abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121528696
Lonesome Crowded West is muzikaal wel fijn, maar daar zit Brock echt alleen maar te schreeuwen....werkt me echt te veel op mijn zenuwen. Moon & Antarctica zit precies lekker tussen het toegankelijke en het rauwe in. En Good News is gewoon een knaller met goede popnummers, maar is verder niet zo speciaal. Had niet voor niks een top 10 hit en werd kapot gedraaid op MTV, en zit zelfs in Guitar Hero :o
We Were Dead is een beetje een poging om een mix van alles wat ze ooit gedaan hebben te maken, en dat is gewoon wat te veel van het goede.

Ze hebben trouwens ook een paar briljante EPs...Wat een repertoire. Geniale band _O_ Moeten zeker weer met iets nieuws komen!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_121530922
Kijk ook wel uit naar de nieuwe Vampire Weekend, verder niet echt in de gaten wat er dit jaar allemaal uit gaat komen. Nieuwe Frank Turner en Arctic Monkeys is ook wel aannemelijk, hoop ook op een nieuwe National :)
"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
pi_121538440
quote:
7s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:50 schreef Norrage het volgende:

[..]

Maar musicmeter is verder een prima site hoor, maar ik probeer die rotatielijst volledig te ontwijken...
Rotatielijst van musicmeter is meestal niet zo heel veel soeps inderdaad. Ik vind echter musicmeter een stuk leuker om rond te kijken dan op rateyourmusic, dat vol zit met over-kritische, zelfbenoemde experts. Als ik bij contemporaine muziek daar de recensies lees, dan is meer dan de helft vaak vergezochte kritiek, die nergens over gaat. Dat typische 'het-is-nieuw-dus-ik-ga-het-maar-drie-sterren-geven-ook-al-vind-ik-het-eigenlijk-wel-een-goed-album'. Of nog erger, mensen die niet van een genre houden, er vervolgens toch naar gaan luisteren en dan met twee sterren aankomen bij, pak 'm beet, een Coltrane-album, sjongejonge.

Musicmeter zit dan ten minste nog vol met mensen die echt heel vrolijk over muziek praten, niet dat quasi-serieuze geneuzel.
pi_121538568
Ja, wat dat betreft is musicmeter veel beter....ik zit voornamelijk op RYM omdat het groter is...maar musicmeter is eigenlijk veel overzichtelijker. En daar kan je nog een beetje reacties lezen die nuttig zijn om te lezen. op RYM doe ik dat niet eens, is toch alleen maar troep.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_121541611
Ik ben nooit zo van het lezen van reacties. Vaak is het (waar dan ook) door de idioten doorploegen tot je een keer een reactie vindt waar je daadwerkelijk iets aan hebt. Ik probeer eigenlijk alles gewoon een paar tracks uit, wat ook zo zijn nadelen heeft.

Denk bijvoorbeeld nooit: "Is Kesha echt zo slecht, even uitproberen!". Dat is me duur komen te staan ;(
pi_121541747
Ik kijk nooit op dat soort sites. Mijn nieuwe muziek komt van festivalaffiches, professionele journalisten, wat independent labels die ik intensief volg en vrienden.
pi_121547388
Weet iemand trouwens waar die Jacco Gardner hype op slaat?
pi_121549001
Ik vind de recensies op RYM juist bijna altijd fijn om te lezen, vooral die met een persoonlijke inslag. Maar die lijsten, die zijn pas echt fijn.

Ik kwam de naam Peace vorig jaar tegen en zag dat ze 'psychedelic rock' maken, daar had ik geen interesse in, maar door dit topic luister ik het nu toch. Tot nu toe vind ik het slecht, maar ik ben gelukkig nog niet bij "1998".

Zaterdag heb ik op tv naar Noorderslag gekeken. Moeten jullie ook altijd zo lachen om muzikanten met mutsen op, of conservatoriummuzikanten die in de band van Roel van Velzen gaan spelen? Is er iets dat onindiër dan dat?

quote:
7s.gif Op maandag 14 januari 2013 14:53 schreef Norrage het volgende:
Weet iemand trouwens waar die Jacco Gardner hype op slaat?
Ik vind die single wel goed.
Stay on my arm, you little charmer
pi_121549116
Jacco Gardner komt gewoon over als een groot talent die op jonge leeftijd al heel goed weet hoe hij met zijn instrumenten en samples fijne en 'ouderwetse' barokpopliedjes kan maken. En het is natuurlijk bijzonder dat zo'n Nederlandse jongen opgepikt wordt door Pitchfork, NME en The Guardian. Live komt het alleen nog niet helemaal uit de verf, dat is allemaal nog wat statisch.
pi_121549203
En de nieuwe Nick Cave is hier te horen:

En wat betreft Jacco, ik hoorde het op Noorderslag (TV) en ik vond het niet heel bijzonder. Dus vandaar. Maar wachten wat er gebeurt met hem de komende tijd :)
pi_121549521
Ik voorspel storm in een glas water, maar we zullen het afwachten. Beetje typisch voor de Nederlandse muziekpers om daar nu met zijn alles overheen duiken en de hemel in te prijzen, alleen maar omdat er een liedje is opgepikt door de Nederlandse pers. Zo'n jongen wordt nu al zo hard gehypet dat het alleen nog maar tegen kan vallen. Ik hoor er in ieder geval geen muziek in die internationaal écht potten gaat breken, als in MGMT-achtige taferelen. Maar dat begin je zo langzamerhand wel te denken met al die aandacht :{
pi_121549778
Tsja hypes....love it or hate it...maar het kan er niet tussenin zitten :')
pi_121549841
Voorstel: Peace-TT volgend topic
pi_121549937
Indie Central: Waar we de hypes godverdomme zelf wel bepalen!
pi_121550053
Ik vind het ook een beetje gedateerd klinken. (Jacco Gardner bedoel ik)
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_121550161
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 15:55 schreef Felagund het volgende:
Ik vind het ook een beetje gedateerd klinken. (Jacco Gardner bedoel ik)
Het probleem is dat dat de bedoeling is :D
pi_121550883
Hahaha....deze recensie werd er geschreven door Menno Visser van 3voor12...wel een beetje heel erg kort door de bocht, en iedereen springt erop op Twitter :D :
http://3voor12.vpro.nl/3v(...)SNS13-Tangerine.html

Dit is de reactie van Tangarine _O- _O-

Heerlijk .
https://twitter.com/TangarineNL/status/290831468303880192/photo/1
pi_121551034
Mooie reactie. :D
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_121551176
De leukste recensies zijn altijd de meest negatieve.
pi_121551302
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:19 schreef On het volgende:
De leukste recensies zijn altijd de meest negatieve.
Maar deze is niet leuk, alleen vervelend en onnodig bijtend. 3voor12 heeft er wel een handje van zulke recensies te schrijven om leuk te willen doen, dat is gewoon lullig voor de band/act.
pi_121551502
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:22 schreef Bol_Wan het volgende:

[..]

Maar deze is niet leuk, alleen vervelend en onnodig bijtend. 3voor12 heeft er wel een handje van zulke recensies te schrijven om leuk te willen doen, dat is gewoon lullig voor de band/act.
Pitchfork kan dat ook heel goed. Het lijkt soms alsof ze shorts hebben van het aandeel van een band, bij wijze van.
pi_121551992
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:22 schreef Bol_Wan het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Ik had leuk tussen haakjes moeten zetten. Doelde meer op de stroom reacties van oa de band zelf en Dijkshoorn. :)
pi_121552371
quote:
Ik dacht meteen aan een recensie van volgens mij was het NME over de nieuwe Owl City. Dat hij het schijfje uit zijn raam wierp waardoor deze een duif onthoofde. :P
pi_121552476
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:47 schreef On het volgende:

[..]

Ik dacht meteen aan een recensie van volgens mij was het NME over de nieuwe Owl City. Dat hij het schijfje uit zijn raam wierp waardoor deze een duif onthoofde. :P
Owl City is dan ook wel echt heel erg kut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')