Ik had een weddenschap gewonnen op mijn werk gister, dus had mijn collega beloofd dat ik op zijn kosten deze avond bier mocht drinken
Ik haalde hem op, hij woont in hartje Bijlmer, maar niet in die massale flats, maar in een eensgezinswoning, de Bijlmer is op veel plekken niet meer zo lelijk en massaal als vroeger, wij hij woont ziet er op het oog uit als een normale vinex-wijk, behalve dan dat niemand netjes ze tuin bij houd en er redelijk veel afval of zelfs autos in de voortuin geparkeerd staan.
Ik had verwacht wat zo ook afgesproken was op de telefoon dat we gewoon thuis bij hem wat gaan drinken, gewoon met zijn tweeën een paar biertjes soldaat maken met de muziek lekker hard aan
Toen ik aanbelde was hij niet thuis..
Kwartiertje later kwam die aan kakken..
En zegt hij, ey kom ff poortje man, kan ik met jou meerijden?
Ik zeg ja wat gaan we doen dan..
''Ja paar vrouwtjes staan op bijlmerplein altijd elke dag''.
dus ik zeg wat wil je doen dan..
Ja kom nou zegt ie..
Dus ik rijd naar het centrum, en vlakbij een of ander afrikaans cafe stonden allemaal van die enge wijven en alles.. en van die zogenaamde gangsters..
Ik doe er nou wel laconiek over, maar ik voelde me dus ECHT niet veilig.. Het was donker, en die meiden begonnen gegeven moment te vragen wie ik was.. Ik zelf heb autisme, dus vind het heel irittant om met onbekende te praten..
En ze zeiden ook niet ''wie ben jij'' nee, ze vroegen aan me collega ''wie is hij'' .
En ik weet niet of het door mijn autisme komt, maar ik voelde me echt onveilig daar, ik trilde een beetje, en hoopte maar dat niemand het zag van die groep, maar ik kwam ook slecht uit mijn woorden (heb ik altijd als ik me ongemakkelijk voel)..
En zei.. kan ik je ff alleen spreken..
Ik zei toen dat ik naar huis moest met spoed, en hij zei: ''oke zie je maandag weer''.
Hij ging weer naar de groep, en ik naar mijn auto, ging mijn huis in, en nu zit ik zielig met een cola in m'n hand, in mijn eentje thuis met de muziek aan....
Ik voel me soms echt zo klote.. Ik vind dat gehang niks en zeker niet op het bijlmerplein..
Maar die mensen hebben iig wel sociale skills, die ik niet heb.
Ik voelde me echt zielig, toen ik zag dat iedereen daar in het centrum met elkaar waren, en ik alleen terug naar me auto liep en nu alleen thuis zit.
Als ik aan mijn trekken moet komen, moet ik naar de wallen, meisjes vinden mij wel leuk opzich, maar absoluut niet voor een scharrel, of relatie..
Mijn collega heeft een hele pinglijst vol meisjes waar hij terecht kan..
Soms baal ik er wel van, en dacht ik.. was ik maar iets socialer.
Maar oke, ik zit nu teminste veilig thuis met de radio aan en een cola in mijn hand in mn eentje
Klacht: sociaal onvaardig zijn en jaloers zijn op mensen die wel lol hebben op een zaterdag avond, en wel scharrels hebben..
Klacht 2 verwachten dat ik en mijn collega gewoon een paar biertjes thuis soldaat zouden maken, maar hij opeens van plan veranderde en geen rekening met mij hield.