SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Zou kunnen, maar ik denk dat ik mijn huidige fiets ga houden als winterfiets omdat hij bij verkoop max 500 euro op zal brengen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:27 schreef Narcotical het volgende:
Je kan 'm ook mooi gebruiken als pekelfiets
Mwah...ik vind hem zo prima eigenlijk.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:29 schreef Yankee het volgende:
Of je maakt er zo'n bling bling hipster geval van
Nee, dat wil ik al heel lang niet meer. Financieel niet aantrekkelijk om mijn huidige fiets (met redelijk zwaar frame) van een nieuwe groep te voorzien.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:40 schreef Yankee het volgende:
Je wilde toch een nieuwe groep op die Koga zetten?
Ik twijfel nog steeds over het kopen van een nieuwe groep
Doen! Je frame is net nieuw! En 6700 schakelt veel beter! Plus dat je nog wel 250 euro of meer voor je oude groep kan krijgenquote:Op dinsdag 20 november 2012 14:40 schreef Yankee het volgende:
Je wilde toch een nieuwe groep op die Koga zetten?
Ik twijfel nog steeds over het kopen van een nieuwe groep
Waarom zou je dat willen?quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:58 schreef kanovinnie het volgende:
Schwalbe Ice Spiker 304 Spikes 2,1" Wire
http://www.bike-discount.(...)spikes-21-draht.html
Zijn die goed om over ijs te fietsen?
aldus degene die de elfstedentocht fietst...quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
Waarom zou je dat willen?Op ijs moet je schaatsen, niet fietsen
Omdat schaatsen hier in de buurt toch nooit lekker kan. Bijna altijd slecht ijs of er ligt sneeuw op.quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
Waarom zou je dat willen?Op ijs moet je schaatsen, niet fietsen
op slecht ijs zou ik ook niet zo snel gaan fietsen eigenlijk. Je kan beter schaatsend in een wak flikkeren dan op de fietsquote:Op dinsdag 20 november 2012 18:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Omdat schaatsen hier in de buurt toch nooit lekker kan. Bijna altijd slecht ijs of er ligt sneeuw op.
Ik zal er ook niet met spdpedalen gaan fietsenquote:Op dinsdag 20 november 2012 18:20 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
op slecht ijs zou ik ook niet zo snel gaan fietsen eigenlijk. Je kan beter schaatsend in een wak flikkeren dan op de fiets
Ja ik ga de 11stedentocht nooit op de schaats doenquote:Op dinsdag 20 november 2012 18:19 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
aldus degene die de elfstedentocht fietst...
en ja, ik weet ook wel dat dat ook een fietstocht is...
Zeg nooit nooitquote:Op dinsdag 20 november 2012 18:23 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja ik ga de 11stedentocht nooit op de schaats doen![]()
Afgelopen winter 50km Leeuwarden - Dokkum heen en weer...kapot was ik
toen ik in Finland woonde gingen we eens met snowscooters op zo'n meertje. Het ijs was net niet sterk genoeg, maar door de snelheid bleef je wel gaan. Achter de snowscooter had je dan een wak.quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zal er ook niet met spdpedalen gaan fietsenIk bedoel meer dat er veel scheuren inzitten. En er schaatsen hier een hoop mensen op relatief weinig ijs, dus daar wordt het ook niet erg beter van.
Als je kan schaatsen kan je ook fietsen? Gewicht wordt beter verdeelt en je gaat sneller.quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:32 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
toen ik in Finland woonde gingen we eens met snowscooters op zo'n meertje. Het ijs was net niet sterk genoeg, maar door de snelheid bleef je wel gaan. Achter de snowscooter had je dan een wak.
Was achteraf wel vet tof, maar als ik het vooraf wist had ik me wel 2x bedacht.
Moraal van dit verhaal, als jij maar hard genoeg over het ijs fietst
zou best een theorie kunnen zijn.quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als je kan schaatsen kan je ook fietsen? Gewicht wordt beter verdeelt en je gaat sneller.
Het kan nu al?quote:
Ik heb de lichtere variant om op besneeuwde en beijzelde wegen te fietsen. Werkt perfect (en de gezichten van omstanders zijn priceless).quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:58 schreef kanovinnie het volgende:
Schwalbe Ice Spiker 304 Spikes 2,1" Wire
http://www.bike-discount.(...)spikes-21-draht.html
Zijn die goed om over ijs te fietsen?
Zelfs Glanerbrook is al open. Heb nog niet op het ijs gestaan, de zin is wat over na 15 jaar wedstrijden rijden.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:09 schreef Narcotical het volgende:
De kunstbaan hier in de buurt is volgens mij al wel weer een tijdje open inderdaad. Helaas kan ik niet schaatsen
Ja, vanaf 21 september al geloof ik. Vechtse banen is ook kruipafstand vanaf hier. Maar is net zoiets als met je racefiets alleen je eigen straat op en neer rijdenquote:
Voor mij was het vinden van passende schaatsen veel lastiger dan m'n racefietsquote:Op dinsdag 20 november 2012 20:38 schreef Patroon het volgende:
Ik kan opzich wel aardig schaatsen maar doe het te weinig om mijn techniek goed te houden. Vooral mijn enkels en schenen gaan altijd helemaal stuk. Terwijl ik nooit door mijn enkels ga, gewoon te weinig doen denk ik.
Ik ook, maar ik wacht er nog ff mee.quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:32 schreef Oksel het volgende:
Ik wil goede schaatsen kopen en schaatsles nemen!
Leuk idee. Meteen regelen.
We hebben het over schaatsen. Niet over een schoen met een stukje roest eraan.quote:Op dinsdag 20 november 2012 21:18 schreef Narcotical het volgende:
Ik heb van die ijshockey dingen, maar ik kan nog geen 10 slagen maken zonder op m'n bek te gaan
Leuk altijd om te zien hoe het klapmechanisme ervan langzaam maar zeker slechter wordt.quote:Op dinsdag 20 november 2012 21:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Van die Salomon langlauf schaatsen zijn zo fijn![]()
Wel beetje prijzig.
Zit weinig roest aan, aangezien ze nooit gebruikt worden.quote:Op dinsdag 20 november 2012 21:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
We hebben het over schaatsen. Niet over een schoen met een stukje roest eraan.
Kan ik beamen. Ik reed op de Utrechtse heuvelrug langlaufers voorbij in 15cm verse sneeuw. In de beugels op de cx dus voor de leek ziet dat eruit als een racefiets. Zonder spikes overigens, die heb je m.i. niet nodig.quote:Op dinsdag 20 november 2012 19:10 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik heb de lichtere variant om op besneeuwde en beijzelde wegen te fietsen. Werkt perfect (en de gezichten van omstanders zijn priceless).
Welk product wordt niet langzaam maar zeker slechter?quote:Op dinsdag 20 november 2012 21:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Leuk altijd om te zien hoe het klapmechanisme ervan langzaam maar zeker slechter wordt.
Wijnquote:Op dinsdag 20 november 2012 21:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Welk product wordt niet langzaam maar zeker slechter?
quote:Op dinsdag 20 november 2012 21:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Welk product wordt niet langzaam maar zeker slechter?
20 jaar oud minimaal. Mijn vader heeft nu noren van 10 jaar oud, maar alleen omdat zijn paar van 15 jaar oud kapot ging toen hij viel in een scheur.quote:Op dinsdag 20 november 2012 21:11 schreef kanovinnie het volgende:
ik rij nu nog op de ouwe noren van mijn opa.
Mwah, das ook niet helemaal waar hoor.quote:
Niet te vergelijkenquote:Op dinsdag 20 november 2012 21:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
[..]
20 jaar oud minimaal. Mijn vader heeft nu noren van 10 jaar oud, maar alleen omdat zijn paar van 15 jaar oud kapot ging toen hij viel in een scheur.
Nog bedankt voor die webshop, eerst doen ze moeilijk over betaling met IBAN en nu kloppen hun nummers nietquote:Op dinsdag 20 november 2012 21:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Niet te vergelijken![]()
Beetje alsof je opoe stadsfiets gaat vergelijken met carbon racert, dan laat je de 1e ook liever in de regen staan (en zal ook minder snel afschrijven, slechter worden)
Geef maar aan mij, dan wel in ´t wit ofzo. Niet zo´n doodgraversbak.quote:Op dinsdag 20 november 2012 21:55 schreef Oksel het volgende:
Ben benieuwd wanneer ik de eerste 50'er er op zie rijden.. met een dikke pens.
Welke vind je qua spuitwerk mooier? De Giulia Supremo (lichtere) of die zwarte met witte letters? Ik denk toch die lichtere mooier te vinden.quote:Op dinsdag 20 november 2012 22:01 schreef Oksel het volgende:
Zwart is het nieuwe wit blijkbaar.
Vind die Sensa overigens mooi.
Ik ben gestopt de vrouw te vragen welke ze mooi vindt. Een Canyon vindt ze niet mooi qua letters. Uiteindelijk blijft voor haar alleen Specialized, Bianchi en haar Cube over...quote:
De Supremo oogt wat duurder. De zwarte met witte letters oogt wat meer budget, weet niet waarom.quote:
Ik haat Wilier. Moest ze vandaag online zetten op de website van de winkel waar ik werk. Wat een ongeorganiseerde rommel zeg.quote:
Wat ik nooit zie zijn pina's enzo in het wild. Tot de ronde van noordholland weer aanbreekt. Ook altijd zo leuk.quote:Op dinsdag 20 november 2012 22:23 schreef Gripper het volgende:
Ja stelletje motherfuckers, we kunnen m niet ineens allemaal mooi vinden in die lichte uitvoering, dan rijden we straks allemaal op Almeloose eenheidsworst
Ik vind het ook een kekke bak. Dat andere "karakterloze" merk Canyon zou ik ook zonder schaamte kopen, Rose of Bulls niet. Boeiend dat het geen italiaans raspaardje is, dat soort snoeverij wordt alleen maar gezegd door mensen die helemaal niet zo hard kunnen fietsen. Geef me zo'n strak chinees 13 in een dozijn Sensa carbonframe met een goeie paintjob, nette afmontage en een mooi setje hoge wielen, en ik voel me helemaal het mannetje hoor.
Zeg vrind, je kunt ook te ver gaan hè!quote:Op dinsdag 20 november 2012 22:30 schreef Tommeke het volgende:
Aan een Canyon of Rose herken je vaak wel de echte wielrenner. Iemand die voor prijs/kwaliteit gaat en niet een toerder die voor het Italiaanse imago gaat.
Pinarello's zijn dan ook hondslelijk, met al die gekke kronkels.quote:Op dinsdag 20 november 2012 22:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat ik nooit zie zijn pina's enzo in het wild. Tot de ronde van noordholland weer aanbreekt. Ook altijd zo leuk.
Kan je beter een ouwe koga met triple hebben maar wel nog wat rondjes trappen.
quote:Op dinsdag 20 november 2012 22:33 schreef Yankee het volgende:
[..]
Zeg vrind, je kunt ook te ver gaan hè!![]()
Wel mooi om al die stoere praatjes hier weer te lezen, goed bezig jongens
Sta ik ook opquote:Op dinsdag 20 november 2012 22:49 schreef kanovinnie het volgende:
http://italiaanseracefietsen.wordpress.com/jouw-fiets/
Hier kijk ik altijd even voor het slapengaan.
Tommeke is gewoon stikjaloers, en wil liefst ook een Italiaan.quote:Op dinsdag 20 november 2012 22:33 schreef Yankee het volgende:
[..]
Zeg vrind, je kunt ook te ver gaan hè!![]()
Die is mooi. Rode stuurlint is idd een beetje een misser. Witte stuurnok ook.quote:Op dinsdag 20 november 2012 23:37 schreef Oksel het volgende:
[ afbeelding ]
Ik twijfel. Kijk ik naar die foto of naar m'n popje die net onder de douche vandaan komt? Moeilijk, moeilijk.
Klinkt goed, ga het dus maar eens regelen denk ik. Zit alleen nog een klein beetje te twijfelen over of Ultegra of een andere groep. Maar zal zeer waarschijnlijk Ultegra wordenquote:Op dinsdag 20 november 2012 16:52 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Doen! Je frame is net nieuw! En 6700 schakelt veel beter! Plus dat je nog wel 250 euro of meer voor je oude groep kan krijgen
Ook al zo'n kermisbakquote:Op woensdag 21 november 2012 07:07 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die is mooi. Rode stuurlint is idd een beetje een misser. Witte stuurnok ook.
Ik wil eigenlijk dit frame.
[ afbeelding ]
Je vergeet de gouden porno naven...quote:Op woensdag 21 november 2012 09:05 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ook al zo'n kermisbak![]()
Eigenlijk zouden de spaken ook nog telkens om en om per 3 rood-wit-groen moeten zijn, dan is ie echt af.
Ik zie nu ineens dat ik met die fiets echt niet op het werk kan aankomen... Er zit een Barloworld sticker op de bovenbuis, een heftruck importeur die o.a. Hyster verkoopt. En da's de concurrentie.quote:Op dinsdag 20 november 2012 23:37 schreef Oksel het volgende:
[ afbeelding ]
Ik twijfel. Kijk ik naar die foto of naar m'n popje die net onder de douche vandaan komt? Moeilijk, moeilijk.
Meehhh, die Wiliers zijn wel mooi. Net als De Rosa of Alan ofzo.quote:Op woensdag 21 november 2012 07:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tommeke is gewoon stikjaloers, en wil liefst ook een Italiaan.
ebay is je vriend. Allemaal zwarte carbonframes.. no name. mat of glanzend, met of zonder carbonstructuur zichtbaar..quote:Op woensdag 21 november 2012 10:12 schreef muzas het volgende:
Ik vind sowieso al die schreeuwerige merknamen etc niks. Een mooie gladde fiets zónder reclame en in één kleur lijkt mij nou mooi. Maar die zijn bijna niet te vinden. Zelfs op mijn bijna gehele matzwarte fiets vonden ze t nodig om nota bene in wit met koeienletters t merk te schrijven.
Ik mis kennis, kunde en lef om een kaal frame te kopen en op te bouwen tot een degelijke fiets.quote:Op woensdag 21 november 2012 10:13 schreef the_critic het volgende:
[..]
ebay is je vriend. Allemaal zwarte carbonframes.. no name. mat of glanzend, met of zonder carbonstructuur zichtbaar..
Zoiets dusquote:Op woensdag 21 november 2012 10:32 schreef Gripper het volgende:
Vind ik ook erg mooi idd. Ik zou nog wel eens een stalen frame met moderne componenten en mooie hoge wielen willen bouwen
vergt idd wel wat kennis, maar dan kun je hem wel 100% naar eigen smaak invullen!quote:Op woensdag 21 november 2012 10:18 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik mis kennis, kunde en lef om een kaal frame te kopen en op te bouwen tot een degelijke fiets.
Super mooie fiets!quote:Op woensdag 21 november 2012 10:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zoiets dus
[ afbeelding ]
(al zou ik er lage wielen onderzetten)
Iedereen is het erover eens dat de CAAD10 een uitstekend frame is.quote:Op woensdag 21 november 2012 11:45 schreef muzas het volgende:
[ afbeelding ]
Dit vind ik wel mooi. Puur qua uiterlijk dan. Geen idee of 't een goeie fiets is
Eeensquote:Op woensdag 21 november 2012 10:39 schreef Yankee het volgende:
Wat vinden jullie zo mooi aan die stalen frames? Ik vind die dunne buisjes maar lelijk eigenlijk
Ik was vanmorgen even bij die FM in zuid die Tommasini verkoopt.quote:Op woensdag 21 november 2012 10:31 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Zo zijn Italiaanse fietsen nog wel mooi. Carbon doet me helemaal niks, met Pinarello inderdaad als trieste dieptepunt.
Nee elegant vind ik dat juist. Bij oversized buizen wordt het frame al snel lomp. Zoals die ellipsvormige balhoofdsbuis bijv. van Isaac frames.quote:Op woensdag 21 november 2012 10:39 schreef Yankee het volgende:
Wat vinden jullie zo mooi aan die stalen frames? Ik vind die dunne buisjes maar lelijk eigenlijk
quote:Op woensdag 21 november 2012 14:12 schreef eentwee het volgende:
Dan weet ik nog wel een leuk boek voor je.
Zeg ouwe koopjesbaas, waar kan ik die nieuwe groep het goedkoopst aanschaffen? Heb jij toevallig een adresje?quote:Op woensdag 21 november 2012 14:12 schreef eentwee het volgende:
Dan weet ik nog wel een leuk boek voor je.
Nieuwe DA groep goedkoop vinden, dat gaat niet lukkenquote:Op woensdag 21 november 2012 14:18 schreef Yankee het volgende:
[..]
Zeg ouwe koopjesbaas, waar kan ik die nieuwe groep het goedkoopst aanschaffen? Heb jij toevallig een adresje?
Is nog niet nieuwe design met 4 arm crank.quote:Op woensdag 21 november 2012 14:21 schreef kaasplankje het volgende:
Hopmans:
Ultegra 6700 Dubbel ¤ 655,00
Nee? Staat bij dat 't 2013 is.. Of is die crank soms voor Di2 wat een kutnaam trouwens Di2 wie verzint dat.quote:Op woensdag 21 november 2012 14:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Is nog niet nieuwe design met 4 arm crank.
In 2013 is alleen nog de DA groep zoals bovenstaand plaatje (en dus ook alleen DA 11 speed, rest nog 10)quote:Op woensdag 21 november 2012 14:23 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee? Staat bij dat 't 2013 is..
Zie dat de grijze versie nog 100e goedkoper isquote:Op woensdag 21 november 2012 14:21 schreef kaasplankje het volgende:
Hopmans:
Ultegra 6700 Dubbel ¤ 655,00
quote:Op woensdag 21 november 2012 14:27 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb 10 speed in zijn geheel over geslagen. Ging van 9 naar 11.
Wel lekker retro Yankee; 10 speed.
SRAM Force kost niet veel meer, is mooier dan ultegra en bijna een halve kilo lichterquote:Op woensdag 21 november 2012 14:31 schreef Yankee het volgende:
[..]
DA is me te duur, en campa is geen optie
Denk dat Hopmans het goedkoopst is (1420¤). Epbike heeft ook altijd goede prijzen voor Shimano, kan een goede optie zijn als je de boel ook kundig wilt laten monteren.quote:Op woensdag 21 november 2012 14:18 schreef Yankee het volgende:
[..]
Zeg ouwe koopjesbaas, waar kan ik die nieuwe groep het goedkoopst aanschaffen? Heb jij toevallig een adresje?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 21 november 2012 14:35 schreef eentwee het volgende:
[..]
Denk dat Hopmans het goedkoopst is (1420¤). Epbike heeft ook altijd goede prijzen voor Shimano, kan een goede optie zijn als je de boel ook kundig wilt laten monteren.![]()
Voor minder heb je al Record. En voor het geld van de 6700 groep is Athena carbon mooier en 11sp bovendien. In feite verklaar ik iedereen die een Shimano compact of dubbel koopt in de klassen boven 105 voor gek.
Btw nog een paar frames die ik geweldig vind.
Ik kom op de site van Vos ook nog een Sram Red groep tegen voor 950,- waarbij staat 'overjarig'. Is een dergelijke aankoop zonde van het geld en is het verstandiger te gaan voor de Force groep (675 Hopmans) of de Ultegra 6700 grey (ook al verklaar jij mij dan voor gek)?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Sram Red is fantastisch spul, op 1 lijn met DA, en t is ook nog eens zowat de lichtste groep op pro niveau die je nu kunt vinden. Red_2013 kost rond de 1400¤, dus het is een behoorlijke afprijzing.quote:Op woensdag 21 november 2012 14:52 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ik kom op de site van Vos ook nog een Sram Red groep tegen voor 950,- waarbij staat 'overjarig'. Is een dergelijke aankoop zonde van het geld en is het verstandiger te gaan voor de Force groep (675 Hopmans) of de Ultegra 6700 grey (ook al verklaar jij mij dan voor gek)?
Zal even voor de zekerheid informeren, mocht het om die versie gaan dan streep ik die weer van mijn lijstjequote:Op woensdag 21 november 2012 15:05 schreef eentwee het volgende:
Die overjarige groep is waarschijnlijk nog met grijze kettingbladen en zilverkleurige remmen? Er waren toen wel wat klachten over de voorderailleur. De nieuwprijs was destijds ook lang geen 1400¤, eerder 1000-1100.
Dat lelijk gevoel heb ik juist bij de colablikjes.quote:Op woensdag 21 november 2012 10:39 schreef Yankee het volgende:
Wat vinden jullie zo mooi aan die stalen frames? Ik vind die dunne buisjes maar lelijk eigenlijk
Oh, bij mij mogen er nog wel een paar bij, plekzat in de schuur. Ideaal gezien wil ik: nóg een racer, voor de afwisseling. een crosser. een nieuwe hardtail 29-er (mn oude gaat er dan uit) en een full suspension MTB.quote:Op woensdag 21 november 2012 16:34 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb ook zat fietsen. komt 1 er in, gaat 1 er uit.
Geld teveel?quote:Op woensdag 21 november 2012 16:44 schreef Gripper het volgende:
[..]
Oh, bij mij mogen er nog wel een paar bij, plekzat in de schuur. Ideaal gezien wil ik: nóg een racer, voor de afwisseling. een crosser. een nieuwe hardtail 29-er (mn oude gaat er dan uit) en een full suspension MTB.
3 nieuwe erbij dus, 5 totaal.
Ja, ik verdien zo bulkend veel geld dat ik om de maand een Specialized venge zou kunnen kopen. Maar ik stel het graag nog even uit, voorspel en een lange introductie dragen bij een nog groter hoogtepunt!quote:
Kijk Kaas, jij weet tenminste wat in Italie gesoigneerd rondrijden heet. Dan lopen we hier toch in het algemeen maar in een paar lompen. Ik vind die Tommasini voor in NL een beetje te schreeuwerig en opzichtig, maar bij een rondje Como meer op zondag ochtend val je geeneens op.quote:Op woensdag 21 november 2012 07:07 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die is mooi. Rode stuurlint is idd een beetje een misser. Witte stuurnok ook.
Ik wil eigenlijk dit frame.
[ afbeelding ]
Now we are talking. Verder helemaal niets aan toe te voegen..... uiteraard!quote:Op woensdag 21 november 2012 14:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Van de grote merken vind ik BMC op dit moment wel mooiste frames maken.
[ afbeelding ]![]()
Cervolo 2013 vind ik niet mooi, stickering doet zelfs beetje goedkoop aan. Zijn nog wel wat merken die nog meer![]()
![]()
zijn maar dan wordt het al snel maatwerk en zeer exclusief ($)
Das het mooie van Italië: je hoeft niet eens te kunnen fietsen, als je met je dikke pens in een smetteloos wit pakje en met bruin geoliede benen espresso staat te slurpen langs de weg, je glanzende pina/carrera/bianchi achteloos tegen een muurtje, wordt je al bewierookt alsof je Basso zelf bent.quote:Op woensdag 21 november 2012 23:35 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Kijk Kaas, jij weet tenminste wat in Italie gesoigneerd rondrijden heet. Dan lopen we hier toch in het algemeen maar in een paar lompen. Ik vind die Tommasini voor in NL een beetje te schreeuwerig en opzichtig, maar bij een rondje Como meer op zondag ochtend val je geeneens op.
quote:Op woensdag 21 november 2012 23:38 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Now we are talking. Verder helemaal niets aan toe te voegen..... uiteraard!
behalve dat van die dikke pens, en niet kunnen fietsen ben ik het helemaal met je eens. Maar je hebt gelijk. Die ouwe wannabee Coppi's en Bugno's fietsen voor geen meter. Max 25 in het uur en maar Grupetto blijven roepen. Maar bekijks hebben ze. En het ziet er wel strak uit, maar kost ook in Italie een godsvermogen.quote:Op woensdag 21 november 2012 23:43 schreef Gripper het volgende:
[..]
Das het mooie van Italië: je hoeft niet eens te kunnen fietsen, als je met je dikke pens in een smetteloos wit pakje en met bruin geoliede benen espresso staat te slurpen langs de weg, je glanzende pina/carrera/bianchi achteloos tegen een muurtje, wordt je al bewierookt alsof je Basso zelf bent.
Ik snap wel waarom die lifestyle je aanspreekt
quote:Op woensdag 21 november 2012 23:44 schreef No-P het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ook bij de tt fietsen. Felt vind ik ook mooi.
Met tijdritfietsen heb ik helemaal niets. Vind ze allemaal spuuglelijke gedrochten en ik zou het ook niet kunnen dat tijdrijden. Ik ben meer van het linkeballen en hard uit het hol vandaan demareren of alles op de kant zetten.quote:Op woensdag 21 november 2012 23:44 schreef No-P het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ook bij de tt fietsen. Felt vind ik ook mooi.
Des te leuker als ze door een -niet overduidelijk Italiaans gesoigneerde- Nederlander worden voorbij gestoven.quote:Op woensdag 21 november 2012 23:48 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
behalve dat van die dikke pens, en niet kunnen fietsen ben ik het helemaal met je eens. Maar je hebt gelijk. Die ouwe wannabee Coppi's en Bugno's fietsen voor geen meter. Max 25 in het uur en maar Grupetto blijven roepen. Maar bekijks hebben ze. En het ziet er wel strak uit, maar kost ook in Italie een godsvermogen.
Ja, ik heb ooit eens gelezen dat de witte 3x zoveel waard zou zijn dan de celeste binnen het tweedehands circuit, stond in Tour geloof ik. Toch eentwee?quote:Op donderdag 22 november 2012 00:10 schreef Oksel het volgende:
Ook iemand die voor 2300 EUR (:D![]()
) dezelfde fiets als ik heb probeert te verkopen. Wat een grapjas. http://vernieuwd.marktpla(...)3e3a&previousPage=lr
Absoluut, kijk maar eens rond in Italië op straat naar hoe de mensen gekleed gaan. Over het algemeen toch een stuk meer stijl, elegantie en oog voor detail dan hier in steden of dorpen.quote:Op woensdag 21 november 2012 23:35 schreef buzz1291 het volgende:
Kijk Kaas, jij weet tenminste wat in Italie gesoigneerd rondrijden heet. Dan lopen we hier toch in het algemeen maar in een paar lompen. Ik vind die Tommasini voor in NL een beetje te schreeuwerig en opzichtig, maar bij een rondje Como meer op zondag ochtend val je geeneens op.
Niet gekquote:Op donderdag 22 november 2012 09:55 schreef Tommeke het volgende:
Mooie Giant!
Ik zit er bijna serieus aan te denken om deze te kopen:
http://m.marktplaats.nl/a(...)8f31&previousPage=lr
Klopt. M'n fiets rijdt ook heerlijk.quote:Op donderdag 22 november 2012 10:48 schreef Patroon het volgende:
Eens met Grip.
@tom: niet op MP kijken als je niets nodig hebt of het geld ergens anders aan wilt besteden, je maakt jezelf alleen maar gek.
Ja, ik hoor wel meer dat zo'n tarmac bijv. veel beter de schokken absorbeert maar nog wel goed stijf is. Itt goedkopere stijve fietsen die veel minder vergevelijk zijn.quote:Op donderdag 22 november 2012 10:52 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Klopt. M'n fiets rijdt ook heerlijk.
Alleen als ik dan op m'n werk weer een rondje fiets op een Venge, Tarmac of Dogma/FP7 maak ik mezelf gek
Simpel.quote:Op donderdag 22 november 2012 11:10 schreef eentwee het volgende:
Ik wil btw deze schoenen.Welke fiets dien ik dan te kopen?
[ afbeelding ]
Ja ik vind die balhoofden niks. Bij die bovenste is het net of is de voorvork veel boller dan het balhoofd, of is dat gezichtsbedrog?quote:Op donderdag 22 november 2012 11:05 schreef eentwee het volgende:
Die Infinito is wel mooiOp die foto's lijkt steeds wel de spacertoren heel hoog, dat komt door de vorm van het balhoofd. De bovenbuis hecht namelijk lager aan dan normaal, zelfs zonder spacers zit de stuurpen optisch hoger t.o.v. de bovenbuis. Vanuit esthetisch oogpunt moet je imo dus de maat kiezen waarmee je vrijwel geen spacers nodig hebt.
Dit zegt een vlaams wielerblad:quote:Op donderdag 22 november 2012 10:54 schreef Patroon het volgende:
Haha
Wat voor rijeigenschappen zou die Sensa eigenlijk hebben. Een strakke racebak of een combi? Is er 200km mee te fietsen? Of stuiter je na 100km van je fiets (bij wijze van spreken)
Maar een webtest van Fiets zegt dan weer dat het een echte racer is:quote:Stuurt goed - een ietsje nerveus, wellicht door de relatief grote stuurbuishoek. Loopt prima op rechte stroken en accelereert bovendien nog vrij goed. Je zal deze fiets als vrij klassiek ervaren- een goed compromis tussen comfortabel en rendabel rijgedrag.
quote:Samenvattend: de Giulia is geen ‘comfort’ racer. Het is een echte racer. Niet geraffineerd, wel zeer betrouwbaar en voorspelbaar. De voorkant met name voelt heel stevig, bijna hard aan. Voordeel is dat je een zeer nauwkeurig stuurgedrag hebt; de fiets doet wat je wilt. Nadeel is dat de schokken ook echt doorkomen. Dat komt ook door de ‘dikke’ 31, 6 millimeter alu zadelpen. Wellicht kan een carbon zadelpen nog wat meer verlichting brengen. Helemaal mooi zou een 27,2 millimeter pen zijn; maar dan zou je met opvul shims moeten gaan werken…
Daarnaast kan een zadel met meer padding in een individueel geval een oplossing zijn. Alhoewel, oplossing… Het is zoals gezegd een racer. Met een R.
Bedankt.quote:Op donderdag 22 november 2012 11:42 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dit zegt een vlaams wielerblad:
[..]
Maar een webtest van Fiets zegt dan weer dat het een echte racer is:
[..]
Jij maakt er een echt een wetenschap van. Ouwe gek.quote:Op donderdag 22 november 2012 11:58 schreef eentwee het volgende:
73 graden is inderdaad normaal. De vorkkarakteristieken (naloop) zijn ook van invloed. Maar een rechte vork kan best een grote naloop hebben, ligt eraan onder welke hoek die staat to.v. het balhoofd. Grote naloop is meer rechtuitstabiliteit en minder nerveus stuurgedrag. De naloop van het totale systeem (balhoofdhoek + vorksprong) is in feite bepalend.
Eens, beetje die poepende hond look die je ook veel aantreft bij Specialized of de Chrysler Crossfirequote:Op donderdag 22 november 2012 11:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja ik vind die balhoofden niks. Bij die bovenste is het net of is de voorvork veel boller dan het balhoofd, of is dat gezichtsbedrog?
Die lijn die van de bovenbuis krom overloopt op de achtervork maakt de vorm het frame visueel heel vreemd. Enige mooie Bianchi vind ik qua vorm de Oltre
[ afbeelding ]
Vooral die strakke voorvork recht naar de grond oogt erg brute!![]()
Ik durf niet te zeggen dat MP altijd beter is. Maar in ons geval wel. Fietsenwinkels moeten ook nog wat verdienen aan de inruil dus gaan vaak niet te hoog.quote:Op donderdag 22 november 2012 13:13 schreef Oksel het volgende:
Morgen kijken. En zal inderdaad ff setje fietskleding meenemen. Goede tip.
Via MP meer? Hm.
Hahaquote:Op donderdag 22 november 2012 13:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Eens, beetje die poepende hond look die je ook veel aantreft bij Specialized of de Chrysler Crossfire
[ afbeelding ]
Ja natuurlijk. Nooit aan gedacht maar het is natuurlijk wel belangrijk in wat voor hoek de voorvork in het balhoofd zit, en niet alleen of het een kromme of rechte voorvork betreft. Bijvoorbeeld bij 2 fietsen die allebei een rechte voorvork hebben, ging ik er altijd vanuit dat enkel de stuurbuishoek de naloop bepaalt.quote:Op donderdag 22 november 2012 11:58 schreef eentwee het volgende:
73 graden is inderdaad normaal. De vorkkarakteristieken (naloop) zijn ook van invloed. Maar een rechte vork kan best een grote naloop hebben, ligt eraan onder welke hoek die staat to.v. het balhoofd. Grote naloop is meer rechtuitstabiliteit en minder nerveus stuurgedrag. De naloop van het totale systeem (balhoofdhoek + vorksprong) is in feite bepalend.
Ik zou nooit een gebruikte groep kopen.quote:Op donderdag 22 november 2012 16:21 schreef Gripper het volgende:
Hee Yankee, jij was toch naar Sram Red aan het kijken, en vond die voor 950 bij De Vos?
http://vernieuwd.marktpla(...)0c1b&previousPage=lr
Slechts 500 ¤,
Moet je alleen wel een BB30 frame hebben, en de lagers zitten hier niet bij.
Bij de Sensa Giulia valt inderdaad wel op dat de rechte voorvork in een schuinere hoek dan het balhoofd staat.quote:Op donderdag 22 november 2012 11:58 schreef eentwee het volgende:
73 graden is inderdaad normaal. De vorkkarakteristieken (naloop) zijn ook van invloed. Maar een rechte vork kan best een grote naloop hebben, ligt eraan onder welke hoek die staat to.v. het balhoofd. Grote naloop is meer rechtuitstabiliteit en minder nerveus stuurgedrag. De naloop van het totale systeem (balhoofdhoek + vorksprong) is in feite bepalend.
Ik zie dat nietquote:Op donderdag 22 november 2012 20:55 schreef Narcotical het volgende:
Als je vork aan het eind krommer loopt dan wordt N korter
Als je vork krommer loopt dan wordt V groter. De lijn die vanaf de vork recht doorloopt naar de linkerkant van lijntje N blijft hetzelfde. Het lijntje van de punt van de vork recht naar beneden verplaatst echter naar links als de vork krommer wordt en dus wordt N kleiner.quote:
ja ik heb hem door. Ik maakte de fout door te denken dat het voorste lijntje van N werd bepaald vanuit de punt van de voorvork, dus meer naar voren wijzen bij nog krommer, maar zag het verkeerd. Bedankt voor de uitleg!quote:Op donderdag 22 november 2012 21:02 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Als je vork krommer loopt dan wordt V groter. De lijn die vanaf de vork recht doorloopt naar de linkerkant van lijntje N blijft hetzelfde. Het lijntje van de punt van de vork recht naar beneden verplaatst echter naar links als de vork krommer wordt en dus wordt N kleiner.
Beetje lastig uit te leggen zo via tekst maarja, hoop dat dit wat verduidelijkt.
Moet ik anders even een kleine aanpassing van je plaatje doen in paint zodat je ziet wat ik bedoel?
Nee, die voorste lijn is gewoon een verlenging van balhoofd en voorvorklijn in principe, zoals je nu dus ook wel doorhebtquote:Op donderdag 22 november 2012 21:05 schreef Patroon het volgende:
[..]
ja ik heb hem door. Ik maakte de fout door te denken dat het voorste lijntje van N werd bepaald vanuit de punt van de voorvork, dus meer naar voren wijzen bij nog krommer, maar zag het verkeerd. Bedankt voor de uitleg!
Das er 1 voor in mijn sig!quote:Op donderdag 22 november 2012 21:05 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik maakte de fout door te denken
Ja, in de fiets noemen ze de naloop de trail. Zij trekken 2 lijnen over de voorvork. Ik zal er ff een foto van maken.quote:Op donderdag 22 november 2012 21:06 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Nee, die voorste lijn is gewoon een verlenging van balhoofd en voorvorklijn in principe, zoals je nu dus ook wel doorhebt
quote:
Ja, is die naloop nou het eerste streepje onder het wiel of het 2e van links?quote:Op donderdag 22 november 2012 21:14 schreef Narcotical het volgende:
De hoek tussen virtuele bovenbuis en balhoof/voorvork is nu meer dan 90 graden zoals je ziet. Hoe dichter je naar 90 graden komt in die hoek, hoe kleiner je naloop ook wordt natuurlijk
Oke ze geven met vorksprong aan:quote:Op donderdag 22 november 2012 21:16 schreef Narcotical het volgende:
De naloop is wat ze hier aangeven met trail. Het breedste streepje van de 2. Wat ze met die vorksprong bedoelen is denk ik de kromming van de vork ten opzichte van een volledig rechte, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen
Ja, dat klopt volgens mij welquote:Op donderdag 22 november 2012 21:17 schreef Patroon het volgende:
[..]
Oke ze geven met vorksprong aan:
Je vorksprong geeft aan hoever je voorvork naar voren 'krult' (dus afwijkt van een geheel rechte voorvork). Hoe groter je vorksprong hoe directer je stuurt.
Dus een rechte voorvork zou minder direct sturen? Afgaande van dezelfde hoekquote:Op donderdag 22 november 2012 21:19 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ja, dat klopt volgens mij wel
Als je 2 fietsen zou hebben met dezelfde balhoofdhoek, 1 met rechte en 1 met kromme vork dan heeft de fiets met de rechte vork volgens mij een grotere naloop (trail) dan die met de kromme vorkquote:Op donderdag 22 november 2012 21:20 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dus een rechte voorvork zou minder direct sturen? Afgaande van dezelfde hoek
Andersom toch?quote:Op donderdag 22 november 2012 21:22 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Als je 2 fietsen zou hebben met dezelfde balhoofdhoek, 1 met rechte en 1 met kromme vork dan heeft de fiets met de rechte vork volgens mij een grotere naloop (trail) dan die met de kromme vork
Nu ben ik ff flauw maar net zei je dat de lijn van de trail gewoon het verlengde is van het balhoofd en voorvork en niet beïnvloed wordt door de kromming.quote:Op donderdag 22 november 2012 21:22 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Als je 2 fietsen zou hebben met dezelfde balhoofdhoek, 1 met rechte en 1 met kromme vork dan heeft de fiets met de rechte vork volgens mij een grotere naloop (trail) dan die met de kromme vork
Dit is heel lastig uitleggen zo zonder fysiek dingen aan te kunnen wijzen. Geef me 2 tellen om mn punt duidelijk te maken aan de hand van je eerdere plaatjequote:Op donderdag 22 november 2012 21:24 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nu ben ik ff flauw maar net zei je dat de lijn van de trail gewoon het verlengde is van het balhoofd en voorvork en niet beïnvloed wordt door de kromming.
Ik wil je zelfs wel 5min gevenquote:Op donderdag 22 november 2012 21:25 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Dit is heel lastig uitleggen zo zonder fysiek dingen aan te kunnen wijzen. Geef me 2 tellen om mn punt duidelijk te maken aan de hand van je eerdere plaatje
Volgens mij zit het zo:quote:
Ja duidelijk, dank voor het visueel maken!quote:Op donderdag 22 november 2012 21:30 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Volgens mij zit het zo:
[ afbeelding ]
Even heel lelijk met paint dit plaatje aangepast. Nu heb je een vergelijking van 2 fietsen met exact dezelfde hoek van balhoofd maar de een met kromme en de ander met rechte vork. In het geval zoals het plaatje was is de rode lijn met de N de naloop. Als je een rechte vork zou hebben zou je de groene situatie krijgen, dus een grotere naloop
Mocht achteraf iemand (1-2 bv) toch bewijzen dat ik het fout had dan nu alvast m'n excuses
Geen probleem. Het is gewoon moeilijk uitleggen als je telkens moet omschrijven van "ja dit lijntje daar gaat dan zo en zo"quote:Op donderdag 22 november 2012 21:40 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja duidelijk, dank voor het visueel maken!
75 euro voor een Ultegra 6600 groep en Mavic Open Proquote:Op donderdag 22 november 2012 19:38 schreef kaasplankje het volgende:
Zo duur is een nieuwe groep ook niet, en de meeste onderdelen zijn slijtagegevoelig.
Beetje vaut! Bij een rechte vork worden de vorkpoten onder een andere hoek aan de vorkkroon gemonteerd zodat de steekas op dezelfde plaats zit als bij een gebogen vork. Anders zou de wielbasis veel te kort zijn en het geheel waarschijnlijk ook niet passen. Stuurt ook zo moeilijk als je voorwiel tegen de onderbuis aanloopt.......quote:Op donderdag 22 november 2012 21:30 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Volgens mij zit het zo:
[ afbeelding ]
Even heel lelijk met paint dit plaatje aangepast. Nu heb je een vergelijking van 2 fietsen met exact dezelfde hoek van balhoofd maar de een met kromme en de ander met rechte vork. In het geval zoals het plaatje was is de rode lijn met de N de naloop. Als je een rechte vork zou hebben zou je de groene situatie krijgen, dus een grotere naloop
Mocht achteraf iemand (1-2 bv) toch bewijzen dat ik het fout had dan nu alvast m'n excuses
Ik zei alleen maar hoe het eruit zou zien. Maar bedankt voor je comment, heeft Patroon nog meer om op te puzzelenquote:Op donderdag 22 november 2012 23:03 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Beetje vaut! Bij een rechte vork worden de vorkpoten onder een andere hoek aan de vorkkroon gemonteerd zodat de steekas op dezelfde plaats zit als bij een gebogen vork. Anders zou de wielbasis veel te kort zijn en het geheel waarschijnlijk ook niet passen. Stuurt ook zo moeilijk als je voorwiel tegen de onderbuis aanloopt.......
Ik weet wat Buzz bedoelt. Eigenlijk hetzelfde wat 12 zei over de hoek waarop de voorvork onder het balhoofd wordt gezet. Een rechte zal qua naloop wel niet zoveel schelen dan een kromme vork omdat het anders nooit past onder de onderbuis. Denk dat het stuurgedrag het meeste wordt bepaald door de balhoofdhoek en lengte stuurpen (korte stuurpen is nerveuzer). Ik zeg: gewoon proefrijden. De verschillen zijn voor ons minimaal en denk niet veel te merken omdat afhankelijk van meerdere factoren. Berekenen zal dan ook weinig nut hebben.quote:Op donderdag 22 november 2012 23:40 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ik zei alleen maar hoe het eruit zou zien. Maar bedankt voor je comment, heeft Patroon nog meer om op te puzzelen
Wel een stuk mooier!quote:Op vrijdag 23 november 2012 06:27 schreef kanovinnie het volgende:
Een rechte vork lijkt mij ook minder comfortabel. Minder vering.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:12 schreef Holenbeer het volgende:
Ik hoop de 20km van Holten te fietsen volgend jaarSprinttriathlonnetje, moet je wel snel bijzitten. De triathlon van Holten zit voor zover ik weet altijd snel vol...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
ik weet het, vandaar ook de 'hoop' in mijn zin. Er is een loting systeem waar ik afhankelijk van ben en heb verder geen voorrangspositie.quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:16 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Sprinttriathlonnetje, moet je wel snel bijzitten. De triathlon van Holten zit voor zover ik weet altijd snel vol...
Nee de afstand wordt "sprintafstand" genoemd. Succes, ik heb daar zelf nooit meegedaan, maar voor zover ik van heb horen zeggen is het een leuke triathlon...quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:18 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
ik weet het, vandaar ook de 'hoop' in mijn zin. Er is een loting systeem waar ik afhankelijk van ben en heb verder geen voorrangspositie.
Verder wordt het mijn eerste triathlon en kan ik voor geen meter zwemmen (veel gespetter, weinig vooruitgang). Vandaar de korte afstand, mooi begin. (of doel je met Sprinttriathlon op het snelle inschrijven).
Ouwe racebaas! Heb je de fietsenman een paar zonnepaneeltjes beloofd ofzo?quote:
quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:25 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ouwe racebaas! Heb je de fietsenman een paar zonnepaneeltjes beloofd ofzo?
Details! Afmontage! FOTO'S
Als je vruiendin zó makkelijk instemt kan je er vast ook nog wel een super record groep en bora´s doordrukken.quote:
Precies zaterdag op zondag 0:00uur. Ik ben dam thuis. Benieuwd of de site het houdt. Misschien kan kaas ff uitleggen welke gegevens je paraat moet hebben.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:48 schreef MarcoD het volgende:
Countdown tot opening inschrijving Marmotte, volgende week zaterdag dus open:
http://www.sportcommunica(...)ription.php?langue=5
ouwe toerderquote:Op vrijdag 23 november 2012 18:44 schreef Oksel het volgende:
Athena carbon afmontage. De vacansoleil uitvoering, dus met iets blauw. Zie je heel weinig van.
Niet zaterdag op zondag maar vrijdag op zaterdag..quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:23 schreef Patroon het volgende:
[..]
Precies zaterdag op zondag 0:00uur. Ik ben dam thuis. Benieuwd of de site het houdt. Misschien kan kaas ff uitleggen welke gegevens je paraat moet hebben.
Dank, ik zal achter mijn laptopje zittenquote:Op vrijdag 23 november 2012 18:46 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Niet zaterdag op zondag maar vrijdag op zaterdag..
Mooi! Heb je trouwens wel gekeken naar de hoogte van het balhoofd ivm spacers? Die 550 heeft maar een 145 balhoofd. Of heb je de 57 genomen?quote:Op vrijdag 23 november 2012 18:44 schreef Oksel het volgende:
Athena carbon afmontage. De vacansoleil uitvoering, dus met iets blauw. Zie je heel weinig van.
Wat is je facebook?quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:36 schreef Oksel het volgende:
Ja, een 57. Staat foto op Facebook, hier posten is wat ingewikkeld via de telefoon.
Mooi is dat teamframe.quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:36 schreef Oksel het volgende:
Ja, een 57. Staat foto op Facebook, hier posten is wat ingewikkeld via de telefoon.
Als ik geld te veel had dan wist ik het welquote:Op vrijdag 23 november 2012 19:45 schreef Patroon het volgende:
Ook Baas:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb je de oude ingeruild?quote:Op vrijdag 23 november 2012 20:16 schreef Oksel het volgende:
2700 EUR betaald, ex wielen / zadel. Lijkt me netjes. Toch eentwee?
Is dit nu echt geometrisch optimaal voor snel fietsen? Je krijgt volgens mij toch spanningsconcentraties in de zadelbuis(?) als dat ding zo'n eind boven je frame uit steekt. Zou een bovenbuis aflopend richting het stuur niet juist optimaal zijn? Dan heb je de grootste driehoeken die een fiets vormen, in plaats van driehoeken met uitsteeksels.quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:45 schreef Patroon het volgende:
Ook Baas:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een kleiner frame is stijver, betere acceleratie. Een lange en vooral wat dunnere zadelpen geeft meer comfortquote:Op vrijdag 23 november 2012 21:25 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Is dit nu echt geometrisch optimaal voor snel fietsen? Je krijgt volgens mij toch spanningsconcentraties in de zadelbuis(?) als dat ding zo'n eind boven je frame uit steekt. Zou een bovenbuis aflopend richting het stuur niet juist optimaal zijn? Dan heb je de grootste driehoeken die een fiets vormen, in plaats van driehoeken met uitsteeksels.
Ik ben voor functionaliteit op zijn puurst. Als dat er is dan is het vanzelf ook mooi volgens mij.
Hmm, rechtsom winnen en linksom inleveren?quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:15 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Een kleiner frame is stijver, betere acceleratie. Een lange en vooral wat dunnere zadelpen geeft meer comfort
Wat denk je wat voor uitsteeksel je krijgt onder het stuur als je de bovenhuis naar voren laat aflopen. Dan verplaats je het spanningsveld van zadelpen naar voorkant frame.quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:25 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Is dit nu echt geometrisch optimaal voor snel fietsen? Je krijgt volgens mij toch spanningsconcentraties in de zadelbuis(?) als dat ding zo'n eind boven je frame uit steekt. Zou een bovenbuis aflopend richting het stuur niet juist optimaal zijn? Dan heb je de grootste driehoeken die een fiets vormen, in plaats van driehoeken met uitsteeksels.
Ik ben voor functionaliteit op zijn puurst. Als dat er is dan is het vanzelf ook mooi volgens mij.
Ik weet het ook niet precies hoor. Maar volgens mij kan je dan met je frame lekker gooien en smijten omdat ie klein is.quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:25 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Hmm, rechtsom winnen en linksom inleveren?
Zondag rondje naar de Maasvlakte als het weer een beetje meezit. Kijken naar de dijkdoorbraak op Maasvlakte 2.
Het is nog te vroeg, anders vroeg ik je of ik mee kon. Jij rijdt wel +/- 30gem. toch?quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:25 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Hmm, rechtsom winnen en linksom inleveren?
Zondag rondje naar de Maasvlakte als het weer een beetje meezit. Kijken naar de dijkdoorbraak op Maasvlakte 2.
Hmpf.quote:Op zaterdag 24 november 2012 00:42 schreef Oksel het volgende:
Zeggeh, kaasmans, we blijven niet bezig. Dit is prachtig zo.
Hoe zoquote:Op zaterdag 24 november 2012 09:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Betaal je per letter op die mobiel van je ofzo?
Nee, dat zou er ook nog eens bij komen, met zo'n duur fietsje. 3cm spacers is al genoegquote:
Okkie, je hebt een mooie fiets aangeschaft, maar ik zou wel het bonnetje goed bewaren want ik ken een paar gasten die ook een Bianchi hebben, met een heel wat rustigere rijstijl dan jij, maar wel allebei een gescheurd frame. Was wel garantie, maar dan toch.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |