abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119837995
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 11:56 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Afgezien van het hoge big brother gehalte als ze de controle middels een kastje gaan doen, noem eens wat nadelen dan?
Je noemt zelf al een aardig nadeel nietwaar? Daarnaast moet er een enorme infrastructuur opgetuigd worden die foutgevoelig is en verder niets aan toegevoegde waarde oplevert.
pi_119838922
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 11:56 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Afgezien van het hoge big brother gehalte als ze de controle middels een kastje gaan doen, noem eens wat nadelen dan?
Een kilometer kastje zal 't gok ik niet gaan worden gezien de technische implicaties en de ambtelijke molens die ervoor nodig zijn. Staat niet in verhouding met 't aantal auto's waarvoor 't gebruikt moet gaan worden of ze moeten 't breed gaan invoeren voor alle auto's en dat staat niet in 't regeer akkoord.

Dan is 't de vraag wil men de (ook) ambtelijke molen van 30 of 60 dagen kaart hebben of gooien ze stomweg de leeftijd 30 en 35 jaar) omhoog? Ik gok op de laatste, ook omdat de 30 jaar ook de klassieker leeftijd is bij onze oosterburen. Is wel zo handig natuulijk voor ons als bijna duitse deelstaat.. >:)
Dit is een Signature....
  zondag 2 december 2012 @ 12:52:08 #153
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_119838930
Wat als je in het buitenland rijdt?
Wat als de apparatuur defect is? Wat als de computer eruit ligt?
Etc etc?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_119839100
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 12:52 schreef daNpy het volgende:
Wat als je in het buitenland rijdt?
Wat als de apparatuur defect is? Wat als de computer eruit ligt?
Etc etc?
Yep dat bedoel ik.. Gaat 'm ech nie worden.. Dat is een ICT project namelijk, en omdat in te voeren voor 2014 door de overheid... De kans dat Friso weer wakker wordt en zegt dat hij zin heeft in skieen is groter.
Dit is een Signature....
pi_119839818
Misschien moeten ze het toch maar gewoon in de wegenbelasting stoppen, met een dalende accijns naarmate je dichter bij de grens komt. Dat klinkt oneerlijk, maar in de gebieden langs de grens zijn zowel filedruk als infra-investeringen minder dan in de randstad. En de salarissen liggen er ook nog eens lager.

Op die manier heb je een heel eenvoudig system dat het grote bezwaar van tanktoerisme onderuit haalt.
  zondag 2 december 2012 @ 13:30:16 #156
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_119839877
Wat een raar idee. Laat dan maar een paar pomphouders in Enschede over de kop gaan; verder is er nl. geen enkel "bezwaar" tegen tanktoerisme.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_119839960
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 13:30 schreef Hyperdude het volgende:
Wat een raar idee. Laat dan maar een paar pomphouders in Enschede over de kop gaan; verder is er nl. geen enkel "bezwaar" tegen tanktoerisme.
Dat is er wel. Heel veel zinloze km's, en daarbij is niemand erbij gebaat als in een straal van 50 km van de grens zo goed als geen enkel tankstation meer te vinden is. Ook de overheid niet trouwens, want minder accijns op de normale hoeveelheid benzine is altijd nog meer dan de volle mep accijns op bijna niets.

Daarbij was tanktoerisme tot nu toe juist de reden bij uitstek om wegenbelasting niet via de accijns de regelen en krampachtig naar vreemde oplossingen zoals rekeningrijden te zoeken.
pi_119840433
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 13:27 schreef CafeRoker het volgende:
Misschien moeten ze het toch maar gewoon in de wegenbelasting stoppen, met een dalende accijns naarmate je dichter bij de grens komt. Dat klinkt oneerlijk, maar in de gebieden langs de grens zijn zowel filedruk als infra-investeringen minder dan in de randstad. En de salarissen liggen er ook nog eens lager.

Op die manier heb je een heel eenvoudig system dat het grote bezwaar van tanktoerisme onderuit haalt.
De bedragen zijn niet wereldschokkend maar hebben we al.. 't scheelt zo een 10tje per kwartaal of je in Drenthe of Zuidholland woont..
Dit is een Signature....
pi_119845106
En ja ik heb voor de 30 dagen kaart gekozen, omdat ik voor "normaal gebruik" ritjes mijn normale auto gebruik en een klassieker puur recreatief bezit en behoud, btw hij is van 1988 dus hoop ik zo sneller kans te maken op de oldtimer status.

Iemand die het zo prettig vindt om zeer regelmatig erin te rijden betaald er ook wat meer voor. Nogmaals mijn mening is niet dat de auto MRB vrij moet zijn omdat ie oud is, MRB vrijstelling moet zijn omdat hij niet voor "normaal gebruik" is maar omdat puur om te conserveren en te behouden voor de sloop.
.
  zondag 2 december 2012 @ 19:42:01 #160
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_119851169
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 13:27 schreef CafeRoker het volgende:

Gelul, hier in noord Limbabwe heb je ook gewoon files, en toevallig zijn ze hier al een heel poosje bezig om de waalbrug te verbreden, en dat is geen projectje van een paar miljoen :N Tevens krijgen de beide nabijgelegen knooppunten ook een dikke verbouwing om de extra rijstroken te kunnen handelen.
Is natuurlijk niet zo gek als wat ze al een poosje op de A27/28 aan het doen zijn, maar dit kost wel een paar belastingknaken.

En voordat ze in DH die 20 ¤ct per liter terug hebben gegeven die het scheelt als je in .de tankt, zijn we oud en grijs, en rijden we met zijn allen al lang en breed op elektra :') Toevallig gisteren de Cupra nog volgegooid met benzeen voor 1,50 EYPO, en dat is nog geen 10 minuten rijden over de grens, en bij de Schelp ook nog, dus nog niet eens witte pomp rommel.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_119851862
¤1,50? Wtf.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 2 december 2012 @ 20:07:11 #162
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_119852151
Vrijdag nog getankt voor ¤1,22 :P
Ook Shell.
Normaal tank ik altijd de goedkoopste. Benzine=benzine :)

on-topic: ik verwacht dat er helemaal geen gratis regeling meer komt.Betalen per dag of afstand zal het wel worden; en dat brengt zodanige uitvoeringskosten mee, dat we "gratis" kunnen vergeten..
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_119852177
quote:
14s.gif Op zondag 2 december 2012 19:42 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Gelul, hier in noord Limbabwe heb je ook gewoon files, en toevallig zijn ze hier al een heel poosje bezig om de waalbrug te verbreden, en dat is geen projectje van een paar miljoen :N Tevens krijgen de beide nabijgelegen knooppunten ook een dikke verbouwing om de extra rijstroken te kunnen handelen.
Is natuurlijk niet zo gek als wat ze al een poosje op de A27/28 aan het doen zijn, maar dit kost wel een paar belastingknaken.

En voordat ze in DH die 20 ¤ct per liter terug hebben gegeven die het scheelt als je in .de tankt, zijn we oud en grijs, en rijden we met zijn allen al lang en breed op elektra :') Toevallig gisteren de Cupra nog volgegooid met benzeen voor 1,50 EYPO, en dat is nog geen 10 minuten rijden over de grens, en bij de Schelp ook nog, dus nog niet eens witte pomp rommel.
en bij eindhoven hebben ze een compleet nieuwe snelweg aangelegd een paar jaar geleden, nu zijn ze met een enorm project bezig waarbij de snelweg onder maastricht door moet gaan lopen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_119852482
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 16:42 schreef Fer het volgende:
En ja ik heb voor de 30 dagen kaart gekozen, omdat ik voor "normaal gebruik" ritjes mijn normale auto gebruik en een klassieker puur recreatief bezit en behoud, btw hij is van 1988 dus hoop ik zo sneller kans te maken op de oldtimer status.
Foto pls? ff beoordelen of dezen autokoetsch wel de status oldtimer verdient.. :D
Dit is een Signature....
pi_119853727
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 20:07 schreef densmee het volgende:

[..]

en bij eindhoven hebben ze een compleet nieuwe snelweg aangelegd een paar jaar geleden, nu zijn ze met een enorm project bezig waarbij de snelweg onder maastricht door moet gaan lopen
Dat weet ik, en tegelijkertijd is de halve a2 flink verbreed tot het formaat dat je er haast in de breedte voetbal kunt spelen en heeft men ook weer wilde plannen voor utrecht. Uiteindelijk wordt overal geld uitgegeven en dat ontken ik ook niet maar de nadruk van de fileproblematiek ligt in de randstad. Daarnaast liggen de lonen daar gemiddeld hoger en zou het perfect in het nivelleringsplaatje passen :+

Uiteindelijk is het vervelende ook gewoon dat de perfecte oplossing niet bestaat, en van de suboptimale is dit best een aardige.

Los van bovenstaande ben ik van mening dat men meer geld uit het autogebruik probeert te persen dan redelijkerwijs mogelijk, met als gevolg uitwassen dat mensen in traktordiesels die ouder dan de bestuurder zelf zijn gaan rijden. Buiten een beperkte groep liefhebbers kun je dat toch moeilijk natuurlijk gedrag noemen.

[ Bericht 9% gewijzigd door CafeRoker op 02-12-2012 20:51:01 ]
pi_119855648
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 20:41 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Dat weet ik, en tegelijkertijd is de halve a2 flink verbreed tot het formaat dat je er haast in de breedte voetbal kunt spelen en heeft men ook weer wilde plannen voor utrecht. Uiteindelijk wordt overal geld uitgegeven en dat ontken ik ook niet maar de nadruk van de fileproblematiek ligt in de randstad. Daarnaast liggen de lonen daar gemiddeld hoger en zou het perfect in het nivelleringsplaatje passen :+

Uiteindelijk is het vervelende ook gewoon dat de perfecte oplossing niet bestaat, en van de suboptimale is dit best een aardige.

Los van bovenstaande ben ik van mening dat men meer geld uit het autogebruik probeert te persen dan redelijkerwijs mogelijk, met als gevolg uitwassen dat mensen in traktordiesels die ouder dan de bestuurder zelf zijn gaan rijden. Buiten een beperkte groep liefhebbers kun je dat toch moeilijk natuurlijk gedrag noemen.
de lonen liggen hoger omdat alles hier al duurder is.
  zondag 2 december 2012 @ 21:31:54 #167
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_119856673
¤ 1,50 voor E98? Dat is idd wel goedkoop!
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_119856939
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 21:13 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

de lonen liggen hoger omdat alles hier al duurder is.
klopt, dus de benzineaccijns is nu relatief gezien te laag :+
pi_119857555
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 21:36 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

klopt, dus de benzineaccijns is nu relatief gezien te laag :+
nee, de woonlasten zijn relatief hoog.
  maandag 3 december 2012 @ 00:05:15 #170
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_119864209
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 21:31 schreef daNpy het volgende:
¤ 1,50 voor E98? Dat is idd wel goedkoop!
Ik zit net te gluren, maar ik vergiste me; het is 153.9 om precies te zijn, 149.9 is voor E10 ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_119864383
Net in een vriend zijn Jetta mk2 getankt voor 1,55. 5 minuten over de grens.. 8-)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_119864842
Ik laatst aan de snelweg excellium getankt ¤1.90 per liter. Gewoon omdat het kan :') stelletje grafsloebers.
Facts don't care about your feelings
  maandag 3 december 2012 @ 12:05:22 #173
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_119874887
quote:
14s.gif Op maandag 3 december 2012 00:05 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik zit net te gluren, maar ik vergiste me; het is 153.9 om precies te zijn, 149.9 is voor E10 ;)
Neem voor mij maar een jerrycannetje mee volgende keer :P
  maandag 3 december 2012 @ 12:31:32 #174
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_119875739
Wat ik me nou trouwens afvraag he; ik rijd oldtimer omdat ik eigenlijk 90% van de tijd motor rijd, en dus geen zin heb om MRB te betalen omdat het hok 90% van de tijd stil staat. Straks komt die 60 dagen kaart (gaan we effe gemakshalve vanuit), maar dat is me eigenlijk nét te weinig. Als ik nou 2 oldies neem, kan ik dan 2 keer 60 dagen gaan tuffen? (met allebei 60 dagen per jaar), of mag je in totaal 60 dagen per jaar in een klassieker rondhobbelen?
Want dan neemt captain obvious er natuurlijk gewoon 2; een 190/2.5D voor de mucho woon/werk kilometer ritjes op de winterdag, en een S500 voor de boodschapjes en om de pooier uit te hangen de Schelp te sponsoren als ik daar per ongeluk effe zin in heb :7
pi_119876201
quote:
14s.gif Op maandag 3 december 2012 12:31 schreef Sounddragon het volgende:
Wat ik me nou trouwens afvraag he; ik rijd oldtimer omdat ik eigenlijk 90% van de tijd motor rijd, en dus geen zin heb om MRB te betalen omdat het hok 90% van de tijd stil staat. Straks komt die 60 dagen kaart (gaan we effe gemakshalve vanuit), maar dat is me eigenlijk nét te weinig. Als ik nou 2 oldies neem, kan ik dan 2 keer 60 dagen gaan tuffen? (met allebei 60 dagen per jaar), of mag je in totaal 60 dagen per jaar in een klassieker rondhobbelen?
Want dan neemt captain obvious er natuurlijk gewoon 2; een 190/2.5D voor de mucho woon/werk kilometer ritjes op de winterdag, en een S500 voor de boodschapjes en om de pooier uit te hangen de Schelp te sponsoren als ik daar per ongeluk effe zin in heb :7
Volgens mij zal het wel die kant uit gaan, maar er is nog niet gezegd dat zo'n 60 dagen kaart ook gratis of bijna gratis zal zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')