Ik merkte dat enkel op om te voorkomen dat iemand later mij zou verwijten dat ik zou denken dat er 1 Limburgse tongval is of iets dergelijks.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:18 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat is in Friesland ook hoor...
moet altijd lachen als ik zie dat Bram weer de laatste poster in dit topic is, waar maakt-ie zich nu weer druk over
Ik ben het nog niet tegengekomen. Had het idee dat er meer aandacht werd besteed aan Dewi (of hoe je dat ook spelt) en die ene uit Drachten.quote:Op maandag 3 december 2012 13:23 schreef Snoopyfrl het volgende:
[..]
Niet mee eens:
http://www.omropfryslan.nl/fideo/hjoed-fan-30-novimber-2012
v.a. ca. 10 min.
http://www.omropfryslan.nl/fideo/hjoed-fan-1-desimber-2012
v.a. ca. 7.50 min.
Verder:
interview in LC
interview Omrop Sudwestfryslân
iedere week items in o.a. Bolswards Nieuwsblad,
enz.
Waar ik woon is hij echt onderwerp van gesprek.
Russisch klinkt vreselijk in mijn oren.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Bepaalde Britse tongvallen vind ik mooi.
Ik vind Russisch mooi klinken (een taal in plaats van een dialect maar dat maakt niet zoveel uit). Spaans vind ik ook aardig klinken.
Mwah, dat liedje over dat meisje van 15 dat droge witte wijn drinkt, vind ik gewoon smerig.quote:
vertelquote:Op dinsdag 4 december 2012 15:50 schreef Aloria het volgende:
Johannes heeft hele lieve en goede vrienden. Zolang de andere zangeressen die niet hebben zullen ze niet winnen. Heb gister een geweldig verhaal gehoord van mijn broertje. Go Johannes dit win je op je sokken !!!!![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:11 schreef methodmich het volgende:
[..]
Mwah, dat liedje over dat meisje van 15 dat droge witte wijn drinkt, vind ik gewoon smerig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.mwah ik vat het niet echt smerig op ofzo. Vind het eerder het zoveelste 13 in een dozijn zoetsappig kutliedje. In ieder geval de tekst. Melodie ken ik niet.just give a second thought
what if we don't get caught...
Een balladachtig iets, wat mocht hij niet zeggen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:00 schreef methodmich het volgende:
Okee.Maar goed, is er al zicht op wat Jopie vrijdag gaat zingen?
Vast I don't wanna miss a thing, iets in die richting..quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:03 schreef Snoopyfrl het volgende:
[..]
Een balladachtig iets, wat mocht hij niet zeggen.
Ik twijfelde of dat de standaard vervoegingsregels gelden voor deze eigennaam, bedankt voor de opheldering.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:34 schreef Apotheose het volgende:
hell yeah dat we trots zijn!! Ow en het is Friezen
Ik vind de Russische spraak passievol klinken doordat het wat sterkere klanken heeft.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:00 schreef BzP het volgende:
[..]
Russisch klinkt vreselijk in mijn oren.
Spaans/italiaans integendeel
Het zou een goede keuze zijn aangezien zijn krachtigere stemgeluid daar goed bij past. Ik hoop het echer niet, ik hou van dat nummer en ik wil dan ook niet iemand als Johannes dat zingt.quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:28 schreef ejiraM het volgende:
[..]
Vast I don't wanna miss a thing, iets in die richting..
Johannes zijn vrienden en kennissen mogen nog zoveel stemmen ronselen, straks gaan ze het tegen het grootste deel van Nederland moeten opnemen wat wel stemt voor de zanger(es) die het beste presteert.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:50 schreef Aloria het volgende:
Johannes heeft hele lieve en goede vrienden. Zolang de andere zangeressen die niet hebben zullen ze niet winnen. Heb gister een geweldig verhaal gehoord van mijn broertje. Go Johannes dit win je op je sokken !!!!![]()
![]()
![]()
Familieleden van mij wonen al jaren in Zuid-Limburg, Heerlen, Kerkrade. Ze spreken wel duidelijk, maar het klinkt wel een beetje lijzig en zangerig, maar ik vind het wel heel leuk klinken, aandoenlijk haast.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Binnen de provincie Limburg zijn er enorm veel dialecten, soms verschilt het al tussen twee naburige dorpen. Ze hebben echter ook een bepaalde klank gemeen die bij mij niet aangenaam in het gehoor ligt.
Ik heb de aflevering niet gezien, over welke 'reeds bedachte regel' heb je het?quote:Op vrijdag 7 december 2012 23:37 schreef artelligence het volgende:
600.000 Friezen, waarvan pak 'm beet 200.000 die bij het vergrijsde deel horen. Laten we voor het gemak zeggen dat 150.000 in de categorie 'could-be-voters' vallen (juiste leeftijd (14-34), geen digibeet). En dan nog rekening houdend met het aantal dat het programma kijkt en de mensen die daadwerkelijk stemmen. Nee, ik denk echt dat die stugge Friezen er eigenhandig voor gezorgd hebben dat onze tentfeest artiest het heeft gered... Zelfs na de onverhoopte poging van De Mol om het stemverloop te saboteren door een 'reeds bedachte regel' in te voeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |