maar even proberen. 10 mg moet voldoende zijn volgens google
Chocola is zeker niet het antwoord dat je zocht?quote:Op donderdag 22 november 2012 08:29 schreef uniekhoorn het volgende:
Van welke voeding word her ook alweer blij? In verband met weinig zonlicht en kou/vocht. Merk dat ik nu al begin met ergeren, geen zin meer hebben, somber
Dat wentquote:Op donderdag 22 november 2012 09:27 schreef Phaidra het volgende:
Ik slik ook vit. D, maar misschien moet ik de dosis verdubbelen. Omdat ik borstvoeding geef moet ik namelijk sowieso al extra slikken. Hoewel ik vooral erg moe en futloos ben omdat ik 's nachts de laatste tijd niet langer dan 2,5 uur aaneengesloten slaap...
20 mag ook volgens loveliquote:Op donderdag 22 november 2012 09:10 schreef uniekhoorn het volgende:
D dus vanmiddag maar even halen. Neemniet zo voor supplementen maar ga deze toch maar even proberen. 10 mg moet voldoende zijn volgens google
Ik vind 1300 kcal erg weinig, eerlijk gezegd. Zelfs als je heel klein bent. Met sporten zou ik toch zo rond de 2000 gaan zitten, minimaal 1800.quote:Op donderdag 22 november 2012 10:11 schreef Quinazoline het volgende:
Goedemorgen! Ik kom weer een lijstje posten.
O: 250 magere kwark, 100 g volle yoghurt, beetje vanillesuiker
T: appel
L: 3 bth houmous
D: kipfilet met spinazie
S: intervaltraining hardlopen
T: banaan
1301 kcal, dus ik ben tevreden. Tips blijven welkom.
Ik merk dat ik op sportdagen de neiging heb om inderdaad wat extra eten toe te voegen, maar daarmee eet ik dan weer extra wat ik verbrand door het sporten (en dan vind ik het lastig om maar te houden, waardoor ik alsnog te veel eet). Terwijl ik juist ook sport om nog wat meer af te vallen. Ik kan nog wel een eitje bij de spinazie doen, maar wil eigenlijk proberen het daarbij te houden. Meestal zit ik toch wat hoger in calorieen, en dit is toch niet echt te weinig? Hiermee eet ik ongeveer mijn BMR.quote:Op donderdag 22 november 2012 10:12 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik vind 1300 kcal erg weinig, eerlijk gezegd. Zelfs als je heel klein bent. Met sporten zou ik toch zo rond de 2000 gaan zitten, minimaal 1800.
Ja? Afgaan op wat mijn lijf aangeeft kan ik echt niet, dan blijf ik de hele dag door eten.quote:Op donderdag 22 november 2012 10:21 schreef loveli het volgende:
Was toch pas een artikel dat kcals tellen overrated is?
De banaan gelijk na je D als toetje en na je sport nog iets van kwark met fruit en of noten?quote:Op donderdag 22 november 2012 10:22 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Ja? Afgaan op wat mijn lijf aangeeft kan ik echt niet, dan blijf ik de hele dag door eten.
Mijn D heb ik juist bewust licht gehouden, zodat ik er geen last van heb met sporten. Na het sporten ga ik naar de ALV van de loopvereniging, dus dan is het handig om iets bij me te hebben dat ik daar kan eten.quote:Op donderdag 22 november 2012 10:26 schreef MarMar het volgende:
[..]
De banaan gelijk na je D als toetje en na je sport nog iets van kwark met fruit en of noten?
Nee, meer dat aangegeven energetische waardes niet leidend zijn omdat bij niet iedereen altijd alles wordt opgenomen.quote:Op donderdag 22 november 2012 10:21 schreef loveli het volgende:
Was toch pas een artikel dat kcals tellen overrated is?
Dan is kcals tellen toch overrated?quote:Op donderdag 22 november 2012 10:38 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Nee, meer dat aangegeven energetische waardes niet leidend zijn omdat bij niet iedereen altijd alles wordt opgenomen.
Voor mij was het rolstoeldieet.. dus ja, ik vind het weinig.quote:Op donderdag 22 november 2012 10:34 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Mijn D heb ik juist bewust licht gehouden, zodat ik er geen last van heb met sporten. Na het sporten ga ik naar de ALV van de loopvereniging, dus dan is het handig om iets bij me te hebben dat ik daar kan eten.
Noten heb ik nu een paar keer geprobeerd, maar ik kan 2 keer 10 noten nemen, en eet daarna de hele zak leeg. Dat werkt dus ook niet echt helaas. Maar is het echt zo weinig dan?
Kcals tellen is naar mijn ervaring niet iets waar je blind op moet gaan; het verschilt enorm waar je het mee vult. Schuiven met vetten en eiwittten en koolhydraten binnen een bepaald aantal kcals doet bij mij vaak veel meer dan puur het skippen van kcals..quote:Op donderdag 22 november 2012 10:41 schreef loveli het volgende:
[..]
Dan is kcals tellen toch overrated?
![]()
Deze:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)n-dunne-mensen.dhtml
Maar hoe kom jij aan 1300 kcals dan? Als ik het heeeeel ruim schat kom ik op 1150 of zo?quote:Op donderdag 22 november 2012 11:04 schreef Quinazoline het volgende:
Mis ik nog voedingswaarde, vandaag? Ik denk dat dat wel goed zit, toch?
Fopwetenschapper die er niet om schroomt haar mannenhaat in d'r conclusies mee te nemen.quote:Op donderdag 22 november 2012 11:03 schreef MarMar het volgende:
Wie is dat?
En idd.. en voor mij werkt dus de ene periode dit en de andere dat![]()
Straks als ik intensiever ga sporten moet ik vast weer opnieuw alles bekijken, maar dat komt ook wel weer goed
Alleen liggen die dan ook weer zo zwaar op de maag tijdens het lopen. Ik kan wel wat volkoren pasta koken denk ik, om eens uit te proberen hoe dat valt.quote:Op donderdag 22 november 2012 11:07 schreef V1z0R het volgende:
Kunt het 'completer' maken door wat goede vetten er nog bij te doen, voor de rest heb je alles lijkt me.
Zou voor interval echter nog wel iets van KH's erbij doen. De positieve effecten van interval zijn groter wanneer je tijdens de training echt voluit kunt gaan.
Ik zag net inderdaad dat ik een hele kip had ingevoerd ipv een hele kipfilet. Dan mag er dus inderdaad nog wel wat bij.quote:Op donderdag 22 november 2012 11:07 schreef conleche het volgende:
[..]
Maar hoe kom jij aan 1300 kcals dan? Als ik het heeeeel ruim schat kom ik op 1150 of zo?
Google zegt dat ik haar schrijfsels wel ken idd..quote:Op donderdag 22 november 2012 11:13 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Fopwetenschapper die er niet om schroomt haar mannenhaat in d'r conclusies mee te nemen.
Vond het ook onterecht dat Diederik Stapel werd ontslagen na het vervalsen van onderzoeksdata...
Appelsquote:Op donderdag 22 november 2012 11:19 schreef Goodbye het volgende:
Muesli of havermout bij je ontbijt en een groter tussendoortje dan een appel en het wordt al een beter lijstje, denk ik.
Waarom zou je trouwens zowel 's ochtends als 's middag een appel eten, vind je dat niet saai?
quote:Op donderdag 22 november 2012 11:16 schreef Quinazoline het volgende:
Ik zag net inderdaad dat ik een hele kip had ingevoerd ipv een hele kipfilet. Dan mag er dus inderdaad nog wel wat bij.
Ik merk dat het mis gaat als ik geen plan heb, dus daarom wil ik het graag al vastleggen ipv te zien of ik nog trek heb of er nog iets bij kan.
Lijstje wordt dan
O: kwark/yoghurt/suiker
L: 3 boterhammen houmous
D: volkoren pasta, kipfilet, spinazie
S: intervaltraining
T: banaan
Dit helpt ook niet want in mijn ervaring gebeurt dit soort dingen overal (al dan niet bij minder ingrijpende gevallen als de dood van een vriend). Zelf een aantal weken geschorst geweest om het 'aanpakken' van een paar pestkoppen maar heeft me wel behoed van pesterijen de 4jr erna.quote:Op donderdag 22 november 2012 11:10 schreef MarMar het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)na-dood-vriend.dhtmlBlij dat wij in Drachten zitten en niet in Leeuwarden, als mijn dochter op die school had gezeten had ik haar eraf gehaald, wat een &@#&^*%^& beleid.
Je hebt goed gelezen dat de jongen die gepest wordt nu van school gestuurd gaat worden?quote:Op donderdag 22 november 2012 11:26 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Dit helpt ook niet want in mijn ervaring gebeurt dit soort dingen overal (al dan niet bij minder ingrijpende gevallen als de dood van een vriend). Zelf een aantal weken geschorst geweest om het 'aanpakken' van een paar pestkoppen maar heeft me wel behoed van pesterijen de 4jr erna.
Snap ook niet dat die moeder niet luistert. Dit is olie op het vuur gooien en de kans vergroten dat wanneer hij wel van school wisselt hij met dit verhaal geconfronteerd wordt.
Pesten moet je aanpakken, ja, kun je het voorkomen, met geen mogelijkheid. Dan zou je huiselijk geweld compleet moeten uitbannen, instabiele relaties en scheidingen van ouders voorkomen, onzekerheidsgevoel moet niet meer bestaan, diversiteit zou er niet moeten zijn...
Puberteit voorkomen trouwens ook
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, maar daar doe je dan misschien weer ander beleg op!quote:Op donderdag 22 november 2012 11:20 schreef MarMar het volgende:
[..]
Appels
Veel mensen eten ook sochtends en smiddags broodhoeft toch niet saai te zijn?
quote:Op donderdag 22 november 2012 11:19 schreef Goodbye het volgende:
Muesli of havermout bij je ontbijt en een groter tussendoortje dan een appel en het wordt al een beter lijstje, denk ik.
Waarom zou je trouwens zowel 's ochtends als 's middag een appel eten, vind je dat niet saai?
Lopen is tot 20.15, dan douchen, ALV (met banaan), als ik dan daarna nog ga eten wordt het al snel veel te veel lijkt me, ik heb ook al een hele D gehad he! (en die spinazie is gewoon het hele pak he..)quote:Op donderdag 22 november 2012 11:20 schreef conleche het volgende:
[..]! Ik zie je nu voor me met zo'n hele gegrilde kip op je bord.
Maar kan je niet na de ALV, als je weer thuis bent nog iets lekkers eten? Kliekje van het een of ander dat je opwarmt? Groentenomelet met een snee brood? Zoiets?
Wat voor kledingmaat draag jij ook alweer?quote:Op donderdag 22 november 2012 11:32 schreef Quinazoline het volgende:
[..]Ik nam altijd muesli bij het ontbijt, maar ben dat sinds een paar dagen niet meer aan het doen, omdat ik over het algemeen aan de hoge kant uitkom met calorieen, en dan met name koolhydraten.
Appels eet ik omdat ik fruit wil eten, eerst ook dagelijks bananen at, maar dat kwam mijn stoelgang niet ten goede. En ander fruit vind ik lastig, want ik weet eigenlijk nooit wat er lekker is op dit moment. edit: mandarijntjes dus! Ik zet ze meteen op mijn boodschappenlijstje.
Lijstje van gisteren als voorbeeld:
T: appel, zo'n rose, zacht soesdingetje, nog zo 1
L: 3 bth houmous, bakje aardappelbietensalade
D: nasi met varkensvlees, kool, champignons, gebakken ei
En dinsdag (toen ik ook training had, en het dus niet goed had gepland):
O: yoghurt met 4 dadels en 20 gr muesli
L: bak salade met tonijn, kikkererwten, veel groente, 1 bth houmous
T: appel, 2 bth houmous
T: (hier ging het dus mis): beetje aardappelbietensalade, 3 dadels, de rest van de zak dadels
S: duurloop 35 min
D: aardappelbietsalade, 2 vegaburgers
Peren zijn ook lekkerquote:Op donderdag 22 november 2012 11:32 schreef Quinazoline het volgende:
[..]Ik nam altijd muesli bij het ontbijt, maar ben dat sinds een paar dagen niet meer aan het doen, omdat ik over het algemeen aan de hoge kant uitkom met calorieen, en dan met name koolhydraten.
Appels eet ik omdat ik fruit wil eten, eerst ook dagelijks bananen at, maar dat kwam mijn stoelgang niet ten goede. En ander fruit vind ik lastig, want ik weet eigenlijk nooit wat er lekker is op dit moment. edit: mandarijntjes dus! Ik zet ze meteen op mijn boodschappenlijstje.
Lijstje van gisteren als voorbeeld:
T: appel, zo'n rose, zacht soesdingetje, nog zo 1
L: 3 bth houmous, bakje aardappelbietensalade
D: nasi met varkensvlees, kool, champignons, gebakken ei
En dinsdag (toen ik ook training had, en het dus niet goed had gepland):
O: yoghurt met 4 dadels en 20 gr muesli
L: bak salade met tonijn, kikkererwten, veel groente, 1 bth houmous
T: appel, 2 bth houmous
T: (hier ging het dus mis): beetje aardappelbietensalade, 3 dadels, de rest van de zak dadels
S: duurloop 35 min
D: aardappelbietsalade, 2 vegaburgers
Romig en evenredig verdeeldquote:Op donderdag 22 november 2012 11:34 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Wat voor kledingmaat draag jij ook alweer?
40, tegenwoordig M. Met brede heupen en veel buikvet. Vetpercentage is (vorige week gemeten) 25,8% en dat mocht van de sportarts wel wat omlaag. Daarom wil ik weer even wat fanatieker aan de slag.quote:Op donderdag 22 november 2012 11:34 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Wat voor kledingmaat draag jij ook alweer?
quote:Op donderdag 22 november 2012 11:29 schreef MarMar het volgende:
[..]
Je hebt goed gelezen dat de jongen die gepest wordt nu van school gestuurd gaat worden?
Da's wat anders dan schorsen voor een paar weken en zijn reactie vond ik niet bepaald schokkend..Ja, doelde voornamelijk op de reactie van de moeder.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onterecht? Ja, tuurlijk
So be it, verlies incasseren en blij wezen dat hij nu naar een omgeving kan waar hij er niet mee geconfronteerd wordt. Alleen zo vergroot ze wel de kans dat het alsnog weer gebeurt.
De terechte oplossing is niet altijd uit te voeren, net als in dit geval.
Zet die jongen op een vechtsport wat goed voor z'n geest is en wanneer hij in z'n woonplaats geconfronteerd word met die lui kan 'ie een paar tikken uitdelen.
Gezondere geest kan 'm weer helpen op een nieuwe school om sneller vrienden te maken.Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
Dat is het doel juist: een manier vinden die voor jou werkt en die jij kunt volhouden. Brainstormen met meer mensen geeft meer invalshoeken.quote:Op donderdag 22 november 2012 11:35 schreef Quinazoline het volgende:
Hoop niet dat ik te veel zeur of dat het lijkt alsof ik niks met jullie advies doe. Ik ben echt op zoek naar een goede manier om het lekker en gezond vol te houden, maar heb niet echt de tijd om hier regelmatig ook nog mee te praten over alle andere dingen die hier besproken worden.
Eens.quote:Op donderdag 22 november 2012 11:38 schreef V1z0R het volgende:
De terechte oplossing is niet altijd uit te voeren.
Oneensquote:Zet die jongen op een vechtsport wat goed voor z'n geest is en wanneer hij in z'n woonplaats geconfronteerd word met die lui kan 'ie een paar tikken uitdelen.
^^quote:Op donderdag 22 november 2012 11:39 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat is het doel juist: een manier vinden die voor jou werkt en die jij kunt volhouden. Brainstormen met meer mensen geeft meer invalshoeken.
Ik denk (echt!) dat ik structureel mijn lijstjes niet post als ik te veel eet. Ik loop drie keer per week hard en wil wat meer variatie toevoegen in het sporten, maar pas vanaf januari omdat ik tot die tijd train voor de kwart marathon van Egmond en ik momenteel echt even wat kilometers moet maken daarvoor. Ik zal eens eerlijk, consequent gaan posten wat ik eet/gegeten heb, want als ik inderdaad een raar beeld heb van wat te veel/te weinig is, dan moet dat gewoon anders. Ik heb hier al genoeg eigenwijze mensen gezien die ook niet wilden accepteren wat in mijn ogen erg logisch en duidelijk was, dus wil niet te eigenwijs doen.quote:Op donderdag 22 november 2012 11:39 schreef Tinkepink het volgende:
Ik vroeg het eigenlijk omdat ik vind dat jij echt structureel veel te weinig eet. Zou het zelf zoeken in meer sporten. En dan is tijdgebrek geen excuus wat mij betreft
Dat lijkt me inderdaad een goed idee, dus dat ga ik vanaf nu doen.quote:Op donderdag 22 november 2012 11:42 schreef MarMar het volgende:
Dan is de oplossing wellicht die lijstjes wél posten en daar wat aan doen ipv er minimale lijstjes tegenover te zetten
Ehhquote:Op woensdag 21 november 2012 14:02 schreef the85mc het volgende:
Ik eet ook veel uit de bonus, maar dan nog zijn de turkse winkeltjes nog wel goedkoper. Ik vind noten best duur.. Er gaan per week 2-3 bakjes door, ik haal ze altijd bij de appie. Die van de jumbo zijn iets goedkoper, maar veel minder vers. En de lidl heeft alleen notenmix met gebrande noten..
Ik was vanochtend toch weer zwaarder, nu 86 kgIk snap echt niet waar dat gewicht blijft.. Mijn maten zijn ongeveer hetzelfde als toen ik 8 k lichter was.. raar..
quote:Op woensdag 21 november 2012 20:39 schreef Cocotrimonium het volgende:
Even totaalplaatje:
[ afbeelding ]
Hoe tof!
Dat 'slepende conflict' is totaal niet beschreven wat dan weer jammer is.quote:Op donderdag 22 november 2012 11:40 schreef MarMar het volgende:
De reactie van de jongen zoals in het artikel weergegeven vond ik eigenlijk wel stoer zat, volgens mij valt het wel mee met zijn incasseringsvermogen en voor zichzelf opkomen?
Idd, de school waar hij naartoe zou kunnen hier is een goeie, maar dat is voor dat joch wel 35 km heen en weer elke dag.. ik hoop dat er in L'warden zelf nog een goede school voor hem is.
Die schoolleiding mag wat mij betreft wel even flink op de schop ook.
Dit. Overigens merk ik bij mijn kinderen dat het uitoefenen van een vechtsport een positieve invloed heeft op het zelfbewustzijn én dat ze minder snel gepest worden.quote:Op donderdag 22 november 2012 11:47 schreef V1z0R het volgende:
Li, er van uit gaan dat het niet veranderd is bij jongens rond de 14 dan is het wel snel een situatie waar je moet kunnen uitdelen wil je ze niet krijgen, helemaal wanneer je in zo'n positie zit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.crap in = crap out
quote:Op donderdag 22 november 2012 11:55 schreef MarMar het volgende:
Vechtsport is iets waarbij het mes aan twee kanten snijdt als het goed is: de iets té weerbare kinderen leren er zichzelf beheersen en de minder weerbare kinderen leren weerbaarder te zijn.
Ben geen fan van generaliseren.quote:Op donderdag 22 november 2012 11:58 schreef MarMar het volgende:
@li .. het begint altijd bij 1 of een paar voordat het er 20 worden en hoe weerbaarder je bent, hoe kleiner de kans dat je degene bent die uitgezocht wordt..
Dat is niet alleen op school zo, maar zelfs bij zedenzaken (daar zijn hele studies van, ik heb ooit ook geholpen met een psychologisch onderzoek hierover).. weerbaarheid is een wapen wat je niet moet onderschatten imho.
Kans kleiner betekent niet dat de kans niet bestaat, ik ben geen fan van generaliseren, wel van risico verminderen.quote:Op donderdag 22 november 2012 12:00 schreef loveli het volgende:
[..]
Ben geen fan van generaliseren.
Tijd om koffie te zetten ofzo.
Je hebt gelijkquote:Op donderdag 22 november 2012 12:01 schreef MarMar het volgende:
[..]
Kans kleiner betekent niet dat de kans niet bestaat, ik ben geen fan van generaliseren, wel van risico verminderen.
Weerbaarheid kan er op zijn minst voor zorgen dat je beter met dingen om kan gaan die je alsnog niet kan voorkomen.
Ik heb ook Tonny Eyk's piano party!quote:Op donderdag 22 november 2012 12:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
Drachten. Partnerstad van Utopia.
En bummer dat ik geen cassettebandjesafspeelapparaat meer heb zeg.
Lees mijn post eens goedquote:Op donderdag 22 november 2012 12:04 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik heb ook Tonny Eyk's piano party!![]()
En Michael Jackson. En Thunderdome 20, een cursus Frans en nog minstens 150 andere casettebandjes.
Mbt de AH en Jumbo notenquote:Op donderdag 22 november 2012 12:13 schreef the85mc het volgende:
[..]
Eh wat van die dingen klopt niet?
Nou, 3 x gelezen en ik begrijp hem dan ook niet hoorquote:
Nou. Dus. Henk kan wel reclame maken voor al de old-skool opnames die ze heeft, maar ik kan ze toch niet afspelen. Dus!quote:Op donderdag 22 november 2012 12:26 schreef Laureline het volgende:
[..]
Nou, 3 x gelezen en ik begrijp hem dan ook niet hoor. Wilde eerst nog vragen of Duvel een mixtape voor je had gemaakt
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |