Ik geloof niet dat ook maar iemand van mening gaat veranderen over dit onderwerp... feiten en cijfers niettegenstaande...quote:Op zondag 18 november 2012 23:54 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik ga wel een muur vinden om tegen te praten.
Als ze zoveel wapens kunnen binnensmokkelen en geen medicijnen of iets dergelijks, zegt dat wat over hun prioriteitenquote:Op zondag 18 november 2012 23:58 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, dat kan Hamas niet, want het gebied wordt voortdurend afgeknepen. De haven en de luchthaven zijn vernield, door Israel. Cement en medicijnen en voedsel worden maar mondjesmaat toegelaten, door Israel.
Dat maakt een normaal economisch leven onmogelijk, waardoor onder andere veel jonge mannen werkloos zijn,. En die jonge mannen zijn dus boos en vervelen zich. En wat gaan jonge mannen doen als ze boos zijn en zich vervelen? Juist, ze gaan rotzooi trappen.
Israel gebruikt als excuus voor het afknijpen van de Gazastrook militaire excuzen. Maar als je soldaten het verschil tussen cement en buskruit niet weten, moet je ze de ultieme test leren: roep je maten erbij, hou er een lucifer bij en kijk goed wat er gebeurt.
Als Israel niet de strook zou isoleren en afknijpen zou er sowieso veel minder rotzooi zijn en voor de rotzooi die er dan nog wel was, was minder excuus geweest.
Kijk eens aan.quote:Op zondag 18 november 2012 23:59 schreef Nibb-it het volgende:
Haaretz:
11:27 P.M. Just 75 rockets were fired from Gaza into Israel on Sunday, compared to an average of 230 rockets per day over the weekend – a two-thirds drop in rocket fire. The IDF states that since the beginning of the escalation of the conflict, over 980 rockets have been launched from the Gaza Strip toward Israel and that approximately 100 rockets have landed in Gaza. According to the IDF, a rocket siren sounds, on average, every seven minutes somewhere in Israel.
Overeenkomst is, dat ze beide geen aanleiding zijn voor de andere partij om na te denken over vrede.quote:Op zondag 18 november 2012 23:53 schreef Ali_Baas het volgende:
[..]
Verschil met de raketaanvallen van israel en de raketaanvallen van de palestijnen linkerburen van israel is uiteraard dat die wel successvol zijn en geen slachtoffers aan de eigen zijde maken.
Iets successvols herhalen is dan ook niet krankzinnig maar iets wat geheid je eigen burgers doodt is wel krankzinnig te noemen naar mijn idee in iedergeval.
Het leger zegt wat anders:quote:Op zondag 18 november 2012 23:59 schreef Nibb-it het volgende:
Haaretz:
11:27 P.M. Just 75 rockets were fired from Gaza into Israel on Sunday, compared to an average of 230 rockets per day over the weekend – a two-thirds drop in rocket fire. The IDF states that since the beginning of the escalation of the conflict, over 980 rockets have been launched from the Gaza Strip toward Israel and that approximately 100 rockets have landed in Gaza. According to the IDF, a rocket siren sounds, on average, every seven minutes somewhere in Israel.
Als de palestijnse oh dat was een scheldwoord tegenwoordig, regering van de linkerburen van Israel in plaats van raketten en wapentuig cement en voedsel hadden geimporteerd was de bevolking nu niet zo slecht af geweest.quote:Op zondag 18 november 2012 23:58 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, dat kan Hamas niet, want het gebied wordt voortdurend afgeknepen. De haven en de luchthaven zijn vernield, door Israel. Cement en medicijnen en voedsel worden maar mondjesmaat toegelaten, door Israel.
Dat maakt een normaal economisch leven onmogelijk, waardoor onder andere veel jonge mannen werkloos zijn,. En die jonge mannen zijn dus boos en vervelen zich. En wat gaan jonge mannen doen als ze boos zijn en zich vervelen? Juist, ze gaan rotzooi trappen.
Israel gebruikt als excuus voor het afknijpen van de Gazastrook militaire excuzen. Maar als je soldaten het verschil tussen cement en buskruit niet weten, moet je ze de ultieme test leren: roep je maten erbij, hou er een lucifer bij en kijk goed wat er gebeurt.
Als Israel niet de strook zou isoleren en afknijpen zou er sowieso veel minder rotzooi zijn en voor de rotzooi die er dan nog wel was, was minder excuus geweest.
Plus de nagemaakt plaatjes van slachtoffers in Syrië die Hamas gebruiktquote:Op maandag 19 november 2012 00:05 schreef Voorschrift het volgende:
Aan de andere kant wel mooi hoe moderne conflicten gevolgd worden, door Twitter, blogs, YouTube en livestreams hoef je geen seconde menselijk leed te missen. Tot iedere raket, inslagkrater, geschaafde knie van oma en gestoot voorhoofd van babies aan toe.
quote:Op zondag 18 november 2012 23:54 schreef Peunage het volgende:
[..]
Precies. 2 dingen.
1. De bron spreekt van Briste bezetting.
2. De bezetting eindigde, in 1954, dus het was niet meer Brits (nooit geweest, zie punt 1).
http://nl.wikipedia.org/wiki/Suezkanaalquote:Het kanaal was aanvankelijk in bezit van de Egyptische en Franse overheid...................Egypte kreeg schulden door het moderniseren door leider Ismail (onder het bewind van sultan Abdul Hamid II) die uiteindelijk zorgden tot verkoop van hun aandeel in dit project aan het Verenigd Koninkrijk. In 1882 trokken Britse troepen het gebied binnen om hun belang in het kanaal te beschermen.
Zelfs gekrenkte egotjes.quote:Op maandag 19 november 2012 00:05 schreef Voorschrift het volgende:
Aan de andere kant wel mooi hoe moderne conflicten gevolgd worden, door Twitter, blogs, YouTube en livestreams hoef je geen seconde menselijk leed te missen. Tot iedere raket, inslagkrater, geschaafde knie van oma en gestoot voorhoofd van babies aan toe.
Och Israel zal ook wel overdrijven met bepaalde zaken, hoort er allemaal bij. Maar het mooie is dat je gewoon lekker kan volgen wat je wil. Volg onze media als je de Westerse "dood aan Gaza" versie wilt, of Al Jazeera als je de babies met hoofdwondjes wil zien, al dan niet uit Syrie.quote:Op maandag 19 november 2012 00:06 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Plus de nagemaakt plaatjes van slachtoffers in Syrië die Hamas gebruikt
Mensen met kabel kijken veelal je eerste voorstel, die met schotels je tweede.quote:Op maandag 19 november 2012 00:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Och Israel zal ook wel overdrijven met bepaalde zaken, hoort er allemaal bij. Maar het mooie is dat je gewoon lekker kan volgen wat je wil. Volg onze media als je de Westerse "dood aan Gaza" versie wilt, of Al Jazeera als je de babies met hoofdwondjes wil zien.
quote:
Dat is het mooie aan oorlog anno 2012, zet er een camera bij, een verslaggever die rondrent onder luchtalarm, en wat plaatjes van ontploffende flatgebouwen en bebloede mensen en we zitten allemaal aan de buis gekluisterd met meer kijkcijfers dan The Voice.quote:Op maandag 19 november 2012 00:08 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Mensen met kabel kijken veelal je eerste voorstel, die met schotels je tweede.
Typisch.
Punt voor jou. Maar tja, dat krijg je dan. Dat heet vrijheidsstrijd. Voor vrijheid (of vermeende vrijheid) wordt vrijwel alles opgeofferd.quote:Op maandag 19 november 2012 00:00 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Als ze zoveel wapens kunnen binnensmokkelen en geen medicijnen of iets dergelijks, zegt dat wat over hun prioriteiten![]()
De Hamasraketten vermoorden amper Israelische burgers. Ik neem tenminste aan dat je dat bedoelt.quote:Burgers vermoorden is rotzooi trappen?![]()
Valt wel mee. Maar ik eerst goed nagedacht voor ik een mening gevormd heb. En ik heb nog weinig argumenten gezien om mij van mening te laten veranderen.quote:Je hebt een plank voor je hoofd m.b.t. dit onderwerp
Bankramptoeristen.quote:Op maandag 19 november 2012 00:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
[..]
Dat is het mooie aan oorlog anno 2012, zet er een camera bij, een verslaggever die rondrent onder luchtalarm, en wat plaatjes van ontploffende flatgebouwen en bebloede mensen en we zitten allemaal aan de buis gekluisterd met meer kijkcijfers dan The Voice.
Mensen zijn leuke dieren.
Mooi toch, met je borrelnootjes en wijntje in de hand kijken hoe Abdul z'n hele huis is opgeblazen of Ismail z'n neefje net is omgekomen door een Hamas raket. Die mensen zijn totaal de kluts kwijt en in alle staten en bij ons resulteert het in een anoniem gesprek op FOK.nl en hooguit wat irritatie over de discussiepartner, terwijl we ons leuke leventje weer verder leiden.quote:Op maandag 19 november 2012 00:10 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Bankramptoeristen.
Nieuwe woord voor 2013.
Sja, ik wordt er ook steeds gevoellozer onder. Die landen zijn net krijsende kindjes die hun zin niet kunnen krijgen.quote:Op maandag 19 november 2012 00:12 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mooi toch, met je borrelnootjes en wijntje in de hand kijken hoe Abdul z'n hele huis is opgeblazen of Ismail z'n neefje net is omgekomen door een Hamas raket. Die mensen zijn totaal de kluts kwijt en in alle staten en bij ons resulteert het in een anoniem gesprek op FOK.nl en hooguit wat irritatie over de discussiepartner, terwijl we ons leuke leventje weer verder leiden.
Het enige wat het Westen boeit aan deze conflicten zijn waarschijnlijk of er nog leuke geluidseffecten opgenomen zijn voor de volgende Call of Duty game.
Het is ronduit een schandaal dat er überhaupt (sorry voor het Duitse woord) medicijnen en cement gesmokkeld zouden moeten worden.quote:Op maandag 19 november 2012 00:03 schreef Ali_Baas het volgende:
[..]
Als de palestijnse oh dat was een scheldwoord tegenwoordig, regering van de linkerburen van Israel in plaats van raketten en wapentuig cement en voedsel hadden geimporteerd was de bevolking nu niet zo slecht af geweest.
Maar aan de andere kant heeft het volk deze keus bewust gemaakt en maakt het moeilijk zoniet onmogelijk om sympathie te hebben voor de hamas stemmers die naast Israel wonen.
Daarom, 't kan eigenlijk niemand ook maar ene fuck boeien maar 't is weer wat anders om over te zeiken, plus goede TV dus hoppa.quote:Op maandag 19 november 2012 00:13 schreef Ali_Baas het volgende:
Wel intresanter dan een paar mannen achter een balletje zien huppelen of zogenaamde sterren gekke dansjes zien doen om van de lolbroeken die zichzelf belachelijk maken op tv die jou dan zouden moeten representeren.
Er zijn geloof ik gisteren nog een vrachtwagen of 70-80 met medicijnen de grens over gegaan bij Kerem Shalom. Dus dat smokkelen valt wel kennelijk mee.quote:Op maandag 19 november 2012 00:15 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het is ronduit een schandaal dat er überhaupt (sorry voor het Duitse woord) medicijnen en cement gesmokkeld zouden moeten worden.
Ja, maar dat waren ze al in 2005.quote:En zoals ik al eerder schreef: de eerdere ontruiming van de illegale nederzettingen komt hen wel goed uit.
Inderdaad. En de woede van Israeli's die zich opbouwt. Ik zag een man langskomen die bang was zijn vrouw en kinderen achter te laten en bijna niet meer naar zijn werk durfde.quote:Op maandag 19 november 2012 00:05 schreef Voorschrift het volgende:
Vice versa net zo.quote:Op maandag 19 november 2012 00:18 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Inderdaad. En de woede van Israeli's die zich opbouwt. Ik zag een man langskomen die bang was zijn vrouw en kinderen achter te laten en bijna niet meer naar zijn werk durfde.
Maar niet op het idee komen dat zijn leger, van zijn belastingcenten, hetzelfde veroorzaakt aan de andere kant. Niet eens zozeer door de huidige oorlog, maar gewoon door de eerdere afgrendeling.
Niet tot het besef komen dat hij nu op zijn bord krijgt wat hij indirect al jaren veroorzaakt aan anderen.
Al moet ik een kleine aantekening maken:quote:Op maandag 19 november 2012 00:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Daarom, 't kan eigenlijk niemand ook maar ene fuck boeien maar 't is weer wat anders om over te zeiken, plus goede TV dus hoppa.
Alles eenzijdig bekijken. Mooie oogkleppen heb je. Nieuw?quote:Op maandag 19 november 2012 00:18 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Inderdaad. En de woede van Israeli's die zich opbouwt. Ik zag een man langskomen die bang was zijn vrouw en kinderen achter te laten en bijna niet meer naar zijn werk durfde.
Maar niet op het idee komen dat zijn leger, van zijn belastingcenten, hetzelfde veroorzaakt aan de andere kant. Niet eens zozeer door de huidige oorlog, maar gewoon door de eerdere afgrendeling.
Niet tot het besef komen dat hij nu op zijn bord krijgt wat hij indirect al jaren veroorzaakt aan anderen.
Nee, net als de F-16.quote:Op maandag 19 november 2012 00:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
Helemaal niets meer over die Apache welke zou zijn neergehaald door Hamas he?
Daarom zijn er samenvattingen.quote:Op maandag 19 november 2012 00:20 schreef Ali_Baas het volgende:
[..]
Al moet ik een kleine aantekening maken:
Ik zit al 5 uur deze livestream te bekijken maar ik heb nog nooit zo iets saais gezien, niks geen bommen of granaten.
Je kunt ook overdrijven.quote:Op maandag 19 november 2012 00:20 schreef Ali_Baas het volgende:
[..]
Al moet ik een kleine aantekening maken:
Ik zit al 5 uur deze livestream te bekijken maar ik heb nog nooit zo iets saais gezien, niks geen bommen of granaten.
En die straaljager en drone niet vergeten he.quote:Op maandag 19 november 2012 00:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
Helemaal niets meer over die Apache welke zou zijn neergehaald door Hamas he?
Ik hoor alleen hanen kraaien.quote:Op maandag 19 november 2012 00:20 schreef Ali_Baas het volgende:
http://rt.com/s/swf/playe(...)flv&abouttext=Russia
^^^^^
Van die drone waren wel degelijk beelden. Maar die was nog dermate intact dat ik me afvraag of 'ie wel uit de lucht geschoten is.quote:Op maandag 19 november 2012 00:22 schreef Ali_Baas het volgende:
[..]
En die straaljager en drone niet vergeten he.![]()
[ afbeelding ]
Hezbollah en Iran hebben wel eens Drones gehacktquote:Op maandag 19 november 2012 00:22 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Die drone waren wel deelijk beelden van. Maar die was nog dermate intact dat ik me afvraag of 'ie wel uit de lucht geschoten is.
Nu ik de post citeer zie ik waar het om gaat.quote:
Kan. Maar waarom zou Hamas het bij één ongewapend exemplaar houden als ze die mogelijkheid hadden?quote:Op maandag 19 november 2012 00:23 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hezbollah en Iran hebben wel eens Drones gehackt
Technische mogelijkheden? Dunno.quote:Op maandag 19 november 2012 00:24 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Kan. Maar waarom zou Hamas het bij één ongewapend exemplaar houden als ze die mogelijkheid hadden?
Bij elkaar echt vernietigen blijft er geen overwinnaar over.quote:Op maandag 19 november 2012 00:21 schreef Littlerabbit het volgende:
Ik blijf staan voor een nieuw Mesopotanisch koningkrijk waarin tevens het Polytheïstische geloof in ere wordt herstelt om de onderlinge vrede te bespoedigen. Het is of dit of ze moeten elkaar maar eens echt vernietigen zodat er 1 winnaar, verzwakt en wel overblijft.
Ja die vergelijking kan inderdaad best wel gemaakt worden als Israel er nog 150000 van die bommen op Gazastad afschiet.quote:Op maandag 19 november 2012 00:24 schreef Kees22 het volgende:
Is dat net zo iets als het bombardement op Rotterdam, Dresden, Hamburg, Hiroshima, Nagasaki?
Heeft ongetwijfeld een militaire rechtvaardiging. Want dat doen ze anders nooit, toch?
Ik zie of hoor vooralsnog niets op de RT-stream die hierboven gepost is.quote:Op maandag 19 november 2012 00:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
Schijt dus dat ze Gaza zojuist vanaf zee bestookten met granaten. Steeds per drie en veel minder accuraat dan de raketten.
Nog meer burgerdoden, vrees ik.
Och, ze gooiden vanmiddag ook de mediatoren plat.quote:Op maandag 19 november 2012 00:24 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nu ik de post citeer zie ik waar het om gaat.
Maar anders moet je er even bijzetten om welke stad het hier gaat. Dan weten we of we moeten juichen of juist vloeken.
Israelische Mammoethbom in Gazastad.
Is dat net zo iets als het bombardement op Rotterdam, Dresden, Hamburg, Hiroshima, Nagasaki?
Heeft ongetwijfeld een militaire rechtvaardiging. Want dat doen ze anders nooit, toch?
Zal prob. wapenopslag zijn.quote:Op maandag 19 november 2012 00:24 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nu ik de post citeer zie ik waar het om gaat.
Maar anders moet je er even bijzetten om welke stad het hier gaat. Dan weten we of we moeten juichen of juist vloeken.
Israelische Mammoethbom in Gazastad.
Als beeld is de foto wel mooi trouwens.
Bijna net zo mooi als die vliegtuigen in de Twin Towers.
Het is alweer rustig, lees ik net op Twitter.quote:Op maandag 19 november 2012 00:27 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ik zie of hoor vooralsnog niets op de RT-stream die hierboven gepost is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |