Dat worden toch nooit meer klassiekers; kan zo in de kliko.quote:Op donderdag 15 november 2012 00:00 schreef T42 het volgende:
...
sta ik naast een alfa uit 1998 waar 30 dingen afgekeurd werden
Over 20 jaar wordt er gevochten om een nette 156 v6quote:Op donderdag 15 november 2012 16:40 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat worden toch nooit meer klassiekers; kan zo in de kliko.
Of een GTA misschien ?quote:Op donderdag 15 november 2012 19:21 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Over 20 jaar wordt er gevochten om een nette 75 3.0
Da's ook een manier toch?quote:Groen uitgeslagen blik op wielen van de weg gehaald
Twee agenten zagen zondag 11 november rond 10.00 uur een heel oude personenwagen met aanhangwagen rijden. Bij navraag bleek het kenteken geschorst, wat betekent dat het kenteken niet meer geldig is en er in de auto niet meer gereden mag worden. Daarop hielden de agenten de 57-jarige bestuurder uit Rijen aan op de Julianalaan in Breda. De auto bleek niet gekeurd en onverzekerd te zijn. Bovendien was de oude wagen zo groen van de aanslag dat het leek of deze heel lang stil had gestaan. Bij het onderzoeken van de wagen bleek deze op een door de bestuurder zelf geïnstalleerde LPG tank te rijden. Bij het starten van het gevaarte vonkte de accu gevolgd door een sissend geluid in de rubberen slangen. Toen de man tijdens dit onderzoek een sigaret opstak is hem dringend verzocht deze uit te maken en is de auto in beslag genomen om deze uit het verkeer te onttrekken. De wagen is afgevoerd om vernietigd te worden. De bestuurder kreeg een aantal boetes waarna hij te voet vertrok naar het station.
De Saharaquote:Op vrijdag 16 november 2012 00:08 schreef Fer het volgende:
Weet iemand waar je auto;s goedkoop kan opslaan voor meerdere jaren. Voor modellen waarvan je denkt dat het ooit een klassieker wordt. Zo denk ik aan dat gedrocht van een 2005 Seat Toledo.
krijg je ze mooi gezandstraald terug en kan je meteen een nieuwe laklaag erop laten spuitenquote:
Ok stel dat er een regeling komt zonder digitale knipkaart. Hoe moet die er dan eruit zien? Hoofdoorzaak is de import van jaren 80 Mercedessen op diesel.quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:34 schreef Anne het volgende:
Kunnen we langzaamaan weer terug naar het onderwerp oldtimer regeling?
Als er even niets nieuws meer over te melden valt, hoeft er niet per se gereageerd te worden.
Schade? Wat dan?quote:Op vrijdag 16 november 2012 20:18 schreef -niemand- het volgende:
mensen die op LPG rijden zijn echt geen liefhebbers
dat brengt alleen maar schade aan aan je motorblok.
tenzij je auto 1 op 4 rijdt, dan kan ik het begrijpen.
kleppen, klepzittingen en dergelijke.quote:
klopt, maar ik vind het evengoed niks.quote:Op vrijdag 16 november 2012 22:40 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Zelfde als je geen loodvervanger gebruikt. Zolang je een goeie installatie hebt en een motor die er geschikt voor is kun je er makkelijk tonnen op draaien, zonder revisie. Zowel oude als nieuwe auto's.
Ik heb er totaal geen problemen mee gehad. Ja, het is ietsjes lastiger afstellen dan benzine maar als het eenmaal loopt dan is het goed spul.quote:Op vrijdag 16 november 2012 22:48 schreef -niemand- het volgende:
[..]
klopt, maar ik vind het evengoed niks.
de verbrandingstemperatuur is ook veel hoger, dit heeft ook weer zijn voordelen maar ik zou er niet graag aan willen beginnen.
M'n Volvo loopt al 26 jaar op LPG, af fabriek, 435.00km, eerste kop.quote:Op vrijdag 16 november 2012 22:48 schreef -niemand- het volgende:
[..]
klopt, maar ik vind het evengoed niks.
de verbrandingstemperatuur is ook veel hoger, dit heeft ook weer zijn voordelen maar ik zou er niet graag aan willen beginnen.
Bron: http://nos.nl/artikel/442699-wegenbelasting-buitenlanders.htmlquote:De Tweede Kamer wil dat automobilisten met een buitenlands kenteken die hier wonen of werken ook wegenbelasting gaan betalen. Deze groep is die belasting nu ook al verschuldigd, maar de controle daarop verloopt moeizaam.
De Kamer wil nu dat het Burger Service Nummer aan de belasting wordt gekoppeld. Daardoor wordt het innen veel gemakkelijker. Een motie van de PVV daarover is met algemene stemmen aangenomen.
Volgens de PVV heeft zo'n 70 procent van de arbeidsmigranten een buitenlands kenteken en loopt de Nederlandse schatkist daardoor tientallen miljoenen euro's mis.
Oldtimers
De Kamer wil verder gebruikers van oldtimers tegemoetkomen. In het regeerakkoord staat dat de vrijstelling van motorrijtuigenbelasting voor auto's van 25 jaar en ouder vervalt.
De Kamer wil nu dat het kabinet dat plan versoepelt. Een motie van de SP daarover werd met een grote meerderheid aangenomen. Ook de regeringspartijen VVD en PvdA stemden ervoor; alleen PVV, D66 en GroenLinks zijn tegen.
De Kamer is het ermee eens dat oldtimers niet moeten worden misbruikt om onder de wegenbelasting uit te komen. Maar de meerderheid wil dat mensen die de auto voor hun hobby gebruiken en er maar weinig in rijden, alsnog worden vrijgesteld.
Nogal voorbarige conclusie, het valt immers te verwachten dat het maken van zo'n onderscheid (tussen "hobby" en "regelmatig gebruik", waartussen je an sich al een moeilijke lijn kan trekken) voor de overheid kostbaar wordt (hoe bepaald je dat? hoe moet je dat controleren? etc.). Veel simpeler is het gewoon overal belasting over te voeren, en dat is naar mijn mening ook gewoon volkomen terecht omdat je autobezit noch -gebruik moet belonen met belastingvrijstellingen. Jammer dat slechts drie partijen betonen dit inzicht te hebben (D66, GroenLinks en de PVV), de rest stemt gewoon voor zo'n motie voor de bühne als je het mij vraagt.quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:44 schreef Bart-Willem het volgende:
De hobby-oldtimers blijven dus belastingvrij!
Oorzaak gevolg. De kamer zou natuurlijk ook eens een keer de hand in eigen boezem kunnen steken en zich gaan afvragen waarom mensen een dergelijke truc verzinnen.quote:De Kamer is het ermee eens dat oldtimers niet moeten worden misbruikt om onder de wegenbelasting uit te komen. Maar de meerderheid wil dat mensen die de auto voor hun hobby gebruiken en er maar weinig in rijden, alsnog worden vrijgesteld.
Precies dit lost het probleem vanzelf op, over 5 jaar zie je dan echt geen 190d's meer rondrijden hoor.quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Nee, veel simpeler is gewoon de regels te laten zoals die waren, voor 1987 oldtimer en de rest niet meer. Naarmate de jaren dan vorderen liggen er steeds meer op de sloop of in het museum. Er wordt een probleem gemaakt om niets... en zoveel geld valt hier ook weer niet te halen.
quote:Op dinsdag 20 november 2012 21:04 schreef Elvander het volgende:
Precies dit lost het probleem vanzelf op, over 5 jaar zie je dan echt geen 190d's meer rondrijden hoor.
Dat zeg ik al veel vaker ja.quote:Op dinsdag 20 november 2012 21:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oorzaak gevolg. De kamer zou natuurlijk ook eens een keer de hand in eigen boezem kunnen steken en zich gaan afvragen waarom mensen een dergelijke truc verzinnen.
Dit is weer slecht nieuws voor de oldtimers van de toekomst.quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Nee, veel simpeler is gewoon de regels te laten zoals die waren, voor 1987 oldtimer en de rest niet meer. Naarmate de jaren dan vorderen liggen er steeds meer op de sloop of in het museum. Er wordt een probleem gemaakt om niets... en zoveel geld valt hier ook weer niet te halen.
En dan heb je over een paar jaar dus geen rijdend erfgoed meer...quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Nee, veel simpeler is gewoon de regels te laten zoals die waren, voor 1987 oldtimer en de rest niet meer. Naarmate de jaren dan vorderen liggen er steeds meer op de sloop of in het museum. Er wordt een probleem gemaakt om niets... en zoveel geld valt hier ook weer niet te halen.
'belonen'. Dude, 'belonen'..alsof het een soort vanzelfsprekend recht is dat de overheid hier geld uit moet slepen. Ga je mond spoelen, wat een eufemistisch taalgebruik.quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:47 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Nogal voorbarige conclusie, het valt immers te verwachten dat het maken van zo'n onderscheid (tussen "hobby" en "regelmatig gebruik", waartussen je an sich al een moeilijke lijn kan trekken) voor de overheid kostbaar wordt (hoe bepaald je dat? hoe moet je dat controleren? etc.). Veel simpeler is het gewoon overal belasting over te voeren, en dat is naar mijn mening ook gewoon volkomen terecht omdat je autobezit noch -gebruik moet belonen met belastingvrijstellingen. Jammer dat slechts drie partijen betonen dit inzicht te hebben (D66, GroenLinks en de PVV), de rest stemt gewoon voor zo'n motie voor de bühne als je het mij vraagt.
De overheid moet allerlei compenserende maatregelen betalen voor zaken die veroorzaakt worden door autorijders (luchtvervuiling, gezondheidsschade, natuurverlies) en natuurlijk de infrastructuur zelf, dus ja, automobilisten mogen daar allemaal aan meebetalen. Als je dat niet hoeft omdat je blik voor een bepaalde datum is gebouwd vind ik dat nogal raar, gezien je op individueel niveau bovengemiddeld bijdraagt aan allerlei zaken als luchtvervuiling e.d.quote:Op dinsdag 20 november 2012 21:17 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
'belonen'. Dude, 'belonen'..alsof het een soort vanzelfsprekend recht is dat de overheid hier geld uit moet slepen. Ga je mond spoelen, wat een eufemistisch taalgebruik.
zolang er meer van het binnenkomende geld naar de algemene middelen gaat ipv naar autogerelateerde zaken (zowel infrastructuur als milieugerelateerde zaken) vind ik dat geen hout snijden.quote:Op dinsdag 20 november 2012 21:28 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
De overheid moet allerlei compenserende maatregelen betalen voor zaken die veroorzaakt worden door autorijders (luchtvervuiling, gezondheidsschade, natuurverlies) en natuurlijk de infrastructuur zelf, dus ja, automobilisten mogen daar allemaal aan meebetalen. Als je dat niet hoeft omdat je blik voor een bepaalde datum is gebouwd vind ik dat nogal raar, gezien je op individueel niveau bovengemiddeld bijdraagt aan allerlei zaken als luchtvervuiling e.d.
Een individuele heffing zou wellicht eerlijker zijn maar dat is schijnbaar ook weer niet goed (rekeningrijden/kilometerheffing). Dan maar allemaal hetzelfde betalen hè.
Als alle inkomsten uit het autorijden gebruikt zouden worden voor infra en zijdelingse oorzaken van het autogebruik dan zou het een stuk goedkoper moeten worden. Ik meen dat hooguit de helft van de wegenbelasting in de infra gestoken wordt. De rest van alle zijdelingse belastingen, accijnzen, boetes etc. reken ik niet eens mee.quote:Op dinsdag 20 november 2012 21:28 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
De overheid moet allerlei compenserende maatregelen betalen voor zaken die veroorzaakt worden door autorijders (luchtvervuiling, gezondheidsschade, natuurverlies) en natuurlijk de infrastructuur zelf, dus ja, automobilisten mogen daar allemaal aan meebetalen. Als je dat niet hoeft omdat je blik voor een bepaalde datum is gebouwd vind ik dat nogal raar, gezien je op individueel niveau bovengemiddeld bijdraagt aan allerlei zaken als luchtvervuiling e.d.
Een individuele heffing zou wellicht eerlijker zijn maar dat is schijnbaar ook weer niet goed (rekeningrijden/kilometerheffing). Dan maar allemaal hetzelfde betalen hè.
dat dus. Het is niet voor niets van 'wegenbelasting' naar 'motorrijtuigenbelasting' gegaan.quote:Op dinsdag 20 november 2012 21:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als alle inkomsten uit het autorijden gebruikt zouden worden voor infra en zijdelingse oorzaken van het autogebruik dan zou het een stuk goedkoper moeten worden. Ik meen dat hooguit de helft van de wegenbelasting in de infra gestoken wordt. De rest van alle zijdelingse belastingen, accijnzen, boetes etc. reken ik niet eens mee.
Niet ingaan op dit persoon, deze houdt er een aparte mening op na en moet heel PTA hiermee bevuilen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 21:28 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
De overheid moet allerlei compenserende maatregelen betalen voor zaken die veroorzaakt worden door autorijders (luchtvervuiling, gezondheidsschade, natuurverlies) en natuurlijk de infrastructuur zelf, dus ja, automobilisten mogen daar allemaal aan meebetalen. Als je dat niet hoeft omdat je blik voor een bepaalde datum is gebouwd vind ik dat nogal raar, gezien je op individueel niveau bovengemiddeld bijdraagt aan allerlei zaken als luchtvervuiling e.d.
Een individuele heffing zou wellicht eerlijker zijn maar dat is schijnbaar ook weer niet goed (rekeningrijden/kilometerheffing). Dan maar allemaal hetzelfde betalen hè.
Jij inmiddels al wat feiten opgezocht om jouw mening te staven? Als ik dat wel doe wordt het ineens opvallend stil van jouw kant...quote:Op dinsdag 20 november 2012 21:45 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Niet ingaan op dit persoon, deze houdt er een aparte mening op na en moet heel PTA hiermee bevuilen.
Noem eens wat.quote:Op dinsdag 20 november 2012 22:10 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Jij inmiddels al wat feiten opgezocht om jouw mening te staven? Als ik dat wel doe wordt het ineens opvallend stil van jouw kant...
Dat heb ik geloof ik eerder in dit topic uiteengezet, en ook nog één ander misschien. Verder zit ik meestal in het Treinentopic namelijkquote:
Wel degelijk, rij zelf een w123 dus ik ken de kwaliteit van dit soort auto's heus wel.quote:
En dat is erg omdat...?quote:Op dinsdag 20 november 2012 21:12 schreef Sloggi het volgende:
[..]
En dan heb je over een paar jaar dus geen rijdend erfgoed meer...
De straat enorm word vervuild met allemaal hetzelfde soort saaiheidquote:
Voor het straatbeeld maakt het niet uit wat voor auto's er staanquote:Op dinsdag 20 november 2012 22:48 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
De straat enorm word vervuild met allemaal hetzelfde soort saaiheid
Het is niet erg netjes om je eigen mening als een feit over te brengen, is het wel?quote:Op dinsdag 20 november 2012 23:13 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Voor het straatbeeld maakt het niet uit wat voor auto's er staan ;). Niet voor niets zijn er vernieuwingen als centrale parkeerplaatsen voorin/tussen straten om de straat zelf zoveel mogelijk autoloos te houden (tevens veiliger en gezonder).
achgossiequote:Op dinsdag 20 november 2012 23:06 schreef CarbonC het volgende:
Dus omdat sommige mensen oude auto's mooi vinden om naar te kijken moet iedereen opgezadeld worden met onnodige stank, vervuiling en onveiligheid?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |