Groepsdwang. Omdat iedereen het doet kan je er niet meer onderuit.quote:
Altijd fijn als je zelf te lui bent om te googlen, thanks!quote:Op maandag 19 november 2012 12:12 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Omdat Google op maandag gesloten is zal ik het hier even dumpen:
[..]
Ja idd, als iedereen om je heen meewerkt met het onderzoek en jij komt elke keer met kutsmoezen dan gaat het net zo hard in de gaten lopen. Dus ik denk dat ie niet anders meer kon.quote:Op maandag 19 november 2012 12:11 schreef Doodloper het volgende:
[..]
- gepusht door vrienden/familie ("ajoh doe gewoon mee, kunnen ze die hufter eindelijk vangen")
- wilde het niet langer verborgen houden voor vrienden/familie
- zag dat al zijn verwanten meededen en hij dus toch wel gepakt zou worden
- dacht dat ze enkel naar aanverwanten zochten
Zelfs dan kan je beter niet meewerken en verdacht lijken dan wel meewerken en zo goed als zeker opgepakt worden. Ik vind het heel vreemd.quote:
Ja want de opkomst was wel hoog, maar tegelijkertijd "slechts" 89%. Altijd nog zo'n 800 man die niet mee deden.quote:Op maandag 19 november 2012 12:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zelfs dan kan je beter niet meewerken en verdacht lijken dan wel meewerken en zo goed als zeker opgepakt worden. Ik vind het heel vreemd.
Ik ook.quote:Op maandag 19 november 2012 12:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zelfs dan kan je beter niet meewerken en verdacht lijken dan wel meewerken en zo goed als zeker opgepakt worden. Ik vind het heel vreemd.
Nah, we weten ook niet wie die duizend mannen zijn die geen DNA hebben gegeven, hij had het nog een tijdje kunnen uitzingen voordat de politie voor de deur zou staanquote:Op maandag 19 november 2012 12:12 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja idd, als iedereen om je heen meewerkt met het onderzoek en jij komt elke keer met kutsmoezen dan gaat het net zo hard in de gaten lopen. Dus ik denk dat ie niet anders meer kon.
mja, het was min of meer semi-vrijwillig. De politie was waarschijnlijk toch wel bij hem uitgekomen. Het had alleen wat meer tijd gekost. Het net sloot zich gewoon rond hem. Maar goed, hij is nog verdachte en de rechter moet uiteindelijk een oordeel vellen.quote:Op maandag 19 november 2012 12:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Een kat in het nauw maakt rare sprongenquote:Op maandag 19 november 2012 12:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
- Groepsdwangquote:Op maandag 19 november 2012 12:09 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik heb niet alles gelezen, maar het eerste wat in mij opkomt (en ben vast niet de enige) is:
Waarom heeft hij in vredesnaam meegedaan aan het DNA onderzoek??
Iemand daar een antwoord op?
Volgens mij is dat wel een redelijk onwaarschijnlijk scenario.quote:Op maandag 19 november 2012 12:14 schreef Boca_Raton het volgende:
Mensen, als er een mededader is, dan is die nog niet gevonden.
Als er een alien bij betrokken was, ook niet.quote:Op maandag 19 november 2012 12:14 schreef Boca_Raton het volgende:
Mensen, als er een mededader is, dan is die nog niet gevonden.
Maar als zijn kinderen met Marianne bevriend waren lijkt het me vrij logisch dat zij in ieder geval op de oproep af zijn gegaan.quote:Op maandag 19 november 2012 12:13 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ja want de opkomst was wel hoog, maar tegelijkertijd "slechts" 89%. Altijd nog zo'n 800 man die niet mee deden.
kan ook een stuk arrogantie zijn natuurlijk, of ongeloof over de huidige wetenschap... verder, iemand die een daad pleegt zoals deze heeft natuurlijk geen denkpatroon als iemand met common sensequote:Op maandag 19 november 2012 12:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nou, zo raar is die sprong natuurlijk niet.quote:Op maandag 19 november 2012 12:15 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Een kat in het nauw maakt rare sprongen
Maar dan zou zijn gezin met alle ellende zitten dat er een verwante in hun omgeving is gevonden, en dan had hij het zelf aan z'n gezin moeten opbiechten. Nu is hij opgepakt en heeft de politie / media het als het ware voor hem opgebiecht, is minder confronterend denk ik.quote:Op maandag 19 november 2012 12:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zijn kinderen waren toen nog niet zo oud dat ze in aanmerking kwamen voor het DNA onderzoek.quote:Op maandag 19 november 2012 12:15 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Maar als zijn kinderen met Marianne bevriend waren lijkt het me vrij logisch dat zij in ieder geval op de oproep af zijn gegaan.
via broers/neven/vader/ooms had het wel gekundquote:Op maandag 19 november 2012 12:17 schreef alors het volgende:
[..]
Zijn kinderen waren toen nog niet zo oud dat ze in aanmerking kwamen voor het DNA onderzoek.
Wat begrijp je niet aan verwantschap?quote:Op maandag 19 november 2012 12:17 schreef alors het volgende:
[..]
Zijn kinderen waren toen nog niet zo oud dat ze in aanmerking kwamen voor het DNA onderzoek.
Maar hoe jong moet hij er dan wel niet bij zijn geweest? Hij is 44, Marianne zou nu 30 zijn geweest, ik kan me niet voorstellen dat hij zulke oude kinderen heeft?quote:Op maandag 19 november 2012 12:15 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Maar als zijn kinderen met Marianne bevriend waren lijkt het me vrij logisch dat zij in ieder geval op de oproep af zijn gegaan.
Groepsdrukquote:Op maandag 19 november 2012 12:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Weet iemand wat peer-pressure is?
broers hebben sowieso al meer dan 50% hetzelfde DNA,quote:Op maandag 19 november 2012 12:16 schreef Greys het volgende:
Stel dat er bij degenen die wel DNA af hebben gestaan familie van hem zat en hij wist dat, plus dat hij zich ook al verdacht maakte door niet mee te werken, dat ie dat gewoon na al die jaren teveel druk vond en wist dat het nu toch maar een kwestie van tijd was.
Want dan hadden ze bij de familie toch een gedeeltelijk matchend DNA gevonden?
Dat dan toch wel naar hem zou leiden? Of werkt dat niet zo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |