abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119348926
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:34 schreef rakotto het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze het slecht krijgen. Shalit was ook in orde toen hij onder de toezicht zat van Hamas. Islamitische oorlog-code is dat je POW niet slecht mag behandelen, dus lijkt me sterk dat ze dat gaan doen.
Hamas handelt niet echt volgens de Islamitische oorlogscode..

Volgens die code zijn kinderen, vrouwen, ouderen en zieken geen target..
Allah Al Watan Al Malik
pi_119348949
quote:

[..]

Ik denk niet dat ze het slecht krijgen. Shalit was ook in orde toen hij onder de toezicht zat van Hamas. Islamitische oorlog-code is dat je POW niet slecht mag behandelen, dus lijkt me sterk dat ze dat gaan doen.
Even een serieuze vraag he, aagezien ik dat idee ook een beetje kreeg..

Wat zijn de rechten van een POW in de Islam? (van een niet Moslim..)
  zondag 18 november 2012 @ 17:37:52 #253
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_119348971
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hamas handelt niet echt volgens de Islamitische oorlogscode..

Volgens die code zijn kinderen, vrouwen, ouderen en zieken geen target..
Inderdaad en ik denk dat als zij de mogelijkheid hebben om hun niet te raken, dat ze dat dan ook niet doen.

Mochten zij daadwerkelijk het Islamitische-ideologie volgen...
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_119348974
quote:

[..]

Mja...heb je gelijk in, maar het ligt er misschien ook wel aan wat die heli daarvoor heeft uitgespookt. Blinde woede doet rare dingen met mensen.
pi_119348975
quote:

[..]

Heel dubbel, enerzijds heeft Shalit het inderdaad overleefd, i.t.t tot krijgsgevangen van Hezbollah. Anderzijds hebben ze zich niet aan internationale regels gehouden. Het rode kruis heeft hem nooit mogen bezoeken bijvoorbeeld.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_119349048
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:37 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Even een serieuze vraag he, aagezien ik dat idee ook een beetje kreeg..

Wat zijn de rechten van een POW in de Islam? (van een niet Moslim..)
http://en.wikipedia.org/wiki/Prisoners_of_war_in_Islam
Allah Al Watan Al Malik
pi_119349222
quote:
In hoeverre houdt Hamas zich daaraan?
  zondag 18 november 2012 @ 17:45:46 #258
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_119349259
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:05 schreef superworm het volgende:
Gaan we ook in dit conflict weer witte fosfor zien, wat denken jullie?
Liever wat magnesium bommen voor echt spektakel.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_119349272
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:44 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Nou ja, zoals blijkt. Shalit leeft nog en hij was nou niet bepaald ondervoed.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 18 november 2012 @ 17:46:53 #260
137562 rakotto
pi_119349298
quote:

[..]

Het staat inderdaad compleet beschreven op de wikipedia pagina. Tot hoever Hamas zich daaraan houdt zou je echter direct aan hun moeten vragen. ;)

Maar voor zover ik het weet is er nooit een gevangen persoon door Hamas slecht behandeld. Shalit was niet de eerste gevange.
pi_119349312
quote:

[..]

Die PoW's zijn natuurlijk leuke troeven in handen van Hamas. Denk dat ze toch wel redelijk behandeld zullen worden.
pi_119349315
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:46 schreef rakotto het volgende:

[..]

Het staat inderdaad compleet beschreven op de wikipedia pagina. Tot hoever Hamas zich daaraan houdt zou je echter direct aan hun moeten vragen. ;)

Maar voor zover ik het weet is er nooit een gevangen persoon door Hamas slecht behandeld. Shalit was niet de eerste gevange.
Ik word nu liever niet gevangen genomen door salafisten wil ik zeggen :o
pi_119349325
Het hangt natuurlijk vanaf in wat voor handen de soldaat valt. Als het in de handen is van Hamas zullen ze hem beschermen en er goed voor zorgen aangezien ze hem kunnen gebruiken om druk uit te oefenen. Ook kunnen ze hem dan gebruiken voor ruil.
Het klinkt misschien hard maar een dood persoon is niks waard. Zolang hij in leven is en gezond is hij van grote waarde.

Als hij in de handen valt van een menigte zal hij waarschijnlijk de dood vinden.
  zondag 18 november 2012 @ 17:50:09 #264
137562 rakotto
pi_119349393
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:47 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ik word nu liever niet gevangen genomen door salafisten wil ik zeggen :o
Die lui zijn gestoord en meestal te fanatiek waardoor ze blind raken voor wat hun eigenlijk geleerd is in de Islam/Sharia. :N

De onthoofdingen etc door Al Qaeda en co in Afghanistan zijn dus totaal verkeerd volgens andere moslims.
pi_119349450
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:36 schreef PhysicsRules het volgende:
En weer mee eens (ik word eentonig). Helaas is het een het tragische gevolg van de ander. Ik zou ook zo gauw niet weten hoe het anders had gemoeten, los van de reactie op de raketten. In 2007 heeft Israël de Gazastrook verlaten. Het heeft niet de kudos en rust opgeleverd waar men op had gerekend. Hetzelfde geldt trouwens ook voor Libanon, daar is het ook niet rustig geworden na de terugtrekking in 2000. Daar was de oorlog in 2006 voor nodig, die, enerzijds een mislukking leek, maar waar het sindsdien wel rustig is.
Het is er niet rustiger geworden (Gaza en Zuid-Libanon na vertrek van Israel) omdat de kern van het conflict als een paal nog overeind staat. Zolang er geen Palestijnse staat is zal de grotere strijd het verlaten van nederzettingen/gebieden overschaduwen en dus niet meer rust opleveren. En het punt is dus dat internationaal daarin Israel ook verliest want zolang er geen Palestijnse staat is zijn zij de grote onderdrukkers. O.a. ook door hun superieure militaire apparaat. En zolang er over en weer raketten worden afgeschoten is Israel de oppermachtige staat die voor disproportioneel aantal burgerdoden zorgt. En burgerdoden zijn in de guerillastrijd van Hamas onvermijdelijk.

Hoe raar het ook klinkt ben ik ervan overtuigd dat Israel meer belang heeft bij een Palestijnse staat die echt van de grond komt dan de Palestijnen. Dan spreek ik over de middel-lange termijn. De Palestijnen kunnen de strijd eindeloos lang uithouden door de droom dat men "ooit het land terug gaat pakken" en nog belangrijker: omdat er tientallen miljoenen andere Arabieren omheen wonen die ervoor zorgen dat die droom overeind wordt gehouden. Waar Tibet de pech heeft dat er omheen niet andere grote Tibetaanse staten wonen die de onderdrukking van China levend houdt hebben de Palestijnen het geluk dat de andere Arabieren in hun strijd hen bijstaan en het springlevend is. Zolang er geen Palestijnse staat is. En zolang er geen Palestijnse staat is zijn de Palestijnen niet zelf af te rekenen door internationale gemeenschap op hun daden en zal het verzet tegen Israel als onderdrukker (en machtigere staat) altijd levend blijven en meer sympathie krijgen. Het moment dat er een Palestijnse staat is en zij alsnog raketten op Israel afvuren heeft Israel alle recht en sympathie om keihard terug te slaan en internationaal zal niemand dit betwisten op uitzonderingen na. Nu is Israel de boeman omdat de joden wel een staat hebben en Palestijnen nog steeds niet en daarnaast Israel nog vrolijk doorbezet/koloniseert. Daarnaast kan Israel in hun onderhandelingspositie echt wel erdoorheen krijgen dat de Palestijnse staat "demilitiarized" zal zijn op in ieder geval aanzienlijke grotere wapens, met internationaal (of neutraal) toezicht. Hamas is dat moeilijker overeen te komen maar veel Palestijnen snakken naar een eigen soevereine staat.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_119349459
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:50 schreef rakotto het volgende:

[..]

Die lui zijn gestoord en meestal te fanatiek waardoor ze blind raken voor wat hun eigenlijk geleerd is in de Islam/Sharia. :N

De onthoofdingen etc door Al Qaeda en co in Afghanistan zijn dus totaal verkeerd volgens andere moslims.
Een groot deel van de Taliban heeft zich voor wat betreft de POW's toch ook wel gehouden aan de codes. Er zijn aardig wat ex-gevangenen van hen in leven (en in vrij goede staat).
Allah Al Watan Al Malik
pi_119349508
Afgezien van het POW binnen de Islam verhaal, een POW is natuurlijk ontzettend belangrijk voor Hamas. Hopen dat ze hem te pakken hebben.
pi_119349518
Israel heeft het recht zich te beschermen en aangezien niemand hen in de weg kan lopen kunnen ze zelf bepalen tot hoeverre zij gaan. als een grondoffensief noodzakelijk is om weer een veilige situatie te krijgen dan moet dat maar.

Ik moet wel lachen hoor. Iedereen zegt dat de Palestijnen hard worden genaaid door Israel en hoe onrechtvaardig Israel is. Nou mensen kijk eens naar de bondgenoten van de Palestijnen. Doen zij iets? Nee!

Erdogan? Nou, nou, waar is hij dan? Hij zou toch de Palestijnen beschermen en zorgen dat er niks gebeurd? Erdogan is niks meer dan een clown.
De Golflanden zijn toch zo Islamitisch en komen op voor elk Islamist? Ja dat zien we ook. Die zijn meer bezig hen geld aan hoeren, auto’s, kleine jongens en voetbalclubs uit te geven dan om de arme Palestijnen te helpen.
Palestijnen staan er alleen voor, is de conclusie.
  zondag 18 november 2012 @ 17:54:14 #269
137562 rakotto
pi_119349519
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Een groot deel van de Taliban heeft zich voor wat betreft de POW's toch ook wel gehouden aan de codes. Er zijn aardig wat ex-gevangenen van hen in leven (en in vrij goede staat).
Daar heb je gelijk in. Maar de term Al Qaeda wordt bijna aan iedere groepering gesmeten waardoor ik het in de verkeerde context gebruikte. Laten we het houden bij één van de groeperingen die toen mensen onthoofden.
pi_119349591
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:54 schreef Djibril het volgende:
Israel heeft het recht zich te beschermen en aangezien niemand hen in de weg kan lopen kunnen ze zelf bepalen tot hoeverre zij gaan. als een grondoffensief noodzakelijk is om weer een veilige situatie te krijgen dan moet dat maar.

Ik moet wel lachen hoor. Iedereen zegt dat de Palestijnen hard worden genaaid door Israel en hoe onrechtvaardig Israel is. Nou mensen kijk eens naar de bondgenoten van de Palestijnen. Doen zij iets? Nee!

Erdogan? Nou, nou, waar is hij dan? Hij zou toch de Palestijnen beschermen en zorgen dat er niks gebeurd? Erdogan is niks meer dan een clown.
De Golflanden zijn toch zo Islamitisch en komen op voor elk Islamist? Ja dat zien we ook. Die zijn meer bezig hen geld aan hoeren, auto’s, kleine jongens en voetbalclubs uit te geven dan om de arme Palestijnen te helpen.
Palestijnen staan er alleen voor, is de conclusie.
Wat verwacht jij dan? Dat ze allemaal en masse de wapens pakken? Waarom zouden ze dat in vredesnaam doen. Zij hebben enkel baat bij de instandhouding van het conflict. Alleen hebben veel mensen dat nog niet door. Het Palestina-Israel conflict vormt een afleiding voor de interne strubbelingen. Het vormt een afleiding voor de Arabische lente.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119349709
Waar blijven de bevestigingen voor de (waarschijnlijk valse) claims van Hamas?
pi_119349762
IDF ‏@IDFSpokesperson
Breaking: A few minutes ago, the Iron Dome intercepted a rocket fired from Gaza toward Tel Aviv. City residents ran for shelter after siren.
pi_119349768
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 18:00 schreef Smack10 het volgende:
Waar blijven de bevestigingen voor de (waarschijnlijk valse) claims van Hamas?
Aangezien zij geen stroom hebben.....zal dat nog wel even duren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119349786
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 18:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Aangezien zij geen stroom hebben.....zal dat nog wel even duren.
Ohja idd :D
pi_119349818
2 raketten die op Tel Aviv gericht waren, waarvan één uit Gaza kwam

Waar de andere vandaan kwam weten ze nog niet..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')