abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119889232
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 17:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Je zoekt weer een verschil wat er niet is, dat geldt ook voor de regionale omroepjes van Limburg en Noord-Brabant.

[..]

Over Johannes is alles gezegd, hij kan niet zingen en toch stemmen veel mensen op hem.

Alleen een Fries kan zich in Nederland druk maken om de status van zijn dialect/taal. :)
Dat hebben de Friezen gemeen met de Catalanen en de Basken.
Ik vraag me af wie er zich in dit hele verhaal het meeste druk maakt :9
pi_119889386
quote:

[..]

Je zoekt weer een verschil wat er niet is, dat geldt ook voor de regionale omroepjes van Limburg en Noord-Brabant.
ok, whatever, boeiend. Blabla. Tsjonge jonge

quote:
Over Johannes is alles gezegd, hij kan niet zingen en toch stemmen veel mensen op hem.

Alleen een Fries kan zich in Nederland druk maken om de status van zijn dialect/taal. :)
tsja, als jullie hollanders daar ook steeds om janken dat het een dialect is, willen wij dat gewoon ff rechtzetten en jullie wijzen op jullie fout. Wij zijn gewoon trots op onze afkomst. Punt. *O*

Dat johannes niet kan zingen boeit me geen reet. Vind het top dat ie zoveel stemmen krijgt! Go Johannes! *O*
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_119889437
quote:

En mensen in Limburg dan? Die zijn toch ook zo lekker flexibel met hun dialectje? :D
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  maandag 3 december 2012 @ 18:55:05 #179
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_119889648
Er was net een kort filmpje van hem bij RTL Boulevard *O*
En zometeen nog meer Johannes bij Boulevard :P
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_119889871
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:27 schreef -Vaduz- het volgende:
Simon en met name Nick kunnen goed zingen.
Maar hun teksten zijn wel ranzig.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_119890284
Heb me nooit zo verdiept in Friesland en zijn Friezen.
Dit is allemaal wel pure humor, hoor!

Lopen de meeste Friezen nog op boerenklompen rond met hooi erin voor de isolatie?
En heb je er nog veel mensen die rondrijden met een paardekar?
Ze zien er allemaal wel blozend gezond uit hoor, haha
pi_119890287
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 18:55 schreef MaLo het volgende:
Er was net een kort filmpje van hem bij RTL Boulevard *O*
En zometeen nog meer Johannes bij Boulevard :P
tis al geweest zeker? Zet net tv aan :P
  maandag 3 december 2012 @ 19:49:22 #183
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_119891908
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 19:10 schreef Apotheose het volgende:

[..]

tis al geweest zeker? Zet net tv aan :P
Ja, was net na 7 uur. Heb het zelf ook niet gezien, moest weg :')
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_119893826

Johannes heeft zelfs al beroemde fans nu, kan niet meer mis!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_119896690
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 19:00 schreef methodmich het volgende:

[..]

Maar hun teksten zijn wel ranzig.
Mooi verpakt, dat is knap.
That's all folks!
pi_119902113
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 18:48 schreef Apotheose het volgende:

[..]

ok, whatever, boeiend. Blabla. Tsjonge jonge
Dude, jij bent degene die er moeilijk over doet, ik reageer slechts.
Jij dacht ten onrechte dat er bepaalde door jou genoemde verschillen zijn tussen Omroep Friesland en bijvoorbeeld Omroep Limburg of Omroep Brabant. Ik wijs jou er op dat dat niet klopt. Niet zo kinderachtig reageren dan.

quote:
tsja, als jullie hollanders daar ook steeds om janken dat het een dialect is, willen wij dat gewoon ff rechtzetten en jullie wijzen op jullie fout. Wij zijn gewoon trots op onze afkomst. Punt. *O*
Jullie Hollanders? :)
Wie zegt dat ik uit de provincie Noord- of Zuid-Holland kom?

quote:
Dat johannes niet kan zingen boeit me geen reet. Vind het top dat ie zoveel stemmen krijgt! Go Johannes! *O*
Jammer voor het programma maar dat doet het programma zichzelf aan. Nick en Simon hadden hem er erg gemakkelijk uit kunnen werken bij de gevechten.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_119903314
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 18:49 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

En mensen in Limburg dan? Die zijn toch ook zo lekker flexibel met hun dialectje? :D
Dat valt wel mee hoor. Veel Limburgers spreken erg plat omdat ze het gewend zijn maar het is niet dat zij alles in het Limburgs aangeven, per se willen dat het een taal wordt genoemd of dat zij weigeren om AN (Algemeen Nederlands) te spreken.
Het maakt mij verder ook niet uit hoor dat de Friesen wat 'trotser' zijn, ik vind het gewoon grappig.
#NoDAPL
pi_119904728
Zucht! Omdat jij t had over een radiozenderTJE, wees ik je er op dat de Omrop méér is. Dus óók tv. Dacht dat je dat niet doorhad. Dat was alles. Maar goed, case closed. :W

Hoe the voice in elkaar steekt - lekker boeiend.
pi_119905713
Natuurlijk had ik door dat het een radiozendertje en een tv-zendertje is. Net als in veel andere perifere provincies van Nederland.
#NoDAPL
pi_119905777
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 00:02 schreef Apotheose het volgende:
Hoe the voice in elkaar steekt - lekker boeiend.
Ik vind het nogal jammer dat we nu nog een paar weken naar een talentloze (qua zang en muziek) kandidaat moeten kijken in plaats van naar iemand die daar wel thuishoort. Dat wordt vooruitspoelen zo gauw Johannes aan de beurt is. Nu hadden natuurlijk alle drie resterende kandidaten van team N&S moeten worden ingeruild voor drie betere kandidaten, bijv. Tessa.
#NoDAPL
pi_119907920
Er zit een knop op je tv *O*
pi_119908980
Als het plaatselijke kabelbedrijf met de spade iets teveel uitschiet, hebben we na vrijdag geen last meer van deze jongen.
pi_119909009
Hij krijgt het een beetje in zijn bol :')
  dinsdag 4 december 2012 @ 10:51:19 #194
319877 BzP
Devildriver_
pi_119910948
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 23:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat valt wel mee hoor. Veel Limburgers spreken erg plat omdat ze het gewend zijn maar het is niet dat zij alles in het Limburgs aangeven, per se willen dat het een taal wordt genoemd of dat zij weigeren om AN (Algemeen Nederlands) te spreken.
Het maakt mij verder ook niet uit hoor dat de Friesen wat 'trotser' zijn, ik vind het gewoon grappig.
Alleen in de dorpjes diep in Limburg heb je nog echte raslimburgers die geen AN praten ;)
Voeg toe op ps4 voor BF1 deviidriver_
May the Orse be with you
pi_119915547
Met plat spreken bedoelde ik dat ze nogal een sterk accent hebben, dat ze het AN niet kunnen uitspreken zoals je het AN hoort of hoorde uit te spreken. Ik vind het eerlijk gezegd nogal lelijk klinken, er zijn mooiere regionale tongvallen. Ik hou ook niet van de Brabantse tongvallen.
Binnen de provincie Limburg zijn er enorm veel dialecten, soms verschilt het al tussen twee naburige dorpen. Ze hebben echter ook een bepaalde klank gemeen die bij mij niet aangenaam in het gehoor ligt.
#NoDAPL
pi_119915613
Welke regionale tongvallen lik jij je vingers bij af?
That's all folks!
pi_119915637
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 december 2012 09:40 schreef iBenny het volgende:
Hij krijgt het een beetje in zijn bol :')
Linke soep voor hem gezien zijn matige zangtalent. Ik zou het mooi vinden als de coaches de volgende keer op een eerlijke manier cijfers zouden geven, niet meer een 6 of een 5 uit beleefdheid. Het optreden was daar de laatste keer niet goed genoeg voor, althans niet wanneer je in ogenschouw neemt welke cijfers betere kandidaten kregen voor veel betere prestaties.
#NoDAPL
pi_119915750
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 13:14 schreef -Vaduz- het volgende:
Welke regionale tongvallen lik jij je vingers bij af?
Bepaalde Britse tongvallen vind ik mooi.
Ik vind Russisch mooi klinken (een taal in plaats van een dialect maar dat maakt niet zoveel uit). Spaans vind ik ook aardig klinken.
#NoDAPL
  dinsdag 4 december 2012 @ 13:18:06 #199
13973 ranja
image means nothing
pi_119915756
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 13:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Binnen de provincie Limburg zijn er enorm veel dialecten, soms verschilt het al tussen twee naburige dorpen.
Dat is in Friesland ook hoor...

moet altijd lachen als ik zie dat Bram weer de laatste poster in dit topic is, waar maakt-ie zich nu weer druk over _O-
pi_119915841
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 13:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Bepaalde Britse tongvallen vind ik mooi.
Ik vind Russisch mooi klinken (een taal in plaats van een dialect maar dat maakt niet zoveel uit). Spaans vind ik ook aardig klinken.
Hmm ok. Ik hou zelf wel van die kronkelige talen als het Zweeds. Alsof men met broccoli in de mond praat.
That's all folks!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')