abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 januari 2013 @ 21:39:02 #251
159761 Arn0
Abbey Road
pi_121523656
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:36 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik verwacht weinig van ze dit jaar. Maar ik denk wel dat ze terugkomen in 2014/15.
Hmm, dat weet ik zo niet. Het blijft gokken maar ik schat dat ze nog wat touren dit jaar, de festivalzomer meenemen, nieuwe plaat opnemen die begin 2014 uitkomt. Als alles meezit. Zo behouden ze hun momentum nog wat.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_121523792
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:39 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Hmm, dat weet ik zo niet. Het blijft gokken maar ik schat dat ze nog wat touren dit jaar, de festivalzomer meenemen, nieuwe plaat opnemen die begin 2014 uitkomt. Als alles meezit. Zo behouden ze hun momentum nog wat.
Ja, dat zou voor hun imago wel goed zijn. Maar het zijn enorme perfectionisten die jaren over hun debuutalbum hebben gedaan, die persen er niet in een maand of 2 (want in jouw planning komt het daar wel ongeveer op neer) een heel album uit :P En als ze dat wel doen is het vast niet goed voor de kwaliteit.

Nee, dan kunnen ze beter het schema van The xx aanhouden ofzo. :)

Ik heb overigens tickets voor ze in Maart (?), derde keer in een jaar dat ik ze zie :') Redelijk overkill.
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 21:41:05 #253
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_121523808
Zou Arcade Fire dit jaar met een nieuw album komen? Gezien de tijdreeks 2004-2007-2010 wel. :P
pi_121523846
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:41 schreef Slobeend het volgende:
Zou Arcade Fire dit jaar met een nieuw album komen? Gezien de tijdreeks 2004-2007-2010 wel. :P
Ja! Kans is levensgroot. Zie ook (schaamteloze zelfpromotie) MUZ / Albums om naar uit te kijken in 2013
pi_121523902
Ze staan wel in het lijstje "Most anticipated albums" van Stereogum. Maar volgens mij nog niet eens een titel bekend, dus voorlopig even afwachten of het niet 2014.

Modest Mouse moet ook met wat nieuws komen, het is te lang geleden.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 21:43:31 #256
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_121523972
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:41 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja! Kans is levensgroot. Zie ook (schaamteloze zelfpromotie) MUZ / Albums om naar uit te kijken in 2013
Oké, ben benieuwd. Grotendeels eens met je lijstje, hoop ook nog op Fleet Foxes.
pi_121524005
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:42 schreef Felagund het volgende:
Ze staan wel in het lijstje "Most anticipated albums" van Stereogum. Maar volgens mij nog niet eens een titel bekend, dus voorlopig even afwachten of het niet 2014.

Modest Mouse moet ook met wat nieuws komen, het is te lang geleden.
Ik zet mijn geld op 2013. Ze hebben al een zooi tracks opgenomen met de man achter LCD Soundsystem (ben zijn naam kwijt) - edit: James Murphy denk ik - en ze hebben al +- 35 nummers geschreven.
pi_121524076
Modest Mouse en Fleet Foxes zou ook fijn zijn zeg :9
pi_121524157
quote:
12s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:25 schreef emokid het volgende:
Als musicmeter achter een hype zit moet ik er bij voorbaat al niets van weten.
Dit...godverdomme, dat en pitchfork, oor en 3fm hypes :r Alhoewel Pitchfork wel vaak gelijk heeft O+

Maar Peace ken ik via hier, niet via musicmeter...je kent het toch niet via musicmeter tchock????
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_121524257
quote:
7s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:46 schreef Norrage het volgende:

[..]

Dit...godverdomme, dat en pitchfork, oor en 3fm hypes :r Alhoewel Pitchfork wel vaak gelijk heeft O+

Maar Peace ken ik via hier, niet via musicmeter...je kent het toch niet via musicmeter tchock????
Ik weet niet wat musicmeter is, maar bands afschrijven omdat ze op een site staan moet wel het triestste zijn wat er bestaat. Het gaat toch om de muziek, niet dan?

Ik ken Peace omdat ik een rubriek over best new bands ergens doorlas. NME denk ik.
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 21:48:40 #261
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_121524273
quote:
7s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:46 schreef Norrage het volgende:

[..]

Musicmeter is prima toch? Voor mij is het één van de belangrijkste bronnen voor nieuwe muziek geweest.
pi_121524388
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:48 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Musicmeter is prima toch? Voor mij is het één van de belangrijkste bronnen voor nieuwe muziek geweest.
Fok is de beste bron. Door Fok en door Last.fm is mijn muzieksmaak ontwikkeld O+ Hier zitten mensen met een betere muzieksmaak dan het gemiddelde van musicmeter...en musicmeter staat equivalent aan Oor en Oor is kut :r

Maar musicmeter is verder een prima site hoor, maar ik probeer die rotatielijst volledig te ontwijken...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_121526474
Supergrappig, ik wilde het hier posten, en Ranja post het op facebook _O-

Maar dit vond ik toch wel het beste dat ik op TV zag van Noorderslag:

http://orlandomusic.bandcamp.com/album/put-me-on-the-light-box

en deze

pi_121526833
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:45 schreef Tchock het volgende:
Modest Mouse en Fleet Foxes zou ook fijn zijn zeg :9
Mwah, nu Joshua Tillman weg is, ben ik ergens wel bang dat het volgende album een stukje minder wordt.
pi_121526904
Ach, Fleet Foxes heb ik altijd al niks aan gevonden (Tillman Solo is echt veel vetter ja) dus daar rouw ik niet om :D

Maar Modest Mouse, nu je het zegt, hebben al lang geen album meer uitgebracht. Die mogen wel weer eens ja :Y En touren ook!
pi_121526974
quote:
7s.gif Op zondag 13 januari 2013 22:25 schreef Norrage het volgende:
Ach, Fleet Foxes heb ik altijd al niks aan gevonden (Tillman Solo is echt veel vetter ja) dus daar rouw ik niet om :D

Maar Modest Mouse, nu je het zegt, hebben al lang geen album meer uitgebracht. Die mogen wel weer eens ja :Y En touren ook!
Modest Mouse is voor mij net als The National: alles wat ze uitbrachten vond ik vrij matig, maar het nieuwste album staat hoog op mijn favorietenlijst :9 En voor beide bands geldt trouwens ook dat het exemplaar daar voor bij nader inzien wel aardig was :D
pi_121527019
quote:
7s.gif Op zondag 13 januari 2013 22:25 schreef Norrage het volgende:

Tillman solo! _O_ Wat ie nu doet met Father John Misty is zo tof. Het optreden in kleine zaal Paradiso in december was simpelweg geniaal.
pi_121527123
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 22:26 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Tillman solo! _O_ Wat ie nu doet met Father John Misty is zo tof. Het optreden in kleine zaal Paradiso in december was simpelweg geniaal.
Die vent is echt een baas eerste klas, mijn god. Hij had aangekondigd daar met band te staan. En toen stond hij er solo. "Yeah, fuck you too" :D
pi_121527169
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 22:26 schreef Tchock het volgende:

[..]

Modest Mouse is voor mij net als The National: alles wat ze uitbrachten vond ik vrij matig, maar het nieuwste album staat hoog op mijn favorietenlijst :9 En voor beide bands geldt trouwens ook dat het exemplaar daar voor bij nader inzien wel aardig was :D
Hoe kan je er naar uitkijken als je het allemaal vrij matig vond? :?
pi_121527226
quote:
7s.gif Op zondag 13 januari 2013 22:29 schreef Norrage het volgende:

[..]

Hoe kan je er naar uitkijken als je het allemaal vrij matig vond? :?
Dat zeg ik dus, de laatste albums (High Violet en We Were Dead Before The Ship Even Sank) vond ik beiden heel, heel erg tof.
pi_121527313
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 22:30 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat zeg ik dus, de laatste albums (High Violet en We Were Dead Before The Ship Even Sank) vond ik beiden heel, heel erg tof.
Dan snapte ik je zin niet helemaal ;) En dan moet je ff de laatste EP van MM uitchecken, No one's first and you are next...die vond ik veel beter dan We Were Dead :Y

En National heb je helemaal gelijk. Dat eerste werk vind ik echt werkelijk waar uberboring. Maar dat laatste album (en Boxer) zijn wel erg goed.
pi_121527369
quote:
7s.gif Op zondag 13 januari 2013 22:31 schreef Norrage het volgende:

[..]

Dan snapte ik je zin niet helemaal ;) En dan moet je ff de laatste EP van MM uitchecken, No one's first and you are next...die vond ik veel beter dan We Were Dead :Y

En National heb je helemaal gelijk. Dat eerste werk vind ik echt werkelijk waar uberboring. Maar dat laatste album (en Boxer) zijn wel erg goed.
Zal 'm eens aanzetten, die EP :) Had heb wel in iTunes maar nog nooit geluisterd om een of andere reden.
pi_121527730
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 22:32 schreef Tchock het volgende:

[..]

Zal 'm eens aanzetten, die EP :) Had heb wel in iTunes maar nog nooit geluisterd om een of andere reden.
Het heeft eigenlijk wat We Were Dead heeft, maar dan korter. Want We Were Dead vond ik echt te lang. Daar wordt je echt hondsdol van als je dat teveel luistert. :D Dan is die EP prima lengte.

Maar 2 van de beste albums ooit gemaakt zijn Moon & Antarctica en Good News _O_ Wat een albums O+
pi_121527871
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 22:30 schreef Tchock het volgende:

[..]

Die laatste van Modest Mouse vind ik één van hun minste, ik ben meer fan van het meer rauwere werk.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_121527966
Mijn favoriet is denk ik The Lonesome Crowded West. Baron von Bullshit rides again (live album) is ook erg tof. (Ze verdienen trouwens ook een prijs voor de beste albumnamen).
Album top 100 2024
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')