abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119346828
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:13 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Omdat je ook je woonkosten grootendeels vastspijkert?

Let wel: mag iedereen zelf bepalen wat voor hem belangrijker is, maar voor de meeste Nederlanders is dat een voorname reden om niet te willen speculeren
Dat is inderdaad waar en zou de prijs van huren mogelijk wat drukken, maar aan de andere kant zijn er ook veel andere voordelen bij huren zoals geen gedoe met onderhoud, en sommige mensen kunnen niet in 1 keer een groot bedrag neer leggen om wat voor reden dan ook. Maar hoe je het ook went of keert de huiseigenaar die koopt om te verhuren wil natuurlijk wel winst maken dus zal de prijs van de huur daar toch altijd wel boven blijven zitten.
pi_119346917
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

j a maar dan komt de echte marktwerking en gaan men ook meer indikken, maar dan ben ik weg en velen met mij
Lol omdat je dan moet betalen voor wat het waard is. XD dan ga je toch naar een land zoals nederland nu waar je er gemiddeld meer voor betaald dan dat het waard is maar dat het verdoezeld is in hogere belastingen.
pi_119347004
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:48 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ik denk dat je onderschat hoe moeilijk het is om je pensioen uit een pensioenfonds te halen zonder er teveel op in te leveren ;(
Ook zo'n onzin regeling :P
pi_119347056
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Niet? Bij > 43.000 inkomen een jaarlijkse huurstijging van 6,5% + inflatie? Dat is ruim binnen 10 jaar een verdubbeling.
En terecht mits het niet over de reeële marktwaarde gaat.
pi_119347246
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:09 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
als het tot hyperinflatie komt heeft 90% van de bevolking dusdanig ernstige zorgen dat in de overgangssituatie een hoop mensen hun hypotheek niet zullen kunnen betalen.

Och, als je hypotheek in snel tempo een steeds kleiner deel van je uitgaven gaat innemen...

Wat gaat er dan wel niet gebeuren met de huurders dan? Mogelijk vervijfvoudigd je huur na 1 jaar :P
Je vergeet dat de huurprijs in een gezonde markt nog atlijd aan de vraag is verbonden.
pi_119347336
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:17 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Is een kwestie van schijf 1 verlagen, bijstanders "betalen" ook belasting als zodanig. Schijf 1 naar beneden en iedereen profiteert dan HRA, Huurtoeslag, zorgtoeslag, kinderbijslag, kindgebonden budget en nog een stuk of wat weg. Scheelt allemaal weer maar goed wat dan te doen met al die belastingambtenaren en ander volk die dat allemaal regeleden. Die ook in de ww/bijstand dan schieten we er weer niks mee op.
Jawel want hun loon was veel hoger dan de bijstand/uitkering en nu zullen ze zich moeten omscholen tot iets dat wel bijdraagt aan de samenleving... Ook belachelijk om bijstanders belasting te laten betalen welk genie heeft dat bedacht hier heb je geld oh oh wacht even je moet wel eerst belasting terugbetalen XD.
pi_119347341
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:48 schreef ebayaccountje het volgende:
Je vergeet dat de huurprijs in een gezonde markt nog atlijd aan de vraag is verbonden.
Ja, want als alle kosten stijgen, gaat je huur natuurlijk omlaag. Je verhuurder is immers een filantropische instelling en slikt zelf die kosten wel voor je.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_119347568
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja, want als alle kosten stijgen, gaat je huur natuurlijk omlaag. Je verhuurder is immers een filantropische instelling en slikt zelf die kosten wel voor je.
Nee maar die gaat niet 5x zo hoog als de lonen niks stijgen. Dus ofwel alle verhuurders laten het leeg staan of ze accepteren een bod dat mensen wel kunnen betalen. Het is verder zowieso onzinnig die hyperinflatie gaat simpelweg niet gebeuren en als het gebeurd dan ben je allang blij als je je eigen familie veilig en in leven weet te houden gedurende die periode.
  zondag 18 november 2012 @ 17:00:23 #259
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_119347669
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:39 schreef ebayaccountje het volgende:

[..]

Lol omdat je dan moet betalen voor wat het waard is. XD dan ga je toch naar een land zoals nederland nu waar je er gemiddeld meer voor betaald dan dat het waard is maar dat het verdoezeld is in hogere belastingen.
nee keus genoeg voor babyboomers, spanje frankrijk
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_119347680
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:57 schreef ebayaccountje het volgende:

[..]

Nee maar die gaat niet 5x zo hoog als de lonen niks stijgen. Dus ofwel alle verhuurders laten het leeg staan of ze accepteren een bod dat mensen wel kunnen betalen. Het is verder zowieso onzinnig die hyperinflatie gaat simpelweg niet gebeuren en als het gebeurd dan ben je allang blij als je je eigen familie veilig en in leven weet te houden gedurende die periode.
Ach daarvoor hebben mijn ega en ik een hele mooie BOB met BOV in de garage staan. Normaal gebruiken we die voor vakantie maar in zo'n geval als hierboven werkt die ook prima.
Dan wel natuurlijk pinpas en creditcard weg flikkeren anders komt de bank alsnog achter ons aan.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_119347709
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:57 schreef ebayaccountje het volgende:
Nee maar die gaat niet 5x zo hoog als de lonen niks stijgen.
Tuurlijk stijgen de lonen dan.

Het heeft weinig zin om als een brood 30,- kost, en er briefjes van 50,- als kleingeld gebruikt worden om voor 15,- per uur aan het werk te gaan.

Of, om het maar even in perspectief te plaatsen, als je briefjes van 2 miljoen euro krijgt, om voor 15,- per uur aan het werk te gaan.

Tegen die tijd los ik met wisselgeld mijn hypotheek af, en betaal je een huur waar je als je niet oplet tijdens de betaling per abuis een nul teveel achter zet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 18-11-2012 17:13:57 ]
pi_119347716
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee keus genoeg voor babyboomers, spanje frankrijk
keus genoeg door welke overheid je als buitenlander laat fileren inderdaad
  zondag 18 november 2012 @ 17:11:33 #263
323876 michaelmoore
pi_119348091
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:01 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

keus genoeg door welke overheid je als buitenlander laat fileren inderdaad
nee hoor ik heb info genoeg, komt helemaal goed
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_119348405
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee hoor ik heb info genoeg, komt helemaal goed
Ja dat dachten we allemaal tot de verkiezingen kwamen. Hoe gaat men om in welk land dan ook met pensionado's van een ander land. Ik wist het wel uitzuigen die handel want die hebben in ieder geval wel poen.
pi_119348480
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:20 schreef Tikbalang het volgende:
Ja dat dachten we allemaal tot de verkiezingen kwamen. Hoe gaat men om in welk land dan ook met pensionado's van een ander land. Ik wist het wel uitzuigen die handel want die hebben in ieder geval wel poen.
Sowieso zelf de zorg laten betalen. Nooit wat hebben bijgedragen in het land en dan komen teren op de rest? Neh....
pi_119348746
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Tuurlijk stijgen de lonen dan.

Het heeft weinig zin om als een brood 30,- kost, en er briefjes van 50,- als kleingeld gebruikt worden om voor 15,- per uur aan het werk te gaan.

Of, om het maar even in perspectief te plaatsen, als je briefjes van 2 miljoen euro krijgt, om voor 15,- per uur aan het werk te gaan.

Tegen die tijd los ik met wisselgeld mijn hypotheek af, en betaal je een huur waar je als je niet oplet tijdens de betaling per abuis een nul teveel achter zet.
Maar dat is allemaal heel leuk en aardig XD hyperinflatie wordt niemand beter van en het gaat niet gebeuren of denk je dat de Eu plotseling bedenkt van HEY laten we maandag de hoeveelheid euro's is ver vijfvoudigen zodat de euro 5x minder waard wordt.

Als je dat denkt kan je inderdaad nu een huiskopen met een hypotheek en waarom niet zoveel mogelijk lenen van alle instanties die maar kunnen ik bedoel wat is die 8% per maand als het toch allemaal 5x minder waard wordt kan je beter nu spulletjes gaan kopen en na de hyperinflatie verkopen. Als dat gebeurd heb je inderdaad dikke winst wat een feest XD.
pi_119348910
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:31 schreef ebayaccountje het volgende:
Maar dat is allemaal heel leuk en aardig XD hyperinflatie wordt niemand beter van en het gaat niet gebeuren of denk je dat de Eu plotseling bedenkt van HEY laten we maandag de hoeveelheid euro's is ver vijfvoudigen zodat de euro 5x minder waard wordt.

Als je dat denkt kan je inderdaad nu een huiskopen met een hypotheek en waarom niet zoveel mogelijk lenen van alle instanties die maar kunnen ik bedoel wat is die 8% per maand als het toch allemaal 5x minder waard wordt kan je beter nu spulletjes gaan kopen en na de hyperinflatie verkopen. Als dat gebeurd heb je inderdaad dikke winst wat een feest XD.
Het gaat er niet om wat ik denk dat er wel of niet komt. Iemand stelde dat als er hyperinflatie komt je als woningeigenaar in de aap gelogeerd bent. Wel blijven opletten aub.
pi_119349184
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Het gaat er niet om wat ik denk dat er wel of niet komt. Iemand stelde dat als er hyperinflatie komt je als woningeigenaar in de aap gelogeerd bent. Wel blijven opletten aub.
Dan moet ik te veel terug lezen xD maar als huiseigenaar ben inderdaad beter af bij hyperinflatie. :P Volgende onderwerp wie is er beter af huurder of koper bij een buitenaardse invasie.

[ Bericht 22% gewijzigd door ebayaccountje op 18-11-2012 17:51:05 ]
pi_119349289
quote:
Ehmmm... Ik vind het niet erg als je me quote, maar wil je dan wel mijn tekst erbij houden, en niet die van jou?
pi_119349447
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ehmmm... Ik vind het niet erg als je me quote, maar wil je dan wel mijn tekst erbij houden, en niet die van jou?
Ik had er niks aan veranderd weet niet hoe dat kwam; Is nu aangepast.
pi_119349559
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:51 schreef ebayaccountje het volgende:
Ik had er niks aan veranderd weet niet hoe dat kwam; Is nu aangepast.
Zou zomaar kunnen. Ik moest vandaag ook al een paar keer extra op de quote knop drukken voor er kwam te staan wat er hoorde staan. (Geen gein, kreeg zelfs tekst die niet eens uit dit topic kwam)
  zondag 18 november 2012 @ 18:07:54 #272
323876 michaelmoore
pi_119349941
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:20 schreef Tikbalang het volgende:

. Hoe gaat men om in welk land dan ook met pensionado's van een ander land.
Ik wist het wel uitzuigen die handel want die hebben in ieder geval wel poen.
In meeste landen heel erg goed, die benidorm bastards zijn graag gezien volk

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 18-11-2012 18:15:41 ]
pi_119350707
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 18:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

In meeste landen heel erg goed, die benidorm bastards zijn graag gezien volk
Eigenlijk simpel te verklaren. Elke pensionado (zelfs als je ze niet uitzuigt) brengt buitenlands geld in het laadje. En dat is toch wat een economie beter draaiende houd dan binnenlands geld.
Ha zelfs doordat ik geen loonbelastig betaal krijgt de NL regering toch genoeg poen van mij. En dat zelfs nog wel vanuit noorwegen. Waarna iemand het via een andere deur weer uitgeeft aan noorwegen maar dat is weer wat anders en niet van belang voor dit forum.
  zondag 18 november 2012 @ 18:40:16 #274
323876 michaelmoore
pi_119351121
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 18:27 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Eigenlijk simpel te verklaren. Elke pensionado (zelfs als je ze niet uitzuigt) brengt buitenlands geld in het laadje. En dat is toch wat een economie beter draaiende houd dan binnenlands geld.
Ha zelfs doordat ik geen loonbelastig betaal krijgt de NL regering toch genoeg poen van mij. En dat zelfs nog wel vanuit noorwegen. Waarna iemand het via een andere deur weer uitgeeft aan noorwegen maar dat is weer wat anders en niet van belang voor dit forum.
nee ze zijn niet werkzoekend, of werkloos, maar geven wel geld uit
pi_119351396
quote:
Ramses Shaffy bezong de romantiek van de armoede: zijn failliet betekende voor de zanger een bevrijding van zijn ballast en zijn parasieten. Hij was vrij! Mooi verhaal, schrijft Jan Bennink, maar de armoede van nu is van een andere orde. 'De nieuwe sloebers zullen niet dansen in de plassen.'

Waar moet je heen met je tophypotheek en je veel te dure huis, dat je aan de straatstenen niet kwijt kunt? Wat doe je met je OZB, je studerende kinderen, je kleuters op de dagopvang en je dorstige middenklasser op afbetaling.

http://www.volkskrant.nl/(...)teen-om-je-nek.dhtml
  zondag 18 november 2012 @ 18:53:13 #276
323876 michaelmoore
pi_119351711
Zo krijg je de huurders ook uit de woning
http://www.telegraaf.nl/b(...)en_vol_asbest__.html

quote:
zo 18 nov 2012, 18:01
|
Asbest in 60 procent sociale huurwoningen
AMSTERDAM - In 60 procent van de huurwoningen in de sociale sector zit asbest.
Dat blijkt uit een rondgang van de NOS naar aanleiding van de Utrechtse asbestaffaire.

In het overgrote deel van die huizen is de asbest ongevaarlijk, zolang het niet wordt geschuurd en er niet in wordt geboord of gezaagd.
Ongeveer de helft van de corporaties weet in welke woningen asbest zit.
Zij halen het weg als een woning vrijkomt, bij onderhoud en bij renovatie.

Het asbest-vrij maken van alle sociale huurwoningen zou 3,8 miljard euro kosten.
pi_119352189
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 18:46 schreef graaierrr het volgende:

[..]

Ja, want Ramses ging er zelf failliet aan, omdat hij zoveel inzicht in de materie heeft natuurlijk. _O-
pi_119352289
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 18:53 schreef michaelmoore het volgende:
Zo krijg je de huurders ook uit de woning
http://www.telegraaf.nl/b(...)en_vol_asbest__.html

[..]

bijna alle oudere koopwoningen hebben een asbest clausule. waarom asbest nu opeens actief verwijderd moet worden zou me een raadsel zijn.
  zondag 18 november 2012 @ 19:11:20 #279
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119352627
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 19:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

bijna alle oudere koopwoningen hebben een asbest clausule. waarom asbest nu opeens actief verwijderd moet worden zou me een raadsel zijn.
^^ Dat. Gewoon laten zitten zolang je er geen last van hebt. En anders sociale huurwoningen een beetje actief verdelen: rokers geven toch niets om hun longen, dus houd de woningen zonder asbest voor de niet-rokers.
censuur :O
pi_119352812
Volgens mij wordt weer eens geprobeerd om de aandacht af te leiden van de echte vraag, die tot op heden alleen ebay beantwoord heeft, en waarbij de rest alleen een hoop onzin en poeha erbij haalt om maar geen kleur te hoeven bekennen. :)
  zondag 18 november 2012 @ 19:21:28 #281
323876 michaelmoore
pi_119353111
quote:

[..]

om die woningen leeg te krijgen om ze na renovatie leeg te verkopen
pi_119354537
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 19:21 schreef michaelmoore het volgende:
quote:

[..]

om die woningen leeg te krijgen om ze na renovatie leeg te verkopen
Ja, en dat gaat de rechter zeker allemaal goed vinden zonder enige compensatie natuurlijk...
pi_119371227
quote:
18s.gif Op zondag 18 november 2012 19:52 schreef ebayaccountje het volgende:

[..]

Ja, en dat gaat de rechter zeker allemaal goed vinden zonder enige compensatie natuurlijk...
Net als met de energielabels kan dat gewoon d.m.v. wetgeving opgelegd worden. Heb je geen label, dan is je woning zo goed als onverkoopbaar.
pi_119371336
Energielabels zie je ook nog zelden in Nederland.
  maandag 19 november 2012 @ 08:34:09 #285
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119374127
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 00:33 schreef WammesWaggel het volgende:
Energielabels zie je ook nog zelden in Nederland.
Als het goed is is dat over anderhalve maand afgelopen: geen label, geen overdracht. En voor huurders: geen label, minder huur betalen! Helaas geldt dat alleen voor nieuwe huurders, niet voor bestaande huurders. En helaas zijn de schatrijke woningcorporaties uitgezonderd van de labelplicht.
pi_119374191
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 08:34 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Als het goed is is dat over anderhalve maand afgelopen: geen label, geen overdracht. En voor huurders: geen label, minder huur betalen! Helaas geldt dat alleen voor nieuwe huurders, niet voor bestaande huurders. En helaas zijn de schatrijke woningcorporaties uitgezonderd van de labelplicht.
Wat? De grote spelers hoeven niet mee te doen maar al het gepeupel wel? wat is dat voor bizarre wetgeving dan, waarbij er een duidelijk vorm van rechtsongelijkheid zou zijn als ik dat zo hoor.
  maandag 19 november 2012 @ 09:49:03 #287
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_119375311
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 08:34 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Jij geeft niets om dat label alleen wil je wel minder betalen. Beetje hypocriet.

Investeren in energiebesparing is goed, woning eigenaren doen dat snellen dan huurders. Woningcoöperaties wachten helaam graag af. Die bouwen dan liever iets nieuws. Helaas zit je vaal als huurder op langer termijn dan ook in een slecht geisoleerde woning.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  maandag 19 november 2012 @ 11:45:33 #288
323876 michaelmoore
pi_119378288
Das toch weer 13 procent samen, of van een rijtjeshuis van 200.000 is dat 25.000 euro onder water
Misschien moet de RABO van kopers maar eens 10% eigengeld inleg eisen, das echt niet zoveel, in alle landen de normaalste zaak van de wereld

http://www.telegraaf.nl/o(...)ocent_in_2013__.html

quote:
ma 19 nov 2012, 11:13 | 0 reacties
Rabo: huizenprijs daalt met 7 procent in 2013
UTRECHT -

De huizenprijzen dalen dit jaar gemiddeld met 6 procent en volgend jaar met 7 procent. Dat verwachten economen van de Rabobank.

Ze gaan ervan uit dat het verschil tussen vraag en aanbod op de Nederlandse woningmarkt het komende anderhalf jaar niet zal verdwijnen, al wijzen de voornemens van het kabinet voor de koop- en huurmarkt in de goede richting
  maandag 19 november 2012 @ 11:57:00 #289
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_119378589
@MM:

Rabobank is als 'huisbankier' volstrekt onbetrouwbaar als het aankomt op voorspellingen m.b.t. de huizenmarkt:

Even wat uit de oude doos:

quote:
Rabobank: huizenprijzen dalen nog licht
ANP − 16/11/10, 12:03

UTRECHT - De Rabobank verwacht dat de daling van de huizenprijzen over heel 2010 gerekend uitkomt op 2 procent en dat de prijs van de gemiddelde bestaande koopwoning volgend jaar nog met 1 procent omlaag gaat.

Inmiddels zijn zes kwartalen van dalende huizenprijzen gevolgd door twee kwartalen van stijgende prijzen. Dat wijst op 'nagenoeg stabiliserende prijzen', aldus de bank.

In het derde kwartaal van 2010 liet de Prijsindex Bestaande koopwoningen van het CBS en het kadaster een toename zien van 0,1 procent ten opzichte van een kwartaal eerder. In het tweede kwartaal van dit jaar was die stijging 0,3 procent ten opzichte van het voorgaande kwartaal. De verschillen tussen de regio's in het land zijn overigens groot.

Aantal transacties stijgen
Het aantal transacties zal dit jaar en volgend jaar licht stijgen. De vraag naar woningen neemt enigszins toe, doordat er 'voorlopig duidelijkheid' is over de aftrek van de hypotheekrente, de werkloosheid daalt en de hypotheekrente historisch gezien laag is, aldus de Rabobank.

De economen van de bank denken dat het aantal verkopen van bestaande huizen dit jaar zal uitkomen op 130.000 en volgend jaar op 145.000. De bank spreekt over 'lichtpuntjes' op de woningmarkt. Voor de financiële crisis lag het aantal verkopen op circa 200.000 per jaar.

Bron Volkskrant
En voor 2011 voorzagen deze zeepbelblazers zelfs al weer stijgende huizenprijzen 8)7

quote:
Rabobank: 'Huizenprijzen stijgen in 2011’

De huizenprijzen zullen dit jaar nog verder dalen, maar in 2011 weer een stijging laten zien. Het blijft onzekerheid troef op de woningmarkt. Dat concludeerde Rabobank in zijn gepubliceerde kwartaalbericht over de woningmarkt.

Dit jaar zullen de huizenprijzen met 1,5 procent zakken, bij een verwachte stijging van 1 procent voor het volgende jaar. “Het lichte herstel is zeer beperkt in omvang”, aldus de economen van Rabobank.

In de eerste helft van 2010 werden bijna 60.000 woningen verkocht. Dit is ruim 2.000 meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Veel woningen staan relatief lang te koop en het aantal transacties is historisch laag.

Lichtpuntjes zijn er ook. Prijzen en transactieaantallen stabiliseren momenteel op een laag niveau. En met het voorzichtig aantrekken van de economie stabiliseert de prijsontwikkeling momenteel, zo constateerde de bank.

Bron: De Telegraaf
Rabobank is als 'huisbankier' natuurlijk zwaar de klos als de prijzen straks exponentieel hard gaan dalen vanwege de paniek die gaat uitbreken. Als Rabo zegt 7% mag je er een digit extra voor plaatsen :Y
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_119378635
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 11:57 schreef ComplexConjugate het volgende:
@MM:

Rabobank is als 'huisbankier' volstrekt onbetrouwbaar als het aankomt op voorspellingen m.b.t. de huizenmarkt:

[..]

En voor 2011 voorzagen deze zeepbelblazers zelfs al weer stijgende huizenprijzen 8)7

[..]

Rabobank is als 'huisbankier' natuurlijk zwaar de klos als de prijzen straks exponentieel hard gaan dalen vanwege de paniek die gaat uitbreken. Als Rabo zegt 7% mag je er een digit extra voor plaatsen :Y
Goede post.
  maandag 19 november 2012 @ 12:01:55 #291
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_119378720
quote:
Vijf procent van Nederlandse woningen staat leeg
Bewerkt door: redactie − 18/09/12, 09:54 − bron: ANP
© ANP.

Bijna vij procent van de woningen in Nederland staat leeg. Dat meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

In totaal werden op 1 januari 2011, de meest recente datum waarvoor het CBS cijfers beschikbaar heeft, 375.000 van de 7,2 miljoen woningen in Nederland niet bewoond. Bij circa 75.000 woningen komt dit omdat ze worden gebruikt als praktijkruimte, studio of tweede woning. De rest stond leeg.

Ruim 15 procent van de leegstaande huizen zijn na 2000 gebouwd. Twee derde van alle leegstaande woningen zijn huurhuizen.

Bij oudere huizen wordt leegstand vaak veroorzaakt door renovatie of omdat de panden op de nominatie staan om te worden gesloopt. De leegstand van 1 januari 2011 is vergelijkbaar met die van de voorgaande 2 jaar, stelde een woordvoerder van het CBS. Cijfers over eerdere jaren zijn niet beschikbaar. Gezien de afname van de huizenbouw in de afgelopen jaren en de groei van het aantal huishoudens in Nederland is het volgens het CBS niet waarschijnlijk dat de leegstand de komende jaren zal toenemen.

bron: Volkskrant
En dan hebben er sommige mensen wat te zeggen over het zogenaamde 'gesubsidieerde' scheefwonen. Die mensen moeten zich realiseren dat we niet alleen kopen met geleend geld subsidiëren maar dat onze nieuwe demagoog voor wonen, de heer Stef Blok gewoon doodleuk de leegstand subsidieerd met zijn extra subsidie voor het extra lang leeg laten staan van je tweede vastgoedbelegging :X

Hoezo woningnood? 5% staat leeg en er woont niemand op straat. Dat dit kan in Nederland :o
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  maandag 19 november 2012 @ 12:17:31 #292
37248 BertV
Klei indiaan
pi_119379227
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 11:57 schreef ComplexConjugate het volgende:
@MM:

[..]

[..]

_O- Die etters hebben (ook) gewoon geen idee, ze roepen maar.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  maandag 19 november 2012 @ 12:24:59 #293
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_119379438
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 12:17 schreef BertV het volgende:

[..]

Dat idee zou je kunnen krijgen maar ik ga ervan uit dat er wel degelijk de nodige 'down playing' aan te pas komt ;)

Voor wie nog zin heeft om flink te lenen, lees eerst deze pagina van de rijksoverheid even, dan weet je wat je te doen staat als je in de problemen dreigt te komen.

p.s. je zult maar op het advies van Rabo afgegaan zijn in 2010 en je al weer verlekkerd hebben aan de toekomstige overwaarde. Dan zou het best zo kunnen zijn dat je je belazert voelt.
Grappig is ook dat in 2010 er gesproken werd over een 'voorlopige' zekerheid m.b.t. de HRA. Wie gaat zich nog langer focussen op voorlopige zekerheden als je je voor 30 jaar ergens toe verplicht? Afschaffen dus... want dat geeft zekerheid. Alleen jammer dat de PvdA dan weer aan de tariefknop gaat draaien :')
  maandag 19 november 2012 @ 12:38:24 #294
323876 michaelmoore
pi_119379860
Ik heb het idee dat de RABO begint te knijpen en een excuus zoekt om strenger te worden, terwijl Stef Blok graag heeft dat ze weer 120% aan tijdelijke dienstverbanden gaan uitlenen zonder staatsgarantie op corporatieflats
  maandag 19 november 2012 @ 12:47:22 #295
323876 michaelmoore
pi_119380131
Zou overigens wel goed zijn als sommigen hun hut eens van Funda afhaalden en na drie maand door een andere makelaar te koop te zetten met een realistische vraagprijs , want de verschillen zijn soms veel te groot

Sommige huizen staan er al twee jaar op met idiote vraagprijzen zoals BVZ al opmerkte
pi_119380294
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 12:17 schreef BertV het volgende:

[..]

Over welke etters heb je het _O-
  maandag 19 november 2012 @ 13:01:04 #297
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119380569
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 12:47 schreef michaelmoore het volgende:
Zou overigens wel goed zijn als sommigen hun hut eens van Funda afhaalden en na drie maand door een andere makelaar te koop te zetten met een realistische vraagprijs , want de verschillen zijn soms veel te groot
Funda zelf zou zich eens moeten aanpassen en het "6+ maanden" vervangen door de werkelijke periode. En makelaars zouden hun tarievenstructuur moeten aanpassen: gewoon per jaar te koop staan betalen, verdienen ze nog wat :7
pi_119381067
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 13:01 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Funda zelf zou zich eens moeten aanpassen en het "6+ maanden" vervangen door de werkelijke periode. En makelaars zouden hun tarievenstructuur moeten aanpassen: gewoon per jaar te koop staan betalen, verdienen ze nog wat :7
En bij de hypotheek berekening naast de maandlsten ook de totale som van krediet weergeven. Dan ga je pas schrikken.

Dat doet de Media Markt ook bij financieringvoorstel voor een laptop.
  maandag 19 november 2012 @ 13:35:27 #299
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119381823
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 13:15 schreef Terrorizer het volgende:
Dat doet de Media Markt ook bij financieringvoorstel voor een laptop.
Doet me denken aan de compleet achterlijke regelgeving voor lenen:
-leen je 300 euro, krijg je verplicht een banner GELD LENEN KOST GELD
-leen je 300.000 euro, krijg je geen enkele waarschuwing.
Hoezo meten met twee maten?
pi_119381892
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 13:35 schreef RemcoDelft het volgende:
-leen je 300.000 euro, krijg je geen enkele waarschuwing.

Dan moet je de waarschuwing krijgen ondoorzichtige producten leveren je maximaal fiscaal voordeel op. 8-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')