abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119468844
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:57 schreef Mylene het volgende:
Tjezus, net dat interview gezien bij Pownews met Micha Kat. Hij zegt dat het een hoax is, dat de dader door het OM is omgekocht met drank en andere dingen in ruil voor verklaringen die het OM graag wilt horen. Wat een gestoorde gast.
Dat heb ik ook gezien.

Die man maakt op mij een zeer verwarde indruk. :')
pi_119468882
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 16:25 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Intrigerende tweet. Ik krijg soms de indruk dat men de verdachte al op het oog had toen het onderzoek (het afnemen van wangslijm) nog moest beginnen.
Er komt nog wel wat naar buiten over deze meneer. Ook van zijn echtgenote/schoonfamilie. Let maar op.
pi_119468941
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 16:33 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Er komt nog wel wat naar buiten over deze meneer. Ook van zijn echtgenote/schoonfamilie. Let maar op.
Waarom van zijn echtgenote en schoonfamilie?
Ik denk hooguit niet meer dan dat ze van niks wisten.
pi_119469366
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 16:33 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ja, vooral van z'n echtgenote verwacht ik nog wel wat.
zou zij zich niet destijds hebben afgevraagd waar hij zo laat weg kwam die avond?
al kan niemand bevestigen of zij op dat moment inderdaad wel thuis was ja/nee,
hopelijk komt dit snel naar voren.

Ze kan ook door hem bedreigd zijn.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_119469454
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 16:34 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Waarom van zijn echtgenote en schoonfamilie?
Ik denk hooguit niet meer dan dat ze van niks wisten.
Er kunnen puzzelstukjes ineens op hun plaats vallen. Je kunt iets ook niet willen weten wat je ergens deep down wel vermoedt...
pi_119469556
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 16:47 schreef Miam het volgende:

[..]

Ja, vooral van z'n echtgenote verwacht ik nog wel wat.
zou zij zich niet destijds hebben afgevraagd waar hij zo laat weg kwam die avond?
al kan niemand bevestigen of zij op dat moment inderdaad wel thuis was ja/nee,
hopelijk komt dit snel naar voren.

Ze kan ook door hem bedreigd zijn.
Misschien ging hij wel vaker met vrienden naar het café. Na de afname van het DNA ging hij ook met vrienden naar het café, dus waarom zou zijn vrouw zich iets bijzonders moeten herinneren?
Misschien kwam ie wel vaker laat thuis na het cafébezoek. Ik las dat ten tijde van de moord zijn ouders of schoonouders bij hun inwoonden op de boerderij dus misschien namen die het dan een dagje over.
pi_119469710
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 16:25 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Intrigerende tweet. Ik krijg soms de indruk dat men de verdachte al op het oog had toen het onderzoek (het afnemen van wangslijm) nog moest beginnen.
Die tweet kan toch over iemand anders gegaan zijn?
pi_119469728
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 16:52 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Misschien ging hij wel vaker met vrienden naar het café. Na de afname van het DNA ging hij ook met vrienden naar het café, dus waarom zou zijn vrouw zich iets bijzonders moeten herinneren?
Misschien kwam ie wel vaker laat thuis na het cafébezoek. Ik las dat ten tijde van de moord zijn ouders of schoonouders bij hun inwoonden op de boerderij dus misschien namen die het dan een dagje over.
misschien. :)
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
  woensdag 21 november 2012 @ 16:59:12 #134
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_119469808
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2012 16:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Die tweet kan toch over iemand anders gegaan zijn?
Natuurlijk kan dat. Er zijn altijd meer waardeloze tips dan waardevolle.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  woensdag 21 november 2012 @ 17:13:22 #135
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_119470329
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 16:52 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Als je 's avonds naar het café bent geweest, kun je gewoon 's ochtends vroeg melken. Dan maar een nacht met weinig slaap. Vergeet niet dat boeren nauwelijks reistijd hebben. 07.00 uur uit bed, 07.10 de melkmachine aan. Na (of tijdens) het melken schuif je dan wel een ontbijt naar binnen.
pi_119470761
Het is in ieder geval zeker dat hij die nacht een tijdje 'alleen' weg is geweest, want of hij het zich nu wel/niet kan herinneren: hij heeft sex gehad met Marianne en iets gedaan met die aansteker die in haar tas zat.

En uiteraard zal zijn vrouw ook best weten dat hij die nacht een tijdje niet bij haar in bed heeft gelegen en niet thuis was. Maar... ik denk dat er in die koninginnenacht wel duizenden en duizenden mannen niet thuis waren bij hun vrouw.
Moeten al die vrouwen dan vermoeden dan hun man/vriend aan het verkrachten en moorden is geslagen?

En ook in de buurt van deze gebeurtenis, zullen er meerdere mannen alleen weg zijn geweest. Tenzij je als vrouw je man/vriend niet vertrouwt of gek vindt, zal je toch niet denken dat hij iemand heeft verkracht en vermoord?
Als je dat meteen zou denken, dan vraag ik me af wat voor relatie je dan hebt?

Je denkt het al niet eens van je buurman of je collega bij wijze van spreken. Dus zo denk je toch niet over de man met wie je kinderen hebt en een leven deelt? Oh die zal dat meisje wel hebben verkracht/vermoord? Dat is het laatste dat je denkt/gelooft.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_119471192
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 17:25 schreef Injetta het volgende:
Het is in ieder geval zeker dat hij die nacht een tijdje 'alleen' weg is geweest, want of hij het zich nu wel/niet kan herinneren: hij heeft sex gehad met Marianne en iets gedaan met die aansteker die in haar tas zat.

En uiteraard zal zijn vrouw ook best weten dat hij die nacht een tijdje niet bij haar in bed heeft gelegen en niet thuis was. Maar... ik denk dat er in die koninginnenacht wel duizenden en duizenden mannen niet thuis waren bij hun vrouw.
Moeten al die vrouwen dan vermoeden dan hun man/vriend aan het verkrachten en moorden is geslagen?

En ook in de buurt van deze gebeurtenis, zullen er meerdere mannen alleen weg zijn geweest. Tenzij je als vrouw je man/vriend niet vertrouwt of gek vindt, zal je toch niet denken dat hij iemand heeft verkracht en vermoord?
Als je dat meteen zou denken, dan vraag ik me af wat voor relatie je dan hebt?

Je denkt het al niet eens van je buurman of je collega bij wijze van spreken. Dus zo denk je toch niet over de man met wie je kinderen hebt en een leven deelt? Oh die zal dat meisje wel hebben verkracht/vermoord? Dat is het laatste dat je denkt/gelooft.
Dat denk ik ook ja.
Zo veel mensen gaat met koninginnedag/nacht uit en worden dronken en komen veel later thuis.
pi_119484318
Behoorlijk stil hier, hopen dat er morgen iets nieuws te melden is.
pi_119485381
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:57 schreef Gia het volgende:
Mja, er is sperma gevonden van deze man, en Marianne heeft niet zomaar seks gehad met iemand, maar is op brute wijze verkracht. Er is geen ander dna gevonden dan van deze man.

Ik denk dat justitie de feiten overtuigend genoeg zal vinden.

Zeker als hij zegt zich dat joyriden niet te herinneren, waarvan vaststaat dat hij dat wel heeft gedaan, zal in dit geval een 'ik kan me er niks van herinneren', denk ik, niet voldoende zijn voor vrijspraak.
http://en.wikipedia.org/wiki/Fugue_state
Als hij hier daadwerkelijk last van heeft kan het zijn dat hij het zich inderdaad niet kan herinneren.
pi_119485599
En hij ging dus wel vaker 's avonds laat nog fietsen.
pi_119486066
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:25 schreef Isegrim het volgende:
En hij ging dus wel vaker 's avonds laat nog fietsen.
Maar dat joyride incident was pas 10 jaar na de moord. Fietste hij in '99 ook regelmatig al 's nachts?
pi_119486305
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:31 schreef OverRated het volgende:

[..]

Maar dat joyride incident was pas 10 jaar na de moord. Fietste hij in '99 ook regelmatig al 's nachts?
Dat is de keer dat hij gepakt werd voor joyriden, zegt niks over de dingen waar hij niet voor is gepakt of mogelijk in die staat zat zonder iets illegaals te doen.
  woensdag 21 november 2012 @ 22:35:49 #143
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119486359
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:31 schreef OverRated het volgende:

[..]

Ik verwacht eigenlijk dat het 9 jaar later was (2008) want de rechtzaak was op 9 oktober 2009 en het ging over een incident van 28 oktober, en ook het half jaar rijbewijs kwijt als straf had al geen invloed meer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_119486487
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik verwacht eigenlijk dat het 9 jaar later was (2008) want de rechtzaak was op 9 oktober 2009 en het ging over een incident van 28 oktober, en ook het half jaar rijbewijs kwijt als straf had al geen invloed meer.
Ja, daar heb je gelijk inderdaad. Incident was in 2008.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:35 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Dat is de keer dat hij gepakt werd voor joyriden, zegt niks over de dingen waar hij niet voor is gepakt of mogelijk in die staat zat zonder iets illegaals te doen.
Hoe bedoel je dat precies, kun je dan iets verduidelijken?
pi_119487078
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:37 schreef OverRated het volgende:

[..]

Ja, daar heb je gelijk inderdaad. Incident was in 2008.

[..]

Hoe bedoel je dat precies, kun je dan iets verduidelijken?
Als iemand opgepakt wordt voor het stelen van een auto betekend dat niet dat hij daarvoor nooit een auto heeft gestolen.
Die keer was hij opgepakt voor joyriden en dat deed hij omdat hij op de vlucht was.
hij kan eerder zo'n joyride hebben gemaakt, of in dezelfde geestelijke staat zijn gevlucht in zijn eigen auto of op een andere manier.

dat hij is opgepakt is in die geestelijke staat betekend niet dat hij nooit eerder in die staat is geweest.
pi_119489937
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:47 schreef Mr.44 het volgende:

ue

Als iemand opgepakt wordt voor het stelen van een auto betekend dat niet dat hij daarvoor nooit een auto heeft gestolen.
Die keer was hij opgepakt voor joyriden en dat deed hij omdat hij op de vlucht was.
hij kan eerder zo'n joyride hebben gemaakt, of in dezelfde geestelijke staat zijn gevlucht in zijn eigen auto of op een andere manier.

dat hij is opgepakt is in die geestelijke staat betekend niet dat hij nooit eerder in die staat is geweest.
Als hij werkelijk een dissociatieve fugue zou hebben (wat altijd een symptoom is van een ander psychiatrisch ziektebeeld, maar niet een ziektebeeld op zichzelf betreft), dan ontwikkel je een dergelijk symptoom niet op volwassen leeftijd, maar in de kindertijd of vroege jeugd. En zou het dus veel vaker nav triggers optreden. Dat moet dan in de directe omgeving ook bekend zijn, dat soort dingen blijven niet onopgemerkt.
  woensdag 21 november 2012 @ 23:51:38 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119490162
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 23:46 schreef Tayu het volgende:

[..]

Als hij werkelijk een dissociatieve fugue zou hebben (wat altijd een symptoom is van een ander psychiatrisch ziektebeeld, maar niet een ziektebeeld op zichzelf betreft), dan ontwikkel je een dergelijk symptoom niet op volwassen leeftijd, maar in de kindertijd of vroege jeugd. En zou het dus veel vaker nav triggers optreden. Dat moet dan in de directe omgeving ook bekend zijn, dat soort dingen blijven niet onopgemerkt.
Bron?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119490228
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 23:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Bron?
DSM-V
  woensdag 21 november 2012 @ 23:58:09 #149
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119490432
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 23:53 schreef Tayu het volgende:

[..]

DSM-V
Zijn de criteria nog aangepast na DSM-IV dan?

Maar wel mooi dat je het al weet, want DSM-V komt in mei 2013 pas uit....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_119490505
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 23:58 schreef Leandra het volgende:
Zijn de criteria nog aangepast na DSM-IV dan?
Ja, en dat zal altijd wel blijven gebeuren.

Psychologie betreft niet een exacte wetenschap, visies blijven veranderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')