abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119502265
[UPDATE]

Jasper S. 14 dagen vast in beperkingen, nog geen bekentenis.

LEEUWARDEN - Verdachte Jasper S. van de moord op Marianne Vaatstra blijft in ieder geval nog 2 weken vastzitten in beperkingen. Dat heeft de rechter-commissaris in Leeuwarden bepaald, zo meldde zijn advocaat Jan Vlug donderdagmiddag.

De 45-jarige melkveehouder uit het Noord-Friese Oudwoude, 2,5 kilometer van het weiland waar Marianne in 1999 dood en verkracht werd gevonden, is de afgelopen dagen intensief verhoord door een team van rechercheurs. Vlug wilde niet inhoudelijk op de zaak ingaan. Voor zover bekend heeft S. nog geen bekentenis afgelegd. Vlug verwacht dat S. „gezien de zwaarte van de zaak” nog wel langer in voorarrest zal blijven, zo zei hij bij de rechtbank in Leeuwarden.

S. werd zondagavond laat aangehouden en zit sindsdien in beperkingen. Dat betekent dat hij alleen contact mag hebben met zijn advocaat. Jasper S. kwam in beeld nadat hij wangslijm had afgestaan in het grootschalig DNA-verwantschapsonderzoek in Noord-Friesland, een laatste poging van politie en justitie om 13 jaar na dato de moordenaar en verkrachter van Marianne Vaatstra te vinden.

Bron
pi_119502325
Toch wel verschrikkelijk voor die vrouw en kinderen. Ben je zo overvallen door dit nieuws en mag je ook geen contact meer hebben met je man/vader.

ik snap dat het moet voor een eerlijke veroordeling maar toch.
  † In Memoriam † donderdag 22 november 2012 @ 14:18:11 #178
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_119502371
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 14:16 schreef Markeerstift het volgende:
Toch wel verschrikkelijk voor die vrouw en kinderen. Ben je zo overvallen door dit nieuws en mag je ook geen contact meer hebben met je man/vader.

zou jij dat nog willen dan?
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_119502396
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 14:18 schreef just me het volgende:

[..]

Ja, ik zou graag face to face de bekentenis willen horen. En uitschelden ofzo weet ik veel, maar het lijkt me raar om zo iemand dan niet meer te zien.
pi_119502469
Misschien ook maar beter zo voor die vrouw en kinderen. Dit nieuws is nog zo vers, dat moet je eerst even verwerken.
  donderdag 22 november 2012 @ 14:21:20 #181
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_119502474
quote:

[..]

Ja, ik zou alles willen weten, maar vooral of hij het gedaan heeft en wat hij precies gedaan heeft.
We zullen zien, zei de blinde.
pi_119502512
quote:

[..]

Je kan iemand veroordelen om wat hij gedaan heeft en het afkeuren, maar 't blijft wel je man/vader. Nu is scheiden natuurlijk makkelijk, maar het blijft wel de vader van die kinderen, die kunnen zich niet laten scheiden ;)
Je raekt an de dinge geweun.
  † In Memoriam † donderdag 22 november 2012 @ 14:25:45 #183
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_119502621
Ja dat is wel waar maar ik denk dat het voor de vrouw en kinderen beter is om het "even" te laten zakken, even afstand nemen!
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  donderdag 22 november 2012 @ 15:11:15 #184
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_119504063
Ik neem aan dat in ieder geval zijn vrouw ook wel verhoord wordt, voordat ze elkaar weer mogen spreken. Wat ze nog weet van die avond, of ze ooit vermoedens heeft gehad, ooit iets vreemds gemerkt heeft enz.. Er vanuitgaand dat ze op zich zelf geen rol heeft gespeeld, natuurlijk. (wassen/vernietigen van spullen o.i.d) Zelfde geldt denk ik voor z'n ouders, die naar ik begreep toen ook in het huis woonden.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_119504204
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 15:11 schreef Jane het volgende:
Ik neem aan dat in ieder geval zijn vrouw ook wel verhoord wordt, voordat ze elkaar weer mogen spreken. Wat ze nog weet van die avond, of ze ooit vermoedens heeft gehad, ooit iets vreemds gemerkt heeft enz.. Er vanuitgaand dat ze op zich zelf geen rol heeft gespeeld, natuurlijk. (wassen/vernietigen van spullen o.i.d) Zelfde geldt denk ik voor z'n ouders, die naar ik begreep toen ook in het huis woonden.
1e graadsfamilie mag zich, net als de verdachte, onthouden van een getuigenverklaring.
La derecha oprime, la izquierda libera
  donderdag 22 november 2012 @ 15:19:56 #186
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119504277
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 14:16 schreef Markeerstift het volgende:

Straks wel weer hoor (als ze dat nog willen), maar verder gelden dezelfde regels als voor ieder ander bij een zwaar misdrijf, en in beperking vastgehouden worden komt vaker voor.
Ook bij verdachten uit gezinnen waar iedereen compleet verrast was door de aanhouding.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 22 november 2012 @ 15:22:11 #187
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119504338
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 14:19 schreef Markeerstift het volgende:

[..]

Ja, ik zou graag face to face de bekentenis willen horen. En uitschelden ofzo weet ik veel, maar het lijkt me raar om zo iemand dan niet meer te zien.
Denk je niet dat het dan handiger is dat hij eerst een volledige bekentenis aflegt?
Of zou je als echtgenote/kind onderdeel willen zijn van de waarheidsbevinding, en de bekentenis die aan jou is afgelegd door het OM tegen hem laten gebruiken in de rechtzaal?
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 22 november 2012 @ 15:34:38 #188
353856 Stoepboer
Stoep met boeren.
pi_119504692
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 13:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het verhaal van Stephanie en Geke ook?? Wat dacht je van het verhaal van Stephanie d'r moeder, die ontslagen is door het gestalk van Micha Kat & co?
Ik weet het niet, waarom heeft die Spencer gelogen dat ze met hun mee was gegaan, en die ophef daar over ( zo was het verhaal toch?) ?
Vervelende stoepboer!
pi_119504828
Ook al is het wel begrijpelijk dat die vrouw nu niet bij haar man kan, maar emotioneel zal het voor haar wel ongelofelijk zwaar zijn. Zo leefde je een normaal leven met man en kinderen en ineens zit hij in het gevang verdacht van iets gruwelijks, moet je onderduiken en kun je hem niks vragen of wat dan ook.
Zij zal ook heel veel vragen hebben en waarschijnlijk, hoe dubbel ook, zich toch ook zorgen maken over hem. Als ze echt van hem houdt, dan zal dat nog een hele worsteling zijn met zichzelf.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  donderdag 22 november 2012 @ 15:38:56 #190
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119504832
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 15:34 schreef WIJZIJNAJAX het volgende:

[..]

Ik weet het niet, waarom heeft die Spencer gelogen dat ze met hun mee was gegaan, en die ophef daar over ( zo was het verhaal toch?) ?
Wat verwacht je nou werkelijk? Dat ik allerlei compottheorieën serieus ga nemen, en de versie van Micha Kat ga zitten uitleggen?
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 22 november 2012 @ 15:39:48 #191
353856 Stoepboer
Stoep met boeren.
pi_119504863
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 15:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat verwacht je nou werkelijk? Dat ik allerlei compottheorieën serieus ga nemen, en de versie van Micha Kat ga zitten uitleggen?
Jezus, moet je lekker zelf weten man?

[ Bericht 0% gewijzigd door Stoepboer op 22-11-2012 15:56:40 ]
Vervelende stoepboer!
  donderdag 22 november 2012 @ 15:54:23 #192
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119505353
quote:
14s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:16 schreef OverRated het volgende:

[..]

Verder zei Vlug nog dat complottheorie denkers idioten zijn.
hij heeft eerder last van ze gehad want hij was de advocaat van de klusjesman in die andere zaak die bol staat van de complottheorieen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_119505454
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 15:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Denk je niet dat het dan handiger is dat hij eerst een volledige bekentenis aflegt?
Of zou je als echtgenote/kind onderdeel willen zijn van de waarheidsbevinding, en de bekentenis die aan jou is afgelegd door het OM tegen hem laten gebruiken in de rechtzaal?
Daarom zei ik ook dat ik snap dat het goed is voor de rechtsgang, daarom zou ik het niet doen, maar dat neemt denk ik niet de drang weg om zo snel mogelijk alles te willen horen over het hoe en waarom.
Wij lullen hier al meerdere topics bij elkaar vol met speculatie, ik kan me voorstellen dat je als vrouw of kind nog erger de behoefte hebt om antwoord te krijgen op je vragen.
pi_119505896
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 15:57 schreef Markeerstift het volgende:

[..]

Daarom zei ik ook dat ik snap dat het goed is voor de rechtsgang, daarom zou ik het niet doen, maar dat neemt denk ik niet de drang weg om zo snel mogelijk alles te willen horen over het hoe en waarom.
Wij lullen hier al meerdere topics bij elkaar vol met speculatie, ik kan me voorstellen dat je als vrouw of kind nog erger de behoefte hebt om antwoord te krijgen op je vragen.
Precies.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  donderdag 22 november 2012 @ 16:11:26 #195
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119505967
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 15:57 schreef Markeerstift het volgende:

[..]

Ik kan me net zo goed voorstellen dat je nooit meer iets met hem te maken wilt hebben...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119506016
quote:
3s.gif Op donderdag 22 november 2012 15:54 schreef Re het volgende:

[..]

hij heeft eerder last van ze gehad want hij was de advocaat van de klusjesman in die andere zaak die bol staat van de complottheorieen
De complotdenkers zullen dat vast geweldig vinden, dat diezelfde door het OM omgekochte advocaat in dienst van de Koningin, de AIVD en de mosad nu de advocaat in dit proces is :P
La derecha oprime, la izquierda libera
  donderdag 22 november 2012 @ 16:13:38 #197
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_119506081
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 16:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik kan me net zo goed voorstellen dat je nooit meer iets met hem te maken wilt hebben...
Ook als hij nog niet veroordeeld is?
Blijf je dan niet als kind/echtgenote hopen dat iedereen er naast zit?
  donderdag 22 november 2012 @ 16:14:24 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119506109
quote:
2s.gif Op donderdag 22 november 2012 16:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

De complotdenkers zullen dat vast geweldig vinden, dat diezelfde door het OM omgekochte advocaat in dienst van de Koningin, de AIVD en de mosad nu de advocaat in dit proces is :P
Nee, die vinden het schijnbaar verschrikkelijk, dat deze onschuldige man door de verkeerde advocaat verdedigd wordt, en willen hem graag aan een andere advocaat helpen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 22 november 2012 @ 16:15:15 #199
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_119506154
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 16:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, die vinden het schijnbaar verschrikkelijk, dat deze onschuldige man door de verkeerde advocaat verdedigd wordt, en willen hem graag aan een andere advocaat helpen.
http://rechtiskrom.wordpr(...)de-familie-steringa/
:')

word je toch spontaan verdrietig van
  donderdag 22 november 2012 @ 16:16:30 #200
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119506207
quote:
5s.gif Op donderdag 22 november 2012 16:13 schreef Doodloper het volgende:

[..]

Ook als hij nog niet veroordeeld is?
Blijf je dan niet als kind/echtgenote hopen dat iedereen er naast zit?
Ja, in zo'n geval zou ik me waarschijnlijk kunnen omdraaien om nooit meer terug te komen, ik ga iig niet al tijdens de rechtsgang de suggestie wekken dat ik achter hem zal blijven staan, en ik hoef een eventuele bekentenis ook niet zo nodig van hem zelf te horen.

Het blijft een dilemma; je wilt een bekentenis van hem zelf horen, of nog een keer in je gezicht voorgelogen worden?
Nee, ik hoef geen van beiden.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')