Dat is gewoon hetzelfde? Tenzij het in een context staat waar de constante kosten bijvoorbeeld veranderen, en er later wordt verwezen naar de standaardfabricagekostprijs (zoals die oorspronkelijk was) en de nieuwe fabricagekostprijs.. Maar dat lijkt me sterk.quote:Op donderdag 22 november 2012 10:30 schreef Crutch het volgende:
Ik ben in de war.
Er staat: bereken de standaardfabricagekostprijs
Wat is het verschil tussen fabricagekostprijs en standaardfabricagekostprijs?
Nee, C/N behandelt de vaste kosten, en V/W de variabele kosten per product. Samen maakt dat de (standaard)fabricagekostprijs.quote:Op donderdag 22 november 2012 10:39 schreef Maraca het volgende:
Hmm. Fabricagekostprijs is C/N + V/W. Misschien dat standaardfabricagekostprijs alleen het C/N gedeelte is?
Ik denk dat het met standaarden te maken heeft. Een fabricagekostprijs hoeft toch niet gebaseerd te zijn op standaarden? Een standaardfabricagekostprijs wel?quote:Op donderdag 22 november 2012 10:30 schreef Crutch het volgende:
Ik ben in de war.
Het verschil tussen standaard fabricagekostprijs en fabricagekostprijs zit 'em in de variabele kosten. Bij beide methoden gaat men bij vaste kosten uit van normale productie. Echter bij de variabele kosten heb je bij standaard fabricagekostprijs te maken met standaard verbruik materialen, standaard manuren en standaard machine-uren per productie-eenheid (dus niet V/W, maar standaard verbruik * standaard prijs). Bij de fabricagekostprijs hoeft dit geen standaarden te zijn, maar gewoon verwachte manuren, machine-uren en materialen (V/W gebeuren). Kortom, standaard is gebaseerd op "harde normen" en fabricagekostprijs hoeft dat niet te zijn.quote:Op donderdag 22 november 2012 10:30 schreef Crutch het volgende:
Ik ben in de war.
Sorry dat ik het zeg, maar had je dit niet uit moeten zoeken voor je ging solliciteren? Je hebt je klaarblijkelijk totaal niet voorbereid.quote:Op dinsdag 27 november 2012 14:44 schreef Casper. het volgende:
Dus iemand die me even kan uitleggen wat nou precies het verschil is tussen samenstel en control praktijk? En waarom je voorkeur er naar uit zou kunnen gaan?
Oh ja, als je kiest voor controle moet je bij EY ook weten of je FSO (verzekeringen, banken etc.) of andere bedrijven (handel, productie etc). wilt controleren. Tenminste, dat werd bij mij gevraagd.quote:Op dinsdag 27 november 2012 14:44 schreef Casper. het volgende:
Hallo,
Ik ga in februari 10 weken stage lopen (zit nu in het tweede jaar Accountancy). Nu heb ik gesolliciteerd bij Ernst en Young. Ik kreeg net een telefoontje dat ze de testen op gaan sturen die ik moet gaan maken (en voldoende behalen) wil ik op sollicitatiegesprek mogen komen.
Maar nu vroeg de recruiter toen ze belde ook gelijk of ik liever samenstel of control praktijk wil gaan doen met mijn stage. Nu had ik hier niet zo snel een goed en duidelijk antwoord op aangezien mijn beeld daarover nog niet volledig genoeg is.
Dus iemand die me even kan uitleggen wat nou precies het verschil is tussen samenstel en control praktijk? En waarom je voorkeur er naar uit zou kunnen gaan?
Groetjes
Moet je dat al weten voor een meeloopstage?quote:Op dinsdag 27 november 2012 19:23 schreef MJ23 het volgende:
[..]
Oh ja, als je kiest voor controle moet je bij EY ook weten of je FSO (verzekeringen, banken etc.) of andere bedrijven (handel, productie etc). wilt controleren. Tenminste, dat werd bij mij gevraagd.
Correct ja, onze casus was vandaag die van Real Estate met exact dezelfde vragen. Dat zeiden de mensen die de OAT van juni 2012 dus al gemaakt hadden.quote:Op dinsdag 27 november 2012 18:48 schreef ejfaar het volgende:
Hij bedoelt dat hij een soort oefentoets krijgt die als bonus kan tellen op het echte OAT. Bij een cijfer tussen de 5.0 en 5.4 krijgt hij dan een half punt bonus (mits hij de bonustoets haalt)
Hmm no sure, ik had daar gesolliciteerd voor afstudeerstage. In principe verschillen die alleen dat je een kwart van je stage besteedt aan je scripti en dat je misschien wat uitgebreidere werkzaamheden doet.quote:Op dinsdag 27 november 2012 19:25 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Moet je dat al weten voor een meeloopstage?
Handboek AO? Handboek EV mag je erbij gebruiken en de HRA. Bij handboek AO moet je denken aan boeken zoals Starreveld.quote:Op zondag 2 december 2012 10:41 schreef ballenbak015 het volgende:
Zo. 3 maanden meeloopstage gehad bij PwC, tijd gaat echt te hard!
Ik las trouwens dat je bij de OAT een handboek AO mag gebruiken, wat moet ik me daarbij voorstellen, kan het niet echt vinden..
http://www.studystore.nl/webshop/?term=9789075103724 Scheelt al 30 euro op je HRA bundelquote:Op zondag 2 december 2012 14:34 schreef ballenbak015 het volgende:
Thx Maraca. Zie het nu op google verschijnen. Dure grapjes dat wel!
Was er nog wel wat te doen in de afgelopen 3 maanden dan?quote:Op zondag 2 december 2012 10:41 schreef ballenbak015 het volgende:
Zo. 3 maanden meeloopstage gehad bij PwC, tijd gaat echt te hard!
Ik las trouwens dat je bij de OAT een handboek AO mag gebruiken, wat moet ik me daarbij voorstellen, kan het niet echt vinden..
In de oefen-OAT's kwamen nog wel eens vragen naar voren met betrekking tot:quote:Op zondag 2 december 2012 15:18 schreef MJ23 het volgende:
Welke informatie staat er in die HRA bundel die van belang kan zijn voor de OAT?
Zekers. Heb gemerkt dat proactief vragen daarbij superveel heeft geholpen. Zit nu tot het eind van m'n stage (eind januari) helemaal volgepland. Vind het echt geweldig om te werken, zoveel leuker dan alleen studeren.quote:Op zondag 2 december 2012 15:18 schreef MJ23 het volgende:
Was er nog wel wat te doen in de afgelopen 3 maanden dan?
Goede tip wat betreft linkedinquote:Op maandag 17 december 2012 14:23 schreef xminator het volgende:
Zet het uit op je facebook/linkedin, nu nog een plek vinden via de normale weg zal lastig zijn (maar dat heb je zelf ook door).
Ben niet bekend met die regio. Succes met zoeken!
Dat is inderdaad nogal een stukje hier vandaan! Ken je daar iets/iemand?quote:Op maandag 17 december 2012 15:29 schreef Maraca het volgende:
Je bent zeker niet bereid om naar Alphen a/d Rijn te gaan?
DMquote:Op maandag 17 december 2012 16:26 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Goede tip wat betreft linkedinDaar had ik nog niet aan gedacht.
[..]
Dat is inderdaad nogal een stukje hier vandaan! Ken je daar iets/iemand?
Whehe, bij KPMG en PWC is het 750 euro per maand (regio Twente dan, kan verschillen), zou wel machtig zijn als je ook echt om meer gaat vragenquote:Op dinsdag 18 december 2012 17:03 schreef ejfaar het volgende:
Vraag naar de stagevergoeding en ga daarover proberen te onderhandelen
Het zijn er onlangs vier:quote:Op dinsdag 18 december 2012 17:02 schreef MacorgaZ het volgende:
Wat zijn de 3 vragen die je al hebt dan?
Hahah, daar ga ik dus niet naar vragen! Daar gaat het me namelijk ook niet om. Wellicht dat ik het in het tweede gesprek op het einde aan bod breng als het nog niet aan bod gekomen is, maar daar zal ze waarschijnlijk wel het een en ander over vertellen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 17:03 schreef ejfaar het volgende:
Vraag naar de stagevergoeding en ga daarover proberen te onderhandelen
Haha! Ja ik begrijp dat je als beginnend accountant niet echt vaste werk-tijden hebt, dat je niet iedere dag om 4 uur lekker naar huis kan.quote:Op dinsdag 18 december 2012 19:48 schreef Maraca het volgende:
WerktijdenSoms vergeet je dat er banen zijn die daadwerkelijk werktijden hebben
*weer verder aan het werk gaat*
Zou het vragen in combinatie met hoe je planning eruit komt te zien. Vast of flexibelquote:Op dinsdag 18 december 2012 19:49 schreef Casper. het volgende:
[..]
Haha! Ja ik begrijp dat je als beginnend accountant niet echt vaste werk-tijden hebt, dat je niet iedere dag om 4 uur lekker naar huis kan.
Maar om te vragen als stagiair is het wel een goede vraag toch?
Wat bedoel je daar precies mee?quote:Op dinsdag 18 december 2012 19:56 schreef Maraca het volgende:
[..]
Zou het vragen in combinatie met hoe je planning eruit komt te zien. Vast of flexibel
Ooh, meeloopstagequote:Op dinsdag 18 december 2012 20:00 schreef Casper. het volgende:
[..]
Wat bedoel je daar precies mee?
Ik zit nu in het tweede jaar van accountancy en het is een meeloop-stage van 10 weken. Dus ik neem aan dat ik 10 weken lang elke dag bijvoorbeeld van 9 tot 5 werkzaam ben?
Oh! Zijn ook prima tijden. Maar weet je toevallig nog goede vragen die ik kan stellen? Buiten de bovenstaande vragen om.quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:11 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ooh, meeloopstageDacht een half jaar. En het zal iets van 8.30 tot 17:30 zijn ja
Top heel erg bedankt voor je reactie! Hier kan ik wat mee.quote:Op dinsdag 18 december 2012 20:32 schreef MJ23 het volgende:
- Wat verwachten jullie van mij?
- Wat kan ik van jullie verwachten?
- Wat voor werkzaamheden kan ik verwachten dat ik ga doen?
- Wat vinden jullie belangrijk in medewerkers?
- Hoe is de begeleiding tijdens de stage?
Probeer ook te vragen over het onderscheidende van EY ten opzichte van andere kantoren, waarom EY zo leuk is om te werken en waarom jij voor EY zou moeten kiezen. Vraag waarom hij/zij gekozen heeft voor EY.
Bij EY hebben ze een scheiding FSO (financial services, zijn marktleider op controle van financiële instellingen) en overige bedrijven (handel, productie etc). Voor m'n afstudeerstage moest ik wel al kiezen welke richting ik wilde. Geldt wel alleen voor de controle, niet voor samenstel for as far is i know.
Voor welke vestiging solliciteer je btw? Misschien overbodig om te zeggen, maar ga in pak + stropdas
Assesment test al met voldoende behaald!quote:Op dinsdag 18 december 2012 23:00 schreef MJ23 het volgende:
Toi toi toi.
Zorg dat je goed kan verwoorden waarom je bij EY wilt stage lopen (gebruik dingen zoals sponsoring van de OS (als dat je aanspreekt natuurlijk), dat vinden ze altijd wel leuk om te horen) en waarom je per sé samenstel wilt en niet controle, dat is het belangrijkste. Verder is het gewoon popi jopie doen en zorgen dat ze je mogen
Assesment test al gedaan of krijg je die nog?
Ik vind het geen rare vraag omdat je dan als mening kan horen waarom medewerkers vinden dat EY zich van de rest onderscheidt. Je kan het op internet wel al er over gelezen hebben maar dat wilt niet zeggen dat het waar is. Mensen vinden het leuk om over zichzelf te praten dus als jij vraagt waarom zij vinden dat hun bedrijf anders c.q. beter is dan anderen gaan ze dat echt niet raar vinden. Je moet het natuurlijk niet brengen alsof je totaal niks van het het bedrijf weetquote:Op dinsdag 18 december 2012 23:08 schreef ejfaar het volgende:
Ik zou juist niet vragen naar het onderscheidende vermogen van EY. Je solliciteert namelijk op EY omdat ze zich onderscheiden van de rest (aldus recruiters, in praktijk is alles hetzelfde). Je moet zelf dus al weten wat het onderscheidende vermogen van EY is.
Na mijn sollicitatie bij EY werd ik op een onverwacht moment gebeld. Er werden aan de telefoon al meteen lastige vragen gesteld, waarbij je ter plekke goede antwoorden moet verzinnen. Onder andere inderdaad de vraag of ik samenstel- of controlewerkzaamheden wilde verrichten, en waarom!quote:Op dinsdag 18 december 2012 23:00 schreef MJ23 het volgende:
Toi toi toi.
Zorg dat je goed kan verwoorden waarom je bij EY wilt stage lopen (gebruik dingen zoals sponsoring van de OS (als dat je aanspreekt natuurlijk), dat vinden ze altijd wel leuk om te horen) en waarom je per sé samenstel wilt en niet controle, dat is het belangrijkste. Verder is het gewoon popi jopie doen en zorgen dat ze je mogen
Assesment test al gedaan of krijg je die nog?
Zeggen dat samenstellen een goede basis is (eerste kennismaking met accountancy etc.) voor het geval dat je later toch kiest voor controlequote:Op dinsdag 18 december 2012 23:23 schreef Cassenzo het volgende:
[..]
Assesment test al met voldoende behaald!
Waarom ik per se samenstel wil ipv controle ben ik eigenlijk nog niet helemaal over uit. Omdat ik hierin nog geen defenitieve keuze gemaakt hebt, echter spreekt samenstel me wel meer aan.
Hier ben ik het wel mee eens, maar stel het niet als open vraag maar als "ik las in <bron> dat blabla.." en dan doorvragen (laat je ook gelijk zien dat je je hebt ingelezen). Heb ook tijdens mijn sollicitatie vragen gesteld over een aantal beweringen die in de jaarrekening stonden en hoe dat zich uitte in de praktijk. Eerste reactie was dat degenen met wie ik het gesprek voerde elkaar even aankeken en toen begonnen ze enthousiast te vertellenquote:Op dinsdag 18 december 2012 23:27 schreef MJ23 het volgende:
[..]
Ik vind het geen rare vraag omdat je dan als mening kan horen waarom medewerkers vinden dat EY zich van de rest onderscheidt. Je kan het op internet wel al er over gelezen hebben maar dat wilt niet zeggen dat het waar is. Mensen vinden het leuk om over zichzelf te praten dus als jij vraagt waarom zij vinden dat hun bedrijf anders c.q. beter is dan anderen gaan ze dat echt niet raar vinden. Je moet het natuurlijk niet brengen alsof je totaal niks van het het bedrijf weet
Zegt helemaal niksquote:Op woensdag 19 december 2012 21:52 schreef MJ23 het volgende:
Is er iemand die in oude OAT's vragen over elimintatie posten van consolidatie is tegengekomen? Dan weet ik of ik dat moet gaan leren
Heb in januari 2010 t/m juni 2012 niets gezienquote:Op woensdag 19 december 2012 21:52 schreef MJ23 het volgende:
Is er iemand die in oude OAT's vragen over elimintatie posten van consolidatie is tegengekomen? Dan weet ik of ik dat moet gaan leren
Zou je die kunnen uploaden en de link hier neerzetten?quote:Op woensdag 19 december 2012 22:37 schreef xminator het volgende:
Ik heb een hendig sjieke sheet van 2008 tm 2011 met wat voor soort vragen zijn voorgekomen.
quote:Op woensdag 19 december 2012 22:52 schreef xminator het volgende:
Rustig aan men, even m'n dropbox laten syncen. Komt er aan.
Graag 2,50 de man doneren op mijn bankrekening.
Nja, ze willen meer zien dat je geïnteresseerd bent en goed onderzoek hebt gedaan. Geeft een beetje je motivatie aan. Oftewel logisch imo.quote:Op woensdag 19 december 2012 23:42 schreef BlueRoom het volgende:
recruiters willen naar de mond gepraat worden, bij EY niks anders als ik dit zo lees
nou nee, want je hebt onderzoek gedaan naar hoe je ze naar de mond moet lullenquote:Op donderdag 20 december 2012 01:40 schreef xminator het volgende:
[..]
Nja, ze willen meer zien dat je geïnteresseerd bent en goed onderzoek hebt gedaan. Geeft een beetje je motivatie aan. Oftewel logisch imo.
Wat heb ik gedaan?quote:Op donderdag 20 december 2012 02:17 schreef BlueRoom het volgende:
[..]
nou nee, want je hebt onderzoek gedaan naar hoe je ze naar de mond moet lullen
je hebt geen onderzoek gedaan naar het bedrijf
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |