Zo ongeveer ja. Toen mensen allang en breed de fase van het beschilderen van rotsen hadden gepasseerd en inmiddels al granen aan het verbouwen waren.quote:Op woensdag 21 november 2012 10:39 schreef Sjarrel78 het volgende:
Waneer speelde het scheppingsverhaal zich eigenlijk af in 'de' bijbel?
6000 jaar geleden toch?
Zoek maar eens op dat onderwerp (dinosauriėrs). Er zijn zeker wel aanwijzingen hieromtrent in de Bijbel.quote:Op woensdag 21 november 2012 10:54 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Zo ongeveer ja. Toen mensen allang en breed de fase van het beschilderen van rotsen hadden gepasseerd en inmiddels al granen aan het verbouwen waren.
En dan heb je natuurlijk ook nog de dinosauriėrs en dergelijke waar de bijbel geen woord over rept. Maar ja.
Christenen geloven niet in dino's, het staat niet in de bijbel. De enigste verwijzing is Behemoth het beest, die slechts eenmaal wordt genoemd in de geschriften.quote:Op woensdag 21 november 2012 10:58 schreef Sjarrel78 het volgende:
Hmm dat is lastig te rijmen toch scheppingsverhaal is 6000 jaar geleden maar dinosauriėrs waren er al veel eerder en 6000 jr geleden al lang uitgestorven.
Maar dat is het hele probleem met een discussie over geloof. Als men de wetenschap verwerpt en alles op de wonderen van God gooit dan kom je er niet uit. Daarom heet het ook 'geloven'.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:36 schreef Sjarrel78 het volgende:
Niet in Dinosauriėrs geloven, tjsa...dan kunnen we discussie wel stopzetten, voor zover een discussie nuttig is.
Dat van 6000 jaar geleden is van de Jehovah sekte, een Amerikaanse sekte, net als de volslagen mafklappers van de Mormonen.quote:Op woensdag 21 november 2012 10:58 schreef Sjarrel78 het volgende:
Hmm dat is lastig te rijmen toch scheppingsverhaal is 6000 jaar geleden maar dinosauriėrs waren er al veel eerder en 6000 jr geleden al lang uitgestorven.
Het scheppingsverhaal is dus langer geleden?quote:Op woensdag 21 november 2012 11:43 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dat van 6000 jaar geleden is van de Jehovah sekte, een Amerikaanse sekte, net als de volslagen mafklappers van de Mormonen.![]()
Natuurlijk. Maar ik richt mezelf ook niet op slechts de Bijbel. Ik ben geen duffe Jehovah's Getuigen.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:45 schreef Sjarrel78 het volgende:
[..]
Het scheppingsverhaal is dus langer geleden?
Hoe lang geleden dan?quote:Op woensdag 21 november 2012 11:48 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar ik richt mezelf ook niet op slechts de Bijbel. Ik ben geen duffe Jehovah's Getuigen.
Ja, hoe lang geleden dan?quote:Op woensdag 21 november 2012 11:48 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar ik richt mezelf ook niet op slechts de Bijbel. Ik ben geen duffe Jehovah's Getuigen.
Geloof ik niks vanquote:Op dinsdag 20 november 2012 15:59 schreef night het volgende:
Boeddha zei, geloof niet in mij maar in jezelf.
Nou weten we het nog niet.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:59 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Miljoenen jaren terug, geen idee hoeveel exact. Maar zeker geen 6000, dat is echt kolder.
Maar ik ben God ook niet, je stelt mij een vraag, die ik als mens onmogelijk kan beantwoorden. Vraag God, ik ben slechts een zondig mens.quote:
Maar dan zou het dus ook best 6000 jaar kunnen zijn? Als je het niet weet..quote:Op woensdag 21 november 2012 12:20 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Maar ik ben God ook niet, je stelt mij een vraag, die ik als mens onmogelijk kan beantwoorden. Vraag God, ik ben slechts een zondig mens.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Walter Sobchak: When we make the handoff, I double back, grab one of 'em and beat it out of him! Huh?
The Dude: That's a great plan, Walter. That's fuckin' ingenious, if I understand it correctly. It's a Swiss fuckin' watch.
Erg grappig want ik gaf je net een link naar ringsoorten, diersoorten die evolueren en niet meer met hun voorouder kunnen voortplanten. Verder negeer je mijn referenties naar fossielen en onbruikbare organen bij mensen en dieren. Beide worden verklaard door evolutie, de theorie waarvan bewezen is dat het kan. Hoelang ga jij jezelf nog dom houden?quote:Op woensdag 21 november 2012 09:06 schreef Flying_eagle het volgende:
Beste Dustbrain, ik negeer nergens fossielen en ander historisch bewijs. De stelligheid waarmee echter te snel wordt beweerd dat dingen bewijzen zijn voor evolutie. Tsja, daar ga ik tegen in, omdat dit niet zo is.
Vind je dat niet vrij logisch?quote:Net als de reacties waarin Bijbelwetenschap niet als wetenschap wordt beschouwd, en de evolutietheorie als het meest bewezen wetenschappelijke onderwerp wordt neergezet ... daar ga ik niet in mee. De nuance van evolutie-aanhangers is in dit soort gevallen ook ver te zoeken. Maar ik heb niet de verwachting dat we elkaar ooit zullen naderen, aangezien we elkaars reacties niet op dezelfde wijze waarderen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |