Jaquote:Op vrijdag 16 november 2012 14:33 schreef Suikertante het volgende:
Er staat jongetje achter mijn naam
Wat Kyara zegt dus. 24 weken is een flinke mijlpaal.quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:42 schreef ohnee het volgende:
als je nog niks voelt zal dat niet lang meer duren hoor.Geloof dat idd rond week 26 levensvatbaar is, maar nog wel met redelijk kans op overlijden en complicaties.. Beter gewoon blijven zitten dus
vond 26 weken ook niet echt een mijlpaal daarom. Na 30 weken ongeveer hebben ze veel betere overlevingskansen.
En gefeliciteerd suikertante, met je jongetje! Kan je eindelijk gaan shoppen ^^
Instant kippenvel......quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:56 schreef Keshet het volgende:
26 weken en 4 dagen en ook nog eens gigantisch dysmatuur, ze woog 450 gram.
De levensvatbaarheidsgrens ligt officieel op 500 gram maar omdat ze huilend uit mijn buik kwam kreeg ze een kans.
30 weken is ook een flinke mijlpaal kyara, van daaraf doen die kleintjes het ook al een stuk beter! die 30 weken hielden ze bij mij toen aan. vanaf 32 weken hoef je niet meer naar de nicu en is (sans complicaties dan) het streekziekenhuis primaquote:Op vrijdag 16 november 2012 14:41 schreef Kyara het volgende:
Ik ben nu met de tweeling extra bang voor een vroeggeboorte dus voor mij zijn de 32 weken ook weer belangrijk. Dan kunnen ze namelijk naar een gewone neonatologie ipv naar een nicu. Maar goed, hoop natuurlijk dat ze gewoon tot de 38 weken blijven zitten en dan gewoon spontaan komen.
wat heftig Keshet. Ik las nog niet mee toen E geboren werd maar als je haar nu op 'foto's ziet dan zou je dat toch absoluut niet zeggen. Gelukkig heeft ze de kans gekregen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:56 schreef Keshet het volgende:
De levensvatbaarheidsgrens ligt officieel op 500 gram maar omdat ze huilend uit mijn buik kwam kreeg ze een kans.
Voegen we de 30 weken ook nog even toe aan de mijlpalen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:06 schreef simmu het volgende:
[..]
30 weken is ook een flinke mijlpaal kyara, van daaraf doen die kleintjes het ook al een stuk beter! die 30 weken hielden ze bij mij toen aan. vanaf 32 weken hoef je niet meer naar de nicu en is (sans complicaties dan) het streekziekenhuis prima
Ik heb alles van je stoere meisje toen altijd al meegelezen maar ik wist helemaal niet dat ze eigenlijk te licht was om een kans te krijgen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:56 schreef Keshet het volgende:
gewoon doenquote:Op vrijdag 16 november 2012 15:16 schreef Kyara het volgende:
[..]
Voegen we de 30 weken ook nog even toe aan de mijlpalen.
Dat van die 32 weken wist ik inderdaad.
Weet je, ik doe gewoon vanaf nu elke week een mijlpaaljompel.
Juist! Elke week ik superbelangrijk!quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:16 schreef Kyara het volgende:
[..]
Voegen we de 30 weken ook nog even toe aan de mijlpalen.
Dat van die 32 weken wist ik inderdaad.
Weet je, ik doe gewoon vanaf nu elke week een mijlpaaljompel.
quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:26 schreef Suikertante het volgende:
Hoe meer jompels, hoe meer vreugd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Suikertante op 16-11-2012 16:02:15 ]
Ja, die foto ken ik ook nog inderdaad. Die vergeet je inderdaad niet snel.quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:19 schreef LadyBlack het volgende:
Het beeld van keshet met piepkleine E op dr borst staat behoorlijk in mijn geheugen gegrift, wat was dat bijzonder om elke keer weer te lezen hoe het vooruit ging![]()
En dan sta je nu gewoon tweede in de beval-lijst met een flinke knul in je buik!
Nee niks ernstigs. Vriend heeft nachtdienst dus de week erna kont gewoon beter uit.quote:Op vrijdag 16 november 2012 16:07 schreef Suikertante het volgende:
F5! F5! Ze doen het echt weer hoor!
He jammer Vencodark, ik hoop niets ernstigs?
En Estrys, gefeliciteerd!! Gezellig je zoon instoppen
Jeetje Logi, heftig hoor zoveel harde buiken in rust...quote:Op vrijdag 16 november 2012 16:15 schreef Logician het volgende:
Zo even bij lezen, eerst een snelle update.
Net 2,5uur in het ziekenhuis gezeten, ze hebben heel erg uitgebreid gemonitord.
Met de mini is alles goed
Een half uur de baarmoedermond op de echo gehad, deze verspring telkens blijkbaar
Ook hebben ze wel 5 (pijnlijke) harde buiken waargenomen in rust, in een half uur.
Gelukkig geen ontsluiting, maar zoveel harde buiken zijn natuurlijk niet echt normaal ik moet nu extra magnesium gaan slikken in de hoop dat dit de harde buiken verminderen zal.
En aanbod gekregen dat ik wanneer ik maar wil (het niet meer trek) mag bellen en dan 24u aan een pethadine infuus mag liggen om tot rust te komen.
Over 2wk moet ik weer komen en dan gaan ze weer harde buiken monitoren en intern onderzoek doen.
Zo en nu ff een broodje eten en lang uit op de bank teruglezen, ben bekaf.
Bij onze laatste echo zei die mevrouw dat de kaaklijn stevig of duidelijk aanwezig is (zoiets) of ze daarmee nu het model bedoeld of gewoon de ontwikkeling, dat weet ik niet maar sindsdien zijn we erg met het idee dat het een jongen is. Ik denk amper meer aan een meisje!quote:Op vrijdag 16 november 2012 16:37 schreef Suikertante het volgende:
Venco wat leuk zeg, ik had dus echt geen idee! Ik dacht eerst telkens een jongetje. Maar ik weet het al een paar weken niet meer. En toen ze zei "nou, dit is heel duidelijk een mannetje hoor!" toen was ik ineens verbaasd
Trouwens.. de echomevrouw zei ook nog dat de piem0l een beetje geplet werd omdat de navelstreng tussen de beentjes zat. Toen we terugfietsten zei mijn vriend "Pff. Ze bedoelde natuurlijk dat die navelstreng een beetje geplet werd door die enorme piem0l"![]()
Dat is indd lief! Hopelijk brengt het je geluk.quote:Op vrijdag 16 november 2012 17:06 schreef Estrys het volgende:
Haha suiker die vriend van jou![]()
Ik heb een geluksboeddha gekregen van mijn (mannelijke) collega en kamergenoot. Heel lief van hem.
Hij is iets van 15 cm hoogquote:Op vrijdag 16 november 2012 17:33 schreef Suikertante het volgende:
Wat lief Estrys! Ik weet niet hoe groot die boeddha is, maar tis wel een slim idee om hem in je beha te dragen!
quote:Op vrijdag 16 november 2012 17:47 schreef Suikertante het volgende:
Oh, in dat geval misschien toch leuker om ergens neer te zetten Estrys
Ik had ook al mental picturesquote:Op vrijdag 16 november 2012 17:54 schreef vencodark het volgende:
[..]Ik zie het al voor me dat zo'n ding in je bh zit.
Niet gekocht hoor, gewoon staaltjes die je gratis kunt pakkenquote:Op vrijdag 16 november 2012 19:50 schreef papillion het volgende:
Volgens mij was het hooiwagen die kinder behang had gekocht om het te gaan vertellen. Ze is een fokkloon en als het goed is komt ze ergens als alle familie het weet uit de kast en met haar echte fok naam in de OP. Ze was al 12 weken.
Wat leukquote:Op vrijdag 16 november 2012 21:10 schreef Hooiwagen het volgende:
[..]
Niet gekocht hoor, gewoon staaltjes die je gratis kunt pakken.
Reactie oma in spé: ZE IS ZWANGER!!! Ik wíst het!! (x100), gevolgd door een rondedansje met tranen in haar ogen![]()
. Die slaapt vannacht niet
.
Reactie opa to be: *nogal overstemd door gejoel van m'n moeder* Nou, dat is hartstikke mooi!
Nee hoor, ik lig nog steeds in bed te rotten. Mailtjes voor 't werk te doen enzo. En kleuter ligt nog steeds te maffen. Wou dus dat ik gewoon verder geslapen hadquote:Op zaterdag 17 november 2012 08:34 schreef Suikertante het volgende:
Ja, eend! Hoe zou het gaan?
En vroege vogels, jullie doen wel iets met die tijd. Ik ben eigenlijk nog nooit op het idee gekomen om dan het huis schoon te maken
Dat dus! En als ze het al wat later maken, lig je gegarandeerd zelf toch al wakker, zoals nu dusquote:Op zaterdag 17 november 2012 08:52 schreef Kyara het volgende:
M. besloot uit te slapen tot 08:00 uur vanochtend dus wij konden ook uitslapen. Jaja, 08:00 uur is tegenwoordig echt uitslapen....
Zó herkenbaar! 7 uur is hier trouwens ook al uitslapen, dus als ik een dag om half 8 wakker wordt ben ik de hele dag van slag, haha! Op opvangdagen kan ik nu wel even mijn bed weer in en da's ook wel weer fijn. Hij doet geen slaapjes meer, maar ik nu wel even weerquote:Op zaterdag 17 november 2012 08:55 schreef OooLizaooO het volgende:
[..]
Dat dus! En als ze het al wat later maken, lig je gegarandeerd zelf toch al wakker, zoals nu dus
Oh eend is er nog, met kuiken in ei!quote:Op zaterdag 17 november 2012 08:32 schreef OooLizaooO het volgende:
Iemand nog iets gehoord van eend?
Herkenbaarquote:Op zaterdag 17 november 2012 09:56 schreef Fieder het volgende:
Owww de Sintgeen kleine kinderen in de familie maar ik kijk er altijd zo graag naar op tv. Meestal zit ik dan met kippenvel en tranen in mn ogen
al die verwachtingsvolle snoetjes.
Vrees dat ik in zwangere toestand op te dweilen ben. Lekker thuis voor de buis
Oh ja die Sinterklaasperiode lijkt me zo leuk als je een gelovig kind hebtquote:Op zaterdag 17 november 2012 10:20 schreef L0t.. het volgende:
[..]
HerkenbaarNu kun je helemaal wegdromen hoe je daar zelf over een paar jaar met je droppie kunt staan, heerlijk toch
Voor de goede nacht van Inca!
Spees, spannendHoe voel je je verder, nog goed vol te houden allemaal?
Jeetje..... kippenvel. E heeft die kans met beide handen aangegrepen!quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:56 schreef Keshet het volgende:
T is minder dan een pondsblok kaas ja.quote:Op zaterdag 17 november 2012 11:34 schreef ohnee het volgende:
Jeetje 450 gram, dat past zo'n beetje op je hand??Dat is vast een heel spannende tijd geweest zeg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 65% gewijzigd door Cathmar op 17-11-2012 19:17:35 ]Met een meidenkwartet
quote:Op zaterdag 17 november 2012 11:47 schreef Cathmar het volgende:
Beetje grote foto's... maar hier zijn ze:Wow, wat lijken ze op elkaar!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Precies wat ik dacht! Wat een prachtige meisjes. Nog van harte gefeliciteerd! Vier meidenquote:Op zaterdag 17 november 2012 11:49 schreef papillion het volgende:
Wat een lieve meiden Cathmar! Duidelijk 2 zusjes maar ook dus ook duidelijk wel 2 eigen meisjes.
Careful what you wish for, Straks lig je daadwerkelijk in het ziekenhuis terwijl je kindje 3 verdiepingen hoger of twee gebouwen verderop onder scherpe bewaking op de couveuse-afdeling ligt. Dat je 2 keer per dag een half uur je eigen kind mag vasthouden en meer van dat. Of nog erger, dat je kindje in een academisch ziekenhuis ligt 4 steden verderop en jij bent gewoon thuis, zonder baby.quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:19 schreef Mineola het volgende:
Zal ik andere die ene prematuurbaby op me nemen? Kunnen er nu negen dames fijn a terme baby's krijgen![]()
Goed om je ervan bewust te zijn inderdaad, maar vergeet niet dat het vaak ook wel goed gaat en bv een E. van Keshet wel echt een uitzondering is. Ook ik schoot even vol trouwens bij haar stats. Las toen al mee maar pfff... T kwam echt even binnen. Vierhonderdvijftig gram. Dat groeide mijn manneke gewoon vorige week
Mineola is een paar weken geleden bevallen met 36 weken (toch?), ik neem aan dat ze dat bedoelt.quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:40 schreef mignonne het volgende:
[..]
Careful what you wish for, Straks lig je daadwerkelijk in het ziekenhuis terwijl je kindje 3 verdiepingen hoger of twee gebouwen verderop onder scherpe bewaking op de couveuse-afdeling ligt. Dat je 2 keer per dag een half uur je eigen kind mag vasthouden en meer van dat. Of nog erger, dat je kindje in een academisch ziekenhuis ligt 4 steden verderop en jij bent gewoon thuis, zonder baby.
Natuurlijk is Keshet's kleine meisje een uitzondering. De extreme prematuren voor de 28 weken zijn al wat anders dan de prematuren van 28-32 weken en van 32 tot 37weken wordt het ook een ander verhaal. Echter iedere periode heeft zn eigen risico's. Prematuren die tussen 34-36 weken geboren worden hebben vaak ontzettend moeite met drinken en worden met een sonde gevoed met alle gevolgen van dien.
Dat het letterlijk 9 van de 10 keer wel goed gaat doet niets af aan het feit dat hier wel wat meer aandacht voor mag zijn voor de impact die een prematuur kind kan hebben. Ouders van een couveusekind krijgen maar wat vaak lompe opmerkingen te horen als 'ach zo blijven ze wel langer klein' of 'nouja lekker toch? hoef je niet zo lang te wachten tot ie geboren is.' . Imho komt dat echt door onwetendheid bij degene die het zegt.
die kan ik toppen met 1 kind thuis, 1 kind in zwolle op de nicu en 1 kind in het streekziekenhuis in meppel, anderhalve week na de keizersnee that is. geloof me; dat wil je echtechtecht niet.quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:40 schreef mignonne het volgende:
[..]
Careful what you wish for, Straks lig je daadwerkelijk in het ziekenhuis terwijl je kindje 3 verdiepingen hoger of twee gebouwen verderop onder scherpe bewaking op de couveuse-afdeling ligt. Dat je 2 keer per dag een half uur je eigen kind mag vasthouden en meer van dat. Of nog erger, dat je kindje in een academisch ziekenhuis ligt 4 steden verderop en jij bent gewoon thuis, zonder baby.
Natuurlijk is Keshet's kleine meisje een uitzondering. De extreme prematuren voor de 28 weken zijn al wat anders dan de prematuren van 28-32 weken en van 32 tot 37weken wordt het ook een ander verhaal. Echter iedere periode heeft zn eigen risico's. Prematuren die tussen 34-36 weken geboren worden hebben vaak ontzettend moeite met drinken en worden met een sonde gevoed met alle gevolgen van dien.
Dat het letterlijk 9 van de 10 keer wel goed gaat doet niets af aan het feit dat hier wel wat meer aandacht voor mag zijn voor de impact die een prematuur kind kan hebben. Ouders van een couveusekind krijgen maar wat vaak lompe opmerkingen te horen als 'ach zo blijven ze wel langer klein' of 'nouja lekker toch? hoef je niet zo lang te wachten tot ie geboren is.' . Imho komt dat echt door onwetendheid bij degene die het zegt.
oh kut, faalquote:Op zaterdag 17 november 2012 12:44 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Mineola is een paar weken geleden bevallen met 36 weken (toch?), ik neem aan dat ze dat bedoelt.
Ja maak me ook helemaal geen zorgen daarover eigenlijk, voel me heerlijk ontspannend vandaag juist!quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:44 schreef papillion het volgende:
Logi, iig eenvoor de redelijke nacht. Bloedverlies is natuurlijk niet echt tof, maar ik ga er vanuit dat ze je gister goed genoeg hebben gecontroleerd.
quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:45 schreef Keshet het volgende:
'Wel lekker zeker, dat je 's nachts gewoon kunt slapen en er niet uit hoeft voor een voeding?'
'Dat was zeker wel een makkelijke bevalling? Zo'n kleintje voel je niet eens denk ik?'
'Lekker toch, dat ze zo lang klein blijft! Kun je extra lang genieten van de babytijd!'
Om maar wat willekeurige lompe opmerkingen te noemen.
Het erge is dat ze vaak niet eens zo bedoeld worden maar sommige mensen hebben echt het empathisch vermogen van een ananas.
quote:
Je lacht me uitquote:
quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:45 schreef Keshet het volgende:
'Wel lekker zeker, dat je 's nachts gewoon kunt slapen en er niet uit hoeft voor een voeding?'
'Dat was zeker wel een makkelijke bevalling? Zo'n kleintje voel je niet eens denk ik?'
'Lekker toch, dat ze zo lang klein blijft! Kun je extra lang genieten van de babytijd!'
Om maar wat willekeurige lompe opmerkingen te noemen.
Het erge is dat ze vaak niet eens zo bedoeld worden maar sommige mensen hebben echt het empathisch vermogen van een ananas.
quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:53 schreef mignonne het volgende:
[..]
Je lacht me uit![]()
en terecht![]()
echt he, ik ben ziekig, is dat een excuus voor slap verweer? én ik heb het te druk om hier constant bij te lezenik lees mee om Trix bij te houden maar die been ik ook niet bij
![]()
We hebben ze hier in dit topic ook gehad, de dames die met 34 weken riepen nou... van mij mag ie komen. En dat heel serieus menen.
Doe maar 22-12-12quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:58 schreef Incantrix het volgende:
[..]![]()
Je kunt ook niet alles bijhouden he?![]()
Oh, en nu ik de 34 weken lees denk ik 'ohja, mijlpalendag voor mij'34 weken dus. En van mij mag ze voorlopig nog blijven zitten, ik ben als de dood voor vroeggeboorte. Ik vind mensen die daar zo licht over denken echt naarlingen met hun kop in hun kont, heb het van dichtbij gezien (dochter van mijn neef) en het is enorm heftig.
Joh, serieus, heb jij P. Gesproken??quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:01 schreef mignonne het volgende:
[..]
Doe maar 22-12-12vind ik wel mooi
Dat laatste, ik moet er gewoon een beetje van sniffen met kippenvel en the whole worksquote:Op zaterdag 17 november 2012 13:02 schreef Keshet het volgende:
Ja, echt hoor! Sommige mensen!
Kyara, die opmerking die jij van de week kreeg over dat het maar goed is dat het meisjes zijn enzo, ik snap helemaal waar die opmerking vandaan komt, hoe rot hij bij jou ook overkwam.
Premature meisjes doen het beter dan jongetjes en donkere kindjes doen het weer beter dan blanke kindjes. Gemiddeld genomen dan he.![]()
![]()
Mignonne, ik snap helemaal wat je bedoelt. Je weet dat 't kind eruit moet maar 't gaat zó ontzettend tegen je gevoel in.
Toen ze mij klaarmaakten voor de OK heb ik heel goed meegewerkt terwijl álles in mij schreeuwde dat ik weg moest rennen omdat ze m'n kind uit me gingen snijden en ze daar nog helemaal niet klaar voor was.
ja, zoiets moet zij ook gevoeld hebben.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:02 schreef Keshet het volgende:
Ja, echt hoor! Sommige mensen!
Kyara, die opmerking die jij van de week kreeg over dat het maar goed is dat het meisjes zijn enzo, ik snap helemaal waar die opmerking vandaan komt, hoe rot hij bij jou ook overkwam.
Premature meisjes doen het beter dan jongetjes en donkere kindjes doen het weer beter dan blanke kindjes. Gemiddeld genomen dan he.![]()
![]()
Mignonne, ik snap helemaal wat je bedoelt. Je weet dat 't kind eruit moet maar 't gaat zó ontzettend tegen je gevoel in.
Toen ze mij klaarmaakten voor de OK heb ik heel goed meegewerkt terwijl álles in mij schreeuwde dat ik weg moest rennen omdat ze m'n kind uit me gingen snijden en ze daar nog helemaal niet klaar voor was.
Jah, ik heb natuurlijk ook weer associaties, maar het lood in onze schoenen was bij jullie nog vermeerderd met de zenuwen van 'hoe zal het verdergaan, zal ze het overleven?' En dan moet ik toch écht even sniffen ja.. Je Tijgetjequote:Op zaterdag 17 november 2012 13:17 schreef Keshet het volgende:
Nee joh, dat hoeft helemaal niet! Op dat moment moest ze er gewoon uit anders had ze sowieso geen kans.
Wat ik het lastigst vind aan de hele situatie is dat mensen vaak de impact van de geboorte, de eerste tijd na de geboorte niet snappen maar al helemaal de impact niet die een (extreme) vroeggeboorte op de rest van het leven van het kind en zijn/haar ouders kan hebben.
Om even met cijfers te strooien; 70% van de kinderen geboren met 26 weken die opgenomen worden op de intensive care neonatologie (en ja, dat betekent dat er ook kinderen zijn die niet opgenomen worden, die hebben of de bevalling niet overleefd of zijn te zwak om een kans te krijgen.) houdt een handicap over aan de vroeggeboorte. De handicaps variëren van licht tot zeer zwaar.
Maar, als het jou overkomt reageert de omgeving meestal zo: Als het kind levend thuis is is het klaar met het hele gebeuren en mag je het er niet meer over hebben, dat idee.
Dat komt vooral door onwetendheid rondom prematuriteit. Daarom ben ik zo blij met dagen als deze; elk stukje kennis bij anderen is meegenomen.
Gelukkig zijn er altijd wel mensen die iets meer empathie kunnen tonen.![]()
Ja bedoelde ik inderdaad... No way dat ik óóit zou zeggen dat ik graag te vroeg beval.quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:44 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Mineola is een paar weken geleden bevallen met 36 weken (toch?), ik neem aan dat ze dat bedoelt.
gelukkigquote:Op zaterdag 17 november 2012 13:35 schreef Mineola het volgende:
[..]
Ja bedoelde ik inderdaad... No way dat ik óóit zou zeggen dat ik graag te vroeg beval.
Jouw placenta was zwaarder dan mijn kind.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:36 schreef mignonne het volgende:
Ik heb er ook een traan om gelaten hoor Keshet, toen precies een jaar later mijnes werd geboren en ze net iets meer dan 9 keer zoveel woog als jouwes.
Het besef kickte toen extra hard in.
ja ook dat nog. Meer dan het dubbele zelfsquote:Op zaterdag 17 november 2012 13:42 schreef Keshet het volgende:
[..]
Jouw placenta was zwaarder dan mijn kind.
Dat was mijn buurmeisjequote:Op zaterdag 17 november 2012 13:48 schreef Mineola het volgende:
Het was niet eens in me opgekomen dat je t ook anders kon lezen, juist omdat het zo mijlenver van me afstaat dat iemand 'doe mij die maar' zegt. Ik hoop maar dat het onwetendheid is, maar er zijn helaas ook klapjosti's die het wel prettig vinden dat roken tot zo'n klein kindje leidt die ook nog eens te vroeg komt. Lekker makkelijk bevallen...
quote:
Mijn smilie was vanwege de houding van die vrouw...quote:Op zaterdag 17 november 2012 14:22 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
Omdat jij rookt mag er niet over zulke dingen gesproken worden?
Als je je mijn post aantrekt dan doe je dat zelf, ik heb niets over jou of jouw situatie gezegd.
De risico's zijn gewoon een feit, ongeacht de reden waarom er doorgerookt wordt en buiten beschouwing gelaten of doorroken beter is voor moeder of niet.
en ik kan je met zekerheid zeggen dat haar situatie totaal niet vergelijkbaar is met de jouwe
Die gaat er later vanavond of morgen dan ook weer afquote:Op zaterdag 17 november 2012 17:21 schreef McLaura het volgende:
Een traphekje is rijkelijk op tijd.... dat duurt nog een jaar voor je het nodig hebt
Nou zeker. Ik ben ook enorm dankbaar dat ik 38 weken heb gehaald. Het is allemaal niet vanzelfsprekend en zo'n dag als vandaag is goed, om er even bij stil te staan.quote:Op zaterdag 17 november 2012 23:31 schreef Suikertante het volgende:
Heftige verhalen trouwens over die vroeggeboortes..
En over een week of 6 heb je er 2.quote:Op zondag 18 november 2012 08:16 schreef Estrys het volgende:
Peuter lenen iemand? Zoals hij dit weekend doet,echt... Gelukkig mag hij morgen gewoon naar mijn moeder en woensdag en vrijdag naar het Kdv. Heerlijk!
Ja ik weet. What was i thinking? Maar dan heb ik ook meteen geen peuters meer Dan heb ik een kleuter en een baby. Niet dat dat scheeltquote:Op zondag 18 november 2012 08:19 schreef Ticootje het volgende:
[..]
En over een week of 6 heb je er 2.
quote:Op zondag 18 november 2012 08:52 schreef Incantrix het volgende:
Pfff, hebben jullie ook wel eens het gevoel dat jullie buik héél vol baby zit?
jup!quote:Op zondag 18 november 2012 08:52 schreef Incantrix het volgende:
Check!quote:Op zondag 18 november 2012 08:52 schreef Incantrix het volgende:
Dat!quote:Op zondag 18 november 2012 09:17 schreef Suikertante het volgende:
Ik kan me nog niet voorstellen dat ik dit ook allemaal krijg!
vooral die jaquote:Op zondag 18 november 2012 09:31 schreef nytar het volgende:
of zo'n inschattingsfout dat je er overdwars wel langs kan, terwijl dat nu je breedste punt is
dit ja....quote:Op zondag 18 november 2012 09:31 schreef nytar het volgende:
of zo'n inschattingsfout dat je er overdwars wel langs kan, terwijl dat nu je breedste punt is
en dan krijg ik de opmerking , Jij staat daar echt onwijs in de weg!quote:Op zondag 18 november 2012 09:08 schreef Ticootje het volgende:
Ik maak inderdaad nog wel eens de inschattingsfout dat ik er wel langs pas en dan J een bolle buik in z'n rug por.
Er is een vraag en aanbod topic.quote:Op zondag 18 november 2012 11:47 schreef NiGeLaToR het volgende:
Hi meiden, naast de nieuwe Newborn set van Stokke hebben we ook nog een Jollein piekstok en wit hemeltje/klamboe bij. Ook ongebruikt, gewoon vergeten in gebruik te nemen. Luxe problemen zullen we maar zeggen, dus wil er iemand blij mee maken. PM bij interesse
Jep, waar traditiegetrouw weinig views zijn op andere producten dan elektronica of auto's. De Stokke staat er al, het hemeltje gaat zodra ik foto's kan uploaden vanaf mobiel.quote:
in de oud v&a zettenquote:Op zondag 18 november 2012 12:07 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Jep, waar traditiegetrouw weinig views zijn op andere producten dan elektronica of auto's. De Stokke staat er al, het hemeltje gaat zodra ik foto's kan uploaden vanaf mobiel.
Die ja, thanks.quote:Op zondag 18 november 2012 12:08 schreef Suikertante het volgende:
Het V&A in OUD bedoelt ze denk ik: http://forum.fok.nl/topic/1889100/12/25
Ben je ziek? Als dat niet zo is kan je het vlgs mij meteen vergeten want dan wordt je (wrsch) ook niet meer ziek en is er dus niks aan de hand.quote:Op zondag 18 november 2012 13:03 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik heb gisteren per ongeluk een Turkse dip van ongepasteuriseerde melk gegetenstom stom! Gelukkig las ik op internet dat het waarschijnlijk geen kwaad kan maar ja.. Balen!
Wij wonen net anderhalf jaar samen en ook in een nieuwe wijk. Dus daarom is het misschien ook wel een leuke manier om kennis te maken met onze nieuwe huisarts.quote:Op zondag 18 november 2012 16:24 schreef Suikertante het volgende:
Stansfield, gefeliciteerd!
Ik vond het leuk om even naar de huisarts te gaanMaar heb er dan ook een poosje met psychische klachten regelmatig gezeten, dus erg leuk om een keer met leuk nieuws te komen.
Is je vriendin ook voorzichtig blij? Het is ook heel spannend, maar vooral heel leuk allemaal!
haha dat is waar. Maar er zijn in mijn kennisenkring ook wel een aantal waarbij het wat moeilijker gaat. Dus ik ging er niet zo maar van uit dat het zo snel zou gaan. Maar ik moet wel weer toegeven dat het een goed gevoel is voor je mannelijkheidquote:Op zondag 18 november 2012 16:27 schreef Suikertante het volgende:
Nou Stansfield, dan siert je. Zat mannen die denken dat ze in één keer raak schieten!
Gelukkig hebben jullie nog een maand of 8 om te wennen
De huisarts doet niets.quote:Op zondag 18 november 2012 16:23 schreef Stansfield het volgende:
Tnx voor de tips. Ja ze neemt al van die pillen ja. Haha volgens mij is dat foliumzuur.
Dus de huisarts doet eigenlijk niet zoveel? En je kunt gewoon een verloskundige kiezen die je zelf wilt? of is dat nog wijkgebonden ofzo?
Verloskundigen werken met een zorggebied. Meestal kun je gewoon elke verloskundige in je stad bij aanmelden. Je kunt op internet de sites alvast bekijken, misschien dat de ene praktijk je meer aanspreekt dan de andere.quote:Op zondag 18 november 2012 16:23 schreef Stansfield het volgende:
Tnx voor de tips. Ja ze neemt al van die pillen ja. Haha volgens mij is dat foliumzuur.
Dus de huisarts doet eigenlijk niet zoveel? En je kunt gewoon een verloskundige kiezen die je zelf wilt? of is dat nog wijkgebonden ofzo?
Tnx voor beide tips.quote:Op zondag 18 november 2012 16:32 schreef Ticootje het volgende:
Vliegen mag tm 28 weken zonder verklaring. Daarna ligt het aan de maatschappij of ze een verklaring willen hebben. Tot een week of 34 nemen ze je gewoon mee.
Dat is ook zoiets ja!quote:Op zondag 18 november 2012 09:14 schreef kaatjejannie het volgende:
Wat ik ook zo'n raar gevoel vind is als ik me draai in bed. Dan moet de baby ook weer even lekker liggen ofzo en dan schuift het zo raar.
De verloskundige zal gewoon de eerste dag van de laatste menstruatie aanhouden tenzij je eerste echo echt enorm afwijkt.quote:Op zondag 18 november 2012 16:34 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Tnx voor beide tips.
Nog een vraag. Ik heb zelf geen idee meer welke week het precies was. Kan de verloskundige precies bepalen in welke week we zitten wanneer we gaan vliegen?
Nee, Spenny (vriend van logician) post mee en Joene (vriend van Ticootje) post ook mee.quote:Op zondag 18 november 2012 16:55 schreef Stansfield het volgende:
We hebben het net even uitgerekend en we zitten op 25 april op week 28 en mijn broertje trouwt op 29 april. Dus de terugvlucht is week 29 en de heenvlucht week 28. Dus dat moet goed komen. Al dan niet met een verklaring. Maar we zitten in ieder geval niet op het randje.
Ben ik trouwens de enige man hier???
haha ok. Dat scheelt alweer. Niet dat het uitmaakt hoor. Alle tips van de dames zijn welkom. Uiteraard doen we dat. Zekerheid voor alles.quote:Op zondag 18 november 2012 16:57 schreef pessie het volgende:
[..]
Nee, Spenny (vriend van logician) post mee en Joene (vriend van Ticootje) post ook mee.
Ik zou voor de zekerheid wel even een vliegverklaring in de tas stoppen.
pas maar op je kan hier niets zeggen al die hormonen slopen je bij een verkeerd woordquote:Op zondag 18 november 2012 16:58 schreef Stansfield het volgende:
[..]
haha ok. Dat scheelt alweer. Niet dat het uitmaakt hoor. Alle tips van de dames zijn welkom. Uiteraard doen we dat. Zekerheid voor alles.
haha, daar heb ik op dit moment zowel offline als online nog geen last van gehadquote:Op zondag 18 november 2012 17:00 schreef Joene het volgende:
[..]
pas maar op je kan hier niets zeggen al die hormonen slopen je bij een verkeerd woord
hahaha valt ook reuze mee althans ik vind het tot nu toe meevallen en over paar weken is de baby er alquote:Op zondag 18 november 2012 17:03 schreef Stansfield het volgende:
[..]
haha, daar heb ik op dit moment zowel offline als online nog geen last van gehad
ik zwak het al af zie je ?quote:
Zolang je niet steeds in de weg gaat staan.quote:Op zondag 18 november 2012 17:07 schreef Joene het volgende:
[..]
hahaha valt ook reuze mee althans ik vind het tot nu toe meevallen en over paar weken is de baby er aldus ik hou het wel uit
Ben ook een man en mijn vrouw is ook net zwanger. Maar ik kan de dames hier niet bijhouden hahah.quote:Op zondag 18 november 2012 16:58 schreef Stansfield het volgende:
[..]
haha ok. Dat scheelt alweer. Niet dat het uitmaakt hoor. Alle tips van de dames zijn welkom. Uiteraard doen we dat. Zekerheid voor alles.
de gang is gekrompen denk ikquote:Op zondag 18 november 2012 17:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Zolang je niet steeds in de weg gaat staan.
dat rekenen zijn goede IOS Apps voorquote:Op zondag 18 november 2012 17:10 schreef nelisb het volgende:
[..]
Ben ook een man en mijn vrouw is ook net zwanger. Maar ik kan de dames hier niet bijhouden hahah.
Maar geniet ervan! Heel spannend allemaal!
Wij hadden ook zitten rekenen, maar bij de verloskundige bleken we een week korter zwanger te zijn.
I know. Bij alle apps, boeken en weet ik veel kwamen we op 6 juni uit.quote:Op zondag 18 november 2012 17:18 schreef Joene het volgende:
[..]
dat rekenen zijn goede IOS Apps voor
Vooral de 13e is leuk!quote:Op zondag 18 november 2012 17:46 schreef nelisb het volgende:
[..]
I know. Bij alle apps, boeken en weet ik veel kwamen we op 6 juni uit.
De verloskundige kwam op 12-13-14 juni, dus hebben we 13 juni genomen
Gewoon grote maat van H&M ofzo (doet hier the trickquote:Op zondag 18 november 2012 18:17 schreef -mandy- het volgende:
Vraagje, wie weet waar ik voor een redelijk bedrag een warme winterjas kan scoren? (online mag ook). Hetgene wat ik zie, is of heel duur, of niet warm genoeg voor in de winter.
Wat is een redelijk bedrag?quote:Op zondag 18 november 2012 18:17 schreef -mandy- het volgende:
Zo lang de baby niet op 29 februari geboren word (nu kan dat niet volgend jaar).Ik vind dat zo'n rare datum. De 13de is een leuke dag/datum!
Ik kom hier weer even posten.
Morgen 16 weken!
Vraagje, wie weet waar ik voor een redelijk bedrag een warme winterjas kan scoren? (online mag ook). Hetgene wat ik zie, is of heel duur, of niet warm genoeg voor in de winter.
Dat je het zo lang hebt volgehouden om daar niet aan toe te geven!! Ik ben zwakquote:Op zondag 18 november 2012 18:27 schreef Ticootje het volgende:
Ik moest gewoon een frikandel met pindasaus. Geen nasi dus, maar ordinair snackbar. Met 32 weken een keertje toegeven aan je cravings, ik vond dat het wel kon.
Ik heb bij de zeeman een jas voor 18 euro gekocht. Knopen, dus kon steeds een stukje minder ver dicht maar met dit weer voldoet hij prima.quote:Op zondag 18 november 2012 18:17 schreef -mandy- het volgende:
Zo lang de baby niet op 29 februari geboren word (nu kan dat niet volgend jaar).Ik vind dat zo'n rare datum. De 13de is een leuke dag/datum!
Ik kom hier weer even posten.
Morgen 16 weken!
Minder dan 70-80 euro, of is dat te krenterig? Meestal geef ik wel meer geld uit voor een jas, maar deze is alleen maar voor de winter dus wil ik er ook geen fortuinen aan uitgeven!quote:
Marktplaats?quote:Op zondag 18 november 2012 18:57 schreef -mandy- het volgende:
[..]
Minder dan 70-80 euro, of is dat te krenterig? Meestal geef ik wel meer geld uit voor een jas, maar deze is alleen maar voor de winter dus wil ik er ook geen fortuinen aan uitgeven!
Maandag maar eens naar C en A toe voor een grotere maat, en eens richting Zeeman. Dank je voor de tips!quote:Op zondag 18 november 2012 18:57 schreef -mandy- het volgende:
[..]
Minder dan 70-80 euro, of is dat te krenterig? Meestal geef ik wel meer geld uit voor een jas, maar deze is alleen maar voor de winter dus wil ik er ook geen fortuinen aan uitgeven!
Dat is een nog beter idee! Ga er meteen ff rondneuzen!quote:Op zondag 18 november 2012 18:58 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Marktplaats?
Ik heb een positiewinterjas van iemand overgenomen voor 25 euro
Ik heb deze van mama licious, normaal 65 euro maar ik had em bij prenatal met 20% korting. Heerlijke jas, lekker warm en goed in te groeien.quote:Op zondag 18 november 2012 18:57 schreef -mandy- het volgende:
[..]
Granny's heb ik ook gehad!!quote:Op zondag 18 november 2012 19:08 schreef Hooiwagen het volgende:
Pannenkoeken! En Granny Smiths! Eerste weken moest ik niets van zoet hebben, maar nu. Probeer het wel te beperken, want goed is het natuurlijk niet.
Ik ben altijd wel een zoetekauw, maar heb me het eerste trimester ook slecht in kunnen houden... gelukkig ook fruit, maar alles moest zoet zijn. Ik vrees voor het glazuur op mn tandenquote:Op zondag 18 november 2012 19:08 schreef Hooiwagen het volgende:
Pannenkoeken! En Granny Smiths! Eerste weken moest ik niets van zoet hebben, maar nu. Probeer het wel te beperken, want goed is het natuurlijk niet.
Granny smiths, kilo's zijn er hier doorheen gegaan!quote:Op zondag 18 november 2012 19:08 schreef Hooiwagen het volgende:
Herkenbaar, ik moest het eerste trimester ook niets hebben van zoet of koekjes. Nu wel weer (te veel).quote:Op zondag 18 november 2012 19:08 schreef Hooiwagen het volgende:
quote:Op zondag 18 november 2012 19:20 schreef -mandy- het volgende:
Dank je LadyBlack voor de Bonprix-tip? Ik heb er meteen deze besteld!
Omdat ik naar mijn werk ga met een scooter, heb ik normaal al een wind- en waterdichte jas aan. En de rits van mijn oude, was net stukgegaan. Mijn voorkeur ging uit naar eenzelfde jas en die heb ik ook gevonden!!!
Echt een maand nog joh? Dat wist ik niet. *weer wat geleerd...quote:Op zondag 18 november 2012 17:23 schreef .Sparkling. het volgende:
Gefeliciteerd Stansfield. Leuk!
BE, ik had even op internet gelezen en de meningen wisselen nogal hoe snel je last zou kunnen krijgen. De ene zegt na een paar uur al en het schijnt nog een maand later ofzo te kunnen. Wat waarheid is weet ik ook niet. Ik hou het maar in de gaten, ik verwacht niet dat 3 stukjes brood met dip kwaad kunnen maar toch even alert zijn de komende tijd.
Niet helemaalquote:Op zondag 18 november 2012 16:22 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ben je ziek? Als dat niet zo is kan je het vlgs mij meteen vergeten want dan wordt je (wrsch) ook niet meer ziek en is er dus niks aan de hand.
Het is volgens mij niet zo dat het eten van rauwemelkse dingen op lange termijn een effect kunnen hebben. Het risico is, dacht ik, dat jij en je vruchtje er ziek van kunnen worden.
Dames verloskundigen (in spé)! Zit ik goed, of klets ik uit mijn nek?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.rivm.nl/Onderw(...)iose_en_zwangerschap
http://www.rivm.nl/Biblio(...)richtlijn_Listeriose
In het geval van Sparkling denk ik dat het wel meevalt gezien haar termijn. Niets meer aan te doen nu, in het vervolg goed in de gaten houden wat er gegeten wordt.:)
Die Napoleon ballen zijn enorm herkenbaar.quote:Op zondag 18 november 2012 19:22 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Granny smiths, kilo's zijn er hier doorheen gegaan!
En van die zure Napoleon ballen. En ik snoepte nooit. Moet er nu ook niet meer aan denken trouwens.
Nou dat klinkt wel heel dramatischquote:Op zondag 18 november 2012 19:55 schreef Brighteyes het volgende:
Ok, da's dus compleet anders dan ik dacht.I stand corrected, thanks!
Nu zit ik met van dat geprikkel in mn wangenquote:Op zondag 18 november 2012 19:56 schreef papillion het volgende:
[..]
Die Napoleon ballen zijn enorm herkenbaar.
Bedankt! Het is inderdaad niet zo hoopgevend wat je er van lees. Achteraf ook nogal dom van mij, ik ging er nogal naïef van uit dat winkels verplicht waren te melden als iets van rauwmelkse kaas gemaakt wordt. Ik had dus 3 dingen gepakt om te proeven en dacht er toen pas bij na dat het kon dat het van rauwmelkse kaas gemaakt werd. Ik ben het meteen gaan vragen en hij wist het helemaal niet eens dus moest het eerst nakijken op de verpakking. Vrij snel daarna zei hij dat het niet gepasteuriseerd was.quote:Op zondag 18 november 2012 20:00 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nou dat klinkt wel heel dramatisch![]()
RIVM is altijd een goeie bron voor alle toeters en bellen als het over beestjes, bacteriën en cellen gaat. Wat daar op staat zal de verloskundige in principe aanhouden. En ik moet eerlijk zeggen dat er aan de meeste zwangeren ook niet veel meer verteld wordt dan dat je geen rauwmelkse kazen moet eten en dat je je groente goed moet wassen, geen vacuüm verpakte vis etcetera. Het hoe wat en waarom wordt er niet bij gezegd. misschien voor je gemoedsrust maar beter ook.
Herkenbaar! Behalve fruit en brie. En ik lust normaal geen brie!quote:Op zondag 18 november 2012 20:08 schreef papillion het volgende:
Hehe, jij liever dan ik mignonne, moet er nu echt niet aan denken.
Net als de friet met melk uit het eerste trimester. Mijn hele zwangerschap is tot nu toe nog goed voor de lijn. Niet misselijk maar ook amper nog eetlust.
Het kan meevallen. Het moet juist op de verpakking staan als het niet gepasteuriseerd is (tenminste als ik mij nu ook niet vergisquote:Op zondag 18 november 2012 20:06 schreef .Sparkling. het volgende:
Bedankt! Het is inderdaad niet zo hoopgevend wat je er van lees. Achteraf ook nogal dom van mij, ik ging er nogal naïef van uit dat winkels verplicht waren te melden als iets van rauwmelkse kaas gemaakt wordt. Ik had dus 3 dingen gepakt om te proeven en dacht er toen pas bij na dat het kon dat het van rauwmelkse kaas gemaakt werd. Ik ben het meteen gaan vragen en hij wist het helemaal niet eens dus moest het eerst nakijken op de verpakking. Vrij snel daarna zei hij dat het niet gepasteuriseerd was.
Ik ook niet! Ik vind het niet te eten die dingenquote:Op zondag 18 november 2012 20:08 schreef papillion het volgende:
Hehe, jij liever dan ik mignonne, moet er nu echt niet aan denken.
Hier ook nog zo'n afvaller... ben inmiddels al ruim 7 kilo kwijt. Op zich kan ik het lijden, BMI was wat aan de hoge kant, maar ben toch wel bang dat de baby last krijgt van die afvalstoffen die erbij vrijkomen. Maar goed, anders dan toch echt mijn best doen om te eten en verder afwachten kan ik in dit stadium toch niet ben ik bang...quote:Op zondag 18 november 2012 20:09 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Herkenbaar! Behalve fruit en brie. En ik lust normaal geen brie!
Ik blijf ook maar afvallen, niet zo hard maar iedere keer is er toch weer wat af.
Is ook zo. Ik loop bij een diëtiste en dur zei dat het niet zo erg was, als ik maar niet echt ging diëten en niet iedere week een kilo afval. De gynaecoloog zei zo'n beetje hetzelfde dus daar vertrouw ik maar op.quote:Op zondag 18 november 2012 20:18 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Hier ook nog zo'n afvaller... ben inmiddels al ruim 7 kilo kwijt. Op zich kan ik het lijden, BMI was wat aan de hoge kant, maar ben toch wel bang dat de baby last krijgt van die afvalstoffen die erbij vrijkomen. Maar goed, anders dan toch echt mijn best doen om te eten en verder afwachten kan ik in dit stadium toch niet ben ik bang...
Ik las op de site die mignonne gaf dat er 60 mensen per jaar besmet raken naar schatting waarvan 83% boven de 50 is. Als ik het goed begreep. Dat geeft moed!quote:Op zondag 18 november 2012 20:21 schreef papillion het volgende:
Dan is het wel vervelend sparkling. Maar goed, er gewoon vanuit gaan dat de kans wel klein is dat het mis gaat. En mocht je de komende weken zelf ziek worden, dan in ieder geval aanhalen.
quote:Op zondag 18 november 2012 20:25 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Ik las op de site die mignonne gaf dat er 60 mensen per jaar besmet raken naar schatting waarvan 83% boven de 50 is. Als ik het goed begreep. Dat geeft moed!paniekeren heeft ook geen enkele zin, al doe ik het best een beetje. Maar de telefoon is snel gepakt als ik ziek word.
uiteraardquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |