Van Eurovision.tv:quote:Op woensdag 28 november 2012 14:43 schreef Zwitserse-Vorst het volgende:
Doe het in het WAALS!!!!! Of Frans maar lijkt me Waals waarin die zingt aangezien de Waalse omroep dit keer voor België de kandidaat en zo uitzoekt... Je Crois is een prachtig nummer van Bellarosa.
Eén maal Franstalig dusquote:As previously reported, Belgium will choose its song for the 2013 Eurovision Song Contest on Sunday the 16th of December in a live radio final. Now broadcaster RTBF and record label Sony Music Belgium have announced the titles of the songs being performed by Roberto Bellarosa.
Written by Simon Storvik-Green. Topics: National Selection , Sony , Roberto Bellarosa , Belgium , 2013 , news , RTBF , Malmö .
From 10:30 to 13:00 CET, the Belgian national selection will be broadcast in a radio show on Vivacité and on RTBF's livecenter. Here singer Roberto Bellarosa will present three songs, one of which will become Belgium's 2013 Eurovision Song Contest entry.
The song titles are:
Be Heroes
Reste Toi
Love Kills
De RTBF hanteert gewoon Frans als standaardtaal en niet het Waalsquote:Op woensdag 28 november 2012 14:43 schreef Zwitserse-Vorst het volgende:
Doe het in het WAALS!!!!! Of Frans maar lijkt me Waals waarin die zingt aangezien de Waalse omroep dit keer voor België de kandidaat en zo uitzoekt... Je Crois is een prachtig nummer van Bellarosa.
Ik snap niet dat mensen het woord uitstraling gebruiken. Meestal wordt gewoon bedoeld dat -ie jong en knap is. Precies waar België dit jaar overduidelijk op inzet, want zingen kan -ie niet. Het liedje is veilig, de zang nét niet slecht genoeg om compleet door de mand te vallen.quote:Op zondag 16 december 2012 14:32 schreef Greys het volgende:
Hmmm, erg dertien in een dozijn.
Wel een leuke uitstraling die jongen, maar ik vind het echt een niemendallerig liedje
België treedt op in het 2e deel van de halve finale. Vorig jaar had Litouwen ook zo'n soort net-niet nummer, dat het vanaf de laatste startplek wel redde. Misschien moeten de Belgen maar gaan lobbyen voor zo'n scenario.quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:02 schreef TheVulture het volgende:
Het is beter dan de demo maar het blijft een beetje een zielloze uptempotrack
Ik vind Ierland en Litouwen echt gedrochten van nummers vergeleken met deze.quote:Op vrijdag 19 april 2013 20:05 schreef Fred_B het volgende:
Hij neemt de twijfels bepaald niet weg inderdaad
Ik denk niet dat het kans maakt tegenover vergelijkbare liedjes als van Ierland en Litouwen.
In België hebben ze nu waarschijnlijk het gevoel dat we in Nederland gewend zijn vlak voor de halve finale. Roberto is gestegen, het verschil tussen de odd voor België en de huidige nummer 10 Oostenrijk is geslonken van ongeveer 2 euro naar 50 cent. Er is dus nog hoop voor kwalificatiequote:
naja ik zet liever dit op mijn iPod dan dat lied van Anouk hoorquote:Op zondag 12 mei 2013 15:48 schreef ElizabethR het volgende:
Wat een baggernummer zeg!! En dat heeft the Voice gewonnen?
Hij heeft wel iets van Alexander Rybakquote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:11 schreef beantherio het volgende:
Het zou me niet verbazen als ie echt hoog gaat eindigen. De zanger heeft z'n uitstraling niet helemaal mee maar het nummer is echt lekker.
Lied van Anouk is een bijzondere compositie, omdat ie in mineur geschreven is. Dat begrijpen veel mensen niet, die houden alleen van uplifting majeur akkoordjes. Jij ook niet blijkbaar want het is een geweldig nummer. Lied van de Belg is een 145 in een mud niemendalletje, waar geeneens een serieuze composer aan te pas is gekomen ,hooguit een computerquote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:57 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
naja ik zet liever dit op mijn iPod dan dat lied van Anouk hoor
Alleen de coupletten zijn in mineur toch??quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:57 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Lied van Anouk is een bijzondere compositie, omdat ie in mineur geschreven is. Dat begrijpen veel mensen niet, die houden alleen van uplifting majeur akkoordjes. Jij ook niet blijkbaar want het is een geweldig nummer. Lied van de Belg is een 145 in een mud niemendalletje, waar geeneens een serieuze composer aan te pas is gekomen ,hooguit een computer
Naja, ik maak zelf wel uit wat goede muziek is. Ik vind het nummer van Denemarken bijvoorbeeld afgezaagd en ouwbollig, maar veel mensen vinden het geniaal.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:57 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Lied van Anouk is een bijzondere compositie, omdat ie in mineur geschreven is. Dat begrijpen veel mensen niet, die houden alleen van uplifting majeur akkoordjes. Jij ook niet blijkbaar want het is een geweldig nummer. Lied van de Belg is een 145 in een mud niemendalletje, waar geeneens een serieuze composer aan te pas is gekomen ,hooguit een computer
Volgens mij niet, heel het nummer, behalve het laatste refrein dat ze doormoduleert naar majeur.quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:00 schreef ebke het volgende:
[..]
Alleen de coupletten zijn in mineur toch??
Als mijn oren het ten minste goed doen.
Ik heb sindsdien dat klerenummer in mijn kop zitten.quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:09 schreef Elfletterig het volgende:
Prima track. Volledig terecht door naar de finale. Het blies de twee nummers daarvoor volledig weg.
Zeker, daarom mag ik je nog wel a-muzikaal vindenquote:Op woensdag 15 mei 2013 00:02 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Naja, ik maak zelf wel uit wat goede muziek is.
Ik vind het niet eens afgezaagd en ouwbollig, ik vind het gewoon bagger.quote:Ik vind het nummer van Denemarken bijvoorbeeld afgezaagd en ouwbollig, maar veel mensen vinden het geniaal.
Ze computer redigeert bijna alles in F mineur ja, en nu?quote:Zat nummers die enorme internationale hits zijn geworden zonder dat er een ´bijzondere´ compositie achter zat. Ben enorme fan van Lana del Rey, bijna elk lied in mineur.
Dat kan, ieder zijn smaak of geen smaak.quote:Ik vind het lied van Anouk een slap aftreksel daarvan.
Omdat iemand je smaak niet deelt vind je iemand a-muzikaal? Prima, vind ik jou ook a-muzikaal.quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:19 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Zeker, daarom mag ik je nog wel a-muzikaal vinden
[..]
Ik vind het niet eens afgezaagd en ouwbollig, ik vind het gewoon bagger.
[..]
Ze computer redigeert bijna alles in F mineur ja, en nu?
[..]
Dat kan, ieder zijn smaak of geen smaak.
Dit topic gaat echter over de wanstaltige inzending van Belgie, dus ik wil liever met je van gedachten wisselen over het nummer van Anouk in een daartoe geschikt topic.
Ik vind alle drie; mag dat ook? Afgezaagd, oubollig én bagger. Troep zoals dat van Denemarken horen we veel te vaak op het Songfestival: voorspelbare akkoordenschema's die al drie miljoen keer gebruikt zijn in de muziek. Ik word zo onderhand strontziek van zoveel voorspelbaarheid.quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:19 schreef ElizabethR het volgende:
Ik vind het niet eens afgezaagd en ouwbollig, ik vind het gewoon bagger.
Hoe kan zoiets "wanstaltigs" dan de finale halen, terwijl de omlijstende artiesten (#14 en #16) beiden niet door zijn? Enige verklaring daarvoor?quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:19 schreef ElizabethR het volgende:
Dit topic gaat echter over de wanstaltige inzending van Belgie, dus ik wil liever met je van gedachten wisselen over het nummer van Anouk in een daartoe geschikt topic.
En je kunt ook al niet begrijpend lezen. Geeft niet hoor.quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:23 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Omdat iemand je smaak niet deelt vind je iemand a-muzikaal? Prima, vind ik jou ook a-muzikaal.
Zoals je al zei: ieder zijn smaak.
Ach, ben je klaar met bitchen?quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:25 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
En je kunt ook al niet begrijpend lezen. Geeft niet hoor.
Ja hoor, de oppervlakkige smaak en het gebrek aan muzikale kennis van het gemiddelde europese publiek dat niet verder komt dan de pub en disco, en Andre Rieu voor de 'broodnodige' klassieke richting.quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vind alle drie; mag dat ook? Afgezaagd, oubollig én bagger. Troep zoals dat van Denemarken horen we veel te vaak op het Songfestival: voorspelbare akkoordenschema's die al drie miljoen keer gebruikt zijn in de muziek. Ik word zo onderhand strontziek van zoveel voorspelbaarheid.
[/qujote] Dat mag.
[..]
[quote]
Hoe kan zoiets "wanstaltigs" dan de finale halen, terwijl de omlijstende artiesten (#14 en #16) beiden niet door zijn? Enige verklaring daarvoor?
Persoonlijke smaak is een groot goed, nu moet je het nog leren cultiverenquote:Ik vond persoonlijk België tot de beste liedjes behoren, samen met Oekraïne, Nederland en Litouwen.
Eens. Maar zelfs de artiesten in de voorbeschouwing die het songfestival al jaren keken waren laaiend ethousiast. Blijkbaar worden zij er niet strontziek van.quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vind alle drie; mag dat ook? Afgezaagd, oubollig én bagger. Troep zoals dat van Denemarken horen we veel te vaak op het Songfestival: voorspelbare akkoordenschema's die al drie miljoen keer gebruikt zijn in de muziek. Ik word zo onderhand strontziek van zoveel voorspelbaarheid.
Maar wat kan de gemiddelde 'artiest' op het ESF nou helemaal, mooi lopen zijn in een strak pakkie of mini rokkie, en, versterkt door een kundig backing vocal groepje een liedje piepen. Want vaak zijn de backing vocals 100x beter dan de artiest. De artiest wordt immers uitgezocht op zijn/haar 'geefbaarheid', zoals ik maar al te vaak heb kunnen lezen in de live topics. En dat publiek, niet gespeend van enige muzikale kennis, maar slechts beoordelend op het gehalte van 'geefbaarheid', moet dan een liedje beoordelen .... Sja ....quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:28 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Eens. Maar zelfs de artiesten in de voorbeschouwing die het songfestival al jaren keken waren laaiend ethousiast.
Dan wil ik geen Walen horen zingen die slecht Engels kunnen zingen, want zijn uitspraak is werkelijk belabberd. Het nummer zelf is verder alleraardigst, maar als geheel toch wat mager.quote:Op woensdag 15 mei 2013 02:41 schreef capuchon_jongen het volgende:
Voor een Waal kan hij goed Engels zingen. Benieuwd hoe hoog die knul zal geraken in de finale
Oei, wij vroegen ons in het begin af welke taal hij zong.quote:Op woensdag 15 mei 2013 02:41 schreef capuchon_jongen het volgende:
Voor een Waal kan hij goed Engels zingen. Benieuwd hoe hoog die knul zal geraken in de finale
je bent bezweken aan de belgian disease. geef het maar toequote:Op donderdag 16 mei 2013 19:15 schreef beantherio het volgende:
Ik krijg het deuntje niet meer uit m'n kop
Dat wel ja. Maar het zou haast een belediging zijn voor Tom Dice als deze hoger eindigt. Een van de Beste Belgische inzendingen ooit, naar mijn mening. Al was zijn concurrentie wel veel zwaarder.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 17:05 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Ik zou het België echt gunnen om weer in de top 10 of 5 te komen, zeker omdat Tom Dice wmb wel een top 4 verdiende
Hopelijk eindigen België en Nederland in de top 2.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:46 schreef Madame_Paon het volgende:
Hij is nog maar 18.
Ik heb dat refrein sinds dinsdag in m'n hoofd. Love kills, over and over ... Hopelijk eindigen België en Nederland in de top 15.
tja dat is wel het enige wat je kan zeggen over België idd.quote:Op zondag 19 mei 2013 00:46 schreef KoningPils het volgende:
En Nederland verslagen in de 1e halve finale. Wat een helden
JIj bent ook een fan hequote:Op zondag 19 mei 2013 14:48 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Ik vond de danseressen ook echt wat toevoegen aan de act.
Zit ik nou dit nummer opnieuw te beluisteren op youtube?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |