abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119368207

The basics

SPOILER: Handige linkjes en sites
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Haaksels uit het vorige topic:

onderzetters van zouzomaarkunnen

muizencreaties_van_kokosnoot

EsseEi's Serious request hartjes

YogaLove maakte een ripple deken:

[ Bericht 9% gewijzigd door Lutte op 19-11-2012 16:17:35 ]
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_119368255
Lutje wil jij de foto`s ff veranderen in het nieuwe topic????
pi_119368629
TT veranderen in ... Pop pop pop popcorn! :P

ben benieuwd naar je nieuwe deken.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_119368791
frosty blijft overigens echt tof!
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_119368821
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 23:19 schreef Dottey het volgende:
TT veranderen in ... Pop pop pop popcorn! :P

ben benieuwd naar je nieuwe deken.
zal morgen eens foto maken,heb al strengen aan elkaar genaaid met de hand maar er staat nog een grote plastic doos met losse etc.
pi_119370724
Zijn de prijsverschillen van Catania en Wibra katoen erg groot, of eigenlijk verwaarloosbaar?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 19 november 2012 @ 07:51:08 #7
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_119373769
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 23:23 schreef Dottey het volgende:
frosty blijft overigens echt tof!
Dankje :$ wordt er verlegen van....

Deze deken zou ik nog graag een keer willen maken...ooit als volgend project ;)
Ook al zijn er nog veel andere mooie dekens....
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_119373825
dank Yske voor de tip ik ga het eens proberen :)

Tyler girl die vind ik ook erg mooi die steek en die kleuren...

quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 00:14 schreef Mirjam het volgende:
Zijn de prijsverschillen van Catania en Wibra katoen erg groot, of eigenlijk verwaarloosbaar?
Licht er aan wat je maakt. Het verschil in prijs is iets: wibra ¤1,79 en catania vaak rond de ¤2, maar er is tevens iets verschil aan dikte van de draad. En catania is vaker in verschillende kleuren beschikbaar dan de kleuren van de wibra. Bij wibra moet je gewoon meerdere bolletjes kopen (mag het met 3 mnd nog retourneren), omdat de kleur niet wekelijks of maandelijks binnenkomen. Kortom je weer nooit wat er is aan kleuren.

[ Bericht 3% gewijzigd door CREADO op 19-11-2012 08:07:35 ]
By DMB
pi_119373910
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2012 22:52 schreef Ynske het volgende:
n

[..]

eerst tekst posten dan editten en je hebt een fotoicoontje of je url tussen [IMG ] [/ img ] zetten zonder de spaties
dus dat is dan [IMG ]http://www.flickr.com/pho(...)02830/in/photostream[/ img ]
of doe ik iets verkeerd?
dan krijg ik
By DMB
  maandag 19 november 2012 @ 08:13:52 #10
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_119373934
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2012 08:11 schreef CREADO het volgende:

[..]

dus dat is dan [IMG ]http://www.flickr.com/pho(...)02830/in/photostream[/ img ]
of doe ik iets verkeerd?
je moet zorgen dat je het .jpg bestandje van de foto hebt. je link nu werkt jiet omdat fok hem niet als foto herkent omdat er geen .jpg achter staat.
(alleen weet ik niet of dat via flickrgemakkelijk gaat.) staat er nergens iets van share deze foto ofzo? dan moet je dat linkje hebben...

ow en spaties tussen img en hekje weghalen ;)
pi_119373961
dan maar even op de laptop:

en nu verder met de kerstslofjes, deken, truitje pop etc etc :)
By DMB
  maandag 19 november 2012 @ 08:51:00 #12
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_119374329
Jij bent je ook al goed voor aan het bereiden op de winter ^O^ Ziet er goed uit en lekker warm :D
  maandag 19 november 2012 @ 09:03:53 #13
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_119374500
leuk creado! en veel!!

tylergirl, die deken is ook leuk ja! grappig 'optisch bedrog' ook in dat patroon, dat 't lijkt of 't trappetjes zijn maar het zijn gewoon rechte lijnen.

toverheks, het einde van je tweede popcorn deken in zicht, hoera! wat een doorzettingsvermogen. _O_ het resultaat is vast weer prachtig, dus alle moeite wel waard.
in de haak.
  maandag 19 november 2012 @ 09:05:11 #14
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_119374512
Die deken! Wat prachtig!
Toverheks wat schitterend gemaakt, mooie kleuren O+
Leuke dingen creado!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 19 november 2012 @ 09:14:28 #15
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_119374664
quote:
14s.gif Op maandag 19 november 2012 09:03 schreef trui het volgende:
leuk creado! en veel!!

tylergirl, die deken is ook leuk ja! grappig 'optisch bedrog' ook in dat patroon, dat 't lijkt of 't trappetjes zijn maar het zijn gewoon rechte lijnen.

Idd, veel optisch bedrog. Ik zat de eerste keer ook echt te kijken zo van: hoe doe je dat.
Maar blijkbaar haak je om de zoveel steken een stokje naar beneden (die maak je vast aan de vorige rij ofzo, ben er nog niet helemaal in thuis) en dat is het :D
Volgens mij heel simpel maar zo leuk om te doen.

Ik ga vast kleurencombi's zoeken :D
pi_119375475
Creado, jij vroeg in het vorige topic naar het patroon van de muisjes. Ik heb ze niet van ravelry, maar van een site die ik nu even niet meer wel. Wel wat aanpassingen aan het patroon gedaan, anders vond ik ze niet zo leuk.
http://creatiesvankokosnoot.blogspot.com
pi_119375575
quote:
Ik heb 2 bollen van de wibra maar ik vind t zonde dat ik het ooit heb gekocht, Catania is 10x mooier.

Die deken ziet er gaaf uit tylergirl! Als ik alles moet maken wat ik leuk vind eindig ik met 50 dekens, 100 sjaals en 600 ami's :@
  maandag 19 november 2012 @ 10:20:51 #18
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_119375951
creatiesvankokosnoot, leuk idee die muisjes voor dat gezin! :) en de teckel is ook heel mooi gelukt.
in de haak.
  maandag 19 november 2012 @ 10:21:33 #19
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_119375967
Hahaha ja ik ook hoor....maar deze vind ik echt gaaf en de rest is meer zo van... ow ja leuk. maar er is idd zoveel moois en leuk om te maken..... :9~
pi_119376615
Ziet er allemaal lekker warm uit creado!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2012 10:48:17 ]
pi_119378158
quote:
vind persoonlijk Catania beter, en bij de Wibra katoen splijt het of het is te dun dat je verschil ziet met haken. en voor die paar dubbeltjes meer (wibra 1.79) Catatia 2.10 zal ik het niet laten.

Trui O+ je bent een schatje gewoon ff tussendooor
pi_119378165
Dan ga ik gewoon voor Catania, dank!
pi_119378933
Fu de winkel hier die Catania verkoopt is pas morgen open, had vandaag al alles in willen slaan
pi_119379268
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 12:08 schreef Mirjam het volgende:
Fu de winkel hier die Catania verkoopt is pas morgen open, had vandaag al alles in willen slaan
Fijn is dat het winkels die op maandag gesloten zijn.. Loop ik hier in de omgeving ook altijd tegenaan!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_119379381
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 12:19 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Fijn is dat het winkels die op maandag gesloten zijn.. Loop ik hier in de omgeving ook altijd tegenaan!
Jij wilde weten hoe groot de mand werd toch? De doorsnede van de bodem is ongeveer 30cm. Ga hem in de loop van de week afmaken
pi_119379424
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 12:22 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Jij wilde weten hoe groot de mand werd toch? De doorsnede van de bodem is ongeveer 30cm. Ga hem in de loop van de week afmaken
Ja! Dat heb je goed onthouden! Jij woont toch deels in Breda? Weet jij nog leuke winkeltjes voor wol ed.? (Stom heb er 21 jaar gewoond maar ik weet er niets te vinden behalve de pippoos ;))
pi_119379537
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 12:24 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ja! Dat heb je goed onthouden! Jij woont toch deels in Breda? Weet jij nog leuke winkeltjes voor wol ed.? (Stom heb er 21 jaar gewoond maar ik weet er niets te vinden behalve de pippoos ;))
Tegenover de pipoos zit een singer winkel met veel phildar. De greef heeft bijna niets maar er moet nog ergens in een winkelcentrum een wolwinkeltje zitten maar daar ben ik nog niet geweest. Niet echt iets spectaculairs dus.

Bij de euroland verkopen ze phildar coton 3 voor 2 euro en bij de boekenvoordeel strengels? of iets in die richting.
De zeeman en de wibra hebben de laatste tijd heel weinig :(
pi_119379723
Bedankt voor de tip over de lossen en dan de vasten haken, ga die linkjes zeker eens bekijken. Vind het inderdaad lastig om nog goed de steken te herkennen.

Denk dat ik ga voor de granny stripe, maar dat begin vind ik zo lastig.

Nog een vraagje nu toch ik bezig ben hahaha. Heb laatst wat granny squares gemaakt maar ook dan vind ik het lastig om te zien waar precies die halve vasten in gemaakt moet worden om het rondj van stokjes aan elkaar te maken.
Ik weet dat hij in de 3de lossen moet maar.... en moet hij dan door 1 of 2lusjes van de lossen, snappen jullie nog hahahaha ;)

Ben blij dat ik dit forum heb gevonden!

Dus zal ik dan gaan voor de granny stipe denk het toch wel, om nou gelijk diertjes te gaan maken of is jullie ervaring toch dat dat makkelijker is, tips zijn welkom ;)
Beginner met haken, dus tips zijn welkom! ;)
pi_119379849
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 12:27 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Tegenover de pipoos zit een singer winkel met veel phildar. De greef heeft bijna niets maar er moet nog ergens in een winkelcentrum een wolwinkeltje zitten maar daar ben ik nog niet geweest. Niet echt iets spectaculairs dus.

Bij de euroland verkopen ze phildar coton 3 voor 2 euro en bij de boekenvoordeel strengels? of iets in die richting.
De zeeman en de wibra hebben de laatste tijd heel weinig :(
Ok! Dan ga ik daar donderdag eens langs. Wilde inderdaad even langs bij euroland. En hier bij de singer in arnhem viel het heel erg tegen maar dan toch maar eens in breda binnenlopen! En toch maar even de wibra binnen om te kijken of ze daar wel bruine Noa hebben......
pi_119380205
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 11:40 schreef Toverheks het volgende:

[..]

vind persoonlijk Catania beter, en bij de Wibra katoen splijt het of het is te dun dat je verschil ziet met haken. en voor die paar dubbeltjes meer (wibra 1.79) Catatia 2.10 zal ik het niet laten.

Trui O+ je bent een schatje gewoon ff tussendooor
Ligt er natuurlijk ook wel aan wat je maakt wat betreft die prijs....bij een deken gaan die dubbeltjes toch behoorlijk aantikken. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_119380378
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 12:38 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ok! Dan ga ik daar donderdag eens langs. Wilde inderdaad even langs bij euroland. En hier bij de singer in arnhem viel het heel erg tegen maar dan toch maar eens in breda binnenlopen! En toch maar even de wibra binnen om te kijken of ze daar wel bruine Noa hebben......
Ik wil je niet blij maken met een dode mus maar volgens mij hadden ze die een week terug wel liggen. Als enige kleur noa.
pi_119380450
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 12:54 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Ik wil je niet blij maken met een dode mus maar volgens mij hadden ze die een week terug wel liggen. Als enige kleur noa.
Hier nog geen een keer gezien dus ik heb een beetje hoop! haha!
pi_119381035
quote:
14s.gif Op maandag 19 november 2012 09:03 schreef trui het volgende:
leuk creado! en veel!!

toverheks, het einde van je tweede popcorn deken in zicht, hoera! wat een doorzettingsvermogen. _O_ het resultaat is vast weer prachtig, dus alle moeite wel waard.
Sloffen nog even oppimpen :-) de een wil er ogen op en voor de kleinste nog een bloem :-).
By DMB
  maandag 19 november 2012 @ 14:43:06 #34
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_119384225
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 12:49 schreef trovey het volgende:

[..]

Ligt er natuurlijk ook wel aan wat je maakt wat betreft die prijs....bij een deken gaan die dubbeltjes toch behoorlijk aantikken. :P
dan nog weegt dat mijns inziens wel op tegen zo'n verschil in haakgemak én eindresultaat.
in de haak.
pi_119385377
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 12:49 schreef trovey het volgende:

[..]

ja daarom deed ik steeds af en toe een bolletje, want inderdaad als je het uitrekend zo een deken schrik je je toch wel een granny hoor :Y
pi_119385678
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 14:43 schreef trui het volgende:

[..]

dan nog weegt dat mijns inziens wel op tegen zo'n verschil in haakgemak én eindresultaat.
Behalve als je portemonnee leeg is voordat je deken klaar is. :+
Optimist tot in de kist
pi_119385726
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 15:12 schreef Toverheks het volgende:

[..]

ja daarom deed ik steeds af en toe een bolletje, want inderdaad als je het uitrekend zo een deken schrik je je toch wel een granny hoor :Y
Daarom gewoon wol vragen voor je verjaardag, Sinterklaas en Kerst.....wel met een briefje erbij wat ze precies moeten kopen. :P

Mijn deken loopt hier lekker, een grannystripe haakt lekker vlot weg. :D
Optimist tot in de kist
pi_119385853
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 15:21 schreef trovey het volgende:

[..]

Daarom gewoon wol vragen voor je verjaardag, Sinterklaas en Kerst.....wel met een briefje erbij wat ze precies moeten kopen. :P

:@ ik schaam me een beetje, heb zoveel liggen van katoen tot wol, daarom die popcorndeken van restjes en een paar nieuwe kleurtjes.

Ben benieuwt naar je deken ^O^
pi_119385901
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 15:21 schreef trovey het volgende:

[..]

Zo vroeg ik ooit voor sint om een bol Zpagetti... kreeg ik een bol "Tiramisu", want dat was ook italiaans :|W Het leek er niet eens op haha
pi_119385936
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 15:24 schreef Toverheks het volgende:

[..]

:@ ik schaam me een beetje, heb zoveel liggen van katoen tot wol, daarom die popcorndeken van restjes en een paar nieuwe kleurtjes.

Ben benieuwt naar je deken ^O^
Ik heb bakken vol op zolder staan :@ Maar haak stug door met mijn dekens....en dekens nemen nogal veel wol in beslag dus als ze af zijn krijg ik flinke gaten in de voorraad. :')
Optimist tot in de kist
  Moderator maandag 19 november 2012 @ 15:27:51 #41
382129 crew  Donna
pi_119386005
quote:
11s.gif Op maandag 19 november 2012 15:25 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Zo vroeg ik ooit voor sint om een bol Zpagetti... kreeg ik een bol "Tiramisu", want dat was ook italiaans :|W Het leek er niet eens op haha
Als je het niet kunt vinden, koop dan niets, denk ik dan. :{w
  maandag 19 november 2012 @ 15:28:07 #42
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_119386013
hahaha lijnloos. :)
in de haak.
pi_119386020
quote:
11s.gif Op maandag 19 november 2012 15:25 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Plaatje erbij doen volgende keer o|O . De tas met wol voor mijn verjaardag kreeg ik van een mannelijke kennis en die moest eerst een kleine studie doen wat wat nou eigenlijk was :') maar hij is wel geslaagd voor het examen en heeft er weer heel wat bijgeleerd. *O*
Optimist tot in de kist
pi_119386021
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 15:26 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik heb bakken vol op zolder staan :@ Maar haak stug door met mijn dekens....en dekens nemen nogal veel wol in beslag dus als ze af zijn krijg ik flinke gaten in de voorraad. :')
ja en dan weer je voorraad aanvullen _O- echt zo gaat het wel hoor
  maandag 19 november 2012 @ 15:30:36 #45
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_119386130
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 12:33 schreef dapmar het volgende:
Nog een vraagje nu toch ik bezig ben hahaha. Heb laatst wat granny squares gemaakt maar ook dan vind ik het lastig om te zien waar precies die halve vasten in gemaakt moet worden om het rondj van stokjes aan elkaar te maken.
Ik weet dat hij in de 3de lossen moet maar.... en moet hij dan door 1 of 2lusjes van de lossen, snappen jullie nog hahahaha ;)
ik zou door 2 lusjes doen, als dat lukt.
in de haak.
pi_119386908
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 15:30 schreef trui het volgende:

[..]

ik zou door 2 lusjes doen, als dat lukt.
Ah ok super dank je wel!
pi_119387361
Er zijn zoveel filmpjes over granny stripe, iemand tips ;)?
pi_119388311
Lucy's site?
pi_119388319
OP is gefixt met dank aan trui en Toverheks!
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_119388644
quote:
11s.gif Op maandag 19 november 2012 16:18 schreef Lijnloos het volgende:
Lucy's site?
Ehhhh ga even google, ben een beginner hihi dus ken nog niet alles sites ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')