Als de regering je blijft uitzuigen en alles oneerlijk verdeeld en de rijken blijven steeds rijker worden en we moeten de allerrijksten nog onderhouden komt iedereen wel aan de beurt en dan kunnen we over iedereen wel zeggen dat ze op te grote voet leven door een huisdier te hebben of een plasma tv , nog ff en we kunnen spugen op de mensen die een huis hebben gekocht , het is allemaal hun eigen schuld . Logisch dat mensen in de problemen komen als ze worden bezuinigt zodat ze het niet meer alleen redden . waarom is de schuld niet bij de regering die je uitzuigt en andere belangen dan het welzijn van het volk voor ogen heeft en je functioneert als een eindeloze creditcard voor de bankiers en de elite .quote:Op zaterdag 8 december 2012 21:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, dit is inderdaad waar. Niemand hoeft honger te lijden in dit land. Mensen zouden eens moeten leren andere keuzes te maken. Dus niet zoveel huisdieren, niet meer roken en gewoon koffiezetten en de senseo achterwege laten. Ook is het niet nodig om allemaal een plasma te hebben hangen van 2 meter.
Bot gesteld, maar helemaal waar. Ik heb ooit een cursus gegeven om dat soort volk bewust te maken van het feit dat aardappels koken, groente klaarmaken en een gehaktbal rollen goedkoper is dan friet halen.quote:Op zondag 9 december 2012 10:47 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
domme mensen stoppen zich vol met vette zooi. darwin at work. leave him alone.
Nou, dat geMac is binnenkort over, en dan zullen ze een andere route moeten kiezen. Die naar de supermarkt om de spullen van het huismerk bij elkaar te scharrelen en daadwerkelijk te gaan koken. De dagen van tomeloos bigmacs naar binnen proppen zijn voorbij.quote:Op zondag 9 december 2012 11:20 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Bot gesteld, maar helemaal waar. Ik heb ooit een cursus gegeven om dat soort volk bewust te maken van het feit dat aardappels koken, groente klaarmaken en een gehaktbal rollen goedkoper is dan friet halen.
Kost veel moeite en toch tevergeefs. Waarom koken als je de hele dag werkloos thuis zit.
Elke keer als jij meer dan 2 regels typt begrijp ik weer waarom je normaal alleen plaatjes en linkdumps neergooit. Interpunctie, doe je best eens.quote:Op zondag 9 december 2012 10:59 schreef Summers het volgende:
[..]
Als de regering je blijft uitzuigen en alles oneerlijk verdeeld en de rijken blijven steeds rijker worden en we moeten de allerrijksten nog onderhouden komt iedereen wel aan de beurt en dan kunnen we over iedereen wel zeggen dat ze op te grote voet leven door een huisdier te hebben of een plasma tv , nog ff en we kunnen spugen op de mensen die een huis hebben gekocht , het is allemaal hun eigen schuld . Logisch dat mensen in de problemen komen als ze worden bezuinigt zodat ze het niet meer alleen redden . waarom is de schuld niet bij de regering die je uitzuigt en andere belangen dan het welzijn van het volk voor ogen heeft en je functioneert als een eindeloze creditcard voor de bankiers en de elite .
Een gezin van 4/5 mensen kan voor 6 euro een uitgebalanceerde maaltijd op tafel zetten. Dat is nog geen ¤ 1,50 per persoon. Daar koop je nog geen frikandel voor, laat staan een Bigmac.quote:Op zondag 9 december 2012 11:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou, dat geMac is binnenkort over, en dan zullen ze een andere route moeten kiezen. Die naar de supermarkt om de spullen van het huismerk bij elkaar te scharrelen en daadwerkelijk te gaan koken. De dagen van tomeloos bigmacs naar binnen proppen zijn voorbij.
Vette zooi is ook goedkoper.quote:Op zondag 9 december 2012 10:47 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
domme mensen stoppen zich vol met vette zooi. darwin at work. leave him alone.
Per definitie onzin. En niet zo'n klein beetje ook.quote:
Per definitie nog wel.quote:Op zondag 9 december 2012 12:40 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Per definitie onzin. En niet zo'n klein beetje ook.
Ja. Het is een onzinnige opmerking. Vergelijk de prijs van een kilo chips maar eens met de prijs van welke groente dan ook.quote:
Precies mijn punt. Weet je hoe uberveel chips dat wel niet is? Vijf zakken!quote:Op zondag 9 december 2012 12:43 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ja. Het is een onzinnige opmerking. Vergelijk de prijs van een kilo chips maar eens met de prijs van welke groente dan ook.
Zelf koken is wel goedkoper ja, zeker. Probleem zit 'm in wat je kookt.quote:Hetzelfde geldt voor avondeten. Het is echt van de grootst mogelijke onzin.
Dan eet jij wel hele goedkope aspergesquote:Op zondag 9 december 2012 12:43 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ja. Het is een onzinnige opmerking. Vergelijk de prijs van een kilo chips maar eens met de prijs van welke groente dan ook.
Hetzelfde geldt voor avondeten. Het is echt van de grootst mogelijke onzin.
Ook dat is onzin. Gezond koken is echt niet duurder.quote:Op zondag 9 december 2012 12:47 schreef Gray het volgende:
Zelf koken is wel goedkoper ja, zeker. Probleem zit 'm in wat je kookt.
Wel, want er is minder vraag naar. Daar is je Darwin: in de centen.quote:Op zondag 9 december 2012 12:49 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ook dat is onzin. Gezond koken is echt niet duurder.
Gewoon niet zo aanstellen, als je arm bent eet je maar kool en knollen, net zoals vroeger.quote:Op zondag 9 december 2012 12:47 schreef Gray het volgende:
Zelf koken is wel goedkoper ja, zeker. Probleem zit 'm in wat je kookt.
Dat is echt niet waar hoor.quote:Op zondag 9 december 2012 12:39 schreef Gray het volgende:
[..]
Vette zooi is ook goedkoper.
Darwin heeft meer met het economisch stelsel te maken dan met de biologische ontwikkeling van de hedendaagse mens.
Te simpel gedacht; ook wanneer je zelf kookt is ongezond eten goedkoper dan gezond eten.quote:Op zondag 9 december 2012 12:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is echt niet waar hoor.
Wat Hoppa schrijft: voor 6,50 euro kun je een gezonde maaltijd klaarmaken. Je moet er dan wel wat meer moeite voor doen dan alleen de verpakking verwijderen en vervolgens in je mond proppen.
Meh, aardappels in een zak zijn nog steeds goedkoper dan patat.quote:Op zondag 9 december 2012 12:59 schreef Gray het volgende:
[..]
Te simpel gedacht; ook wanneer je zelf kookt is ongezond eten goedkoper dan gezond eten.
Als je zo simpel bent om het in kilo's te vergelijken wel ja.quote:Op zondag 9 december 2012 13:01 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Meh, aardappels in een zak zijn nog steeds goedkoper dan patat.
Nee hoor.quote:Op zondag 9 december 2012 12:59 schreef Gray het volgende:
[..]
Te simpel gedacht; ook wanneer je zelf kookt is ongezond eten goedkoper dan gezond eten.
Daar kom ik altijd, omdat ze bepaalde producten hebben die ze elders niet verkopen.quote:Op zondag 9 december 2012 13:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee hoor.
Ga naar de Aldi of de Lidl, kijk eens rond op de groenteafdeling. Je zult verbaasd staan.
Vervolgens haal je bij de AH de huismerkspullen en je tovert zo een gezonde, goedkope maaltijd op tafel.
Het komt neer op gemakzucht bij veel mensen. Hetgeen zich uiteindelijk vertaalt in obesitas, diabetes en hartproblemen.
Als je het bekijkt in wat je nodig hebt voor een maaltijd is het verschil nog groter. Ga gewoon eens in een supermarkt kijken in plaats van onzin uit te kramen.quote:Op zondag 9 december 2012 13:06 schreef Gray het volgende:
[..]
Als je zo simpel bent om het in kilo's te vergelijken wel ja.
begin jaren tachtig was het écht een stukje erger...quote:Op donderdag 15 november 2012 17:30 schreef Tingo het volgende:
Ik wil graag horen meningen over hoe slecht het kan hier in Nederland.
Ik denk dat als je blijft werken dat misschien moet je 3 of 4 dagen per week doen....misschien voor minder loon.
Hypotheek belasting terug wordt gescrapped (en terecht - zeker voor hele grote hypotheken)
Rente op leningen wordt zeker hoger.
Inflatie wordt hoger.
Huizen markt gaat nog erger.
Veel mensen gaat z'n banen verliezen.
Minder touristen in Amsterdam dus minder banen.
Er komt zeker protest marches.
In m'n 20 jaar hier heb ik nooit gehoord zoveel mensen aan t klagen over z'n werk enz.
En ik heb nooit zoveel 'te koop' bordjes gezien.
Heel gezond koken is echt wel duurder. Spullen zonder E621 en andere rotzooi zijn stukken duurder. In mijn beleving 1/4 tot 1/3.quote:Op zondag 9 december 2012 12:49 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ook dat is onzin. Gezond koken is echt niet duurder.
En daar zit 't 'm nou juist in: wat heb je nodig?quote:Op zondag 9 december 2012 13:11 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Als je het bekijkt in wat je nodig hebt voor een maaltijd is het verschil nog groter. Ga gewoon eens in een supermarkt kijken in plaats van onzin uit te kramen.
Varkenshaasjes gezond ?quote:Op zondag 9 december 2012 13:18 schreef Lavenderr het volgende:
Voorbeeldje van gezond en niet te duur eten?
Voor 2 pers.:
Varkenshaasjes (want zondag) Aldi-5,95
Snijbonen Lidl-1,29
Aardappelen Lidl-ong.0,60
Rauwkostsalade Lidl-ong.0,45
Joghurt peach&passionfruit Lidl-0,70
Kom ik op een bedrag van 8,99. Een maaltijd voor 2 personen.
En door de weeks iets goedkoper vlees nemen en je komt nog voordeliger uit.
Misschien is je blik vertroebeld door de rotzooi die je eet. Heb de grootste lol.quote:Op zondag 9 december 2012 13:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar ook nog opbouwend commentaar, je klinkt nogal zuur.
quote:Op zondag 9 december 2012 13:27 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Misschien is je blik vertroebeld door de rotzooi die je eet. Heb de grootste lol.
En vertel eens, wat ga jij eten vandaag?quote:Op zondag 9 december 2012 13:27 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Misschien is je blik vertroebeld door de rotzooi die je eet. Heb de grootste lol.
Begin maar eens vlees te verminderen tot 2-3 keer per week, zoals tot 35 jaar geleden normaal was.quote:Op zondag 9 december 2012 13:18 schreef Lavenderr het volgende:
Voorbeeldje van gezond en niet te duur eten?
Voor 2 pers.:
Varkenshaasjes (want zondag) Aldi-5,95
Snijbonen Lidl-1,29
Aardappelen Lidl-ong.0,60
Rauwkostsalade Lidl-ong.0,45
Joghurt peach&passionfruit Lidl-0,70
Kom ik op een bedrag van 8,99. Een maaltijd voor 2 personen.
En door de weeks iets goedkoper vlees nemen en je komt nog voordeliger uit.
Ja, een paar keer per week geen vlees kan ook prima.quote:Op zondag 9 december 2012 13:31 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Begin maar eens vlees te verminderen tot 2-3 keer per week, zoals tot 35 normaal was.
Dat vindt Renosancer vast niet goed hoor . No wayquote:Op zondag 9 december 2012 13:33 schreef Gray het volgende:
Ik heb ontbeten met tosti ham/kaas/kruidenboter/sambal met Zaanse mayonaise als dip.
Mijn lunch gaat er evenzo uitzien, maar dan met cola ipv senseokoffie. Uiteraard wel nog met sigaret achteraf.
Als avondeten 2/3 bolletjes bal met m'n lievelings: Zaanse mayonaise.
Schijf van 5, heh.quote:Op zondag 9 december 2012 13:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat vindt Renosancer vast niet goed hoor . No way![]()
Maar zie je dat je heel voordelig een gezonde (ja Resonancer, gezond) maaltijd samen kunt stellen? Met de schijf van 5 erin.
Foei!quote:Op zondag 9 december 2012 13:36 schreef Gray het volgende:
[..]
Schijf van 5, heh.
Mijn dieet is als een perpetuum mobile van suiker en vet; komt geen einde aan!
Koop eens een bloemkool, een kilo gehakt en een zak aardappelen.quote:Op zondag 9 december 2012 13:18 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Heel gezond koken is echt wel duurder. Spullen zonder E621 en andere rotzooi zijn stukken duurder. In mijn beleving 1/4 tot 1/3.
Of denk jij bij gezond: " 'n btje van mezelf 'n btje van Magi" ?
http://www.bionext.nl/content/waarom-bio-zo-duur
Maar goedkoop is eigenlijk vaak duurkoop, van dat witte stopverfbrood of " lekker gezonde donkerbruin (door de kleurstoffen) uit de super kan ik wel 10 sneeen eten, en na 2 plakken biologisch brood heb ik al genoeg. b.v.
Puur om anderen te bedienen hoor!quote:
Dan houd je volgens je eigen theorie heel wat geld over om leuke dingen te doen...quote:Op zondag 9 december 2012 13:36 schreef Gray het volgende:
[..]
Schijf van 5, heh.
Mijn dieet is als een perpetuum mobile van suiker en vet; komt geen einde aan!
Van een gefrituurde kale kip kan je niet plukken.quote:Op zondag 9 december 2012 13:51 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Dan houd je volgens je eigen theorie heel wat geld over om leuke dingen te doen...
Dan moet je gezonder eten, dan houd je wat meer geld over.quote:Op zondag 9 december 2012 13:53 schreef Gray het volgende:
[..]
Van een gefrituurde kale kip kan je niet plukken.
Dus jij vind mijn lijstje wel een goed voorbeeld van gezond en goedkoop Hoppa?quote:Op zondag 9 december 2012 13:47 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Koop eens een bloemkool, een kilo gehakt en een zak aardappelen.
Pure ingrediënten. Het zijn de magi-achtigen en de KNORR-wereldgerechten die de indruk wekken gezond te zijn, maar het niet zijn. Ik kook elke avond met pure ingrediënten zonder bijgevoegde rommel en ik eet hartstikke goedkoop en gezond.
Ook zonder uien is het huilen zonder ruien.quote:Op zondag 9 december 2012 13:53 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Dan moet je gezonder eten, dan houd je wat meer geld over.
Ja, zeker. En er is genoeg te variëren om elke dag gezond te eten en ook nooit hetzelfde te hoeven eten. En met rijst kun je nog eens een hoop gerechten maken die niets kosten. Snij een paprika, een prei en een ui. Beetje vlees erbij eventueel, rijst koken en je eet voor ¤ 2,50 de man.quote:Op zondag 9 december 2012 13:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus jij vind mijn lijstje wel een goed voorbeeld van gezond en goedkoop Hoppa?
Gelukkig. Dacht al dat ik in een lege kerk aan het prediken was.quote:Op zondag 9 december 2012 13:57 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ja, zeker. En er is genoeg te variëren om elke dag gezond te eten en ook nooit hetzelfde te hoeven eten. En met rijst kun je nog eens een hoop gerechten maken die niets kosten. Snij een paprika, een prei en een ui. Beetje vlees erbij eventueel, rijst koken en je eet voor ¤ 2,50 de man.
2,50 is nog duur.quote:Op zondag 9 december 2012 13:57 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ja, zeker. En er is genoeg te variëren om elke dag gezond te eten en ook nooit hetzelfde te hoeven eten. En met rijst kun je nog eens een hoop gerechten maken die niets kosten. Snij een paprika, een prei en een ui. Beetje vlees erbij eventueel, rijst koken en je eet voor ¤ 2,50 de man.
Al gooi je wel zo'n knorr zakje er overheen.. diezelfde meuk zit ook nog eens door je frikandel heengekneed. Dan kun je alsnog beter een bakje rijst met kip, groente en zo'n zakje eten. Dan spaar je in ieder geval nog een bak vet uit.quote:Op zondag 9 december 2012 13:47 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Koop eens een bloemkool, een kilo gehakt en een zak aardappelen.
Pure ingrediënten. Het zijn de magi-achtigen en de KNORR-wereldgerechten die de indruk wekken gezond te zijn, maar het niet zijn. Ik kook elke avond met pure ingrediënten zonder bijgevoegde rommel en ik eet hartstikke goedkoop en gezond.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |