abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119342579
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:48 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

huizenprijzen zijn dusdanig fors gestegen dat het mensen weerhoudt kinderen te nemen. wil je redelijk wonen dan zit je al snel aan je plafond. ik ben trouwens tegen alle overheidsbemoeienis, dus van mij mogen ze de rest die je noemt ook afschaffen.
Goedzo! ik ook behalve dan voor echte overheidstaken als dijkbouw, infrastructuur, overigens wel een basis sociaalvangnet 1 bijstand uikering en dan niks meer aan subsidies en dergelijke onzin.
pi_119342668
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 14:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Really? dus alle bijstanduitkeringen zeg 350,- omhoog, zodat de mensen die dat toch al kregen het nog steeds krijgen, en de mensen die maar 200,- huurtoeslag kregen nu ook 350,- erbij krijgen.

En dat is dan goedkoper. :?
voor iemand die bijstand heeft wel ja ;)
pi_119342687
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 14:09 schreef michaelHD9 het volgende:

Wat is volgens jou redelijke huisvesting, en wat zijn redelijke woonkosten?

De marktprijs de je krijgt zonder hypotheekrente aftrek en andere leningen/subsidies.
pi_119342961
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 14:42 schreef ebayaccountje het volgende:
De marktprijs de je krijgt zonder hypotheekrente aftrek en andere leningen/subsidies.
En hoe hoog wordt die marktprijs dan in jouw beleving?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_119343015
quote:

[..]

Dan is in Hong Kong of Singapore 15.000 euro + /m2 redelijk :D
Da's lekker dan.
pi_119343019
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 14:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Really? dus alle bijstanduitkeringen zeg 350,- omhoog, zodat de mensen die dat toch al kregen het nog steeds krijgen, en de mensen die maar 200,- huurtoeslag kregen nu ook 350,- erbij krijgen.

En dat is dan goedkoper. :?
Nee je pakt gewoon gemiddelde van die groepen anders is het nog hetzelfde. Stel persoon 1 krijgt bijstand + 750 rotzooi subsidies en de ander krijgt bijstand + 250 euro gemiddeld 500. Dan kunnen alle subsidie bepalers etc eruit en kopen mensen wat ze zelf belangrijk vinden. Het is ook wel zo eerlijk dat al die subsidie zoekers niet meer krijgen dan een persoon die daar hellemaal niet naar opzoek is/bureacratische processen aan het doorlopen is omdat hij/zij het te druk heeft met het zoeken van een baan.

Ook voorkom je dat van die halfzachte gemeente werkers alles naar de in hun ogen zielige mensen sturen en daarmee mensen die net zoveel recht hebben minder/niks krijgen.
pi_119343218
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 14:51 schreef ebayaccountje het volgende:
Nee je pakt gewoon gemiddelde van die groepen anders is het nog hetzelfde. Stel persoon 1 krijgt bijstand + 750 rotzooi subsidies en de ander krijgt bijstand + 250 euro gemiddeld 500.
Dus dan komt een deel van de mensen in de bijstand op straat te staan, en een ander deel kan een 3e LCD tv kopen en een huishoudster inhuren.

Logisch. Goed plan ook.
pi_119343221
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 14:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
quote:

En hoe hoog wordt die marktprijs dan in jouw beleving?
Iets wat mensen redelijkerwijs kunnen betalen. Ervanuitgaande dat we niet meer via de hypotheekrente aftrek heel veel geld kwijt zijn aan de banken ligt die marktprijs dan waarschijnlijk hoger dan nu, mits alle overige zaken hetzelfde blijven. Denk aan variabelen als kosten woningbouw en leefstijl en de prijs/levensstijl die mensen willen betalen voor betere woningen etc.
pi_119343263
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 14:51 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Dan is in Hong Kong of Singapore 15.000 euro + /m2 redelijk :D
Da's lekker dan.
Ja ze kunnen toch ook buiten de grote stad gaan wonen, maar blijkbaar vinden ze het het waard. En china met NL vergelijken is vanwege de grote welvaartverschillen toch vrij krom haha.
pi_119343303
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 14:57 schreef ebayaccountje het volgende:
Iets wat mensen redelijkerwijs kunnen betalen. Ervanuitgaande dat we niet meer via de hypotheekrente aftrek heel veel geld kwijt zijn aan de banken ligt die marktprijs dan waarschijnlijk hoger dan nu, mits alle overige zaken hetzelfde blijven. Denk aan variabelen als kosten woningbouw en leefstijl en de prijs/levensstijl die mensen willen betalen voor betere woningen etc.
Om te beginnen pleit je zelf indirect voor het afschaffen van de sociale woningbouw. Dus iedereen de vrije sector in.

Dus nogmaals: En hoe hoog wordt die marktprijs dan in jouw beleving?
pi_119343332
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 14:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dus dan komt een deel van de mensen in de bijstand op straat te staan, en een ander deel kan een 3e LCD tv kopen en een huishoudster inhuren.

Logisch. Goed plan ook.
Dat deel dat op straat komt te staan gaf dus blijkbaar heel veel geld uit en zal terecht moeten verkassen. De ander heeft zuinig geleefd en mag dus terecht wat meer uitgeven. Zie het probleem niet zo als je het maar netjes invoert in stappen net als nu de hypotheekrenteaftrek.
pi_119343404
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 14:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Om te beginnen pleit je zelf indirect voor het afschaffen van de sociale woningbouw. Dus iedereen de vrije sector in.

Dus nogmaals: En hoe hoog wordt die marktprijs dan in jouw beleving?
De prijs voor vrijesector huren komt dan volledig te hangen aan de koopprijs.
pi_119343464
Maar ik ben ff weg zal vanavond alle antwoorden betreffende Economie 101 die mij gesteld zijn wel beantwoorden.
pi_119343470
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 14:59 schreef ebayaccountje het volgende:
Dat deel dat op straat komt te staan gaf dus blijkbaar heel veel geld uit en zal terecht moeten verkassen. De ander heeft zuinig geleefd en mag dus terecht wat meer uitgeven. Zie het probleem niet zo als je het maar netjes invoert in stappen net als nu de hypotheekrenteaftrek.
Ehmmm nee. Het deel wat op straat komt te staan is blijkbaar recent verhuisd en betaald een huur van 5 a 600,- en het andere deel zit wellicht al 20 jaar in de bijstand, heeft nooit kunnen verhuizen, en betaalt nog steeds maar 300 a 400,-
pi_119343526
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:01 schreef ebayaccountje het volgende:
De prijs voor vrijesector huren komt dan volledig te hangen aan de koopprijs.
Dat hangen ze nu al.
pi_119343527
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ehmmm nee. Het deel wat op straat komt te staan is blijkbaar recent verhuisd en betaald een huur van 5 a 600,- en het andere deel zit wellicht al 20 jaar in de bijstand, heeft nooit kunnen verhuizen, en betaalt nog steeds maar 300 a 400,-
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

En hoe komt dat juist doordat er geen marktwerking is :) dat probleem kunnen we natuurlijk wel steeds naar voren blijven schuiven lost niks op.
pi_119343545
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat hangen ze nu al.
Ja maar nu hangen ze te hoog door de hypotheekrente aftrek ;)
pi_119343557
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:04 schreef ebayaccountje het volgende:
En hoe komt dat juist doordat er geen marktwerking is :) dat probleem kunnen we natuurlijk wel steeds naar voren blijven schuiven lost niks op.
Klaplopers meer geld geven lost ook niets op.
pi_119343655
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:04 schreef ebayaccountje het volgende:
Ja maar nu hangen ze te hoog door de hypotheekrente aftrek ;)
Ja. Want de vrije sector boys kunnen de rente (+ nog veel meer) niet aftrekken natuurlijk. En zelfs dan nog is kopen vrijwel altijd voordeliger dan vrije sector huren. (Logisch ook, want de verhuurder wil ook een beetje rendement maken)
pi_119343766
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja. Want de vrije sector boys kunnen de rente (+ nog veel meer) niet aftrekken natuurlijk. En zelfs dan nog is kopen vrijwel altijd voordeliger dan vrije sector huren. (Logisch ook, want de verhuurder wil ook een beetje rendement maken)
En dus huur je alleen als je de vrijheid wil om lekker makkelijk te kunnen verhuizen. Dat voordeel is dan ook het grootste voordeel waarvoor je de hogere kosten betaald. Waarom zou je je immers laten vastspijkeren aan een huis als je het goedkoper zou kunnen huren.
pi_119343940
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:09 schreef ebayaccountje het volgende:

[..]

En dus huur je alleen als je de vrijheid wil om lekker makkelijk te kunnen verhuizen. Dat voordeel is dan ook het grootste voordeel waarvoor je de hogere kosten betaald. Waarom zou je je immers laten vastspijkeren aan een huis als je het goedkoper zou kunnen huren.
Omdat je ook je woonkosten grootendeels vastspijkert?

Let wel: mag iedereen zelf bepalen wat voor hem belangrijker is, maar voor de meeste Nederlanders is dat een voorname reden om niet te willen speculeren
pi_119343953
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:09 schreef ebayaccountje het volgende:
Waarom zou je je immers laten vastspijkeren aan een huis als je het goedkoper zou kunnen huren.
En juist dat lukt zonder sociale woningbouw logischerwijze niet.
  zondag 18 november 2012 @ 15:28:14 #223
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_119344466
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

En juist dat lukt zonder sociale woningbouw logischerwijze niet.
maar die is er over tien jaar niet meer.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_119344498
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:28 schreef michaelmoore het volgende:
maar die is er over tien jaar niet meer.
Hetgeen aangeeft dat de huren dus aanzienlijk zullen gaan stijgen. ;)
pi_119344769
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Hetgeen aangeeft dat de huren dus aanzienlijk zullen gaan stijgen. ;)
Ik hoop het voor je dan gaan de koopprijzen weer omhoog en jouw fictieve verlies wat omlaag ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')