Dat kun je op aardig wat manieren uitleggen natuurlijk. Dus is eigenlijk niet zo veel zeggend eerlijk gezegd.quote:Op maandag 12 november 2012 18:55 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat valt er nog meer uit te leggen dan?
De mens is in de grond een egoïst.
Dat is gewoon een feit. Niets aan uit te leggen toch?quote:Op maandag 12 november 2012 18:56 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Dat kun je op aardig wat manieren uitleggen natuurlijk. Dus is eigenlijk niet zo veel zeggend eerlijk gezegd.
Ja leuk, maar wat wil je er mee zeggen ? dat is de vraag.quote:Op maandag 12 november 2012 18:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is gewoon een feit. Niets aan uit te leggen toch?
Ik wil helemaal niets zeggen. Was het alleen eens met iemand. That's it.quote:Op maandag 12 november 2012 19:00 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Ja leuk, maar wat wil je er mee zeggen ? dat is de vraag.
Nee, je hoeft er ook niets mee. Je hoeft niet met alles iets toch?quote:Op maandag 12 november 2012 19:10 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Dat zijn toch allemaal van die dooddoeners, daar kun je toch werkelijk niets mee.
quote:
quote:
Hey Mossadagent u weer hier?quote:Op maandag 12 november 2012 20:21 schreef mossad_agent het volgende:
Goed te zien dat in dit topic, net als bij Occupy, niets veranderd is
quote:Why Occupy's Plan To Cancel Consumer Debts Is Brilliant
A new initiative is re-energising the Occupy movement. Called the Rolling Jubilee, it is a plan to use money from donations to buy distressed consumer debt from lenders at a marked down price, just as debt collection agencies normally would. But instead of hounding debtors for payments, it will simply cancel the debts. The hope is that the liberated debtors will themselves contribute to the fund, "rolling" the jubilee forward.
The Rolling Jubilee is a genius move for several reasons. First, debt relief is a transpartisan message that eludes conventional political categorisation. As such, it returns Occupy to its origins as an advocate for the wellbeing of ordinary people, neither leftwing nor rightwing. The Rolling Jubilee says, non-threateningly, "We just want to help people in this unfair system."
But despite its non-threatening appearance, the Rolling Jubilee has significant transformative potential. Two pillars uphold the present debt regime: the moral legitimacy of debt in society's eyes, ie, the idea that a person "should" pay back what he owes; and the coercive mechanisms that enforce repayment, such as harassment, seizure of assets, garnishment of wages, denial of employment or housing, and even imprisonment. The Rolling Jubilee erodes both. It destigmatises debt by saying, "we're all in this together, we believe your situation is unfair, not shameful, so we're going to help you out". And it lessens the severity of the consequences of default. If defaulting means you might get bailed out, why keep paying?
For this reason, we might expect lenders to balk at co-operating with the Rolling Jubilee, perhaps by refusing to sell loans to anyone who doesn't agree to seek collection. So here is a third reason why the idea is so brilliant: if the lenders block debt cancellation even when it comes at no cost to themselves (as they would have sold it at the same price to a collection agency), they appear as a bunch of greedy, vindictive Scrooges. Given their current vulnerability, banks might not want to incite hostility by preventing people from helping each other out.
Accordingly, it is important that the Jubilee organisers continue to frame it in precisely that way: people helping each other out of hardship. Yes, they might understand that its political significance runs deeper, but if they portray it as a political ploy then it will be met as such by the banks or other authorities. Public opinion might also not be as sympathetic.
This also goes for the way the organisers portray it to themselves. In a political system that is lost in a maelstrom of hype, spin and messaging, we crave authenticity in others and in ourselves. Let the Rolling Jubilee stay grounded in the simple goal of freeing people from debt. The political effect will be greater, not less, when it comes from a place of sincerity.
The Rolling Jubilee could influence economic policy as a model for a very different kind of bailout in response to the next financial crisis. The problem of unpayable debts bedevils every corner of our financial system – public, corporate, and personal. So far, the response of the monetary and fiscal authorities to nearly every financial crisis has been to bail out the creditors but not the debtors. Governments and central banks purchase all kinds of shoddy loans from the private sector, but rather than reduce interest or principal on those loans, they merely become the new creditor. The underwater homeowner, the indebted university graduate, the laid-off worker juggling credit cards ... they get no relief at all.
The Rolling Jubilee brings a different kind of solution into the public consciousness. The next time a systemic crisis breaks, central banks can rescue the banking system by once again buying the delinquent loans – and then cancel them or reduce the amount borrowers owe. Central banks, with their unlimited capacity to print money, have the power to do this at no cost to the taxpayer. The result would be a release of pent-up consumer purchasing power that had been stuck in debt service. Rising demand would fuel employment, wages, and a broad-based economic expansion.
Would this solution be inflationary? Yes. But a little inflation isn't necessarily a bad thing, as long as wages rise as fast as prices. Then it is an equalizer of wealth, as the relative value of hoarded wealth shrinks.
Debt cancellation, whether a "people's bailout" or government policy, is only part of the solution to our economic woes. Deep systemic reforms are necessary, especially given the reality that we are operating a growth-dependent system on a finite planet. But right now, debt is the issue staring us in the face. As always, the most innovative solutions rise from the margins. The Rolling Jubilee may be showing us a glimpse of what is to come.
Senior executive at the Bank of England Andrew Haldane zegt in een toespraak dat we in een vroeg stadium zijn van een hervorming van financiën, een hervorming die Occupy heeft geholpen aan te wakkeren.quote:
Check het inmiddels reeds gesloten topic in FB. Topic is gesloten omdat bans niet besproken worden maar het ging mij niet om de ban op zich (boeiend) maar de manier waarom je een ban wordt aangesmeerd. Nazi praktijken vind ik dat. Ben ook niet van plan om veel te blijven posten want in zo'n regime wil ik niet participeren.quote:
Doe dit maar in fb MA,liever niet hier.quote:Op dinsdag 13 november 2012 14:11 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Check het inmiddels reeds gesloten topic in FB. Topic is gesloten omdat bans niet besproken worden maar het ging mij niet om de ban op zich (boeiend) maar de manier waarom je een ban wordt aangesmeerd. Nazi praktijken vind ik dat. Ben ook niet van plan om veel te blijven posten want in zo'n regime wil ik niet participeren.
Dacht summers dat Amerika en overheden achterbaks en als een dictator tekeer gaan, dan moet ze eens zien hoe dat hier op het forum er aan toe gaat, nog veel erger want je wordt gewoon monddood gemaakt.
Heb je ook gelijk in hoor, wou heel even uitleggen hoe of wat, verder kom ik er niet meer op terug. Ik had dit normaliter per dm/pm gedaan maar dat kan niet ivm banquote:Op dinsdag 13 november 2012 14:13 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Doe dit maar in fb MA,liever niet hier.
Monddood gemaakt nog wel. Heftig zeg.quote:Op dinsdag 13 november 2012 14:11 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Check het inmiddels reeds gesloten topic in FB. Topic is gesloten omdat bans niet besproken worden maar het ging mij niet om de ban op zich (boeiend) maar de manier waarom je een ban wordt aangesmeerd. Nazi praktijken vind ik dat. Ben ook niet van plan om veel te blijven posten want in zo'n regime wil ik niet participeren.
Dacht summers dat Amerika en overheden achterbaks en als een dictator tekeer gaan, dan moet ze eens zien hoe dat hier op het forum er aan toe gaat, nog veel erger want je wordt gewoon monddood gemaakt.
Hou eens op HV.quote:Op dinsdag 13 november 2012 14:19 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Monddood gemaakt nog wel. Heftig zeg.
Neuj. Ik ben blij dat hij oprot. Ik vind het toch een kneus met calimero-syndroom. Klagen over monddood gemaakt worden terwijl je zelf de gegevens van fokkers tegen hun wil verspreidt. Ik kan maar één ding zeggen, tot ziens. Blij toe. Loser.quote:
Dit is het Occupy-topic.quote:Op dinsdag 13 november 2012 14:27 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Neuj. Ik ben blij dat hij oprot. Ik vind het toch een kneus met calimero-syndroom. Klagen over monddood gemaakt worden terwijl je zelf de gegevens van fokkers tegen hun wil verspreidt. Ik kan maar één ding zeggen, tot ziens. Blij toe. Loser.
Fair enough.quote:Op dinsdag 13 november 2012 14:29 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dit is het Occupy-topic.
Nu niet gaan occupiën voor je eigen likes of dislikes please.
quote:Op dinsdag 13 november 2012 14:15 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Heb je ook gelijk in hoor, wou heel even uitleggen hoe of wat, verder kom ik er niet meer op terug. Ik had dit normaliter per dm/pm gedaan maar dat kan niet ivm banen in FB willen ze die discussie niet aan.
edit: Je houdt natuurlijk altijd trollen over die toch proberen om te irriteren en je zo te laten reageren...speciaal voor de hypers van deze wereld; Ik heb het er hier niet meer over en op FB mag het niet en per PM/DM kan het niet. Trek je eigen conclusies.
Leuk dat je er weer bent man. Koffie?quote:Op dinsdag 13 november 2012 14:15 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Heb je ook gelijk in hoor, wou heel even uitleggen hoe of wat, verder kom ik er niet meer op terug. Ik had dit normaliter per dm/pm gedaan maar dat kan niet ivm banen in FB willen ze die discussie niet aan.
edit: Je houdt natuurlijk altijd trollen over die toch proberen om te irriteren en je zo te laten reageren...speciaal voor de hypers van deze wereld; Ik heb het er hier niet meer over en op FB mag het niet en per PM/DM kan het niet. Trek je eigen conclusies.
quote:Op dinsdag 13 november 2012 14:34 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Leuk dat je er weer bent man. Koffie?
Niet janken. Je bent er zelf uitermate goed in:quote:Op maandag 12 november 2012 19:10 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Dat zijn toch allemaal van die dooddoeners, daar kun je toch werkelijk niets mee.
quote:Op maandag 12 november 2012 12:06 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Zoals ik al gezegd heb, zodra ik iets concreets kan toevoegen zal ik het niet laten. Tot die tijd blijf ik bij mijn mantra's.
quote:Why Occupy's plan to cancel consumer debts is money well spent
Occupy's Rolling Jubilee idea transcends politics and will be difficult for lenders to oppose
Zo heerlijk naïef. Ik word er gewoon blij van...quote:
Vertel!quote:Op dinsdag 13 november 2012 15:06 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Zo heerlijk naïef. Ik word er gewoon blij van...![]()
![]()
Het is gewoon bijna schattig!
Ja kommop. Het is toch gewoon te erg om te verwachten dat zoiets gaat werken. Het gaat weer allemaal uit van de onzelfzuchtigheid van de mens. Het is een beetje in de categorie: als ik iets goeds doe voor 3 mensen, en die drie mensen doen dan weer iets goeds voor 3 andere mensen, dan is de wereld binnen een jaar een gelukkige plek met regenbogen, eenhoorntjes en eten in overvloed.quote:
Het is een logica waar je niet tegenop kan. Alles is sowieso verweven met elkaar, wat ook de reden is dat een economische crisis over heel de wereld waait. Bovendien zit hier wel degelijk een zelfzuchtig aspect aan, namelijk beter worden door het helpen van anderen. Niets mis mee.quote:Op dinsdag 13 november 2012 15:10 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ja kommop. Het is toch gewoon te erg om te verwachten dat zoiets gaat werken. Het gaat weer allemaal uit van de onzelfzuchtigheid van de mens. Het is een beetje in de categorie: als ik iets goeds doe voor 3 mensen, en die drie mensen doen dan weer iets goeds voor 3 andere mensen, dan is de wereld binnen een jaar een gelukkige plek met regenbogen, eenhoorntjes en eten in overvloed.
Maar dat geldt ook voor het 'drie mensen helpen plan'. Dat is ook ooit geprobeerd, zelfs verfilmd volgens mij. De wereld is er niet beter van geworden.quote:Op dinsdag 13 november 2012 15:14 schreef Gray het volgende:
[..]
Het is een logica waar je niet tegenop kan. Alles is sowieso verweven met elkaar, wat ook de reden is dat een economische crisis over heel de wereld waait. Bovendien zit hier wel degelijk een zelfzuchtig aspect aan, namelijk beter worden door het helpen van anderen. Niets mis mee.
Pay it forward heet de film.quote:Op dinsdag 13 november 2012 15:17 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Maar dat geldt ook voor het 'drie mensen helpen plan'. Dat is ook ooit geprobeerd, zelfs verfilmd volgens mij. De wereld is er niet beter van geworden.
Tsja, dit zijn uitspraken waar geen bevestiging in cijfers is te vinden en voortkomen uit eigen overtuigingen.quote:En lang niet iedereen vind het fijn om anderen te helpen. De meeste mensen willen vooral meer profiteren dan investeren, dat is het kernprobleem van de mensheid. Dat jij zo niet in elkaar steekt en ik niet, wil niet zeggen dat 95% van de wereldbevolking vooral beter wil worden door materiële zaken.
Onzin. Kijk om je heen. Het moge duidelijk zijn dat we niet in deze shit terecht waren gekomen als iedereen door een roze John Lennon bril had gekeken. Het is die pacifistische naïviteit van booknuffelaars die er voor zorgt dat er nooit realistische oplossingen worden bedacht. Dit is er weer een perfect voorbeeld van.quote:Op dinsdag 13 november 2012 15:29 schreef Gray het volgende:
Tsja, dit zijn uitspraken waar geen bevestiging in cijfers is te vinden en voortkomen uit eigen overtuigingen.
We hebben als soort nog wel een paar generaties, daar ben ik van overtuigd. En de aarde blijft ook wel bestaan. Maar of de mens daar dan nog op is?quote:Maar ja, willen we het als soort overleven, of genoeg tijd hebben om door te groeien naar een andere soort, dan zullen we toch moeten veranderen alvorens we onze planeet en/of onszelf vernietigen.
Mij is het om het even.
Daarentegen zijn het ook niet de boomknuffelaars, maar de geldneukers die de problemen maken. Moeten zij dan niet juist de oplossingen aandragen zodat de problemen voor eens en altijd verdwijnen?quote:Op dinsdag 13 november 2012 15:58 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Onzin. Kijk om je heen. Het moge duidelijk zijn dat we niet in deze shit terecht waren gekomen als iedereen door een roze John Lennon bril had gekeken. Het is die pacifistische naïviteit van booknuffelaars die er voor zorgt dat er nooit realistische oplossingen worden bedacht. Dit is er weer een perfect voorbeeld van.
Volgens mij heb je een héél belangrijk stuk uit het artikel gemist:quote:Daarbij gaan ze volledig voorbij aan het feit dat er feitelijk meer schulden dan bezittingen zijn en dat hun plan dus ergens gewoon stopt. En wie is er dan beter van geworden? Juist ja, de schuldeisers.
Hun plan stopt dus bij henzelf. Het plan is dat mensen die door dit initiatief geholpen worden zelf ook bij gaan dragen.quote:Called the Rolling Jubilee, it is a plan to use money from donations to buy distressed consumer debt from lenders at a marked down price, just as debt collection agencies normally would. But instead of hounding debtors for payments, it will simply cancel the debts. The hope is that the liberated debtors will themselves contribute to the fund, "rolling" the jubilee forward.
Alles is vergankelijk, dus ook de mens.quote:[..]
We hebben als soort nog wel een paar generaties, daar ben ik van overtuigd. En de aarde blijft ook wel bestaan. Maar of de mens daar dan nog op is?
Daarom neem ik ook geen kinderen; ik wil ze de mensheid niet aandoen. Een verlies voor de mensheid, gezien m'n uitzonderlijk goede genen, maar ja.quote:Het is mij ook om het even, of erger nog, ik gun de mens deze mooie planeet niet. Vandaar ook het onderschrift bij mijn berichtjes.
Ben je met je verkeerde been uit bed vandaag 3-voud.quote:Op dinsdag 13 november 2012 14:35 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Niet janken. Je bent er zelf uitermate goed in:
[..]
Neuh. Maar wel grappig dat je het zo stelt als iemand op je eigen gejammer aanspreekt.quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:23 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Ben je met je verkeerde been uit bed vandaag 3-voud.
Doen we allemaal wel eens. Ik maak mij daar niet zo druk om hoorquote:Op dinsdag 13 november 2012 16:51 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Neuh. Maar wel grappig dat je het zo stelt als iemand op je eigen gejammer aanspreekt.
Heb je zelf wel door hoe krom je bezig bent?quote:Op dinsdag 13 november 2012 17:00 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Doen we allemaal wel eens. Ik maak mij daar niet zo druk om hoor
Nee, vertel het eens 3-voud.quote:Op dinsdag 13 november 2012 17:16 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Heb je zelf wel door hoe krom je bezig bent?
En dat is dus die grenzeloze naïviteit. Die boomknuffelaars staan te ver van de realiteit om te kunnen inzien dat zij niet de alpha-mannetjes zijn met de macht om te bepalen hoe het gaat. De macht ligt bij de schuldeisers, bij de machtige geldneukers en dat verander je niet met een simpel niet-doordacht naief ideetje.quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:17 schreef Gray het volgende:
[..]
Daarentegen zijn het ook niet de boomknuffelaars, maar de geldneukers die de problemen maken. Moeten zij dan niet juist de oplossingen aandragen zodat de problemen voor eens en altijd verdwijnen?
Nee, dat heb ik niet hoor.quote:Volgens mij heb je een héél belangrijk stuk uit het artikel gemist:
Neemt niet weg dat het toch niet zo werkt. Al die mensen die dankzij het plan schuldenvrij zijn geworden gaan vervolgens hun geld (wat ze dus niet hebben) gebruiken om anderen te helpen? Dat doen ze niet hoor, in plaats daarvan gaan ze dat beetje geld wat ze verdienen gebruiken om hun eigen levensstandaard te verhogen! Zo werkt het bij iedereen die schuldenvrij wordt. Behalve bij die 30% die vervolgens weer nieuwe schulden gaat maken.quote:Hun plan stopt dus bij henzelf. Het plan is dat mensen die door dit initiatief geholpen worden zelf ook bij gaan dragen.
Kinderen neem je niet, kinderen krijg je. Een TV neem je, een auto neem je, kinderen zijn een geschenk. Iedereen moet zelf weten of hij kinderen op de wereld wil proberen te zetten, daar zul je mij nooit over horen. Ik begrijp je overweging ook heel goed, heb daar zelf ook lang over nagedacht. Ik ben er van overtuigd dat ik mijn kind een goede opvoeding kan bieden, dat ze niks tekort komt en dat ik haar kan beschermen. Allemaal geen garanties, maar ik wil niet over 40 jaar terugkijken met spijt. Ik gun een kind een goed leven en kan dat bieden denk ik.quote:Daarom neem ik ook geen kinderen; ik wil ze de mensheid niet aandoen. Een verlies voor de mensheid, gezien m'n uitzonderlijk goede genen, maar ja.
quote:Papa John's: If Obamacare passes, I'll have to raise prices by 14 cents a pizza!
World: You mean people are dying of preventable illness to save 14 cents a pizza?! WTF haven't you raised prices earlier?!
Papa John's: Oh... I guess you're not as totally focused on money as I am. Maybe you'll be pissed off by this then: I'm firing workers and reducing hours to make up the difference!
World: Uh... you hire workers based on the number of pizzas you need produced. Won't work.
Papa John's: Er... Okay, well, I'm raising the price by 50 cents then! And increasing the delivery fee! All to cover Obamacare, which I won't pay because I'm reducing hours too! What do you say to that?!"
World: Hello, $LOCAL_PIZZA_JOINT? I'd like your "not an evil asshole" special please.
-:Stolen Loaned from reddit
Maar gezien voorgaande berichten heeft hun grenzeloze naiviteit toch oren bereikt.quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:10 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
En dat is dus die grenzeloze naïviteit. Die boomknuffelaars staan te ver van de realiteit om te kunnen inzien dat zij niet de alpha-mannetjes zijn met de macht om te bepalen hoe het gaat. De macht ligt bij de schuldeisers, bij de machtige geldneukers en dat verander je niet met een simpel niet-doordacht naief ideetje.
Misschien werkt het, misschien niet. Maar zelfs een enkel persoon dat geholpen wordt is al een persoon dat vooruit gaat in een achterlijke wereld.quote:[..]
Nee, dat heb ik niet hoor.
[..]
Neemt niet weg dat het toch niet zo werkt. Al die mensen die dankzij het plan schuldenvrij zijn geworden gaan vervolgens hun geld (wat ze dus niet hebben) gebruiken om anderen te helpen? Dat doen ze niet hoor, in plaats daarvan gaan ze dat beetje geld wat ze verdienen gebruiken om hun eigen levensstandaard te verhogen! Zo werkt het bij iedereen die schuldenvrij wordt. Behalve bij die 30% die vervolgens weer nieuwe schulden gaat maken.
Ik geloof best dat ze het gaan doen, maar of het gaat lukken is een tweede.quote:Serieus:
1. Welk deel hiervan geloof jij?
Geniaal zou ik het niet noemen, maar moet dat per se? Innovatie en vooruitgang zijn niet hetzelfde, zoals eerder besproken.quote:2. Wat is de genialiteit van dit plan nou eigenlijk?
Nope.quote:3. Heb je wel eens mensen met schulden geholpen?
Gemeen he?quote:En dan, nogmaals, er zijn meer schulden dan bezittingen. Dat blijft zo omdat er heel veel geld wordt verdiend door die eerder genoemde alpha-mannetjes die die schulden beheren.
Je kiest er zelf voor, je valt niet zomaar in een vagina zonder contraceptie.quote:[..]
Kinderen neem je niet, kinderen krijg je. Een TV neem je, een auto neem je, kinderen zijn een geschenk. Iedereen moet zelf weten of hij kinderen op de wereld wil proberen te zetten, daar zul je mij nooit over horen. Ik begrijp je overweging ook heel goed, heb daar zelf ook lang over nagedacht. Ik ben er van overtuigd dat ik mijn kind een goede opvoeding kan bieden, dat ze niks tekort komt en dat ik haar kan beschermen. Allemaal geen garanties, maar ik wil niet over 40 jaar terugkijken met spijt. Ik gun een kind een goed leven en kan dat bieden denk ik.
Tja, als ik hard genoeg schreeuw dat God een groene koe met paarse hartjes op zijn kont is, dan bereikt dat ook oren. Dat maakt het nog niet een zinnige boodschap die gevolg zal krijgen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 20:18 schreef Gray het volgende:
[..]
Maar gezien voorgaande berichten heeft hun grenzeloze naiviteit toch oren bereikt.
Hoop, ideologie. Ja. Dat soort dingen zijn kenmerkend voor een minderheid van de wereldbevolking. Ik houd het liever wat realistischer. Ik geloof niet in de altruïstische mens, althans, niet in een meerderheid daarvan. En de wereld verander je niet door bij jezelf te beginnen. Was het maar zo simpelquote:Misschien werkt het, misschien niet. Maar zelfs een enkel persoon dat geholpen wordt is al een persoon dat vooruit gaat in een achterlijke wereld.
Je kiest er zelf voor, maar als je er voor kiest is het geen vanzelfsprekendheid. Dat bedoelde ik te zeggen. En je kunt al het naars niet weghouden, maar je kunt wel leren hoe iemand er mee om moet gaan. Ik kom ook genoeg naars tegen, maar leer er mee te dealen. Vaak door heel zelfzuchtig te zijn. Eerst voor jezelf zorgen, dan kijken wat je over hebt om anderen te helpen.quote:Je kiest er zelf voor, je valt niet zomaar in een vagina zonder contraceptie.
Maar ik keur het zeker niet af hoor, al zou ik het zelf nooit kunnen. Ik weet dat ik alleen of met zijn tweeen een kind niet kan beschermen tegen al het naars in de wereld. Net als dat een paar tentjes op een Beursplein een land vol burgers niet vooruit helpt. Maar een mens doet wat het kan.
En daar houdt de vergelijking dan ook op. Occupy heeft wereldwijd gevolg gekregen en verschillende mate van succes.quote:Op dinsdag 13 november 2012 21:24 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Tja, als ik hard genoeg schreeuw dat God een groene koe met paarse hartjes op zijn kont is, dan bereikt dat ook oren. Dat maakt het nog niet een zinnige boodschap die gevolg zal krijgen.
Ook de trap naar de hemel betreed je tree voor tree.quote:[..]
Hoop, ideologie. Ja. Dat soort dingen zijn kenmerkend voor een minderheid van de wereldbevolking. Ik houd het liever wat realistischer. Ik geloof niet in de altruïstische mens, althans, niet in een meerderheid daarvan. En de wereld verander je niet door bij jezelf te beginnen. Was het maar zo simpel
En soms heeft iemand eerst hulp van anderen nodig, alvorens ze dat zelf aan anderen bieden kunnen. Net als kinderen.quote:[..]
Je kiest er zelf voor, maar als je er voor kiest is het geen vanzelfsprekendheid. Dat bedoelde ik te zeggen. En je kunt al het naars niet weghouden, maar je kunt wel leren hoe iemand er mee om moet gaan. Ik kom ook genoeg naars tegen, maar leer er mee te dealen. Vaak door heel zelfzuchtig te zijn. Eerst voor jezelf zorgen, dan kijken wat je over hebt om anderen te helpen.
Leuk hoor, die positiviteitsmantra's. Maar kijk eens om je heen. De mens heeft het verziekt en zal dat blijven doen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 22:36 schreef Gray het volgende:
[..]
En daar houdt de vergelijking dan ook op. Occupy heeft wereldwijd gevolg gekregen en verschillende mate van succes.
[..]
Ook de trap naar de hemel betreed je tree voor tree.
[..]
En soms heeft iemand eerst hulp van anderen nodig, alvorens ze dat zelf aan anderen bieden kunnen. Net als kinderen.
Nog meer stront aan de knikker laat het balletje niet beter rollen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 22:47 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Leuk hoor, die positiviteitsmantra's. Maar kijk eens om je heen. De mens heeft het verziekt en zal dat blijven doen.
Ja, duh.quote:Oja, en de hemel bestaat niet.
Die travestietentent?quote:Op dinsdag 13 november 2012 23:19 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Bullshit ik was er een paar weken terug.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |