Hamas handelt niet echt volgens de Islamitische oorlogscode..quote:Op zondag 18 november 2012 17:34 schreef rakotto het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze het slecht krijgen. Shalit was ook in orde toen hij onder de toezicht zat van Hamas. Islamitische oorlog-code is dat je POW niet slecht mag behandelen, dus lijkt me sterk dat ze dat gaan doen.
Even een serieuze vraag he, aagezien ik dat idee ook een beetje kreeg..quote:Op zondag 18 november 2012 17:34 schreef rakotto het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze het slecht krijgen. Shalit was ook in orde toen hij onder de toezicht zat van Hamas. Islamitische oorlog-code is dat je POW niet slecht mag behandelen, dus lijkt me sterk dat ze dat gaan doen.
Inderdaad en ik denk dat als zij de mogelijkheid hebben om hun niet te raken, dat ze dat dan ook niet doen.quote:Op zondag 18 november 2012 17:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hamas handelt niet echt volgens de Islamitische oorlogscode..
Volgens die code zijn kinderen, vrouwen, ouderen en zieken geen target..
Mja...heb je gelijk in, maar het ligt er misschien ook wel aan wat die heli daarvoor heeft uitgespookt. Blinde woede doet rare dingen met mensen.quote:Op zondag 18 november 2012 17:34 schreef rakotto het volgende:
[..]
Heel dubbel, enerzijds heeft Shalit het inderdaad overleefd, i.t.t tot krijgsgevangen van Hezbollah. Anderzijds hebben ze zich niet aan internationale regels gehouden. Het rode kruis heeft hem nooit mogen bezoeken bijvoorbeeld.quote:Op zondag 18 november 2012 17:34 schreef rakotto het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Prisoners_of_war_in_Islamquote:Op zondag 18 november 2012 17:37 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Even een serieuze vraag he, aagezien ik dat idee ook een beetje kreeg..
Wat zijn de rechten van een POW in de Islam? (van een niet Moslim..)
In hoeverre houdt Hamas zich daaraan?quote:Op zondag 18 november 2012 17:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Prisoners_of_war_in_Islam
Liever wat magnesium bommen voor echt spektakel.quote:Op zondag 18 november 2012 17:05 schreef superworm het volgende:
Gaan we ook in dit conflict weer witte fosfor zien, wat denken jullie?
Nou ja, zoals blijkt. Shalit leeft nog en hij was nou niet bepaald ondervoed.quote:Op zondag 18 november 2012 17:44 schreef Smack10 het volgende:
[..]
In hoeverre houdt Hamas zich daaraan?
Het staat inderdaad compleet beschreven op de wikipedia pagina. Tot hoever Hamas zich daaraan houdt zou je echter direct aan hun moeten vragen.quote:Op zondag 18 november 2012 17:44 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Die PoW's zijn natuurlijk leuke troeven in handen van Hamas. Denk dat ze toch wel redelijk behandeld zullen worden.quote:Op zondag 18 november 2012 17:44 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik word nu liever niet gevangen genomen door salafisten wil ik zeggenquote:Op zondag 18 november 2012 17:46 schreef rakotto het volgende:
[..]
Het staat inderdaad compleet beschreven op de wikipedia pagina. Tot hoever Hamas zich daaraan houdt zou je echter direct aan hun moeten vragen.
Maar voor zover ik het weet is er nooit een gevangen persoon door Hamas slecht behandeld. Shalit was niet de eerste gevange.
Die lui zijn gestoord en meestal te fanatiek waardoor ze blind raken voor wat hun eigenlijk geleerd is in de Islam/Sharia.quote:Op zondag 18 november 2012 17:47 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik word nu liever niet gevangen genomen door salafisten wil ik zeggen
Het is er niet rustiger geworden (Gaza en Zuid-Libanon na vertrek van Israel) omdat de kern van het conflict als een paal nog overeind staat. Zolang er geen Palestijnse staat is zal de grotere strijd het verlaten van nederzettingen/gebieden overschaduwen en dus niet meer rust opleveren. En het punt is dus dat internationaal daarin Israel ook verliest want zolang er geen Palestijnse staat is zijn zij de grote onderdrukkers. O.a. ook door hun superieure militaire apparaat. En zolang er over en weer raketten worden afgeschoten is Israel de oppermachtige staat die voor disproportioneel aantal burgerdoden zorgt. En burgerdoden zijn in de guerillastrijd van Hamas onvermijdelijk.quote:Op zondag 18 november 2012 17:36 schreef PhysicsRules het volgende:
En weer mee eens (ik word eentonig). Helaas is het een het tragische gevolg van de ander. Ik zou ook zo gauw niet weten hoe het anders had gemoeten, los van de reactie op de raketten. In 2007 heeft Israël de Gazastrook verlaten. Het heeft niet de kudos en rust opgeleverd waar men op had gerekend. Hetzelfde geldt trouwens ook voor Libanon, daar is het ook niet rustig geworden na de terugtrekking in 2000. Daar was de oorlog in 2006 voor nodig, die, enerzijds een mislukking leek, maar waar het sindsdien wel rustig is.
Een groot deel van de Taliban heeft zich voor wat betreft de POW's toch ook wel gehouden aan de codes. Er zijn aardig wat ex-gevangenen van hen in leven (en in vrij goede staat).quote:Op zondag 18 november 2012 17:50 schreef rakotto het volgende:
[..]
Die lui zijn gestoord en meestal te fanatiek waardoor ze blind raken voor wat hun eigenlijk geleerd is in de Islam/Sharia.
De onthoofdingen etc door Al Qaeda en co in Afghanistan zijn dus totaal verkeerd volgens andere moslims.
Daar heb je gelijk in. Maar de term Al Qaeda wordt bijna aan iedere groepering gesmeten waardoor ik het in de verkeerde context gebruikte. Laten we het houden bij één van de groeperingen die toen mensen onthoofden.quote:Op zondag 18 november 2012 17:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een groot deel van de Taliban heeft zich voor wat betreft de POW's toch ook wel gehouden aan de codes. Er zijn aardig wat ex-gevangenen van hen in leven (en in vrij goede staat).
Wat verwacht jij dan? Dat ze allemaal en masse de wapens pakken? Waarom zouden ze dat in vredesnaam doen. Zij hebben enkel baat bij de instandhouding van het conflict. Alleen hebben veel mensen dat nog niet door. Het Palestina-Israel conflict vormt een afleiding voor de interne strubbelingen. Het vormt een afleiding voor de Arabische lente.quote:Op zondag 18 november 2012 17:54 schreef Djibril het volgende:
Israel heeft het recht zich te beschermen en aangezien niemand hen in de weg kan lopen kunnen ze zelf bepalen tot hoeverre zij gaan. als een grondoffensief noodzakelijk is om weer een veilige situatie te krijgen dan moet dat maar.
Ik moet wel lachen hoor. Iedereen zegt dat de Palestijnen hard worden genaaid door Israel en hoe onrechtvaardig Israel is. Nou mensen kijk eens naar de bondgenoten van de Palestijnen. Doen zij iets? Nee!
Erdogan? Nou, nou, waar is hij dan? Hij zou toch de Palestijnen beschermen en zorgen dat er niks gebeurd? Erdogan is niks meer dan een clown.
De Golflanden zijn toch zo Islamitisch en komen op voor elk Islamist? Ja dat zien we ook. Die zijn meer bezig hen geld aan hoeren, auto’s, kleine jongens en voetbalclubs uit te geven dan om de arme Palestijnen te helpen.
Palestijnen staan er alleen voor, is de conclusie.
Aangezien zij geen stroom hebben.....zal dat nog wel even duren.quote:Op zondag 18 november 2012 18:00 schreef Smack10 het volgende:
Waar blijven de bevestigingen voor de (waarschijnlijk valse) claims van Hamas?
Ohja iddquote:Op zondag 18 november 2012 18:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Aangezien zij geen stroom hebben.....zal dat nog wel even duren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |