Dat komt vanzelf door ons solidaire systeem.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:13 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Tenzij men van de lucht en leuzen kan leven zitten we allemaal in dit systeem en dragen we bij aan onze maatschappij.
Beetje filosoferen en luchtfietsen is hartstikke leuk, maar niet reeel, er moet brood op de plank.
Je zou ze de kost geven hoeveel er daadwerkelijk gebakken lucht verkopen..en filosoferen voor behoorlijke bedragenquote:Op zaterdag 17 november 2012 13:13 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Tenzij men van de lucht en leuzen kan leven zitten we allemaal in dit systeem en dragen we bij aan onze maatschappij.
Beetje filosoferen en luchtfietsen is hartstikke leuk, maar niet reeel, er moet brood op de plank.
Ja, ik weet het.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:52 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Je zou ze de kost geven hoeveel er daadwerkelijk gebakken lucht verkopen..en filosoferen voor behoorlijke bedragen
En wanneer iemand door anderen goeroe wordt genoemd?quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, ik weet het.
Daar heb ik dan ook een gruwelijke hekel aan. Die zelfbenoemde goeroe's en schijnheiligen.
Dat begrijp ik ook echt niet. Hoe kun je een mens goeroe noemen?quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:55 schreef Gray het volgende:
[..]
En wanneer iemand door anderen goeroe wordt genoemd?
Die vraag snap ik niet.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat begrijp ik ook echt niet. Hoe kun je een mens goeroe noemen?
Hoe kunnen mensen een ander mens goeroe noemen.quote:
Dat komt veel voor ja.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:59 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hoe kunnen mensen een ander mens goeroe noemen.
Dat betekent dat ze een ander boven zich stellen en een soort van aanbidden.
Wat is dat nu weer voor onzin ? Waarom zou zo iemand geen inzicht hebben, het soort inzicht wat jij verkondigd is niet erg moeilijk om te begrijpen. Waar we het hier over hebben wel schijnbaar, omdat er zo weinig zijn die het begrijpen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:21 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat komt vanzelf door ons solidaire systeem.
Vandaar dat ze tijd te over hebben hierover te blaten. Beetje inzicht zou ze niet misstaan. Hebben ze ook tijd zat voor die bij te spijkeren...
Inspireren is mooi.quote:Op zaterdag 17 november 2012 14:01 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat komt veel voor ja.
Aan de 'goeroe's' die mij inspireren is wel duidelijk te merken dat ze zich niet als zodanig opstellen, omdat ze vaak de overtuiging hebben dat ze ook van de leerling kunnen leren.
Excuse me... de meesten van de vrijtijdsvervullers hier zie ik weinig zinvolle zaken vertellen anders dan fotos/videos plempen en de bekende one-liners.quote:Op zaterdag 17 november 2012 14:04 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Wat is dat nu weer voor onzin ? Waarom zou zo iemand geen inzicht hebben, het soort inzicht wat jij verkondigd is niet erg moeilijk om te begrijpen. Waar we het hier over hebben wel schijnbaar, omdat er zo weinig zijn die het begrijpen.
De boodschap is ook niet in woorden te vatten eigenlijk. Het is meer een gevoel vanuit je kern. Althans voor mijzelf. Ik heb ook absoluut niet de illusie dat er door Fokken! iets op de wereld zal veranderen, dus heb je gelijk in het feit dat het vrijetijdsvulling is.quote:Op zaterdag 17 november 2012 14:07 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Excuse me... de meesten van de vrijtijdsvervullers hier zie ik weinig zinvolle zaken vertellen anders dan fotos/videos plempen en de bekende one-liners.
En sorry, ook niet van jou. Dat jij er meer tijd in steekt door meer worden te typen maakt je boodschap niet verschillend.
Het gaat nogal voorbij aan de boodschap van die goeroe's hé?quote:Op zaterdag 17 november 2012 14:04 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Inspireren is mooi.
Maar een mens aanbidden niet.
Dat heet "verbittert zijn". En het niet onder woorden kunnen brengen komt voort uit het niet onder ogen willen zien dat de oorzaak bij jezelf ligt.quote:Op zaterdag 17 november 2012 14:15 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
De boodschap is ook niet in woorden te vatten eigenlijk. Het is meer een gevoel vanuit je kern.
Nogal ja.quote:Op zaterdag 17 november 2012 14:16 schreef Gray het volgende:
[..]
Het gaat nogal voorbij aan de boodschap van die goeroe's hé?
Nee, daar ben ik het niet mee eens. Ik ben niet verbitterd en al die anderen vast ook niet. Waarom denk je dat ?quote:Op zaterdag 17 november 2012 14:18 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat heet "verbittert zijn". En het niet onder woorden kunnen brengen komt voort uit het niet onder ogen willen zien dat de oorzaak bij jezelf ligt.
Het ligt er te, te dik op. Maar domweg ontkennen is wel aardig van deze tijd moet ik zeggen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 14:26 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Nee, daar ben ik het niet mee eens. Ik ben niet verbitterd en al die anderen vast ook niet. Waarom denk je dat ?
Hoe kom je daar toch bij, ben je helderziend ! Sorry 3-voud maar zulke uitspraken slaan nergens op. En hebben al helemaal geen toegevoegde waarde, jammer.quote:Op zaterdag 17 november 2012 14:48 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het ligt er te, te dik op. Maar domweg ontkennen is wel aardig van deze tijd moet ik zeggen.
Tis een beetje van dit:quote:Op zaterdag 17 november 2012 14:52 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Hoe kom je daar toch bij, ben je helderziend ! Sorry 3-voud maar zulke uitspraken slaan nergens op. En hebben al helemaal geen toegevoegde waarde, jammer.
Dat had ik vooraf al aangegeven. Het verbaasd me dan ook niet.quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:01 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Het word met de minuut onbegrijpelijker
Zolang jij vragen blijft stellen geef ik antwoord. Lijkt me redelijk.quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:06 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Laten we maar stoppen 3-voud, dit heeft geen enkel zin.
Succes met het resultaat in je sok alvast.quote:
Je bent je ervan bewust dat iedereen doorheeft dat je je in het openbaar mentaal aan het aftrekken bent? Pas maar op voordat Ronnie je pm'etjes stuurt wat voor een viezerik je bent.quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:12 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Succes met het resultaat in je sok alvast.
Heb je pillen op?quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:16 schreef Terecht het volgende:
[..]
Je bent je ervan bewust dat iedereen doorheeft dat je je in het openbaar mentaal aan het aftrekken bent? Pas maar op voordat Ronnie je pm'etjes stuurt wat voor een viezerik je bent.
Pathetische riposte. Maar hé, laat de wetenschap dat iedereen meekijkt je er niet van weerhouden om het karwei af te maken. De mensen zijn nieuwsgierig wat voor een kwakje je produceert. Als dit een voorproefje is dan wordt het een teleurstelling vrees ik en ben je niet zo viriel als je wel dacht.quote:
U bent gewaarschuwd.quote:15. Ad Melkerttrofee - De zuurste user
De citroenen gaan dertien in een dozijn in huize 3-voud
Fucking briljant.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
Dat is oud nieuws. We hebben al wereldvrede, met zo nu en dan een incidentje.quote:Op zaterdag 17 november 2012 16:07 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ok... open de spoiler maar !
quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:37 schreef Terecht het volgende:
[..]
Pathetische riposte. Maar hé, laat de wetenschap dat iedereen meekijkt je er niet van weerhouden om het karwei af te maken. De mensen zijn nieuwsgierig wat voor een kwakje je produceert. Als dit een voorproefje is dan wordt het een teleurstelling vrees ik en ben je niet zo viriel als je wel dacht.
quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:42 schreef Terecht het volgende:
PS: voor de aanwezigen hier, vergeet u zich niet te beschermen tegen het mannenvocht dat de heer 3-voud kwijt wil, de zuurgraad kan u mogelijk ernstige schade toebrengen!
[..]
U bent gewaarschuwd.
Vergeet je niet je mondhoekjes schoon te vegen?quote:Op zaterdag 17 november 2012 16:12 schreef HyperViper het volgende:
[..]
[..]![]()
Heerlijke posts. Beste posts van dit topic.
Je bent gekalmeerd zie ik? Wat heeft je doen besluiten te blijven? Heeft 3-voud je even een lekker knuffel gegeven?quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:28 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Vergeet je niet je mondhoekjes schoon te vegen?
Leuzen en plaatjes ten spijt..quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:54 schreef Copycat het volgende:
En dan te bedenken dat het op deze kleine schaal al zo goed lukt ...
Point made dacht ikquote:Op zaterdag 17 november 2012 17:54 schreef Copycat het volgende:
En dan te bedenken dat het op deze kleine schaal al zo goed lukt ...
Een omslagpunt kan een proces zijn waarbij de groep steeds groter word , en slachtoffer is maar net van welke kant je het bekijkt . We zijn idd allemaal verantwoordelijk dus ook voor wat we steunen of in stand houden .quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:12 schreef 3-voud het volgende:
[..]
[..]
Zitten jullie nou te herhalen wat ik al tig keren gezegd heb?
Feit is: je kunt niemand iets kwalijk nemen. Het is een ganzenbord waarin we geboren worden met de spelregels en piketten al uitgezet. Of je kiest ervoor mee te doen, of aan de zijlijn te gaan staan schreeuwen.
De enige manier iets te veranderen aan de huidige situatie is voor een omslagpunt te zorgen waarbij de grotere groep zo groot is dat de kleine overige groep niets anders kan dan mee gaan. Eigenlijk zitten we al in die situatie. De huidige grotere groep kiest ervoor het spel mee te spelen. Dat is het voordeel dat generaties na ons erin geboren worden.
Er zullen altijd slachtoffers zijn van welke keuze ook die de grootste groep maakt om al het overige erin mee te trekken. Je kunt nu eenmaal nooit alle neuzen 1 kant op krijgen. Daarvoor ze we te veel mens met eigen karakters en meningen. En mensen die zich in welk systeem ook, niet thuis voelen, zonderen zichzelf ervan af. Zoals nu ook gebeurd.
Ze gaan ertegen ageren omdat ze in die blijvende zijlijn-positie zitten en worden uiteindelijk slachtoffer van hun eigen keuze. Dat de andere groep aanrekenen is zinloos en je eigen verantwoordelijkheid afschuiven.
Als in Griekenland een miljoen mensen op straat staan zullen daar ook occupiers tussen zitten maar het maakt dan niet uit of de groep occupiers groot is . Er staat een volk dat zich heeft verenigt in een gezamenlijk doel , daar gaat het om . Je hebt niet alleen de gevolgen van een verandering maar ook gevolgen als er niks veranderd en ik zie meer nadelen als er niks veranderd .quote:Ik vraag me af of de occupiers wel beseffen wat de consequenties zijn. Want stel dat ze zo groot worden dat de hele wereld moet meegaan in hun "nieuwe orde". Wat dan? Hoe gaat dat eruit zien?
Ik hoor ze nogal door elkaar schreeuwen. De een wil het huidige systeem, maar dan "eerlijker". En dat eerlijker varieert nogal. De een hamert hierop, de ander daarop.
De ander gaat nog verder en neigt naar een soort communisme.
En als dan een keus is gemaakt zit je nog met een groep die zich er uiteindelijk niet in kan vinden. Dat is onvermijdelijk.
Dan ben ik voor 1 en 2 en als ik dan toch in mijn uppie ben hoef ik geen staat te zijn toch maar gewoon mezelf zijn .quote:Wat dan? Gaan we dan weer occupien?
Dit is een gebed zonder einde. Als je er goed over nadenkt, en ik vraag me af of die occupiers dat wel doen, zit je met 3 uitkomsten:
1. Geld verbannen uit de wereld, alles voor iedereen. Daarmee ontneem je de drang van hebzucht en misdaad die ermee gepaart gaat.
2. Iedereen een eigen stukje land van paar 100 vierkante meter en maak je eigen staat met regering en wetten... in je uppie
3. Huidige systeem behouden omdat alle andere varianten er toch op neerkomen, en zelfs erop terugkomen omdat de mogelijkheden je te ontpoppen tot rijkere en machtiger dan de ander, in stand blijft en dus aanwakkert.
Alles is mogelijk wat mij betreft en ik zie eerder een derde wereldoorlog als er niks veranderd .quote:De eerste zou mijn keuze zijn. Maar dat is onmogelijk. Dan zou je de hele wereld in 1 klap met je mee moeten krijgen. Zie je het voor je?
De tweede is niet te doen. Dan zitten we constant in een wereldoorlog met miljoenen landen die erbij betrokken zijn.
De derde is in sommige opzichten niet de meest sjieke maar wel sociaal. Want in dat systeem hebben zelfs degenen die van de zijkant schreeuwen een dak boven hun hoofd, te eten en internet om hun afschuw en bitterheid de wereld in te smijten.
Damn wat gaat dit topic snelquote:Op maandag 12 november 2012 10:34 schreef Summers het volgende:
Zelfs in de richtlijnen van de AIVD voor 2012 is er speciale aandacht voor wat ze noemen anarcho extremisten en dat is iemand die tegen meer dan twee dingen is , je mag tegen 1 dingetje zijn want dan komt het systeem niet in gevaar .
Er word als beesten met demonstranten omgegaan wereldwijd en ook in europa en jij gelooft echt dat je dan eerst een molotovcocktail moet gooien . Tegen het systeem of de regering zijn is voldoende en iets wat je dagelijks kan zien en iets wat dagelijks slachtoffers maakt . Klinkt leuk al die rechten en zogenaamde logica maar het word pas echt leuk als zich dat in de realiteit afspeelt en niet alleen op papier .quote:Op zaterdag 17 november 2012 21:53 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Damn wat gaat dit topic snelMaar ik wou toch even hier op terug komen, want dit is stierenpoep van de bovenste plank. Anarcho extremisten heten inderdaad zo omdat ze tegen meerdere dingen zijn maar met occupy heeft het niks te maken. Een anarcho extremist steekt eerst een boerderij in de hens omdat hij overtuigd veganist is en gooit daarna ook nog even een molotovcocktail bij de Appie naar binnen omdat hij het niet zo met kapitalisme/globalisme/geld heeft.
Ja brei er maar weer een dikke trui der liefde omheen. De heren en dames van de RAF waren zeker ook onschuldige verkeerd begrepen mensen?quote:Op zaterdag 17 november 2012 22:11 schreef Summers het volgende:
[..]
Er word als beesten met demonstranten omgegaan wereldwijd en ook in europa en jij gelooft echt dat je dan eerst een molotovcocktail moet gooien . Tegen het systeem of de regering zijn is voldoende en iets wat je dagelijks kan zien en iets wat dagelijks slachtoffers maakt . Klinkt leuk al die rechten en zogenaamde logica maar het word pas echt leuk als zich dat in de realiteit afspeelt en niet alleen op papier .
quote:Big business gets cold feet as Catalonia's vote for a breakaway hangs in the balance
Elections are a week away, and president Artur Mas has draped himself in the flag. But money might win out over sentiment
quote:Mas never uses the word "independence" and it does not appear in his party, Convergència i Unió's manifesto, which instead refers to "our own state", Mas's preferred locution. Even that sticks in the throat of Josep Antoni Duran Lleida, leader of the Unió half of CiU, who said recently that he could not imagine Spain and Catalonia being separate. In a meeting with business leaders Mas even referred to Spain as "our country", something not even the most half-hearted separatist would say.
It was a placatory measure. CiU is the party of business and is anxious not to scare its natural ally with separatist rhetoric. And business is not keen on independence for two reasons: it does not like destabilising change and, in general, business likes things to get bigger, not smaller.
The boss of Planeta, Spain's biggest publisher, has already said he would move his headquarters out of Barcelona were Catalonia to become independent. The Spanish publishing industry is worth ¤2.8bn and 40% of it is headquartered in Catalonia, so this is not to be sniffed at.
"One major reason for multinationals to locate in Barcelona is access to the Spanish market and being in the European Union," says Xavier Mendoza of ESADE Business School in Madrid. "Investors are not going to want to invest in Catalonia in a period of transition and instability. I think independence is a lose-lose proposition for both Spain and Catalonia." Catalonia accounts for 19% of Spain's GDP.
Wordt het na 29 delen niet eens tijd om op de inhoud van de occupy in te gaan?quote:Op zaterdag 17 november 2012 22:11 schreef Summers het volgende:
[..]
Er word als beesten met demonstranten omgegaan wereldwijd en ook in europa en jij gelooft echt dat je dan eerst een molotovcocktail moet gooien . Tegen het systeem of de regering zijn is voldoende en iets wat je dagelijks kan zien en iets wat dagelijks slachtoffers maakt . Klinkt leuk al die rechten en zogenaamde logica maar het word pas echt leuk als zich dat in de realiteit afspeelt en niet alleen op papier .
En als jij dan zo'n stukje land hebt.... hoe kom jij dan aan electriciteit en water etc? Kun je zeggen; ga ik zelf opwekken maar hoe kom je dan aan de materialen om iets op te zetten? Je hebt toch geld nodig en hoe kom je dan aan geld? En wie beschermt je voor mensen die minder goede bedoelingen hebben etcetc?quote:Op zaterdag 17 november 2012 21:15 schreef Summers het volgende:
Dan ben ik voor 1 en 2 en als ik dan toch in mijn uppie ben hoef ik geen staat te zijn toch maar gewoon mezelf zijn .
Nu meer dan een jaar verder kunnen ze het nog steeds niet vertellen. Men komt nog steeds niet verder dan; Het moet anders!! , Jullie zien het niet!! Wij zijn niet blind, jullie wel!! Het moet anders!!quote:Op zondag 18 november 2012 12:14 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Wordt het na 29 delen niet eens tijd om op de inhoud van de occupy in te gaan?
Waar strijden ze precies voor en wat zijn volgens hun/jou de oplossingen, met weloverwogen uitgewerkte ideeën hoe dit geheel doorstroomt in de samenleving.
Dat bedoel ik dus ook met de vraag die boven jouw post staat.quote:Op zondag 18 november 2012 12:19 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
En als jij dan zo'n stukje land hebt.... hoe kom jij dan aan electriciteit en water etc? Kun je zeggen; ga ik zelf opwekken maar hoe kom je dan aan de materialen om iets op te zetten? Je hebt toch geld nodig en hoe kom je dan aan geld? En wie beschermt je voor mensen die minder goede bedoelingen hebben etcetc?
Geld is niet nodig. Iedereen is als bij toverslag zelfvoorzienend en niemand hecht nog waarde aan kapitalistische zaken als internet en een behaaglijk huis. Laat staan een auto voor de deur die groter is dan die van de buurman. Een (lemen) dak boven je hoofd is meer dan genoeg. Dat hadden we vroeger ook en toen leefden iedereen wel in pais en vree. Daar gaat iedereen bij dezelfde toverslag direct in mee.quote:Op zondag 18 november 2012 12:19 schreef mossad_agent het volgende:
En als jij dan zo'n stukje land hebt.... hoe kom jij dan aan electriciteit en water etc? Kun je zeggen; ga ik zelf opwekken maar hoe kom je dan aan de materialen om iets op te zetten? Je hebt toch geld nodig en hoe kom je dan aan geld? En wie beschermt je voor mensen die minder goede bedoelingen hebben etcetc?
Don't. Je hebt de fundering al kort en klein geslagen.quote:Op zondag 18 november 2012 12:19 schreef mossad_agent het volgende:
Nu meer dan een jaar verder kunnen ze het nog steeds niet vertellen. Men komt nog steeds niet verder dan; Het moet anders!! , Jullie zien het niet!! Wij zijn niet blind, jullie wel!! Het moet anders!!
Echter heeft men zelf al aangetoond dat ze zelf niets maar dan ook niets beter zijn dan de overheden en andere instellingen. Immers kunnen ze onderling nog geen normale beslissing nemen zonder ruzie te krijgen en elkaar als 'zwerver', 'junks' en ander ongewenste mensen te noemen. Occupiers moesten weg omdat ze voor een slecht beeld zorgden...maar wie besloot dat dan? Blijkbaar waren er toch Occupiers die zichzelf meer Occupier vond dan dat een ander dat was.
Tijdens de vergaderingen kreeg men niet voor niets telkens ruzie, en dan heb je het over 15 man. Nu wil ik wel zien hoe ze dat met miljoenen of miljarden mensen wel zou lukken.
Ik geef de lepel door aan de volgende.
Kep een autootje over. Mag je lenen van me... als je een lekker ding bent dan he? Ik blijf wel commercieel.quote:Op zondag 18 november 2012 12:23 schreef Copycat het volgende:
Oh! Ik heb zelf geen auto voor de deur, ik Greenwheel.
Als je niet in de buurt woont, schiet het nog niet op. Dan liever fietsen en Greenwheelen wanneer nodig. Maar ik stel je solidariteit op prijs en uiteraard ben ik een lekker ding ... op een beetje leeftijd.quote:Op zondag 18 november 2012 12:26 schreef 3-voud het volgende:
Kep een autootje over. Mag je lenen van me... als je een lekker ding bent dan he? Ik blijf wel commercieel.
Oke... dit gaan we verplaatsen naar DM.quote:Op zondag 18 november 2012 12:30 schreef Copycat het volgende:
[..]
Als je niet in de buurt woont, schiet het nog niet op. Dan liever fietsen en Greenwheelen wanneer nodig. Maar ik stel je solidariteit op prijs en uiteraard ben ik een lekker ding ... op een beetje leeftijd.
Die onderdelen die jij thuis aan elkaar bakt komen uit dezelfde fabriek als complete panelenquote:Op zondag 18 november 2012 13:18 schreef Gray het volgende:
Elektriciteit? Uit zonnepanelen, zelfgemaakt.
Water? Uit de lucht, uit het land, uit de zeeen en rivieren.
Internet? Ik heb geen internet nodig, het internet heeft mij nodig.
Zonnepanelen zelf gemaakt....van welk materiaal? Moet je toch kopen.quote:Op zondag 18 november 2012 13:18 schreef Gray het volgende:
Elektriciteit? Uit zonnepanelen, zelfgemaakt.
Water? Uit de lucht, uit het land, uit de zeeen en rivieren.
Internet? Ik heb geen internet nodig, het internet heeft mij nodig.
Ze liggen ook overal voor het oprapen he?quote:Op zondag 18 november 2012 13:23 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Die onderdelen die jij thuis aan elkaar bakt komen uit dezelfde fabriek als complete panelen
Verklaar u naderquote:Op zondag 18 november 2012 13:33 schreef Gray het volgende:
Kan je gewoon van afvalmateriaal maken. No problem.
Nee ik bedoelde het afvalgedeeltequote:Op zondag 18 november 2012 13:39 schreef Gray het volgende:
[..]
Sorry, ik bedoelde te zeggen: geen probleem.
Oh, dat is dat spul waarop producten in onze consumentenmaatschappij op worden ontworpen, zodat men gedwongen wordt om de zoveel tijd nieuwe aan te schaffen en daarmee bedrijven een constante vraag te leveren.quote:
Het is je eigen keuze om met die trend mee te doen, verbeter de wereld begin bij jezelf enzo...quote:Op zondag 18 november 2012 13:41 schreef Gray het volgende:
[..]
Oh, dat is dat spul waarop producten in onze consumentenmaatschappij op worden ontworpen, zodat men gedwongen wordt om de zoveel tijd nieuwe aan te schaffen en daarmee bedrijven een constante vraag te leveren.
Precies. Daarom: zelf maken van je eigen afval waar je onvermijdelijk mee opgezadeld raakt.quote:Op zondag 18 november 2012 13:45 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Het is je eigen keuze om met die trend mee te doen, verbeter de wereld begin bij jezelf enzo...
Echter eenmalig een set kopen om je huis voor de komende 50+ jaar van stroom te kunnen voorzien valt daar niet onder vind ik.
Ojah dat was de initiële vraagquote:Op zondag 18 november 2012 13:48 schreef Gray het volgende:
[..]
Precies. Daarom: zelf maken van je eigen afval waar je onvermijdelijk mee opgezadeld raakt.
Een aantal onderdelen zijn prima te gebruiken.quote:Op zondag 18 november 2012 13:52 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ojah dat was de initiële vraagHoe denk je van een staafmixer een paneel te maken?
Daar zeg je wat.quote:Op zondag 18 november 2012 13:53 schreef Terecht het volgende:
Wat heeft dit eigenlijk met Occupy te maken? Als je autarkisch wilt leven trek je je toch uberhaupt niets aan van de maatschappij, jij redt je immers wel.
Dit is vermakelijk. Ik heb dat al eerder voorgesteld. Toen werd het halsstarrig ontweken omdat afstand doen van alle gemakken die onze samenleving bied geen optie was.quote:Op zondag 18 november 2012 13:53 schreef Terecht het volgende:
Wat heeft dit eigenlijk met Occupy te maken? Als je autarkisch wilt leven trek je je toch uberhaupt niets aan van de maatschappij, jij redt je immers wel.
Waarom zou je geen kritiek kunnen hebben op iets waar je gebruik van maakt?quote:Op zondag 18 november 2012 13:59 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dit is vermakelijk. Ik heb dat al eerder voorgesteld. Toen werd het halsstarrig ontweken omdat afstand doen van alle gemakken die onze samenleving bied geen optie was.
Dus een impasse en toch schreeuwen tegen datgene wat je niet op wilt geven.
Geef mijn portie maar aan fikkie.
Mhoah een staafmixer bestaat hoofdzakelijk uit een motor met wat condensatoren, wellicht dat je de motor als generator kan inzetten in een windmolen en nog wat koperen draden kan oogsten maar daar houdt het eigenlijk wel mee opquote:Op zondag 18 november 2012 13:56 schreef Gray het volgende:
[..]
Een aantal onderdelen zijn prima te gebruiken.
[..]
Daar zeg je wat.
Het gaat een klein beetje offtopic ja maar het is wel leuk om iets verder op elkaars beweegredenen in te gaan zonder een twee-urige documentaire te kijken op een duister Youtube kanaal of het kleutergedrag wat meestal de boventoon voert in dit topic.quote:Op zondag 18 november 2012 13:53 schreef Terecht het volgende:
Het is niet zomaar kritiek op een paar onderdelen. Het is kritiek op het hele systeem.quote:Op zondag 18 november 2012 14:05 schreef Terecht het volgende:
[..]
Waarom zou je geen kritiek kunnen hebben op iets waar je gebruik van maakt?
Het hoeft toch geen kwestie van of dit, of dat te zijn? Het is perfect zoals het is, maar het kan wel wat verbetering gebruiken.quote:Op zondag 18 november 2012 13:59 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dit is vermakelijk. Ik heb dat al eerder voorgesteld. Toen werd het halsstarrig ontweken omdat afstand doen van alle gemakken die onze samenleving bied geen optie was.
Dus een impasse en toch schreeuwen tegen datgene wat je niet op wilt geven.
Geef mijn portie maar aan fikkie.
Niet meer kankeren op de politie, de gemeenteambtenaar, de belastingdienst, uitkeringstrekkers, de linkse media, het linkse onderwijs, de linkse geschiedschrijving, de linkse kimaathoax, etc. Je hebt er immers voor gekozen om in Nederland te leven dus je moet het totaalpakket accepteren. Waarom ben je hier anders nog?quote:Op zondag 18 november 2012 14:07 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het is niet zomaar kritiek op een paar onderdelen. Het is kritiek op het hele systeem.
Als je de godgansedag je vrouw afzeikt omdat je haar in het geheel niet aanstaat ben je nogal een waus erbij te blijven. Gelukkig in dat voorbeeld kan de vrouw dat ook voor je doen.
Komen we weer terug op de vraag die al zo vaak gesteld is: wat precies en hoe zie je de oplossing met doordachte gevolgen.quote:Op zondag 18 november 2012 14:08 schreef Gray het volgende:
[..]
Het hoeft toch geen kwestie van of dit, of dat te zijn? Het is perfect zoals het is, maar het kan wel wat verbetering gebruiken.
Ik kanker ook nergens op. Er hoeft ook niets van tafel af. Bijschaven is noodzakelijk.quote:Op zondag 18 november 2012 14:08 schreef Terecht het volgende:
[..]
Niet meer kankeren op de politie, de gemeenteambtenaar, de belastingdienst, uitkeringstrekkers, de linkse media, het linkse onderwijs, de linkse geschiedschrijving, de linkse kimaathoax, etc. Je hebt er immers voor gekozen om in Nederland te leven dus je moet het totaalpakket accepteren. Waarom ben je hier anders nog?
Mijns inziens zijn de problemen te groot en te intrinsiek met elkaar verbonden om zo 1,2,3 even oplossingen aan te dragen vanuit mijn kleine persoontje. Bovendien zou dat heel subjectief gaan worden denk ik.quote:Op zondag 18 november 2012 14:09 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Komen we weer terug op de vraag die al zo vaak gesteld is: wat precies en hoe zie je de oplossing met doordachte gevolgen.
Aangezien dat dat uitblijft is het wel duidelijk dat onderbuik heerst.
Sja, dat had je je moeten bedenken voor je je in zulke discussies stort.quote:Op zondag 18 november 2012 14:12 schreef Gray het volgende:
[..]
Mijns inziens zijn de problemen te groot en te intrinsiek met elkaar verbonden om zo 1,2,3 even oplossingen aan te dragen vanuit mijn kleine persoontje. Bovendien zou dat heel subjectief gaan worden denk ik.
quote:Op zondag 18 november 2012 14:13 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Sja, dat had je je moeten bedenken voor je je in zulke discussies stort.
Nu geef je enkel toe af en toe een kreet los te laten en dan weer weg te rennen.
Om het vuur te doen oplaaien moet men soms wat gebakken lucht blazen.quote:Op zondag 18 november 2012 14:16 schreef 3-voud het volgende:
Het is je dus te doen om trollen.
En wel anderen note's geven als het niet gaat zoals je wilt... zoals je in verleden gretig deed.
Haha, nee jij kankert nergens op hoor.quote:Op zondag 18 november 2012 14:10 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik kanker ook nergens op. Er hoeft ook niets van tafel af. Bijschaven is noodzakelijk.
Wat occupy wil is peilers weghalen en hopen dat alles, hetgeen wat ze eigenlijk als eksters wel graag blijven nuttigen/consumeren, blijft staan.
Beetje mooie plaatjes kan nooit kwaad. Of zaten we net in de fase van afronding van het één of ander ?quote:Op zondag 18 november 2012 14:20 schreef Erasmo het volgende:
Ah ik zie dat we weer vervallen in het posten van plaatjes.
Nou, wat meer tekst voor discussie kan geen kwaad. Al kan ik me best voorstellen dat het klimaat daar niet toe uitnodigt.quote:Op zondag 18 november 2012 14:22 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Beetje mooie plaatjes kan nooit kwaad. Of zaten we net in de fase van afronding van het één of ander ?
Zullen we anders in het volgende topic wat concrete dingen aanhalen om tegen 'het systeem' aan te schoppen?quote:Op zondag 18 november 2012 14:24 schreef Gray het volgende:
[..]
Nou, wat meer tekst voor discussie kan geen kwaad. Al kan ik me best voorstellen dat het klimaat daar niet toe uitnodigt.
Wat ik zo mooi vind, is dat niemand tevreden lijkt, maar wanneer iemand roept om verandering deze van alle kanten wordt aangevallen.
Ik snap dat ook niet eerlijk gezegd. Maar ja discussie, kom op, hoe leuk het ook lijkt dat gaat het ook niet worden. Het is leuk dat er af en toe wat nieuws is uit andere landen en er meestal een goeie vibe hangt hier.quote:Op zondag 18 november 2012 14:24 schreef Gray het volgende:
[..]
Nou, wat meer tekst voor discussie kan geen kwaad. Al kan ik me best voorstellen dat het klimaat daar niet toe uitnodigt.
Wat ik zo mooi vind, is dat niemand tevreden lijkt, maar wanneer iemand roept om verandering deze van alle kanten wordt aangevallen.
Goed idee.quote:Op zondag 18 november 2012 14:28 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Zullen we anders in het volgende topic wat concrete dingen aanhalen om tegen 'het systeem' aan te schoppen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |