Hallo, en wie ben jij?quote:Op zondag 25 november 2012 19:55 schreef dud0r het volgende:
Ik werk ook bij PostNL dus laat ik me hier ook maar eens melden.
VBG Bilthoven.
[..]
Dat komt omdat je dat ook helemaal verkeerd uitgelegd hebt. En die arme man aan z'n lot overgelaten hebt en zelf achter een andere kast ging zitten
Wat een mafkees was dat. Had er al geen goed gevoel bij toen die binnen kwam. Snap niet dat de recruiter hem aangenomen heeft.
Wanneer je langer dan 3 maanden meeruren draait MOETEN ze je een contractverhoging geven. Dat staat in deel 7 van het Burgerlijk Wetboek, artikel 610B:quote:Op zondag 25 november 2012 21:07 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik heb gisteren definitief besloten om vanaf nu niet langer dan nog een half jaar bij PostNL te werken. Er was zonder een enkele mededeling (zoals gebruikelijk) besloten om o.a. mijn normtijd te verlagen. Vorige maand miste ik dus 1 1/2 uur en de maand daarvoor 30 minuten. Dat lijkt misschien niet zo veel maar in verhouding tot wat ik werk (alleen op zaterdag) is het best wat. Mijn nieuwe TC had niet doorgegeven dat ik ook de rode boekjes voor de postbezorgers (met begin- en eindtijden) moet invullen, ondanks dat ik officieel geen postbezorger maar een ZAPO ben (al vele, vele jaren). Ik hoor drie volle meeruren per maand te krijgen, nu was het dus anders.
Volgens mijn TC voert hij de uren niet meer op maar doet een andere TC dat...
Jaja, een lekker vaag verhaal weer!![]()
Ook al zoiets: ik heb al jaren een contract van 3.35u per maand maar ik loop ook al jaren meer dan dat. Ondanks dat ik elke keer meeruren heb willen ze het contract niet aanpassen!![]()
Dat mag juridisch gezien toch helemaal niet of wel? De argumenten van mijn TC en de
VBG-manager waren dat het 'nergens contractaanpassing meer werd gedaan bij PostNL' en dat ik 'meer verlof zou opbouwen met meeruren dan met een contract met meer uren'. Ik geloof er allemaal niets van, vooral niet van dat eerste!
Ik kan die grote wijk echt niet in vier uur lopen. Ik moet namelijk ook twee keer bij bunkeren, en dan moet ik twee keer heen en terug naar een depot rijden. Dat kost me sowieso al een half uur.
Nou ja, ik zie wel of ze de volgende keer de uren goed uitbetalen. Ik heb alle begin- en eindtijden van de afgelopen twee maanden in het boekje van vorige week gekalkt!![]()
Ik overweeg anders de OR te bellen als ze niet normaal betalen, dat zal niet de eerste keer zijn!
Een uitzondering hierop kan zijn als het meerwerk duidelijk niet structureel van karakter is, bijv. als je tijdelijk de wijk van een zwangere collega erbij loopt (dan moet wel nadrukkelijk afgesproken zijn dat het slechts tijdelijk was), of bijv. meerwerk in de zomervakantie of de KNJ.quote:Indien een arbeidsovereenkomst ten minste drie maanden heeft geduurd, wordt de bedongen arbeid in enige maand vermoed een omvang te hebben gelijk aan de gemiddelde omvang van de arbeid per maand in de drie voorafgaande maanden.
Nee hoor! Het is waar dat je over meeruren verlof opbouwt, maar het is niet zo dat je meer verlof opbouwt over meeruren, dan over contracturen. En dat is wat de TC in kwestie lijkt te beweren. Voor zdw's en postbodes krijg je 6 min. per gewerkt uur. Punt.quote:
Je hebt gelijk, ik heb het even nagekeken. En ik heb verkeerd begrepen wat de TC sugereerde.quote:Op maandag 26 november 2012 09:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nee hoor! Het is waar dat je over meeruren verlof opbouwt, maar het is niet zo dat je meer verlof opbouwt over meeruren, dan over contracturen. En dat is wat de TC in kwestie lijkt te beweren. Voor zdw's en postbodes krijg je 6 min. per gewerkt uur. Punt.
Ik ben degene die hem daar neer heeft gezet.quote:Op zondag 25 november 2012 23:55 schreef Crientj het volgende:
[..]
Hallo, en wie ben jij?
En daarnaast, je kan niet verwachten van iemand die tijdelijk in dienst is (lees, nog maar 2 maanden er zit) aan iemand anders kan uitleggen hoe het wél moet.
Toch moet je ook daar mee uitkijken. Hier spelen ze ook daar mee vals. Als je een week op vakantie gaat trekken ze wel je contracturen er af. Maar ga je een losse dag dan trekken ze af wat het gunstigs is voor hen.quote:Sterker nog: Als ze je contract NIET aanpassen zul je juist VAKER vrij kunnen nemen. Stel dat je 5 uur per week werkt op een contract van 3 uur, dan bouw je 25 uur verlof op per jaar. Maar als je vrij neemt betalen ze maar 3 uur uit, zodat je ruim 8 weken vrij kunt nemen.
Hij is niet de enige hoor. Ik heb in 3 jaar tijd 2 keer een gratificatie gekregen, 1 keer 125 euro netto en 1 keer 200 euro netto.quote:Op zaterdag 24 november 2012 22:05 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ik heb me jaren extra ingezet voor dit prachtige (ahem) bedrijf. Jarenlang iedere dag minstens twee wijken gelopen en zelfs geregeld wanneer er iets was blijven staan 's avonds nog gelopen vele malen. Hier heb ik nooit, maar dan ook nooit iets voor gekregen behalve gezeik als ik een keer niet extra wilde werken. Ik denk dat jij hier de enig bent die dan ooit zo'n gratificatie heeft gekregen.
Feit is dat de leiding in dit bedrijf liever zichzelf verrijkt en geen enkele aandacht heeft voor de (extra) hardwerkende medewerkers.
Dit is een van de redenen dat ik nu weiger om ook maar een wijk extra te lopen. Veel mensen krijgen niet de waardering die zij verdienen. En nee, ik pleit niet voor een belachelijke loonsverhoging.
Misschien genoeg mensenquote:Op maandag 26 november 2012 17:01 schreef gelezwembroek het volgende:
Weet iemand toevallig wanneer er sollicitatierondes zijn? Heb gesolliciteerd maar moet hierop wachten. En dat duurt nu al een tijdje.
Bij ons zijn er nooit echt sollicitatierondes. Als er iemand gereageerd heeft en er zijn mensen nodig laten ze diegene gewoon langskomen als de recruiter er is. Als je al een hele tijd moet wachten hebben ze denk ik gewoon nog niet heel dringend mensen nodig.quote:Op maandag 26 november 2012 17:01 schreef gelezwembroek het volgende:
Weet iemand toevallig wanneer er sollicitatierondes zijn? Heb gesolliciteerd maar moet hierop wachten. En dat duurt nu al een tijdje.
De vacatures zijn er genoeg maar ik hoor net dat er van die rondes zijn.quote:Op maandag 26 november 2012 17:21 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Bij ons zijn er nooit echt sollicitatierondes. Als er iemand gereageerd heeft en er zijn mensen nodig laten ze diegene gewoon langskomen als de recruiter er is. Als je al een hele tijd moet wachten hebben ze denk ik gewoon nog niet heel dringend mensen nodig.
Ik nog nooit en ik werkte (ja verleden tijdquote:Op maandag 26 november 2012 17:11 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Hij is niet de enige hoor. Ik heb in 3 jaar tijd 2 keer een gratificatie gekregen, 1 keer 125 euro netto en 1 keer 200 euro netto.
Venray is de plaats van mijn VGB. Daar doen we alle voorbereidingen voor Venray en de omliggende dorpen, zowel fietsroutes als autoroutes. Zo ook in de plaats Bergen, waar zeven fietsroutes zijn. Die post brengt het autobedrijf normaal met de bus daarheen, zodat postbezorgers met de fiets kunnen bestellen. Als ze de bezetting echter niet rondkrijgen, doen ze een beroep op volk uit Venray. Die moeten dus eerst 20 km met de auto rijden en dan de fiets op om te bestellen.quote:Op zondag 25 november 2012 10:46 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Waarom doe jij sowieso een buitengebied dan? Die worden toch tegenwoordig door het autobedrijf gedaan?
Tijd voor mijn zondagwandeling op deze prachtige dag!
Die heb je er altijd tussen. Ik gun het juist iedereenquote:Op maandag 26 november 2012 17:43 schreef gelestipjes het volgende:
Tegen mij werd gezegd dat ik het beter niet op de werkvloer kon vertellen dat ik die gratificatie gekregen had, omdat veel mensen het anderen niet gunnen. Dus ik heb ook geen idee wie er verder wel eens zo'n gratificatie gekregen hebben.
Vorig jaar heeft voor het eerst een postbezorger bij ons een gratificatie gekregen. Een gênant klein bedrag overigens, maar goed. Was ook de eerste erkenning die betreffende bezorger kreeg voor jarenlang voorop lopen om de boel uit de stront te trekken. Jarenlang hebben ik en andere collega's inclusief PB+ aangedrongen om haar eens wat extra's te geven omdat ze dus ook gewoon een modelwerknemer is. Nou, dat was allemaal niet zo bijzonder volgens verschillende TC's, die vonden het allemaal maar doodnormaal...quote:Op maandag 26 november 2012 18:43 schreef VixenFromHell het volgende:
Zullen wel weer de postbezorgers zijn die zijn 'uitgesloten van deelname'![]()
Ik had iig nog nooit gehoord van zoiets, maar ik kom dan ook nooit op een VBG, dus dan hoor je minder snel dingen. Een heleboel informatie haal ik hier (eerder) vandaan
Tja, zeg jij het maar, wat moet je doen voordat je iets extra's verdient?quote:Op maandag 26 november 2012 20:03 schreef gelestipjes het volgende:
Nou, ik weet niet of het echt natte vingerwerk is hier, maar als je het niet goed kunt vinden met de teamcoach zul je het in ieder geval nooit krijgen denk ik. Bij ons werd er ook wel eens geroepen over bepaalde werknemers dat die het wel verdienden, maar dan zei de teamcoach "Hij/zij doet zijn/haar werk inderdaad goed, maar dat is gewoon hun werk en daar krijgen ze salaris voor". Dus volgens hem krijg je het alleen onder bijzondere omstandigheden, niet alleen omdat je je werk goed doet en flexibel bent. Maar echt objectief is het natuurlijk allemaal niet nee, bepalen wie het verdienen.
Bedankt voor de tips!quote:Op maandag 26 november 2012 09:27 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wanneer je langer dan 3 maanden meeruren draait MOETEN ze je een contractverhoging geven. Dat staat in deel 7 van het Burgerlijk Wetboek, artikel 610B:
[..]
Een uitzondering hierop kan zijn als het meerwerk duidelijk niet structureel van karakter is, bijv. als je tijdelijk de wijk van een zwangere collega erbij loopt (dan moet wel nadrukkelijk afgesproken zijn dat het slechts tijdelijk was), of bijv. meerwerk in de zomervakantie of de KNJ.
Dat verlofverhaal klopt ook niet. Voor ieder uur dat je werkt bouw je 6 minuten verlof op, en dan maakt het niet uit of dat een contractuur of een overuur is.
Sterker nog: Als ze je contract NIET aanpassen zul je juist VAKER vrij kunnen nemen. Stel dat je 5 uur per week werkt op een contract van 3 uur, dan bouw je 25 uur verlof op per jaar. Maar als je vrij neemt betalen ze maar 3 uur uit, zodat je ruim 8 weken vrij kunt nemen.
zo werkt dat artikel nietquote:Op maandag 26 november 2012 09:27 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wanneer je langer dan 3 maanden meeruren draait MOETEN ze je een contractverhoging geven. Dat staat in deel 7 van het Burgerlijk Wetboek, artikel 610B:
[..]
Een uitzondering hierop kan zijn als het meerwerk duidelijk niet structureel van karakter is, bijv. als je tijdelijk de wijk van een zwangere collega erbij loopt (dan moet wel nadrukkelijk afgesproken zijn dat het slechts tijdelijk was), of bijv. meerwerk in de zomervakantie of de KNJ.
Dat verlofverhaal klopt ook niet. Voor ieder uur dat je werkt bouw je 6 minuten verlof op, en dan maakt het niet uit of dat een contractuur of een overuur is.
Sterker nog: Als ze je contract NIET aanpassen zul je juist VAKER vrij kunnen nemen. Stel dat je 5 uur per week werkt op een contract van 3 uur, dan bouw je 25 uur verlof op per jaar. Maar als je vrij neemt betalen ze maar 3 uur uit, zodat je ruim 8 weken vrij kunt nemen.
Wat een waanzin allemaal!quote:Op maandag 26 november 2012 15:34 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Toch moet je ook daar mee uitkijken. Hier spelen ze ook daar mee vals. Als je een week op vakantie gaat trekken ze wel je contracturen er af. Maar ga je een losse dag dan trekken ze af wat het gunstigs is voor hen.
Bv in mijn geval: 12 uur contract, werk meestal 13.40 uur.
Werk op een piekdag officieel 3.35 uur en op een dal dag 2.05 uur.
Neem ik een week vrij dan trekken ze er inderdaad 12 uur af.
Neem ik vrij op een daldag. Dan halen ze er 1/5 van me week uren af. 2 uur 24 minuten.
Maar neem ik vrij op een piekdag. Tja dan trekken ze er 3 uur 35 minuten af.
Dus neem ik dinsdag + woensdag in een week vrij zou me dat eigenlijk 4.48 minuten moeten kosten. Maar het kost me 5.59. 1 uur 11 minuten door me neus geboord.
Maar het naarste is nog dat je die 1,5 uur ook al kwijt bent. Want ze tellen in zo'n week gewoon:
Donderdag: 2.20 uur. Vrijdag 2.05 uur. Zaterdag 3.35 uur = 8 maar vrij genomen, dus aanvullen met 4 uur... En dan dus lekker ook nog 1.40 uur houden daarvan.
Maar goed, dat is nog niks met het feit dat ik al sinds maart probeer om 2 weken die onterecht zijn afgeboekt gefikst te krijgen.
Sneu eigenlijk hè, communiceren doen ze eigenlijk gewoon niet meer bij PostNL...quote:Op maandag 26 november 2012 18:43 schreef VixenFromHell het volgende:
Zullen wel weer de postbezorgers zijn die zijn 'uitgesloten van deelname'![]()
Ik had iig nog nooit gehoord van zoiets, maar ik kom dan ook nooit op een VBG, dus dan hoor je minder snel dingen. Een heleboel informatie haal ik hier (eerder) vandaan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |