quote:Iraq's federal government maintains it alone has the right to negotiate contracts and export oil and gas. The Kurdish view is that Iraq’s federal constitution provides delegated authority to the provinces over their own petroleum production.
"The constitution gives us the right to develop our oil infrastructure and share it with the rest of the country," said Fuad Hussein, chief of staff for the KRG presidency.
"Each community, each citizen, has a share in the wealth, along with the Iraqi government," he said.
Aangezien federaal > regionaal geldt, zou dus betekenen dat regionale regeringen bewijs moeten overhanden en eventueel een zaak starten; beide gebeuren niet. Zoals ook blijkt uit jouw post.quote:
Nee, met een dictator als Maliki is dat niet meer dan logischquote:Op donderdag 22 november 2012 20:35 schreef Irakeesje het volgende:
[..]
Aangezien federaal > regionaal geldt, zou dus betekenen dat regionale regeringen bewijs moeten overhanden en eventueel een zaak starten; beide gebeuren niet. Zoals ook blijkt uit jouw post.
Ik hoef ook niks van Maliki te hebben maar dat zou niks uit moeten maken.quote:Op donderdag 22 november 2012 20:42 schreef Che_ het volgende:
[..]
Nee, met een dictator als Maliki is dat niet meer dan logisch
Wel in de politiek.quote:Op donderdag 22 november 2012 20:44 schreef Irakeesje het volgende:
[..]
Ik hoef ook niks van Maliki te hebben maar dat zou niks uit moeten maken.
Waarom is hij nou weer een dictatorquote:Op donderdag 22 november 2012 20:42 schreef Che_ het volgende:
[..]
Nee, met een dictator als Maliki is dat niet meer dan logisch
Gemengd? Het is nog steeds een koerdisch gebied. Dat die idioot saddam daar arabieren heeft neergezet wil niet zeggen dat het opeens een gemengd gebied is. Of is amsterdam ook opeens van de surinamers en marokkanen etc? Dat is ook gewoon nederlands gebied. Net zoals Jerusalem ook gewoon Joods gebied is.quote:Op maandag 4 februari 2013 23:47 schreef UpsideDown het volgende:
*schop*
Net op Nieuwsuur was er aandacht voor de nog altijd zeer geladen sfeer op de grens met Irak en Iraaks Koerdistan. Bram Vermeulen reisde mee met het Koerdische leger naar het front. De Koerdische en Iraakse troepen staan nog steeds lijnrecht tegen over elkaar. Inzet: de gemend Koerdisch-Arabische stad Kirkuk met zijn olievelden. Gister was nog een aanslag in de stad met 15 doden en bijna 100 gewonden.
Kirkuk, probleemstad van Irak
Het is wel gemengd gebied. Er wonen Arabieren, Turkmenen en Koerden, dus gemengd gebied. Zelfde verhaal met Jeruzalem.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 01:03 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Gemengd? Het is nog steeds een koerdisch gebied. Dat die idioot saddam daar arabieren heeft neergezet wil niet zeggen dat het opeens een gemengd gebied is. Of is amsterdam ook opeens van de surinamers en marokkanen etc? Dat is ook gewoon nederlands gebied. Net zoals Jerusalem ook gewoon Joods gebied is.
Mwah, wat is gemengd? Zelfs na pogingen van Arabisatie is Kirkuk nog steeds minstens 60% Koerdisch. Lijkt me gewoon een Koerdische stad en dat zal de toekomst ook uitwijzen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 07:48 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het is wel gemengd gebied. Er wonen Arabieren, Turkmenen en Koerden, dus gemengd gebied. Zelfde verhaal met Jeruzalem.
Nee, ga nou niet de onwetende idioot uithangen. Dus Rotterdam en Amsterdam zijn ook gemenge gebieden?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 07:48 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het is wel gemengd gebied. Er wonen Arabieren, Turkmenen en Koerden, dus gemengd gebied. Zelfde verhaal met Jeruzalem.
Met een kleine meerderheid van autochtonen maar zou ik het wel een gemengde stad willen noemen ja.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:48 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Nee, ga nou niet de onwetende idioot uithangen. Dus Rotterdam en Amsterdam zijn ook gemenge gebieden?
Dat is natuurlijk een belachelijk voorbeeld wat nergens op slaat. Jij weet dat best, dus waarom doe jij als een onwetende idioot?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:48 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Nee, ga nou niet de onwetende idioot uithangen. Dus Rotterdam en Amsterdam zijn ook gemenge gebieden?
Wat is daar anders aan?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:55 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een belachelijk voorbeeld wat nergens op slaat. Jij weet dat best, dus waarom doe jij als een onwetende idioot?
Er wonen heel veel Arabieren, waaronder mensen die gedwongen moesten verhuizen. Niemand vertrekt voor de lol uit zijn woonplaats om in een gebied te gaan wonen wat hij niet kent en waar hij de taal niet eens spreekt. Die mensen zijn pionnetjes in een veel groter politiek spel geweest en daar kunnen ze niks aan doen.
Jij snapt het verschil tussen Kirkoek en Rotterdam niet?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:57 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Wat is daar anders aan?
Ze mogen daar best wonen hoor, geen probleem. Maar ga het niet als gemengd gebied bestempelen want dat is het niet. Vertel mij maar wat er anders aan is.
Nee, het is Nederlands gebied. Ik weet niet wat jij studeert, maar normaal gesproken gaan we van officiele gebieden uit. Koerdistan bestaat weliswaar niet, maar het noorden van Irak is autonoom(en koersich), dus Kirkoek valt daar ook onder.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:54 schreef WH141 het volgende:
[..]
Met een kleine meerderheid van autochtonen maar zou ik het wel een gemengde stad willen noemen ja.
Leg het verschil uit, idioot.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:01 schreef Peunage het volgende:
[..]
Jij snapt het verschil tussen Kirkoek en Rotterdam niet?
Wat doe je dan in dit topic?
Kirkoek = 2 grote etniciteiten(beiden autochtoon, vandaar dus gemengd)quote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:02 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Leg het verschil uit, idioot.
Je hebt geen argumentatie dus je komt meteen maar met onzin
Kom met een argument, niet met je stoergepraat.
Met geweld gaat het in ieder geval niet lukken. Ze kunnen het best net als in Irak op een normale manier autonomie verkrijgen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:03 schreef Pharmacist het volgende:
Denk momenteel dat er weinig gaat gebeurt mbt deze oorlogsdreiging gezien de burgerloorlog in Syrie.
Is trouwens wel een mooie kans voor de Koerden om een tweede autonoom deel te vergaren. Na Irak nu misschien Syrie.
Klopt. Als ik als Koerd autonomie zou willen in Syrie zou ik precies doen wat ze nu ook doen in Syrie: neutraal blijven en proberen de schade aan steden en infrastructuur in het Koerdische gebied te voorkomen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:07 schreef Peunage het volgende:
Met geweld gaat het in ieder geval niet lukken. Ze kunnen het best net als in Irak op een normale manier autonomie verkrijgen.
Hahahaha, dat is jouw verschil? Dat is zeker geen verschil. Je kan Koerden niet rekenen tot Arabieren. koerden zijn een totaal ander volk. Jij doet alsof Koerden en Arabieren hetzelfde zijnquote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:06 schreef Peunage het volgende:
[..]
Kirkoek = 2 grote etniciteiten(beiden autochtoon, vandaar dus gemengd)
Rotterdam = Autochtonen + mengelmoes van allochtonen/buitenlanders
Ik kan me niet voorstellen dat je dit niet begrijpt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |