abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 november 2012 @ 19:38:23 #251
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_119249698
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 19:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Klopt. Een zeer groot deel heeft de Marokkaanse nationaliteit.
Komen die uit het berbergebied? Want ik dacht dat uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat berbers vaker agressief zijn.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_119249702
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 19:35 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ik moet nog steeds Arabisch leren, dat ben ik nog van plan in de toekomst gezien mijn talen-obsessie, wat ik lees is: ta tafm anfm, klopt dat? Dat Arabisch is zo moeilijk te lezen, volgensmij lijkt dat er niet eens op.
Nee Arabisch lezen is juist makkelijk en snel te leren.

Er staat gewoon qaa ta la homo llaah (qaatalahomollaah).
pi_119249718
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 19:33 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Het is in het Arabisch, قاتلهم الله een juiste vertaling hiervan is (Moge Allaah hen bestrijden). Want doden is het niet, dan moet het zijn قتلهم الله en dat is dus niet het geval.
Wat duidelijk terugslaat op de de strijd die de profeet voerde met de desbetreffende stammen. Mag ik je eraan herinneren dat het uiteindelijk de profeet zelf was die een bemiddelaar was indien twee Joodse stammen met elkaar in de clinch lagen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119249834
Mutant met alle respect gaan niet alle verzen over specifiek hetgeen bestond tussen de profeet en de Joden op het Arabisch schiereiland.

In de Qoraan komt vaak genoeg het verhaal over het Joodse volk (Banie Israaiel) en hun misdaden jegens de profeten.
pi_119249883
http://ac.home.xs4all.nl/palestina/krant1/wie%20zijn.htm

Wel interessant. Wel al een wat oudere link. Maar ik lees niet dat ze voornamelijk uit marokko komen?
pi_119249925
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 19:38 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Komen die uit het berbergebied? Want ik dacht dat uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat berbers vaker agressief zijn.
Ach joh, kom op zeg! Waar is je bron?
  donderdag 15 november 2012 @ 19:42:22 #257
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_119249936
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 19:38 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Nee Arabisch lezen is juist makkelijk en snel te leren.

Er staat gewoon qaa ta la homo llaah (qaatalahomollaah).
Misschien als je ermee opgevoed bent maar ik ben Nederlander en als Nederlander opgegroeid, vanwege mijn taalkundige interesse ken ik diverse schriften. Ik ken: Romeins schrift, Slavisch, Grieks, Hebreeuws, gedeeltelijk Japans en Chinees. Ik kan je zeggen: Slavisch is het makkelijkste te leren. Grieks is iets moeilijker, maar ook nog makkelijk. Japans heeft zeer verschillende tekens en valt ook wel mee. Hebreeuws is moeilijker omdat bepaalde tekens veel op elkaar lijken. Arabisch is het moeilijkste naast Chinees en zeer moeilijk te leren, omdat bij bijvoorbeeld de 'tah' er maar een puntje bij hoeft te komen en het is een totaal ander teken. Daarnaast lijken veel tekens zoveel op elkaar, meer dan in het Hebreeuws, dat het zeer veel tijd kost. Ik heb dan nog niet eens iets gezegd over dat een letter aan het begin, in het midden en aan het eind anders geschreven wordt.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_119249939
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 19:40 schreef De_Ilias het volgende:
Mutant met alle respect gaan niet alle verzen over specifiek hetgeen bestond tussen de profeet en de Joden op het Arabisch schiereiland.

In de Qoraan komt vaak genoeg het verhaal over het Joodse volk (Banie Israaiel) en hun misdaden jegens de profeten.
Ehm en? Het gaat hier om het beeld wat jij hier schetst en wat in mijn ogen zeer incompleet en zelfs gevaarlijk is. Ik ben dan ook benieuwd hoe jij tegen Joden aan kijkt?
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 15 november 2012 @ 19:43:15 #259
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_119249983
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 19:41 schreef nummer_zoveel het volgende:

Wel interessant. Wel al een wat oudere link. Maar ik lees niet dat ze voornamelijk uit marokko komen?
Heb je al een bron gevonden voor waar kolonisten vandaan komen? Ik ben daar best benieuwd naar eigenlijk. :)
pi_119250039
Joden in Marokko waren vroeger echt veel, het dorpje waar mijn vader vandaan komt zit nog vol met oude graven van Joden die daar vroeger leefden.
  donderdag 15 november 2012 @ 19:45:13 #261
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_119250082
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 19:42 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ach joh, kom op zeg! Waar is je bron?
quote:
The Kabyle Myth

Contemporary Berber challenges to French and Algerian national authority are rooted in the colonial “Kabyle myth” which conceptualizes Arab/Berber ethnic differences in Algeria as primordial. While colonial Algeria never had a specific “Berber policy” as in Morocco, [4] a network of research centers, archives and journals devoted to the scientific study of Berber language and culture was created to fix the ethnic boundary between the two groups and to use such a division to justify economic and social policy. [5] The resulting ethnological and military reports characterize the Berbers as uncivilized warriors with a history of defending their mountain refuges against all invaders (Phoenicians, Romans, Arabs, French). [6] Whereas the Arabs accepted the tutelage of Islamic caliphs, the “fiercely independent” Berbers abhorred the idea of central authority and were prepared to defend their liberty to the death. [7]
Bron:http://www.merip.org/mer/mer200/berbers-france-algeria

Daarnaast heb ik van iemand gehoord dat Berbers vroeger zeepiraten waren net als Somaliërs tegenwoordig.
pi_119250099
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 19:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ehm en? Het gaat hier om het beeld wat jij hier schetst en wat in mijn ogen zeer incompleet en zelfs gevaarlijk is. Ik ben dan ook benieuwd hoe jij tegen Joden aan kijkt?
Joden zijn mensen zoals jij en ik, ik bedoel wat kan jij eraan doen dat je Marokkaan bent? Zo ook de Jood, wat kan hij er nou aan doen dat hij Joods is? God heeft hem zo geschapen, ik ben niet tegen Joden. Ik ben wel tegen Zionisten.
pi_119250147
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 19:41 schreef nummer_zoveel het volgende:

Laat ik het andersom zeggen: Er wonen in Israël zo'n 1 miljoen mensen met de Marokkaanse nationaliteit, een groot deel daarvan = kolonist. Velen van hen leefden in armoede in Marokko en zijn uiteindelijk door Joodse organisaties naar Israël gehaald om daar dus geld te verdienen als kolonist.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119250162
quote:
15s.gif Op donderdag 15 november 2012 19:42 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Misschien als je ermee opgevoed bent maar ik ben Nederlander en als Nederlander opgegroeid, vanwege mijn taalkundige interesse ken ik diverse schriften. Ik ken: Romeins schrift, Slavisch, Grieks, Hebreeuws, gedeeltelijk Japans en Chinees. Ik kan je zeggen: Slavisch is het makkelijkste te leren. Grieks is iets moeilijker, maar ook nog makkelijk. Japans heeft zeer verschillende tekens en valt ook wel mee. Hebreeuws is moeilijker omdat bepaalde tekens veel op elkaar lijken. Arabisch is het moeilijkste naast Chinees en zeer moeilijk te leren, omdat bij bijvoorbeeld de 'tah' er maar een puntje bij hoeft te komen en het is een totaal ander teken. Daarnaast lijken veel tekens zoveel op elkaar, meer dan in het Hebreeuws, dat het zeer veel tijd kost. Ik heb dan nog niet eens iets gezegd over dat een letter aan het begin, in het midden en aan het eind anders geschreven wordt.
Ik zie dus dat je van talen leren houdt, vind ik een leuke eigenschap. ongeki desu ka ?
pi_119250228
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 19:45 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

[..]

Bron:http://www.merip.org/mer/mer200/berbers-france-algeria

Daarnaast heb ik van iemand gehoord dat Berbers vroeger zeepiraten waren net als Somaliërs tegenwoordig.
Heb je het stuk wel GOED gelezen?
Allah Al Watan Al Malik
pi_119250432
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 19:21 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Nee de haat komt van vroeger, de Joden stonden namelijk bekend om het feit dat zij de Profeten van God vermoorden en verraden. Kijk hoe zij bijv. met Jezus omgingen, zelfs vandaag de dag noemen de joden; Maria een "hoer" en Jezus was een "tovenaar". Religeus gezien zijn er genoeg redenen geweest om de joden te haten.
:')
pi_119250589
Wat maakt het allemaal uit, de Joden zijn toch het verkozen volk, de rest doet er niet toe.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_119250718
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 19:43 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Heb je al een bron gevonden voor waar kolonisten vandaan komen? Ik ben daar best benieuwd naar eigenlijk. :)
http://www.jewishagency.o(...)+on+Israel/Society/3)+The+Origins+of+Israeli+Society+Formative+Groups+and+Ideologies.htm

En dan het stukje over waves of Immigration.

Je ziet dat er in het begin kleine aantallen naar Palestina kwamen. Als de Rothschilds ze niet geholpen hadden waren ze failliet gegaan en gingen ze vanzelf weer weg.

De daaropvolgende immigratiegolven waren een stuk groter en dat is wanneer problemen begonnen te ontstaan.
  donderdag 15 november 2012 @ 20:02:30 #269
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_119250872
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 19:43 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Catan toch? Oh nee, daar gingen ze naartoe.
Ik ben benieuwd hoe dat spel in Israël genoemd wordt, in de volksmond.

Oh nee, dan ben ik ook al antisemitisch...
quote:
De VPRO haalt het online spel De Kolonisten van de Westelijke Jordaanoever uit de online archieven. Het item dat al sinds 2010 online staat kreeg zware kritiek van joodse en Israëlische organisaties omdat het antisemitisch zou zijn.
pi_119250936
RGjournalist twitterde op donderdag 15-11-2012 om 19:56:17 goeie genade... 2 enorme klappen, nu veel dichterbij dan net in uitzending #gaza reageer retweet
:o
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  donderdag 15 november 2012 @ 20:05:15 #271
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119251007
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 19:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De kiemen van het conflict liggen in WW I. Bijna alles is tot die gebeurtenis te herleiden.
Are you fucking kidding me? :')
  donderdag 15 november 2012 @ 20:06:46 #272
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_119251067
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 19:46 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Ik zie dus dat je van talen leren houdt, vind ik een leuke eigenschap. ongeki desu ka ?
Genki desu. Arigato-gozaimasu.
pi_119251089
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2012 17:20 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ik geloof in tegenstelling tot jou niet dat burgerschlachtoffers worden geschuwd.
Dat hebben we vaak genoeg gezien.

Overigens geloof ik wel dat jij liever geen burgerslachtoffers ziet.
Israel schuwt geen burgerslachtoffers in zekere zin, het doel is het uitschakelen van een primair doelwit, het is vaak niet te bepalen wie er om heen zit of woont, of je die weg kan krijgen, en hoe lang dat gaat duren voordat het doelwit weer is vertrokken. Hoe dan ook, voor Israel zijn de burgers niet het doelwit, en dat is een groot verschil.
pi_119251146
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 19:40 schreef De_Ilias het volgende:

Wat een domme en incorrecte opmerking is dit weer, maar ik zie dat je niet op me reageert, spijtig.
pi_119251190
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 19:25 schreef De_Ilias het volgende:
Ja Allaah de Verhevene heeft in de Qoraan zoals u heeft gelezen veel kritiek geleverd op het Joodse volk, oftewel Bani Israaiel.
Wat een onzin en flauwekul is dit weer, en opnieuw geen reactie op mijn post, spijtig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')