quote:
Op donderdag 15 november 2012 12:37 schreef Boterbartje het volgende:Ik heb wat tegen Apple als bedrijf, iPhone als product gezien de prijs en verouderde software en de arrogantie die de gebruikers hebben.
Verder ben ik groot fan van de huidige koers van Microsoft met windows 8, surface, windowsphone8 en ook dat ze mooie kerstpakketten hebben dit jaar
Je bent wel erg bevooroordeeld dan (anti-apple en naïef over de rest).
Windows 8, zeker de desktopversie, wordt net zo erg als Apple's iOS/Mac.
De 'Apps' op een metro interface mogen daar alleen op als die door Microsoft zijn goedgekeurd. Naar alle waarschijnlijkheid gaat Microsoft met Windows 9 de traditionele desktop eruit gooien, ten behoeve van de mobiele/tablet markt. Als iedereen namelijk op de desktop gewend raakt aan Metro, dan zal dat op de telefoon ook wel goed gaan. Dat is precies hetzelfde als wat Apple doet/deed met iOS. En als dat zo doorgaat zie ik mezelf genoodzaakt om Linux te gebruiken.
Daarnaast vind ik dat je erg negatief bent over Apple:
Ze hebben vaak goede producten, die samengesteld zijn uit één of meer inferieure producten en vervolgens zijn geperfectioneerd. Nu is het de vraag of dat ook gaat gebeuren nu de almacht Steve Jobs dood is (die iPad mini is verschrikkelijk idee bijvoorbeeld), maar de iPod, iPod Touch, iPhone en iPad waren allen markt-changing. Niet omdat ze nieuw waren, maar omdat ze eerder en beter waren de hele markt bij elkaar.
Probleem is alleen, dat die dingen zo achterlijk overpriced zijn en na de introductie nauwelijks vernieuwen. Zo is de nieuwe iPhone hoogstens wat sneller, maar is de interface ver beneden de maat en zo kun je wel doorgaan.
Die verhaaltjes over Foxconn interesseren me niet en zijn bij 75% van de top-tech-fabrikanten wel aan te voeren waarschijnlijk.
Nu is dus Windows 8, omdat Windows 6.x-7.x VER achterblijft op de mobiele markt, het reddende engeltje van Microsoft, althans dat hopen ze. Ze verneuken er tegelijkertijd alleen wel het desktop-aandeel mee. Want allejezus dat werkt kut. Metro is gemaakt voor touch en niet handiger/sneller dan desktop en bovendien kan iemand die een beetje verstand heeft van computers er niets mee (omdat dus alles via Microsoft Store moet).
Overigens is Microsoft zelf ook geen lieverdje geweest mbt marktdominantie, maar Intel, Apple, Motorola, Nokia hebben daar allemaal ook een handje van op hun eigen manier. Google lijkt dat niet te doen, maar die begin ik steeds minder te vertrouwen om al mijn informatie aan ze te geven. Mensen die het hele internet op Google-diensten zitten zijn ook niet goed bezig.
Nu weer terug van Tweakers naar Fok!.