SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haaksels uit het vorige topic:
Frosty the snowman van Tyler-Girl
Eenhorn van Dottey
Kerstversiering van Spuuglokje
Padmafamilie van SunshineFlower
Hook on!
[ Bericht 11% gewijzigd door EsseEi op 15-11-2012 10:17:21 ]
Ik zou willen dat dat bij ons kon haha. Jaloers!quote:Op donderdag 15 november 2012 09:44 schreef BrainTeaser het volgende:
En op m'n werk haken doe ik ook niet. Ik lunch gewoon achter m'n pc, zodat ik 's middags eerder weg kan!
zolang 't echt om haken gaat is dat allemaal relevant toch?quote:Op donderdag 15 november 2012 10:18 schreef EsseEi het volgende:
Trouwens: om afgeronde haaksels te vinden van 4 verschillende haaksters moest ik behoorlijk terug bladerenwat een geklets haha
Dit is echt supernice!quote:Op donderdag 15 november 2012 11:09 schreef Spuuglokje het volgende:
Succes J0ycie88!
Ik heb een heel leuk boek gekocht om sneeuwvlokken te haken (voor 7,95). Deze:
[ afbeelding ]
En ik heb er net een af, met suikerwater behandeld en laten drogen. Dit is het resultaat (balancerend op mijn vinger zodat te zien is dat ie goed hard geworden is!):
[ afbeelding ]
Heel mooi! Heb je het "recept" voor het suikerwater?quote:Op donderdag 15 november 2012 11:09 schreef Spuuglokje het volgende:
Succes J0ycie88!
[ afbeelding ]
En ik heb er net een af, met suikerwater behandeld en laten drogen. Dit is het resultaat (balancerend op mijn vinger zodat te zien is dat ie goed hard geworden is!):
[ afbeelding ]
Oh die is mooi!! Mag is astublieft dat patroon hebbenquote:Op donderdag 15 november 2012 11:09 schreef Spuuglokje het volgende:
Succes J0ycie88!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 15 november 2012 11:09 schreef Spuuglokje het volgende:
Oh ik zie nu dat ik à la Lijnloos een voet in beeld heb.
ik ook ^^. Of komt dat uit dat boek?quote:Op donderdag 15 november 2012 11:25 schreef SunshineFlower het volgende:
[..]
Oh die is mooi!! Mag is astublieft dat patroon hebben![]()
Bij Boekenvoordeel (dit boek komt uit Hoogezand, maar er zijn nog veel meer van deze winkels in Nederland).quote:Op donderdag 15 november 2012 11:32 schreef DonnaRush het volgende:
Waar komt dat sneeuwvlokken boek vandaan?
Dank je!quote:Op donderdag 15 november 2012 11:38 schreef Spuuglokje het volgende:
YogaLove, dat suikerwaterrecept is een half glaasje suiker, aanvullen met heet water, roeren tot de suiker opgelost is, klaar. Die geniale tip stond in het vorige haaktopic (nog dank daarvoor, ik ben alleen kwijt wie het precies opschreef). En dat suikerwater heb ik in een plantenspuit gedaan en het sneeuwvlokje daarmee goed ingespoten, daarna opgespannen en laten drogen. En het patroon komt uit het boek, het is nr. 91. Ik wil wel even een fotootje posten van de beschrijving, maar ik weet niet of het mag? Als het niet mag, haal ik de foto weer weg uiteraard!
[ afbeelding ]
100% katoen, met een dikte voor haaknaald 1,5 of 2 (ik haakte met nr. 2).quote:Op donderdag 15 november 2012 11:43 schreef SunshineFlower het volgende:
[..]
Dank je!
Wat voor garen heb jij er voor gebruikt?
Dat is een Esbelotta patroon: http://www.ravelry.com/pa(...)es-the-little-donkeyquote:Op donderdag 15 november 2012 11:29 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik zit op ravelry te kijken. En zag bij Brainteaser haar pagina, Gonzales staan. Alleen ik kom maar niet bij een patroon. Weet iemand hoe ik dat kan vinden?
Dat was ik!quote:Op donderdag 15 november 2012 11:38 schreef Spuuglokje het volgende:
YogaLove, dat suikerwaterrecept is een half glaasje suiker, aanvullen met heet water, roeren tot de suiker opgelost is, klaar. Die geniale tip stond in het vorige haaktopic (nog dank daarvoor, ik ben alleen kwijt wie het precies opschreef). En dat suikerwater heb ik in een plantenspuit gedaan en het sneeuwvlokje daarmee goed ingespoten, daarna opgespannen en laten drogen. En het patroon komt uit het boek, het is nr. 91. Ik wil wel even een fotootje posten van de beschrijving, maar ik weet niet of het mag? Als het niet mag, haal ik de foto weer weg uiteraard!
[ afbeelding ]
heb ik hem al fijn opgeslagenquote:Op donderdag 15 november 2012 11:38 schreef Spuuglokje het volgende:
haal ik de foto weer weg uiteraard!
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 15 november 2012 12:04 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Dat was ik!
Ere wie ere toekomt
Ik wil ook wel sneeuwvlokjes maken. Welk garen (dikte) gebruik je voor deze maat?
quote:Op donderdag 15 november 2012 11:46 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
100% katoen, met een dikte voor haaknaald 1,5 of 2 (ik haakte met nr. 2).
Kun je niet alsnog besluiten om nog een ronde te doen om iedere square en ze dan aan elkaar te maken?quote:Op donderdag 15 november 2012 12:03 schreef Nanuke het volgende:
Ik kom zojuist de 'join as you go' methode tegen om granny's aan elkaar te haken. Ik zou zó graag willen dat ik dat eerder ontdekt had. Nu heb ik al bijna 30 vierkanten af, en moet ik dus uiteindelijk wel alles aan elkaar maken met de hand. Ik was laatst al begonnen, maar op de een of andere manier komen ze toch steeds niet helemaal recht aan elkaar. Bah. Ik zou het project bijna opgeven, ware het niet dat er al zoveel tijd en moeite in zit...![]()
En leuk inderdaad, die sneeuwvlokken.Ik denk erover zelf een slinger te maken maar dan moet ik eerst een ander project afgemaakt hebben van mezelf.
Heb ik over nagedacht, maar ik zou niet weten wat voor ronde, en hoe ik daarmee weg kom met alle kleuren en zo. Ik heb er zelfs over nagedacht om gewoon een deel van de vierkanten weer los te maken en dan alsnog met de join as you go methode verder te gaan, maar het nadeel daarvan is dat ik al afgehecht heb. Ik denk dat ik dat maar gewoon ga doen, proberen kan geen kwaad toch?quote:Op donderdag 15 november 2012 12:39 schreef Serinde het volgende:
[..]
Kun je niet alsnog besluiten om nog een ronde te doen om iedere square en ze dan aan elkaar te maken?
Ja, ik dacht ook dat het wel mee zou vallen maar het begint behoorlijk rot te worden als na 4 pogingen de vierkantjes nog niet recht aan elkaar zitten...quote:Op donderdag 15 november 2012 14:33 schreef Dottey het volgende:
ik vind dat naaien prettiger dan join as you go..
beetje gekke vraag, maar hebben ze wel een gelijk aantal steken per zijkant? misschien dat het hem daar in zit.quote:Op donderdag 15 november 2012 14:44 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Ja, ik dacht ook dat het wel mee zou vallen maar het begint behoorlijk rot te worden als na 4 pogingen de vierkantjes nog niet recht aan elkaar zitten...
Ja, het zijn exact dezelfde vierkantjes, met als enige verschil dat de ene wit is, en de ander met kleurtjes.quote:Op donderdag 15 november 2012 14:46 schreef Dottey het volgende:
[..]
beetje gekke vraag, maar hebben ze wel een gelijk aantal steken per zijkant? misschien dat het hem daar in zit.
ja ik ben ook wel benieuwd hoe het komt dat je ze scheef aan elkaar krijgt. kan je dat laten zien? misschien dat we visueel kunnen helpenquote:Op donderdag 15 november 2012 14:48 schreef Angelof9 het volgende:
Hoe krijg je ze dan ongelijk aan elkaar genaaid? Geqwoon een steek door elke vaste, dan moet het toch goed komen?
Leuke kleuren Koningin, maar zijn we wel allemaal even groot?
Er zijn heel wat winkel in den haag hoor voor een goede naald te scoren, maar of ze het ook hebben?quote:Op donderdag 15 november 2012 09:32 schreef Jumpsje het volgende:
Goeiemorgen! Weet iemand waar ik een scherpe haaknaald kan kopen in regio 070? (Niet online want wil het weer eens nu nu nu!)
wowo heel gaaf. Ik moet nog een mooi patroontje hebben voor een toverstafsterretje staat er zoiets in?quote:Op donderdag 15 november 2012 11:09 schreef Spuuglokje het volgende:
Succes J0ycie88!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |