abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119121202
Zwangerschap & geboorte

10 november: Spees_Eend (jongetje)
26 november: Keshet (jongetje)
26 november: OooLizaooO (jongetje)
30 november: Kaatjejannie (jongetje)

06 december: Nytar (jongetje)
12 december: Solagratia
17 december: ohnee (meisje)
24 december: Ladylike (jongetje)
29 december: Incantrix (meisje)
31 december: becky27 (meisje)
31 december: rebel-angel

2013

01 januari: Estrys
10 januari: eliis
16 januari: draculettetje
***16 januari: Ticootje & Joene*** (baby)
18 januari: papillion (meisje)
22 januari: __Isis__ (jongen)
23 januari: Omentielvo (meisje)

05 februari: As1981 (jongen)
14 februari: Zillah666 (meisje)
21 februari: pessie en kleiduif
22 februari: Logician78 & -Spenny- (meisje)
22 februari: Fieder (jongetje)
27 februari: Klumsy (meisje)
27 februari: Asfalthooligan (papa)

06 maart: Gulara
11 maart: Kyara (meisjes-tweeling)
18 maart: Barbabientje01 & pipo_de_clown
20 maart: Milka82 (jongen)
31 maart: LadyBlack

***06 april: Knetterkrankjorum & JJH***
08 april: dananana (tweeling)
10 april: bellelena
11 april: Ereshkigal
12 april: _Wolk82_
15 april: Danic
16 april: L0t (meisje)
22 april: Tally

02 mei: Suikertante
03 mei: Vencodark
04 mei: Spirit82
06 mei: -mandy-
10 mei: Shandaly

1 juni: .Sparkling.
***12 juni: L-E & fokking.fokker***
25 juni: Vulpenballetje

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
pi_119121223
Ik gooide 'm blijkbaar dicht met: Goedgekeurd bij vlos!
Lief is braaf meegegaan en heeft nog een heleboel vragen gesteld (knippen jullie of mag enkel een gyn dat :D ).
En ik mag in m'n slaapkamer bevallen (1ste verdieping) O+

Nu vind ik wel dat ik in dit topic mag bevallen ;)

[ Bericht 20% gewijzigd door OooLizaooO op 12-11-2012 12:53:47 ]
pi_119121287
En 't ging over genetica :).
Ik wil 'n zoon zoals m'n man: azuurblauwe ogen en zwart haar! Jumjum!
Nu heb ik er al eentje met blonde krulletjes en staalblauwe ogen :D. En die haartjes komen van mijn moeder. Die is ondertussen wel donker geworden van haar, dus met Ben kan het nog alle richtingen uit denk ik :)
pi_119121639
Ik kom uit een familie met enkel donkerharigen. Dus ik ben ook donker. Maar wel met lichte ogen (blauw). Man is iets lichter maar nog steeds donkerharig en met donkere ogen. Midas heeft bruin haar (hoop dat het nog donkerder wordt) met hele donkere ogen. O+

De meiden zullen het ook wel donkerharig met donkere ogen worden.

En ik ben verder ook niet echt bleek dus als iedereen mijn huidtype heeft dan hebben we echt een paar exotische kindjes met 100% NL bloed op de wereld gezet :D
pi_119121937
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 12:36 schreef mignonne het volgende:
ohja KJ? Snel verven! misschien leid je ze om de tuin :D jij gaat niet fluxussen, dat heb ik besteld voor je :*

En qua doorgeven, ik ben donker met groene ogen. Mn ouders en opa's en oma's zijn allemaal donker, qua ogen mn vader heeft grijs, mn moeder groen, oma's blauw en opa's bruin :D
B. heeft donker haar en donkere ogen, maar is genetisch belast met dominante indogenen :P zijn moeder is blond met blauwe ogen.

We kunnen dus alle kanten op.
De oudste heeft bruin haar en groene ogen, de jongste heeft blauwgroenige ogen die steeds meer richting groen verkleuren. Haar haar was donkerbruin bij geboorte, ging langzaam richting roodachtig en werd daarna blond. Inmiddels, zonder de zon, lijkt het weer wat donkerder te worden. Ik hou het nu nog even op donkerblond. :Y) mn zwager had precies haar haarkleur vroeger, maar die heeft nu bijna zwart haar :o
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sofie heeft dr haar echt van mij, ogen van N volgens mij. Ik ben zo benieuwd of Caspertje haar heeft. En of ie hetzelfde kuiltje in zijn kin heeft als ik heb en mijn vader.

Correctie, ik lees net dat mijn vader op fb zegt dat het het wel oranje lijkt, maar toch echt blond is.

[ Bericht 2% gewijzigd door kaatjejannie op 12-11-2012 19:55:13 ]
*poef* nu is het weg
pi_119122041
Ik heb afgelopen vrijdag de intake met het kraamzorgbureau gehad. Bij mij hoeven er geen klossen onder het bed, omdat ik heb aangegeven dat mijn moeder het bed gaat verschonen.

Mineola, wat lief zeg je baby in een buntingbag O+

Kyara, :* voor je rottige nacht. Hopelijk slaap je vannacht een beetje beter

Haha, Keshet. Wat gemeen dat je vriend zulke dingen leert. Hihi

*O* voor de mijlpalen

Spirit, je hoeft toch nog maar 1 week te plassen in zo’n fles? Dus houdt vol. Je bent er bijna

Zo leuk om die kansberekeningen te lezen. Ik doe het maar niet. Ik weet niets over de donor (alleen dat ze qu uiterlijk iemand nemen die op mij ljkt qua kleur haar en ogen), maar in mijn familie komen groene en blauwe ogen voor. Dus dat is nog een verrassing. Haarkleuren varieert van blond t/m heel donkerrbuin. En mijn oma had rood haar. Dus ook dat wordt een verrassing (al zijn mijn meeste neefjes/nichtjes in hun kindertijd blond)

Haha Liza, ik hoop dat je in dit topic bevalt. Maar de topics gaan zo snel hier dat ik de kans niet heel groot acht dat dit jouw topic wordt. Sorry

Vandaag een groeiecho en controle gehad. Baby en ik zijn weer helemaal goedgekeurd. Ik was 200 gram afgevallen t.o.v. drie weken geleden. Maar dat maakte niet zoveel uit. Baby doet het gewoon helemaal goed. Verder hebben ze nog voor ijzer geprikt, omdat ik zo moe blijf de laatste tijd. Maar met 7,6 was dat prima in orde. Nu over drie weken de volgende controle.
pi_119122102
De klossen zijn toch niet alleen voor het verschonen maar ook voor de controles? :?

Oh en een *O* voor de stickers voor Liza en Omentielvo!
pi_119122214
Ik zet ook geen klossen onder mijn bed hoor. Is maar een paar cm te laag en anders moet ik er met een trap in.
Als het nou echt moet leg ik voor die controles wel een paar minuten een extra matras op mijn bed, maar ik kan me niet voorstellen dat het een probleem gaat zijn.
Met een meidenkwartet
pi_119122425
quote:
17s.gif Op maandag 12 november 2012 13:15 schreef Kyara het volgende:
De klossen zijn toch niet alleen voor het verschonen maar ook voor de controles? :?

Oh en een *O* voor de stickers voor Liza en Omentielvo!
Als je niet thuis gaat bevallen loopt het vast wel los, als je wel thuis gaat bevallen vind ik het een beetje lullig naar de verloskundige als het kraambureau tegen een vrouw gaat zeggen dat het bed niet op klossen hoeft eigenlijk.
:)
  maandag 12 november 2012 @ 13:26:52 #10
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_119122455
Het zijn gewoon de arbo regels om de rug van je kraamverzorgster en verloskundige te sparen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_119122487
Ik ga met een opstapje mijn bed in. Vind het heerlijk!
*poef* nu is het weg
pi_119122645
Hoe hoog moet een bed eigenlijk staan? En moet je bed ook op klossen als je niet thuis wilt bevallen?
Sarcasme. Herken het.
pi_119122810
Geen idee meer hpe hoog precies, en het bed moet ook hoog als je in het ziekenhuis bevalt. Na de bevalling doet de kraamhulp nog controles bij je. Ook voor het bed verschonen moet het bed hoog.
*poef* nu is het weg
pi_119123720
Bed verschonen doe ik zelf wel.. Maar ik weet gewoon niet of ik het ziekenhuis ga redden.. Dus bed gaat sowieso op klossen... alleen ff kijken hoe :')
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_119123851
Net aangemeld voor kraamzorg, ik voel me nu echt volwassen :@ Kan iemand mij trouwens uitleggen hoe het precies zit met thuis bevallen / ziekenhuis bevallen? Ik wil ziekenhuis, maar heb geen medische indicatie. Nou snap ik dat het bij sommige mensen moet omdat het wegens gezondheidsredenen niet verstandig is thuis te bevallen, maar kun je die medische indicatie ook tijdens de bevalling krijgen als het kindje niet wil komen? Ik ben namelijk bang dat mn bekken te smal is en het kindje er gewoon niet doorheen komt :@
Sarcasme. Herken het.
  maandag 12 november 2012 @ 14:10:00 #16
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_119123907
Mineo wat een lieve foto O+

Spirit die flessen waren idd vreselijk, bijna klaar hopelijk?

Kyara :*

Omentielvo fijn dat alles goed was :Y

Ik heb nooit klossen onder bed gehad :@ is ook nooit wat van gezegd (boxspring).

Hier geen blaasontsteking, m.a.w. rustig aan doen, vandaag dus maar niet naar Deventer treinen want de harde buiken blijven komen. Vrijdag weer controle, maar zal allemaal vast wel niets zijn. :)
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
  maandag 12 november 2012 @ 14:11:12 #17
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_119123945
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:08 schreef Spirit82 het volgende:
Net aangemeld voor kraamzorg, ik voel me nu echt volwassen :@ Kan iemand mij trouwens uitleggen hoe het precies zit met thuis bevallen / ziekenhuis bevallen? Ik wil ziekenhuis, maar heb geen medische indicatie. Nou snap ik dat het bij sommige mensen moet omdat het wegens gezondheidsredenen niet verstandig is thuis te bevallen, maar kun je die medische indicatie ook tijdens de bevalling krijgen als het kindje niet wil komen? Ik ben namelijk bang dat mn bekken te smal is en het kindje er gewoon niet doorheen komt :@
Als jij dat wil, mag je gewoon poliklinisch bevallen :) Het kan wel zijn (check je verzekering) dat je dan nog een rekening krijgt naderhand. Poliklinisch bevallen gaat in principe met je eigen verloskundige. Het kan inderdaad zo zijn dat je tijdens je bevalling 'klinisch' wordt, de verantwoordelijkheid wordt dan overgedragen aan het ziekenhuis.
pi_119124018
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:11 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Als jij dat wil, mag je gewoon poliklinisch bevallen :) Het kan wel zijn (check je verzekering) dat je dan nog een rekening krijgt naderhand. Poliklinisch bevallen gaat in principe met je eigen verloskundige. Het kan inderdaad zo zijn dat je tijdens je bevalling 'klinisch' wordt, de verantwoordelijkheid wordt dan overgedragen aan het ziekenhuis.
Ja ik weet idd dat er een flinke bijdrage bij zit, maarja, lijkt me beter om zo lang mogelijk thuis te blijven en dan naar het ziekenhuis te gaan ipv met persweeen nog in de auto te moeten... Wel duur hoor, iets van 360 euro, maarja...

Wat betreft MvM is het godzijdank de laatste week. Ik heb het met liefde gedaan, maar na 10 weken vind ik het toch echt wel mooi geweest :@ Ben benieuwd hoeveel vrouwen ik bezwangerd heb :P
Sarcasme. Herken het.
pi_119124076
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:13 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ja ik weet idd dat er een flinke bijdrage bij zit, maarja, lijkt me beter om zo lang mogelijk thuis te blijven en dan naar het ziekenhuis te gaan ipv met persweeen nog in de auto te moeten... Wel duur hoor, iets van 360 euro, maarja...
Gelukkig kun je nu beslissen om over te stappen van verzekeraar en dan kun je kiezen voor 1 die 100% vergoed, net als de eigen bijdrage van de kraam.
pi_119124097
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:14 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Gelukkig kun je nu beslissen om over te stappen van verzekeraar en dan kun je kiezen voor 1 die 100% vergoed, net als de eigen bijdrage van de kraam.
Are you kidding me? Ook als ik me net via mijn huidige verzekeraar op heb gegeven? Ik heb er idd eentje met eigen bijdrage voor alles.
Sarcasme. Herken het.
  maandag 12 november 2012 @ 14:17:54 #21
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_119124165
Ik heb mij ook ergens halverwege de zwangerschap 'geupgrade' naar een betere verzekering. Dat mag (bij CZ althans) 1 x per jaar n.a.v. verandering in gezinssamenstelling of levensloop o.i.d. Nu hoef ik idd geen eigen bijdrage te betalen voor kraamzorg, niet voor poliklinisch bevallen en er wordt redelijk wat vergoed aan cursussen/lactatiedeskundige.
  maandag 12 november 2012 @ 14:18:19 #22
244125 laziness
pi_119124181
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:15 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Are you kidding me? Ook als ik me net via mijn huidige verzekeraar op heb gegeven? Ik heb er idd eentje met eigen bijdrage voor alles.
Je mag altijd per 1 januari 2013 overstappen. Wel op tijd regelen nog in 2012.
Maar wellicht loont het om bij je huidige verzekering gewoon een aanvullende verzekering af te sluiten die de eigen bijdrage vergoed. En misschien nog wel meer zoals lactatiekundig consult en een pretecho.
pi_119124201
quote:

[..]

Ja? Overstappen mag elk jaar...
  maandag 12 november 2012 @ 14:19:12 #24
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_119124207
quote:

[..]

Jazeker! Je kunt ook ff kijken naar een aanvullend pakket. Als die de poliklinische bevalling en kraamzorg vergoed haal je de extra premie er makkelijk uit. Let ook op lactatiekundige hulp, toch fijn als het vergoed wordt!

Spuit 11 op mobiel...
pi_119124231
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:17 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik heb mij ook ergens halverwege de zwangerschap 'geupgrade' naar een betere verzekering. Dat mag (bij CZ althans) 1 x per jaar n.a.v. verandering in gezinssamenstelling of levensloop o.i.d. Nu hoef ik idd geen eigen bijdrage te betalen voor kraamzorg, niet voor poliklinisch bevallen en er wordt redelijk wat vergoed aan cursussen/lactatiedeskundige.
Mocht bij Ohra ook... Maar die aanvulling was zo belachelijk duur, dat ik gewoon overstap.. Waarschijnlijk agis.
  maandag 12 november 2012 @ 14:19:51 #26
244125 laziness
pi_119124239
Ik ben destijds ook per 1 januari overgestapt en was toen 8 maanden zwanger. Was geen probleem!
pi_119124279
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:17 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik kan niet upgraden, zit bij een verzekeraar waar het niet uitmaakt qua bevalling of je aanvullende verzekerd bent of niet, dus zou echt van verzekeraar moeten switchen.
Sarcasme. Herken het.
pi_119124304
Wat fijn dat jullie zo meedenken O+
Sarcasme. Herken het.
  maandag 12 november 2012 @ 14:22:41 #29
244125 laziness
pi_119124353
Iets van fysio vergoed is ook wel fijn voor het geval je nu of later bekkenproblemen krijgt trouwens.

FBTO is wel heel fijn met aanvullende modules die je per maand aan en uit kan zetten.
  maandag 12 november 2012 @ 14:23:01 #30
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_119124365
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:20 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ik kan niet upgraden, zit bij een verzekeraar waar het niet uitmaakt qua bevalling of je aanvullende verzekerd bent of niet, dus zou echt van verzekeraar moeten switchen.
Wat dat betreft komt het goed uit dat jouw kindje in 2013 wordt verwacht. Ik ben 'alleen' in 2012 zwanger geweest, dus een nieuwe verzekeraar is dan geen optie. Op 1 januari dus gewoon even kijken wat voor jou het meest voordelig is. Zeker als je poliklinisch wil bevallen, want het voorbeeld van de rekening die jij gaf is lager dan wat ik om me heen hoorde: rekeningen van 500 a 600 euro achteraf.
pi_119124383
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:08 schreef Spirit82 het volgende:
Ik ging zonder medische indicatie naar het ziekenhuis ivm pijnstilling, en daar bleek dat mn ontsluiting was stilgevallen en ik ingeleid moest worden. op dat moment geeft de VK je over aan het ziekenhuis en heb jij een medische indicatie en worden de kosten betaald door de verzekering. :)
  maandag 12 november 2012 @ 14:24:50 #32
244125 laziness
pi_119124447
Je moet wel voor 1 januari je oude verzekering opgezegd hebben.
Dat kan niet met terugwerkende kracht.
Wel heb je tot 1 februari om je bij een nieuwe verzekering aan te melden.
pi_119124471
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:23 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Wat dat betreft komt het goed uit dat jouw kindje in 2013 wordt verwacht. Ik ben 'alleen' in 2012 zwanger geweest, dus een nieuwe verzekeraar is dan geen optie. Op 1 januari dus gewoon even kijken wat voor jou het meest voordelig is. Zeker als je poliklinisch wil bevallen, want het voorbeeld van de rekening die jij gaf is lager dan wat ik om me heen hoorde: rekeningen van 500 a 600 euro achteraf.
Hmm, heb ze net aan de foon gehad en volgens mij was het echt 360 ongeveer, plus nog 10 uur x4 euro extra bijdrage kraamzorg... maar misschien komt je eigen risico er ook nog bij?
Sarcasme. Herken het.
pi_119124501
Wij zijn weer door de keuring. Alles keurig op schema, hoofdje wel wat kleiner dan gemiddeld maar wel goed gegroeid ten opzichte van vorige keer. Dus prima in orde. En ze dacht toch niet aan suiker want zoveel dorst had ik dan ook weer niet na wat doorvragen. Dus het enige advies is drinken! :P

Verder zolang er geen echte regelmaat in de spanning op mijn buik zit vond ze het ook niet zo verontrustend. Kon het trouwens ook maar moeilijk uitleggen. Gewoon lekker rustig aan zoveel als mogelijk. En voorzichtig van de bank komen :')
ti amo più di ieri ma meno di domani
  maandag 12 november 2012 @ 14:26:39 #35
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_119124515
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:25 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Hmm, heb ze net aan de foon gehad en volgens mij was het echt 360 ongeveer, plus nog 10 uur x4 euro extra bijdrage kraamzorg... maar misschien komt je eigen risico er ook nog bij?
Oh, ik heb geen flauw idee waar dat verschil vandaan komt dan! Oh en die bold opmerking van Laziness is ook wel een goeie ja.
pi_119124563
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:26 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Oh, ik heb geen flauw idee waar dat verschil vandaan komt dan! Oh en die bold opmerking van Laziness is ook wel een goeie ja.
Ja i know, daar ben ik met dank aan een luie ex al een keer ingestonken dus dat gaat me niet nog een keer gebeuren ;) Maar eerst maar even de nieuwe vergoedingsoverzichten van onze fijne verzekeraars afwachten om te zien wat ze gaan vergoeden en wat me dat gaat kosten :)
Sarcasme. Herken het.
  maandag 12 november 2012 @ 14:28:11 #37
244125 laziness
pi_119124566
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:25 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Maar kraamzorg is toch wel meer dan 10uur?
pi_119124587
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:28 schreef laziness het volgende:

[..]

Maar kraamzorg is toch wel meer dan 10uur?
Owja excuus, 10 dagen.
Sarcasme. Herken het.
  maandag 12 november 2012 @ 14:29:32 #39
244125 laziness
pi_119124610
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:28 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Owja excuus, 10 dagen.
Die eigen bijdrage is per uur dus 4x 49uur = 196 euro.
pi_119124648
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:29 schreef laziness het volgende:

[..]

Die eigen bijdrage is per uur dus 4x 49uur = 196 euro.
He gatver. Dat kind is er nog niet eens en het is nu al duur ;)
Sarcasme. Herken het.
  maandag 12 november 2012 @ 14:30:37 #41
244125 laziness
pi_119124662
Bij Delta Lloyd betaal ik momenteel voor het goedkoopste aanvullende pakket een euro of 10. Dan heb je die eigen bijdrage van de kraamzorg er dus al uit ^O^
  maandag 12 november 2012 @ 14:32:09 #42
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_119124713
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:30 schreef laziness het volgende:
Bij Delta Lloyd betaal ik momenteel voor het goedkoopste aanvullende pakket een euro of 10. Dan heb je die eigen bijdrage van de kraamzorg er dus al uit ^O^
Ja! Heb ik volgens mij ook ( Start?). Vergoed ook een extra echo, bij ons de nekplooimeting, en ¤150,- lactatiekundige zorg ^O^
  maandag 12 november 2012 @ 14:39:52 #43
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_119125027
Es wat fijn *O*

:') dus niet meer van de bank rollen..
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
pi_119125259
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:30 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

He gatver. Dat kind is er nog niet eens en het is nu al duur ;)
Plus je ziekenhuisbevalling...

Een aanvullende verzekering heb je er zo uit.

En misschien wil je ook wel graag wat van anticonceptie, om niet binnen een jaar weer zwanger te zijn..
pi_119125327
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:23 schreef ohnee het volgende:

[..]

Ik ging zonder medische indicatie naar het ziekenhuis ivm pijnstilling,
Pijnstilling ís een medische indicatie :)
pi_119125383
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:47 schreef mignonne het volgende:

[..]

Pijnstilling ís een medische indicatie :)
Dus als je een ruggeprik neemt scheelt je dat 300 eu?
pi_119125488
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:49 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Afhankelijk van hoe je verzekerd bent wel ja.

Bij pethidine ga je vaak weer 'terug' naar de verloskundige dus ik weet niet hoe dat zit, of je bevalling dan poliklinisch of klinisch gedeclareerd wordt (waarschijnlijk allebei :') maar hoe dat doorberekend wordt).
pi_119125745
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:49 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat je daar tijdens de bevalling ligt te rekenen wat het je kost. Ik zie het mijn zwager doen :D
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_119126240
Haha en dat je dan toch maar een ruggenprik neemt zodat het je geen geld kost :+
  maandag 12 november 2012 @ 15:10:30 #50
244125 laziness
pi_119126290
Iedereen die toch poliklinisch wilde bevallen aan de ruggenprik :P
Maar goed dan vertrekt ook je eigen verloskundige en mag je aan de CTG en de opwekkers vaak en de hele rambam.
Poliklinisch lijkt me toch wel een wat minder medische sfeer maar geen ervaring mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')