Ik vraag me af wie er zich in dit hele verhaal het meeste druk maaktquote:Op maandag 3 december 2012 17:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je zoekt weer een verschil wat er niet is, dat geldt ook voor de regionale omroepjes van Limburg en Noord-Brabant.
[..]
Over Johannes is alles gezegd, hij kan niet zingen en toch stemmen veel mensen op hem.
Alleen een Fries kan zich in Nederland druk maken om de status van zijn dialect/taal.
Dat hebben de Friezen gemeen met de Catalanen en de Basken.
ok, whatever, boeiend. Blabla. Tsjonge jongequote:Op maandag 3 december 2012 17:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je zoekt weer een verschil wat er niet is, dat geldt ook voor de regionale omroepjes van Limburg en Noord-Brabant.
tsja, als jullie hollanders daar ook steeds om janken dat het een dialect is, willen wij dat gewoon ff rechtzetten en jullie wijzen op jullie fout. Wij zijn gewoon trots op onze afkomst. Punt.quote:Over Johannes is alles gezegd, hij kan niet zingen en toch stemmen veel mensen op hem.
Alleen een Fries kan zich in Nederland druk maken om de status van zijn dialect/taal.
En mensen in Limburg dan? Die zijn toch ook zo lekker flexibel met hun dialectje?quote:Op maandag 3 december 2012 17:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Maar hun teksten zijn wel ranzig.quote:Op maandag 3 december 2012 11:27 schreef -Vaduz- het volgende:
Simon en met name Nick kunnen goed zingen.
tis al geweest zeker? Zet net tv aanquote:Op maandag 3 december 2012 18:55 schreef MaLo het volgende:
Er was net een kort filmpje van hem bij RTL Boulevard
En zometeen nog meer Johannes bij Boulevard
Ja, was net na 7 uur. Heb het zelf ook niet gezien, moest wegquote:Op maandag 3 december 2012 19:10 schreef Apotheose het volgende:
[..]
tis al geweest zeker? Zet net tv aan
Mooi verpakt, dat is knap.quote:Op maandag 3 december 2012 19:00 schreef methodmich het volgende:
[..]
Maar hun teksten zijn wel ranzig.
Dude, jij bent degene die er moeilijk over doet, ik reageer slechts.quote:Op maandag 3 december 2012 18:48 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ok, whatever, boeiend. Blabla. Tsjonge jonge
Jullie Hollanders?quote:tsja, als jullie hollanders daar ook steeds om janken dat het een dialect is, willen wij dat gewoon ff rechtzetten en jullie wijzen op jullie fout. Wij zijn gewoon trots op onze afkomst. Punt.![]()
Jammer voor het programma maar dat doet het programma zichzelf aan. Nick en Simon hadden hem er erg gemakkelijk uit kunnen werken bij de gevechten.quote:Dat johannes niet kan zingen boeit me geen reet. Vind het top dat ie zoveel stemmen krijgt! Go Johannes!
Dat valt wel mee hoor. Veel Limburgers spreken erg plat omdat ze het gewend zijn maar het is niet dat zij alles in het Limburgs aangeven, per se willen dat het een taal wordt genoemd of dat zij weigeren om AN (Algemeen Nederlands) te spreken.quote:Op maandag 3 december 2012 18:49 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
En mensen in Limburg dan? Die zijn toch ook zo lekker flexibel met hun dialectje?
Ik vind het nogal jammer dat we nu nog een paar weken naar een talentloze (qua zang en muziek) kandidaat moeten kijken in plaats van naar iemand die daar wel thuishoort. Dat wordt vooruitspoelen zo gauw Johannes aan de beurt is. Nu hadden natuurlijk alle drie resterende kandidaten van team N&S moeten worden ingeruild voor drie betere kandidaten, bijv. Tessa.quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:02 schreef Apotheose het volgende:
Hoe the voice in elkaar steekt - lekker boeiend.
Alleen in de dorpjes diep in Limburg heb je nog echte raslimburgers die geen AN pratenquote:Op maandag 3 december 2012 23:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat valt wel mee hoor. Veel Limburgers spreken erg plat omdat ze het gewend zijn maar het is niet dat zij alles in het Limburgs aangeven, per se willen dat het een taal wordt genoemd of dat zij weigeren om AN (Algemeen Nederlands) te spreken.
Het maakt mij verder ook niet uit hoor dat de Friesen wat 'trotser' zijn, ik vind het gewoon grappig.
Linke soep voor hem gezien zijn matige zangtalent. Ik zou het mooi vinden als de coaches de volgende keer op een eerlijke manier cijfers zouden geven, niet meer een 6 of een 5 uit beleefdheid. Het optreden was daar de laatste keer niet goed genoeg voor, althans niet wanneer je in ogenschouw neemt welke cijfers betere kandidaten kregen voor veel betere prestaties.quote:
Bepaalde Britse tongvallen vind ik mooi.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:14 schreef -Vaduz- het volgende:
Welke regionale tongvallen lik jij je vingers bij af?
Dat is in Friesland ook hoor...quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Binnen de provincie Limburg zijn er enorm veel dialecten, soms verschilt het al tussen twee naburige dorpen.
Hmm ok. Ik hou zelf wel van die kronkelige talen als het Zweeds. Alsof men met broccoli in de mond praat.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Bepaalde Britse tongvallen vind ik mooi.
Ik vind Russisch mooi klinken (een taal in plaats van een dialect maar dat maakt niet zoveel uit). Spaans vind ik ook aardig klinken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |