het leven is zinloos en fok al helemaal.quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:22 schreef Little_Dolls het volgende:
Een discussie voeren over al dan niet in iets geloven blijft toch zinloos...
Geloven in zaken omdat het spannend is, of mooi, maar zonder dat er enig bewijs voor is.quote:
jij begon, jij eerst (heb geen passie)quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:22 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
kun je wat specifieker zijn, liefst met een voorbeeldje.
als je passie had had je geen school nodig om jezelf / anderen wat te leren!quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:25 schreef Manke het volgende:
[..]
jij begon, jij eerst (heb geen passie)
Dat de wetenschap waar je mee dweept zelf ook een geloofsovertuiging is. Eentje die in de huidige tijd praktisch hanteerbaar is, maar niet alomvattend. Plus dat je zelf ook blanco geboren bent, en je het een ander niet kwálijk kan nemen dat zij niet in contact zijn gekomen met dezelfde kennis.quote:
Als het iemand anders gelukkig maakt, waarom niet? Als ze daarmee anderen ongelukkig maken, dan nee.quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geloven in zaken omdat het spannend is, of mooi, maar zonder dat er enig bewijs voor is.
Hekserij, homeopatie, esotherische kul, hel.
daar heb je gelijk je voorbeeld waar je naar vroegquote:Op dinsdag 20 november 2012 18:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
als je passie had had je geen school nodig om jezelf / anderen wat te leren!
Nee, dat is de wetenschap niet, de wetenschappelijke methode streeft naar objectieve, controleerbare kennis van de werkelijkheid en hoe deze funtioneert, dat is geen geloofsovertuiging.quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:26 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat de wetenschap waar je mee dweept zelf ook een geloofsovertuiging is. Eentje die in de huidige tijd praktisch hanteerbaar is, maar niet alomvattend. Plus dat je zelf ook blanco geboren bent, en je het een ander niet kwálijk kan nemen dat zij niet in contact zijn gekomen met dezelfde kennis.
Wat jij vindt, denkt of weet, hoeft niet per sé de waarheid te zijn. Zolang je een ander niet dwingt te geloven wat jij gelooft is er geen probleem. Dat geldt evengoed voor de gelovigen waar je kritiek op lijkt te hebben.
* zucht * vrouwenquote:Op dinsdag 20 november 2012 18:27 schreef Manke het volgende:
[..]
daar heb je gelijk je voorbeeld waar je naar vroeg
Het blijft achterlijk, net als het lezen van roddelbladen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:27 schreef Gray het volgende:
[..]
Als het iemand anders gelukkig maakt, waarom niet? Als ze daarmee anderen ongelukkig maken, dan nee.
Uhm, jawel. Hoe sterk een hypothese ook bewijsbaar is, het maakt het niet 100% waarheid. Het laat altijd ruimte voor andere mogelijkheden, zodat het zichzelf kan corrigeren. Wetenschap is geen bestemming, het is een pad.quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, dat doet de wetenschap niet.
Dat jij het verschil niet snapt tussen wetenschappelijke methodes en geloofsovertuigingen is niet mijn probleem.quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:30 schreef Gray het volgende:
[..]
Uhm, jawel. Hoe sterk een hypothese ook bewijsbaar is, het maakt het niet 100% waarheid. Het laat altijd ruimte voor andere mogelijkheden, zodat het zichzelf kan corrigeren. Wetenschap is geen bestemming, het is een pad.
kut zit ik in tru te posten?quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:31 schreef Little_Dolls het volgende:
Waarom moet haast elk topic in TRU weer in een discussie kunnen uitdraaien? Laat de mensen toch geloven wat ze willen...
Vind ik ook achterlijk, maar zolang niemand mij dwingt dat te doen, no problem!quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het blijft achterlijk, net als het lezen van roddelbladen.
De wetenschappelijk aangetoonde meest gelukkige man op aarde zou anders zeggen:quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:29 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
elk geloof heeft anderen ongelukkig gemaakt. dat is nou juist het hele probleem.
boeddhisme is niet een puur geloof (iig boeddhisme in zijn algemeenheid niet)quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:32 schreef Gray het volgende:
[..]
Vind ik ook achterlijk, maar zolang niemand mij dwingt dat te doen, no problem!
[..]
De wetenschappelijk aangetoonde meest gelukkige man op aarde zou anders zeggen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Matthieu_Ricard
Hij gelooft in The Middle Path, een concept uit het boeddhisme.
Ik zie het verschil wel, maar ook de overeenkomst. Dat jij die niet ziet is jouw probleem.quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat jij het verschil niet snapt tussen wetenschappelijke methodes en geloofsovertuigingen is niet mijn probleem.
Dan weet je niet genoeg van het boeddhisme, als je dat echt denkt. Boeddhisme heeft vele stromingen, en gaat bovendien juist prat op dat iedereen zijn eigen pad moet bewandelen om tot verlichting te komen, ofwel ontsnapping uit de 'helse' realiteit die wij ieder persoonlijk ervaren.quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
boeddhisme is niet een puur geloof (iig boeddhisme in zijn algemeenheid niet)
In iedere post van je begin je over wat anders of haal je er zaken bij die er niets toe doen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:32 schreef Gray het volgende:
[..]
Vind ik ook achterlijk, maar zolang niemand mij dwingt dat te doen, no problem!
[..]
De wetenschappelijk aangetoonde meest gelukkige man op aarde zou anders zeggen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Matthieu_Ricard
Hij gelooft in The Middle Path, een concept uit het boeddhisme.
jij begrijpt er niet genoeg van. serieus.quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:35 schreef Gray het volgende:
[..]
Dan weet je niet genoeg van het boeddhisme, als je dat echt denkt. Boeddhisme heeft vele stromingen, en gaat bovendien juist prat op dat iedereen zijn eigen pad moet bewandelen om tot verlichting te komen, ofwel ontsnapping uit de 'helse' realiteit die wij ieder persoonlijk ervaren.
Goed gezien.quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In iedere post van je begin je over wat anders of haal je er zaken bij die er niets toe doen.
En over middle path, oud chinees gezegde,
Ga je links van de weg, je loopt aan de verkeerde kant
Ga je rechts van de weg, doe je het goed
Ga je op het midden van de weg lopen, word je geschept door een vrachtwagen.
Okay. Kan je me verlichten? Liefst via een andere weg, om dit topic niet té ver off topic te laten lopen?quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:36 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
jij begrijpt er niet genoeg van. serieus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |