abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119450914
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 23:32 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Het is niet erg netjes om je eigen mening als een feit over te brengen, is het wel?

Tevens merk ik hier lokaal nog niks van jouw parkeervoorzieningen, doet er dus ook niet ter sprake
Je moet "ik vind" overal voor typen? Mag je zelf ook wel doen dan ;):
quote:
De straat enorm word vervuild met allemaal hetzelfde soort saaiheid
Overigens is wel aangetoond dat autoloze straat door de gemiddelde burger als de meest prettige straat wordt ervaren. Die vernieuwingen die ik bedoelde kunnen natuurlijk niet overal zomaar ingevoerd worden, maar je ziet het her en der wel terugkomen. Een goed voorbeeld is altijd succesnummer Houten waar de fiets centraal staat in de ruimtelijke inrichting. Auto's staan zoveel mogelijk op centrale parkeerplaatsen en moeten vrijwel altijd via de ringweg rijden, fietsers staan voor de deur en kunnen overal snel en met voorrang binnendoor. Hoewel ik nu wat van het onderwerp begin af te drijven (A)

[ Bericht 4% gewijzigd door HeavenSmiles op 20-11-2012 23:45:10 ]
pi_119451127
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 23:39 schreef HeavenSmiles het volgende:

[..]

Je moet "ik vind" overal voor typen? Mag je zelf ook wel doen dan ;):


[..]

Overigens is wel aangetoond dat autoloze straat door de gemiddelde burger als de meest prettige straat wordt ervaren. Die vernieuwingen die ik bedoelde kunnen natuurlijk niet overal zomaar ingevoerd worden, maar je ziet het her en der wel terugkomen. Een goed voorbeeld is altijd succesnummer Houten waar de fiets centraal staat in de ruimtelijke inrichting. Auto's staan zoveel mogelijk op centrale parkeerplaatsen staan en worden praktisch altijd naar de ringweg geleid i.p.v. dat ze overal binnendoor rijden, dat is voorbehouden aan fietsers. Meer mensen op de fiets, meer veiligheid en schonere lucht is het resultaat!
Mijn antwoord kon ik weldegelijk als feit neerleggen

We hebben hier niet eens een snelweg op 20km radius, welke ringweg wil je over leiden?

Maar even dan met jouw argument, besef je je wel dat zonder de momenteel hoge kosten van het autogebruik jouw paradijsje nooit gefinancierd had kunnen worden?

En fietsers en veiligheid zou ik ook niet zomaar aan elkaar koppelen, er is nergens een minder oplettende verkeersgebruiker te vinden dan een fietser.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_119451283
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 23:47 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Mijn antwoord kon ik weldegelijk als feit neerleggen

We hebben hier niet eens een snelweg op 20km radius, welke ringweg wil je over leiden?

Maar even dan met jouw argument, besef je je wel dat zonder de momenteel hoge kosten van het autogebruik jouw paradijsje nooit gefinancierd had kunnen worden?

En fietsers en veiligheid zou ik ook niet zomaar aan elkaar koppelen, er is nergens een minder oplettende verkeersgebruiker te vinden dan een fietser.
Deze discussie hoort hier niet, maar ja, waarom überhaupt reageren als je gelooft dat Houten is aangelegd met belastinggeld van automobilisten :')
pi_119451471
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 23:52 schreef HeavenSmiles het volgende:

[..]

Deze discussie hoort hier niet, maar ja, waarom überhaupt reageren als je gelooft dat Houten is aangelegd met belastinggeld van automobilisten :')
Kan me niet schelen met welk kutargument je nu weer komt, ik ben wel blij dat je tot je conclusie bent gekomen. :)
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  woensdag 21 november 2012 @ 00:52:28 #105
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_119452868
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 23:56 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Kan me niet schelen met welk kutargument je nu weer komt, ik ben wel blij dat je tot je conclusie bent gekomen. :)
Conclusies luiden vaak het einde in van discussies, en daar deze nogal offtopic is, gaarne ook daarbij laten.

ONTOPIC!
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_119452918
Alle 190'ers dubbel belasten, dat zal ze leren >:)
Wel afblijven van de Golf 2tjes natuurlijk })
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_119456293
Die past zo in het rijtje met de 190D's en Audi 100 diesels. Eveneens geliefd bij buitenlanders omdat goedkoop.

En voordat je begint te steigeren; ik zie ze hier met handenvol rondrijden, Golfjes 2 en Jetta's diesel met jonge berbers erin.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119460596
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 22:21 schreef Elvander het volgende:

[..]

Wel degelijk, rij zelf een w123 dus ik ken de kwaliteit van dit soort auto's heus wel.
Daarbij is een 190d geen w124 maar een w201.
Je hebt gelijk, ik had de 200D in mijn hoofd. Zelf heb ik ook een W123 (1977).

quote:
Vervolgens onderhouden al die belastingontduikers hun auto's niet maar raggen ze ze af, dus na 5 jaar zijn er echt een heel aantal verschwunden hoor.
Op die manier, maar dan nog. In vijf jaar tijd afraggen moet je je best voor doen.
pi_119460703
Nou ik zie er een hoop rijden met fikse roest en als je zo'n auto rijdt omdat het goedkoop is dan is het op laten knappen van zo'n auto natuurlijk niet de bedoeling.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 21 november 2012 @ 13:34:22 #110
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_119462291
quote:
7s.gif Op woensdag 14 november 2012 16:19 schreef lipjes het volgende:

[..]

Ik vind de lucht van de oudere auto's juist wel wat hebben.
Of het wat heeft weet ik niet maar ik weet wel wat je er van krijgt : longkanker
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 21 november 2012 @ 13:50:23 #111
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_119463045
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 23:47 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Mijn antwoord kon ik weldegelijk als feit neerleggen

We hebben hier niet eens een snelweg op 20km radius, welke ringweg wil je over leiden?

Maar even dan met jouw argument, besef je je wel dat zonder de momenteel hoge kosten van het autogebruik jouw paradijsje nooit gefinancierd had kunnen worden?
Autogebruik levert veel op maar kost ook héél veel door maatschappelijke kosten die je wellicht niet direct zou bedenken.

Dan kan je denken aan ziekenhuisopnames na verkeersongevallen (alleen al ruim 900 per jaar in alleen Amsterdam) en het aantal verkeersdoden (rond de 750 per jaar), het aantal astma patienten, het aantal mensen dat indirect overlijdt door verkeerslawaai (bron), het moeten bouwen van parkeervoorzieningen, het minder leefbaar worden van wijken etc.

quote:
En fietsers en veiligheid zou ik ook niet zomaar aan elkaar koppelen, er is nergens een minder oplettende verkeersgebruiker te vinden dan een fietser.
De nummer 1 oorzaak van verkeersdoden is immers ook de fietser ja.

:') _O-
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_119463133
Inderdaad had laatst ook een near-death-experience. Ik werd in m'n iQ bijna aangereden door een fietser. :')
Facts don't care about your feelings
pi_119463248
Nog niet gepost hier volgens mij;

quote:
Goed nieuws: een ruime meerderheid van de Tweede Kamer heeft dinsdag kenbaar gemaakt dat het de MRB-vrijstelling voor klassiekers, die hobbymatig worden gebruikt, overeind wil houden.

De Tweede Kamer wil de groep liefhebbers ontzien die selectief gebruik maakt van zijn klassieker. SP-Kamerlid Farshad Bashir had een motie ingediend over het voorgenomen plan om de MRB-vrijstelling voor klassiekers af te schaffen, en vond daarvoor veel bijval van de Tweede Kamer. De Kamer vindt dat de regering nu moet gaan nadenken om het dagelijks gebruik van de klassieker te ontmoedigen.

30- of 60-dagen kaart
De massale steunbetuigingen van klassiekerliefhebbers én het overleg van belangenorganisaties BOVAG, ANWB, FEHAC en KNAC met het ministerie lijken nu toch écht zijn vruchten af te werpen. Staatssecretaris Financiën Frans Weekers liet eerder weten te werken aan een regeling om voor klassiekers een 30- of 60-dagen kaart in te voeren.
pi_119463909
1..mensen odtimer is juist goed voor mensen die onder ons minder bedeeld zijn als ze geld genoeg hadden zouden ze ook nieuwe autos rijden .

2. mensen die zeuren over de oldtimers dat ze geen belasting betalen moeten zelf ook maar een oldtimer kunnen ze ook lekker belastingvrij rijden ipv zeuren duhhh.

3. milieu overwegingen bla bla minder geld uitgeven aan derdewereld landen die toch niet naar mensen zelf gaat maar naar de zakke vullers daar.

4. laat ons met rust
  woensdag 21 november 2012 @ 14:21:35 #115
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119464297
quote:
14s.gif Op woensdag 21 november 2012 13:54 schreef Anne het volgende:
Nog niet gepost hier volgens mij;

[..]

Wat stel ik me voor bij die 30 dagen kaart? Dat wordt een administratief gedrocht als dat moet worden bijgehouden.
Is het wellicht een optie om een soort strippenkaart te maken? Je schrijft de datum dat je rijdt op de strippenkaart, legt die in de kofferbak zodat je er niet bij kan, en bij controle (kleine pakkans) laat je hem zien. Bij fraude een boete van bijvoorbeeld alle gemiste motorrijtuigenbelasting + 100% betalen.
Dan krijg je daarna de "maar ik was het vergeten, eerlijk waar"-verhalen...
censuur :O
pi_119464362
Ik zie het voordeel van zo'n kaart ook niet. De handhaving hiervan wordt een enorm bureaucratisch papiermonster met de bijbehorende inefficiëntie en uiteraard een horde ambtenaren om de zooi te controleren. Niet echt kostenbesparend in tijden van crisis.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 21 november 2012 @ 14:34:12 #117
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119464738
Alternatief: belastingvrije voertuigen mogen alleen op zondag rijden! Dan worden ze zeker niet dagelijks gebruikt, en alleen op momenten dat wegen over het algemeen rustig zijn.
Prima voor de hobby, prima voor de jaarlijkse toertocht, maar als je op een mooie maandagochtend wil rijden betaal je gewoon belasting.
Dit valt mooi te combineren met de antieke kleur kentekenplaat: blauwe platen ==> alleen op zondag.
censuur :O
pi_119464808
quote:
14s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:10 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Die past zo in het rijtje met de 190D's en Audi 100 diesels. Eveneens geliefd bij buitenlanders omdat goedkoop.

En voordat je begint te steigeren; ik zie ze hier met handenvol rondrijden, Golfjes 2 en Jetta's diesel met jonge berbers erin.
Hier ook. En nog meer 190D's en 200D's (W124). In de eerste helft van dit jaar zijn er meer dan 1100 W124's geimporteerd!!! :')
pi_119464917
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:11 schreef G-men het volgende:
1..mensen odtimer is juist goed voor mensen die onder ons minder bedeeld zijn als ze geld genoeg hadden zouden ze ook nieuwe autos rijden .
Wat een BS. Een goedkoop koektrommeltje is echt goedkoper hoor, zowel qua verbruik als qua onderhoud.
quote:
2. mensen die zeuren over de oldtimers dat ze geen belasting betalen moeten zelf ook maar een oldtimer kunnen ze ook lekker belastingvrij rijden ipv zeuren duhhh.
Waar slaat dit nou weer op?? Moet ik ook maar gaan roken als ik last heb van de rook van anderen. Je komt nogal egoistisch over.
quote:
3. milieu overwegingen bla bla minder geld uitgeven aan derdewereld landen die toch niet naar mensen zelf gaat maar naar de zakke vullers daar.
Ik zie niet in wat deze lokale milieuvervuiling, die met name in de steden voor veel luchtwegproblemen (astma etc.) zorgt te maken heeft met derde wereld landen :?
quote:
4. laat ons met rust
=> Viervoudige poep.
pi_119464929
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:34 schreef RemcoDelft het volgende:
Alternatief: belastingvrije voertuigen mogen alleen op zondag rijden! Dan worden ze zeker niet dagelijks gebruikt, en alleen op momenten dat wegen over het algemeen rustig zijn.
Prima voor de hobby, prima voor de jaarlijkse toertocht, maar als je op een mooie maandagochtend wil rijden betaal je gewoon belasting.
Dit valt mooi te combineren met de antieke kleur kentekenplaat: blauwe platen ==> alleen op zondag.
Dit vind ik geen slecht voorstel.
pi_119465112
Alleen op zondag is wel wat lastig ivm APK en onderhoudsbeurten bij een garage. Ook zijn er genoeg mensen die werken op zondag, denk aan mensen in de horeca bijvoorbeeld, en die hun 'weekend' op maandag en dinsdag hebben.
pi_119465526
Mensen gewoon de keuze geven:

• 1. Belasting betalen dus altijd je auto mogen gebruiken

• 2. Geen belasting (of bv. kwarttarief) betalen en je auto mogen gebruiken van april tot en met september. Buiten deze periode mag de auto niet op de openbare weg zijn.

Eenvoudig te controleren, veel liefhebbers hebben hun auto in de winter toch in de stalling staan.
  woensdag 21 november 2012 @ 15:05:10 #123
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119465786
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:45 schreef Scrutinizer het volgende:
Alleen op zondag is wel wat lastig ivm APK en onderhoudsbeurten bij een garage.
APK is een lastige inderdaad. Nouja, ook dat is op te lossen: de eerste week van juli (ik noem maar wat, als veel mensen toch op vakantie zijn) mag je de hele week met je oldtimer rijden.

quote:
Ook zijn er genoeg mensen die werken op zondag, denk aan mensen in de horeca bijvoorbeeld, en die hun 'weekend' op maandag en dinsdag hebben.
Zo heb je altijd uitzonderingen... Het doel is neem ik aan om de regeling goedkoop in stand te houden, dan hebben sommige mensen nou eenmaal pech. Daar ontkom je niet aan zonder een enorme bureaucratie eromheen op te zetten, en dat lijkt me ongewenst.
censuur :O
pi_119466116
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:57 schreef noutie het volgende:
Mensen gewoon de keuze geven:

• 1. Belasting betalen dus altijd je auto mogen gebruiken

• 2. Geen belasting (of bv. kwarttarief) betalen en je auto mogen gebruiken van april tot en met september. Buiten deze periode mag de auto niet op de openbare weg zijn.

Eenvoudig te controleren, veel liefhebbers hebben hun auto in de winter toch in de stalling staan.
April t/m oktober.

Dat zou een betere regeling zijn.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119466166
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:05 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

APK is een lastige inderdaad. Nouja, ook dat is op te lossen: de eerste week van juli (ik noem maar wat, als veel mensen toch op vakantie zijn) mag je de hele week met je oldtimer rijden.
De oldtimerspecialist heeft dan een hele drukke week en de rest van het jaar moet hij zijn vrije zondag opgeven om alle klanten die hun auto komen halen of brengen te ontvangen.
quote:
[..]

Zo heb je altijd uitzonderingen... Het doel is neem ik aan om de regeling goedkoop in stand te houden, dan hebben sommige mensen nou eenmaal pech. Daar ontkom je niet aan zonder een enorme bureaucratie eromheen op te zetten, en dat lijkt me ongewenst.
Wel lullig voor die mensen die werken om het anderen in hun vrije tijd naar de zin te maken. Maar ja, dan moet je maar geen uitzondering zijn dus.
pi_119466263
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:39 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Wat een BS. Een goedkoop koektrommeltje is echt goedkoper hoor, zowel qua verbruik als qua onderhoud.

[..]

Waar slaat dit nou weer op?? Moet ik ook maar gaan roken als ik last heb van de rook van anderen. Je komt nogal egoistisch over.

[..]

Ik zie niet in wat deze lokale milieuvervuiling, die met name in de steden voor veel luchtwegproblemen (astma etc.) zorgt te maken heeft met derde wereld landen :?

[..]

=> Viervoudige poep.
Rot een eind op joh, hij heeft volkomen gelijk.. En jou onderbouwingen slaan nergens op, als jij jaloers bent dat ik rook, wilt niet zeggen dat jij dat niet mag en dus gaat zeuren, nee.. Steek er ook eentje op! :{

Een goedkoop koektrommeltje zou ik niet willen hebben, ik heb meer plezier aan mijn Golfje 2 uit 85 dan de Daewoo Matiz uit 2002 van mijn opa met zijn 1 op 14 rijdende naaimachine motor 1.0 3cil, :/

Je blaat alleen maar, scherp je onderbouwingen eens beter aan.. ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  woensdag 21 november 2012 @ 15:28:37 #127
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119466582
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:15 schreef Scrutinizer het volgende:
De oldtimerspecialist heeft dan een hele drukke week en de rest van het jaar moet hij zijn vrije zondag opgeven om alle klanten die hun auto komen halen of brengen te ontvangen.
Nouja, dan breng je hem op zondag, kan-ie er de hele week aan sleutelen, en haal je hem een week later weer op. Dat valt allemaal te regelen.

quote:
Wel lullig voor die mensen die werken om het anderen in hun vrije tijd naar de zin te maken. Maar ja, dan moet je maar geen uitzondering zijn dus.
Net zoals het lullig is voor de mensen die belasting moeten betalen voor de auto waarmee ze naar hun werk rijden. Feit is: belasting betalen is lullig!
censuur :O
  woensdag 21 november 2012 @ 15:49:18 #128
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_119467299
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:11 schreef G-men het volgende:
1..mensen odtimer is juist goed voor mensen die onder ons minder bedeeld zijn als ze geld genoeg hadden zouden ze ook nieuwe autos rijden .
1) als je geen geld hebt voor een auto moet je gaan fietsen. Het is geen godvergeven recht dat je auto moet rijden ofzo.
2) Als je geen geld hebt moet je ZEKER geen oldtimer gaan rijden want je loopt leeg aan brandstofkosten en onderhoud. (en ja ik heb ervaring)

quote:
4. laat ons met rust
Ons? Ons is de turk in de mercedes of de oldtimer liefhebber?

quote:
2s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:18 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Een goedkoop koektrommeltje zou ik niet willen hebben, ik heb meer plezier aan mijn Golfje 2 uit 85 dan de Daewoo Matiz uit 2002 van mijn opa met zijn 1 op 14 rijdende naaimachine motor 1.0 3cil, :/

Je blaat alleen maar, scherp je onderbouwingen eens beter aan.. ;)
Prima als jij in je golf uit 85 wilt rijden, geen hond die je tegenhoudt MAAR (!) als je hem dagelijks gebruikt moet je gewoon wegenbelasting betalen en niet een regeling misbruiken die daar niet voor bedoeld is.

[ Bericht 18% gewijzigd door Metro2005 op 21-11-2012 15:55:27 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_119470181
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:49 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

1) als je geen geld hebt voor een auto moet je gaan fietsen. Het is geen godvergeven recht dat je auto moet rijden ofzo.
2) Als je geen geld hebt moet je ZEKER geen oldtimer gaan rijden want je loopt leeg aan brandstofkosten en onderhoud. (en ja ik heb ervaring)

[..]

Ons? Ons is de turk in de mercedes of de oldtimer liefhebber?

[..]

Prima als jij in je golf uit 85 wilt rijden, geen hond die je tegenhoudt MAAR (!) als je hem dagelijks gebruikt moet je gewoon wegenbelasting betalen en niet een regeling misbruiken die daar niet voor bedoeld is.

Ik ben de Turk in de Golf, knap dat jij zoveel Turken kent in Mercedesen, ben je niet in de war met Hollanders/Kampers of Marokkanen?

En ik rij met mijn Golf van meeting na meeting, elke vrijdag ook een lokale meeting.

Ook gebruik ik het om af en toe door het land heen te cruisen, ben er mee helemaal naar de John Carter Fok!-Meet mee gereden (220km), vervolgens doorgereden naar Zandvoort en ff voor de lol op en neer gereden op de afsluitdijk..
Ik rij er geen woon-werk verkeer mee, maar rij er mee wanneer het mij zint, dat kan tussen de 10 a 15.000km per jaar zijn..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_119471372
vieze nare stinkbank die ons land vervuilt!

einz einz

(sorry moest ff :@)
  woensdag 21 november 2012 @ 18:14:36 #131
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_119472566
quote:
2s.gif Op woensdag 21 november 2012 17:09 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Ik ben de Turk in de Golf, knap dat jij zoveel Turken kent in Mercedesen, ben je niet in de war met Hollanders/Kampers of Marokkanen?

En ik rij met mijn Golf van meeting na meeting, elke vrijdag ook een lokale meeting.

Ook gebruik ik het om af en toe door het land heen te cruisen, ben er mee helemaal naar de John Carter Fok!-Meet mee gereden (220km), vervolgens doorgereden naar Zandvoort en ff voor de lol op en neer gereden op de afsluitdijk..
Ik rij er geen woon-werk verkeer mee, maar rij er mee wanneer het mij zint, dat kan tussen de 10 a 15.000km per jaar zijn..
Dus net zoveel als het gemiddelde aantal kilometers dat iedereen maakt. Is het dan zo vreemd dat je wegenbelasting moet betalen net als iedereen?

En ja ik ken behoorlijk veel turken en marokkanen met oude mercedesssen ja :')
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_119472741
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 18:14 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dus net zoveel als het gemiddelde aantal kilometers dat iedereen maakt. Is het dan zo vreemd dat je wegenbelasting moet betalen net als iedereen?

En ja ik ken behoorlijk veel turken en marokkanen met oude mercedesssen ja :')
Wat voor gemiddeld aantal kilometers als iedereen..? :')

Waarom zo jaloers dat de een zonder en de een met belasting rijdt? Wij hebben 3 auto's wat goed genoeg voor 2000 euro belasting per jaar is, en dan mag ik geen belasting vrije cruise auto hebben..?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_119473265
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 18:14 schreef Metro2005 het volgende:

Dus net zoveel als het gemiddelde aantal kilometers dat iedereen maakt. Is het dan zo vreemd dat je wegenbelasting moet betalen net als iedereen?
De grootste gunst is weer afgunst lees ik alweer... Ja maar hij betaalt niet en ikkuh wel!!! Het is niet eerlijk!!!!

Heb je ook zoveel problemen met die nieuwe "zuinige" auto's die vrijgesteld van MRB zijn?
pi_119482246
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:21 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wat stel ik me voor bij die 30 dagen kaart? Dat wordt een administratief gedrocht als dat moet worden bijgehouden.
Is het wellicht een optie om een soort strippenkaart te maken? Je schrijft de datum dat je rijdt op de strippenkaart, legt die in de kofferbak zodat je er niet bij kan, en bij controle (kleine pakkans) laat je hem zien. Bij fraude een boete van bijvoorbeeld alle gemiste motorrijtuigenbelasting + 100% betalen.
Dan krijg je daarna de "maar ik was het vergeten, eerlijk waar"-verhalen...
quote:
14s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:23 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik zie het voordeel van zo'n kaart ook niet. De handhaving hiervan wordt een enorm bureaucratisch papiermonster met de bijbehorende inefficiëntie en uiteraard een horde ambtenaren om de zooi te controleren. Niet echt kostenbesparend in tijden van crisis.
Aanmelden per telefoon/internet/app. Belastingdienst heeft een tabel met mrb-vrije auto;s, aangemelde auto;s worden voor die dag uit de tabel gehaald. Een scanauto gaat scannen of verkeerscontrole matched de tabel aan de rijdende auto, klaar. De pakkans is klein en ja, er zullen altijd overtreders zijn, maar dat geld voor bijna alle verkeersregels.

Kunnen ze wat mij betreft ook het kwarttarief voor campers afschaffen en hieraan toevoegen. Zat misbruikers die nu een grote Chevy Van of Ford Econoline rijden met goedkoop hefdakje het hele jaar rondkarren.

En over Turq zijn Golfje, ik geloof echt dat Turq een liefhebber is, getuige het aantal uren en uries die in de roestige e36 gestoken waren. Maar hoewel die zijn golfje koestert, de regeling is nog steeds niet bedoelt om goedkoop kilometers te maken, zeker niet met een niet-orgineel blokje erin dat de bejaarde Wolfsburger in voor 1986 onhaalbare tijden kan laten versnellen.
.
pi_119491761
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 21:32 schreef Fer het volgende:

En over Turq zijn Golfje, ik geloof echt dat Turq een liefhebber is, getuige het aantal uren en uries die in de roestige e36 gestoken waren. Maar hoewel die zijn golfje koestert, de regeling is nog steeds niet bedoelt om goedkoop kilometers te maken, zeker niet met een niet-orgineel blokje erin dat de bejaarde Wolfsburger in voor 1986 onhaalbare tijden kan laten versnellen.
Mijn BMW heeft helemaal geen roest.. :') Ben een van de gelukkigen zonder roest aan/in de wielkasten zoals elk ander E36.. :P

En ik koester mijn 85er golf met een moderne nieuwere blok met 5x meer vermogen dan origineel..
Ik hou van de souplesse en vermogen, evenals de schakeluiheid en de turbo wanneer hij inkickt, dit allemaal zorgt ook voor een schonere uitstoot, maar ook goedkopere kilometers, ik rij 1 op 13 met snelle rijstijl en 1 op 20 snelweg.. En dit met 180PK, nu wil ik er 100Pk bij doen.. :)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_119494660
Maar, terug naar het onderwerp, je hebt een eigen projecttopic turq.

Nu bekend is dat de vrijstelling blijft/aangepast wordt, dan neem ik aan dat er voorlopig nog weinig gebeurd.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119494900
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 18:31 schreef AchJa het volgende:

[..]

De grootste gunst is weer afgunst lees ik alweer... Ja maar hij betaalt niet en ikkuh wel!!! Het is niet eerlijk!!!!

Heb je ook zoveel problemen met die nieuwe "zuinige" auto's die vrijgesteld van MRB zijn?
Inderdaad ja, dat vind ik net zo raar.
Bovendien is het geen afgunst want ik heb momenteel niet eens een auto, en weet je waarom? Omdat ik het schijtzat was om voor die paar duizend kilometer per jaar (3-4.000km per jaar) die ik met de auto maakte in dit land elke maand 43 euro wegenbelasting op te hoesten.

quote:
2s.gif Op woensdag 21 november 2012 18:18 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Wat voor gemiddeld aantal kilometers als iedereen..? :')
Er staat tussen de 10 en 15.000km per jaar, gemiddeld rijden we in dit land 15.000km per jaar.

quote:
Waarom zo jaloers dat de een zonder en de een met belasting rijdt? Wij hebben 3 auto's wat goed genoeg voor 2000 euro belasting per jaar is, en dan mag ik geen belasting vrije cruise auto hebben..?
Omdat het hele wegenbelasting stelsel zo flink ondermijnd wordt en het 'de vervuiler betaald' principe compleet om zeep is.
Iemand in een oude stinkende walmende kankerverwekkende oldtimer diesel die 50.000 km per jaar rijdt betaald niks.
Iemand in een pruis of zuinig ecodieseltje die 50.000 km per jaar rijdt betaald niks

Opa die 2.000km per jaar rijdt in zijn suzuki alto uit 2005 die betaald de volle mep aan MRB
Henk en ingrid die een wat zwaardere 7 zitter hebben ivm de kinderen maar voornamelijk alles op de fiets doen om het milieu te ontzien betalen ook de volle mep aan MRB

Ik vind dat enorm krom.

Enige echte oplossing IMHO: Kilometerheffing. Ben je van ál het gezeik af. Oldtimers, ecohokjes, straks electrische auto's (waar geen accijns voor betaald wordt straks want: stroom) etc.
Eerlijker (veelrijder betaald veel, weinigrijder betaald weinig) en makkelijker want geen uitzonderingen.

[ Bericht 31% gewijzigd door Metro2005 op 22-11-2012 09:53:55 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_119506817
quote:
14s.gif Op donderdag 22 november 2012 09:33 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Maar, terug naar het onderwerp, je hebt een eigen projecttopic turq.

Nu bekend is dat de vrijstelling blijft/aangepast wordt, dan neem ik aan dat er voorlopig nog weinig gebeurd.
Dat is wat jij denkt, ik heb zoveel dingen gedaan en aangepast en geld/energie etc.. aan uitgegeven dat ik wel genoodzaakt ben om het af te maken.. ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_119506874
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 09:45 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Inderdaad ja, dat vind ik net zo raar.
Bovendien is het geen afgunst want ik heb momenteel niet eens een auto, en weet je waarom? Omdat ik het schijtzat was om voor die paar duizend kilometer per jaar (3-4.000km per jaar) die ik met de auto maakte in dit land elke maand 43 euro wegenbelasting op te hoesten.
Dan haal je toch een oldtimer? Betaal je geen belasting en kun je de auto gebruiken wanneer het jou uitkomt.. ;)
quote:
[..]

Er staat tussen de 10 en 15.000km per jaar, gemiddeld rijden we in dit land 15.000km per jaar.
Meetings liggen niet bepaald om de hoek, ik reis veel van ze gewoon af al is het aan de andere kant van Nederland.. ;)
quote:
[..]

Omdat het hele wegenbelasting stelsel zo flink ondermijnd wordt en het 'de vervuiler betaald' principe compleet om zeep is.
Iemand in een oude stinkende walmende kankerverwekkende oldtimer diesel die 50.000 km per jaar rijdt betaald niks.
Iemand in een pruis of zuinig ecodieseltje die 50.000 km per jaar rijdt betaald niks

Opa die 2.000km per jaar rijdt in zijn suzuki alto uit 2005 die betaald de volle mep aan MRB
Henk en ingrid die een wat zwaardere 7 zitter hebben ivm de kinderen maar voornamelijk alles op de fiets doen om het milieu te ontzien betalen ook de volle mep aan MRB

Ik vind dat enorm krom.

Enige echte oplossing IMHO: Kilometerheffing. Ben je van ál het gezeik af. Oldtimers, ecohokjes, straks electrische auto's (waar geen accijns voor betaald wordt straks want: stroom) etc.
Eerlijker (veelrijder betaald veel, weinigrijder betaald weinig) en makkelijker want geen uitzonderingen.

Ja, en zo'n GPS ding gaat dus niet in mijn auto komen, en anders wordt het rijden met een Jammer.. ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zaterdag 1 december 2012 @ 17:04:58 #140
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_119815891
Enquete van de FEHAC:

http://fehac.communicationmaster.nl/50/?m=9e9UPA5luSgo&;a=9e979ZMWiNReQ

Graag invullen :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_119816991
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 09:45 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Inderdaad ja, dat vind ik net zo raar.
Bovendien is het geen afgunst want ik heb momenteel niet eens een auto, en weet je waarom? Omdat ik het schijtzat was om voor die paar duizend kilometer per jaar (3-4.000km per jaar) die ik met de auto maakte in dit land elke maand 43 euro wegenbelasting op te hoesten.

[..]

Er staat tussen de 10 en 15.000km per jaar, gemiddeld rijden we in dit land 15.000km per jaar.

[..]

Omdat het hele wegenbelasting stelsel zo flink ondermijnd wordt en het 'de vervuiler betaald' principe compleet om zeep is.
Iemand in een oude stinkende walmende kankerverwekkende oldtimer diesel die 50.000 km per jaar rijdt betaald niks.
Iemand in een pruis of zuinig ecodieseltje die 50.000 km per jaar rijdt betaald niks

Opa die 2.000km per jaar rijdt in zijn suzuki alto uit 2005 die betaald de volle mep aan MRB
Henk en ingrid die een wat zwaardere 7 zitter hebben ivm de kinderen maar voornamelijk alles op de fiets doen om het milieu te ontzien betalen ook de volle mep aan MRB

Ik vind dat enorm krom.

Enige echte oplossing IMHO: Kilometerheffing. Ben je van ál het gezeik af. Oldtimers, ecohokjes, straks electrische auto's (waar geen accijns voor betaald wordt straks want: stroom) etc.
Eerlijker (veelrijder betaald veel, weinigrijder betaald weinig) en makkelijker want geen uitzonderingen.

Je kunt een boel willen, maar aan het rekeningrijden kleven ook dermate veel nadelen dat je je kunt afvragen of 'de vervuiler betaalt' in het verkeer wel echt haalbaar is.

[ Bericht 0% gewijzigd door CafeRoker op 01-12-2012 19:48:55 ]
pi_119820435
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 december 2012 17:04 schreef daNpy het volgende:
Enquete van de FEHAC:

http://fehac.communicationmaster.nl/50/?m=9e9UPA5luSgo&;a=9e979ZMWiNReQ

Graag invullen :)
Ik heb (nog) geen klassieker maar wel van plan d'r eentje aan te schaffen.. Toch maar ff ingevuld naar wat ik van plan ben..

Ik gok dat dit ook 't rijtje gaat worden waaruit de ambtenaren gaan kiezen:

quote:
Welke optie als alternatief voor de huidige vrijstelling motorrijtuigenbelasting heeft uw voorkeur?
30-dagenkaart (optie om 30 dagen naar eigen keus belastingvrij te rijden)
60-dagenkaart (idem eerste keuzemogelijkheid maar dan 60 dagen)
Vrijstelling voor benzineauto’s (vanaf 30 jaar) en diesels (vanaf 35 jaar)
Kilometerbeprijzing d.m.v. elektronische kastjes in uw auto
Dit is een Signature....
pi_119820816
Helaas was de volgens mij beste optie; een jaarlijkse kilometerbeperking maar vrij te kiezen wanneer, afwezig. Met een dagenkaart gooi je een hele dag weg als je geen andere optie hebt de klassieker te pakken terwijl het misschien maar 15KM was.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_119820924
Daarbij vind ik nog steeds dat de bijbehorende (controlerende) bureaucratie niets oplevert.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zaterdag 1 december 2012 @ 21:14:07 #145
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_119823090
ik ben gewoon voor "Vrijstelling voor benzineauto’s (vanaf 30 jaar) en diesels (vanaf 35 jaar)" gegaan.
lekker belasting vrij rijden in m'n dagelijkse c kadett *O* dat ding heeft na 25 jaar belasting betalen voor de staat al genoeg opgeleverd!

... en wat een jankerts hier zeg over """""""getinte"""""""" mensen met hun mercs die het voor onze brave blanke belastingbetalers verpesten" :') :') :')"rij eens een willekeurig kamp op, ik garandeer je minimaal 10 mercs met een nieuw kenteken en een blanke kop.
pi_119824793
Is er eens eindelijk een voordeel in de wet waar veel mensen slim op in spelen, worden vooral de allochtonen weer als zwarte schaap bestempeld...
Zoals Elusive hierboven al zei: ''rij eens een willekeurig kamp op, ik garandeer je minimaal 10 mercs met een nieuw kenteken en een blanke kop.''.
Gelukkig gaat het al vrijwel zeker niet door of wordt de grens verhoogt naar 30 jaar, ik vindt het prima want mijn GTI'tje uit 1983 zal vanaf volgend jaar toch 30 jaartjes oud zijn :')
pi_119824968
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 21:55 schreef SelimGTI het volgende:
Is er eens eindelijk een voordeel in de wet waar veel mensen slim op in spelen, worden vooral de allochtonen weer als zwarte schaap bestempeld...
Zoals Elusive hierboven al zei: ''rij eens een willekeurig kamp op, ik garandeer je minimaal 10 mercs met een nieuw kenteken en een blanke kop.''.
Gelukkig gaat het al vrijwel zeker niet door of wordt de grens verhoogt naar 30 jaar, ik vindt het prima want mijn GTI'tje uit 1983 zal vanaf volgend jaar toch 30 jaartjes oud zijn :')
Mijn TDI'tje uit 85 pas over 8 jaar dan.. :{w
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_119825065
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 december 2012 21:59 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Mijn TDI'tje uit 85 pas over 8 jaar dan.. :{w
Dan lepel je er een benzine blok in toch? :P
pi_119825083
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 22:02 schreef SelimGTI het volgende:

[..]

Dan lepel je er een benzine blok in toch? :P
Zowiezo R32 motor dan.. :')
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zondag 2 december 2012 @ 11:56:08 #150
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_119837569
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 17:40 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Je kunt een boel willen, maar aan het rekeningrijden kleven ook dermate veel nadelen dat je je kunt afvragen of 'de vervuiler betaalt' in het verkeer wel echt haalbaar is.
Afgezien van het hoge big brother gehalte als ze de controle middels een kastje gaan doen, noem eens wat nadelen dan?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_119837995
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 11:56 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Afgezien van het hoge big brother gehalte als ze de controle middels een kastje gaan doen, noem eens wat nadelen dan?
Je noemt zelf al een aardig nadeel nietwaar? Daarnaast moet er een enorme infrastructuur opgetuigd worden die foutgevoelig is en verder niets aan toegevoegde waarde oplevert.
pi_119838922
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 11:56 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Afgezien van het hoge big brother gehalte als ze de controle middels een kastje gaan doen, noem eens wat nadelen dan?
Een kilometer kastje zal 't gok ik niet gaan worden gezien de technische implicaties en de ambtelijke molens die ervoor nodig zijn. Staat niet in verhouding met 't aantal auto's waarvoor 't gebruikt moet gaan worden of ze moeten 't breed gaan invoeren voor alle auto's en dat staat niet in 't regeer akkoord.

Dan is 't de vraag wil men de (ook) ambtelijke molen van 30 of 60 dagen kaart hebben of gooien ze stomweg de leeftijd 30 en 35 jaar) omhoog? Ik gok op de laatste, ook omdat de 30 jaar ook de klassieker leeftijd is bij onze oosterburen. Is wel zo handig natuulijk voor ons als bijna duitse deelstaat.. >:)
Dit is een Signature....
  zondag 2 december 2012 @ 12:52:08 #153
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_119838930
Wat als je in het buitenland rijdt?
Wat als de apparatuur defect is? Wat als de computer eruit ligt?
Etc etc?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_119839100
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 12:52 schreef daNpy het volgende:
Wat als je in het buitenland rijdt?
Wat als de apparatuur defect is? Wat als de computer eruit ligt?
Etc etc?
Yep dat bedoel ik.. Gaat 'm ech nie worden.. Dat is een ICT project namelijk, en omdat in te voeren voor 2014 door de overheid... De kans dat Friso weer wakker wordt en zegt dat hij zin heeft in skieen is groter.
Dit is een Signature....
pi_119839818
Misschien moeten ze het toch maar gewoon in de wegenbelasting stoppen, met een dalende accijns naarmate je dichter bij de grens komt. Dat klinkt oneerlijk, maar in de gebieden langs de grens zijn zowel filedruk als infra-investeringen minder dan in de randstad. En de salarissen liggen er ook nog eens lager.

Op die manier heb je een heel eenvoudig system dat het grote bezwaar van tanktoerisme onderuit haalt.
  zondag 2 december 2012 @ 13:30:16 #156
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_119839877
Wat een raar idee. Laat dan maar een paar pomphouders in Enschede over de kop gaan; verder is er nl. geen enkel "bezwaar" tegen tanktoerisme.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_119839960
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 13:30 schreef Hyperdude het volgende:
Wat een raar idee. Laat dan maar een paar pomphouders in Enschede over de kop gaan; verder is er nl. geen enkel "bezwaar" tegen tanktoerisme.
Dat is er wel. Heel veel zinloze km's, en daarbij is niemand erbij gebaat als in een straal van 50 km van de grens zo goed als geen enkel tankstation meer te vinden is. Ook de overheid niet trouwens, want minder accijns op de normale hoeveelheid benzine is altijd nog meer dan de volle mep accijns op bijna niets.

Daarbij was tanktoerisme tot nu toe juist de reden bij uitstek om wegenbelasting niet via de accijns de regelen en krampachtig naar vreemde oplossingen zoals rekeningrijden te zoeken.
pi_119840433
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 13:27 schreef CafeRoker het volgende:
Misschien moeten ze het toch maar gewoon in de wegenbelasting stoppen, met een dalende accijns naarmate je dichter bij de grens komt. Dat klinkt oneerlijk, maar in de gebieden langs de grens zijn zowel filedruk als infra-investeringen minder dan in de randstad. En de salarissen liggen er ook nog eens lager.

Op die manier heb je een heel eenvoudig system dat het grote bezwaar van tanktoerisme onderuit haalt.
De bedragen zijn niet wereldschokkend maar hebben we al.. 't scheelt zo een 10tje per kwartaal of je in Drenthe of Zuidholland woont..
Dit is een Signature....
pi_119845106
En ja ik heb voor de 30 dagen kaart gekozen, omdat ik voor "normaal gebruik" ritjes mijn normale auto gebruik en een klassieker puur recreatief bezit en behoud, btw hij is van 1988 dus hoop ik zo sneller kans te maken op de oldtimer status.

Iemand die het zo prettig vindt om zeer regelmatig erin te rijden betaald er ook wat meer voor. Nogmaals mijn mening is niet dat de auto MRB vrij moet zijn omdat ie oud is, MRB vrijstelling moet zijn omdat hij niet voor "normaal gebruik" is maar omdat puur om te conserveren en te behouden voor de sloop.
.
  zondag 2 december 2012 @ 19:42:01 #160
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_119851169
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 13:27 schreef CafeRoker het volgende:
Misschien moeten ze het toch maar gewoon in de wegenbelasting stoppen, met een dalende accijns naarmate je dichter bij de grens komt. Dat klinkt oneerlijk, maar in de gebieden langs de grens zijn zowel filedruk als infra-investeringen minder dan in de randstad. En de salarissen liggen er ook nog eens lager.

Op die manier heb je een heel eenvoudig system dat het grote bezwaar van tanktoerisme onderuit haalt.
Gelul, hier in noord Limbabwe heb je ook gewoon files, en toevallig zijn ze hier al een heel poosje bezig om de waalbrug te verbreden, en dat is geen projectje van een paar miljoen :N Tevens krijgen de beide nabijgelegen knooppunten ook een dikke verbouwing om de extra rijstroken te kunnen handelen.
Is natuurlijk niet zo gek als wat ze al een poosje op de A27/28 aan het doen zijn, maar dit kost wel een paar belastingknaken.

En voordat ze in DH die 20 ¤ct per liter terug hebben gegeven die het scheelt als je in .de tankt, zijn we oud en grijs, en rijden we met zijn allen al lang en breed op elektra :') Toevallig gisteren de Cupra nog volgegooid met benzeen voor 1,50 EYPO, en dat is nog geen 10 minuten rijden over de grens, en bij de Schelp ook nog, dus nog niet eens witte pomp rommel.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_119851862
¤1,50? Wtf.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 2 december 2012 @ 20:07:11 #162
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_119852151
Vrijdag nog getankt voor ¤1,22 :P
Ook Shell.
Normaal tank ik altijd de goedkoopste. Benzine=benzine :)

on-topic: ik verwacht dat er helemaal geen gratis regeling meer komt.Betalen per dag of afstand zal het wel worden; en dat brengt zodanige uitvoeringskosten mee, dat we "gratis" kunnen vergeten..
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_119852177
quote:
14s.gif Op zondag 2 december 2012 19:42 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Gelul, hier in noord Limbabwe heb je ook gewoon files, en toevallig zijn ze hier al een heel poosje bezig om de waalbrug te verbreden, en dat is geen projectje van een paar miljoen :N Tevens krijgen de beide nabijgelegen knooppunten ook een dikke verbouwing om de extra rijstroken te kunnen handelen.
Is natuurlijk niet zo gek als wat ze al een poosje op de A27/28 aan het doen zijn, maar dit kost wel een paar belastingknaken.

En voordat ze in DH die 20 ¤ct per liter terug hebben gegeven die het scheelt als je in .de tankt, zijn we oud en grijs, en rijden we met zijn allen al lang en breed op elektra :') Toevallig gisteren de Cupra nog volgegooid met benzeen voor 1,50 EYPO, en dat is nog geen 10 minuten rijden over de grens, en bij de Schelp ook nog, dus nog niet eens witte pomp rommel.
en bij eindhoven hebben ze een compleet nieuwe snelweg aangelegd een paar jaar geleden, nu zijn ze met een enorm project bezig waarbij de snelweg onder maastricht door moet gaan lopen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_119852482
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 16:42 schreef Fer het volgende:
En ja ik heb voor de 30 dagen kaart gekozen, omdat ik voor "normaal gebruik" ritjes mijn normale auto gebruik en een klassieker puur recreatief bezit en behoud, btw hij is van 1988 dus hoop ik zo sneller kans te maken op de oldtimer status.
Foto pls? ff beoordelen of dezen autokoetsch wel de status oldtimer verdient.. :D
Dit is een Signature....
pi_119853727
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 20:07 schreef densmee het volgende:

[..]

en bij eindhoven hebben ze een compleet nieuwe snelweg aangelegd een paar jaar geleden, nu zijn ze met een enorm project bezig waarbij de snelweg onder maastricht door moet gaan lopen
Dat weet ik, en tegelijkertijd is de halve a2 flink verbreed tot het formaat dat je er haast in de breedte voetbal kunt spelen en heeft men ook weer wilde plannen voor utrecht. Uiteindelijk wordt overal geld uitgegeven en dat ontken ik ook niet maar de nadruk van de fileproblematiek ligt in de randstad. Daarnaast liggen de lonen daar gemiddeld hoger en zou het perfect in het nivelleringsplaatje passen :+

Uiteindelijk is het vervelende ook gewoon dat de perfecte oplossing niet bestaat, en van de suboptimale is dit best een aardige.

Los van bovenstaande ben ik van mening dat men meer geld uit het autogebruik probeert te persen dan redelijkerwijs mogelijk, met als gevolg uitwassen dat mensen in traktordiesels die ouder dan de bestuurder zelf zijn gaan rijden. Buiten een beperkte groep liefhebbers kun je dat toch moeilijk natuurlijk gedrag noemen.

[ Bericht 9% gewijzigd door CafeRoker op 02-12-2012 20:51:01 ]
pi_119855648
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 20:41 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Dat weet ik, en tegelijkertijd is de halve a2 flink verbreed tot het formaat dat je er haast in de breedte voetbal kunt spelen en heeft men ook weer wilde plannen voor utrecht. Uiteindelijk wordt overal geld uitgegeven en dat ontken ik ook niet maar de nadruk van de fileproblematiek ligt in de randstad. Daarnaast liggen de lonen daar gemiddeld hoger en zou het perfect in het nivelleringsplaatje passen :+

Uiteindelijk is het vervelende ook gewoon dat de perfecte oplossing niet bestaat, en van de suboptimale is dit best een aardige.

Los van bovenstaande ben ik van mening dat men meer geld uit het autogebruik probeert te persen dan redelijkerwijs mogelijk, met als gevolg uitwassen dat mensen in traktordiesels die ouder dan de bestuurder zelf zijn gaan rijden. Buiten een beperkte groep liefhebbers kun je dat toch moeilijk natuurlijk gedrag noemen.
de lonen liggen hoger omdat alles hier al duurder is.
  zondag 2 december 2012 @ 21:31:54 #167
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_119856673
¤ 1,50 voor E98? Dat is idd wel goedkoop!
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_119856939
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 21:13 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

de lonen liggen hoger omdat alles hier al duurder is.
klopt, dus de benzineaccijns is nu relatief gezien te laag :+
pi_119857555
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 21:36 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

klopt, dus de benzineaccijns is nu relatief gezien te laag :+
nee, de woonlasten zijn relatief hoog.
  maandag 3 december 2012 @ 00:05:15 #170
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_119864209
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 21:31 schreef daNpy het volgende:
¤ 1,50 voor E98? Dat is idd wel goedkoop!
Ik zit net te gluren, maar ik vergiste me; het is 153.9 om precies te zijn, 149.9 is voor E10 ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_119864383
Net in een vriend zijn Jetta mk2 getankt voor 1,55. 5 minuten over de grens.. 8-)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_119864842
Ik laatst aan de snelweg excellium getankt ¤1.90 per liter. Gewoon omdat het kan :') stelletje grafsloebers.
Facts don't care about your feelings
  maandag 3 december 2012 @ 12:05:22 #173
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_119874887
quote:
14s.gif Op maandag 3 december 2012 00:05 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik zit net te gluren, maar ik vergiste me; het is 153.9 om precies te zijn, 149.9 is voor E10 ;)
Neem voor mij maar een jerrycannetje mee volgende keer :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 3 december 2012 @ 12:31:32 #174
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_119875739
Wat ik me nou trouwens afvraag he; ik rijd oldtimer omdat ik eigenlijk 90% van de tijd motor rijd, en dus geen zin heb om MRB te betalen omdat het hok 90% van de tijd stil staat. Straks komt die 60 dagen kaart (gaan we effe gemakshalve vanuit), maar dat is me eigenlijk nét te weinig. Als ik nou 2 oldies neem, kan ik dan 2 keer 60 dagen gaan tuffen? (met allebei 60 dagen per jaar), of mag je in totaal 60 dagen per jaar in een klassieker rondhobbelen?
Want dan neemt captain obvious er natuurlijk gewoon 2; een 190/2.5D voor de mucho woon/werk kilometer ritjes op de winterdag, en een S500 voor de boodschapjes en om de pooier uit te hangen de Schelp te sponsoren als ik daar per ongeluk effe zin in heb :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_119876201
quote:
14s.gif Op maandag 3 december 2012 12:31 schreef Sounddragon het volgende:
Wat ik me nou trouwens afvraag he; ik rijd oldtimer omdat ik eigenlijk 90% van de tijd motor rijd, en dus geen zin heb om MRB te betalen omdat het hok 90% van de tijd stil staat. Straks komt die 60 dagen kaart (gaan we effe gemakshalve vanuit), maar dat is me eigenlijk nét te weinig. Als ik nou 2 oldies neem, kan ik dan 2 keer 60 dagen gaan tuffen? (met allebei 60 dagen per jaar), of mag je in totaal 60 dagen per jaar in een klassieker rondhobbelen?
Want dan neemt captain obvious er natuurlijk gewoon 2; een 190/2.5D voor de mucho woon/werk kilometer ritjes op de winterdag, en een S500 voor de boodschapjes en om de pooier uit te hangen de Schelp te sponsoren als ik daar per ongeluk effe zin in heb :7
Volgens mij zal het wel die kant uit gaan, maar er is nog niet gezegd dat zo'n 60 dagen kaart ook gratis of bijna gratis zal zijn.
  maandag 3 december 2012 @ 13:17:48 #176
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_119877077
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 12:46 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Volgens mij zal het wel die kant uit gaan, maar er is nog niet gezegd dat zo'n 60 dagen kaart ook gratis of bijna gratis zal zijn.
Tuurlijk wel, anders heeft het ding 0,0 zin; dat idee is er om de liefhebbers te sparen. Ik vind 60 dagen trouwens ook al krap; sommige ekte liefhebbers rijden de hele zomer door van de ene meeting naar de andere. Of bijvoorbeeld mensen die ermee op vakantie gaan.. die zijn dan mooi genaaid; kun je hem de rest van het jaar niet gebruiken -O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_119877332
Als je 60 dagen op vakantie kan dan maakt die belasting ook niet meer uit :P

Maar ik vind die hele dagenkaart alsnog omslachtig en te duur in de naleving.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  maandag 3 december 2012 @ 14:07:46 #178
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_119878790
quote:
14s.gif Op maandag 3 december 2012 13:25 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Als je 60 dagen op vakantie kan dan maakt die belasting ook niet meer uit :P

Maar ik vind die hele dagenkaart alsnog omslachtig en te duur in de naleving.
Als ik op zaterdagmiddag effe boodschappen wil doen, is de verleiding natuurlijk wel héél groot om effe te 'vergeten' om hem aan te melden.

= Sowieso zonde natuurlijk, voor die paar kutkilometer O-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 3 december 2012 @ 14:45:49 #179
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_119880162
quote:
14s.gif Op maandag 3 december 2012 13:17 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, anders heeft het ding 0,0 zin; dat idee is er om de liefhebbers te sparen. Ik vind 60 dagen trouwens ook al krap; sommige ekte liefhebbers rijden de hele zomer door van de ene meeting naar de andere. Of bijvoorbeeld mensen die ermee op vakantie gaan.. die zijn dan mooi genaaid; kun je hem de rest van het jaar niet gebruiken -O-
Alleen op vertrek en terugkomst datum aanmelden :P
Wel zorgen dat je verzekering dan geldig is in de tussentijd :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_119887538
Ja ik snap het argument dat 60! dagen te weinig is, dat is gewoon regelmatig gebruik maken van de auto. Waarom denk je nog recht te hebben op vrijstelling.

En kom niet met ik betaal genoeg belasting wat dat doen er wel meer.

En ook niet ik ben liefhebber, ook dat zijn er genoeg die liefhebber zijn van een jonge sport/fun-wagen.

Maare zet je toch gewoon de 2e oldtimer op naam van het vrouwtje.
.
pi_119894353
quote:
Bunnik, december 2012



Beste klassieker liefhebber,



De kort geleden geopende mini-enquête op zowel de FEHAC als op de KNAC website heeft bij sommige klassieker liefhebbers reacties opgeroepen. We kunnen helaas niet op elke reactie persoonlijk antwoord geven. Daarom dit algemene antwoord.



In nauwe samenwerking met elkaar hebben de KNAC en de FEHAC deze mini-enquête gehouden. De enquête was nodig omdat beide partijen in gesprek zijn met het ministerie van Financiën over de MRB vrijstelling voor voertuigen van 25 jaar en ouder.

Ik benadruk daarbij, dat de discussie vooral gaat over oldtimer auto’s die in dagelijks gebruik zijn, die veel kilometers maken en meestal voorzien zijn van een dieselmotor. Omdat dit dagelijks gebruik (van diesels) door de verschillende ministeries wordt gezien als oneigenlijk gebruik en daar tegen, vanuit milieuoverwegingen, terecht bedenkingen kunnen worden gemaakt. Omdat de overheid nog geen mogelijkheden ziet om die specifieke groep ‘belastingontwijkers’ (die hun oldtimer overigens zelden als ‘erfgoed van de weg’ zien en behandelen) aan te pakken, is een regeling bedacht die alle oldtimereigenaren aanpakt. De in de loop der jaren door de FEHAC verzamelde gegevens betreffen vooral de echte oldtimerliefhebber. De huidige enquête moet snel inzicht geven in het werkelijke gebruik van hun oldtimer door oldtimer liefhebbers.



Nog maar enkele weken geleden werden wij allen verrast door de voorgenomen totale afschaffing van de MRB-vrijstelling voor klassiekers. Dankzij intensief lobby werk heeft de Tweede Kamer zich uitgesproken voor het zoeken naar een oplossing om de echte liefhebbers te ontzien, en zitten we nu al weer een tafel in Den Haag. Echter, de ‘window of opportunity’ is zeer beperkt. Vandaar de behoefte om snel actuele en aanvullende informatie te verzamelen.



Om snel een eerste indicatie te krijgen hoe eigenaren van klassieke voertuigen over bepaalde (alternatieve) situaties denken is deze mini-enquête opgezet. Met het oog op de urgentie is er geen tijd voor een uitgebreid en gedegen onderzoek, maar is er dingend behoefte aan een dergelijke snelle inventarisatie die ons waardevolle input levert. Het geeft ons, de vertegenwoordigers van de FEHAC, KNAC, BOVAG, RAI en de FOCWA een eerste indicatie hoe de eigenaren van klassieke voertuigen over bepaalde punten denken. Die resultaten zijn zeer voorlopig maar wel op dit moment bruikbaar bij de eerste onderhandelingen en gesprekken met het Ministerie van Financiën en het Ministerie van Milieu en Infrastructuur. U moet de vragen en de te geven antwoorden dan ook in dat licht bezien. Een eerste indicatie van meningen en niet meer.



Grote FEHAC enquête 2012 - 2013

De FEHAC zal een veel uitgebreidere enquête vanaf 15 december a.s. op een website openen. Met deze uitgebreide enquête wil de FEHAC een soortgelijke enquête uit 2006 een vervolg geven. In deze enquête zijn er veel meer vragen en antwoord mogelijkheden opgenomen over het bezit en gebruik van klassieke voertuigen opgenomen. Het betreft dan zowel klassieke personenauto’s, -bedrijfswagens als –tweewielers. Kortom alle soorten klassieke voertuigen

Met de resultaten van deze enquête heeft de FEHAC een zeer gedegen antwoord op de vele vragen over het bezit en het gebruik van klassieke voertuigen. Daarmee kunnen de onderhandelingen met genoemde Ministeries verder worden afgerond.



De FEHAC (Federatie Historische Automobiel- en Motorfietsclubs) stelt zich vanaf haar oprichting (1976) ten doel de belangen te behartigen van de eigenaren en houders van historische voertuigen. Het gaat als regel om voertuigen van 25 jaar en ouder. De FEHAC telt ruim 200 leden, Nederlandse verenigingen en stichtingen die samen circa 70.000 personen vertegenwoordigen. Al deze mensen spannen er zich er voor in om de historische voertuigen die zij bezitten zijn in stand te houden, met inzet van kennis, kunde en tijd, en volledig uit eigen middelen. Zo zorgen zij er voor, ondersteund door een hele bedrijfstak, dat er in Nederland een rijke en gevarieerde collectie historische voertuigen behouden blijft; niet alleen personenauto’s, maar ook bromfietsen, motorfietsen, autobussen, bedrijfsvoertuigen, legervoertuigen, aanhangwagens en tractoren. In haar 35-jarige bestaan is de FEHAC uitgegroeid tot dé gesprekspartner van de overheid op het gebied van regelgeving voor klassiekers.



De FEHAC is in principe geen voorstander van dagelijks gebruik van klassieke voertuigen; immers, het aantal oldtimer voertuigen dat als dagelijks vervoer wordt gebruikt en toch jarenlang door dezelfde eigenaar in goede conditie wordt gehouden, is minimaal. Verreweg de meeste van de dagelijks gebruikte voertuigen is slecht een zeer kort leven beschoren; wil men echt een oldtimer dagelijks gebruiken, dan zijn de kosten onevenredig veel hoger dan van een modern voertuig. Met het dagelijks gebruik van een klassiek voertuig wordt daarom immers de doelstelling om het historisch mobiel erfgoed te bewaren niet ondersteund.



Mocht u belangstelling hebben om op de hoogte te worden gehouden van de ontwikkelingen rondom de MRB vrijstelling en de FEHAC enquête 2012-2013 dan verzoeken wij u vriendelijk zich in te schrijven voor de FEHAC nieuwsbrief. Dat kunt u doen op de FEHAC website: www.fehac.nl (kolom links “FEHAC Nieuwsbrief publiek”)



Met vriendelijke groet,

FEHAC



Bert Pronk,

voorzitter.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_119895082
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 00:00 schreef T42 het volgende:

[..]

je weet dat er vroeger helemaal geen apk was?
je weet dat er op een oudje minder zit voor de apk.
mijn kever is weer 2 jaar goedgekeurd geen 1 advies punt en steekproef
sta ik naast een alfa uit 1998 waar 30 dingen afgekeurd werden :')
Dat is gewoon slecht onderhoud. Mijn Alfa uit 1990 had ook geen punten laatste keer. Dat terwijl ik hoorde dat de Volkswagen groep heel veel problemen heeft met de nieuwe elektronica die wel eens wil falen.
When the priest killed a maiden in the metal church
Armored saints and warlocks watched the slaughter
Rage of the slayer forced the pretty maids
To kiss the Queen in crimson glory
  dinsdag 4 december 2012 @ 00:05:41 #183
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119904827
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 20:48 schreef Yoda87 het volgende:

[..]

Dat is gewoon slecht onderhoud. Mijn Alfa uit 1990 had ook geen punten laatste keer. Dat terwijl ik hoorde dat de Volkswagen groep heel veel problemen heeft met de nieuwe elektronica die wel eens wil falen.
daarom meeste oldtimers worden bijgehouden.

zoek trouwens een carburateur van een nissan sunny uit 1987
pi_119907613
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 00:05 schreef T42 het volgende:

[..]

daarom meeste oldtimers worden bijgehouden.

zoek trouwens een carburateur van een nissan sunny uit 1987
Merk, Type?
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  dinsdag 4 december 2012 @ 12:03:24 #185
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119913255
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 07:50 schreef powerflux het volgende:

[..]

Merk, Type?
geen idee denk dat er niet zoveel keuze is bij die dingen...
pi_119914895
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 12:03 schreef T42 het volgende:

[..]

geen idee denk dat er niet zoveel keuze is bij die dingen...
ik denk dat het per motortype verschilt. Nieuw topic?
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  dinsdag 4 december 2012 @ 14:58:56 #187
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_119918724
quote:
14s.gif Op maandag 3 december 2012 13:17 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, anders heeft het ding 0,0 zin; dat idee is er om de liefhebbers te sparen. Ik vind 60 dagen trouwens ook al krap; sommige ekte liefhebbers rijden de hele zomer door van de ene meeting naar de andere. Of bijvoorbeeld mensen die ermee op vakantie gaan.. die zijn dan mooi genaaid; kun je hem de rest van het jaar niet gebruiken -O-
Als je er zoveel mee rijdt dan betaal je ook maar gewoon de wegenbelasting. Zo moeilijk is dat toch niet?
En anders heb je 60 dagen om gratis te rijden.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 4 december 2012 @ 15:06:20 #188
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119918921
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 14:58 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Als je er zoveel mee rijdt dan betaal je ook maar gewoon de wegenbelasting. Zo moeilijk is dat toch niet?
En anders heb je 60 dagen om gratis te rijden.
gelukkig kan ik 11x 60 dagen doen
pi_119918997
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:06 schreef T42 het volgende:

[..]

gelukkig kan ik 11x 60 dagen doen
Dan zou ik er nog eentje bij kopen als ik jouw was.. Elke maand een andere auto. :P
Dit is een Signature....
  dinsdag 4 december 2012 @ 15:12:18 #190
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119919084
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:09 schreef virl3 het volgende:

[..]

Dan zou ik er nog eentje bij kopen als ik jouw was.. Elke maand een andere auto. :P
heb er meer maar die rijden niet of mogen nog niet.
van die 11 rijden er trouwens ook maar 3 :')
pi_119925544
Ja dus dat wordt lobbyen voor 30/60 dagen per BSN, anders staan er straks 6 MB Diesels hier pp in de straat.
.
pi_119928055
NOG 4 DAGEN EN DAN IS HET APK TIJD oh nee oh nee oh nee ;(

Nou ja wel mooi voor 2 jaar dan... maar ben bang dat het wel wat gaat kosten ;(

Eerst nog maar een accu zien te vinden ;(
Facts don't care about your feelings
pi_119933274
Als er geen accu in zit hoeft ie ook niet vast te zitten, scheelt weer een apk puntje.
.
pi_119933413
Precies. Slechte ruitenwissers? voorruit eruit.

anyway, succes!
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  dinsdag 4 december 2012 @ 21:21:37 #195
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_119934249
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 14:58 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Als je er zoveel mee rijdt dan betaal je ook maar gewoon de wegenbelasting. Zo moeilijk is dat toch niet?
En anders heb je 60 dagen om gratis te rijden.
Lees eens terug slimmerd; ding staat 9 maanden per jaar stil omdat ik motor rij, zodat jouw geliefde file minder lang is, en ik niet op jou en die 250.000 andere leasehok rijders hoef te gaan staan wachten. Ik verrek het om een koekblik 9 maanden per jaar te betalen terwijl hij staat te rotten voor de deur, en nee, ik rijd ook geen diesel :*
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_119937954
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 19:17 schreef YoshiBignose het volgende:
NOG 4 DAGEN EN DAN IS HET APK TIJD oh nee oh nee oh nee ;(

Nou ja wel mooi voor 2 jaar dan... maar ben bang dat het wel wat gaat kosten ;(

Eerst nog maar een accu zien te vinden ;(
Als je een beetje in de buurt van Eindhoven woont heb ik nog een accu over uit m'n V70. :P Ding zou te zwak zijn voor m'n V70 (gaf nog 11,4 volt aan kennelijk maar startte telkens zonder problemen) dus heb die preventief vervangen. Mag je zo ophalen als je wil. :+
pi_119942110
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 22:23 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Als je een beetje in de buurt van Eindhoven woont heb ik nog een accu over uit m'n V70. :P Ding zou te zwak zijn voor m'n V70 (gaf nog 11,4 volt aan kennelijk maar startte telkens zonder problemen) dus heb die preventief vervangen. Mag je zo ophalen als je wil. :+
Dat is niet echt in de buurt :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 21:04 schreef Fer het volgende:
Als er geen accu in zit hoeft ie ook niet vast te zitten, scheelt weer een apk puntje.
Weet niet hoe ze zullen kijken als ik m'n auto voor de apk keuring naar ze toe kom slepen :')
Facts don't care about your feelings
pi_119947922
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 23:49 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat is niet echt in de buurt :P

[..]

Weet niet hoe ze zullen kijken als ik m'n auto voor de apk keuring naar ze toe kom slepen :')
zeg dat nou niet want dan komt t42 weer met verhalen dat hij autos laat keuren zonder motor
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_119960687
Dat is wel vet stoer, ben benieuwd.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119962696
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2012 10:19 schreef densmee het volgende:

[..]

zeg dat nou niet want dan komt t42 weer met verhalen dat hij autos laat keuren zonder motor
:')
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')