Je kunt ze in elk geval vragen het probleem met de huidige navigatie op te lossen.quote:Op woensdag 14 november 2012 11:40 schreef iggyinthehouse het volgende:
Wat zijn onze rechten en wat kunnen wij eisen? Zij konden al weten dat het navigatiesysteem niet deugde aangezien dit dus schijnbaar een al langer bestaand probleem is (zegt onze dealer).
Dat dus inderdaad. Je mag natuurlijk wel een oplossing verwachten aangezien de auto nog in de garantieperiode zit. Maar een nieuw ingebouwd system dat beter en duurder is dan dat er af fabriek ingezet is lijkt me ook overdreven. Als je dat toch per se wilt, zul je even op gesprek moeten gaan om te vragen hoe ver de dealer bereid is om te gaan en wat het jullie zelf dan nog kost. Verder is een TomTom echt geen last of zo vind ik, in ieder geval beter dan zo'n Playmobil dingquote:Op woensdag 14 november 2012 11:44 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Je kunt ze in elk geval vragen het probleem met de huidige navigatie op te lossen.
Maar het systeem vervangen door een ander, duurder systeem? Lijkt me niet...
Sure, Hyundai I30CW uit 2009. Kijk, het ligt niet aan mij dat het duurder gaat worden, maar ik zou wel graag een ingebouwde navigatie willen hebben.quote:Op woensdag 14 november 2012 11:47 schreef TheClown1 het volgende:
Je kunt inderdaad geen duurder systeem van hun eisen. Je zou een oplossing kunnen eisen of inderdaad 50/50 gaan wat betreft een duurder systeem. Als het een bekend probleem is vraag ik me af wat de oplossing zou kunnen zijn behalve dus dat nieuwer en duurder systeem.
Mag ik vragen om welke auto het gaat en welk model?
2 dealers zeggen dat dit probleem niet op te lossen is...ligt echt gewoon aan de slechte kwaliteit van het navigatiesysteemquote:Op woensdag 14 november 2012 11:49 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Dat dus inderdaad. Je mag natuurlijk wel een oplossing verwachten aangezien de auto nog in de garantieperiode zit. Maar een nieuw ingebouwd system dat beter en duurder is dan dat er af fabriek ingezet is lijkt me ook overdreven. Als je dat toch per se wilt, zul je even op gesprek moeten gaan om te vragen hoe ver de dealer bereid is om te gaan en wat het jullie zelf dan nog kost. Verder is een TomTom echt geen last of zo vind ik, in ieder geval beter dan zo'n Playmobil dingSowieso zijn kaartupdates van die losse dingen meestal makkelijker/goedkoper dan van veel ingebouwde navigatiesystemen. Plus als je ooit eens een auto huurt o.i.d. kun je makkelijk gewoon je eigen navi pakken.
Je zou het erop kunnen gooien dat de 'dealbreaker' voor jou de ingebouwde navi was. Wellicht wil verkopende partij daarin meegaan en jou een schappelijk voorstel doen. Ik kan eigenlijk geen wettelijke basis vinden voor het eisen van de nieuwere en betere navi omdat het duurder is.quote:Op woensdag 14 november 2012 12:07 schreef iggyinthehouse het volgende:
[..]
Sure, Hyundai I30CW uit 2009. Kijk, het ligt niet aan mij dat het duurder gaat worden, maar ik zou wel graag een ingebouwde navigatie willen hebben.
Deze deugt niet, en een ander ingebouwd systeem wordt al snel duurder (zei mijn dealer).
Nee, er staat in de OP dat de verkopende partij zegt dat het aan het navigatiesysteem kan liggen. Hebben zij de auto uberhaupt gezien?quote:Op woensdag 14 november 2012 12:08 schreef iggyinthehouse het volgende:
[..]
2 dealers zeggen dat dit probleem niet op te lossen is...ligt echt gewoon aan de slechte kwaliteit van het navigatiesysteem
Ja ik geef toe, beetje vreemd verhaal. Zij zijn geen officieel dealer van het merk Hyundai dus in beginsel kwamen ze met dit verhaal. Naar meedere klachten van ons zijn ze bij een bevriende Hyundai dealer gaan vragen, en toen kwam er uit dat het zeker aan het navigatiesysteem ligt.quote:Op woensdag 14 november 2012 12:34 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik vermoed dat dit probleem niet binnen de garantie valt (als je nog garantie hebt door er een andere partij aan te laten knutselen) maar dat kun je gemakkelijk nakijken. Je zou dan in gesprek kunnen gaan met de verkoper en hopen op enige coulance.
Verder vind ik het een raar verhaal. Een derde partij heeft het onderzocht maar weet het niet zeker. Hebben ze het degelijk onderzocht of niet?
[..]
Nee, er staat in de OP dat de verkopende partij zegt dat het aan het navigatiesysteem kan liggen. Hebben zij de auto uberhaupt gezien?
Het autobedrijf heeft dus niet degelijk onderzocht. Men kon het probleem immers 'niet echt vinden' maar heeft wat rondgevraagd bij erkende dealers. Dat klinkt niet erg overtuigend.quote:Op woensdag 14 november 2012 12:42 schreef iggyinthehouse het volgende:
[..]
Ja ik geef toe, beetje vreemd verhaal. Zij zijn geen officieel dealer van het merk Hyundai dus in beginsel kwamen ze met dit verhaal. Naar meedere klachten van ons zijn ze bij een bevriende Hyundai dealer gaan vragen, en toen kwam er uit dat het zeker aan het navigatiesysteem ligt.
Nadat de klachten zijn ontstaan bedoel ik natuurlijk. Voor de volledigheid: Heeft de verkopende partij het voertuig fysiek onderzocht nadat er klachten zijn ontstaan met de accu en het navigatiesysteem van de betreffende Hyundai?quote:En ja, ze hebben de auto aan ons verkocht en dus ook gezien.
Nope alleen maar "verhalen" gehoord van onze eigen erkende Hyundai dealer.quote:Op woensdag 14 november 2012 12:50 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Het autobedrijf heeft dus niet degelijk onderzocht. Men kon het probleem immers 'niet echt vinden' maar heeft wat rondgevraagd bij erkende dealers. Dat klinkt niet erg overtuigend.
[..]
Nadat de klachten zijn ontstaan bedoel ik natuurlijk. Voor de volledigheid: Heeft de verkopende partij het voertuig fysiek onderzocht nadat er klachten zijn ontstaan met de accu en het navigatiesysteem van de betreffende Hyundai?
Hoe kun je dan in godsnaam het volgende stellen:quote:Op woensdag 14 november 2012 12:54 schreef iggyinthehouse het volgende:
[..]
Nope alleen maar "verhalen" gehoord van onze eigen erkende Hyundai dealer.
Probleem is ook dat de verkopende partij zich bevindt aan de andere kant van het land.
Een beunhaas kijkt er met een half oog naar (het mag niks kosten natuurlijk want anders had je wel een auto bij je eigen dealer gekocht) en roept dan maar dat het navigatiesysteem brak is. Dat heeft ie 'uiteraard van de echte dealer gehoord'. Of ie er maar een nieuw systeempje in zal hangen voor een rooitje of anderhalf.quote:Op woensdag 14 november 2012 12:08 schreef iggyinthehouse het volgende:
[..]
2 dealers zeggen dat dit probleem niet op te lossen is...ligt echt gewoon aan de slechte kwaliteit van het navigatiesysteem
Nou zo ligt het niet......prijs is gewoon de normale prijs, alleen hadden ze daar gewoon het juiste type, de juiste kleur etc etcquote:Op woensdag 14 november 2012 13:03 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Hoe kun je dan in godsnaam het volgende stellen:
[..]
Een beunhaas kijkt er met een half oog naar (het mag niks kosten natuurlijk want anders had je wel een auto bij je eigen dealer gekocht) en roept dan maar dat het navigatiesysteem brak is. Dat heeft ie 'uiteraard van de echte dealer gehoord'. Of ie er maar een nieuw systeempje in zal hangen voor een rooitje of anderhalf.
Hoe kom je erbij dat een ingebouwde navigatie een accessoire is?quote:Op woensdag 14 november 2012 12:56 schreef Winterman het volgende:
Je kan helemaal niets eisen. Je zal 6 maanden Bovag garantie hebben en die garantie geldt niet voor accessoires/toebehoren.
Het aanbod van een TomTom is meer dan redelijk.
Wat is dan wel noodzakelijk? Cruise-control? Zou fraai worden als alles wat niet noodzakelijk wat niet onder de garantie zou vallen.quote:Op woensdag 14 november 2012 15:37 schreef Mark het volgende:
Zolang het geen gemeengoed is wellicht? Of niet noodzakelijk?
Ik probeer mee te denken wat de definitie van een accessoire isquote:Op woensdag 14 november 2012 15:50 schreef dester_martijn het volgende:
Wat is dan wel noodzakelijk? Cruise-control? Zou fraai worden als alles wat niet noodzakelijk wat niet onder de garantie zou vallen.
dit betwijfel ik, gezien de onderzoeksplicht...quote:Op woensdag 14 november 2012 16:08 schreef r_one het volgende:
Zo moeilijk is het toch niet; de overeenkomst valt gewoon onder consumentenrecht en de verkoper heeft de aangeboden navigatie maar conform te maken (of dat nou is door herstel of vervanging -voor een eventueel duurder exemplaar- is aan hem). Wil of kan de verkoper dat niet, dan kan TS de koop ontbinden. De vraag is echter of TS dat wil.
Welk onderzoeksplicht? Als de navigatie bij de proefrit geen kuren vertoont heeft hij toch aan z'n onderzoeksplicht voldaan?quote:Op woensdag 14 november 2012 16:13 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
dit betwijfel ik, gezien de onderzoeksplicht...
als andere mensen die de auto nieuw hebben gekocht de situatie moeten accepteren, dan verandert dat niet in eens als de auto 2dehands is en andersom...
Heb geen idee hierover: zou ik moeten vragen aan de dealer....quote:Op woensdag 14 november 2012 16:08 schreef JoPiDo het volgende:
omdat het een bekend gebrek is van dit type auto/navigatie kun je ook stellen dat het onder jouw eigen onderzoeksplicht valt... vandaar mijn vraag (nogmaals): welke oplossing is aangeboden aan mensen die deze auto/navigatiesysteem-combi nieuw hebben aangeschaft?
Wat dacht je van de mededelingsplicht?quote:Op woensdag 14 november 2012 16:13 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
dit betwijfel ik, gezien de onderzoeksplicht...
Móeten accepteren? Bron?quote:als andere mensen die de auto nieuw hebben gekocht de situatie moeten accepteren, dan verandert dat niet in eens als de auto 2dehands is en andersom...
Sterker nog, ben met navigatie naar huis gereden na aankoop....begon pas kuren te vertonen hierquote:Op woensdag 14 november 2012 16:16 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Welk onderzoeksplicht? Als de navigatie bij de proefrit geen kuren vertoont heeft hij toch aan z'n onderzoeksplicht voldaan?
Welk alternatief geeft de dealer in andere gevallen?quote:Op woensdag 14 november 2012 16:23 schreef iggyinthehouse het volgende:
[..]
Sterker nog, ben met navigatie naar huis gereden na aankoop....begon pas kuren te vertonen hier
De verkopende dealer verkoopt dus normaal niet deze Hyundai's.quote:Op woensdag 14 november 2012 16:35 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Welk alternatief geeft de dealer in andere gevallen?
Informeer daar eens dan. Als de dealer het gemaakt kan krijgen probeer hem op kosten van het andere garagebedrijf te maken. M.i. kun je de garage in ingebreke stellen.quote:Op woensdag 14 november 2012 16:41 schreef iggyinthehouse het volgende:
[..]
De verkopende dealer verkoopt dus normaal niet deze Hyundai's.
De dealer van mij: onbekend wat zij doen
Nee zo moeilijk is het niet. Vervangen voor een duurder exemplaar zal voor de verkoper geen optie zijn. Wordt het dus herstellen en dan heb je dus een navigatiesysteem, waarvan je zeker weet dat het weer kapot zal gaan. Gebeurt dit buiten de garantie, dan ben je klaar.quote:Op woensdag 14 november 2012 16:08 schreef r_one het volgende:
Zo moeilijk is het toch niet; de overeenkomst valt gewoon onder consumentenrecht en de verkoper heeft de aangeboden navigatie maar conform te maken (of dat nou is door herstel of vervanging -voor een eventueel duurder exemplaar- is aan hem). Wil of kan de verkoper dat niet, dan kan TS de koop ontbinden. De vraag is echter of TS dat wil.
heb je wel eens gehoord van "logica"?!quote:Op woensdag 14 november 2012 16:21 schreef r_one het volgende:
[..]
Wat dacht je van de mededelingsplicht?
[..]
Móeten accepteren? Bron?
Klaar in de zin van uitgekakt?quote:Op woensdag 14 november 2012 17:00 schreef Winterman het volgende:
Gebeurt dit buiten de garantie, dan ben je klaar.
Jawel. En dat heeft wat met mijn post te maken?quote:Op woensdag 14 november 2012 18:11 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
heb je wel eens gehoord van "logica"?!
OK, je kan van alles eisen. Zelfs een gloednieuwe auto in een duurdere prijsklasse. Omdat je "eist' zal je het dan vast wel krijgen.quote:
Zuipt accu leeg, staat vaak nog 's morgens aan terwijl je hem afgesloten hebt. Slecht touchscreen, af en toe geeft hij foutmeldingenquote:Op woensdag 14 november 2012 19:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
wat is er precies kapot aan het navigatiesysteem?
firmware updaten. Werkt dit niet dan vervangenquote:Op woensdag 14 november 2012 22:34 schreef iggyinthehouse het volgende:
[..]
Zuipt accu leeg, staat vaak nog 's morgens aan terwijl je hem afgesloten hebt. Slecht touchscreen, af en toe geeft hij foutmeldingen
Zucht.quote:Op woensdag 14 november 2012 22:07 schreef Winterman het volgende:
[..]
OK, je kan van alles eisen. Zelfs een gloednieuwe auto in een duurdere prijsklasse. Omdat je "eist' zal je het dan vast wel krijgen.
En dat consumentenrecht, het woord zegt het al, geeft je gewoon rechten, ongeacht wat n00bs als Winterman daar van vinden.quote:Op woensdag 14 november 2012 16:08 schreef r_one het volgende:
Zo moeilijk is het toch niet; de overeenkomst valt gewoon onder consumentenrecht
Prima, maar er zit nog wel een ietsie pietsie verschilletje tussen recht hebben en recht krijgen. Omdat jij dat "eist" wil nog niet zeggen dat de andere partij dat dan maar klakkeloos inwilligt.quote:Op woensdag 14 november 2012 23:58 schreef Zelva het volgende:
[..]
Zucht.
[..]
En dat consumentenrecht, het woord zegt het al, geeft je gewoon rechten, ongeacht wat n00bs als Winterman daar van vinden.
Zullen we [R] dan maar schrappen uit dit subforum? Want met die dooddoener kun je elk recht-topic wel afserveren.quote:Op donderdag 15 november 2012 00:28 schreef Winterman het volgende:
[..]
Prima, maar er zit nog wel een ietsie pietsie verschilletje tussen recht hebben en recht krijgen. Omdat jij dat "eist" wil nog niet zeggen dat de andere partij dat dan maar klakkeloos inwilligt.
Dat laatste lijkt me toch niet zo heel moeilijk als het apparaat herhaaldelijk vruchteloos is gerepareerd (en desnoods gesteund door een verklaring van de andere 'eigen' garage).quote:Ze mogen die navigatie repareren. Kan al door er eenzelfde tweedehandsje in te zetten. Gaat die dan weer kapot buiten de garantie, dan is het aan jou om aan te tonen dat er iets constructueel mis mee is. Veel geluk daar mee.
Nou ik heb even gecheckt gisterenavond en het lijtk alsof die navi niet uit gaat.....als je beetje onder het schermpje kijkt, dan zie je een lichtje knipperen de hele tijd...het komt dus soms voor, dat als je de auto start 's morgens, je de begeleidende stem van het systeem hoort beginnen met praten ("drive safe blah blah")quote:Op donderdag 15 november 2012 12:38 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
De vraag is voor ts gaat de navi uit zichzelf aan. Of komt er een verzoek van de centrale electronica via het CAN COMFORT netwerk om de navi in te schakelen. Dit zal eerst bepaald moeten worden om onnodige reparatie s te voorkomen en gezeur
Je kan niet verwachten dat die dealer op de hoogte is van problemen met Hyundai navigatiesystemen (de mededelingsplicht) maar je mag wel verwachten dat de consument daarvan op de hoogte is (de onderzoeksplicht)?quote:Op donderdag 15 november 2012 12:44 schreef Winterman het volgende:
Die [R] werkt twee kanten op. Die dealer is geen Hyundai dealer. Je kan dus ook niet van hem verwachten dat hij op de hoogte is van problemen met Hyundai navigatiesystemen. Die dealer is dus ook gewoon te goeder trouw.
Ik vaar op de info die door de Hyundai-dealer aan TS is verstrekt.quote:Dat het apparaat herhaaldelijk vruchteloos is gerepareerd is een aanname van jou. Dat weet je niet en het wordt ook niet vermeld. Het enige dat je weet is dat er met deze soort navigatie vaker problemen zijn. Vaker, niet altijd, dus een reparatie heeft best kans van slagen.
Beweer ik dat dan ergens? Vreemd, want ik zie dat niet staan. Wat mij betreft schiet geen van beide in deze tekort. Die verkoper is geen Hyundai dealer. Daar dient de consument ook rekening mee te houden, dus niks prefaleert.quote:Op donderdag 15 november 2012 13:59 schreef r_one het volgende:
[..]
Je kan niet verwachten dat die dealer op de hoogte is van problemen met Hyundai navigatiesystemen (de mededelingsplicht) maar je mag wel verwachten dat de consument daarvan op de hoogte is (de onderzoeksplicht)?![]()
Dan zou ik nog maar eens teruglezen wat TS daar over schrijft. Deze schrijft letterlijk:quote:Op donderdag 15 november 2012 13:59 schreef r_one het volgende:Ik vaar op de info die door de Hyundai-dealer aan TS is verstrekt.
Die Hyundai dealer kon het probleem helemaal niet vinden. Het is de verkoper die hier uiteindelijk mee komt en dan ziet ook ineens de Hyundai dealer het licht.quote:We zijn een aantal keren naar onze eigen dealer gegaan, en zij konden het probleem niet echt vinden, maar ze dachten wel dat er iets met het ingebouwde navigatiesysteem kon zijn. We hebben dit gemeld bij de dealer waar we de auto gekocht hadden, en zij meldden ons (nadat zij navraag hadden gedaan) dat inderdaad het probleem bij het slechte navigatiesysteem kon liggen.
Dit is dus de dealer die de auto een aantal keren heeft onderzocht maar het probleem niet heeft kunnen vinden en nu ineens beweert dat het navigatiesysteem niet deugt. Het is net playmobil. Ze konden het alleen niet vinden.quote:Wij hebben onze dealer gebeld en daar gaven ze ook toe dat het navigatiesysteem inderdaad niet deugt (ook bij andere modellen van hetzelfde bouwjaar en hetzelfde type)
Zeg ik dan dat jij dat gezegd hebt? Je hebt het echter wel over een [R] die twee kanten opwerktquote:Op donderdag 15 november 2012 17:09 schreef Winterman het volgende:
[..]
Beweer ik dat dan ergens? Vreemd, want ik zie dat niet staan. Wat mij betreft schiet geen van beide in deze tekort. Die verkoper is geen Hyundai dealer. Daar dient de consument ook rekening mee te houden, dus niks prefaleert.
Het is de eigen dealer die het als eerste opperde. Lees maar terug.quote:[..]
Dan zou ik nog maar eens teruglezen wat TS daar over schrijft. Deze schrijft letterlijk:
[..]
Die Hyundai dealer kon het probleem helemaal niet vinden. Het is de verkoper die hier uiteindelijk mee komt en dan ziet ook ineens de Hyundai dealer het licht.
"Nu ineens beweert"?quote:[..]
Dit is dus de dealer die de auto een aantal keren heeft onderzocht maar het probleem niet heeft kunnen vinden en nu ineens beweert dat het navigatiesysteem niet deugt. Het is net playmobil. Ze konden het alleen niet vinden.
TS is een aantal keren naar zijn dealer gegaan (die nota bene de auto niet eens verkocht heeft) voor advies en jij beweert dat dat minder moeite is dan de verkoper die een out-of-the-box TomTommetje over de toonbank wil schuiven (want dat is de geboden 'oplossing')?quote:Vaar jij maar op die info. Die dealer kletst harder uit zijn nek en doet minder moeite dan de verkoper die bereid is het probleem op te lossen.
Alleen wil TS maar even een duurdere navigatie afdwingen.
nou op deze manier weet je niet WAAROM het systeem niet uitgaatquote:Op donderdag 15 november 2012 13:02 schreef iggyinthehouse het volgende:
[..]
Nou ik heb even gecheckt gisterenavond en het lijtk alsof die navi niet uit gaat.....als je beetje onder het schermpje kijkt, dan zie je een lichtje knipperen de hele tijd...het komt dus soms voor, dat als je de auto start 's morgens, je de begeleidende stem van het systeem hoort beginnen met praten ("drive safe blah blah")
Ja natuurlijk.quote:Op donderdag 15 november 2012 17:28 schreef r_one het volgende:
Het is de eigen dealer die het als eerste opperde. Lees maar terug.
quote:maar ze dachten wel dat er iets met het ingebouwde navigatiesysteem kon zijn.
Zoek de 10 verschillenquote:dat inderdaad het probleem bij het slechte navigatiesysteem kon liggen
Ik kan me daar iets bij voorstellen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 16:13 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
ik krijg altijd een klein hoofdpijntje als r_one zich in een topic meldt...
quote:Op vrijdag 16 november 2012 16:13 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
ik krijg altijd een klein hoofdpijntje als r_one zich in een topic meldt...
Wel vervelend dat Rinus 1 altijd gelijk heeftquote:Op vrijdag 16 november 2012 16:13 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
ik krijg altijd een klein hoofdpijntje als r_one zich in een topic meldt...
Ja.quote:Op zondag 18 november 2012 12:29 schreef DABAMaster het volgende:
Is dit geen basis voor non-conformiteit?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
quote:Op zondag 18 november 2012 12:34 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 18 november 2012 12:38 schreef DABAMaster het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |