Ik denk dat TS een potentieel slapende uitkeringstrekkertje is, die graag in de situatie wil blijven hangen waarin ze geld vangt, of een dermate hoog salaris voor een zeer eenvoudig baantje dat het onrealistisch is wat ze precies wil.quote:Op dinsdag 13 november 2012 10:33 schreef CoolGuy het volgende:
Ehm...ik snap het niet. Dat bedrijf heeft dus een lijst met bedrijven in een branche die jou niet zint? Wat ging je daar dan doen als je daar ging werken, ook administratief werk? Werk is werk, of dat nou in de branche is wat je graag wil of niet.
Vervolgens vindt je zelf een baan, bij een callcenter. Daar heeft niemand je toe gedwongen, en het is ook niet echt logistiek lijkt me. Ja, het kan de logistieke sector zijn, maar je zit op een callcenter dus wat maakt het uit wat voor branche het is.
En dan vedien je te weinig naar jouw zin en nu wil je alsnog weer gaan klagen? Waarom? Gewoon maar om het klagen? Want je zegt wel leuk dat je klachten nog steeds niet over zijn, maar die waren dan ook niet over geweest als je wel je droombaan had gevonden, dus dat doet er helemaal niet toe, en lijkt alleen maar bedoeld te zijn om gewicht in de schaal te gooien.
Wat jij volgens mij wil is terug de ziektewet in, meer geld vangen terwijl je niks doet, of is 't dat niet?
Je komt niet zomaar in de WAO terecht kerel.quote:Op dinsdag 13 november 2012 10:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik denk dat TS een potentieel slapende uitkeringstrekkertje is, die graag in de situatie wil blijven hangen waarin ze geld vangt, of een dermate hoog salaris voor een zeer eenvoudig baantje dat het onrealistisch is wat ze precies wil.
Ik haal uit het verhaal van TS niet echt of ze daar op de administratie zou komen werken of fysiek zwaar werk zou moeten doen. Het is dus gissen wat ze daarmee bedoelde.quote:Op dinsdag 13 november 2012 10:41 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Je komt niet zomaar in de WAO terecht kerel.
Als je in de ziektewet/uitkering terecht komt vanwege fysieke klachten moeten ze je natuurlijk niet aanmelden voor een baan die wederom zwaar fysiek is zoals een schadeherstelbedrijf.
Zit je zo weer noodgedwongen je handje op te houden.
Dat is dus de vraag. Wat voor soort werk ging ze doen bij die schadeherstelbedrijven? Als dat administratief werk zou zijn is dat dus niet loodzwaar fysiek werk, dus gaat je opmerking in dat geval niet op.quote:Op dinsdag 13 november 2012 10:41 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Je komt niet zomaar in de WAO terecht kerel.
Als je in de ziektewet/uitkering terecht komt vanwege fysieke klachten moeten ze je natuurlijk niet aanmelden voor een baan die wederom zwaar fysiek is zoals een schadeherstelbedrijf.
Zit je zo weer noodgedwongen je handje op te houden.
Nouja opzich...........quote:Op dinsdag 13 november 2012 10:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik haal uit het verhaal van TS niet echt of ze daar op de administratie zou komen werken of fysiek zwaar werk zou moeten doen. Het is dus gissen wat ze daarmee bedoelde.
Dus TS, kom er maar in.quote:Op dinsdag 13 november 2012 10:49 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Nouja opzich...........
Ze is of was kennelijk nadrukkelijk op zoek naar administratief werk dus het zou vrij kansloos zijn als ze het af zou wijzen (omdat het bedrijf haar niet zint of iets van die strekking).
Al weet je het nooit want kennelijk kan ze zelf ook gewoon werk vinden en als je dan toch je handtekening zet onder een peperduur re-integratieproject ben je toch al niet al te snugger.
Wat een onzin, het is toch niet te veel gevraagd van een professioneel reïntegratiebureau dat ze een logische richting in kijken wanneer je je oude werk niet meer kan doen?quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:50 schreef Aldo-MC het volgende:
Natuurlijk heeft het jou geen geld gekost, de belastingbetaler daarentegen heeft het wel duizenden euro's gekost, voor niets ook nog eens blijkt nu.
Je moet je kapot schamen met een dergelijke houding Meike.
Totaal overbodig als mevrouw kennelijk prima in staat blijkt zelf werk te vinden.quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:54 schreef eleusis het volgende:
[..]
Wat een onzin, het is toch niet te veel gevraagd van een professioneel reïntegratiebureau dat ze een logische richting in kijken wanneer je je oude werk niet meer kan doen?
En veel mensen zouden lekker in de ziektewet blijven ipv zelf iets zoeken voor minder salaris, dus waarom sommigen hier zo lopen janken is me een raadsel.
Meen je dat ?quote:Op dinsdag 13 november 2012 12:50 schreef Aldo-MC het volgende:
Natuurlijk heeft het jou geen geld gekost, de belastingbetaler daarentegen heeft het wel duizenden euro's gekost, voor niets ook nog eens blijkt nu.
Je moet je kapot schamen met een dergelijke houding Meike.
Het zijn niet alleen de geldverslindende trajecten, het zijn ook alle neven-bedrijfjes onder het UWV waar het geld naartoe gaat.quote:Op dinsdag 13 november 2012 13:01 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Totaal overbodig als mevrouw kennelijk prima in staat blijkt zelf werk te vinden.
Dat de verdiensten dan wat minder zijn schijnt in Nederland direct aanleiding te zijn voor een geldverslindend re-integratietraject.
Eisen? Nee. Je mag helemaal niks eisen eerlijk gezegd. Ik vind dat je nogal teveel recht onttrekt aan het feit dat je ziek bent geworden.quote:Op dinsdag 13 november 2012 13:15 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Het zijn niet alleen de geldverslindende trajecten, het zijn ook alle neven-bedrijfjes onder het UWV waar het geld naartoe gaat.
Ja ik ben prima in staat werk te vinden, als het maar simpel en dom werk is kom je overal wel terecht en het zou mij inderdaad enorm geholpen hebben als ik wel een vooropleiding had gehad. Mag ik dan als mede-belasting betaler alsjeblieft wel eisen dat er in iedergeval geluisterd en gericht gezocht word ?
Dat ze hun geld verbrassen aan marmeren pleintjes en veel te dure computer cursussen kan ik ook niet veel aan doen. Ik denk dat als het UWV de cliënte meer zelf laat zoeken naar de goedkoopste oplossingen om weer aan het werk te komen of eventueel een (gedeeltelijke) vergoeding op een opleiding/cursus, dan zouden daar best wat miljoenen bespaard kunnen worden in dat logge UWV apparaat.
Dat kan best kloppen hoor, dat hoor ik al een halfjaarquote:Op dinsdag 13 november 2012 13:16 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik vind dat je wel een beetje te veel in de slachtofferrol schiet (no offence).
Je kunt niet verwachten dat iedereen maar even een perfecte baan op maat aangemeten krijgt, uiteindelijk zal het toch vooral vanuit jezellf moeten komen.
Eehm, ik ben niet ziek geworden, ik ben in puin gereden door een stel criminelen die zo nodig een klein pompstationnetje in tiel hebben overvallen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 13:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Eisen? Nee. Je mag helemaal niks eisen eerlijk gezegd. Ik vind dat je nogal teveel recht onttrekt aan het feit dat je ziek bent geworden.
Ik snap die frustratie wel, het gaat je alleen niet verder helpen en dat is een gemiste kans.quote:Op dinsdag 13 november 2012 13:23 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Eehm, ik ben niet ziek geworden, ik ben in puin gereden door een stel criminelen die zo nodig een klein pompstationnetje in tiel hebben overvallen.
Daarom zit ik wellicht nog in die slachtoffer rol... Ik wil werken. Dat er dan van die gasten zijn die mijn leven even op de schop hebben gegooid.. ja dat moet ik dan maar voor lief nemen.
Dat anderen je onrecht aandoen is m.i.z. totaal geen geldig argument om maar in welke slachtofferrol dan ook te kruipen. Daarbij wat Scorpie ook zegt gaat het jou in ieder geval niet verder helpenquote:Op dinsdag 13 november 2012 13:23 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Eehm, ik ben niet ziek geworden, ik ben in puin gereden door een stel criminelen die zo nodig een klein pompstationnetje in tiel hebben overvallen.
Daarom zit ik wellicht nog in die slachtoffer rol... Ik wil werken. Dat er dan van die gasten zijn die mijn leven even op de schop hebben gegooid.. ja dat moet ik dan maar voor lief nemen?
Dat recht onttrek ik mij dan ja ! Naar mijn idee een heel menselijke reactie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |