abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119121202
Zwangerschap & geboorte

10 november: Spees_Eend (jongetje)
26 november: Keshet (jongetje)
26 november: OooLizaooO (jongetje)
30 november: Kaatjejannie (jongetje)

06 december: Nytar (jongetje)
12 december: Solagratia
17 december: ohnee (meisje)
24 december: Ladylike (jongetje)
29 december: Incantrix (meisje)
31 december: becky27 (meisje)
31 december: rebel-angel

2013

01 januari: Estrys
10 januari: eliis
16 januari: draculettetje
***16 januari: Ticootje & Joene*** (baby)
18 januari: papillion (meisje)
22 januari: __Isis__ (jongen)
23 januari: Omentielvo (meisje)

05 februari: As1981 (jongen)
14 februari: Zillah666 (meisje)
21 februari: pessie en kleiduif
22 februari: Logician78 & -Spenny- (meisje)
22 februari: Fieder (jongetje)
27 februari: Klumsy (meisje)
27 februari: Asfalthooligan (papa)

06 maart: Gulara
11 maart: Kyara (meisjes-tweeling)
18 maart: Barbabientje01 & pipo_de_clown
20 maart: Milka82 (jongen)
31 maart: LadyBlack

***06 april: Knetterkrankjorum & JJH***
08 april: dananana (tweeling)
10 april: bellelena
11 april: Ereshkigal
12 april: _Wolk82_
15 april: Danic
16 april: L0t (meisje)
22 april: Tally

02 mei: Suikertante
03 mei: Vencodark
04 mei: Spirit82
06 mei: -mandy-
10 mei: Shandaly

1 juni: .Sparkling.
***12 juni: L-E & fokking.fokker***
25 juni: Vulpenballetje

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiƫle fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
pi_119121223
Ik gooide 'm blijkbaar dicht met: Goedgekeurd bij vlos!
Lief is braaf meegegaan en heeft nog een heleboel vragen gesteld (knippen jullie of mag enkel een gyn dat :D ).
En ik mag in m'n slaapkamer bevallen (1ste verdieping) O+

Nu vind ik wel dat ik in dit topic mag bevallen ;)

[ Bericht 20% gewijzigd door OooLizaooO op 12-11-2012 12:53:47 ]
pi_119121287
En 't ging over genetica :).
Ik wil 'n zoon zoals m'n man: azuurblauwe ogen en zwart haar! Jumjum!
Nu heb ik er al eentje met blonde krulletjes en staalblauwe ogen :D. En die haartjes komen van mijn moeder. Die is ondertussen wel donker geworden van haar, dus met Ben kan het nog alle richtingen uit denk ik :)
pi_119121639
Ik kom uit een familie met enkel donkerharigen. Dus ik ben ook donker. Maar wel met lichte ogen (blauw). Man is iets lichter maar nog steeds donkerharig en met donkere ogen. Midas heeft bruin haar (hoop dat het nog donkerder wordt) met hele donkere ogen. O+

De meiden zullen het ook wel donkerharig met donkere ogen worden.

En ik ben verder ook niet echt bleek dus als iedereen mijn huidtype heeft dan hebben we echt een paar exotische kindjes met 100% NL bloed op de wereld gezet :D
pi_119121937
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 12:36 schreef mignonne het volgende:
ohja KJ? Snel verven! misschien leid je ze om de tuin :D jij gaat niet fluxussen, dat heb ik besteld voor je :*

En qua doorgeven, ik ben donker met groene ogen. Mn ouders en opa's en oma's zijn allemaal donker, qua ogen mn vader heeft grijs, mn moeder groen, oma's blauw en opa's bruin :D
B. heeft donker haar en donkere ogen, maar is genetisch belast met dominante indogenen :P zijn moeder is blond met blauwe ogen.

We kunnen dus alle kanten op.
De oudste heeft bruin haar en groene ogen, de jongste heeft blauwgroenige ogen die steeds meer richting groen verkleuren. Haar haar was donkerbruin bij geboorte, ging langzaam richting roodachtig en werd daarna blond. Inmiddels, zonder de zon, lijkt het weer wat donkerder te worden. Ik hou het nu nog even op donkerblond. :Y) mn zwager had precies haar haarkleur vroeger, maar die heeft nu bijna zwart haar :o
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sofie heeft dr haar echt van mij, ogen van N volgens mij. Ik ben zo benieuwd of Caspertje haar heeft. En of ie hetzelfde kuiltje in zijn kin heeft als ik heb en mijn vader.

Correctie, ik lees net dat mijn vader op fb zegt dat het het wel oranje lijkt, maar toch echt blond is.

[ Bericht 2% gewijzigd door kaatjejannie op 12-11-2012 19:55:13 ]
*poef* nu is het weg
pi_119122041
Ik heb afgelopen vrijdag de intake met het kraamzorgbureau gehad. Bij mij hoeven er geen klossen onder het bed, omdat ik heb aangegeven dat mijn moeder het bed gaat verschonen.

Mineola, wat lief zeg je baby in een buntingbag O+

Kyara, :* voor je rottige nacht. Hopelijk slaap je vannacht een beetje beter

Haha, Keshet. Wat gemeen dat je vriend zulke dingen leert. Hihi

*O* voor de mijlpalen

Spirit, je hoeft toch nog maar 1 week te plassen in zo’n fles? Dus houdt vol. Je bent er bijna

Zo leuk om die kansberekeningen te lezen. Ik doe het maar niet. Ik weet niets over de donor (alleen dat ze qu uiterlijk iemand nemen die op mij ljkt qua kleur haar en ogen), maar in mijn familie komen groene en blauwe ogen voor. Dus dat is nog een verrassing. Haarkleuren varieert van blond t/m heel donkerrbuin. En mijn oma had rood haar. Dus ook dat wordt een verrassing (al zijn mijn meeste neefjes/nichtjes in hun kindertijd blond)

Haha Liza, ik hoop dat je in dit topic bevalt. Maar de topics gaan zo snel hier dat ik de kans niet heel groot acht dat dit jouw topic wordt. Sorry

Vandaag een groeiecho en controle gehad. Baby en ik zijn weer helemaal goedgekeurd. Ik was 200 gram afgevallen t.o.v. drie weken geleden. Maar dat maakte niet zoveel uit. Baby doet het gewoon helemaal goed. Verder hebben ze nog voor ijzer geprikt, omdat ik zo moe blijf de laatste tijd. Maar met 7,6 was dat prima in orde. Nu over drie weken de volgende controle.
pi_119122102
De klossen zijn toch niet alleen voor het verschonen maar ook voor de controles? :?

Oh en een *O* voor de stickers voor Liza en Omentielvo!
pi_119122214
Ik zet ook geen klossen onder mijn bed hoor. Is maar een paar cm te laag en anders moet ik er met een trap in.
Als het nou echt moet leg ik voor die controles wel een paar minuten een extra matras op mijn bed, maar ik kan me niet voorstellen dat het een probleem gaat zijn.
Met een meidenkwartet
pi_119122425
quote:
17s.gif Op maandag 12 november 2012 13:15 schreef Kyara het volgende:
De klossen zijn toch niet alleen voor het verschonen maar ook voor de controles? :?

Oh en een *O* voor de stickers voor Liza en Omentielvo!
Als je niet thuis gaat bevallen loopt het vast wel los, als je wel thuis gaat bevallen vind ik het een beetje lullig naar de verloskundige als het kraambureau tegen een vrouw gaat zeggen dat het bed niet op klossen hoeft eigenlijk.
:)
  maandag 12 november 2012 @ 13:26:52 #10
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_119122455
Het zijn gewoon de arbo regels om de rug van je kraamverzorgster en verloskundige te sparen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_119122487
Ik ga met een opstapje mijn bed in. Vind het heerlijk!
*poef* nu is het weg
pi_119122645
Hoe hoog moet een bed eigenlijk staan? En moet je bed ook op klossen als je niet thuis wilt bevallen?
Sarcasme. Herken het.
pi_119122810
Geen idee meer hpe hoog precies, en het bed moet ook hoog als je in het ziekenhuis bevalt. Na de bevalling doet de kraamhulp nog controles bij je. Ook voor het bed verschonen moet het bed hoog.
*poef* nu is het weg
pi_119123720
Bed verschonen doe ik zelf wel.. Maar ik weet gewoon niet of ik het ziekenhuis ga redden.. Dus bed gaat sowieso op klossen... alleen ff kijken hoe :')
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_119123851
Net aangemeld voor kraamzorg, ik voel me nu echt volwassen :@ Kan iemand mij trouwens uitleggen hoe het precies zit met thuis bevallen / ziekenhuis bevallen? Ik wil ziekenhuis, maar heb geen medische indicatie. Nou snap ik dat het bij sommige mensen moet omdat het wegens gezondheidsredenen niet verstandig is thuis te bevallen, maar kun je die medische indicatie ook tijdens de bevalling krijgen als het kindje niet wil komen? Ik ben namelijk bang dat mn bekken te smal is en het kindje er gewoon niet doorheen komt :@
Sarcasme. Herken het.
  maandag 12 november 2012 @ 14:10:00 #16
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_119123907
Mineo wat een lieve foto O+

Spirit die flessen waren idd vreselijk, bijna klaar hopelijk?

Kyara :*

Omentielvo fijn dat alles goed was :Y

Ik heb nooit klossen onder bed gehad :@ is ook nooit wat van gezegd (boxspring).

Hier geen blaasontsteking, m.a.w. rustig aan doen, vandaag dus maar niet naar Deventer treinen want de harde buiken blijven komen. Vrijdag weer controle, maar zal allemaal vast wel niets zijn. :)
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
  maandag 12 november 2012 @ 14:11:12 #17
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_119123945
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:08 schreef Spirit82 het volgende:
Net aangemeld voor kraamzorg, ik voel me nu echt volwassen :@ Kan iemand mij trouwens uitleggen hoe het precies zit met thuis bevallen / ziekenhuis bevallen? Ik wil ziekenhuis, maar heb geen medische indicatie. Nou snap ik dat het bij sommige mensen moet omdat het wegens gezondheidsredenen niet verstandig is thuis te bevallen, maar kun je die medische indicatie ook tijdens de bevalling krijgen als het kindje niet wil komen? Ik ben namelijk bang dat mn bekken te smal is en het kindje er gewoon niet doorheen komt :@
Als jij dat wil, mag je gewoon poliklinisch bevallen :) Het kan wel zijn (check je verzekering) dat je dan nog een rekening krijgt naderhand. Poliklinisch bevallen gaat in principe met je eigen verloskundige. Het kan inderdaad zo zijn dat je tijdens je bevalling 'klinisch' wordt, de verantwoordelijkheid wordt dan overgedragen aan het ziekenhuis.
pi_119124018
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:11 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Als jij dat wil, mag je gewoon poliklinisch bevallen :) Het kan wel zijn (check je verzekering) dat je dan nog een rekening krijgt naderhand. Poliklinisch bevallen gaat in principe met je eigen verloskundige. Het kan inderdaad zo zijn dat je tijdens je bevalling 'klinisch' wordt, de verantwoordelijkheid wordt dan overgedragen aan het ziekenhuis.
Ja ik weet idd dat er een flinke bijdrage bij zit, maarja, lijkt me beter om zo lang mogelijk thuis te blijven en dan naar het ziekenhuis te gaan ipv met persweeen nog in de auto te moeten... Wel duur hoor, iets van 360 euro, maarja...

Wat betreft MvM is het godzijdank de laatste week. Ik heb het met liefde gedaan, maar na 10 weken vind ik het toch echt wel mooi geweest :@ Ben benieuwd hoeveel vrouwen ik bezwangerd heb :P
Sarcasme. Herken het.
pi_119124076
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:13 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ja ik weet idd dat er een flinke bijdrage bij zit, maarja, lijkt me beter om zo lang mogelijk thuis te blijven en dan naar het ziekenhuis te gaan ipv met persweeen nog in de auto te moeten... Wel duur hoor, iets van 360 euro, maarja...
Gelukkig kun je nu beslissen om over te stappen van verzekeraar en dan kun je kiezen voor 1 die 100% vergoed, net als de eigen bijdrage van de kraam.
pi_119124097
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:14 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Gelukkig kun je nu beslissen om over te stappen van verzekeraar en dan kun je kiezen voor 1 die 100% vergoed, net als de eigen bijdrage van de kraam.
Are you kidding me? Ook als ik me net via mijn huidige verzekeraar op heb gegeven? Ik heb er idd eentje met eigen bijdrage voor alles.
Sarcasme. Herken het.
  maandag 12 november 2012 @ 14:17:54 #21
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_119124165
Ik heb mij ook ergens halverwege de zwangerschap 'geupgrade' naar een betere verzekering. Dat mag (bij CZ althans) 1 x per jaar n.a.v. verandering in gezinssamenstelling of levensloop o.i.d. Nu hoef ik idd geen eigen bijdrage te betalen voor kraamzorg, niet voor poliklinisch bevallen en er wordt redelijk wat vergoed aan cursussen/lactatiedeskundige.
  maandag 12 november 2012 @ 14:18:19 #22
244125 laziness
pi_119124181
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:15 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Are you kidding me? Ook als ik me net via mijn huidige verzekeraar op heb gegeven? Ik heb er idd eentje met eigen bijdrage voor alles.
Je mag altijd per 1 januari 2013 overstappen. Wel op tijd regelen nog in 2012.
Maar wellicht loont het om bij je huidige verzekering gewoon een aanvullende verzekering af te sluiten die de eigen bijdrage vergoed. En misschien nog wel meer zoals lactatiekundig consult en een pretecho.
pi_119124201
quote:

[..]

Ja? Overstappen mag elk jaar...
  maandag 12 november 2012 @ 14:19:12 #24
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_119124207
quote:

[..]

Jazeker! Je kunt ook ff kijken naar een aanvullend pakket. Als die de poliklinische bevalling en kraamzorg vergoed haal je de extra premie er makkelijk uit. Let ook op lactatiekundige hulp, toch fijn als het vergoed wordt!

Spuit 11 op mobiel...
pi_119124231
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:17 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik heb mij ook ergens halverwege de zwangerschap 'geupgrade' naar een betere verzekering. Dat mag (bij CZ althans) 1 x per jaar n.a.v. verandering in gezinssamenstelling of levensloop o.i.d. Nu hoef ik idd geen eigen bijdrage te betalen voor kraamzorg, niet voor poliklinisch bevallen en er wordt redelijk wat vergoed aan cursussen/lactatiedeskundige.
Mocht bij Ohra ook... Maar die aanvulling was zo belachelijk duur, dat ik gewoon overstap.. Waarschijnlijk agis.
  maandag 12 november 2012 @ 14:19:51 #26
244125 laziness
pi_119124239
Ik ben destijds ook per 1 januari overgestapt en was toen 8 maanden zwanger. Was geen probleem!
pi_119124279
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:17 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik kan niet upgraden, zit bij een verzekeraar waar het niet uitmaakt qua bevalling of je aanvullende verzekerd bent of niet, dus zou echt van verzekeraar moeten switchen.
Sarcasme. Herken het.
pi_119124304
Wat fijn dat jullie zo meedenken O+
Sarcasme. Herken het.
  maandag 12 november 2012 @ 14:22:41 #29
244125 laziness
pi_119124353
Iets van fysio vergoed is ook wel fijn voor het geval je nu of later bekkenproblemen krijgt trouwens.

FBTO is wel heel fijn met aanvullende modules die je per maand aan en uit kan zetten.
  maandag 12 november 2012 @ 14:23:01 #30
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_119124365
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:20 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ik kan niet upgraden, zit bij een verzekeraar waar het niet uitmaakt qua bevalling of je aanvullende verzekerd bent of niet, dus zou echt van verzekeraar moeten switchen.
Wat dat betreft komt het goed uit dat jouw kindje in 2013 wordt verwacht. Ik ben 'alleen' in 2012 zwanger geweest, dus een nieuwe verzekeraar is dan geen optie. Op 1 januari dus gewoon even kijken wat voor jou het meest voordelig is. Zeker als je poliklinisch wil bevallen, want het voorbeeld van de rekening die jij gaf is lager dan wat ik om me heen hoorde: rekeningen van 500 a 600 euro achteraf.
pi_119124383
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:08 schreef Spirit82 het volgende:
Ik ging zonder medische indicatie naar het ziekenhuis ivm pijnstilling, en daar bleek dat mn ontsluiting was stilgevallen en ik ingeleid moest worden. op dat moment geeft de VK je over aan het ziekenhuis en heb jij een medische indicatie en worden de kosten betaald door de verzekering. :)
  maandag 12 november 2012 @ 14:24:50 #32
244125 laziness
pi_119124447
Je moet wel voor 1 januari je oude verzekering opgezegd hebben.
Dat kan niet met terugwerkende kracht.
Wel heb je tot 1 februari om je bij een nieuwe verzekering aan te melden.
pi_119124471
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:23 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Wat dat betreft komt het goed uit dat jouw kindje in 2013 wordt verwacht. Ik ben 'alleen' in 2012 zwanger geweest, dus een nieuwe verzekeraar is dan geen optie. Op 1 januari dus gewoon even kijken wat voor jou het meest voordelig is. Zeker als je poliklinisch wil bevallen, want het voorbeeld van de rekening die jij gaf is lager dan wat ik om me heen hoorde: rekeningen van 500 a 600 euro achteraf.
Hmm, heb ze net aan de foon gehad en volgens mij was het echt 360 ongeveer, plus nog 10 uur x4 euro extra bijdrage kraamzorg... maar misschien komt je eigen risico er ook nog bij?
Sarcasme. Herken het.
pi_119124501
Wij zijn weer door de keuring. Alles keurig op schema, hoofdje wel wat kleiner dan gemiddeld maar wel goed gegroeid ten opzichte van vorige keer. Dus prima in orde. En ze dacht toch niet aan suiker want zoveel dorst had ik dan ook weer niet na wat doorvragen. Dus het enige advies is drinken! :P

Verder zolang er geen echte regelmaat in de spanning op mijn buik zit vond ze het ook niet zo verontrustend. Kon het trouwens ook maar moeilijk uitleggen. Gewoon lekker rustig aan zoveel als mogelijk. En voorzichtig van de bank komen :')
ti amo pił di ieri ma meno di domani
  maandag 12 november 2012 @ 14:26:39 #35
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_119124515
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:25 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Hmm, heb ze net aan de foon gehad en volgens mij was het echt 360 ongeveer, plus nog 10 uur x4 euro extra bijdrage kraamzorg... maar misschien komt je eigen risico er ook nog bij?
Oh, ik heb geen flauw idee waar dat verschil vandaan komt dan! Oh en die bold opmerking van Laziness is ook wel een goeie ja.
pi_119124563
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:26 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Oh, ik heb geen flauw idee waar dat verschil vandaan komt dan! Oh en die bold opmerking van Laziness is ook wel een goeie ja.
Ja i know, daar ben ik met dank aan een luie ex al een keer ingestonken dus dat gaat me niet nog een keer gebeuren ;) Maar eerst maar even de nieuwe vergoedingsoverzichten van onze fijne verzekeraars afwachten om te zien wat ze gaan vergoeden en wat me dat gaat kosten :)
Sarcasme. Herken het.
  maandag 12 november 2012 @ 14:28:11 #37
244125 laziness
pi_119124566
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:25 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Maar kraamzorg is toch wel meer dan 10uur?
pi_119124587
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:28 schreef laziness het volgende:

[..]

Maar kraamzorg is toch wel meer dan 10uur?
Owja excuus, 10 dagen.
Sarcasme. Herken het.
  maandag 12 november 2012 @ 14:29:32 #39
244125 laziness
pi_119124610
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:28 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Owja excuus, 10 dagen.
Die eigen bijdrage is per uur dus 4x 49uur = 196 euro.
pi_119124648
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:29 schreef laziness het volgende:

[..]

Die eigen bijdrage is per uur dus 4x 49uur = 196 euro.
He gatver. Dat kind is er nog niet eens en het is nu al duur ;)
Sarcasme. Herken het.
  maandag 12 november 2012 @ 14:30:37 #41
244125 laziness
pi_119124662
Bij Delta Lloyd betaal ik momenteel voor het goedkoopste aanvullende pakket een euro of 10. Dan heb je die eigen bijdrage van de kraamzorg er dus al uit ^O^
  maandag 12 november 2012 @ 14:32:09 #42
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_119124713
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:30 schreef laziness het volgende:
Bij Delta Lloyd betaal ik momenteel voor het goedkoopste aanvullende pakket een euro of 10. Dan heb je die eigen bijdrage van de kraamzorg er dus al uit ^O^
Ja! Heb ik volgens mij ook ( Start?). Vergoed ook een extra echo, bij ons de nekplooimeting, en ¤150,- lactatiekundige zorg ^O^
  maandag 12 november 2012 @ 14:39:52 #43
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_119125027
Es wat fijn *O*

:') dus niet meer van de bank rollen..
pi_119125259
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:30 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

He gatver. Dat kind is er nog niet eens en het is nu al duur ;)
Plus je ziekenhuisbevalling...

Een aanvullende verzekering heb je er zo uit.

En misschien wil je ook wel graag wat van anticonceptie, om niet binnen een jaar weer zwanger te zijn..
pi_119125327
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:23 schreef ohnee het volgende:

[..]

Ik ging zonder medische indicatie naar het ziekenhuis ivm pijnstilling,
Pijnstilling ķs een medische indicatie :)
pi_119125383
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:47 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dus als je een ruggeprik neemt scheelt je dat 300 eu?
pi_119125488
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:49 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Afhankelijk van hoe je verzekerd bent wel ja.

Bij pethidine ga je vaak weer 'terug' naar de verloskundige dus ik weet niet hoe dat zit, of je bevalling dan poliklinisch of klinisch gedeclareerd wordt (waarschijnlijk allebei :') maar hoe dat doorberekend wordt).
pi_119125745
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:49 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat je daar tijdens de bevalling ligt te rekenen wat het je kost. Ik zie het mijn zwager doen :D
pi_119126240
Haha en dat je dan toch maar een ruggenprik neemt zodat het je geen geld kost :+
  maandag 12 november 2012 @ 15:10:30 #50
244125 laziness
pi_119126290
Iedereen die toch poliklinisch wilde bevallen aan de ruggenprik :P
Maar goed dan vertrekt ook je eigen verloskundige en mag je aan de CTG en de opwekkers vaak en de hele rambam.
Poliklinisch lijkt me toch wel een wat minder medische sfeer maar geen ervaring mee.
pi_119126316
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:56 schreef Estrys het volgende:

[..]

Dat je daar tijdens de bevalling ligt te rekenen wat het je kost. Ik zie het mijn zwager doen :D
Sta je daar met je rekenmachientje... Panisch de verpleegkundigen tegenhouden omdat de verzekering het niet dekt... Godzijdank hebben we voldoende financiele ruimte, maar ik vind het maar raar voor mensen die niet zoveel te besteden hebben. Die moeten dus eigenlijk verplicht thuis bevallen als ik het goed begrijp?
Sarcasme. Herken het.
  maandag 12 november 2012 @ 15:12:07 #52
244125 laziness
pi_119126347
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 15:11 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Sta je daar met je rekenmachientje... Panisch de verpleegkundigen tegenhouden omdat de verzekering het niet dekt... Godzijdank hebben we voldoende financiele ruimte, maar ik vind het maar raar voor mensen die niet zoveel te besteden hebben. Die moeten dus eigenlijk verplicht thuis bevallen als ik het goed begrijp?
Nee want er zijn dus aanvullende verzekeringen van al een tientje per maand die de kosten al dekken ^O^
  maandag 12 november 2012 @ 15:12:24 #53
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_119126365
nvm ik google wel even
pi_119126395
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 15:12 schreef laziness het volgende:

[..]

Nee want er zijn dus aanvullende verzekeringen van al een tientje per maand die de kosten al dekken ^O^
Ja maar dan betaal je je weer scheel aan je basisverzekering... Naja, ik ga toch switchen blijkbaar dus zal me er maar niet meer druk om maken ;)
Sarcasme. Herken het.
  maandag 12 november 2012 @ 15:19:15 #55
244125 laziness
pi_119126658
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 15:13 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ja maar dan betaal je je weer scheel aan je basisverzekering... Naja, ik ga toch switchen blijkbaar dus zal me er maar niet meer druk om maken ;)
Zo groot zijn de verschillen onderling qua premie basisverzekering toch niet?
Ik betaal inclusief simpele aanvullende verzekering met een online collectief 110 euro.
Bij DSW en dat is 1 van de goedkoopste ben je al 102 euro kwijt aan je basisverzekering.
Kortom goed online rondkijken elkaar jaar, aansluiten bij een collectief online en je kan toch aanvullend verzekerd zijn zonder enorm hoge kosten.

WIJ Jonge Ouders biedt bijvoorbeeld een collectief aan bij de FBTO.
pi_119126704
quote:

[..]

Ja maar die wilde ik zelf en was niet zeker nog of ik het wel zou krijgen ;) Pas toen ik werd ingesnoerd voor de inleiding, kreeg ik ook medicatie .. Maar je hebt wel gelijk idd. :)
pi_119126777
En het ligt er ook nog eens aan of de verloskundigen wel aan thuisbevallingen willen doen ofzo.
Hier zitten alle verloskundigen in het ziekenhuis (althans aan deze kant van zeeland) en die doen niet aan thuisbevallingen,hier heb je niks te kiezenmits je ha het thuis wilt doen.
Hier word het wel vergoed.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_119126862
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 15:09 schreef Solagratia het volgende:
Haha en dat je dan toch maar een ruggenprik neemt zodat het je geen geld kost :+
Mijn zwager en zijn vrouw zouden het doen het hoor :Y
pi_119126963
Heb de kraamzorg ook al aangevraagd :Y. Ik zit zelf bij Menzis en omdat ik medische indicatie heb, ben ik sowieso al flink verzekerd, dus ik krijg alles vergoed, ook de kraamzorg. Lactatiekundige weet ik niet, maar dacht het wel.

En er gebeurt hier toch ook wel iets, vandaag outfitje aan waar ik een tailleriem bij droeg, maar die past niet meer. Nu zal dat deels ook aan mn voedingspatroon liggen :') maar van gaatje 3 naar geen gaatje is niet alleen daardoor verklaarbaar. Dus ben toch wel degelijk al aan het groeien. Het lijkt vooralsnog nog niet op een zwangere buik ;(.

Volgende week donderdag de nekplooi. Heb dan 'al' 2 hele weken geen echo meer gehad. Ben vast verwend, maar vind het dan toch spannend of alles nog goed is. Zeker omdat we het dit weekend al wel gaan vertellen aan de ouders. Zou zo zuur zijn als we dan donderdag echo hebben en tis mis. Maar, daar moeten we maar niet vanuit gaan, toch? :)
pi_119127006
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 15:19 schreef laziness het volgende:

[..]

Zo groot zijn de verschillen onderling qua premie basisverzekering toch niet?
Ik betaal inclusief simpele aanvullende verzekering met een online collectief 110 euro.
Bij DSW en dat is 1 van de goedkoopste ben je al 102 euro kwijt aan je basisverzekering.
Kortom goed online rondkijken elkaar jaar, aansluiten bij een collectief online en je kan toch aanvullend verzekerd zijn zonder enorm hoge kosten.

WIJ Jonge Ouders biedt bijvoorbeeld een collectief aan bij de FBTO.
Als je het niet hebt heb je het niet hč. Voor sommige mensen is "maar" een tientje gewoon veel geld. Een tientje extra aan verzekeringen is een tientje minder aan het toch al krappe boodschappenbudget bijvoorbeeld.

Voor zulke mensen zijn er wel mogelijkheden hoor, die hoeven echt niet verplicht thuis te bevallen. Moet je alleen wel bespreekbaar maken dat je in het ziekenhuis wilt ipv thuis. Als jij zelf gaat denken dat je niet anders kunt dan thuis bevallen en je geeft daarom aan je verloskundige door dat je thuis wil bevallen, ja dan wordt het lastig.
pi_119127257
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 15:28 schreef mignonne het volgende:

[..]

Als je het niet hebt heb je het niet hč. Voor sommige mensen is "maar" een tientje gewoon veel geld. Een tientje extra aan verzekeringen is een tientje minder aan het toch al krappe boodschappenbudget bijvoorbeeld.

Voor zulke mensen zijn er wel mogelijkheden hoor, die hoeven echt niet verplicht thuis te bevallen. Moet je alleen wel bespreekbaar maken dat je in het ziekenhuis wilt ipv thuis. Als jij zelf gaat denken dat je niet anders kunt dan thuis bevallen en je geeft daarom aan je verloskundige door dat je thuis wil bevallen, ja dan wordt het lastig.
Een tientje is toch weer 120 euro op jaarbasis. Soms is dat veel geld.

Er zijn ook mensen met een afgekocht eigen risico. Zo kun je de maandelijkse premie laag houden en dan maar hopen dat je niks krijgt. Zo is de premie die mijn schoonzusje moet betalen iets van 70 euro of zo. En mijn zwager heeft dat ook, die vraagt bij alles of het van zijn eigen risico gaat :') Maar ik neem aan dat bewust zwanger geworden vrouwen dat wijzigen voordat ze zwanger worden. Anders ben je knap stom :)
  maandag 12 november 2012 @ 15:36:53 #62
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_119127339
En hoe zit het met medische indicatie en je verplichte eigen risico? Moet je die dan betalen? Of valt dit onder die bijzondere regeling van huisarts en verloskundige zorg die niet onder het eigen risico valt?
pi_119127346
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 15:34 schreef Estrys het volgende:

[..]

Een tientje is toch weer 120 euro op jaarbasis. Soms is dat veel geld.

Er zijn ook mensen met een afgekocht eigen risico. Zo kun je de maandelijkse premie laag houden en dan maar hopen dat je niks krijgt. Zo is de premie die mijn schoonzusje moet betalen iets van 70 euro of zo. En mijn zwager heeft dat ook, die vraagt bij alles of het van zijn eigen risico gaat :') Maar ik neem aan dat bewust zwanger geworden vrouwen dat wijzigen voordat ze zwanger worden. Anders ben je knap stom :)
Dan neem je dus gewoon een ruggenprik vanaf 12 weken :Y) :+
pi_119127356
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 15:27 schreef Hooiwagen het volgende:
Heb de kraamzorg ook al aangevraagd :Y. Ik zit zelf bij Menzis en omdat ik medische indicatie heb, ben ik sowieso al flink verzekerd, dus ik krijg alles vergoed, ook de kraamzorg. Lactatiekundige weet ik niet, maar dacht het wel.

En er gebeurt hier toch ook wel iets, vandaag outfitje aan waar ik een tailleriem bij droeg, maar die past niet meer. Nu zal dat deels ook aan mn voedingspatroon liggen :') maar van gaatje 3 naar geen gaatje is niet alleen daardoor verklaarbaar. Dus ben toch wel degelijk al aan het groeien. Het lijkt vooralsnog nog niet op een zwangere buik ;(.

Volgende week donderdag de nekplooi. Heb dan 'al' 2 hele weken geen echo meer gehad. Ben vast verwend, maar vind het dan toch spannend of alles nog goed is. Zeker omdat we het dit weekend al wel gaan vertellen aan de ouders. Zou zo zuur zijn als we dan donderdag echo hebben en tis mis. Maar, daar moeten we maar niet vanuit gaan, toch? :)
Nou, volgens mij ben je periode van "opgezette darmen" wel een beetje voorbij nu, dus het is toch echt je baby (op zn minst voor de helft :P) die je doet uitpuilen. En nu niet meer zo negatief denken hoor, dat gekke ding heeft zich vast met handjes en voetjes vastgeklampt en de kans dat het nu nog mis gaat is heul heul klein, dus probeer er ook van te genieten!
Sarcasme. Herken het.
pi_119127370
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 15:37 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dan neem je dus gewoon een ruggenprik vanaf 12 weken :Y) :+
Het is alleen zo jammer dat die niet tegen hoofdpijn helpt :P
Sarcasme. Herken het.
pi_119127558
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 15:37 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Het is alleen zo jammer dat die niet tegen hoofdpijn helpt :P
Nee das waar. En met een beetje pech krķjg je dr juist flinke hoofdpijn van :X
pi_119127626
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 15:42 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nee das waar. En met een beetje pech krķjg je dr juist flinke hoofdpijn van :X
Van die ruggeprik ook al?! Denk je er eindelijk van af te zijn... ;(
Sarcasme. Herken het.
pi_119127639
Ik lees dit:
Het eigen risico geldt alleen voor ziektekosten die vanuit de Basisverzekering worden vergoed. Er zijn echter enkele uitzonderingen.

Verloskundige zorg en kraamzorg
Zorg rond zwangerschap en bevalling valt niet onder het eigen risico. Het gaat om: kraamzorg
echografie voorgeschreven door huisarts, verloskundige of gynaecoloog;
ziekenhuisopname tijdens zwangerschap in verband met complicaties bij de zwangerschap;
verloskundige hulp door een huisarts en een verloskundige;
medisch noodzakelijke verloskundige hulp door een gynaecoloog;
gebruik van de verloskamer;
ziekenhuisopname bij bevalling in het ziekenhuis.

Geneesmiddelen, laboratoriumonderzoek, prenataal onderzoek (vlokkentest) en de ambulance naar het ziekenhuis in verband met de bevalling vallen wel onder het eigen risico.
pi_119127781
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 15:44 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Van die ruggeprik ook al?! Denk je er eindelijk van af te zijn... ;(
Post-spinale hoofdpijn of post punctie hoofdpijn. Google maar ns. Is geen pretje.
pi_119127822
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 15:47 schreef mignonne het volgende:

[..]

Post-spinale hoofdpijn of post punctie hoofdpijn. Google maar ns. Is geen pretje.
hou dat ding maar. Ik bijt wel op een houtje :(
  maandag 12 november 2012 @ 15:52:13 #71
244125 laziness
pi_119127911
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 15:28 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik snap dat het veel geld is voor sommigen maar als je bewust een kind op de wereld zet is dat toch ook een redelijk hap uit je budget per maand voortaan.
Daar is dat tientje per maand nog niks bij.
Toch? :@
pi_119127986
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 15:52 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik snap dat het veel geld is voor sommigen maar als je bewust een kind op de wereld zet is dat toch ook een redelijk hap uit je budget per maand voortaan.
Daar is dat tientje per maand nog niks bij.
Toch? :@
Mwah ben ik niet per se eens. Het NIBUD berekend daar wel flinke bedragen voor ja, maar met borstvoeding, gekregen spullen en een hoop hulp kom je goedkoop een heel eind. En het kan zomaar zo zijn dat alles net aan kan maar dat dat tientje gewoon niet erbij kan.
  maandag 12 november 2012 @ 15:56:14 #73
244125 laziness
pi_119128050
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 15:54 schreef mignonne het volgende:

[..]

Mwah ben ik niet per se eens. Het NIBUD berekend daar wel flinke bedragen voor ja, maar met borstvoeding, gekregen spullen en een hoop hulp kom je goedkoop een heel eind. En het kan zomaar zo zijn dat alles net aan kan maar dat dat tientje gewoon niet erbij kan.
Maar wat ik me dan afvraag. Mensen die zo krap zitten, rekenen die dat ook echt uit? Of gaan ze er vanuit dat het zichzelf ergens wel oplost?
pi_119128145
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 15:56 schreef laziness het volgende:

[..]

Maar wat ik me dan afvraag. Mensen die zo krap zitten, rekenen die dat ook echt uit? Of gaan ze er vanuit dat het zichzelf ergens wel oplost?
Van alles een beetje. Er zijn er zat die het goed narekenen en doorrekenen enzo. Er zijn er ook die ongepland zwanger raken en waarbij er dus minder over kosten is nagedacht.

En er zijn losgeslagen figuren die toch al overal hun hand ophielden en die er vanuit gaan dat er wel weer iemand komt om hun zooi op te ruimen en hun rekeningen te betalen. meestal dragen die een kunstgebit :+
  maandag 12 november 2012 @ 15:58:59 #75
244125 laziness
pi_119128162
:o _O-
pi_119128200
zei ik dat hardop? :')
pi_119128284
:D
OMG!
pi_119128287
quote:
12s.gif Op maandag 12 november 2012 15:59 schreef mignonne het volgende:
zei ik dat hardop? :')
_O-

We houden toch wel van je hoor O+
pi_119128294
Ik heb helemaal geen kunstgebit!
pi_119128322
quote:
11s.gif Op maandag 12 november 2012 16:02 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb helemaal geen kunstgebit!
wel een grijze joggingbroek? O-) <---hormonen hoor :Y
  maandag 12 november 2012 @ 16:04:51 #81
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_119128374
Ow nu snap ik 'm :D
pi_119128680
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 15:58 schreef mignonne het volgende:

[..]

Van alles een beetje. Er zijn er zat die het goed narekenen en doorrekenen enzo. Er zijn er ook die ongepland zwanger raken en waarbij er dus minder over kosten is nagedacht.

En er zijn losgeslagen figuren die toch al overal hun hand ophielden en die er vanuit gaan dat er wel weer iemand komt om hun zooi op te ruimen en hun rekeningen te betalen. meestal dragen die een kunstgebit :+
:o

*poef* nu is het weg
pi_119129619
_O-
pi_119129829
Vandaag een ongepland bezoekje aan het ziekenhuis gehad. 2 zelfs. De eerste omdat ik afgelopen vrijdag gevallen ben. Boven op mijn buik. Boven op de kinderwagen. Werd licht in mijn hoofd door te weinig of niet goed te eten. En ze wilde toch even kijken. Afgelopen weekend niet gebeld omdat ik meer last had van mijn dikke enkel dan van mijn dikke buik :+ Maar toen mijn enkel begon te slinken viel me eigenlijk pas op dat ik toch eigenlijk menstruatieachtige krampen had. Vanmorgen gebeld en ik mocht meteen komen. De kleine moest helaas mee omdat Oma op dat moment niet thuis was. Maar de kleine heeft zich goed gehouden en iedereen inclusief mijzelf in het ziekenhuis goed vermaakt.
Echo gehad. En zag er goed uit. Dit keer hebben ze ook via een inwendige echo mijn baarmoederhals opgemeten (in verband met de afwijking aan de baarmoeder). En die was mooi lang en goed dicht.
De placenta ligt aan de voorkant en daardoor voel ik het minder dan ik de vorige keer deed. Maar al met al was ik blij dat ik goed nieuws kreeg. Ik kreeg nog een echoplaatje van een voetje mee O+ Het was lekker op mijn baarmoederhals aan het stampen :')

Ik had boodschappen gedaan en werd gebeld dat ik de drinkbeker van de kleine vergeten was. Dus ik terug en onderweg werd ik niet lekker. Toen ik er aan kwam sprongen er 3 assistentes op om mij en de kleine de weg te wijzen naar een kamertje. Ik was lijkbleek, mijn hartslag was flink verhoogd en wilde maar niet zakken. Ik werd er misselijk door en begon te zweten. Dit heb ik vaker gehad in de vorige zwangerschap. En ook nu heb ik het wel vaker maar is het zo weg. Nu hield het weer erg lang aan. Vorige week moest ik naar het ziekenhuis voor een hartfilmpje maar niets kunnen ontdekken. Ik ben blij dat het gebeurde toen ik naar het ziekenhuis ging zodat ze konden zien dat ik het toch niet verbeeld of mezelf dingen wijs maak. Daar ben ik altijd bang voor als ze het niet kunnen zien in het ziekenhuis :')
Na een tijdje ging het wel weer. Mijn hartslag ging weer naar beneden. En ik voelde me een stuk beter. Ik moest nog even een tijdje in de wachtkamer zitten om wat te drinken en een stukje ontbijtkoek te eten. Voor ik weg ging even naar de wc en verloor ik wat oud bloed. Maar omdat ze al een echo hadden gemaakt (nog geen uur er voor) waren ze niet ongerust. En ik ook daardoor niet :)
Het advies: rust rust rust rust. :') Ja. Dus morgen gaat de kleine gewoon naar Oma en blijft mama thuis in bed!
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_119130089
Zo das schrikken zeg als je ineens zo onwel wordt! Hopelijk gebeurd t niet weer.. :* En gelukkig dat alles goed is met de beeb. klinkt verdraaide pijnlijk zo op je wagen vallen. Ben zelf vorige keer 2x van de trap gelazerd, thankgod 2x op been/billen en das al verrekte pijnlijk..
pi_119130125
Heftig tally, doe maar rustig aan :*
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_119130131
Tally -O- :*
pi_119130191
tally, wat schrikken zeg. Rustig aan doen nu :*
pi_119132322
Zou me ook te pletter schrikken. Gelukkig is alles goed! :Y. Rustig aan inderdaad!
  maandag 12 november 2012 @ 17:59:47 #90
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_119132774
Jeetje tally, goed devies dus. Rust.rust.rust.

Wij hebben bij DSW een top verzekering maar met verhoogd eigen risico. Veel van de kosten worden vergoed door de top verzekering en we maakten het eigen risico nooit op.
pi_119133011
Ik heb al een aanvullende verzekering afgesloten per 1 januari a.s. Met alleen kraamzorg hebben we die er al uit. En dan worden de pil en mijn lenzen ook nog vergoed. En leuke cursussen dus ik wil ook kinder ehbo gaan doen. Alleen jammer dat de verzekering nu nog niet geldt dus ik heb mijn fysio wel zelf moeten betalen.
pi_119136040
quote:

[..]

Is dat zo? Anderhalf jaar terug nog niet hoor. Toen had ik een eigen bijdrage van ¤180,- omdat een gewone poliklinische bevalling was. Kreeg idd wel pethidine, maar dat komt omdat ons ziekenhuis niet aan ruggenprikken doet op verzoek van de zwangere.
Maar, om gelijk antwoord te geven op de vraag van spirit, ik ging voor een poiklinische bevalling en werd na de bevalling zelfs nogmedisch omdat ik niet kon plassen. Dus geen rekening gezien. Ook niet voor de kraamhulp trouwens.
pi_119136217
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2012 19:17 schreef danic het volgende:

[..]

Is dat zo? Anderhalf jaar terug nog niet hoor. Toen had ik een eigen bijdrage van ¤180,- omdat een gewone poliklinische bevalling was. Kreeg idd wel pethidine, maar dat komt omdat ons ziekenhuis niet aan ruggenprikken doet op verzoek van de zwangere.
Maar, om gelijk antwoord te geven op de vraag van spirit, ik ging voor een poiklinische bevalling en werd na de bevalling zelfs nogmedisch omdat ik niet kon plassen. Dus geen rekening gezien. Ook niet voor de kraamhulp trouwens.
Nouja dan is dat dus het stukje eerste lijn nog waar je voor betaald. Het verschil zit echt in ruggenprik/pethidine. Das ook best wel een fors verschil tussen soorten pijnstilling natuurlijk.

ik blijf het een eh bijzonder ziekenhuis vinden bij jullie daar :') ze zijn inmiddels verplicht om ruggenprik op verzoek van de zwangere te doen, ook ten tijde van E. wie heeft er bedacht bij jullie dat dat niet mag? :o verlosafdeling daar schijnt verder heel prima te zijn maar met de rest van het ziekenhuis heb k wat minder goeie ervaring :')
pi_119136369
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 16:12 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

:o

+1 whahaha

Echt OMG Mignonne!
pi_119136702
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 19:21 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nouja dan is dat dus het stukje eerste lijn nog waar je voor betaald. Het verschil zit echt in ruggenprik/pethidine. Das ook best wel een fors verschil tussen soorten pijnstilling natuurlijk.

ik blijf het een eh bijzonder ziekenhuis vinden bij jullie daar :') ze zijn inmiddels verplicht om ruggenprik op verzoek van de zwangere te doen, ook ten tijde van E. wie heeft er bedacht bij jullie dat dat niet mag? :o verlosafdeling daar schijnt verder heel prima te zijn maar met de rest van het ziekenhuis heb k wat minder goeie ervaring :')
Tja.....je moet zelf even de smileys erbij denken want ik zit op de tablet, maar je snapt me.

Toen ik tijdens de weeen aangaf dat ik pijnstilling wilde werd ik naar het ziekenhuis gestuurd en kreeg ik daar ineens (zonder overleg!) Een naald in mijn been. Terwijl ik liever remifentanil had gehad ipv pethidine.
Toen ik bij een nacontrole vroeg waarom er geen overleg was en ik maar "gewoon" pethidine had gekregen, kreeg ik het antwoord dat ze terughoudend waren met het geven van een ruggenprik en dat dat eigenlijk de laatste optie was. Remifentanil kreeg ik niet omdat ik op 6 cm ontsluiting zat en Remifentanil pasvanaf 8 cm kan.
Ik heb toen wel aangegeven dat ze dit de volgende keer gewoon moeten uitleggen, want dan had ik wellicht nog wel 2 cm doorgebeten zodat ik die Remifentanil kon krijgen.
Weet niet of in die 2 jaar het beleid is veranderd.

Weet jij dat toevallig, is een ruggeprik handig voor mij gezien ik de vorige x 2 weken niet hebben plassen? Aangezien de hele onderste helft wordt verdoofd. Ik zit niet te wachten op herhaling namelijk.
  maandag 12 november 2012 @ 20:11:10 #96
259886 pessie
pi_119138620
Remifentanil wordt toch niet in elk ziekenhuis aangeboden?
pi_119138850
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2012 19:33 schreef danic het volgende:
Weet jij dat toevallig, is een ruggeprik handig voor mij gezien ik de vorige x 2 weken niet hebben plassen? Aangezien de hele onderste helft wordt verdoofd. Ik zit niet te wachten op herhaling namelijk.
bij een ruggeprik krijg je in elk geval een katheter.
  maandag 12 november 2012 @ 20:22:18 #98
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_119139335
Is het overal zo dat remifentanil pas bij 8 cm mag/kan?? :o
3!
  maandag 12 november 2012 @ 20:23:22 #99
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_119139406
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 20:22 schreef Incantrix het volgende:
Hier niet iig, ik had het bij een cm of 5 al.
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_119139613
Mijn hond(je) werd net geschopt toen ze op mijn buik lag :D :D :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2012 20:27:07 ]
  maandag 12 november 2012 @ 20:28:36 #101
95408 Incantrix
pi_119139715
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 20:23 schreef Elmo76 het volgende:

[..]

Hier niet iig, ik had het bij een cm of 5 al.
Oh, pfiew, ik schrok al, want als ik weer voor pijnstilling ga wil ik die graag weer. Bij Stef hadden ze alleen niet zo door hoe snel het ging, dus deden ze aardig lang over de tests voor mijn ruggenprik en bleek toen de anesthesist al onderweg was pas dat ik ondertussen al op 8 cm zat :') dit was toen mijn enige optie en het was hemels :@
3!
  maandag 12 november 2012 @ 20:29:07 #102
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_119139758
Remifentanil pas bij 8 cm? Wat een waanzin! De vordering van ontsluiting heeft niks te maken met dat wel of niet toedienen. Wat is dat voor ziekenhuis?! Edit, oops, wel dus maar in mijn zkh anaf 4 cm :)

Ik heb het zelf toegediend gekregen als alternatief voor een ruggenprik waar ik om vroeg. Die laatste kreeg ik niet omdat ik al een infuus had met weeenopwekkers en omdat ik een grote kans had op een ks. Remifentanil was handiger om toe te dienen. Terugkijkend zou ik er niet nog een keer voor kiezen. Het heeft wel de scherpe kanten van de pijn afgehaald, maar pijnloos waren de weeen niet. En toen de eenheid op was, kreeg ik er nog een maar daarna niet meer, gewoon uit zuinigheid volgens mij (ze dachten dat het niet al te lang meer kon duren, wel dus). Vervelend aan Remifentanil is dat je tijdsbesef wegraakt. Oke, tijdens het bevallen is dat niet zo erg, zeker niet als het erg lang duurt. Maar achteraf ben ik dus uren kwijt. Het meest vervelende is dat je baby een ademhalingsdip kan krijgen en dat was tijdens mijn bevalling ook gebeurd. Ik wist dat niet van te voren en schrok er dus erg van. Het is wel zo dat medisch personeel op deze bijwerkingen bedacht is, ze kunnen dus snel ingrijpen.
  maandag 12 november 2012 @ 20:29:33 #103
95408 Incantrix
pi_119139785
Oh, en Tally, woah! :o rustigaan dan hoor! :*
3!
  maandag 12 november 2012 @ 20:33:33 #104
95408 Incantrix
pi_119140052
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 20:29 schreef Aventura het volgende:
Remifentanil pas bij 8 cm? Wat een waanzin! De vordering van ontsluiting heeft niks te maken met dat wel of niet toedienen. Wat is dat voor ziekenhuis?!

Ik heb het zelf toegediend gekregen als alternatief voor een ruggenprik waar ik om vroeg. Die laatste kreeg ik niet omdat ik al een infuus had met weeenopwekkers en omdat ik een grote kans had op een ks. Remifentanil was handiger om toe te dienen. Terugkijkend zou ik er niet nog een keer voor kiezen. Het heeft wel de scherpe kanten van de pijn afgehaald, maar pijnloos waren de weeen niet. En toen de eenheid op was, kreeg ik er nog een maar daarna niet meer, gewoon uit zuinigheid volgens mij (ze dachten dat het niet al te lang meer kon duren, wel dus). Vervelend aan Remifentanil is dat je tijdsbesef wegraakt. Oke, tijdens het bevallen is dat niet zo erg, zeker niet als het erg lang duurt. Maar achteraf ben ik dus uren kwijt. Het meest vervelende is dat je baby een ademhalingsdip kan krijgen en dat was tijdens mijn bevalling ook gebeurd. Ik wist dat niet van te voren en schrok er dus erg van. Het is wel zo dat medisch personeel op deze bijwerkingen bedacht is, ze kunnen dus snel ingrijpen.
Oh, ik vond het juist erg fijn, het was voor mij voldoende om het houdbaar te maken en ik vond het ook heel fijn dat het niet zo'n enorm nasleep-iets was als een ruggenprik, deze zetten ze uit en dan is het ook zo weer weg. Ademhalingsdip bij de baby? Dat weet ik niet (meer?) :? Wel dat je dat zelf kunt krijgen, dat je 'vergeet' te ademen en dat had ik ook een paar keer, maar dat had ik zelf redelijk vlot door.
3!
pi_119140064
Haha Logican. Mijn ouders hebben sinds drie weken ook weer een pup en als die op mijn buik ligt krijgt ze ook regelmatig een schop. Mevrouw blijft gewoon doorslapen. O+
pi_119140147
Ik had het bij 7 geloof ik, n lette op mijn ademhaling. Ik vond het de hemel op aarde. Geen last van verlies van tijdsbesef gehad. Ik wil het nu weer, mocht het nodig zijn.
*poef* nu is het weg
  maandag 12 november 2012 @ 20:38:50 #107
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_119140377
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2012 20:33 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Oh, ik vond het juist erg fijn, het was voor mij voldoende om het houdbaar te maken en ik vond het ook heel fijn dat het niet zo'n enorm nasleep-iets was als een ruggenprik, deze zetten ze uit en dan is het ook zo weer weg. Ademhalingsdip bij de baby? Dat weet ik niet (meer?) :? Wel dat je dat zelf kunt krijgen, dat je 'vergeet' te ademen en dat had ik ook een paar keer, maar dat had ik zelf redelijk vlot door.
Hoeft niet zo'n dip, kan wel. Ik denk dat ik het ook verkeerd zeg, ik geloof dat het zo was dat ik zelf te weinig zuurstof binnenkreeg en daardoor de baby ook. Ik kreeg toen extra zuurstof toegediend. Gelukkig is personeel die remifentanil mag toedienen, op bijwerkingen bedacht. Het was niet een paniekerige toestand ofzo. Toch vnd ik het eng, omdat ik het niet wist. Baby had na geboorte trouwens meteen Apgar 9/10/10 en ik geloof dat de meeste baby's er heel goed uit komen na toediening van het middel. Dan
  maandag 12 november 2012 @ 20:44:55 #108
95408 Incantrix
pi_119140722
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2012 20:38 schreef Aventura het volgende:

[..]

Hoeft niet zo'n dip, kan wel. Ik denk dat ik het ook verkeerd zeg, ik geloof dat het zo was dat ik zelf te weinig zuurstof binnenkreeg en daardoor de baby ook. Ik kreeg toen extra zuurstof toegediend. Gelukkig is personeel die remifentanil mag toedienen, op bijwerkingen bedacht. Het was niet een paniekerige toestand ofzo. Toch vnd ik het eng, omdat ik het niet wist. Baby had na geboorte trouwens meteen Apgar 9/10/10 en ik geloof dat de meeste baby's er heel goed uit komen na toediening van het middel. Dan
Ooww, zo! Ja, lastig als je dat niet weet dan, bij mij was dat wel het eerste waarop gewezen werd, dat dat kon gebeuren. Meteen een hele andere ervaring dan, simpelweg door wat betere voorlichting. Hoewel ik ook niet zo'n erge dip had als jij natuurlijk. Tijd ben ik overigens niet kwijtgeweest, maar tussen de weeėn door dommelde ik een beetje weg, droomde zelfs nog wat, en dan kwam er een wee *ohja! Pufpufpuf* *snurk* terwijl ik voor dat pompje al in paniek raakte als ik de wee aan voelde komen. De zen-heid ervan was voor mij fantastisch.
3!
  maandag 12 november 2012 @ 20:45:33 #109
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_119140761
Hier ook bij 8 cm gekregen. Ik vond het echt perfect! Wel beetje het gevoel voor tijd kwijt geraakt maar dat vind ik geen probleem. Ook geen ademhalingsdip bij mij of Elin en ze had een Apgarscore van 10/10. Ik zou het zo weer doen! Heerlijk relaxt werd ik er van. Beetje slapen tijdens weeėn (zelfs tijdens persweeen :')) en lekker doezelen.
  maandag 12 november 2012 @ 20:51:30 #110
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_119141078
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 20:22 schreef Incantrix het volgende:
Ik kreeg het met 2-3 cm :*
Gewoon nadat de weeopwekkers waren aangezet en ik het niet meer trok van de weeėn (en de ontsluiting niet opschoot)
pi_119142008
Hier ook remifentanil bij 3-4 cm. Was eigenlijk ter overbrugging van de tijd tot de anesthesist de ruggenprik kon zetten maar volgens de vk was dit ws ook wel genoeg. Ze had gelijk, ik had binnen een uur 10 cm.
Ik moet wel zeggen dat ik het zelfs met remifentanil nog maar nauwelijks te doen vond en de persfase was een hel. Niet zo gek met die snelheid van ontsluiting.
Bij Hannah kreeg ik een ruggenprik en was het hele gebeuren daarna vrijwel pijnloos.

Conclusie: inleidingen zijn kut en pijnstilling is fijn. :P
  maandag 12 november 2012 @ 21:18:18 #112
95408 Incantrix
pi_119142661
Thnx, dat stelt gerust. Ik ga het voor de zekerheid nog maar even vragen, as maandag toch weer controle.
3!
pi_119146726
Hier zo tijd om te slapen (eerst Dexter kijken) en morgen om 7:15am komt de babykamer/wagen/box/maxicosi/wipstoel/etcetc.. *O*

Slaaplekker iedereen en een :* voor ieder die het kan gebruiken.
pi_119147175
Ben ik blij dat onze pakketjes boer meestal net na de middag komt.
  maandag 12 november 2012 @ 23:02:24 #115
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_119148795
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2012 20:44 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Ooww, zo! Ja, lastig als je dat niet weet dan, bij mij was dat wel het eerste waarop gewezen werd, dat dat kon gebeuren. Meteen een hele andere ervaring dan, simpelweg door wat betere voorlichting. Hoewel ik ook niet zo'n erge dip had als jij natuurlijk. Tijd ben ik overigens niet kwijtgeweest, maar tussen de weeėn door dommelde ik een beetje weg, droomde zelfs nog wat, en dan kwam er een wee *ohja! Pufpufpuf* *snurk* terwijl ik voor dat pompje al in paniek raakte als ik de wee aan voelde komen. De zen-heid ervan was voor mij fantastisch.
Dat pompje is wel meesterlijk ja. Je krijgt grip op de situatie. En dat wegdommelen was ook wel heerlijk. Zo ben ik de uren tussen 12 uur 's middags en 21 uur 's avonds goed doorgekomen. Hoe had ik dat gered mét volle weeėn en 5x normale dosis opwekkers, kun je je afvragen. Eigenlijk lijkt het me wel lekker spul om 'gewoon' eens te gebruiken, heh heh. Dan kom je al snel uit bij heroļne vrees ik :D
  maandag 12 november 2012 @ 23:07:45 #116
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_119149077
In het algemeen zou ik vanuit eigen ervaring zeker wel aanraden om iets van pijnbestrijding te doen bij een inleiding. Ik lees hierboven inderdaad ook al wat verhalen. Maar wees voorbereid...en bespreek het helemaal vooraf, nog voor je aan de opwekkers gaat. Vraag goed door over wanneer wat wel en niet (meer) kan. Dat ik geen ruggenprik meer kon viel me zo tegen en ik snapte de uitleg ook niet toen ik daar zo lag, met pijn enzo.
Wat ook wen gevolg is van sommige manier van pijnbestrijding is dat je vanaf moment van toedienen niet meer zo mobiel bent. Dat is met Remifentanil bijvoorbeeld zo. Natuurlijk ben je dat bij een inleiding toch al niet zo, maar dan helemaal met 2 zakjes -en - slangetjes.
  maandag 12 november 2012 @ 23:24:55 #117
381212 Gulara
From the future
pi_119149881
Hallo allemaal.

Tally wat een flinke klap dan! :*

Wat een geregel inderdaad met de verzekeringen. Wij zitten em ook een beetje te knijpen wat dat betreft. Bij de controle moet er steeds een heel ding voor de verzekering ingevuld worden en dat grapje kost elke keer een paar honderd dollar. We zitten hier héél hard te hopen dat we dit niet (allemaal) hoeven te betalen. Want ik vind het een hoop geld voor die tien minuten dat je binnen bent (waarschijnlijk betaal je ook gewoon voor de lange wachttijd, dat zou een hoop verklaren. :') )
Maar we hebben geen keuze voor een andere -mainstream- verzekering. Dus daar hoeven we niet moeilijk over te doen. Als we alles moeten betalen dan is dat maar zo.

Heb over twee weken de glucosetest. Blegh! Wel gezorgd dat ik al vroeg aan de buurt ben, maar het gaat me benieuwen allemaal. Ik doe het zo slecht op geen ontbijt. Gelukkig mag ik daarna uitgebreid brunchen met wafels en ijs. :Y)

Verder zijn we aan het nadenken over de hepatitis B prik. Die geven ze hier meteen na de bevalling samen met de vitamine K(?) En ik weet niet of ik daar wel zo blij mee ben. Het voelt zo niet goed om meteen een shot hepatitis in mijn kleine, verse babietje te spuiten. ;(
Verder kwamen ze in het ziekenhuis vooralsnog ook niet met een betere reden dan "anders vergeet je het later misschien". Dus het komt nu op mij over dat het geen kwaad kan om het niet te doen, maar dat het makkelijker is om er maar meteen een spuit in te raggen onder het mom van "dan ben je er maar vanaf". -O-
pi_119153887
Aventura, de reactie die jij omschrijft bij Remifentanil had ik bij pethidine. Het sloeg me compleet van de wereld. Ik heb me opgerold en ben op mijn zij een soort van in slaap gevallen en alleen bij iedere wee reageerde ik door flinkt te puffen.
Ik ben ook hele stukken kwijt helaas, waaronder het moment dat eva bij me lag. Ik weet wel dat ze geboren werd en bij me gelegd werd, maar voor mijn gevoel heeft ze daar maar een paar minuten gelegen, terwijl dit ruim een half uur was. Eva was ook aardig blauw toen ze geboren werd, maar het is niet zeker of dat door de pethidine is gekomen.

Ik vind het wel heel bijzonder om te lezen dat er dus hele andere richtlijnen op na worden gehouden. Bij ons werd er gewoon gezegd " het kan pas vanaf 8cm" wat dus niet waar blijkt.

Kyara, ik weet dat je bij een ruggenprik een katheter krijgt, daarom houdt me dat tegen. Normaal niet, maar ik merk dat ik nog steeds vrij stressvol reageer op die dingen. Merkte ik toen ik voor die bloeding in het ziekenhuis kwam en ze daar een kweekje wilde afnemen en dat moest per katheter. Ik ben gewoon ernstig klaar met die dingen en wil zsm weer op de been zijn en niet weer 2 weken niet kunnen plassen.
  dinsdag 13 november 2012 @ 06:49:09 #119
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_119153888
Jeetje Gulara :{ hoop dat dat idd vergoed wordt.

Hier knijp ik hem, nog 25min :X
pi_119153901
Hoop dat het precies zo mooi, of mooier, is als je in gedachten hebt Logi.

En meld.
Met een meidenkwartet
  dinsdag 13 november 2012 @ 06:56:27 #121
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_119153912
Dan meld ik me ook maar. :D
A grand adventure has begun.
  dinsdag 13 november 2012 @ 06:56:38 #122
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_119153913
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 06:52 schreef Cathmar het volgende:
Hoop dat het precies zo mooi, of mooier, is als je in gedachten hebt Logi.

En meld.
:W goedemorgen!

Ja dat ook en dat het een bouw pakket is ivm grote spullen :') waaaaa!
pi_119153929
Ik meld me ook.

Goedemorgen!
*poef* nu is het weg
pi_119154144
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2012 06:49 schreef Logician78 het volgende:
Jeetje Gulara :{ hoop dat dat idd vergoed wordt.

Hier knijp ik hem, nog 25min :X
En hadden ze alles mee ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_119154197
Bijna alles alleen de joolz komt later ivm special edition.

*O* huisje vol :D

http://instagr.am/p/R9dXe4Mhsr/
  dinsdag 13 november 2012 @ 08:03:10 #126
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_119154262
Ik kom toch weer even ontlurken.. Niet in elk ziekenhuis krijg je een catheter bij een ruggenprik, ik iig niet :) ze deden telkens eenmalig catheteriseren bij mij. Plus wat ik wel lekker vond is dat ik nog mijn benen voelde/kon bewegen en ook nog rechtop in bed kon blijven zitten, om t nog wat op gang te helpen.. Heb alleen op t laatst weeenopwekkers nodig gehad, en maar heel even :)
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_119154263
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 07:52 schreef Logician het volgende:
Bijna alles alleen de joolz komt later ivm special edition.

*O* huisje vol :D

http://instagr.am/p/R9dXe4Mhsr/
Succes met in elkaar zetten :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_119154287
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 november 2012 08:03 schreef Joene het volgende:

[..]

Succes met in elkaar zetten :)
Heb het doorgegeven aan Spen :+
pi_119154311
Logi :o
Leuk! O+
  dinsdag 13 november 2012 @ 08:14:32 #130
258612 nytar
boys boys boys
pi_119154342
leuk logi!

Hier een goedemorgen en welterusten, zo'n rot nacht gehad. Man en kind zijn de deur uit en ik ga weer slapen.
pi_119154358
Logican, wat leuk. Veel plezier met het in elkaar zetten (voor Spen dan)

Nytar, slaap lekker. Hopelijk ben je straks een beetje uitgerust
pi_119154554
Een huis vol kun je wel zeggen Logi :D

Ow en dankzij mijn hormonen en google wil ik nu ook een bunting bag. }:| Maar als ik het zo bekijk dan heeft mijn handige moeder dat in een half uurtje in elkaar zitten.
Kan iemand mij toevallig helpen aan wat afmetingen?
pi_119154567
Ik mag zo voor controle naar de gyn. Ben wel benieuwd en knijp hem toch elke keer weer. Ze gaan ook cervixmeting doen dus inwendig :X
pi_119154587
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 08:41 schreef Estrys het volgende:

Ow en dankzij mijn hormonen en google wil ik nu ook een bunting bag. }:| Maar als ik het zo bekijk dan heeft mijn handige moeder dat in een half uurtje in elkaar zitten.
Als je een beetje handig bent is het zeker makkelijk te maken. Stel dat ik iets met een naaimachine kon dan zou ik me er zelf wel aan wagen, als ik in een gekke bui ben :+

Zal straks even meten voor je! Het is opengeritst trouwens ook een handig ding als speelkleed.
pi_119154591
Nytar hopelijk slaap je nog een beetje :*

Es ziet er lief uit idd, hier ook twijfel :@

Kyara succes! :*

Ik ga ook nog even liggen :)
pi_119154603
Thanks Mineola ! O+
pi_119154622
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 08:03 schreef Enfermera het volgende:
Ik kom toch weer even ontlurken.. Niet in elk ziekenhuis krijg je een catheter bij een ruggenprik, ik iig niet :) ze deden telkens eenmalig catheteriseren bij mij. Plus wat ik wel lekker vond is dat ik nog mijn benen voelde/kon bewegen en ook nog rechtop in bed kon blijven zitten, om t nog wat op gang te helpen.. Heb alleen op t laatst weeenopwekkers nodig gehad, en maar heel even :)
Bij mij precies hezelfde, gewoon elk uur katheteriseren.
pi_119154750
Bruinverlies. Buikpijn. Bel nu de gyn.
pi_119154812
Sterkte hooiwagen :*
pi_119154917
Sterkte Hooi, hopelijk is het loos alarm. :*
  dinsdag 13 november 2012 @ 09:38:57 #141
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_119155391
:W hooooooi
ben ik weer heb alles gelezen weinig onthouden :')

nu even een weekje rust van het huis want ze gaan deze week de vloer doen dus we kunnen er niet in.
maar vond de afgelopen week best wel even pittig met al het geverf en behang en de rotzooi erom heen,
toen realiseerde ik me toch wel dat ik 32 weken zwanger was en dat er wat in de weg zit.

hooiwagen succes hopelijk is het niks
W
Z
E
pi_119155432
Sterkte Hooiwagen, hopelijk is het niks. :*

Het benauwde onrustige gevoel is er weer vandaag. Volgens mij hangt het samen met een hele dag alleen thuis zijn met Seb. Alsof er een soort paniekgevoel over me heen komt omdat ik zo weinig kan doen met hem. Of misschien is het meer een soort schuldgevoel of zo.
pi_119155659
Ik duim als een malle Hooiwagen, hopelijk is het oud bloed van niks!! :*

Ik heb vannacht gedroomd dat ik beebje kon voelen O+
Maar ik weet helemaal niet hoe dat voelt, en ik weet ook niet meer hoe het in mijn droom voelde :')

Estrys dat gevoel is echt heel vervelend en stom. Als het niet iets dagelijks is waar je al maanden mee loopt zou ik zeggen: afleiding?
pi_119155909
Twijfel nog of ik met hem moet gaan zwemmen. Ik zie er zo tegenop, naar dat zwembad, omkleden etc. Maar misschien is het in het water best fijn voor deze walvis ;) En is meneer toch weer een paar uurtjes bezig. Anders duren de dagen zo lang, hij kan zich steeds net 2 minuten vermaken en dan is het weer maaaaaaam. -O- Hij zal het wel een leuke verrassing vinden om te gaan zwemmen. Zal mezelf eens in mijn bikini proberen te hijsen.

Ik heb al mijn verplichtingen (vrijwilligerswerk en zo) afgezegd. En dat is al een hele stap voor mij, want ik vind het verschrikkelijk om nee te zeggen. Alleen nog twee dagen werken en proberen verder goed uit te rusten.
pi_119155967
Ik zie heel veel meiden om me heen die moeite hebben met de beperkingen in de laatste weken van de zwangerschap. Lekker in dat water dobberen lijkt me wel wat, maar het omkleden enzo is inderdaad minder. Misschien gewoon schijt hebben en je joggingpak meenemen voor als je teruggaat?

En vergeet ook niet dat het ook voor jou leuk moet zijn. Misschien een beloning na het zwemmen, in de vorm van patat of het beste ijs van de stad of heel even een winkel in piepen? Dat moet Seb toch ook kunnen waarderen ;)
  dinsdag 13 november 2012 @ 10:06:09 #146
95408 Incantrix
pi_119155983
Estrys, crap, wat klote! Wat bij mij heel goed werkt is elke dag dat ik met Stef ben één activiteit te plannen die de dag breekt, dan valt de rest van de dag me vaak een stuk minder zwaar. Dat kan een kop thee bij mijn moeder of een vriendin zijn (die heb ik het liefst, dan is Stef vaak ook veel minder veeleisend in aandacht vragen), dat kan een boodschap doen zijn, een stuk fietsen als het geen rotweer is, of overmorgen bijv. is de afspraak bij het CB de dagactiviteit. Het vergt veel energie en inventiviteit om dingen te bedenken en te doen, maar het lśkt vaak wel. En ja, dan hangen we maar een half uur in de dierenwinkel, visjes kijken..

Wat de Bunting Bag etreft, ik had erom gevraagd in V&A en ik zie net dat er iemand is die er eentje heeft (wel roze) maar ik heb er net één kunnen lenen. Misschien is die andere dan iets voor jou?
3!
  dinsdag 13 november 2012 @ 10:06:49 #147
95408 Incantrix
pi_119155998
En Hooiwagen, ik duim!
3!
pi_119156019
Ja ik leef nogal met je mee Hooiwagen, ik betrapte mezelf ineens op broekloeren :?
Het is toch heel erg schrikken! Hoop echt dat je wordt gerustgesteld.
  dinsdag 13 november 2012 @ 10:09:24 #149
95408 Incantrix
pi_119156069
Oh, en heb je misschien een bad? Als ik echt niet weet wat ik moet mag Stef in het babybad (zet ik dan in de douchecel) ipv onder de douche zoals normaal. Badeendjes en ander speelspul erbij en ik heb alweer een uur tot anderhalf uur vol :) zwemmen lijkt me ook leuk! Mij lukt het aan- en uitkleden eromheen fysiek niet meer zonder hulp erbij, helaas.
3!
pi_119156143
Hier in het park zijn ook kinderactiviteiten zoals knutselen enzo, voor elke leeftijd (dit is Utrecht). Is er niet zoiets in de buurt? Kun jij lekker zitten/hangen en hij wordt beziggehouden!
pi_119156187
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 10:09 schreef Incantrix het volgende:
Oh, en heb je misschien een bad? Als ik echt niet weet wat ik moet mag Stef in het babybad (zet ik dan in de douchecel) ipv onder de douche zoals normaal. Badeendjes en ander speelspul erbij en ik heb alweer een uur tot anderhalf uur vol :) zwemmen lijkt me ook leuk! Mij lukt het aan- en uitkleden eromheen fysiek niet meer zonder hulp erbij, helaas.
Dat lukt hier nog wel. Ik doe thuis alvast mijn zwemkleding aan en Seb kan zichzelf redelijk zelf aan- en uitkleden dus dat komt wel goed. Ach wat, ik ga het gewoon doen ook. *O*
pi_119156239
Kyara, succes bij de controle straks

Hooiwagen, ik duim voor je dat het niks is :*
pi_119156271
Veel plezier Estrys!!!
pi_119156388
Alles goed. Pffffffff. Zit nog te shaken. Maar 't lag lekker te bewegen en te doen en alles zag eruit volgens het boekje aldus de echoscopiste. Geen bloedingen te zien in de baarmoeder. Hartje weer gehoord! Alleen wel gek dat er nu 11 weken 1 dag op het plaatje stond en ik 11 weken 5 ben. Maar ze zei dat het goed gegroeid was. 5 cm nu. 10 dagen geleden 3,4. Ik kon het iig volgens haar met een gerust hart gaan vertellen dit weekend.

Pfff zit nog steeds beetje te shaken. Suf.
pi_119156432
Hooiwagen!! *O* *O*
Het kan he, sommige meiden bloeden de hele zwangerschap! Nu genieten hoor!!
pi_119156533
even vanuit de wachtkamer: hooi wat fijn! Die paar dagen verschil zeggen niet zoveel hoor. Meten is lastig en kan met de ligging van je kindje een beetje verschillen. :*

hier is mijn bloeddruk in elk geval prima en nog maar 6 kg aangekomen. *O*
pi_119156574
Hoi Allemaal.

*O*

Gisteren de eerste echo gehad. Iets korter zwanger dan verwacht.
9 weken en 5 dagen nu. 13 juni is mijn vrouw uitgerekend.

Alles zag er goed uit en de baby was flink aan het spartelen hahaha.
We waren al blij, maar na de bevestiging van gisteren doe ik niks anders meer dan lachen en met een grote smile rondlopen.
pi_119156588
Je hebt een kleine uk Nelis!! O+

En Kyara, 6 kilo pas?? Wauw!
pi_119156680
dubbel
pi_119157014
Neslib, *O*

Hooiwagen, gelukkig dat alles helemaal goed was.

Kyara, dat doe je netjes met een tweeling maar 6 kilo aangekomen. :D
pi_119157020
*O* Hooiwagen *O*
*O* Nelisb *O*

Gefeliciteerd met jullie goede echo's! Blijf die inimini babyvisjes echt super bijzonder vinden.
Maakt me wel reuze nieuwsgierig naar onze echo morgen, eindelijk na 10 weken weer een echo. Hoop dat we deze keer wel een gezichtje te zien zijn. Gister was ik nog niet heel erg nieuwsgierig vandaag zit ik al voor morgen te stuiteren.

*O* Logi *O* Gaaf zon pakket binnen, Spen succes met klussen!
pi_119157296
http://www.nu.nl/binnenland/2957178/file-geboorte-a12.html

Het zal je gebeuren!

Alleen klopt de inleidende alinea volgens mij niet helemaal :D.
  dinsdag 13 november 2012 @ 11:01:40 #163
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_119157360
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 09:41 schreef Estrys het volgende:
Sterkte Hooiwagen, hopelijk is het niks. :*

Het benauwde onrustige gevoel is er weer vandaag. Volgens mij hangt het samen met een hele dag alleen thuis zijn met Seb. Alsof er een soort paniekgevoel over me heen komt omdat ik zo weinig kan doen met hem. Of misschien is het meer een soort schuldgevoel of zo.
ik wilde net zeggen dat is bij mij een lichte panniekaanval
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_119157472
Zwemmen!!! Heerlijk.. Met 2 meiden.

Gewoon kop leeg en gaan. Boeiend dat je misschien een half uur doet over aan en uit kleden? Heb je iets beters te doen ofzo? Zo denk ik dan..

Gewoon rustig aan. Meisjes lekker laten douchen.. Allemaal een handdoek om en naar de grote kleedkamer. Dan krijgen ze allebei een ontbijtkoekje en droog ik me dus af en doe ff een onderbroek aan.. Dan 1 voor 1 wat aandoen.. Leyla een luier aandoen... Jen doet dan zelf even een onderbroek en hemd aan... Dan kan ik ondertussen even mn bovenlijf bedekken (wel zo fijn voor de omstanders).. Dan Leyla een romper.... Enz.. enz... Op mn gemak.

Oh!!! Ik had vanmorgen sjans!!! Blijkbaar valt mn pens niet op in mn veel te grote winterjas.. JEEE...
  dinsdag 13 november 2012 @ 11:08:46 #165
258612 nytar
boys boys boys
pi_119157535
Opnieuw een goedemorgen! Nu een stuk beter uitgeslapen :)
straks lekker in bad en eten en dan kan ik er wel weer een paar uur tegenaan!

Fijn nieuws voor hooiwagen zag ik en gefeliciteerd nelisb!
pi_119158627
Fijn Nytar, een nieuwe portie energie kan nooit kwaad.
pi_119159421
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2012 11:01 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

ik wilde net zeggen dat is bij mij een lichte panniekaanval
Bij mij ook inderdaad.
pi_119159570
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 08:41 schreef Estrys het volgende:

Heb je al maten gekregen? Ik heb de mijne ook zelf gefabriekt, na wat fotohulp van Oeke. Ik kan je haar pm zo sturen nml..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_119159790
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 12:12 schreef Morretje het volgende:

[..]

Heb je al maten gekregen? Ik heb de mijne ook zelf gefabriekt, na wat fotohulp van Oeke. Ik kan je haar pm zo sturen nml..
Ik heb nog niet gemeten en dat komt er de komende uren ook niet van met een regelende baby, dus van mij komt er voorlopig ff niks...!
pi_119160295
Hier was alles goed. Dames liggen allebei nog in stuit en wegen ongeveer 687 en 667 gram. Meisje links (Destiny) noemde hij een draaitol en meisje rechts (Cherony) is een fanatieke schopper O+ O+
Gyn was blij om te horen dat ik minder was gaan werken, kon hij alleen maar toe juichen. En verder dus alles helemaal goed.

Over 4 weken weer terug, helaas wel bij een andere gyn want de mijn kon pas volgend jaar weer :D

Oh, gister ook nog een leuk gesprek gehad met een (mannelijke) collega:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_119160635
Een draaitol en een schoppertje, de mannen op je werk hebben gelijk, dat zijn al duidelijk 2 vechtertjes.

Al zullen ze vast wel zo lief zijn en gewoon blijven zitten totdat ze mogen komen!
pi_119160665
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 12:12 schreef Morretje het volgende:

[..]

Als het mag ben ik best wel benieuwd. Mijn oma staat te springen om iets te mogen gaan knutselen.
pi_119160685
Neslib Welkom *O*

Es hopelijk kan je nog een beetje ontspannen vandaag :*

Hooi wat fijn dat alles goed is *O*

6kg maar? :o knap hoor Kyara!En wat een hork van aan vent zeg :X En en en zijn dat de namen al?? O-)

Papi stiekem blijft het toch spannend ondanks al het leven dat je voelt, veel succes morgen en geniet er van :*

Ticoo lekker terugsjansen en dan je jas heeeel langzaam openritsen :P

Nytar fijn dat je je wat beter voelt :*
pi_119160788
quote:
17s.gif Op dinsdag 13 november 2012 12:47 schreef Logician het volgende:
6kg maar? knap hoor Kyara!En wat een hork van aan vent zeg En en en zijn dat de namen al??
ja, ik vond het zelf ook erg meevallen als ik zo naar mijn buik kijk :D

En nee, dit zijn niet de namen. Dit is de werktitel. gekozen voor de meest vreselijke namen die ik kon bedenken.... ;)
pi_119160828
quote:
17s.gif Op dinsdag 13 november 2012 12:51 schreef Kyara het volgende:

[..]

ja, ik vond het zelf ook erg meevallen als ik zo naar mijn buik kijk :D

En nee, dit zijn niet de namen. Dit is de werktitel. gekozen voor de meest vreselijke namen die ik kon bedenken.... ;)
Poging geslaagd :D Maar, smaken verschillen, voor ik iemand voor het hoofd stoot :').

Fijn dat alles zo goed was en die collega mag de pip krijgen. Wat een horken heb je toch op de wereld.
pi_119160883
Ky vandaar :D en idd :D
pi_119160951
_O-
pi_119160990
quote:
17s.gif Op dinsdag 13 november 2012 12:56 schreef Kyara het volgende:
_O-
Wij hebben een naam gekozen waarvan ik niet eens weet of die veel in bepaalde milieus voorkomt, vind de naam zo mooi dat het mij eigenlijk ook helemaal niets meer boeit :@
pi_119161056
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 november 2012 12:57 schreef Logician het volgende:

[..]

Wij hebben een naam gekozen waarvan ik niet eens weet of die veel in bepaalde milieus voorkomt, vind de naam zo mooi dat het mij eigenlijk ook helemaal niets meer boeit :@
Prima toch? :Y

Wij weten het al eeeeuwen (al lįng voordat ik zwanger werd) wat het wordt bij een jongen. Meisjesnaam vinden we echt veel moeilijker en onze smaken lopen nogal uiteen. Ben zelf erg gecharmeerd van o.a. Nora en Laure, maar ik kreeg een ernstige ' :{ ' blik van de man :') ;(.
pi_119161164
Oei misschien wat liever kijken :P

Hier wou ik eerst Isabel als 2e naam, dit is uiteindelijk Olivia geworden O+

Leuk stukje over namen, of het onzin is of niet geen idee :P
http://mens-en-samenlevin(...)gens-en-meisjes.html

volgens die link komt onze mini dus uit een lager opgeleid milieu ivm de A :') daar gaat het al mis..

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2012 13:06:23 ]
  dinsdag 13 november 2012 @ 13:04:06 #181
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_119161206
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 10:58 schreef Hooiwagen het volgende:
http://www.nu.nl/binnenland/2957178/file-geboorte-a12.html

Het zal je gebeuren!

Alleen klopt de inleidende alinea volgens mij niet helemaal :D.
Ticootje, het kan dus ook andersom, van Den Haag naar Zoetermeer. :D
pi_119161302
Ik weet wat dat betreft ook niet hoe mensen onze naam gaan associėren. Denk zelf dat het een naam is die meer in het nette segment zit, terwijl ik grappig genoeg best wel alle hockey namen die mijn schoonzusje voorstelde afgeschoten heb. Toch denk ik dat deze in de hockey niet zou misstaan.

Vind hoe dan ook de naam wel bij ons passen. Manlief is een stuk netter / rijker opgevoed wat dat betreft als ik. Heb zelf altijd in 'n gat gewoond en heb het daar uitermate naar mijn zin gehad. Algemeen is het echt wel zo dat ik zou kiezen voor voetbal en manlief voor tennis/hockey. Hij de bloesjes ik de hoodies. Ik weet het heel fout generaliserend, maar ben benieuwd wat men straks van onze naam vind. Aan de andere kant ook helemaal niet, want wij vinden hem leuk en de rest heeft pech :D.
pi_119161386
Hier wordt 't sowieso een Nederlandse naam. Engelse namen vinden we beiden persoonlijk niet zo mooi. Gelukkig hebben we nog even. Is ook wel een van de redenen dat we willen weten wat het wordt. Scheelt een hoop gepuzzel als blijkt dat ik een meneer aan het bouwen ben :P.
pi_119161475
Hier ook een Nederlandse naam. Wel gekeken om iets te nemen wat internationaal lekker bekt, maar we kwamen heel snel tot de conclusie dat we dat niet bij ons vinden passen en hebben dat ook laten varen. Mijn naam is zelf behoorlijk Nederlands en dat krijgt ook niemand uitgesproken, maar daar ondervind ik ook geen problemen van.

Jongens naam hadden we al direct duidelijk, meisjes naam helemaal niet daar hebben we echt naar gezocht. Maar ben er nu al helemaal verliefd op, zou bijna gaan balen als het toch onverwachts een jongetje blijkt te zijn.
pi_119161488
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 november 2012 12:57 schreef Logician het volgende:

[..]

Nee hoor. Dat is een hele nette naam.
pi_119161494
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 13:04 schreef becky27 het volgende:

[..]

Ja klopt... Bepaalde gebieden in den haag waar bronovo 1e keus is (voorburg ook trouwens) wijken uit naar zoetermeer...

Tja en dt de a12 altijd vast staat, dat is niets nieuws.
pi_119161545
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2012 13:13 schreef Estrys het volgende:

[..]

Nee hoor. Dat is een hele nette naam.
*;
pi_119161564
Het is lekker in het zwembad. Seb zet mij steeds ergens neer en gaat dan zelf spelen of glijden. 'Ga jij maar hier zitten mama' Gaat prima. :)
pi_119161644
Wat een lieverd Estrys! Fijn dat het prima gaat.
pi_119161659
Kyara fijn dat alles goed was *O* en wat een hork van een collega!

Neslib Welkom :W

Hooiwagen wat fijn dat alles er goed uitzag!
pi_119161671
Ik vind de A12 sinds de spitsstroken echt prima te doen eigenlijk :@. Het stroopt soms wat op rond Zoetermeer en de Utrechtsebaan Den Haag in is natuurlijk altijd vol in de spits, maar echt kruipen gebeurt me niet vaak meer.
pi_119161672
:D hoe cute Es!
pi_119161767
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 13:18 schreef Hooiwagen het volgende:
Ik vind de A12 sinds de spitsstroken echt prima te doen eigenlijk :@. Het stroopt soms wat op rond Zoetermeer en de Utrechtsebaan Den Haag in is natuurlijk altijd vol in de spits, maar echt kruipen gebeurt me niet vaak meer.
Soms??
Prinsclausplein staat altijd helemaal vast in de avond richting sweetlake, en in de ochtend wegkomen doe je ook een minuut of 20 om uberhaupt de snelweg op te draaien, die tot nootdorp vast staat...

Elke dag weer...
pi_119162211
Het hangt er wel vanaf hoe laat je rijdt idd. Ik zit doorgaans vroeg (ruim voor 8 uur) op de weg en dan gaat het prima. Wat ik zei, alleen beetje stroop rond Z'meer als de spitsstrook eraf gaat.

/offtopic

Ik zit telkens naar mn echofoto te kijken O+. Je kon al vingertjes zien O+.
pi_119162710
De A12 aan de andere kant van het land schiet ook niet meer zo erg op :N

Hooi O+

Olivia O+ stond hier ook op de lijst maar is gesneuveld.
pi_119163018
O+ Hooiwagen
pi_119163222
Kijkt dan O+

SPOILER
pi_119163345
Mooie foto Hooiwagen! O+
  dinsdag 13 november 2012 @ 14:19:23 #200
265732 Keshet
pi_119163439
Wat een schrik maar vooral wįt een opluchting Hooiwagen! Gefeliciteerd! :*

Nelis ook van harte gefeliciteerd! *O*

Ik ben heel neurotisch aan het opruimen en schoonmaken. Mijn moeder belde net voor het dagelijkse controletelefoontje ( :') ) en die wist me te vertellen hoe dat heet! Nesteldrang! Joh. :')

We hebben vandaag onze nieuwe leaseauto binnengekregen, yay! Vriendlief heeft meteen al matjes op de passagiersstoel gelegd. Hij had liever dat de auto pas na de bevalling afgeleverd zou worden geloof ik. :D
pi_119163477
Hooi! O+ O+ O+

Kesh :D :D
pi_119163597
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 14:20 schreef Logician het volgende:
Hooi! O+ O+ O+

Kesh :D :D
pi_119163618
Had ie de leverancier niet kunnen vragen of het plastic om de stoelen had kunnen blijven zitten? _O-
  dinsdag 13 november 2012 @ 14:33:00 #204
265732 Keshet
pi_119163848
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 november 2012 14:24 schreef Hooiwagen het volgende:
Had ie de leverancier niet kunnen vragen of het plastic om de stoelen had kunnen blijven zitten? _O-
Ja, dat was wel een goeie geweest. :D
Volgens mij heb ik nog wel een stuk landbouwplastic liggen; dat knip ik zo wel even op maat, whaha.

Zo, nu is het tijd voor mijn middagdutje. O+
  dinsdag 13 november 2012 @ 14:39:10 #205
95408 Incantrix
pi_119164030
Hoooiwagen O+ *O*

Keshet, truste :*
3!
pi_119164543
Hooi, wat een mooie echo O+

Keshet, slaap lekker
pi_119164590
Slaaplekker :*
pi_119165036
Mijn baby begrijpt het. Ik voelde me even wat down, eet wat chocolade, en kind wordt ineens heel actief.

Vanmorgen een goed gesprek gehad in het ziekenhuis. Vorige bevalling besproken en mijn wensen besproken. Angsten zijn er nog wel, maar beter behapbaar. En het is al fijn dat ze in het ziekenhuis op de hoogte zijn van mijn angsten.
*poef* nu is het weg
pi_119165051
Hooiwagen, wat een schrik zeg! Fijn dat alles helemaal goed was.

Keshet, nesteldrang! Ik hoop ook nog steeds op nesteldrang :Y Slaap lekker!

Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad in het ziekenhuis KJ!

Ik had vandaag een groeiecho (36 weken) en met 32 weken was hij nog heel gemiddeld en nu loopt hij 2 weken voor. In 4 weken 6 weken erbij gegroeid. Dus ik word eerder ingeleid. De gyn had het over 2 weken eerder. Over 2 weken heb ik weer een afspraak en als ik dan inleidbaar ben dan prikken we een datum. Erg spannend dus. In elk geval geen 4 weken meer :) Ik heb enorm veel vruchtwater, ik zat nu boven de bovengrens. Dus ik moest gelijk een dagcurve prikken voor suiker. Nu mag ik geen chocola, suiker en koekjes (enz enz) meer ;( Ik weet alleen niet of dat tot de uitslag is of sowieso tot het einde. De gyn zei dat met eerder halen om het gewicht binnen de perken te houden en het feit dat het de 2e is, het nu beter moest gaan dan bij peuter. Dus daar vertrouwen we gewoon op.

En na morgen heb ik verlof! Toch wel zin in :Y
pi_119165216
Succes Solagratia! De mijne liep ook voor op de groei (2-3 weken) en was bij 37.5 3900 gram. Hij kwam vanzelf trouwens.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_119165676
Spannend Solagratia!
pi_119166581
Wat spannend zeg Solagratia :)
pi_119166626
wat ik mezelf trouwens afvroeg, hoe snel na de bevalling begin je "normaal gesproken" weer met anticonceptie?
pi_119166671
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 15:42 schreef klumsy het volgende:
wat ik mezelf trouwens afvroeg, hoe snel na de bevalling begin je "normaal gesproken" weer met anticonceptie?
Zo snel mogelijk :)

Voordat je gaat sexen zonder condoom zeg maar... Het kan de eerste keer meteen raak zijn..
pi_119166704
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 15:42 schreef klumsy het volgende:
Zodra er weer seks is. Na de bevalling bij de nacontrole hebben ze het er vaak over of je er al iets mee hebt gedaan etc.
pi_119166744
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 november 2012 15:44 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Zodra er weer seks is. Na de bevalling bij de nacontrole hebben ze het er vaak over of je er al iets mee hebt gedaan etc.
Kun je meteen vragen of je van pijpen ook zwanger kunt worden..
pi_119166797
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 13:04 schreef becky27 het volgende:

[..]

Haha, ik moest ook meteen aan Tico denken bij dat bericht :D
pi_119166832
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 15:44 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Kun je meteen vragen of je van pijpen ook zwanger kunt worden..
En van de wc bril! Je weet maar nooit, die wordt na de kraamweek immers niet zo vaak meer schoongemaakt :+
pi_119166895
_O-

Sola spannend!
pi_119166915
hahaha zal ik doen Tico _O-

ok, dan moet ik maar eens gaan informeren... heb PCOS dus normaal gebruik ik geen anticonceptie, met 1 a 2 keer per jaar een eisprong wilde we dat risico wel lopen.
Maar geen idee of na deze zwangerschap wel iets van een cyclus gaat ontstaan, na vorige zwangerschap niet, maar wil m'n lijf toch eigenlijk wel een jaar rust geven.
Hormonen heb ik last van maar condooms vind ik helemaal niks!
Misschien toch maar een klein jaartje weer aan de nuvaring dan :)
pi_119166990
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 15:50 schreef klumsy het volgende:
hahaha zal ik doen Tico _O-

ok, dan moet ik maar eens gaan informeren... heb PCOS dus normaal gebruik ik geen anticonceptie, met 1 a 2 keer per jaar een eisprong wilde we dat risico wel lopen.
Maar geen idee of na deze zwangerschap wel iets van een cyclus gaat ontstaan, na vorige zwangerschap niet, maar wil m'n lijf toch eigenlijk wel een jaar rust geven.
Hormonen heb ik last van maar condooms vind ik helemaal niks!
Misschien toch maar een klein jaartje weer aan de nuvaring dan :)
Als je borstvoeding wilt geven moet je even kijken welke anticonceptie samen kan.
pi_119167055
Ja dat wil ik wel graag gaan proberen, ik zal eens navragen in het ziekenhuis de volgende keer als ik weer een gesprek heb.
Volgende week woensdag een borstvoeding info avond in het ziekenhuis van een lactatiekundige, ben benieuwd!
pi_119167339
*egopost*

Pfff vermoeiend de groei echo's
Al kwam de Echoscopiste iets beter uit dan de gynaecoloog zelf
kleinste was het buikje die had de gynaecoloog op p3 (geen idee wat precies inhoudt) maar daar kwam het nu wat boven
beentje even groot gemeten en hoofdje weer wat kleiner
al met al nog steeds een kleintje dus

nu las ik dat b12 tekort voor groeiachterstand kan zorgen en dat verklaard ook waarom bij mini het ook zo was en is ingehaald

gezien ik het allemaal goed voel en de injecties b12 krijg maak ik me nu niet zo druk eigenlijk
pi_119167455
Ow ja anticonceptie das een goeie!

Nelisb welkom en gefeliciteerd!

Hooiwagen wat een schrik maar fijn vsnu de goede echo

kj het zal spannend voor je.blijven maar heel fijn dat het voor nu "behapbaar" is :*

Keshet nesteldrang en nieuwe auto....
Je bent welkom hier hoor!

Tico met sjans Hihi handig zo'n jas
pi_119167470
Dus je maakt je geen zorgen als de meting iets boven p3 zit? Omdat je niet weet wat het inhoudt?

Dus....
pi_119167760
Nee ik maak me niet druk omdat ik het goed voel!
Ik dit bij mini ook had en dat bij getrokken is
(en dat ik volgende week weer controle heb als er alarmbellen afgaan in zkh laten ze me ook niet een week wachten)
  dinsdag 13 november 2012 @ 16:14:15 #227
265732 Keshet
pi_119167866
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 16:11 schreef draculettetje het volgende:
Nee ik maak me niet druk omdat ik het goed voel!
Ik dit bij mini ook had en dat bij getrokken is
(en dat ik volgende week weer controle heb als er alarmbellen afgaan in zkh laten ze me ook niet een week wachten)
Uh, jawel. Zo gaat het mijn hele zwangerschap ook al. ;)

P3 betekent dat 97% van alle baby's op deze termijn groter zijn dan de jouwe. :*
pi_119167868
P3 betekent toch dat 97% van de baby's op deze termijn groter is?

Zorgen maken hoeft natuurlijk niet per se, maar in de gaten houden is wel verstandig. Mijn uk zat op p5 en was 2460 gram, geboren met 38.3. Hij vertoonde wel dysmature kenmerken, wat vooral problematisch was voor het op gang brengen van de bv. Liever had ik een andere start gehad, maar veel kan je niet doen. Ik zat net steeds binnen de grenzen, dus hoefde niet extra rust te nemen of eerder te stoppen met werken. Achteraf gezien had ik dat misschien beter wel kunnen doen, maar ik had ook niet verwacht dat hij voor de 40 weken geboren zou worden...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119168081
Ik snap jullie en vind jullie echt heel lief
en heus ik trek echt aan de bel als er maar iets veranderd
Misschien ook de reactie van de Echoscopiste waar ik vertrouwen uit haal, als ik de grafiek niet had gezien ha ik zelfs heel niet geweten van de p)

bij mini lag ik ook op gegeven moment elke dag aan ctg met hetzelfde

ik doe zo rustig mogelijk aan, haal de injecties, heb geen strijd meer met de sonde

En ja ik ben blij dat het in de gaten wordt gehouden maar de flow van navelstreng was goed, hartslag ook
(en ook dat kan zo veranderen vandaar ook dat ik aan de bel trek indien nodig)

[ Bericht 5% gewijzigd door draculettetje op 13-11-2012 16:39:18 ]
pi_119168111
Dus dat was een uurtje of vier zwemmen. En nu lig ik samen met peuter voor pampus op de bank filmpjes te kijken. Maar wat lekker even in het water, voelde me heerlijk licht.

Onze uk heeft alleen een klein hoofd, maar dat was niet verontrustend. Seb had dat ook :) al die P indicaties zeggen mij helemaal niks.
pi_119168265
Fijn dat het goed voelde Estrys! Soms moet je je er even over heen zetten en dan voelt het achteraf toch heel goed :*

Hier vooralsnog een normaal hoofd maar dat wordt wel een klein hoofd. Midas heeft een muts in maat 74/80 en die is hem veel te groot en mij past ie precies.... :@
  dinsdag 13 november 2012 @ 16:29:19 #232
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_119168541
WTF ik heb mijn out of office aangezet tot half april 2013 (moet nog drie dagen maar dan kan iedereen er maar vast aan wennen ;) )!
pi_119168796
Oh wat lekker Becky! :D

Ik mag 'm zo'n beetje half april aanzetten en dan :W tot 1 september zo'n beetje. Plak de vakantie er gelijk aan vast. Half augustus beginnen heeft niet zoveel zin als 80% vh kantoor en de relaties op vakantie is.
pi_119168873
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 16:29 schreef becky27 het volgende:
WTF ik heb mijn out of office aangezet tot half april 2013 (moet nog drie dagen maar dan kan iedereen er maar vast aan wennen ;) )!
Ik moet hem vrijdag aanzetten tot tweede week augustus 2013 :P Gaat ook nergens over eigenlijk :D
pi_119168943
Ik hoef nog maar 9 halve dagen te werken, ik stop per 1 december!
Heerlijk vooruit zicht O+
pi_119169559
Ik nog 16 dagen als ik na de kerstvakantie stop.
  dinsdag 13 november 2012 @ 17:05:24 #237
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_119170032
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2012 16:36 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik moet hem vrijdag aanzetten tot tweede week augustus 2013 :P Gaat ook nergens over eigenlijk :D
Lekker hoor!!
pi_119170074
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2012 17:05 schreef becky27 het volgende:

[..]

Lekker hoor!!
Ik ga eerst twee weken slapen denk ik :O
  dinsdag 13 november 2012 @ 17:18:47 #239
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_119170539
Of zwemmen :p
  dinsdag 13 november 2012 @ 17:22:34 #240
259886 pessie
pi_119170648
Draak, ik snap je wel. Nathan was p 2.3.
pi_119170808
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 17:18 schreef becky27 het volgende:
Of zwemmen :p
Dat is op zich wel leuk voor een keer alleen dat volk dat in dat zwembad rondhangt :X Bij de meeste kun je de naam van hun kinderen van hun uitgezakte lichaam aflezen zeg maar. En de namen die voorbij komen zijn hilarisch.
  dinsdag 13 november 2012 @ 17:35:58 #242
258612 nytar
boys boys boys
pi_119171126
zo en toen zat ik de hele middag in het ziekenhuis!

Ik liet weten bij mn afspraak dat ik wat minder leven voelde en dat ik een slechte nacht had gehad. Ik werd gelijk door gestuurd en gelukkig was alles goed!

Wel even spannend hoor!
pi_119171392
Dat is zeker even schrikken Nytar. Maar fijn dat alles goed is!
pi_119171640
quote:
17s.gif Op dinsdag 13 november 2012 17:43 schreef Kyara het volgende:
Dat is zeker even schrikken Nytar. Maar fijn dat alles goed is!
^^

Ik ga donderdagochtend ff een plasje inleveren bij de HA. Ik houd buikpijn en kreeg net met het lopen in de supermarkt steeds het gevoel alsof ik moest plassen. Zit nu aan een pak cranberrysap :Y).

Echt, blaasontstekingen :{. Dat wordt m'n zoveelste dit jaar.
pi_119172546
He bah hooiwagen. Beterschap ermee.

Ik moest trouwens wel lachen. Ik was me aan het aankleden in het kleedhokje en Seb zat buiten het hokje netjes te wachten. Verlies ik bij mijn broek aandoen bijna mijn evenwicht dus ik val tegen de deur van dat hokje terwijl ik mezelf met mijn andere hand opvang tegen de andere wand zeg maar. Hoor ik buiten het hokje: 'lukt het allemaal een beetje
mama?' :D
pi_119172860
Even een vraagje. Ben aan het twijfelen tussen een wiegje bij mij op de kamer of een Co-sleeper. Is de Co echt zo ideaal of lijkt het alleen maar zo. Wie heeft er ervaring mee?
pi_119172933
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 18:33 schreef Diesje het volgende:
Even een vraagje. Ben aan het twijfelen tussen een wiegje bij mij op de kamer of een Co-sleeper. Is de Co echt zo ideaal of lijkt het alleen maar zo. Wie heeft er ervaring mee?
volgens mij is het heel fijn. Wij hadden helaas geen ruimte dus is het een wieg geworden (die zijn smaller). Misschien kun je het beter even in het babytopic navragen.
pi_119173259
Ik heb een stokke bedje. Die staat nu in de wieg vorm. Gok is dat die wel snel naar ledikant gebouwd wordt zonder zijkant aan mijn bed.
pi_119174477
Wow Logi wat heerlijk al die spullen O+ ik moest gister van mn hormonen heeel veel kopen, wel allemaal spullen die nodig zijn. Mooie dekentjes en lakentjes enzo. zoek alleen nog een deken/ zak/ doek voor in de maxicosi. Vond de Wallaboo Leaf er heel mooi uitzien. Iemand ervaring?

Hooiwagen wat een schrik :* fijn dat alles goed was en wat een liefie O+

Nelisb *O* welkom
pi_119174575
Wat vervelend fieder, van alles moeten kopen :D

Die Wallaboo Leaf's zien er wel mooi uit. We hebben 'n standaard maxicosie voetenzak gekocht. Voelt iig heerlijk zacht en warm aan.
pi_119174794
Ik krijg ook koopzin van jullie! *op handen zitten gaat
pi_119174963
Gewoon heel veel dingen opzoeken met wat je allemaal wilt hebben en eventueel wel cadeau wilt vragen. En dan 's avonds netjes je internet geschiedenis wissen. Vind je de helft de volgende dag niet meer terug, en de andere helft zoeken kost je zoveel tijd dat je niets nieuws verzint.

Mijn oma gaat voor me kijken om een buntingbag te maken, met dank aan de PM met uitleg! Dat weerhoud me er vandaag iig van om er eentje te gaan kopen. En als het goed is gaat ze ook een berenpakje maken. Ze heeft het zelfde patroon al ruim 20 jaar misbruikt om allerlei beren/schapen/muizen/teletubbie pakken te maken van heel klein tot heel groot, dus nu een nieuw babypakje maken moest ook wel lukken.
pi_119175205
Handig, zulke handige familie. Wordt toch kopen hier vrees ik :+.

Zit er wel over te denken om in een schriftje dingen op te gaan schrijven die nog moeten of die ik wil hebben. Handige lijstjes en zo. Zoals de inhoud van die ziekenhuis-tas die pas gepost werd bijvoorbeeld.
pi_119175282
Ik had een Jollein wikkeldoek. Beviel heel goed maar hij is blauw dus hij moet weg. Ik vind alleen de roze-rode versie niet mooi dus moet ook wat anders. Die Wallaboo is wel mooi maar ik vind het ook behoorlijk duur zeker als je er 2 nodig hebt :X Denk nu aan een snoozebaby wrapper.
pi_119175406
Mag ik me ook opgeven voor de bunting bang PM? Dan kan ik hem van een dunner stofje maken.. O+
  dinsdag 13 november 2012 @ 19:46:05 #256
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_119175641
quote:
17s.gif Op dinsdag 13 november 2012 19:37 schreef Kyara het volgende:
Ik had een Jollein wikkeldoek. Beviel heel goed maar hij is blauw dus hij moet weg. Ik vind alleen de roze-rode versie niet mooi dus moet ook wat anders. Die Wallaboo is wel mooi maar ik vind het ook behoorlijk duur zeker als je er 2 nodig hebt :X Denk nu aan een snoozebaby wrapper.
Jollein naar V&A? O-)
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_119175750
Mijn mama en ik hebben zelf een maxi-cosi-zak gemaakt. Ik kan helema niet stikken en m'n mam enkel de basis, maar toch was 't resultaat echt super!

Kwam me gewoon even melden, want ben de hele dag bezig geweest met zieke kleuter die weigerde om te slapen. Nu doet hij het eindelijk wel, en ben ik een wrak op de zetel...
pi_119175959
Liza dat heb ik ook gedaan! Ben er best wel blij mee ook, hoewel er wel wat dingen mislukt zijn.
Bedankt voor de PM Papillion!
pi_119176576
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2012 19:46 schreef __Isis__ het volgende:

[..]

Jollein naar V&A? O-)
moet alles nog op de foto zetten maar inderdaad. Als ie zo ver is zal ik je wel even pm-en.
  dinsdag 13 november 2012 @ 20:15:11 #260
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_119177006
quote:
17s.gif Op dinsdag 13 november 2012 20:07 schreef Kyara het volgende:

[..]

moet alles nog op de foto zetten maar inderdaad. Als ie zo ver is zal ik je wel even pm-en.
Graag! :)
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  dinsdag 13 november 2012 @ 20:24:13 #261
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_119177483
Ik wil ook geld uitgeven. :(
Volgende week als ik verlof heb of zo.

Ik heb volgens mij cathmar en spees eend nog niet gezien vandaag.

Werd net trouwens aardig op mijn blaas gestampt. Hopelijk issie gebruikt als trampoline om met dr koppie naar beneden te gaan liggen.
pi_119177700
Becky ik help je zo uit brand. Maak het geld maar naar me over, dan geef ik het wel even uit!
Ik hoop ook dat ze gedraaid is..
pi_119178034
Ik duim mee dat er gedraaid is becky

pm voor bunting bag ?! Als iemand die nog over heeft mag ik die per dm

bij mini had ik een ledikant op de kamer maar ik kon haar snachts niet zelf pakken
nu via mp een cosleeper
pi_119178182
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 15:11 schreef McLaura het volgende:
Succes Solagratia! De mijne liep ook voor op de groei (2-3 weken) en was bij 37.5 3900 gram. Hij kwam vanzelf trouwens.
Mijnes liep ook voor blijkbaar, dat wist ik alleen zelf niet :P er is tegen mij nooit wat over de groei gezegd. Bij 39 weken was ze 4270 gram :Y) Ook vanzelf gekomen overigens. Ik ben blij dat ik van tevoren niet wist hoe groot ze was (P98) dan had ik me waarschijnlijk onnodig ongerust gemaakt.
pi_119178363
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 19:20 schreef Fieder het volgende:
Wow Logi wat heerlijk al die spullen O+ ik moest gister van mn hormonen heeel veel kopen, wel allemaal spullen die nodig zijn. Mooie dekentjes en lakentjes enzo. zoek alleen nog een deken/ zak/ doek voor in de maxicosi. Vond de Wallaboo Leaf er heel mooi uitzien. Iemand ervaring?

Hooiwagen wat een schrik :* fijn dat alles goed was en wat een liefie O+

Nelisb *O* welkom
Ik wil mijn rode Leaf graag verkopen. Heb mijn mini er veel in gehad de eerste maand!

dinsdag 13 november 2012 @ 20:46:46 #266
259886 pessie
pi_119178480
Begrijp ik nu dat er een patroon voor een bunting bag in omloop is? Zou ik ook een pm mogen?

Octo, die is mooi!

edit: ik heb een pm gekregen, bedankt!!! Ik ga em even doorsturen naar mn mama, die naait al sinds dat ze 5 was en kan echt alles.

[ Bericht 36% gewijzigd door pessie op 13-11-2012 20:52:33 ]
pi_119178921
Volgens mij had Oeke zelf een Buntingbag gemaakt voor haar mini. Die was wel moooooi O+

Ik zit me net te bedenken dat ik ook nog van Wallaboo een rode voetenzak heb voor in de MC. Die wil ik ook wel kwijt (en de rood-zwarte MC cabrio ook trouwens).

Ik geloof dat ik even ga verhuizen naar het v&a topic :P
  dinsdag 13 november 2012 @ 20:57:22 #268
95408 Incantrix
pi_119178951
Ik heb ook een leaf (een groene), maar heb 'm bij Stef nauwelijks gebruikt omdat ik me had verkeken op de katoenen stof van de voetenzak en daardoor eigenlijk altijd de MC-voetenzak heb gebruikt.

Mocht iemand 'm graag willen in deze kleur, PM me maar :)
3!
pi_119179121
Ja de leaf (en buntingbag denk ik) is meer iets voor binnen of misschien voor in de kinderwagen. De buitenstof is vrij dik dus als je een pakketje maakt van je baby is het een beetje te stijf voor in de maxi cosi. Een voetenzak is dan veel fijner.
  dinsdag 13 november 2012 @ 21:02:52 #270
95408 Incantrix
pi_119179233
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 21:00 schreef octopussy het volgende:
Ja de leaf (en buntingbag denk ik) is meer iets voor binnen of misschien voor in de kinderwagen. De buitenstof is vrij dik dus als je een pakketje maakt van je baby is het een beetje te stijf voor in de maxi cosi. Een voetenzak is dan veel fijner.
Precies :) en voor binnen hadden we al een lodger wrapper, dus deze is een beetje blijven liggen. Wel heel jammer, want het is wel supermooi spul :)
3!
pi_119181014
We hebben net het huis gereorganiseerd. De box staat weer in de kamer. Groot ding weer zeg. Maar het is gelukt.
En uiteindelijk heeft Sofie zelfs meer speelruimte.
*poef* nu is het weg
pi_119181309
Het is ook al bijna zover Kaatje!! Ben je er helemaal klaar voor?
pi_119181456
.

[ Bericht 98% gewijzigd door kaatjejannie op 13-11-2012 21:47:21 ]
*poef* nu is het weg
pi_119181566
Nee, helemaal niet! Maar laat maar komen. Het zal wel goed komen, er is een bedje voor hem, en het kamertje is ook zo goed als af. Al is het er wel een bende. Maar ach, dat heeft hij toch nog niet door.
*poef* nu is het weg
pi_119182204
Ik had echt een compleet nutteloze info avond over bevallen. Als dit mijn laatste avond op deze aarde zou zijn dan heb ik mijn laatste uren echt compleet nutteloos besteed.
Maar wel gezellig je onderkantje smeren.
pi_119182306
Toevallig wel geleerd dat je moet blijven ademen!
pi_119182399
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:00 schreef Joene het volgende:
*noteert in aantekeningenboek*
Sarcasme. Herken het.
pi_119182501
Antroposofische geneuzel , echt wat een zweefteef gedoe zeg
pi_119182509
Oh ja, blijven ademen was erg belangrijk. Goh? No shit?
pi_119182684
Wij hebben een voetenzak voor in de maxi-cosi, en binnen wikkelen we haar gewoon in een lekker dekentje ofzo. Ze lijkt het prima te vinden. Maar die dingen die jullie posten zien er ook wel héél erg comfortabel uit! O+

Anyhoo, wil jullie even allemaal heel veel succes wensen hier. Dat jullie allemaal maar net zo'n awesome baby als Saartje mogen krijgen O+ Ik blijf in ieder geval sowieso lurken, ben heel benieuwd naar jullie beebjes :Y O+

:*
pi_119182874
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 21:46 schreef kaatjejannie het volgende:
Nee, helemaal niet! Maar laat maar komen. Het zal wel goed komen, er is een bedje voor hem, en het kamertje is ook zo goed als af. Al is het er wel een bende. Maar ach, dat heeft hij toch nog niet door.
Het klinkt eigenlijk wel alsof je er klaar voor bent :)
pi_119183050
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:06 schreef Cocotrimonium het volgende:
Wij hebben een voetenzak voor in de maxi-cosi, en binnen wikkelen we haar gewoon in een lekker dekentje ofzo. Ze lijkt het prima te vinden. Maar die dingen die jullie posten zien er ook wel héél erg comfortabel uit! O+

Anyhoo, wil jullie even allemaal heel veel succes wensen hier. Dat jullie allemaal maar net zo'n awesome baby als Saartje mogen krijgen O+ Ik blijf in ieder geval sowieso lurken, ben heel benieuwd naar jullie beebjes :Y O+

:*
Ik vraag me bij dat soort dingen altijd af waarom ze niet in grotemensenformaat bestaan ;( Mijn kat heeft ook zo'n hangmandje voor aan de verwarming... die wil ik OOK!! Ik vind het zeer oneerlijk.
Sarcasme. Herken het.
pi_119183124
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:12 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Mijn kat heeft ook zo'n hangmandje voor aan de verwarming... die wil ik OOK!! Ik vind het zeer oneerlijk.
_O_
pi_119183163
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:12 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ik vraag me bij dat soort dingen altijd af waarom ze niet in grotemensenformaat bestaan ;( Mijn kat heeft ook zo'n hangmandje voor aan de verwarming... die wil ik OOK!! Ik vind het zeer oneerlijk.
M. wil het liefst zo'n H&M berenpakje in zijn maat :') :+
pi_119183197
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:00 schreef Joene het volgende:
Die is wel fijn om te onthouden dus... Dank voor het delen van de info.
*poef* nu is het weg
pi_119183292
Omg. Helemaal dubbel hier.
Over biologisch wol. :')

Dat was een vraag vanavond. Of het beter was en of wol giftig was.
pi_119183320
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:14 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

M. wil het liefst zo'n H&M berenpakje in zijn maat :') :+
Hihi, heb nog wel een leuk patroon daarvoor gok ik zo, hebben we gebruikt met carnaval :D. Al waren ze niet lekker zacht gevoerd.
pi_119183335
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:15 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Die is wel fijn om te onthouden dus... Dank voor het delen van de info.
Zegt dat mens dat het beter is voor de baby , maar het lijkt mij voor de moeder ook wel fijn!
pi_119183354
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:13 schreef Suikertante het volgende:

[..]

_O_
SPOILER
Sarcasme. Herken het.
pi_119183360
Dat is eigenlijk best wel zielig, dergelijke vragen Tico.
pi_119183376
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:17 schreef Ticootje het volgende:
Omg. Helemaal dubbel hier.
Over biologisch wol. :')

Dat was een vraag vanavond. Of het beter was en of wol giftig was.
Waar ben je in vredesnaam geweest??
Sarcasme. Herken het.
pi_119183402
Lijkt me wel essentieel inderdaad. Al moest mijn man me wel helpen herinneren toen ik aan de remifantidinges aangesloten was.
*poef* nu is het weg
pi_119183439
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:19 schreef papillion het volgende:
Nee het past precies bij het soort praktijk. Maar wij gingen echt met het idee dat we echt dingen kregen te horen over bevallen en wat J kan verwachten. Maar het was dus een avond die echt precies bij het hele zweverige past. En echt totaal niet bij ons. Wij lagen dus al een paar keer dubbel daar.
pi_119183445
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:19 schreef papillion het volgende:
Ik heb net opgezocht dat biologische wol de schapen geen stress hebben gehad :')
pi_119183485
Maar goed biologische wol is van stressvrije schapen. Ik denk dat dat wel belangrijk is voor je baby.
pi_119183519
Goed om te weten! Ben ik blij dat onze beval avond wat dat betreft best wel heel praktisch was.
pi_119183639
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:23 schreef papillion het volgende:
Goed om te weten! Ben ik blij dat onze beval avond wat dat betreft best wel heel praktisch was.
Wij gingen dus met het idee dat het wel informatief was. Maar het was verre van.

Maar goed. We hebben weer gelachen.

De mannen die aanwezig waren keken na 5 minuten allemaal al moeilijk. Toen waren de poepverhalen nog niet eens geweest.
pi_119183762
Wel jammer natuurlijk dat het niet informatief blijkt te zijn. Had je net zo goed een leuke lach film kunnen huren.
pi_119183799
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:28 schreef papillion het volgende:
Wel jammer natuurlijk dat het niet informatief blijkt te zijn. Had je net zo goed een leuke lach film kunnen huren.
Of lekker m'n onderkant kunnen insmeren.
pi_119183831
Uhm tsja dat kan natuurlijk ook.
pi_119183848
Kansloos ook dat wijf was al 30 jaar met pensioen begint een verhaal te vertellen hoe zij kinderen in Zimbabwe op de wereld heeft gezet op bedden met dunne matrassen en of we asjeblieft ff willen doneren .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')