http://nl.wikipedia.org/wiki/Figuurlijkquote:Op zondag 2 december 2012 18:06 schreef artelligence het volgende:
Onzin overigens dat heel Friesland op hem stemt. Meer dan de helft van de Friezen kijkt geen tvoh
Dat valt wel mee, het is enkel de geloofwaardigheid van de publieksjury weer een flinke deuk oploopt, de publieksjury is nog amateuristischer dan dat ze hadden durven te vrezen.quote:Op zondag 2 december 2012 18:06 schreef artelligence het volgende:
Geen sympathie, maar het is heerlijk dat de geloofwaardigheid van deze talentshow en alle soortgelijke shows weer een deuk oplopen.
Maame maakte de verkeerde muzikale keuzes. Waarom zingt ze niet bijvoorbeeld Fast Car van Tracy Chapman, dat vind ik nou echt iets voor haar. Maar ik vrees ook dat het chauvinistische publiek voor Johannes gaat. Maar als Maame een betere waardering krijgt van professionele artiesten mag ze met opgeheven hoofd het podium verlaten.quote:Op zondag 2 december 2012 18:45 schreef JRRY het volgende:
Waarom doen we in de finale niet gewoon alsof TVOH uit 3 teams bestaat? Nick&Simon hebben geen finalewaardige kandidaat (Maame is dat wel maar die gaat echt niet door).
Johannes wint toch niet.
Weg met Johannes, weg met Nick&Simon.
Vorig jaar leken ze de kandidaten beter te maken. Ze doen iets goed gezien hun succes maar de vraag is wat muzikaal succes binnen Nederland zegt. Ik moet nog zien dat ze over 20 jaar nog steeds in het vak zitten maar ik wil ze ook nog niet afschrijven aangezien ze redelijk goede uitvoerende artiesten zijn. Marco is een goede zanger die als geen ander een gevoel overbrengt, Trijntje is technisch wat beter maar brengt wat minder goed een gevoel over. Roel is een rasmuzikant die zichzelf kan begeleiden en vlotjes kan improviseren, gezien wat hij eerder deed bij DWDD vermoed ik dat hij een absoluut gehoor heeft, hij is helaas een matige zanger. Ik zou als je puur voor de zang gaat voor Marco of Trijntje kiezen, als je jezelf muzikaal wil begeleiden voor Roel en als je voor de gezelligheid gaat voor Nick en Simon. Het is duidelijk dat Nick en Simon de minste status hebben van de coaches aangezien ze een paar jaar geleden nog totaal onbekend waren.quote:Op zondag 2 december 2012 22:20 schreef JRRY het volgende:
Nee, maar dat ligt puur aan Nick&Simon en het volk dat voor Nick&Simon als coaches kiest. Mensen met muzikaal verstand kiezen ook niet voor Nick&Simon, die zijn niks.
Goede mensen kiezen voor mensen die wat betekenen in de (Nederlandse) muziekwereld, helaas krijg je dan de beste bij elkaar en de slechtste bij elkaar.
Ja maar het gaat om the voice en niet the musicianquote:Op zondag 2 december 2012 22:23 schreef -Vaduz- het volgende:
Nu zeg je dat Nick & Simon er weinig van kunnen. Dat zijn wel goede muzikanten hoor.
Vind dat menig kandidaat stukken beter zingt dan beide.quote:Op maandag 3 december 2012 11:27 schreef -Vaduz- het volgende:
Simon en met name Nick kunnen goed zingen.
Niet mee eens:quote:Op maandag 3 december 2012 12:55 schreef Kabolter het volgende:
Dat mensen zich zo druk kunnen maken om een deelnemer aan een showprogramma. Dat is pas genieten. Het lijkt bijna wel of het WK-voetbal is.
En zelfs daar wordt niet gezeken op een deelnemende ploeg die de halve finale weet te bereiken. Ik woon zelf in Friesland, en het leeft hier volgens mij amper. Heb al weken niets gehoord over het programma.
De rek en het nieuwe is weg. Sterker nog, bij mijn ouders, waar ik nu tijdelijk ook weer even woon, staat de radio de hele ochtend en middag op Omrop Fryslan. En ja, ik heb dit onderwerp niet voorbij horen komen. Omrop Fryslan herhaalt elk uur zijn programma. Wederom nooit iets over deze jongen gehoord.
Er zal vast wel een beetje aandacht aan die gast zijn besteedt. Maar het is mij nog niet opgevallen.
Daarnaast, toeval of niet, doen deelnemers aan talentenshows met Friese wortels het verhoudingsgewijs sowieso goed.
Als die ploeg niet kan voetballen (zoals Johannes niet kan zingen) dan wordt daar wel degelijk over gezeken. Dat gebeurde dan ook tijdens het EK wat werd gewonnen door Griekenland.quote:Op maandag 3 december 2012 12:55 schreef Kabolter het volgende:
Dat mensen zich zo druk kunnen maken om een deelnemer aan een showprogramma. Dat is pas genieten. Het lijkt bijna wel of het WK-voetbal is.
En zelfs daar wordt niet gezeken op een deelnemende ploeg die de halve finale weet te bereiken.
En? Mensen zoeken soortgelijke mensen op, jij zit blijkbaar in groepjes waarin het programma niet wordt gevolgd, er zijn ook veel groepjes waarin de meeste mensen wel het programma volgen.quote:Ik woon zelf in Friesland, en het leeft hier volgens mij amper. Heb al weken niets gehoord over het programma.
Een regionaal radiozendertje wat niet dagelijks aandacht besteedt aan TVoH lijkt me vrij normaal (taak van zo'n zendertje: verslag doen over de regio) zeker als je zo weinig content hebt ("elk uur het programma herhalen"). Het zegt niets over hoeveel mensen in die provincie naar dat programma kijken en hoe ze stemmen. Reken er trouwens maar op dat er vrijdag weer aandacht wordt besteed door Omroep Friesland.quote:Sterker nog, bij mijn ouders, waar ik nu tijdelijk ook weer even woon, staat de radio de hele ochtend en middag op Omrop Fryslan.
Ze doen het niet zo goed maar ze krijgen veel stemmen, dat wijst er op dat er meer massaal voor hen wordt gestemd, om wat voor reden dan ook, omdat ze uit die regio of zo'n regio komen. Ik vermoed dat inderdaad zo'n beetje heel Noordoost-Nederland zo'n deelnemer steunt. Bij Johannes is het heel erg duidelijk te zien dat hij uit een provinciaals dorp komt, bij Iris was dat volgens mij veel minder duidelijk. Toch kreeg ook zij schrikbaarwekkend veel stemmen terwijl haar optredens matig waren gezien de regelmatige valse noten, de niet bijzondere stem, de niet bijzondere techniek en het ontbreken van een 'persoonlijkheid' tijdens het optreden.quote:Daarnaast, toeval of niet, doen deelnemers aan talentenshows met Friese wortels het verhoudingsgewijs sowieso goed.
Dat is toch wat het is? Het is een kleine radiozender dus een radiozendertje en het zendt uit voor de regio, dus is het een regionaal radiozendertje. Moeten we het een nationale zender noemen omdat Friesland een land binnen een land is of iets dergelijks?quote:
Nee hoor, het is een provincie binnen een land, een provincie waarvan de onderdanen pronken dat hun dialect officiëel een taal is. Goed, het Friese dialect heeft inderdaad wat grotere en sterkere wortels dan de andere dialecten, het werd vroeger in een groot gebied gesproken dus ik gun het de Friezen dat hun dialect als een taal wordt erkend (wel zonde dat je dat mag volgen als examenvak op het VWO).quote:Op maandag 3 december 2012 16:10 schreef Apotheose het volgende:
ja inderdaad. Friesland is een land in een land.
Ik raad je aan om eens wat meer geschiedenisboeken te lezen.quote:Kun je niet van de nietzeggende andere provincies zeggen
Welke regionale zender niet? Idem in Limburg, Noord-Brabant enz.quote:En daarnaast heeft de Omrop, naast een radiozender, ook een tv zender.
Vandaar dat ik het een "regionaal zendertje" noem en geen stedelijk zendertje of gemeentelijk zendertje. In Limburg, Noord-Brabant enz. zenden die regionale zendertjes eveneens uit voor heel de provincie. Je zoekt verschillen die er niet zijn.quote:En is het niet te verwarren met een lokale omroep die alleen in een bepaalde stad/gemeente uitzendt. Vandaar mijn 'pardon'.
Je zoekt weer een verschil wat er niet is, dat geldt ook voor de regionale omroepjes van Limburg en Noord-Brabant.quote:Op maandag 3 december 2012 17:00 schreef Apotheose het volgende:
Ik heb zelf bij een lokale omroep gewerkt en we maakten items voor de eigen regio. Niet voor Leeuwarden bijv.
Over Johannes is alles gezegd, hij kan niet zingen en toch stemmen veel mensen op hem.quote:Maar goed. Johannes. Daar gaat het hier over.
Ik vraag me af wie er zich in dit hele verhaal het meeste druk maaktquote:Op maandag 3 december 2012 17:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je zoekt weer een verschil wat er niet is, dat geldt ook voor de regionale omroepjes van Limburg en Noord-Brabant.
[..]
Over Johannes is alles gezegd, hij kan niet zingen en toch stemmen veel mensen op hem.
Alleen een Fries kan zich in Nederland druk maken om de status van zijn dialect/taal.
Dat hebben de Friezen gemeen met de Catalanen en de Basken.
ok, whatever, boeiend. Blabla. Tsjonge jongequote:Op maandag 3 december 2012 17:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je zoekt weer een verschil wat er niet is, dat geldt ook voor de regionale omroepjes van Limburg en Noord-Brabant.
tsja, als jullie hollanders daar ook steeds om janken dat het een dialect is, willen wij dat gewoon ff rechtzetten en jullie wijzen op jullie fout. Wij zijn gewoon trots op onze afkomst. Punt.quote:Over Johannes is alles gezegd, hij kan niet zingen en toch stemmen veel mensen op hem.
Alleen een Fries kan zich in Nederland druk maken om de status van zijn dialect/taal.
En mensen in Limburg dan? Die zijn toch ook zo lekker flexibel met hun dialectje?quote:Op maandag 3 december 2012 17:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Maar hun teksten zijn wel ranzig.quote:Op maandag 3 december 2012 11:27 schreef -Vaduz- het volgende:
Simon en met name Nick kunnen goed zingen.
tis al geweest zeker? Zet net tv aanquote:Op maandag 3 december 2012 18:55 schreef MaLo het volgende:
Er was net een kort filmpje van hem bij RTL Boulevard
En zometeen nog meer Johannes bij Boulevard
Ja, was net na 7 uur. Heb het zelf ook niet gezien, moest wegquote:Op maandag 3 december 2012 19:10 schreef Apotheose het volgende:
[..]
tis al geweest zeker? Zet net tv aan
Mooi verpakt, dat is knap.quote:Op maandag 3 december 2012 19:00 schreef methodmich het volgende:
[..]
Maar hun teksten zijn wel ranzig.
Dude, jij bent degene die er moeilijk over doet, ik reageer slechts.quote:Op maandag 3 december 2012 18:48 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ok, whatever, boeiend. Blabla. Tsjonge jonge
Jullie Hollanders?quote:tsja, als jullie hollanders daar ook steeds om janken dat het een dialect is, willen wij dat gewoon ff rechtzetten en jullie wijzen op jullie fout. Wij zijn gewoon trots op onze afkomst. Punt.![]()
Jammer voor het programma maar dat doet het programma zichzelf aan. Nick en Simon hadden hem er erg gemakkelijk uit kunnen werken bij de gevechten.quote:Dat johannes niet kan zingen boeit me geen reet. Vind het top dat ie zoveel stemmen krijgt! Go Johannes!
Dat valt wel mee hoor. Veel Limburgers spreken erg plat omdat ze het gewend zijn maar het is niet dat zij alles in het Limburgs aangeven, per se willen dat het een taal wordt genoemd of dat zij weigeren om AN (Algemeen Nederlands) te spreken.quote:Op maandag 3 december 2012 18:49 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
En mensen in Limburg dan? Die zijn toch ook zo lekker flexibel met hun dialectje?
Ik vind het nogal jammer dat we nu nog een paar weken naar een talentloze (qua zang en muziek) kandidaat moeten kijken in plaats van naar iemand die daar wel thuishoort. Dat wordt vooruitspoelen zo gauw Johannes aan de beurt is. Nu hadden natuurlijk alle drie resterende kandidaten van team N&S moeten worden ingeruild voor drie betere kandidaten, bijv. Tessa.quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:02 schreef Apotheose het volgende:
Hoe the voice in elkaar steekt - lekker boeiend.
Alleen in de dorpjes diep in Limburg heb je nog echte raslimburgers die geen AN pratenquote:Op maandag 3 december 2012 23:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat valt wel mee hoor. Veel Limburgers spreken erg plat omdat ze het gewend zijn maar het is niet dat zij alles in het Limburgs aangeven, per se willen dat het een taal wordt genoemd of dat zij weigeren om AN (Algemeen Nederlands) te spreken.
Het maakt mij verder ook niet uit hoor dat de Friesen wat 'trotser' zijn, ik vind het gewoon grappig.
Linke soep voor hem gezien zijn matige zangtalent. Ik zou het mooi vinden als de coaches de volgende keer op een eerlijke manier cijfers zouden geven, niet meer een 6 of een 5 uit beleefdheid. Het optreden was daar de laatste keer niet goed genoeg voor, althans niet wanneer je in ogenschouw neemt welke cijfers betere kandidaten kregen voor veel betere prestaties.quote:
Bepaalde Britse tongvallen vind ik mooi.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:14 schreef -Vaduz- het volgende:
Welke regionale tongvallen lik jij je vingers bij af?
Dat is in Friesland ook hoor...quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Binnen de provincie Limburg zijn er enorm veel dialecten, soms verschilt het al tussen twee naburige dorpen.
Hmm ok. Ik hou zelf wel van die kronkelige talen als het Zweeds. Alsof men met broccoli in de mond praat.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Bepaalde Britse tongvallen vind ik mooi.
Ik vind Russisch mooi klinken (een taal in plaats van een dialect maar dat maakt niet zoveel uit). Spaans vind ik ook aardig klinken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |