quote:Op zondag 18 november 2012 15:28 schreef Rodawa het volgende:
Het schijnt dat Ferrari de versnellingsbak van Massa heeft gewisseld, zodat Alonso één positie verder naar voren (en op de schone kant van de baan) kan starten. Massa komt dus op P11 terecht.
quote:Op zondag 18 november 2012 15:30 schreef Joene het volgende:
Dat lijkt me niet , want de "vuile" kant is sowieso de betere kant om op te starten ivm de heuvel na de start.
quote:Op zondag 18 november 2012 15:33 schreef Rodawa het volgende:
Red Bull heeft een startsimulatie gedaan. Ze zeggen dat je vanaf de vuile kant 6 à 7 posities kan verliezen bij de start (ervan uitgaande dat de reactiesnelheid van iedereen gelijk is). Hamilton heeft ook nog een proefstart gedaan vanaf de vuile kant. Hij vergelijkt het met starten op de natte baan, er is totaal geen grip. P1, P3, P5 etc staan beter omdat op die lijn het hele weekend al is gereden. De vuile kant van de baan is écht behoorlijk vuil.
En dan bedoel ik: stoffige omgeving en nieuw asfalt waar nog een olie laagje op zitquote:Op zondag 18 november 2012 15:33 schreef Sinister-D- het volgende:
Dat is Button z'n theorie. Maar Vergeet niet dat het zeer stoffig is bij de even plaatsen.
Die theorie van Button klopt dus niet. Je hebt inderdaad de binnenbocht in bocht 1, maar bij het wegrijden is er totaal geen grip, iets wat de mensen op de oneven kant wel hebben. Je zult straks waarschijnlijk veel mensen zien die hun auto net wat schuin in de startblokken zetten, zodat ze zo snel mogelijk naar de ideale lijn kunnen.quote:Op zondag 18 november 2012 15:33 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat is Button z'n theorie. Maar Vergeet niet dat het zeer stoffig is bij de even plaatsen.
Button heeft wel gedeeltelijk gelijk. De run richting de heuvel is langer, waardoor die meer snelheid zou kunnen meenemen naar de eerste bocht. Maar dat hangt er natuurlijk af hoe goed de coureur op een even nummer van de plaats komt mbt grip.quote:Op zondag 18 november 2012 15:37 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Die theorie van Button klopt dus niet. Je hebt inderdaad de binnenbocht in bocht 1, maar bij het wegrijden is er totaal geen grip, iets wat de mensen op de oneven kant wel hebben. Je zult straks waarschijnlijk veel mensen zien die hun auto net wat schuin in de startblokken zetten, zodat ze zo snel mogelijk naar de ideale lijn kunnen.
Wie weet kunnen Schumacher en Alonso dus meteen wat posities goedmaken. Mijn twee favoriete coureurs staan 'helaas' op P2 en P4.
Interessante discussiequote:Op zondag 18 november 2012 15:35 schreef Sinister-D- het volgende:
Laatste posts:
[..]
[..]
[..]
[..]
En dan bedoel ik: stoffige omgeving en nieuw asfalt waar nog een olie laagje op zitOftewel, veel gripverlies.
Klopt, dat is ook wel zo. Maar dat voordeel wordt wel teniet gedaan als je bij de start slecht wegkomt.quote:Op zondag 18 november 2012 15:41 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Button heeft wel gedeeltelijk gelijk. De run richting de heuvel is langer, waardoor die meer snelheid zou kunnen meenemen naar de eerste bocht. Maar dat hangt er natuurlijk af hoe goed de coureur op een even nummer van de plaats komt mbt grip.
Je zegt het goed, bakwisselgerucht. Ik dacht eigenlijk dat het al definitief was, maar zoals ik het nu lees (o.a. op de twitter van F1Times), wordt het meer uitgelegd als een gerucht. "Er gaan verhalen rond dat..."quote:Op zondag 18 november 2012 15:42 schreef zoem het volgende:
[..]
Interessante discussie
Het vieze deel kan nog wel eens zorgen voor wat leuke schuivers tijdens de race.
Wat betreft het bakwisselgerucht; dat vind ik weer typisch iets van ferrari (mocht de bak gewoon in orde zijn) om de 2e man zo duidelijk op te offeren. Tactisch gezien misschien slim... We zullen het zien.
quote:"I am the only car who has done a start on the clean side of the grid and that wasn't good either. There is just such low grip".
"On the straights we are not putting rubber down. We might be cleaning the circuit but there is no rubber down, so it is very, very slippery."
"I don't think one side of the grid is going to have a better start than the other. The dirty side has had a lot of rubber put down from all the practice starts that were done this morning."
quote:Op zondag 18 november 2012 16:41 schreef Tarahumara het volgende:
Ik hoop dat Ferrari het doet ( de bak van Massa wisselen), het zou de kansen van Alonso aanzienlijk kunnen vergroten.
twitter:ScarbsF1 twitterde op zondag 18-11-2012 om 16:25:03If unhappy with ferraris gbox explanation the FIA might impose parc ferme rules, make massa start from the pitlane & not shuffle up the grid reageer retweet
tegenovertwitter:ScarbsF1 twitterde op zondag 18-11-2012 om 16:34:26@john_gaskell @jameseec the gearbox and parc ferme rules are in conflict, the fia can step in to prevent systemic or cynical abuse of PFerme reageer retweet
twitter:tedkravitz twitterde op zondag 18-11-2012 om 15:38:43Checked the sporting regs, there's nothing to stop Ferrari changing MAS g'box to move ALO 1 place up and onto clean grid side. Will report reageer retweet
Geworden zegt-iequote:Op zondag 18 november 2012 17:33 schreef opreis het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat iemand bij mclaren red bull zo iemand een ploegmaat zou helpen. Eigenlijk zou ik het me alleen kunnen voorstellen dat ze het Grojean voor Raikonen laten doen. Wat is die Massa toch een voetveegje geworden...
Die heeft zich idd al zo vaak laten naaien dat ie geen sluitspier meer over heeft. Maakt niet uit, hij haalt nog wat uit zijn carrière. Het niveau is dramatisch...quote:
ik denk dat Ferrari hiervoor vreest en daarom zo lang mogelijk wachtquote:Op zondag 18 november 2012 17:05 schreef Columbiafan het volgende:
Zou wel geinig zijn mocht Redbull reageren door Webber zijn versnellingsbak te wisselen waardoor Alonso weer aan de vuile kant moet starten
goed bedacht als teamwerk en prestatie gericht, maar niet echt een sportieve gedachtetwitter:adamcooperf1 twitterde op zondag 18-11-2012 om 17:54:51#F1 Had it confirmed: Ferrari broke seal on @Felipe1Massa's gearbox so a penalty should result! reageer retweet
Het doel heiligt de middelen. We hebben het niet over een zeepkistenwedstrijd in de Achterhoek oid...quote:Op zondag 18 november 2012 17:58 schreef Sinister-D- het volgende:
goed bedacht als teamwerk en prestatie gericht, maar niet echt een sportieve gedachtetwitter:adamcooperf1 twitterde op zondag 18-11-2012 om 17:54:51#F1 Had it confirmed: Ferrari broke seal on @Felipe1Massa's gearbox so a penalty should result! reageer retweet
![]()
Alleen Ferrari bedenk dit ook hè, en het dan ook nog echt uitvoeren. Briljantquote:Op zondag 18 november 2012 17:58 schreef Sinister-D- het volgende:
![]()
Kweet hetquote:Op zondag 18 november 2012 18:22 schreef David Letterman het volgende:
[..]
Het doel heiligt de middelen. We hebben het niet over een zeepkistenwedstrijd in de Achterhoek oid...
Wou vleugeltjes al niet gaan aanhalenquote:Op zondag 18 november 2012 18:25 schreef Scrutinizer het volgende:
Als Red Bull zoiets gedaan zou hebben zou het topic in brand gestaan hebben.
Ik denk dat SKY de "spanning" er nog even in wil houden.quote:Op zondag 18 november 2012 18:35 schreef Sinister-D- het volgende:
Volgens Kravitz hebben ze het zegel op dit moment nog niet gebroken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |