abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 november 2012 @ 12:32:12 #126
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_119234916
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 12:24 schreef De_Guidance het volgende:
Baby van BBC-journalist komt om bij raketaanval Gaza

http://m.volkskrant.nl/ar(...)aketaanval-Gaza.html

Ook Pallywood ?
Nee, Hamas gebruikte dat kind als schild en had raket installaties in het appartement zitten. :Y :Y

:N
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  donderdag 15 november 2012 @ 12:38:15 #127
137562 rakotto
pi_119235102
President Morsi holds emergency meeting with ministers of defence and interior

quote:
President Morsi held an emergency meeting early Thursday with Prime Minister Hisham Kandil, Minister of Defence Abdel Fatah El-Sissy and Interior Minister Mohamed Gamal El-Din to discuss domestic and regional developments, principally the latest Israeli aggression on Gaza.
The meeting that was held at the Presidential Palace in Cairo was also attended by Pakinam El-Sharakawy, the presidential aide for political affairs, and Essam El-Hadad, the presidential aide for foreign affairs and international cooperation.
Waarschijnelijk gaat het hier om humanitaire hulp aan de Palestijnen. In ieder geval, het is nog niet 100% duidelijk wat er besproken is.
pi_119236011
quote:

Ook Pallywood ?
Dan moet hij maar geen raketinstallatie in huis hebben.
pi_119236075
quote:

Ook Pallywood ?
Herstel: was een ander.
Hoe dan ook, RIP en sterkte aan de nabestaanden, zeer spijtig als er kinderen omkomen.

Pallywood beroept zich telkens op de slachtoffers die om de terroristen heen vallen.

Heel spijtig natuurlijk maar het doelwit blijft een of meer terroristen.
pi_119236258
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 12:38 schreef rakotto het volgende:
President Morsi holds emergency meeting with ministers of defence and interior

[..]

Waarschijnelijk gaat het hier om humanitaire hulp aan de Palestijnen. In ieder geval, het is nog niet 100% duidelijk wat er besproken is.
Dat was wel anders tijdens de Mubarak era... :') Ben benieuwd wat eruit komt en wat Morsi gaat doen.
pi_119236356
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:20 schreef Drifter__ het volgende:

[..]

Dat was wel anders tijdens de Mubarak era... :') Ben benieuwd wat eruit komt en wat Morsi gaat doen.
Ik denk dat die niet veel kan doen. Ik verwacht dat het leger niet een bevel van Morsi gaat opvolgen, integendeel. Dit zal de spanning tussen de broederschap en het leger op scherp zetten, met alle gevolgen van dien.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_119236518
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:23 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik denk dat die niet veel kan doen. Ik verwacht dat het leger niet een bevel van Morsi gaat opvolgen, integendeel. Dit zal de spanning tussen de broederschap en het leger op scherp zetten, met alle gevolgen van dien.
Nee joh, niemand verwacht militair ingrijpen.
pi_119236739
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:14 schreef DeParo het volgende:

[..]

Herstel: was een ander.
Hoe dan ook, RIP en sterkte aan de nabestaanden, zeer spijtig als er kinderen omkomen.

Pallywood beroept zich telkens op de slachtoffers die om de terroristen heen vallen.

Heel spijtig natuurlijk maar het doelwit blijft een of meer terroristen.
Maar je vraagt je af, als ze zulke precisie-aanvallen kunnen uitvoeren kunnen ze heus wel beter mikken.
pi_119236777
quote:
Waarom het weer helemaal mis is op de Gazastrook
De luchtaanvallen die Israël uitvoert op de Gazastrook, in antwoord op de tientallen raketten die op Israël zijn afgevuurd, zijn de zwaarste sinds de oorlog in het gebied vier jaar geleden. Behalve militanten, vallen er aan beide zijden ook weer burgerslachtoffers, onder wie vrouwen en kinderen. Israël heeft al gewaarschuwd dat een grondoffensief kan volgen. Als het conflict verder oploopt, is de burgerbevolking in de overbevolkte Gazastrook wederom massaal het slachtoffer, zijn er talloze tegenaanvallen van Hamas en haar medestanders op Israël te verwachten en zal de toch al onderkoelde relatie tussen Israël en Egypte verder verslechteren.

'We staan aan het begin van de ontwikkelingen, niet aan het einde', zei de Israëlische minister van Defensie Ehud Barak, die bezwoer 'alles te doen wat nodig is om de rust te doen weerkeren in het zuiden van ons land'.

Vertegenwoordigers van de Hamasbeweging, die de Gazastrook regeert maar door Israël en de Verenigde Staten als een terroristische organisatie wordt beschouwd, zeggen niet van plan te zijn zich in te houden. De aanslag op de militaire chef van Hamas, Ahmed al-Jaabari, is volgens hen 'een serieuze misdaad' waarmee 'een grens is overschreden'. 'Het is tijd om de oorlog te verklaren', aldus een Hamas-woordvoerder.

De Israëlische premier Benjamin Netanyahu heeft gesproken met de Amerikaanse president Barack Obama en de Verenigde Staten blijven Israël steunen omdat het land 'het recht heeft zichzelf te verdedigen'. 'Dagelijkse aanvallen op Israël zullen het Palestijnse volk niet helpen, maar hen juist verder in gevaar brengen', zei Susan Rice, de Amerikaanse ambassadeur bij de Verenigde Naties.

'Bang voor mijn kinderen'
De Washington Post beschrijft hoe de inwoners van de Gazastrook in paniek zijn nu het offensief (dat de Pilaren van de Verdediging is gedoopt) is losgebarsten. Mensen hebben voedselvoorraden ingeslagen en proberen dekking te zoeken. De straten zijn verlaten.

'De continue inslagen doen me denken aan de laatste oorlog', zegt Fatheya Darwish (60) tegen de Amerikaanse krant. 'Ik ben bang voor het leven van mijn kinderen, mijn kleinkinderen en iedereen in Gaza. Elk jaar verliezen we weer jonge mensen. Ik wil een normaal, vreedzaam leven.'

Bij het offensief in 2008 en 2009, dat in totaal drie weken duurde, kwamen 13 Israëliërs en meer dan duizend Palestijnen om het leven.

Militante groeperingen
Tot voor kort hield Hamas zich redelijk aan het staakt-het-vuren met Israël, maar andere militante groeperingen, zoals Islamic Jihad, bleven het land bestoken met raketten - die overigens zelden slachtoffers tot gevolg hadden. Omdat Hamas in Gaza aan de macht is, houdt Israël de organisatie wel verantwoordelijk voor deze aanvallen.

Hamas zelf staat ondertussen onder druk van andere militaire facties en hardliners in de eigen gelederen om krachtiger tegen Israël op te treden, en heeft recentelijk de verantwoordelijkheid voor enkele aanvallen opgeëist. 'Ze dachten dat we niet zouden reageren', zei majoor Generaal Dan Harel, voormalig deputy chef van staven, tijdens een persconferentie. 'Ze zaten er naast.'

De regering van Netanyahu zegt zijn best te doen om burgerdoden te voorkomen, en beschuldigt Hamas ervan met opzet vanuit woonwijken te opereren.

Ook de relatie met buurland Egypte komt onder druk te staan. Hamas is gelieerd aan de Moslim Broederschap, de organisatie die nu in Egypte aan de macht is - een ontwikkeling die Israël er uberhaupt niet geruster op heeft gemaakt. Egypte heeft de VN-Veiligheidsraad donderdag gevraagd 'de Israëlische agressie' in de Gazastrook te bespreken, terwijl Egyptenaren vandaag massaal betogen tegen Israël en de diplomatieke betrekkingen met het land. Egypte heeft donderdag ook van de Verenigde Staten geëist onmiddellijk actie te ondernemen. Woensdagavond heeft het Arabische land zijn ambassadeur uit Tel Aviv teruggeroepen. De Broederschap heeft Israël gewaarschuwd dat Egypte is veranderd sinds het regime van Mubarak is gevallen, en zegt te vrezen dat de stabiliteit in hele regio in gevaar is.

Ondertussen staan er in Israël voor 22 januari verkiezingen op het programma en commentatoren in Israëlische media wijzen er op dat een conflict de kansen van Netanyahu en Barak om deze te winnen, vergroten. Veiligheid is een belangrijk punt in hun campagne.
pi_119236795
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:36 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Maar je vraagt je af, als ze zulke precisie-aanvallen kunnen uitvoeren kunnen ze heus wel beter mikken.
Mossad hitman Gaza in sturen voor echt precisiewerk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2012 13:38:42 ]
pi_119237580

Deze zijn gedropt in Gaza.
pi_119238014
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 12:00 schreef DeParo het volgende:
Als Morsi zo pragmatisch was, dan tsja had hij Abbas toch wel even ingelicht, denk je niet? Op het moment dat Morsi zelfs nu Hamas blijft steunen, tsja, merk ik weinig goede bedoelingen uit!
Ingelicht waarover? Dat hij een constructieproject van Qatar in Gaza steunt? Voor de bevolking daar?

quote:
Misschien moet je maar eens accepteren dat het MB een dreiging is, ik zeg niet dat ze geen leiding zouden moeten geven in Egypte want gekozen is nu eenmaal gekozen, maar dat betekent niet altijd dat het ook de meest verstandige keuze voor iedereen is. Morsi wordt nu gedwongen pragmatisch te zijn. Een andere reden is er niet duidelijk lijkt me dat toch zo.
Alle veranderingen die Israel enigzins beletten in het oude beleid is voor jouw consorten een "dreiging". En dus ook Morsi. Tot op heden is zijn beleid helemaal niet bedreigend geweest voor Israel. En tuurlijk dwingt de realiteit Morsi pragmatisch te zijn, hetzelfde geldt voor Israelisch leider Netanyahu bijvoorbeeld.

quote:
Laat maar horen dan.
Egypte legt het militair gezien af tegen Israel, dat is de voornaamste reden. En dat weet men daar ook wel na wat (pijnlijke) ervaringen. Daarnaast zit geen enkele Egyptenaar op een oorlog te wachten met Israel. Men verwacht sociaal-economisch hervormingen, aanpakken van de corruptie en meer politieke vrijheid ivt tijdperk van Mubarak.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  donderdag 15 november 2012 @ 14:23:12 #138
137562 rakotto
pi_119238293
http://falcon-s.co.il/

Website is gehacked door "Anonymous" en heeft het volgende bericht geplaatst:

quote:
Stop bombing Gaza!!
Millions of Israelis & Palestinians are lying awake, exposed & terrified.
We Anonymous will not sit back and watch a cowardly Zionist State demolish innocent people's lives.

We have taken down your top security and surveillance website down.
quote:
Anon_Online @Anon_Online
#Israel Defense Forces @IDFspokesman Twitter account Suspended We support #GAZA and #Palestine More #OpIsrael coming RT #Anonymous #ExpectUs
Daar krijgen we dus geen twitter berichten meer van. :P
pi_119238449

Iron Dome rockets intercept incoming missile from #Gaza taken from Ashkelon
pi_119238482
quote:
Kabinet tegen ophoging VN status Palestijnen
DEN HAAG - Het kabinet zal een mogelijk verzoek van de Palestijnse Autoriteit aan de Verenigde Naties om haar status binnen de volkerenorganisatie te verhogen, niet steunen. Dat heeft minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken donderdag in een brief aan de Tweede Kamer laten weten.

,,Hoewel er tegen de genoemde statuswijziging als zodanig geen juridische bezwaren bestaan, acht het kabinet de effecten ervan per saldo negatief'', aldus de bewindsman. Een dergelijke stap is ,,niet bevorderlijk voor het vredesproces'', voegt hij eraan toe.

Volgens de minister zou toekenning van de nieuwe status kunnen leiden tot stappen van de VS en Israël tegen de Palestijnen en de VN. De Amerikanen zouden een deel van de geldkraan kunnen dichtdraaien wat volgens Timmermans ,,ernstige gevolgen'' kan hebben voor de Palestijnse bevolking.

Hij wil dat de EU en de VS gaan samenwerken om de Palestijnse Autoriteit over te halen de resolutie uit te stellen. Verder wil Timmermans proberen binnen de EU op één lijn te komen over de kwestie. Hij hecht daar ,,grote waarde'' aan.
  donderdag 15 november 2012 @ 14:32:56 #141
137562 rakotto
pi_119238658
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:27 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Heb ook niets verwacht van Nederland, die moet immers altijd achter Amerika lopen.

quote:
Rafah Crossings have been opened from the Egyptian side since last night , no vacations for workers. Only injured Palestinians are allowed to entered. Al Arish General hospital is now ready to receive injured Palestinian
pi_119238820
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:27 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
Iron Dome rockets intercept incoming missile from #Gaza taken from Ashkelon
Niet goed genoeg kennelijk.
http://news.yahoo.com/isr(...)nsive-004808421.html
pi_119238848
quote:
25% halen ze neer... dus niet alles nee :)
pi_119238859
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:32 schreef rakotto het volgende:

[..]
Heb ook niets verwacht van Nederland, die moet immers altijd achter Amerika lopen.
[..]
Iets in me zegt dat Timmermans daar wel van baalt :P
  donderdag 15 november 2012 @ 14:42:56 #145
137562 rakotto
pi_119238978
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:38 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Iets in me zegt dat Timmermans daar wel van baalt :P
Wie is Timmermans? :@

Live conference - Bibi Netanyahu

https://rt.com/on-air/gaza-violence-hamas-israel/
pi_119239022
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:42 schreef rakotto het volgende:

[..]

Wie is Timmermans? :@
Zie bericht hierboven dat jij quote... onze nieuwe minister van Buitenlandse Zaken.
  donderdag 15 november 2012 @ 14:46:25 #147
137562 rakotto
pi_119239069
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:44 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Zie bericht hierboven dat jij quote... onze nieuwe minister van Buitenlandse Zaken.
:D Zijn naam had ik niet goed gelezen. Nu weet ik ook wie hij is. :s)
pi_119239228
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:46 schreef rakotto het volgende:

[..]

:D Zijn naam had ik niet goed gelezen. Nu weet ik ook wie hij is. :s)
Ja hij zou liever de Wolga Duitsers (lees: Palestijnen) openlijk steunen denk ik :)
pi_119239315
Israelische moeder bij de grens:" Message to the Israelian leaders: Don't defend me, not like this"

http://www.haaretz.com/op(...)his.premium-1.478105
  donderdag 15 november 2012 @ 14:53:39 #150
137562 rakotto
pi_119239328
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:50 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ja hij zou liever de Wolga Duitsers (lees: Palestijnen) openlijk steunen denk ik :)
Ah okay. :)

Netanyahu: Our army will expand its operations to defend #Israel - Net tijdens de persconferentie gezegd.

En net een impact naast de camerateam van RT op livestream: https://rt.com/on-air/gaza-violence-hamas-israel/ :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')