Hij zat niet in de Small Council.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:55 schreef eQuaL het volgende:
[..]
True, maar er viel me nog iets op. In een gesprek met Jorah zei Barristan dat hij niet in de council zat, als antwoord op vraag van Jorah. Volgens mij hebben we hem zeker wel in de council zien zitten, maar kan me vergissen... dat kan dus al een aanwijzing zijn!
[..]
Ik lees net de wiki:
[..]
Qua uiterlijk komt hij wel redelijk overeen. Big man, broad chest etc. Toch zie ik deze Mance niet echt met een luit omgaan... wie weet komt dat nog?
quote:
Tadaaah, wel dus! Of hij er in de serie ook niet in zat weet ik verder niet.quote:He is present on the small council when King Robert orders the death of the pregnant Daenerys Targaryen. He and Eddard Stark are the only council members who protest the move.[14] He accompanies King Robert on his ill-fated boar hunt which leads to the death of the king.[19]
In an unprecedented move and on Varys' suggestion, he is dismissed from the Kingsguard and the small council by Joffrey Baratheon on grounds of old age, the implied accusation being that he did not keep King Robert safe.
Je hebt het over de tv-serie en gaat dan de boek wiki quoten?quote:Op woensdag 5 juni 2013 10:02 schreef eQuaL het volgende:
He is present on the small council when King Robert orders the death of the pregnant Daenerys
Gast dit is toch het boekentopic?quote:Op woensdag 5 juni 2013 10:04 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Je hebt het over de tv-serie en gaat dan de boek wiki quoten?
Correct.quote:
Je hebt helemaal gelijk denk ik! Weet alleen zelf niet zeker of Barristan in de serie niet in de Small Council zat, maar daar vertrouw ik je dan wel opquote:Op woensdag 5 juni 2013 10:19 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Correct.
Maar jij had het over het verraad van Jorah in de serie. En in de serie zat Barristan niet in de Small Council. Dus kan hij, in de serie, nooit weten dat Jorah een verrader was. In de boeken kan hij dit niet aan Dany vertellen zonder zijn eigen identiteit prijs te geven. In de serie is die identiteit al meteen bekend.
Dat staat dan weer in de serie wikiquote:Op woensdag 5 juni 2013 10:53 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk denk ik! Weet alleen zelf niet zeker of Barristan in de serie niet in de Small Council zat, maar daar vertrouw ik je dan wel op
Achja, herinneringen gaan makkelijk door elkaar lopen als boek en serie gaan verschillen, blijkt maar eensquote:Op woensdag 5 juni 2013 10:54 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Dat staat dan weer in de serie wiki.
Heb ik ook last vanquote:Op woensdag 5 juni 2013 10:56 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Achja, herinneringen gaan makkelijk door elkaar lopen als boek en serie gaan verschillen, blijkt maar eens
Gaat niet gebeuren, want de makers van de serie weten al hoe het verhaal aflooptquote:Op woensdag 5 juni 2013 13:46 schreef jogy het volgende:
Ik was trouwens helemaal vergeten dat de rooie bruiloft zodanig van elkaar verschillen. Zou toch wat zijn als GRRM besluit om die (in de boeken) weduwe van Robb zwanger te laten zijn of zo iets, of welke rol dan ook te geven die niet makkelijk te negeren is zonder dat het te scheef loopt. Zoiets dat GRRM heeft van; 'als ik die weduwe nou gewoon koningin van de wereld maak, dat verwachten ze nooit!'
. Heeft ie mooi HBO getrollt
.
Dat weet je niet omdat de serie mogelijk kan gaan verschillen van de boeken wat op sommige punten al gebeurd.quote:Op woensdag 5 juni 2013 13:55 schreef Amnon het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren, want de makers van de serie weten al hoe het verhaal aflooptVandaar dat de boeken nu ook iets gespoiled zijn, dat we weten dat Robbs weduwe geen (grote) rol meer krijgt.
Oh ik heb het niet echt gevolgd maar GRRM heeft alsnog artistieke vrijheid en de boeken zijn nog niet uit. Maar die meid wordt in de boeken dus (waarschijnlijk) ergens uit een toren gegooid met een blok op haar hoofd of wat dan ook, in ieder geval volgens de makers van wat ze gehoord hebben van de schrijver.quote:Op woensdag 5 juni 2013 13:55 schreef Amnon het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren, want de makers van de serie weten al hoe het verhaal aflooptVandaar dat de boeken nu ook iets gespoiled zijn, dat we weten dat Robbs weduwe geen (grote) rol meer krijgt.
Jawel, want de veranderingen in de serie tot nu toe zijn geen wezenlijke veranderingen geweest. Bijv Gendry gebruiken ipv Edric Storm, aangezien Gendry toch maar een zeer kleine rol krijgt in boek 4 doet het er niet veel toe.quote:Op woensdag 5 juni 2013 13:57 schreef wc-eend het volgende:
[..]
Dat weet je niet omdat de serie mogelijk kan gaan verschillen van de boeken wat op sommige punten al gebeurd.
Het is gewoon afwachten.
Jeyne Westerlingquote:Op woensdag 5 juni 2013 14:21 schreef Amnon het volgende:
[..]
Jawel, want de veranderingen in de serie tot nu toe zijn geen wezenlijke veranderingen geweest. Bijv Gendry gebruiken ipv Edric Storm, aangezien Gendry toch maar een zeer kleine rol krijgt in boek 4 doet het er niet veel toe.
Ja vond dat eigenlijk wel een beetje jammer. Ze hadden zeker geen andere actrices meer voorhanden?quote:
Valt wel mee hoor:quote:Op vrijdag 21 juni 2013 11:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb me eigenlijk altijd al afgevraagd waarom Tywins eerste zoon Jaime heet. In het hele boek lijken de namen van vaders en zoons op elkaar maar in dit geval slaat hij zijn geweldige Jaime over maar vernoemd hij zijn monsterlijke zoon die ook nog eens zijn vrouw om zeep helpt wel naar zichzelf. En ik snap de uitspraak verschillen in de eerste lettergreep van Tywin en Tyrion niet helemaal.
Toen ik het typte. bedacht ik de meeste uit dat rijtje ook inderdaad. Maar er zijn ook veel vaders en zoons die wel dezelfde eerste of laatste lettergreep hebben. En ik vind het gewoon niet logisch dat de namen van Tywin en Tyrion zo op elkaar lijken.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 11:49 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor:
Rickard - Brandon
Eddard - Rob
Hoster - Edmure
Mace - Willas
Tywin - Jaime
Robert - Joffrey (want ja, officiele vader is natuurlijk Robert)
Mensen worden heel vaak vernoemtquote:Op vrijdag 21 juni 2013 11:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Toen ik het typte. bedacht ik de meeste uit dat rijtje ook inderdaad. Maar er zijn ook veel vaders en zoons die wel dezelfde eerste of laatste lettergreep hebben. En ik vind het gewoon niet logisch dat de namen van Tywin en Tyrion zo op elkaar lijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |