quote:Op maandag 12 november 2012 12:36 schreef mignonne het volgende:
ohja KJ? Snel verven! misschien leid je ze om de tuinjij gaat niet fluxussen, dat heb ik besteld voor je
En qua doorgeven, ik ben donker met groene ogen. Mn ouders en opa's en oma's zijn allemaal donker, qua ogen mn vader heeft grijs, mn moeder groen, oma's blauw en opa's bruin![]()
B. heeft donker haar en donkere ogen, maar is genetisch belast met dominante indogenenzijn moeder is blond met blauwe ogen.
We kunnen dus alle kanten op.
De oudste heeft bruin haar en groene ogen, de jongste heeft blauwgroenige ogen die steeds meer richting groen verkleuren. Haar haar was donkerbruin bij geboorte, ging langzaam richting roodachtig en werd daarna blond. Inmiddels, zonder de zon, lijkt het weer wat donkerder te worden. Ik hou het nu nog even op donkerblond.mn zwager had precies haar haarkleur vroeger, maar die heeft nu bijna zwart haar
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sofie heeft dr haar echt van mij, ogen van N volgens mij. Ik ben zo benieuwd of Caspertje haar heeft. En of ie hetzelfde kuiltje in zijn kin heeft als ik heb en mijn vader.
Correctie, ik lees net dat mijn vader op fb zegt dat het het wel oranje lijkt, maar toch echt blond is.
[ Bericht 2% gewijzigd door kaatjejannie op 12-11-2012 19:55:13 ]*poef* nu is het weg
Als je niet thuis gaat bevallen loopt het vast wel los, als je wel thuis gaat bevallen vind ik het een beetje lullig naar de verloskundige als het kraambureau tegen een vrouw gaat zeggen dat het bed niet op klossen hoeft eigenlijk.quote:Op maandag 12 november 2012 13:15 schreef Kyara het volgende:
De klossen zijn toch niet alleen voor het verschonen maar ook voor de controles?
Oh en eenvoor de stickers voor Liza en Omentielvo!
Als jij dat wil, mag je gewoon poliklinisch bevallenquote:Op maandag 12 november 2012 14:08 schreef Spirit82 het volgende:
Net aangemeld voor kraamzorg, ik voel me nu echt volwassenKan iemand mij trouwens uitleggen hoe het precies zit met thuis bevallen / ziekenhuis bevallen? Ik wil ziekenhuis, maar heb geen medische indicatie. Nou snap ik dat het bij sommige mensen moet omdat het wegens gezondheidsredenen niet verstandig is thuis te bevallen, maar kun je die medische indicatie ook tijdens de bevalling krijgen als het kindje niet wil komen? Ik ben namelijk bang dat mn bekken te smal is en het kindje er gewoon niet doorheen komt
Ja ik weet idd dat er een flinke bijdrage bij zit, maarja, lijkt me beter om zo lang mogelijk thuis te blijven en dan naar het ziekenhuis te gaan ipv met persweeen nog in de auto te moeten... Wel duur hoor, iets van 360 euro, maarja...quote:Op maandag 12 november 2012 14:11 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Als jij dat wil, mag je gewoon poliklinisch bevallenHet kan wel zijn (check je verzekering) dat je dan nog een rekening krijgt naderhand. Poliklinisch bevallen gaat in principe met je eigen verloskundige. Het kan inderdaad zo zijn dat je tijdens je bevalling 'klinisch' wordt, de verantwoordelijkheid wordt dan overgedragen aan het ziekenhuis.
Gelukkig kun je nu beslissen om over te stappen van verzekeraar en dan kun je kiezen voor 1 die 100% vergoed, net als de eigen bijdrage van de kraam.quote:Op maandag 12 november 2012 14:13 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ja ik weet idd dat er een flinke bijdrage bij zit, maarja, lijkt me beter om zo lang mogelijk thuis te blijven en dan naar het ziekenhuis te gaan ipv met persweeen nog in de auto te moeten... Wel duur hoor, iets van 360 euro, maarja...
Are you kidding me? Ook als ik me net via mijn huidige verzekeraar op heb gegeven? Ik heb er idd eentje met eigen bijdrage voor alles.quote:Op maandag 12 november 2012 14:14 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Gelukkig kun je nu beslissen om over te stappen van verzekeraar en dan kun je kiezen voor 1 die 100% vergoed, net als de eigen bijdrage van de kraam.
Je mag altijd per 1 januari 2013 overstappen. Wel op tijd regelen nog in 2012.quote:Op maandag 12 november 2012 14:15 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Are you kidding me? Ook als ik me net via mijn huidige verzekeraar op heb gegeven? Ik heb er idd eentje met eigen bijdrage voor alles.
Ja? Overstappen mag elk jaar...quote:Op maandag 12 november 2012 14:15 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Are you kidding me? Ook als ik me net via mijn huidige verzekeraar op heb gegeven? Ik heb er idd eentje met eigen bijdrage voor alles.
Jazeker! Je kunt ook ff kijken naar een aanvullend pakket. Als die de poliklinische bevalling en kraamzorg vergoed haal je de extra premie er makkelijk uit. Let ook op lactatiekundige hulp, toch fijn als het vergoed wordt!quote:Op maandag 12 november 2012 14:15 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Mocht bij Ohra ook... Maar die aanvulling was zo belachelijk duur, dat ik gewoon overstap.. Waarschijnlijk agis.quote:Op maandag 12 november 2012 14:17 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik heb mij ook ergens halverwege de zwangerschap 'geupgrade' naar een betere verzekering. Dat mag (bij CZ althans) 1 x per jaar n.a.v. verandering in gezinssamenstelling of levensloop o.i.d. Nu hoef ik idd geen eigen bijdrage te betalen voor kraamzorg, niet voor poliklinisch bevallen en er wordt redelijk wat vergoed aan cursussen/lactatiedeskundige.
Ik kan niet upgraden, zit bij een verzekeraar waar het niet uitmaakt qua bevalling of je aanvullende verzekerd bent of niet, dus zou echt van verzekeraar moeten switchen.quote:Op maandag 12 november 2012 14:17 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik heb mij ook ergens halverwege de zwangerschap 'geupgrade' naar een betere verzekering. Dat mag (bij CZ althans) 1 x per jaar n.a.v. verandering in gezinssamenstelling of levensloop o.i.d. Nu hoef ik idd geen eigen bijdrage te betalen voor kraamzorg, niet voor poliklinisch bevallen en er wordt redelijk wat vergoed aan cursussen/lactatiedeskundige.
Wat dat betreft komt het goed uit dat jouw kindje in 2013 wordt verwacht. Ik ben 'alleen' in 2012 zwanger geweest, dus een nieuwe verzekeraar is dan geen optie. Op 1 januari dus gewoon even kijken wat voor jou het meest voordelig is. Zeker als je poliklinisch wil bevallen, want het voorbeeld van de rekening die jij gaf is lager dan wat ik om me heen hoorde: rekeningen van 500 a 600 euro achteraf.quote:Op maandag 12 november 2012 14:20 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ik kan niet upgraden, zit bij een verzekeraar waar het niet uitmaakt qua bevalling of je aanvullende verzekerd bent of niet, dus zou echt van verzekeraar moeten switchen.
Ik ging zonder medische indicatie naar het ziekenhuis ivm pijnstilling, en daar bleek dat mn ontsluiting was stilgevallen en ik ingeleid moest worden. op dat moment geeft de VK je over aan het ziekenhuis en heb jij een medische indicatie en worden de kosten betaald door de verzekering.quote:Op maandag 12 november 2012 14:08 schreef Spirit82 het volgende:
Net aangemeld voor kraamzorg, ik voel me nu echt volwassenKan iemand mij trouwens uitleggen hoe het precies zit met thuis bevallen / ziekenhuis bevallen? Ik wil ziekenhuis, maar heb geen medische indicatie. Nou snap ik dat het bij sommige mensen moet omdat het wegens gezondheidsredenen niet verstandig is thuis te bevallen, maar kun je die medische indicatie ook tijdens de bevalling krijgen als het kindje niet wil komen? Ik ben namelijk bang dat mn bekken te smal is en het kindje er gewoon niet doorheen komt
Hmm, heb ze net aan de foon gehad en volgens mij was het echt 360 ongeveer, plus nog 10 uur x4 euro extra bijdrage kraamzorg... maar misschien komt je eigen risico er ook nog bij?quote:Op maandag 12 november 2012 14:23 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Wat dat betreft komt het goed uit dat jouw kindje in 2013 wordt verwacht. Ik ben 'alleen' in 2012 zwanger geweest, dus een nieuwe verzekeraar is dan geen optie. Op 1 januari dus gewoon even kijken wat voor jou het meest voordelig is. Zeker als je poliklinisch wil bevallen, want het voorbeeld van de rekening die jij gaf is lager dan wat ik om me heen hoorde: rekeningen van 500 a 600 euro achteraf.
Oh, ik heb geen flauw idee waar dat verschil vandaan komt dan! Oh en die bold opmerking van Laziness is ook wel een goeie ja.quote:Op maandag 12 november 2012 14:25 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Hmm, heb ze net aan de foon gehad en volgens mij was het echt 360 ongeveer, plus nog 10 uur x4 euro extra bijdrage kraamzorg... maar misschien komt je eigen risico er ook nog bij?
Ja i know, daar ben ik met dank aan een luie ex al een keer ingestonken dus dat gaat me niet nog een keer gebeurenquote:Op maandag 12 november 2012 14:26 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Oh, ik heb geen flauw idee waar dat verschil vandaan komt dan! Oh en die bold opmerking van Laziness is ook wel een goeie ja.
Maar kraamzorg is toch wel meer dan 10uur?quote:Op maandag 12 november 2012 14:25 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Hmm, heb ze net aan de foon gehad en volgens mij was het echt 360 ongeveer, plus nog 10 uur x4 euro extra bijdrage kraamzorg... maar misschien komt je eigen risico er ook nog bij?
Owja excuus, 10 dagen.quote:Op maandag 12 november 2012 14:28 schreef laziness het volgende:
[..]
Maar kraamzorg is toch wel meer dan 10uur?
He gatver. Dat kind is er nog niet eens en het is nu al duurquote:Op maandag 12 november 2012 14:29 schreef laziness het volgende:
[..]
Die eigen bijdrage is per uur dus 4x 49uur = 196 euro.
Ja! Heb ik volgens mij ook ( Start?). Vergoed ook een extra echo, bij ons de nekplooimeting, en ¤150,- lactatiekundige zorgquote:Op maandag 12 november 2012 14:30 schreef laziness het volgende:
Bij Delta Lloyd betaal ik momenteel voor het goedkoopste aanvullende pakket een euro of 10. Dan heb je die eigen bijdrage van de kraamzorg er dus al uit
Plus je ziekenhuisbevalling...quote:Op maandag 12 november 2012 14:30 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
He gatver. Dat kind is er nog niet eens en het is nu al duur
Pijnstilling ís een medische indicatiequote:Op maandag 12 november 2012 14:23 schreef ohnee het volgende:
[..]
Ik ging zonder medische indicatie naar het ziekenhuis ivm pijnstilling,
Dus als je een ruggeprik neemt scheelt je dat 300 eu?quote:Op maandag 12 november 2012 14:47 schreef mignonne het volgende:
[..]
Pijnstilling ís een medische indicatie
Afhankelijk van hoe je verzekerd bent wel ja.quote:Op maandag 12 november 2012 14:49 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dus als je een ruggeprik neemt scheelt je dat 300 eu?
Dat je daar tijdens de bevalling ligt te rekenen wat het je kost. Ik zie het mijn zwager doenquote:Op maandag 12 november 2012 14:49 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dus als je een ruggeprik neemt scheelt je dat 300 eu?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |