abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119167170
Wat is dit nu weer voor keihard gebeuk op iemand, die zich hard heeft ingezet om werk te vinden voor haarzelf?

En die er enkel een probleem mee heeft dat een bedrijf dat veel geld heeft gekregen om haar te helpen weer aan het werk te gaan, dat duidelijk niet heeft gedaan?

Althans dat is wat ik daar uit heb gehaald. En ja ze baalt dat ze nu een laag betaalde baan heeft. Dat kan toch? Dat mag toch?

Ik zie nergens dat ze het werk dat ze nu doet niet wil doen, of dat ze zich op haar ongeluk beroept. Ja later door aantijging van posters hier.
pi_119167731
Omdat ze nu werk heeft wat haar kennelijk bevalt. Als het werk niet leuk genoeg is kan mevrouw de motivatie niet meer opbrengen om het uit te voeren.

Waarom zet je dit eigenlijk in WGR Meike, heb je een specifieke vraag het komt meer over als een klacht?
  dinsdag 13 november 2012 @ 16:12:50 #53
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_119167816
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 november 2012 13:43 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Precies, of je bent dood of je bent weer aan de bak. Er zijn echt heeeeeeeel weinig ziektebeelden die een genezingsproces van anderhalf jaar kennen!
Whiplash?

Ik ken gasten met een whiplash die nooit meer normaal aan het werk kunnen...En dat is echt geen kwestie van niet willen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_119167899
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 november 2012 16:12 schreef fathank het volgende:

[..]

Whiplash?

Ik ken gasten met een whiplash die nooit meer normaal aan het werk kunnen...En dat is echt geen kwestie van niet willen.
Maar dat is het verhaal niet, aangezien ze nu weer fulltime aan de bak is kan dat dus wel.
  dinsdag 13 november 2012 @ 16:18:44 #55
157922 fathank
pi_119168032
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 16:15 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Maar dat is het verhaal niet, aangezien ze nu weer fulltime aan de bak is kan dat dus wel.
Jij stelt dat een genezingstraject van 1,5 jaar zeer zeldzaam is, ik roep alleen even een willekeurige dwarsstraat die nog veel langer kan duren.

en dat jouw moeder met kanker na 4 maanden weer op de been was prima, maar ze was vast neit terminaal. Dus die kanker zal wel meegevallen hebben als ze binnen 4 maanden weer aan de slag kon.

Je generaliseert wel heel erg. Ben jij toevallig TS behandelend arts dat jij kan zien of haar revalidatietraject abnormaal lang is? Lijkt me niet, dus dan is het ook nogal moeilijk oordelen denk je niet? Of heb je een glazen bol waarin je alles kan zien?
pi_119168258
Nogmaals als je van een situatie van totaal niets doen naar een situatie gaat waarin fulltime werk kennelijk weer mogelijk is in een relatief korte tijd heb je vast wel de mogelijkheid gehad om in de tussentijd dat je ziek thuis zat iets te doen qua scholing eens of niet?

Of je dat vervolgens ook doet of niet is een keuze die je zelf kan maken. Ik vind Meike erg passief overkomen. Mensen doen Meike onrecht aan en ze heeft in alles wat kennelijk is misgegaan in haar traject zelf totaal geen aandeel want ze had zich toch zeker ook gewoon lekker kunnen laten afkeuren zoals haar vriendinnen riepen?
Daarbij erg knap dat je conclusies kunt trekken dat het niet aan haar heeft gelegen zonder het verhaal te kennen van het betreffende bedrijf die de jobhunt begeleidde.

Lekker makkelijk allemaal.
  dinsdag 13 november 2012 @ 16:30:50 #57
157922 fathank
pi_119168631
Voor die scholing moeten wel de financiële middelen aanwezig zijn. Ze heeft zelf een Excel cursus gedaan van dik 600 euro. Ik kan me voorstellen dat dan de pot even leeg is, helemaal als je van de Ziektewet moet leven.

Bovendien zie ik die passiviteit niet echt. Ze is zelf druk bezig geweest met solliciteren, heeft haar jobcoach hiervan op de hoogte gehouden. Bovendien heeft ze nu zelf werk aangenomen wat eigenlijk niet zo in haar straatje past maar toch doet omdat ze graag wil werken. Als dan zo'n jobcoach vervolgens z'n taak niet serieus neemt en maar in een totaal andere branche gaat lopen rondbellen terwijl ze daar weinig tot geen ervaring in heeft vind ik dat op z'n minst raar. Hij is op de hoogte van haar werkverleden, waarom dan niet proberen iets te vinden in de branche waarin ze al eerder heeft gewerkt. Die vent komt op mij over alsof het hem geen fuck kan schelen of ze wel of geen werk vindt maar alleen maar een beetje rondbelt om het UWV weer een mooi factuurtje te kunnen sturen. Dat is het gevoel wat ik erbij krijg.
pi_119169199
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 15:34 schreef Aldo-MC het volgende:
Ah, bellijsten dus.
En je kan zelf niet de telefoonnummers opzoeken van bedrijven uit je buurt die voldoen aan je criteria daar heb je echt bemiddeling bij nodig?
Neeeeh, het ging er om dat ik een bellijst vroeg aan haar om te zien wat ze in al die tijd allemaal voor mij gedaan had, omdat ik alleen maar hoorde: Ik ben er mee bezig, maar kreeg vervolgens nooit terugkoppelingen van haar. Deze bellijst vroeg ik van haar om te kijken of ze echt wel aan het bellen was. Ze beloofde de bellijst toe te mailen dus ik vertrouwde er wel op dat ze inderdaad wel voor mij bezig was geweest. Deze bellijst wilde ik vervolgens gelijk gebruiken om 'toevallig' ook op de vacatures van de betreffende bedrijven te reageren. Die bedrijven hadden waarschijnlijk al eens vernomen dat er iemand graag aan het werk wilde gaan...in de logistiek. Met deze quasi-spontane sollicitaties wilde ik weer bij één van de personeelszaken een belletje laten rinkelen. Hé, die naam hebben we eerder gehoord.. Al dan niet negatief, maar proberen kan altijd.

quote:
Wat ik zou doen, denk niet om te beginnen niet anderhalf jaar thuis zitten nietsen maar veel eerder actie ondernemen.
Waar haal je toch steeds anderhalf jaar vandaan ? Dat ongeval was begin September 2011 en sinds begin oktober dit jaar heb ik werk bij een helpdesk. anderhalfjaar is bij mij nog altijd 18 maanden. Bovendien was ik de eerste 4 maanden nog bezig bij te komen van het ongeval, erg snel moe en veel afspraken met fysio, dat werken er toen sowieso eigenlijk nog niet inzat. Al had ik werk gevonden, dan had ik die baan nooit kunnen behouden.[/]

quote:
Je bouwt op jouw manier een enorme achterstand op in de arbeidsmarkt terwijl je nog zo enorm jong bent.
Hoezo 'mijn' manier ? Zoals je zelf al zegt, het is niet makkelijk in deze tijd een baan te vinden, vanaf Februari / Maart heb ik mij suf gesolliciteerd met daarbij soms periodes dat ik het even niet meer zag gebeuren... van de 10 sollicitaties die ik kreeg, kreeg ik maar 2 reacties terug, vanzelfsprekend weer een afwijzing. Daar word je ook niet al te vrolijk van. Toegegeven, soms gaf ik dat solliciteren dus wel eens op, maar in tussentijd kwamen de muren steeds harder op mij af.

Van alle sollicitaties die ik heb gedaan, ik schat een stuk of 80, heb ik maar 2 sollicitatie gesprekken gehad, terwijl dat in deze periode nog een best goed resultaat is. Zo goed gaat het op de arbeidsmarkt.

quote:
Dat je tijd nodig hebt voor je revalidatie is begrijpelijk maar je had toch ook een thuisstudie kunnen volgen
Klopt, heb je gelijk in, had ik kunnen doen, al had ik daar de eerste maanden sowieso nog geen trek in, vanwege die zelfde vermoeidheid. Zelf ben ik sinds Januari al bezig geweest om Excel te ontdekken om zo in de nabije toekomst makkelijker door de Excel cursus heen te fietsen. Sinds Augustus dus met die studie Transport-planner bezig. Gaat nog best wel wat tijd inzitten, zeker nu ik weer aan het werk ben is er nog weinig vrije tijd over. Om dan in het weekend of zoals vandaag te gaan leren, dat vraagt aardig wat discipline. Zwakke schakel bij mij. Ben ik heel eerlijk in, dat is mijn eigen schuld.

quote:
En dat verhaal over alleen optimale inzet binnen een functie die je echt leuk vindt op te kunnen brengen dat is echt de grootste bullshit die er bestaat. Er gaan dagelijks honderdduizenden mensen met tegenzin naar het werk komop zeg.:)
Je zegt dat het bullshit is, maar tegelijkertijd zeg je ook dat ze met tegenzin naar het werk gaan. Zo veel stierestront is dat dus ook weer niet. Je kan mij niet wijsmaken dat al die mensen die met tegenzin naar het werk gaan en vervolgens op het werk vol overgave aan hun werk beginnen en er het beste van maken ? Op het werk zie ik het ook. Gasten die echt totaal geen zin in het werk hebben, (tuurlijk ik heb ook wel eens zo'n dag),maar ik kan ze soms horen hoe ongeïnteresseerd, zonder empathie klanten te woord staan. Dat kan ik echt niet opbrengen. Hoe geirriteerd ik ook ben, klanten horen niet te merken dat je je werk met tegenzin doet.

quote:
Je zegt eigenlijk ik wil best werken, maar heb nu eenmaal een erg ongeluk gehad dus doe voortaan alleen werk dat ik echt leuk vind.
Klopt, heb je zeker gelijk in en zoals eerder gezegd, denk ik dat het die slachtoffer rol is die mij niet los wil laten. Mijn vriend zelf zegt het ook. Ben nog een beetje zoekende hoe ik dat van mij af ga schudden, maar een leuke baan, in de juiste sector, zoals magazijn medewerker of koerier nationaal, zou mij weer erg gelukkig maken en ja, ik denk dat ik dan wel :W kan zeggen tegen die slachtoffer rol.

Dat is dus ook waarom ik zeg dat die frustratie/wens om een leuke baan te vinden binnen de logistiek mij juist motiveert om mijn doel te bereiken. Anders zou ik zeggen, best, ik heb mijn werk, callcenter/helpdesk en ik zoek wat dichter bij huis. Maar ook al is het leuk werk, het is niet mijn ding en dus ga ik tijdens het werken gewoon lekker op zoek naar een functie die mij beter ligt.

quote:
Jij denkt teveel in onmogelijkheden in plaats van kansen te zien.
Soms heb ik dit gevoel inderdaad, aan de andere kant is het juist het tegenover gestelde, ik zag juist overal kansen. Ik noem dat het donald-duck syndroom, ik vind alles leuk en denk alles wel aan te kunnen (niet dat ik zeg dat ik het ook kan om 1e monteur te worden en apk meester bijvoorbeeld), maarja, dat is jezelf voor de gek houden.

Daarom denk ik inderdaad de laatste jaren in de logistiek en niet verder dan dat. Dit is het wereldje waar ik naar eigen zeggen wel goed in ben en waar ik het liefst in wil doorgroeien/mijn kennis in wil delen.
pi_119169526
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 november 2012 16:30 schreef fathank het volgende:
Voor die scholing moeten wel de financiële middelen aanwezig zijn. Ze heeft zelf een Excel cursus gedaan van dik 600 euro. Ik kan me voorstellen dat dan de pot even leeg is, helemaal als je van de Ziektewet moet leven.

Bovendien zie ik die passiviteit niet echt. Ze is zelf druk bezig geweest met solliciteren, heeft haar jobcoach hiervan op de hoogte gehouden. Bovendien heeft ze nu zelf werk aangenomen wat eigenlijk niet zo in haar straatje past maar toch doet omdat ze graag wil werken. Als dan zo'n jobcoach vervolgens z'n taak niet serieus neemt en maar in een totaal andere branche gaat lopen rondbellen terwijl ze daar weinig tot geen ervaring in heeft vind ik dat op z'n minst raar. Hij is op de hoogte van haar werkverleden, waarom dan niet proberen iets te vinden in de branche waarin ze al eerder heeft gewerkt. Die vent komt op mij over alsof het hem geen fuck kan schelen of ze wel of geen werk vindt maar alleen maar een beetje rondbelt om het UWV weer een mooi factuurtje te kunnen sturen. Dat is het gevoel wat ik erbij krijg.
Juistum, dank voor je reactie !! :)

Dit is dan inderdaad ook de reden waarom ik het topic hier in WGR plaatste en niet in KLB, want ik kreeg dit gevoel dus al een tijdje geleden toen ze voor de zoveelste keer zei dat ze aan het bellen was, maar ik kreeg nooit een terugkoppeling van haar kant. Echt een éénrichting verkeer en mijn vriend zei al, laat haar maar eens aan jou zien wat ze daadwerkelijk voor jou doet ?

Toen ze vorige week beloofde de bellijst te sturen, kreeg ik er aanvankelijk wel weer geloof in, maar nu na het zien van al die bedrijven in een specifieke branche die mij vreemd is, werd ik daar echt pissig om. Ze had het over kansen spreiden... maar dit is niet spreiden, maar kansen weerleggen in een sector waar ik niets mee kan. een interessante sector: Ja zeker, maar ik kan er niets beginnen. Ze had net zo goed een bellijst op kunnen maken van kapsalons of nagelstudio's, kan ik ook niets mee.

Edit: Voordat Aldo McDonalds weer gaat reageren en miepen. Ja ik zou er wel wat mee kunnen, dat kan altijd, maar ik heb er 0,0 ervaring in deze branches en ook geen zekerheid dat ik dat werk kan blijven doen. Zoals in dat magazijn van de Kia dealer, dat had mij echt prachtig geleken !! In de autobranche in het algemeen en toch nog wat logistiek, ik zou het meer dan prima vinden :Y

[ Bericht 8% gewijzigd door Meike26 op 13-11-2012 17:03:19 ]
pi_119170397
Ach, het is ook hoe je jezelf presenteert. Ik weet (omdat ik daar regelmatig kom) dat ze bij ECT-Waalhaven letterlijk staan te springen om planners ivm met een enorme toename aan bewegingen daar. Opleiding is grotendeels intern, motivatie en flexibiliteit is veel belangrijker. En je moet een beetje Engels kennen.
Als je wil kan Aldo McDonalds wel eens een balletje opgooien daar.
pi_119170452
De binnenvaart is trouwens de enige sector die enorm groeit en totaal geen last heeft van de crisis. Dus daar een baan vinden moet echt geen probleem zijn. Zelfs ongeschoold, ze leiden je intern wel want ze werken toch allemaal met verschillende systemen en databasen w/
pi_119171483
Dat is wel tof ja !! :D

En als het niet op de de planning lukt, wil ik ook wel de boot op hoor :D

*En hoe zit het dan met reistijd? Gewoon elke dag heen en weer crossen naar Rotterdam vanuit Utrecht?
  dinsdag 13 november 2012 @ 18:36:27 #63
157922 fathank
pi_119172978
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 17:16 schreef Aldo-MC het volgende:
De binnenvaart is trouwens de enige sector die enorm groeit en totaal geen last heeft van de crisis. Dus daar een baan vinden moet echt geen probleem zijn. Zelfs ongeschoold, ze leiden je intern wel want ze werken toch allemaal met verschillende systemen en databasen w/
Is de markt zich weer een beetje aan het herstellen? Want ik kan me nog een hoop nieuwsberichten herinneren over de lage prijzen in de binnenvaart, om überhaupt maar in de vaart te blijven. Teveel aanbod op de markt etc..

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 17:46 schreef Meike26 het volgende:
Dat is wel tof ja !! :D

En als het niet op de de planning lukt, wil ik ook wel de boot op hoor :D

*En hoe zit het dan met reistijd? Gewoon elke dag heen en weer crossen naar Rotterdam vanuit Utrecht?
Dat lijkt me niet verstandig als fysiek zwaar werk deels niet mogelijk is :P.
pi_119173379
Ja, dat is sinds een aantal jaar beter weer voor elkaar, binnenvaart is weer in trek ! Probleem zat hem, zover ik mij herinner uit mijn studie, in de toerbeurtregeling. Nu zijn verladers vrij om schipper/schip te kiezen, zodat er een eerlijkere concurrentie is en er niet meer dat er van hogere hand een scheper word gekozen voor jou als verlader(klant). Beetje bureaucratisch systeem was dat als ik het lesboek mag geloven. ;)
pi_119173444
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 november 2012 18:36 schreef fathank het volgende:

[..]

Is de markt zich weer een beetje aan het herstellen? Want ik kan me nog een hoop nieuwsberichten herinneren over de lage prijzen in de binnenvaart, om überhaupt maar in de vaart te blijven. Teveel aanbod op de markt etc..

[..]

Dat lijkt me niet verstandig als fysiek zwaar werk deels niet mogelijk is :P.
Zolang het maar geen zwaar repetitief werk is, is het oke. Op mijn werk vorig jaar heb ik behoorlijk staan tillen en draaien op mijn knieën, was toen sowieso al van plan om wat anders te zoeken. Dat plan liep dus wat anders dan gedacht.
  dinsdag 13 november 2012 @ 19:33:28 #66
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_119175076
Maar heb je nog wat aan mijn antwoord, dat je het recht hebt om te klagen?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_119175360
Ik verwacht één dezer dagen een telefoontje van het UWV, heb al aangegeven niet blij te zijn/klacht heb. Mijn coach bij het UWV had vandaag helaas geen tijd.

Heb trouwens eind van de middag weer een mailtje ontvangen... Het zou nu slechts om een voorbeeld gaan hoe zo'n bellijst er uit ziet..? Ja, heel nuttig :|W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')