abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 juni 2013 @ 01:22:40 #226
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_127428980
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 16:55 schreef eQuaL het volgende:

[..]

True, maar er viel me nog iets op. In een gesprek met Jorah zei Barristan dat hij niet in de council zat, als antwoord op vraag van Jorah. Volgens mij hebben we hem zeker wel in de council zien zitten, maar kan me vergissen... dat kan dus al een aanwijzing zijn!

[..]

Ik lees net de wiki:

[..]

Qua uiterlijk komt hij wel redelijk overeen. Big man, broad chest etc. Toch zie ik deze Mance niet echt met een luit omgaan... wie weet komt dat nog? :P
Hij zat niet in de Small Council.
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
pi_127432347
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 01:22 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Hij zat niet in de Small Council.
quote:
He is present on the small council when King Robert orders the death of the pregnant Daenerys Targaryen. He and Eddard Stark are the only council members who protest the move.[14] He accompanies King Robert on his ill-fated boar hunt which leads to the death of the king.[19]

In an unprecedented move and on Varys' suggestion, he is dismissed from the Kingsguard and the small council by Joffrey Baratheon on grounds of old age, the implied accusation being that he did not keep King Robert safe.
Tadaaah, wel dus! Of hij er in de serie ook niet in zat weet ik verder niet.
  woensdag 5 juni 2013 @ 10:04:01 #228
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_127432395
quote:
14s.gif Op woensdag 5 juni 2013 10:02 schreef eQuaL het volgende:
He is present on the small council when King Robert orders the death of the pregnant Daenerys
Je hebt het over de tv-serie en gaat dan de boek wiki quoten?
pi_127432608
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 10:04 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Je hebt het over de tv-serie en gaat dan de boek wiki quoten?
Gast dit is toch het boekentopic?
  woensdag 5 juni 2013 @ 10:19:57 #230
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_127432827
quote:
8s.gif Op woensdag 5 juni 2013 10:12 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Gast dit is toch het boekentopic?
Correct.

Maar jij had het over het verraad van Jorah in de serie. En in de serie zat Barristan niet in de Small Council. Dus kan hij, in de serie, nooit weten dat Jorah een verrader was. In de boeken kan hij dit niet aan Dany vertellen zonder zijn eigen identiteit prijs te geven. In de serie is die identiteit al meteen bekend.
pi_127433903
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 10:19 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Correct.

Maar jij had het over het verraad van Jorah in de serie. En in de serie zat Barristan niet in de Small Council. Dus kan hij, in de serie, nooit weten dat Jorah een verrader was. In de boeken kan hij dit niet aan Dany vertellen zonder zijn eigen identiteit prijs te geven. In de serie is die identiteit al meteen bekend.
Je hebt helemaal gelijk denk ik! Weet alleen zelf niet zeker of Barristan in de serie niet in de Small Council zat, maar daar vertrouw ik je dan wel op :P
  woensdag 5 juni 2013 @ 10:54:59 #232
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_127433961
quote:
11s.gif Op woensdag 5 juni 2013 10:53 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk denk ik! Weet alleen zelf niet zeker of Barristan in de serie niet in de Small Council zat, maar daar vertrouw ik je dan wel op :P
Dat staat dan weer in de serie wiki ;).
pi_127434019
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 10:54 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Dat staat dan weer in de serie wiki ;).
Achja, herinneringen gaan makkelijk door elkaar lopen als boek en serie gaan verschillen, blijkt maar eens :P
  woensdag 5 juni 2013 @ 10:57:13 #234
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_127434029
quote:
6s.gif Op woensdag 5 juni 2013 10:56 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Achja, herinneringen gaan makkelijk door elkaar lopen als boek en serie gaan verschillen, blijkt maar eens :P
Heb ik ook last van :D.
pi_127434725
Dat is ook een van de redenen waarom ik niet kijk :P. Heb al zo'n brak geheugen om mee te beginnen.
Money won is twice as sweet as money earned.
  woensdag 5 juni 2013 @ 13:46:31 #236
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_127439651
Ik was trouwens helemaal vergeten dat de rooie bruiloft zodanig van elkaar verschillen. Zou toch wat zijn als GRRM besluit om die (in de boeken) weduwe van Robb zwanger te laten zijn of zo iets, of welke rol dan ook te geven die niet makkelijk te negeren is zonder dat het te scheef loopt 8-). Zoiets dat GRRM heeft van; 'als ik die weduwe nou gewoon koningin van de wereld maak, dat verwachten ze nooit!' >:). Heeft ie mooi HBO getrollt :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 5 juni 2013 @ 13:55:52 #237
404057 Amnon
13.1.8.12
pi_127439989
quote:
14s.gif Op woensdag 5 juni 2013 13:46 schreef jogy het volgende:
Ik was trouwens helemaal vergeten dat de rooie bruiloft zodanig van elkaar verschillen. Zou toch wat zijn als GRRM besluit om die (in de boeken) weduwe van Robb zwanger te laten zijn of zo iets, of welke rol dan ook te geven die niet makkelijk te negeren is zonder dat het te scheef loopt 8-). Zoiets dat GRRM heeft van; 'als ik die weduwe nou gewoon koningin van de wereld maak, dat verwachten ze nooit!' >:). Heeft ie mooi HBO getrollt :P.
Gaat niet gebeuren, want de makers van de serie weten al hoe het verhaal afloopt :P Vandaar dat de boeken nu ook iets gespoiled zijn, dat we weten dat Robbs weduwe geen (grote) rol meer krijgt.
"Laten wij bidden voor hen die het moeilijk hebben
maar vooral voor hen die moeilijk doen"
--Herman Finkers
pi_127440061
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 13:55 schreef Amnon het volgende:

[..]

Gaat niet gebeuren, want de makers van de serie weten al hoe het verhaal afloopt :P Vandaar dat de boeken nu ook iets gespoiled zijn, dat we weten dat Robbs weduwe geen (grote) rol meer krijgt.
Dat weet je niet omdat de serie mogelijk kan gaan verschillen van de boeken wat op sommige punten al gebeurd.

Het is gewoon afwachten.
  woensdag 5 juni 2013 @ 13:58:23 #239
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_127440084
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 13:55 schreef Amnon het volgende:

[..]

Oh ik heb het niet echt gevolgd maar GRRM heeft alsnog artistieke vrijheid en de boeken zijn nog niet uit. Maar die meid wordt in de boeken dus (waarschijnlijk) ergens uit een toren gegooid met een blok op haar hoofd of wat dan ook, in ieder geval volgens de makers van wat ze gehoord hebben van de schrijver.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 5 juni 2013 @ 14:21:45 #240
404057 Amnon
13.1.8.12
pi_127440905
quote:
2s.gif Op woensdag 5 juni 2013 13:57 schreef wc-eend het volgende:

[..]

Dat weet je niet omdat de serie mogelijk kan gaan verschillen van de boeken wat op sommige punten al gebeurd.

Het is gewoon afwachten.
Jawel, want de veranderingen in de serie tot nu toe zijn geen wezenlijke veranderingen geweest. Bijv Gendry gebruiken ipv Edric Storm, aangezien Gendry toch maar een zeer kleine rol krijgt in boek 4 doet het er niet veel toe.
"Laten wij bidden voor hen die het moeilijk hebben
maar vooral voor hen die moeilijk doen"
--Herman Finkers
pi_127440981
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 14:21 schreef Amnon het volgende:

[..]

Jawel, want de veranderingen in de serie tot nu toe zijn geen wezenlijke veranderingen geweest. Bijv Gendry gebruiken ipv Edric Storm, aangezien Gendry toch maar een zeer kleine rol krijgt in boek 4 doet het er niet veel toe.
Jeyne Westerling :(
Beneath the gold, the bitter steel
pi_127443407
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 14:23 schreef Kirov het volgende:

[..]

Jeyne Westerling :(
Ja vond dat eigenlijk wel een beetje jammer. Ze hadden zeker geen andere actrices meer voorhanden?
  vrijdag 21 juni 2013 @ 10:44:28 #243
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_128071844
Gisteren eindelijk ADWD uit gelezen. Was na de eerste helft een beetje afgehaakt, omdat ik het allemaal wat langdradig vond worden. Tyrion die met z'n ziel onder de arm liep, Dany die in beetje vastliep in Meereen en weinig actie op de andere verhaallijnen.
Maar gelukkig vorige week weer opgepakt en het verhaal afgemaakt. De verschillende eindes maken e.e.a. weer erg interessant:
- Jon wel of niet dood? (lijkt op wel)
- Gaat Daenerys nog terugkomen in Meereen, misschien met Khal Jhaqo als nieuwe fan?
- Varys is duidelijk op handen van de Targaryens, en specifiek van prince Aegon.
- Gaat het Tyrion lukken om de Second Sons te laten overlopen?

Nu hopen dat GRRM een beetje doorschrijft aan boek 6 :)
  vrijdag 21 juni 2013 @ 11:14:24 #244
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_128072790
Ik heb me eigenlijk altijd al afgevraagd waarom Tywins eerste zoon Jaime heet. In het hele boek lijken de namen van vaders en zoons op elkaar maar in dit geval slaat hij zijn geweldige Jaime over maar vernoemd hij zijn monsterlijke zoon die ook nog eens zijn vrouw om zeep helpt wel naar zichzelf. En ik snap de uitspraak verschillen in de eerste lettergreep van Tywin en Tyrion niet helemaal.
Spoilers!
pi_128074112
quote:
5s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 11:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb me eigenlijk altijd al afgevraagd waarom Tywins eerste zoon Jaime heet. In het hele boek lijken de namen van vaders en zoons op elkaar maar in dit geval slaat hij zijn geweldige Jaime over maar vernoemd hij zijn monsterlijke zoon die ook nog eens zijn vrouw om zeep helpt wel naar zichzelf. En ik snap de uitspraak verschillen in de eerste lettergreep van Tywin en Tyrion niet helemaal.
Valt wel mee hoor:

Rickard - Brandon
Eddard - Rob
Hoster - Edmure
Mace - Willas
Tywin - Jaime
Robert - Joffrey (want ja, officiele vader is natuurlijk Robert)
  vrijdag 21 juni 2013 @ 11:54:00 #246
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_128074276
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 11:49 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Valt wel mee hoor:

Rickard - Brandon
Eddard - Rob
Hoster - Edmure
Mace - Willas
Tywin - Jaime
Robert - Joffrey (want ja, officiele vader is natuurlijk Robert)

Toen ik het typte. bedacht ik de meeste uit dat rijtje ook inderdaad. Maar er zijn ook veel vaders en zoons die wel dezelfde eerste of laatste lettergreep hebben. En ik vind het gewoon niet logisch dat de namen van Tywin en Tyrion zo op elkaar lijken.
Spoilers!
pi_128075776
Ok :? :P
Conscience do cost.
pi_128076719
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 11:54 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Toen ik het typte. bedacht ik de meeste uit dat rijtje ook inderdaad. Maar er zijn ook veel vaders en zoons die wel dezelfde eerste of laatste lettergreep hebben. En ik vind het gewoon niet logisch dat de namen van Tywin en Tyrion zo op elkaar lijken.
Mensen worden heel vaak vernoemt :P
Beneath the gold, the bitter steel
  vrijdag 21 juni 2013 @ 22:16:52 #249
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_128099896
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:35 schreef ems. het volgende:
Ok :? :P
In mijn hoofd heb ik wel een heel goed punt hoor :7
Spoilers!
pi_128103844