abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119916164
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 13:18 schreef ranja het volgende:

[..]

Dat is in Friesland ook hoor...

moet altijd lachen als ik zie dat Bram weer de laatste poster in dit topic is, waar maakt-ie zich nu weer druk over _O-
Ik merkte dat enkel op om te voorkomen dat iemand later mij zou verwijten dat ik zou denken dat er 1 Limburgse tongval is of iets dergelijks.

Ik maak me er niet druk om. Ik vind het onwijs grappig dat die Friesen zo weinig nuchter zijn in deze opzichten, dat ze zo enorm chauvinistisch en trots zijn.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_119916270
hell yeah dat we trots zijn!! Ow en het is Friezen ;)
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_119916344
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 13:23 schreef Snoopyfrl het volgende:

[..]

Niet mee eens:
http://www.omropfryslan.nl/fideo/hjoed-fan-30-novimber-2012
v.a. ca. 10 min.
http://www.omropfryslan.nl/fideo/hjoed-fan-1-desimber-2012
v.a. ca. 7.50 min.

Verder:
interview in LC
interview Omrop Sudwestfryslân
iedere week items in o.a. Bolswards Nieuwsblad,
enz.
Waar ik woon is hij echt onderwerp van gesprek.
Ik ben het nog niet tegengekomen. Had het idee dat er meer aandacht werd besteed aan Dewi (of hoe je dat ook spelt) en die ene uit Drachten.

Misschien heb ik het toevallig allemaal gemist. Alhoewel, als ik naar dat rijtje kijk dan zou alleen de LC bij mij opgaan (en Omrop Fryslan dus). Van die andere media krijg ik niets mee. En om heel eerlijk te zijn hoor ik er in mijn omgeving ook niemand over.
  dinsdag 4 december 2012 @ 14:00:53 #204
319877 BzP
Devildriver_
pi_119917125
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 13:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Bepaalde Britse tongvallen vind ik mooi.
Ik vind Russisch mooi klinken (een taal in plaats van een dialect maar dat maakt niet zoveel uit). Spaans vind ik ook aardig klinken.
Russisch klinkt vreselijk in mijn oren.
Spaans/italiaans integendeel ^O^
Voeg toe op ps4 voor BF1 deviidriver_
May the Orse be with you
pi_119919067
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 21:16 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

Mooi verpakt, dat is knap.
Mwah, dat liedje over dat meisje van 15 dat droge witte wijn drinkt, vind ik gewoon smerig.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_119920426
Johannes heeft hele lieve en goede vrienden. Zolang de andere zangeressen die niet hebben zullen ze niet winnen. Heb gister een geweldig verhaal gehoord van mijn broertje. Go Johannes dit win je op je sokken !!!! _O_ _O- :W *O*
  dinsdag 4 december 2012 @ 15:57:11 #207
319877 BzP
Devildriver_
pi_119920707
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:50 schreef Aloria het volgende:
Johannes heeft hele lieve en goede vrienden. Zolang de andere zangeressen die niet hebben zullen ze niet winnen. Heb gister een geweldig verhaal gehoord van mijn broertje. Go Johannes dit win je op je sokken !!!! _O_ _O- :W *O*
vertel
Voeg toe op ps4 voor BF1 deviidriver_
May the Orse be with you
pi_119921428
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:11 schreef methodmich het volgende:

[..]

Mwah, dat liedje over dat meisje van 15 dat droge witte wijn drinkt, vind ik gewoon smerig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
mwah ik vat het niet echt smerig op ofzo. Vind het eerder het zoveelste 13 in een dozijn zoetsappig kutliedje. In ieder geval de tekst. Melodie ken ik niet.
pi_119921732
Wow, waar heb je die tekst vandaan geplukt? Staat vol spelfouten, hoop niet dat Nick & Simon het zelf hebben geschreven. ;)
www.thuisuiteten.nl
pi_119922067
ow een van de eerste resultaten in google. :P
pi_119923362
Okee. :) Maar goed, is er al zicht op wat Jopie vrijdag gaat zingen?
www.thuisuiteten.nl
pi_119923499
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 17:00 schreef methodmich het volgende:
Okee. :) Maar goed, is er al zicht op wat Jopie vrijdag gaat zingen?
Een balladachtig iets, wat mocht hij niet zeggen.
  dinsdag 4 december 2012 @ 18:28:56 #213
330855 ejiraM
for the greater good
pi_119926204
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 17:03 schreef Snoopyfrl het volgende:

[..]

Een balladachtig iets, wat mocht hij niet zeggen.
Vast I don't wanna miss a thing, iets in die richting..
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.
pi_119927353
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 december 2012 13:34 schreef Apotheose het volgende:
hell yeah dat we trots zijn!! Ow en het is Friezen ;)
Ik twijfelde of dat de standaard vervoegingsregels gelden voor deze eigennaam, bedankt voor de opheldering.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 14:00 schreef BzP het volgende:

[..]

Russisch klinkt vreselijk in mijn oren.
Spaans/italiaans integendeel ^O^
Ik vind de Russische spraak passievol klinken doordat het wat sterkere klanken heeft.
Italiaans klinkt ook aardig maar ik ben de taal minder gaan waarderen in de laatste jaren, geen idee waarom.
#NoDAPL
pi_119927517
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 december 2012 18:28 schreef ejiraM het volgende:

[..]

Vast I don't wanna miss a thing, iets in die richting..
Het zou een goede keuze zijn aangezien zijn krachtigere stemgeluid daar goed bij past. Ik hoop het echer niet, ik hou van dat nummer en ik wil dan ook niet iemand als Johannes dat zingt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:50 schreef Aloria het volgende:
Johannes zijn vrienden en kennissen mogen nog zoveel stemmen ronselen, straks gaan ze het tegen het grootste deel van Nederland moeten opnemen wat wel stemt voor de zanger(es) die het beste presteert.
#NoDAPL
pi_119927744
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 13:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Binnen de provincie Limburg zijn er enorm veel dialecten, soms verschilt het al tussen twee naburige dorpen. Ze hebben echter ook een bepaalde klank gemeen die bij mij niet aangenaam in het gehoor ligt.
Familieleden van mij wonen al jaren in Zuid-Limburg, Heerlen, Kerkrade. Ze spreken wel duidelijk, maar het klinkt wel een beetje lijzig en zangerig, maar ik vind het wel heel leuk klinken, aandoenlijk haast.
  vrijdag 7 december 2012 @ 22:18:10 #217
365722 huskey
Luister goed naar je hart !
pi_120058303
Haha ik zat bij em in de klas 3 jaar geleden, nu zie ik hem op het podium , das wel kicke !
pi_120061631
Krijg nou de klere. Week in week uit bakt hij er niets van maar wordt hij gered door een stel chauvinistische Friezen. Uitgerekend nu verdiende hij het om een voldoende te krijgen. Muzikaal gezien is het niet bijzonder maar dit was volgens mij wel Johannes beste optreden tot nu toe.
#NoDAPL
pi_120062112
600.000 Friezen, waarvan pak 'm beet 200.000 die bij het vergrijsde deel horen. Laten we voor het gemak zeggen dat 150.000 in de categorie 'could-be-voters' vallen (juiste leeftijd (14-34), geen digibeet). En dan nog rekening houdend met het aantal dat het programma kijkt en de mensen die daadwerkelijk stemmen. Nee, ik denk echt dat die stugge Friezen er eigenhandig voor gezorgd hebben dat onze tentfeest artiest het heeft gered... Zelfs na de onverhoopte poging van De Mol om het stemverloop te saboteren door een 'reeds bedachte regel' in te voeren.
  vrijdag 7 december 2012 @ 23:38:37 #220
13973 ranja
image means nothing
pi_120062158
Mensen die nog steeds denken dat alleen friezen op Johannes stemmen :')

Goede versie van When the Lady Smiles trouwens wel.
  zaterdag 8 december 2012 @ 00:06:28 #221
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_120063259
Wat een schande weer. Kostte me weer een rondje bij de shoarmatent
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  zaterdag 8 december 2012 @ 00:45:32 #222
330855 ejiraM
for the greater good
pi_120064503
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 23:37 schreef artelligence het volgende:
600.000 Friezen, waarvan pak 'm beet 200.000 die bij het vergrijsde deel horen. Laten we voor het gemak zeggen dat 150.000 in de categorie 'could-be-voters' vallen (juiste leeftijd (14-34), geen digibeet). En dan nog rekening houdend met het aantal dat het programma kijkt en de mensen die daadwerkelijk stemmen. Nee, ik denk echt dat die stugge Friezen er eigenhandig voor gezorgd hebben dat onze tentfeest artiest het heeft gered... Zelfs na de onverhoopte poging van De Mol om het stemverloop te saboteren door een 'reeds bedachte regel' in te voeren.
Ik heb de aflevering niet gezien, over welke 'reeds bedachte regel' heb je het?

Tevens vond ik When the lady smiles echt tof O+ :D

En sowieso Johannes *O*
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.
  † In Memoriam † zaterdag 8 december 2012 @ 00:49:41 #223
368283 ato
pi_120064624
Nu Sandra eruit is ga ik voor Johannes, wat een leuke download single en dit past echt bij hem..
Life can be a bitch, so like it..
pi_120064762
Dus als ik het goed begrijp komen de zangkwaliteiten van Johannes erg dicht bij die van Sandra?
  † In Memoriam † zaterdag 8 december 2012 @ 00:59:00 #225
368283 ato
pi_120064889
Nee absoluut niet, maar gewoon uit frustratie en ach de Golden Earing cover zong hij wel leuk.
Het is wel iemand die mij entertaint of hoe je het ook zegt.....

Leona, Floortje en Ivar hebben nu de beste stemmen, maar komen op mij saai over..
pi_120065007
Ik vind Leona helemaal niet saai. Ik vind haar heel flitsend. Ze zette een goede performance neer van Natural Woman. Het is vaak genoeg gecovered en helaas regelmatig verkracht. Maar Leona zong het loepzuiver.

Jammer voor Sandra, maar vond het vanaf het begin al zonde dat ze in hetzelfde team zaten.
pi_120066948
quote:
99s.gif Op zaterdag 8 december 2012 00:45 schreef ejiraM het volgende:

[..]

Ik heb de aflevering niet gezien, over welke 'reeds bedachte regel' heb je het?
Ik denk dat het feit dat de stemmen van de coaches gisteren opeens dubbel telden (was voorgaande weken niet zo), bedoeld wordt.

Vermoedelijk inderdaad bewuste sabotage van John, om Johannes eruit te werken, maar helaas pindakaas (voor hem): niet gelukt. :s)
pi_120071044
Zelfs al zou maar net iets meer dan 3/8ste van de stemmers een Fries zijn dan nog zou Johan zijn gered door de Friezen.
Hoe dan ook, het is de eerste keer dat hij voor zijn optreden een voldoende verdiende, helaas niet meer dan dat.
#NoDAPL
pi_120071199
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 12:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Zelfs al zou maar net iets meer dan 3/8ste van de stemmers een Fries zijn dan nog zou Johan zijn gered door de Friezen.
Hoe dan ook, het is de eerste keer dat hij voor zijn optreden een voldoende verdiende, helaas niet meer dan dat.
Ik vond het nog nergens op slaan hoor. Als je rock zingt, doe het verdorie dan ook goed!
  † In Memoriam † zaterdag 8 december 2012 @ 12:50:05 #230
368283 ato
pi_120071321
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 01:03 schreef miep63 het volgende:
Ik vind Leona helemaal niet saai. Ik vind haar heel flitsend. Ze zette een goede performance neer van Natural Woman. Het is vaak genoeg gecovered en helaas regelmatig verkracht. Maar Leona zong het loepzuiver.

Jammer voor Sandra, maar vond het vanaf het begin al zonde dat ze in hetzelfde team zaten.
Het is voor mij persoonlijk te gelikt, dat met het achtergrond koortje van Trijntje Oosterhuis enzo.
Ik hou van haar stem, maar ben nu eenmaal fan van Sandra.
Zo heb ik bij ieder talentenjacht mijn voorkeur. Ik krijg bij Leona geen kippevel.
Natural woman is vaak gecoverd en blijft een mooi nummer en de vertolking van Leona was goed maar ik mis wat. kan het niet zo goed uitleggen. Roel kan dat beter..

Op naar Johannes, heeft mij verrast gisteren in positieve zin.
  zaterdag 8 december 2012 @ 16:03:13 #231
13973 ranja
image means nothing
pi_120076479
Ik luister de single van Johannes op spotify... vraag me af wie die 'oh no' aan het eind zingt, hijzelf niet toch?
pi_120082341
hij was vanmiddag in Sneek! :o Wist ik helemaal niet... -O-
pi_120099807
quote:
11s.gif Op zaterdag 8 december 2012 19:24 schreef Apotheose het volgende:
hij was vanmiddag in Sneek! :o Wist ik helemaal niet... -O-
Was dan ook een verrassing... :) :
http://www.lc.nl/frieslan(...)n-Johannes-in-Sneek-
pi_120131989
Volgende week met de finale ga ik denk ik op Johannes stemmen. Puur omdat ik het erg grappig zou vinden als The Voice met hem opgescheept zou zitten als winnaar nu de enige echte winnaar Sandra eruit ligt.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_120133648
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 23:14 schreef UltraR het volgende:
Volgende week met de finale ga ik denk ik op Johannes stemmen. Puur omdat ik het erg grappig zou vinden als The Voice met hem opgescheept zou zitten als winnaar nu de enige echte winnaar Sandra eruit ligt.
amen. Het is dat het me geld kost en dagobert mol ermee aan de haal zou gaan, anders deed ik mee
pi_120135519
Dat Sandra er uit is tot daar aan toe maar Sandra en Tessa, dat gaat te ver. Het zou wel grappig zijn als al die mensen die een van hen hadden willen zien winnen nu op Johannes zouden stemmen. En dan de gezichten van de mensen van 8Ball filmen. :)
#NoDAPL
pi_120135714
Qua stemmen en cijfers worden we toch al gefuckt dus dan verdraaien ze die cijfers wel zodat het lijkt alsof Leona (of Ivar, want die heeft daar al een contractje lopen) heeft gewonnen
pi_120136915
Het is helaas niet uit te sluiten dat ze met de cijfers rommelen maar het zou volgens mij zeker niet in hun belang zijn om dat te doen. Ik denk eerder dat het probleem is dat vooral puberige tienermeisjes stemmen, de groep die stemt is dus totaal niet representatief voor de groep kijkers en de groep bestaat voor een groot deel uit leken.
Gelukkig blijken de producers uit zichzelf verder te gaan met de talentvolle verliezers zoals Tessa en Sandra. Uiteindelijk is het jezelf ontwikkelen als zanger(es) en het krijgen van een platencontract belangrijker dan het winnen van die wedstrijd. Van Sandra of Tessa gaan we allicht over een paar jaar nog steeds iets horen, van Iris Kroes of Leona m.i. niet. Ik zag straks die Grace, het viel me op dat ze zeer goed kan zingen. Ik moest direct aan Leona denken: een goede zangeres maar ze mist iets. Wat dat iets is weet ik niet (persoonlijkheid, het overbrengen van emotie) maar wat het ook is het is iets wat Tessa en Sandra bijv. wel hebben en waarom zij wel een kans maken om succesvoller te worden in de muziek.
#NoDAPL
pi_120140246
Haha....
http://foutfeestshirts.nl/

Doe mij deze maar:
pi_120141552
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 00:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat Sandra er uit is tot daar aan toe maar Sandra en Tessa, dat gaat te ver. Het zou wel grappig zijn als al die mensen die een van hen hadden willen zien winnen nu op Johannes zouden stemmen. En dan de gezichten van de mensen van 8Ball filmen. :)
Volgens mij zijn Voice-haters daar al vanaf het begin mee bezig, een tegenstem. Gekken die zo'n shirt kopen voor 18 euro, zijn ook niet te beroerd om per persoon 10 keer te stemmen op een avond.
In stemmende pubermeisjes geloof ik niet. Het is een Friese aangelegenheid.
pi_120141635
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 10:26 schreef notenmix het volgende:

[..]

Volgens mij zijn Voice-haters daar al vanaf het begin mee bezig, een tegenstem. Gekken die zo'n shirt kopen voor 18 euro, zijn ook niet te beroerd om per persoon 10 keer te stemmen op een avond.
In stemmende pubermeisjes geloof ik niet. Het is een Friese aangelegenheid.
Benieuwd of Marco er al één besteld heeft.
Een Friese aangelegenheid? Slechts gedeeltelijk. Zijn fanmail komt vooral van pubermeisjes overal uit het land.
pi_120152795
Ik denk dat beide groepen, de pubermeisjes en de Friezen en misschien ook wel andere volkeren die in het noorden wonen, even belangrijk zijn.
Het zou mij niet verbazen als er ook nog haters zijn die op Rijpma stemmen om het programma te verpesten maar het lijkt me logischer dat die het programma zoveel mogelijk negeren en dat ze er geen geld aan willen verspillen.
Hoe dan ook, het is ook dit jaar gebleken dat de publieksjury moet worden afgeschaft. Helaas blijkt Endemol met betrekking tot dit erg hardleers te zijn. Pas als de kijkcijfers volgend jaar fors lager zouden zijn en vermoed zou worden dat dit komt door de publieksjury pas dan zou Endemol overwegen om de publieksjury af te schaffen. Ik ben ervan overtuigd dat het zonder publieksjury beter zou werken voor zowel de kijkers als de producent maar die erfenis raken we niet zomaar kwijt.
Laat het publiek misschien de winnaar kiezen maar laat de professionals elke ronde bepalen wie er verder mogen. Dan krijg je in zekere zin hetzelfde concept als bij de Soundmixshow maar dan in een modern jasje en met blinde audities en gevechten.
#NoDAPL
pi_120153508
Ach, als Johannes zou gaan winnen, steekt John De Mol daar wel een stokje voor. Die laat dat echt nooit gebeuren, hoor. Imagoschade en zo. :{

Het is een koud kunstje om te liegen dat 'ie 20 % van de stemmen heeft gehad (en te beweren dat er achter de schermen een notaris bezig is), terwijl het in werkelijkheid 40 % is.
pi_120153778
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 16:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik denk dat beide groepen, de pubermeisjes en de Friezen en misschien ook wel andere volkeren die in het noorden wonen, even belangrijk zijn.
Het zou mij niet verbazen als er ook nog haters zijn die op Rijpma stemmen om het programma te verpesten maar het lijkt me logischer dat die het programma zoveel mogelijk negeren en dat ze er geen geld aan willen verspillen.
Hoe dan ook, het is ook dit jaar gebleken dat de publieksjury moet worden afgeschaft. Helaas blijkt Endemol met betrekking tot dit erg hardleers te zijn. Pas als de kijkcijfers volgend jaar fors lager zouden zijn en vermoed zou worden dat dit komt door de publieksjury pas dan zou Endemol overwegen om de publieksjury af te schaffen. Ik ben ervan overtuigd dat het zonder publieksjury beter zou werken voor zowel de kijkers als de producent maar die erfenis raken we niet zomaar kwijt.
Laat het publiek misschien de winnaar kiezen maar laat de professionals elke ronde bepalen wie er verder mogen. Dan krijg je in zekere zin hetzelfde concept als bij de Soundmixshow maar dan in een modern jasje en met blinde audities en gevechten.
Je maakt er een te groot issue van. Waarom die aanpassingen omdat het zogenaamd eerlijk moet? Dat is toch het leuke, al die wendingen binnen het programma? Op deze manier -gescript of niet- lopen ze binnen, dus voor de makers is er geen reden om zoveel te veranderen.

En pubermeisjes en Johannes, ehhh.
That's all folks!
pi_120154095
Ik wil dat het programma meer een programma wordt voor liefhebbers.
#NoDAPL
pi_120154140
Inclusief alle voorspelbaarheid.
That's all folks!
pi_120154217
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 16:33 schreef -Vaduz- het volgende:
Dat is toch het leuke, al die wendingen binnen het programma?
Nee, dat is het hatelijke. Ik wil dat gewoon de beste kandidaten doorgaan. Ik kijk ondanks dit en zelfs dat weet ik nog niet voor aanstaande vrijdagavond aangezien de beste kandidaten er al uitliggen.

quote:
Op deze manier -gescript of niet-
lopen ze binnen, dus voor de makers is er geen reden om zoveel te veranderen.
Op de korte termijn lopen ze binnen, op de lange termijn verliezen ze kijkers of krijgen ze bepaalde kijkers niet. Het zou beter zijn voor het programma om de kwaliteit in alle rondes te optimaliseren (meer kijkers => duurdere reclamezendtijd) dan om 10 000 Euro extra te krijgen op een avond van al die stumperds die SMS'en.

quote:
En pubermeisjes en Johannes, ehhh.
Ik snap het ook niet maar blijkbaar is het zo. :?
#NoDAPL
pi_120154233
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 16:42 schreef -Vaduz- het volgende:
Inclusief alle voorspelbaarheid.
Ja!
De liefhebber wil genieten van goede optredens. Die wil niet dat daar een puistenkop staat die een heel klein beetje kan zingen in plaats van een rijper en veel talentvoller meisjes (Tessa en Sandra) die heel erg goed kan zingen. Nu heb je zapmomentjes in plaats van genietmomentjes.
#NoDAPL
pi_120154476
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 16:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja!
De liefhebber wil genieten van goede optredens.
Ik denk dat de liefhebber waarop jij doelt The Voice of Holland en alle andere talentenjachten sowieso al links laat liggen. Het is niet de groep waarop ze zich moeten richten. Het is een programma voor het volk. We kijken met z'n allen wel. En we klagen, John klaagt nu ook en dat hoort er allemaal bij. Zangers/zangeressen hebben een podium gekregen en moeten het daarna zelf weer uit zien te zoeken. Wie er wint doet er niet toe. Het is meestal wel iemand die goed kan zingen. Johannes wint dit niet.

Wat niet klopt aan het concept is dat er van iedere coach 1 overblijft. Ze hadden het op een moment open moeten gooien: ieder individueel.
That's all folks!
pi_120154676
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 16:50 schreef -Vaduz- het volgende:
Wat niet klopt aan het concept is dat er van iedere coach 1 overblijft. Ze hadden het op een moment open moeten gooien: ieder individueel.
Dat zou in ieder geval al veel schelen, dan hadden we nu waarschijnlijk een finale gehad met Tessa, Sandra, Leona en Floortje.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')