abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119098231

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen (of mannen).

Moeilijkheden die je zoal zou kunnen hebben:

- Te weinig mensen kennen.
- Onzeker overkomen

Hoe ontmoet ik nieuwe mensen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe kom ik zelfverzekerd over?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips voor online versieren:
SPOILER
NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Geef ook anderen de ruimte om hun problemen te bespreken.

------------------------------------------------------------------------------------
geen slowchat hier!

Filosofeer hier verder over de methodiek van de menselijke balts.
pi_119098319
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 20:10 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Waarom reageerde je dan in 2005 net zoals je nu doet?
Ik was toen al ongelukkig met de situatie, en door de situatie die is ontstaan heb ik niet de kans gehad om mezelf zo te ontwikkelen als een normale tiener op dit gebied.
pi_119098367
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 20:12 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik was toen al ongelukkig met de situatie, en door de situatie die is ontstaan heb ik niet de kans gehad om mezelf zo te ontwikkelen als een normale tiener op dit gebied.
Maar dan was je voor dat voorval dus al ongelukkig?
Of wou je soms zeggen dat je voor dat voorval ineens heel anders was ofzo?
  zondag 11 november 2012 @ 20:15:05 #4
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_119098422
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 19:36 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik heb dat gedrag een korte tijd vertoond tegen één meisje. (En ik heb daarvan geleerd) Waarom heeft mij dat jaren achtervolgd?
Je hebt nu eenmaal iets gedaan wat door vrouwen als bedreigend wordt ervaren, en dan is het niet meer dan logisch dat vriendinnen elkaar waarschuwen voor wat zij als een potentieel gevaar zien.

In mijn omgeving speelt ook zoiets, iemand heeft een tijdlang een vriendin van me gestalked en zij heeft haar vriendinnen daar over ingelicht. Niemand durft meer aardig te doen tegen hem uit angst dat zij dan het volgende slachtoffer van zijn gestalk worden.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_119098540
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 20:13 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar dan was je voor dat voorval dus al ongelukkig?
Of wou je soms zeggen dat je voor dat voorval ineens heel anders was ofzo?
Ik was niet zo ongelukkig als ik daarna werd, maar ik was daarvoor al niet echt gelukkig. Ik werd op de basisschool al gepest, en op de middelbare school ging dat een klein beetje beter. Zoals ik al eerder schreef, voordat dat gebeurde was ik sowieso ook altijd al een stil iemand.

Maar het is wel zo dat op dat moment al mijn kansen voor de jaren daarna vergooid zijn.
pi_119098585
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 20:15 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Je hebt nu eenmaal iets gedaan wat door vrouwen als bedreigend wordt ervaren, en dan is het niet meer dan logisch dat vriendinnen elkaar waarschuwen voor wat zij als een potentieel gevaar zien.
Dat is waar, maar toch. Zij heeft het wel veel erger gemaakt dan het was omdat ze die aandacht van haar vriendinnen fijn vond. Het is jammer dat dingen zo gelopen zijn.
  zondag 11 november 2012 @ 20:21:02 #7
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_119098748
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 20:17 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik was niet zo ongelukkig als ik daarna werd, maar ik was daarvoor al niet echt gelukkig. Ik werd op de basisschool al gepest, en op de middelbare school ging dat een klein beetje beter. Zoals ik al eerder schreef, voordat dat gebeurde was ik sowieso ook altijd al een stil iemand.
Dat verbaast me niets, stalk-gedrag is niet iets wat je snel aan zult treffen bij mensen die goed in hun vel zitten, het is een symptoom van andere problemen. Bij die jongen in mijn omgeving kan je dat ook goed merken, die draagt duidelijk ook nogal wat bagage met zich mee.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  zondag 11 november 2012 @ 20:24:36 #8
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_119098959
Dat aanvoelen qua non-verbale communicatie. Algebra lijkt soms nog makkelijker te zijn.

Want dan denk je net iets ontdekt te hebben bij iemand waar iets aan af te lezen te is, maar dat werkt dan weer bij de ander totaal niet.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_119099194
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 20:21 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Dat verbaast me niets, stalk-gedrag is niet iets wat je snel aan zult treffen bij mensen die goed in hun vel zitten, het is een symptoom van andere problemen. Bij die jongen in mijn omgeving kan je dat ook goed merken, die draagt duidelijk ook nogal wat bagage met zich mee.
Mja, het is niet zo dat ik het expres deed. Ik vond haar leuk, wilde mijn interesse tonen, wist niet hoe. Ik probeerde vaak bij haar te zijn.

Het was niet zo dat ik expres probeerde om haar te zieken of wat dan ook.

Het is jammer dat het ervoor heeft gezorgd dat de jaren erna dingen niet goed gingen en ik geen kans kreeg om de jaren daarna te leren omgaan met meisjes.

Het voelt voor mij oneerlijk, dat een fout die ik niet expres maakte (die ik daarna goed heb geprobeerd te maken zelfs), eigenlijk de rest van mijn leven heeft verpest.
pi_119099304
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 20:18 schreef benzin het volgende:

[..]

Dat is waar, maar toch. Zij heeft het wel veel erger gemaakt dan het was omdat ze die aandacht van haar vriendinnen fijn vond. Het is jammer dat dingen zo gelopen zijn.
Maar je accepteert vervolgens niet dat je iets fout hebt gedaan....-precies- hetzelfde gedrag dat je nu ook vertoont!
Je claimt op de basisschool ook al gepest te zijn...wat heb jij toen dan geflikt?
  zondag 11 november 2012 @ 20:34:13 #11
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_119099561
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 20:30 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar je accepteert vervolgens niet dat je iets fout hebt gedaan....-precies- hetzelfde gedrag dat je nu ook vertoont!
Je claimt op de basisschool ook al gepest te zijn...wat heb jij toen dan geflikt?
Hoezo die vraag? Je hoeft niks te flikken om gepest te worden. Sommige mensen worden dat gewoon omdat ze opvallen, niet goed weten te verweren of wat dan ook. En hij accepteert wel dat hij iets fout heeft gedaan, hij geeft alleen ook aan dat zij het erger heeft gemaakt (het zogenaamde stalken) omdat ze de aandacht van haar vriendinnen wel leuk vond wat dat betreft. Jullie lezen allemaal alleen het woord 'stalken' maar niet de gradaties die daarin zitten (redenen ervoor, de mate waarin, hoe de ander erop reageert e.d.). Je zit hem nu dingen aan te praten
we dan
  zondag 11 november 2012 @ 20:34:22 #12
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_119099572
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 20:28 schreef benzin het volgende:

[..]

Het voelt voor mij oneerlijk, dat een fout die ik niet expres maakte (die ik daarna goed heb geprobeerd te maken zelfs), eigenlijk de rest van mijn leven heeft verpest.
Nee hoor, de rest van je leven kan nog alle kanten op gaan, de keuze is aan jou...
pi_119099764
Alhoewel ik soms niet altijd met Benzin eens ben en ik wel van mening ben dat die voor bepaalde dingen beter is begeleiding kan gaan zoeken vind ik dit weer een tikkeltje te ver gaan hoor.

Het begint een beetje op een pestpartijtje te lijken.
pi_119099797
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 20:34 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Hoezo die vraag? Je hoeft niks te flikken om gepest te worden. Sommige mensen worden dat gewoon omdat ze opvallen, niet goed weten te verweren of wat dan ook. En hij accepteert wel dat hij iets fout heeft gedaan, hij geeft alleen ook aan dat zij het erger heeft gemaakt (het zogenaamde stalken) omdat ze de aandacht van haar vriendinnen wel leuk vond wat dat betreft. Jullie lezen allemaal alleen het woord 'stalken' maar niet de gradaties die daarin zitten (redenen ervoor, de mate waarin, hoe de ander erop reageert e.d.). Je zit hem nu dingen aan te praten
Ik had het over zoals hij -toen- reageerde. Dat is namelijk -exact- zoals hij nu nog op dingen reageert. Hij is geen steek veranderd, praat dingen krom die recht zijn en praat dingen recht die krom zijn.

Benzin vertelde toen dat hij het niet eens was met de definitie van stalken zoals dat in het woordenboek stond. Dit vertelt mij dat hij deed zoals dat in het woordenboek stond.

Edit:Ik ben van mening dat Benzin zo hardnekkig is in zijn gedrag, dat het niet door 1 enkele gebeurtenis ontstaan is, maar deel uitmaakt van zijn karakter. Dat pesten na het stalken is niet het probleem, Benzin's eigen gedrag is zijn probleem.
pi_119099932
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 20:30 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik geef net toe dat ik een fout heb gemaakt toch?

Ik heb niets gedaan. Je kan een kind van 7-12 ook niet echt iets verwijten als ie gepest wordt.

quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 20:34 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Nee hoor, de rest van je leven kan nog alle kanten op gaan, de keuze is aan jou...
Is het realistisch om te verwachten dat ik ooit die achterstand, opgelopen tijdens een periode van kritieke ontwikkeling, ooit nog kan inhalen?
  zondag 11 november 2012 @ 20:40:04 #16
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_119099984
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 20:34 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Hij geeft inderdaad toe dat hij fout gehandeld heeft, hij was ook 15 dus ergens kan ik het wel begrijpen dat je zo iets doet.

Hij maakt er van dat ze de aandacht leuk vond, wat denk je er van dat ze gewoon doodsbang was en uit de angst gewoon iedereen wou waarschuwen? Dat kan het ook zijn geweest. Wij kennen haar niet en we weten dus ook niet wat er in haar hoofd om ging.
C'est la vie
pi_119100068
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 20:39 schreef benzin het volgende:
[..]

Is het realistisch om te verwachten dat ik ooit die achterstand, opgelopen tijdens een periode van kritieke ontwikkeling, ooit nog kan inhalen?
Het feit dat je het wellicht nooit meer helemaal 100% in kunt halen is nog geen excuus om het niet te proberen ;)
pi_119100070
quote:

[..]

Ik geef net toe dat ik een fout heb gemaakt toch?

Ik heb niets gedaan. Je kan een kind van 7-12 ook niet echt iets verwijten als ie gepest wordt.

[..]

Met goede begeleiding kan dat wel
  zondag 11 november 2012 @ 20:41:28 #19
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_119100105
quote:

[..]

Ja! Genoeg mensen die het kunnen...

[ Bericht 3% gewijzigd door Joanne35 op 11-11-2012 21:00:34 ]
pi_119100177
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 20:41 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Met goede begeleiding kan dat wel
Ligt er aan. Als Benzin nog jaren op dezelfde voet door blijft gaan, vrees ik dat het inhalen van de achterstand onbegonnen werk is, zoals dat voor mij ook het geval is.
En dat gun ik niemand. Benzin heeft nog de gelegenheid om het tij te keren, maar dan moet hij wel stappen gaan zetten!
pi_119100215
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 20:37 schreef magnetronkoffie het volgende:

Benzin vertelde toen dat hij het niet eens was met de definitie van stalken zoals dat in het woordenboek stond. Dit vertelt mij dat hij deed zoals dat in het woordenboek stond.
Wat vindt jij van die definitie dan?

stal·ken stalkte, h gestalkt (een beroemdheid, een ex-partner enz.) hinderlijk volgen, voortdurend lastigvallen

Ik vind dat er gradaties zijn tussen in iemands buurt zijn en voortdurend in iemands nek hijgen/bellen/bedreigen. Wat ik toen probeerde aan te geven is dat ik wat ik heb gedaan niet echt stalken vond, veel mensen geven dat woord een veel zwaardere betekenis dan wat in het woordenboek staat.

Wat ik heb gedaan was ontzettend fout, maar mild en relatief onschuldig. Ik vind dat wat ik deed dat labeltje niet verdient.
pi_119100341
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 20:43 schreef benzin het volgende:

[..]

Wat vindt jij van die definitie dan?

stal·ken stalkte, h gestalkt (een beroemdheid, een ex-partner enz.) hinderlijk volgen, voortdurend lastigvallen

Ik vind dat er gradaties zijn tussen in iemands buurt zijn en voortdurend in iemands nek hijgen/bellen/bedreigen. Wat ik toen probeerde aan te geven is dat ik wat ik heb gedaan niet echt stalken vond, veel mensen geven dat woord een veel zwaardere betekenis dan wat in het woordenboek staat.

Wat ik heb gedaan was ontzettend fout, maar mild en relatief onschuldig. Ik vind dat wat ik deed dat labeltje niet verdient.
Dan ben ik benieuwd wat jij er dan wel van vond. Je gaf eerder al aan dat je het onbewust deed of zo? Dat je er geen kwaad in zach. Maar was het dan niet in je opgekomen, ook al was het maar voor een seconde, dat wat je deed, niet gewoon "raar" was?

Kwam het dan niet in je op dat wat je deed, wellicht verkeerd was? Of had je zoiets van "Ik doe het op deze manier, want ik kan me niet beheersen en ik weet geen betere oplossing"?
pi_119100355
quote:
14s.gif Op zondag 11 november 2012 20:40 schreef heloef het volgende:

Hij maakt er van dat ze de aandacht leuk vond, wat denk je er van dat ze gewoon doodsbang was en uit de angst gewoon iedereen wou waarschuwen? Dat kan het ook zijn geweest. Wij kennen haar niet en we weten dus ook niet wat er in haar hoofd om ging.
Omdat ik er later achter kwam hoe het zat uit woorden van een van haar toenmalige vriendinnen. Ze heeft zich heel kort wel bangig gevoeld, maar daarna is ze het erger gaan maken dan het was en probeerde ze iedereen tegen me op te zetten. Dat zijn niet mijn woorden, dat zijn woorden van iemand die daar direct bij betrokken was.
  zondag 11 november 2012 @ 20:46:59 #24
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_119100447
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 20:45 schreef benzin het volgende:

[..]

Omdat ik er later achter kwam hoe het zat uit woorden van een van haar toenmalige vriendinnen. Ze heeft zich heel kort wel bangig gevoeld, maar daarna is ze het erger gaan maken dan het was en probeerde ze iedereen tegen me op te zetten. Dat zijn niet mijn woorden, dat zijn woorden van iemand die daar direct bij betrokken was.
Dat verandert de situatie inderdaad. Maar je erkent dat het fout was daar gaat het om.

Maar geen discussie over de woordenboekdefinitie alsjeblieft.
C'est la vie
pi_119100473
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 20:45 schreef benzin het volgende:

[..]

En ze deed dat want?....alle vrouwen zijn gemeen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')