Dit topic is voor alle hardlopers, van beginners tot gevorderden. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn. [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld
Zo weekendje niet gelopen om te kijken of de pijn bij mijn knie zo verdwijnt, wel een wedstrijdje gekorfbald, maar heb nu spierpijn, omdat ik dat een paar weken niet had gedaan en je toch andere spieren gebruikt Verder geen last gehad van de knie tijdens de wedstrijd...
Nu de rest van de week ook nog rust en dan vrijdagavond maar eens een hele rustige 10k lopen...
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
@ Yur, van jou ook fijn om te lezen dat je hamstring niet heel erg opspeelt. Hopelijk heb je er vanavond met lopen ook geen last van.
Ik ga straks beginnen met Renate 15 km schema. Les 1 is 2x 8 minuten, lijkt me wel even lekker na m'n eerste 10 km van gisteren. Op zich wel gek om steeds het begin van een schema te beginnen want je doet steeds een stap terug, maar ik merk wel dat ik er wat sneller van ga lopen, of dat het in elk geval makkelijker gaat door steeds opnieuw weer op te bouwen.
@ Yur, van jou ook fijn om te lezen dat je hamstring niet heel erg opspeelt. Hopelijk heb je er vanavond met lopen ook geen last van.
Ik ga straks beginnen met Renate 15 km schema. Les 1 is 2x 8 minuten, lijkt me wel even lekker na m'n eerste 10 km van gisteren. Op zich wel gek om steeds het begin van een schema te beginnen want je doet steeds een stap terug, maar ik merk wel dat ik er wat sneller van ga lopen, of dat het in elk geval makkelijker gaat door steeds opnieuw weer op te bouwen.
Ben er ook erg blij mee ja, dat mag duidelijk zijn. Ben benieuwd hoe het vanavond gaat, zeker omdat ik ook eens met een andere groep mee ga lopen.
Vwb je schema, top dat je door gaat trekken naar de 15km . Zelf zie ik de kortere en makkelijkere loopdagen niet als een stap terug, maar als een bewust onderdeel van het opbouwen naar een bepaald doel.
Ik ga van de week ook beginnen met schema van Renate; 5-10 km. Vandaag nog rustdag, maar morgen weer aan de bak Afgelopen weken wel lekker gelopen, maar ik merk dat het toch wel fijn is om ergens naar toe te werken.
En beter Yur, hopelijk heb je vanavond er weinig last meer van.
Op maandag 12 november 2012 08:41 schreef Arquero het volgende: Ik ga van de week ook beginnen met schema van Renate; 5-10 km. Vandaag nog rustdag, maar morgen weer aan de bak Afgelopen weken wel lekker gelopen, maar ik merk dat het toch wel fijn is om ergens naar toe te werken.
Op maandag 12 november 2012 08:41 schreef Arquero het volgende: Ik ga van de week ook beginnen met schema van Renate; 5-10 km. Vandaag nog rustdag, maar morgen weer aan de bak Afgelopen weken wel lekker gelopen, maar ik merk dat het toch wel fijn is om ergens naar toe te werken.
En beter Yur, hopelijk heb je vanavond er weinig last meer van.
Hoe lang heb je zonder schema gelopen? En waarom?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Nu 3 weken denk ik. Ik zat aan het einde van Evy 0-5 km en toen ben ik samen met Swets gaan lopen (5 km in 1 stuk). Eigenlijk tot nu toe gewoon zo door blijven lopen. En voor weer verder op te bouwen na de 5 km, wilde ik liever die 5 kilometer eerst "goed" onder de knie hebben. Wat dat betreft ben ik liever wat voorzichtiger.
Nu 3 weken denk ik. Ik zat aan het einde van Evy 0-5 km en toen ben ik samen met Swets gaan lopen (5 km in 1 stuk). Eigenlijk tot nu toe gewoon zo door blijven lopen. En voor weer verder op te bouwen na de 5 km, wilde ik liever die 5 kilometer eerst "goed" onder de knie hebben. Wat dat betreft ben ik liever wat voorzichtiger.
Een 5 km krijg je ook goed onder de knie als je langer dan een half uur gaat lopen op een rustiger tempo. Dus eigenlijk doe je twee vliegen neerklappen door het schema 5-10 te gaan volgen
I feel your pain Duckie... ook hier nu benen die alles behalve lekker voelen, geen blessure maar gewoon heerlijke spierpijn.... vandaag een LDL ingelast na mijn heuvelloop van gister...puur om door de verzuring heen te moeten lopen.
Bovenbenen waren vooral bij de stukken heuvelaf niet blij maar toch dik tevreden met het resultaat en de redelijke vlakke kilometertijden.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Een 5 km krijg je ook goed onder de knie als je langer dan een half uur gaat lopen op een rustiger tempo. Dus eigenlijk doe je twee vliegen neerklappen door het schema 5-10 te gaan volgen
Dat zag ik dus gisteravond ook ja. Zat het schema door te lezen en de 1e les is 5x2 minuten in zone 2. Had verwacht dat het 5 kilometer en dan nog iets zou zijn.. Weer wat geleerd in ieder geval
Op maandag 12 november 2012 09:05 schreef rechtsedirecte het volgende: I feel your pain Duckie... ook hier nu benen die alles behalve lekker voelen, geen blessure maar gewoon heerlijke spierpijn.... vandaag een LDL ingelast na mijn heuvelloop van gister...puur om door de verzuring heen te moeten lopen.
Bovenbenen waren vooral bij de stukken heuvelaf niet blij maar toch dik tevreden met het resultaat en de redelijke vlakke kilometertijden.
Dat zag ik dus gisteravond ook ja. Zat het schema door te lezen en de 1e les is 5x2 minuten in zone 2. Had verwacht dat het 5 kilometer en dan nog iets zou zijn.. Weer wat geleerd in ieder geval
dank je! nog even een HM "afraffelen" zaterdag en dan rustig mijn training afbouwen
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
tuurlijk... en na de 15km is er altijd nog de HM voor een nieuwe high
Gisteren tijdens 't wandelen die kakelende kippen die lekker aan 't hardlopen waren. Was zo jaloers maar ik houd nog een extra dag rust. Begin deze week gewoon weer opnieuw met de week die ik had moeten volmaken. Doe deze week gewoon net zo lang tot ik wel die 14km gelopen heb, en dan door. Geen haast!
Herstel je genoeg? Marc Gerlings prorun.nl - 12 november 2012
De marathon lopen is een fantastische ervaring. Een droom voor veel lopers. Met die droom komt de wens om die bekendste afstand in het metier steeds sneller te lopen. Dan gaat de investering tellen van al die kilometers die worden gelopen. Gangbaar is de opvatting dat hoe meer kilometers je maakt, hoe beter je wordt. Dat loperslichaam moet ergens ook herstellen van al die arbeid.
Wie de schema’s erbij pakt van bekende lopers ziet al snel dat er meer dan 100 kilometer per week getraind wordt. Menig toploper traint 2 keer op een dag. Tussendoor krijgt het lichaam rust en ’s middag staat de volgende training op het programma. De prestaties worden met dit ritme snel beter. Om nog sterker te worden duurlopen verlengd. Ook de intervalprogramma’s krijgen een uitbreiding, extra rondes van 400 meter of meer. Even 20 tot 30 keer een ronde van 400 meter is eerder regel dan uitzondering. Dit lijkt voor menig loper de weg om te volgen, de weg naar succes.
Lopen langs de afgrond Hoe vlak het asfalt ook is, de marathonloper verkent met zijn straffe trainingsregime dagelijks de afgrond. De grens van overtraining is makkelijk te passeren. Een blessure bij een programma van meer dan 100 kilometer per week lopen zal niet wegblijven.
Mag het een onsje minder? De route naar succes door alsmaar meer kilometers te maken wordt tegengesproken door enkele succesvolle atleten. Catherine Ndereba won al veel. Ze zegt onder meer dat ze dit te danken heeft aan het relatief beperkt houden van de wekelijkse omvang. In vergelijk met de concurrentie loopt zij 10 tot 25% minder in de week. De reden: die omvang heeft ze nodig om goed te herstellen.
Korte pauze Toch is Nderba snel en dat lukt haar door veel op snelheid te trainen. Als ze een intervaltraining loopt, zijn de actieve pauzes tussen de interval kort. Heel kort. Meestal zijn 30 seconden genoeg om de volgende ronde van 400 meter te slechten. De mix is daarmee verschoven van een relatief beperkte omvang met de nadruk in de trainingsopbouw op snelheid.
Gas geven niet altijd slim Ze heeft nog een gouden tip voor lopers. Je kent het wel, je hebt een makkelijke training ingepland. Die training gaat makkelijk en dan ga je verder, je gaat gas geven en langer lopen. Dat is nou net niet de bedoeling. Die training is bedoeld om te herstellen van de dagen er voor. Ergens moet het herstel gepakt worden, hoe goed je je ook voelt. De verleiding is groot om hard te gaan. De ingeplande zware en makkelijke trainingsdagen hebben een doel. Laat dat doel voorgaan op je gevoel om harder te lopen.
2e nadeel Je staat er niet bij stil maar er is een tweede nadeel bij snel en lang lopen op je ingeplande rustige hersteldagen. Tijdens die training lukt het je misschien nog om meer uit jezelf te halen dan je van tevoren verwacht. Hoe zit het met de dag erna? Dan heb je waarschijnlijk weer een pittige duurloop of een intervaltraining gepland. Als je je energie verspild hebt, kun je geen potten meer breken tijdens je zwaardere training. Je volgende trainingsdag heeft te lijden van je overmoedige stemming. Daarmee gooi je al snel de trainingsopbouw van de week in de war.
Het is zó zwaar Heb je het zwaar tijdens een training die gepland is om pittig te zijn, durf dan ook af te wijken. Meestal komt een blessure plotseling, zeker na de dagen dat er te hard getraind is en te weinig tijd is om te herstellen. Terug naar een rustiger tempo kan je redding zijn.
Iedere loper is uniek. De capaciteiten, de wensen en de omstandigheden om te trainen verschillen voor iedereen. De voorbeelden kunnen je aan het denken zetten welke opbouw perfect bij jou past. Kun je al die lange afstanden goed aan of moet je toch met minder kilometers in de week genoegen nemen. Wat zijn je wensen en mogelijkheden als het gaat om snelheid? Als je het gevoel hebt dat je fris bent en blijft bij de trainingen, je werk, sociale leven, dan doe je het goed. Gaat de denkbeeldig gevoelde last iedere week met kilo’s omhoog dan komt er een punt waarop je herstel niet meer genoeg is. Hopelijk blijf je aan de goede kant van de afgrond en vormen alle trainingen weer een toppunt in je week.
goed stukje YUR, vooral het laatste is erg belangrijk in mijn ogen
quote:
Iedere loper is uniek. De capaciteiten, de wensen en de omstandigheden om te trainen verschillen voor iedereen. De voorbeelden kunnen je aan het denken zetten welke opbouw perfect bij jou past. Kun je al die lange afstanden goed aan of moet je toch met minder kilometers in de week genoegen nemen. Wat zijn je wensen en mogelijkheden als het gaat om snelheid? Als je het gevoel hebt dat je fris bent en blijft bij de trainingen, je werk, sociale leven, dan doe je het goed. Gaat de denkbeeldig gevoelde last iedere week met kilo’s omhoog dan komt er een punt waarop je herstel niet meer genoeg is.
Ik denk dat het zeker een jaar duurt voordat je als loper echt je lichaam kent en redelijk door hebt hoe ver je kunt gaan in training...en dan nog ligt overtraining op de loer
Op maandag 12 november 2012 09:43 schreef Sunnythesun het volgende: Maar je had wel een mooi stukkie gewandeld toch Mo!? Stiekem is wandelen ook nog steeds erg fijn
Ik wil mijn nieuwe schoenen uittesten, maar twijfel of ik moet gaan of niet. Voel steeds zo'n vreemde pijn in mijn rechterscheenbeen. Eerst was het vlakbij mijn enkel, nu is het wat hoger, in het midden ongeveer. Voel het niet echt, alleen met traplopen enzo.
Op maandag 12 november 2012 12:08 schreef Miezziej het volgende: Ik wil mijn nieuwe schoenen uittesten, maar twijfel of ik moet gaan of niet. Voel steeds zo'n vreemde pijn in mijn rechterscheenbeen. Eerst was het vlakbij mijn enkel, nu is het wat hoger, in het midden ongeveer. Voel het niet echt, alleen met traplopen enzo.
Vrijdag ook al niet geweest
Ik zou gewoon een klein rondje proberen, gaat het niet kun je altijd stoppen toch?
Pff, lijkt trouwens wel of ik steeds meer gps fouten krijg op mn iphone. Net stukje gelopen; maximale snelheid 70,5 km/u Voorheen waren de lijnen in de grafiek ook veel vloeiender. Zal wel
Op maandag 12 november 2012 13:12 schreef Arquero het volgende: Pff, lijkt trouwens wel of ik steeds meer gps fouten krijg op mn iphone. Net stukje gelopen; maximale snelheid 70,5 km/u Voorheen waren de lijnen in de grafiek ook veel vloeiender. Zal wel
En dan zeggen ze dat ik snel ben
Herkenbaar, ben daarom ook wel blij met mijn Garmin
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
Op maandag 12 november 2012 08:41 schreef Arquero het volgende: Ik ga van de week ook beginnen met schema van Renate; 5-10 km. Vandaag nog rustdag, maar morgen weer aan de bak
Om m zelf te lopen? Voorlopig zeker niet. Ik vind t prachtig om te kijken, maar het lijkt me ècht een super lang eind om te lopen weet niet of ik dat wel wil. Misschien. Ooit. Maar in de nabije toekomst zeker niet
Ik bijvoorbeeld. Een HM vind ik genoeg. Een hele marathon is zoveel verder en kost me zoveel tijd en aanpassing van mijn leefpatroon dat ik daar echt geen zin in heb (zeg ik nu )
Overigens vind ik een marathon om te kijken ook zo'n beetje de saaiste tv uitgevonden.
waarschijnlijk nooit een cricket test wedstrijd gekeken....
de marathon is maar een dag.... de mooiste is de "weg" er naar toe, elke keer als je terug kom van een training weer dat gevoel hebben een stukje dichterbij te zijn
Op maandag 12 november 2012 18:48 schreef rechtsedirecte het volgende: de marathon is maar een dag.... de mooiste is de "weg" er naar toe, elke keer als je terug kom van een training weer dat gevoel hebben een stukje dichterbij te zijn
Ik geloof je meteen. Maar ik denk niet dat ik het mijn gezin aan wil doen om zoveel tijd in trainen te steken. Ik ben toch al veel te weinig thuis....
Dat ik méér moet gaan lopen ben ik me van bewust, maar is het verstandig om eerst m'n basistempo iets te verhogen? Ik bedoel, ik zou nu waarschijnlijk ook een marathon kunnen uitlopen als er geen tijdslimiet is.
Overigens vind ik een marathon om te kijken ook zo'n beetje de saaiste tv uitgevonden.
Ik zou het wel graag kunnen, maar het trekt niet echt. Komt bij dat TSC wedstrijden (langste survivalruns) 18-20 km zijn en ik voorlopig aan 12 meer dan genoeg heb...
It has to mean something Could never mean more than a sacrifice
Het eerste rondje op de nieuwe schoenen is een feit. Niet echt last van mijn scheenbeen tijdens het lopen gelukkig. Mijn voeten voelen nu wel een beetje vreemd, mijn voet wilde volgens mij nog steeds naar binnen doorzakken, maar van mijn schoen mocht dat niet, dus nu voelt het een beetje apart aan de onderkant van mijn voet Normaal of?
Mijn rechtervoet ging weer slapen Meneer bij Runnersworld zei dat als het aan bleef houden ik terug moest komen voor een zooltje ofzo.. Mja, vind het toch raar dat het zo opeens is, voorheen nog nooit gehad.
Ik wel Het kriebelt. Ik heb een 'nu of nooit' gevoel. Dat heb ik sowieso dit jaar
he, spring chicken....je hebt nog jaren voor de boeg...kijk maar eens naar de gemiddelde leeftijd van een recreatieve marathonloopster
Op maandag 12 november 2012 19:29 schreef Miezziej het volgende: Het eerste rondje op de nieuwe schoenen is een feit. Niet echt last van mijn scheenbeen tijdens het lopen gelukkig. Mijn voeten voelen nu wel een beetje vreemd, mijn voet wilde volgens mij nog steeds naar binnen doorzakken, maar van mijn schoen mocht dat niet, dus nu voelt het een beetje apart aan de onderkant van mijn voet Normaal of?
Ja, het is gewoon ff wennen. In het begin voelt het net alsof je voet een bepaalde kant op wordt geduwd. Maar het went vanzelf
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
Dat ik méér moet gaan lopen ben ik me van bewust, maar is het verstandig om eerst m'n basistempo iets te verhogen? Ik bedoel, ik zou nu waarschijnlijk ook een marathon kunnen uitlopen als er geen tijdslimiet is.
ik zou als ik jou was eerst de basissnelhied iets verhogen en dan pas verder gaan kijken naar bijv. 10EM en HM's
he, spring chicken....je hebt nog jaren voor de boeg...kijk maar eens naar de gemiddelde leeftijd van een recreatieve marathonloopster
Het staat gewoon op mijn bucketlist, ik weet niet of het haalbaar is. Ligt volledig aan werkomstandigheden volgend jaar. En je weet nooit wat er gebeurt volgend jaar, komende jaren. Ik ben nu -redelijk- in vorm. Waarom niet vasthouden, blijven trainen en een mooi doel voor volgend jaar stellen? Ik heb dat nodig om niet lui te worden
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
Op maandag 12 november 2012 19:29 schreef Miezziej het volgende: Het eerste rondje op de nieuwe schoenen is een feit. Niet echt last van mijn scheenbeen tijdens het lopen gelukkig. Mijn voeten voelen nu wel een beetje vreemd, mijn voet wilde volgens mij nog steeds naar binnen doorzakken, maar van mijn schoen mocht dat niet, dus nu voelt het een beetje apart aan de onderkant van mijn voet Normaal of?
Mijn rechtervoet ging weer slapen Meneer bij Runnersworld zei dat als het aan bleef houden ik terug moest komen voor een zooltje ofzo.. Mja, vind het toch raar dat het zo opeens is, voorheen nog nooit gehad.
Weet niet of het toevallig is, maar dat slapende gevoel heb ik ook paar keer gehad. Heel licht gevoel en duurde maar even. Jij had ook de GT-2170 toch? Die heb ik ook en misschien omdat je dat soort schoenen niet gewend bent zou je dat kunnen voelen. Geen idee of het echt zo is, maar zou kunnen.
Het staat gewoon op mijn bucketlist, ik weet niet of het haalbaar is. Ligt volledig aan werkomstandigheden volgend jaar. En je weet nooit wat er gebeurt volgend jaar, komende jaren. Ik ben nu -redelijk- in vorm. Waarom niet vasthouden, blijven trainen en een mooi doel voor volgend jaar stellen? Ik heb dat nodig om niet lui te worden
goed idee, en kijkend naar de kilometers die je op heden doet lijkt het me voor jou een niet meer dan logisch, en haalbaar, vervolg op datgene wat je nu doet
Weet niet of het toevallig is, maar dat slapende gevoel heb ik ook paar keer gehad. Heel licht gevoel en duurde maar even. Jij had ook de GT-2170 toch? Die heb ik ook en misschien omdat je dat soort schoenen niet gewend bent zou je dat kunnen voelen. Geen idee of het echt zo is, maar zou kunnen.
Had het probleem ook met mijn oude schoenen, sinds een week of 2/3. Het gaat ook niet weg, ik moet echt stoppen en mijn schoenen uit doen en dan mijn tenen heen en weer bewegen enzo, dan pas gaat het weg. Heb niet het gevoel dat ik anders loop, heel vreemd.
Ga het nog een keer proberen met lossere veters, en anders moet ik maar een keer kijken naar zo'n zooltje.
@SEMTEX: Okee, gelukkig Voelt wel vaag om gecorrigeerd te worden zeg maar haha
Ik ga volgend jaar mee doen aan de CPC. Ik heb me ingeschreven voor de 10k, maar misschien dat ik met trainen (ik heb de tijd) ook de HM wel zou kunnen doen of zou dat te veel van het goede zijn en moet ik wat meer tijd nemen en opbouwen?
Op maandag 12 november 2012 19:57 schreef Manual het volgende: Ik ga volgend jaar mee doen aan de CPC. Ik heb me ingeschreven voor de 10k, maar misschien dat ik met trainen (ik heb de tijd) ook de HM wel zou kunnen doen of zou dat te veel van het goede zijn en moet ik wat meer tijd nemen en opbouwen?
Zo, weer efkes gelopen met de loopgroep. Ging lekker! Laatste stukje was beetje rommelig: 1 v/d trainers verstapte zich, dus ben (met af en toe stoppen, rekken/strekken) teruggelopen met hem.
Op maandag 12 november 2012 19:57 schreef Manual het volgende: Ik ga volgend jaar mee doen aan de CPC. Ik heb me ingeschreven voor de 10k, maar misschien dat ik met trainen (ik heb de tijd) ook de HM wel zou kunnen doen of zou dat te veel van het goede zijn en moet ik wat meer tijd nemen en opbouwen?
Die les 8 ging de tweede keer bij mij een stuk beter, maar de eerste keer was echt horror. Toen was het ook nog verschrikkelijk weer en heb ik nog harder en meer gelopen ook
Ik had vrijdag na het lopen wat last weer van die pees bij mijn knie, dus heb maar wat extra rustdagen ingelast, bah, net nu het zulk mooi weer is. Ik loop ook veel te snel volgens mij, maar ik kan zo moeilijk in een rustig tempo komen.
2013 lekker de 10km doen en dan daarna eens kijken naar een HM Why the rush?
Ik heb er nog even over gedouched Ik ga de 10k gewoon doen. Ik ga zelf wel buiten een evenement om wel op mijn gemak naar de 20K toewerken.
Ik heb altijd de neiging om mijn tijden te verbeteren en mijn doelen te verzetten. Ik realiseer me dat dat met dit tempo natuurlijk snel een keer ophoud Dan kan ik er maar beter wat langzamer naar toe werken en misschien is ook beter voor mijzelf (lichamelijk) ook. Ik hoop dat het mij lukt
Iedereen weer lekker gelopen! Ik mag morgen weer. Ik doe ook mee aan de Prestatieloop (7k) vanuit de gemeente op 2 dec.
Ik loop ook veel te snel volgens mij, maar ik kan zo moeilijk in een rustig tempo komen.
Bekend fenomeen, mijn tempo ligt volgens mij eigenlijk ook wat te hoog voor een opbouwschema. Maar een lager tempo voelt om de een of andere reden gewoon totaal onnatuurlijk aan.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
Bekend fenomeen, mijn tempo ligt volgens mij eigenlijk ook wat te hoog voor een opbouwschema. Maar een lager tempo voelt om de een of andere reden gewoon totaal onnatuurlijk aan.
En toch heb ik gemerkt: langzamer in training = snellere basis. Mits icm goede intervaltrainingen.