In het lipje staan verschillende materialen, maar ik gok katoen voornamelijk.quote:
Laten oplossen in zoutzuur, dan stinkt die niet meer?quote:
Ok en hoe werkt dat? Wat doet het? Werkt het echt tegen dit probleem? Of moet ik dat even aan die mensen vragen bij de stomerij..?quote:Op zondag 18 november 2012 17:15 schreef Lienekien het volgende:
Chemisch reinigen doet de stomerij voor je.
Zijn genoeg mensen die hun jeans wassen door die in de vriezer te stoppen. Niet dat ik er zelf ervaring mee heb. Maar kan het kwaad?quote:
Maar dat heeft met bacterien te maken denk ik.quote:Op zondag 18 november 2012 17:22 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Zijn genoeg mensen die hun jeans wassen door die in de vriezer te stoppen. Niet dat ik er zelf ervaring mee heb. Maar kan het kwaad?
Geur = bacteriënquote:Op zondag 18 november 2012 17:23 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Maar dat heeft met bacterien te maken denk ik.
Ding is ook in de was geweest, daar gaan de bacterien dan niet van dood zou je zeggen?quote:
Als hij droog is stinkt hij niet.quote:Op zondag 18 november 2012 17:25 schreef Lienekien het volgende:
De stank komt van te traag opdrogen. Als je de jas wast, binnen een normale tijd laat drogen en hij stinkt nog steeds, dan zou ik hem weggooien.
Geen idee.quote:Op zondag 18 november 2012 17:25 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Als hij droog is stinkt hij niet.
Chemisch wassen kan dat niet verhelpen dus?
quote:Op zondag 18 november 2012 16:44 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
In het lipje staan verschillende materialen, maar ik gok katoen voornamelijk.
[..]
Laten oplossen in zoutzuur, dan stinkt die niet meer?
Ik zie deze optie even niet voor me, hoe gaat dat in zijn werk?
Oude kleding stinkt niet bij voorbaat hoor, niet als je het gewoon normaal wast.quote:Op zondag 18 november 2012 17:25 schreef Apekoek het volgende:
5 jaar? Een nieuwe jas kopen misschien. Stoor me altijd aan mensen die naar oud zweet en dus natte hond ruiken wanneer men oude kleding draagt (of zichzelf niet goed wast).
Lijkt me wel duur...quote:
Dat helpt voornamelijk als je hoofdluis hebt en je jas voor altijd van die beesten + eitjes wilt ontdoen.quote:
Ja en als die dan weer nat wordt ruik je het weer.quote:Op zondag 18 november 2012 19:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarschijnlijk laat je hem na het wassen een tijd in de machien zitten, of droogt ie te langzaam.
Wassen op 60 graden
Ergens laten drogen wwar ie snel droogt.
Hoe heet was je hem normaal?quote:Op zondag 18 november 2012 19:21 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ja en als die dan weer nat wordt ruik je het weer.
Tis iets wat in de jas zit wat eruit komt als die nat wordt.
Als dat broeiende bacterien zijn dan zou een vriezer kunnen werken.
Dacht ik wel, was hem eens op 60, gaan er meer bacterien dood.quote:
Oki, ik gooi hem in de hete was danquote:Op zondag 18 november 2012 19:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dacht ik wel, was hem eens op 60, gaan er meer bacterien dood.
Flink wasmiddel gebruiken.
Daarna in de droger of over de verwarming.
Handdoeken hebben deze neiging trouwens ook, dan ook heet wassen.
Ik denk dat er aardig wat bacterien niet tegen kunnen hoor, -30 graden.quote:Op zondag 18 november 2012 19:25 schreef Pietverdriet het volgende:
t trouwens niet, bacterieen gaan niet dood in de vriezer
Hij is al zo vaak gewassen in de afgelopen 5 jaar, en het is geen kookwasquote:Op zondag 18 november 2012 19:32 schreef kingtoppie het volgende:
Maar ok, ik ga hem wassen op 60, kan zo een jas er goed tegen dan zo een warme was?
Daar staat 30.quote:Op maandag 19 november 2012 12:42 schreef Milchat het volgende:
Kijk vooral even op het labeltje voor het wasadvies. Het aantal graden dat de jas kan hebben staat daar aangegeven. De meeste kledingstukken worden niet mooier van een 60 graden was..
Je kunt er dan wel van uit gaan dat je de coating naar de Palestijnen helptquote:Op zondag 18 november 2012 19:32 schreef kingtoppie het volgende:
Maar ok, ik ga hem wassen op 60, kan zo een jas er goed tegen dan zo een warme was?
Alsof die er nog op zit na 5 jaar wassen.quote:Op maandag 19 november 2012 15:51 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Je kunt er dan wel van uit gaan dat je de coating naar de Palestijnen helpt
Hangt er van af waarmee je je jas wastquote:Op maandag 19 november 2012 17:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Alsof die er nog op zit na 5 jaar wassen.
Ding is toch al 5 jaar oud, verneuk ik hem dan haal ik een nieuwe ook al hou ik zielsveel van mijn jas.quote:Op maandag 19 november 2012 18:03 schreef Milchat het volgende:
[..]
Dan zou ik dat advies liever opvolgen dan het advies van een FOK!ker..
Je houdt dus nog zielsveel van je jas, in dat geval zou ik toch nog de stomerij overwegen. Het helpt bij mij ook altijd voor vlekken die ik er met wassen niet uit krijg. Misschien ook wel voor geuren.quote:Op maandag 19 november 2012 18:12 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ding is toch al 5 jaar oud, verneuk ik hem dan haal ik een nieuwe ook al hou ik zielsveel van mijn jas.
quote:Op zondag 18 november 2012 16:44 schreef kingtoppie het volgende:
Laten oplossen in zoutzuur, dan stinkt die niet meer?
Ik zie deze optie even niet voor me, hoe gaat dat in zijn werk?
quote:Op zondag 18 november 2012 19:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Vriezer werkt trouwens niet, bacterieen gaan niet dood in de vriezer
Een bacterie wordt geacht dood te zijn als deze onomkeerbaar zijn (haar?) vermogen tot reproduceren verloren heeft. In de vriezer stopt (dwz. vertraagt) het delingsproces, maar het wordt niet onmogelijk gemaakt. Laten opwarmen -> daar delen ze weer!quote:Op zondag 18 november 2012 19:30 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik denk dat er aardig wat bacterien niet tegen kunnen hoor, -30 graden.
Dat zou ik zeker niet doen, flinke kans dat hij vlekkerig verkleurd.quote:Op dinsdag 20 november 2012 10:06 schreef Milchat het volgende:
Wat ook kan helpen is de jas laten weken een dag, 2 dagen in een emmer water met wasmiddel. \
B mercapto over je kledingquote:Op dinsdag 20 november 2012 11:18 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
[..]
Een bacterie wordt geacht dood te zijn als deze onomkeerbaar zijn (haar?) vermogen tot reproduceren verloren heeft. In de vriezer stopt (dwz. vertraagt) het delingsproces, maar het wordt niet onmogelijk gemaakt. Laten opwarmen -> daar delen ze weer!
Warmtebehandeling is beter, boven de 40 graden (behoudens een enkele thermofiele bacterie-extremist) denatureren de eiwitten en wordt de celprocessen definitief verstoord.
Je zou eventueel een behandeling met beta-mercapto-ethanol kunnen overwegen, kunnen de rakkers ook niet tegen, maar dat spul stinkt van zichzelf al naar de poep van dode honden dus dat schiet ook niet op...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |