abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119869213
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 19:51 schreef Vonkenboer het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Verder heb ik materiaal besteld voor het afmonteren van het ict gedeelte in de meterkast; het was even zoeken naar een mooie manier om aansluitingen af te monteren maar ik heb uiteindelijk gekozen voor een patchkastje van Attema hier in kan ik mooi alle data aansluitingen afmonteren waarna ik met patchkabels de apparatuur straks kan aansluiten op de router/modem. Wie nieuwsgierig is naar het product kan hier een pdf vinden.

Ik wil alles natuurlijk straks wel mooi strak afgewerkt hebben in de meterkast; zeker omdat deze toch wat meer in het zicht zit dan een standaard verdeler. :)
Mooie patch kast!

En je moet niet zeuren met die drie man voor je platen! Kun je voorstellen dat je het met z'n tweeën doet en die ene houder is te lang :D

Maar het ziet er netjes uit!
  maandag 3 december 2012 @ 09:45:25 #52
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_119870686
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 21:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
Een echte fokker heeft maar een aansluiting op zolder :7
Patchkast :|W
Huh? Dit is een topic voor Fokkers die een -eigen huis- hebben; niet van die kids die van pappa en mamma alleen op zolder mogen internetten ;)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 3 december 2012 @ 09:50:03 #53
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_119870791
quote:
Het valt mij tegen dat daar geen echte mooie oplossingen voor zijn te vinden :{
Een "gewone geventileerde opbouw-kast" waar je alles instopt en dan het deurtje dichtdoet?
Je kijkt er verder toch nooit naar....

http://www.conrad.nl/ce/n(...)500/0203046&ref=list
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 3 december 2012 @ 19:53:43 #54
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_119892094
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 09:50 schreef fietsie het volgende:

[..]

Een "gewone geventileerde opbouw-kast" waar je alles instopt en dan het deurtje dichtdoet?

gewoon een bv. 8 voudige verdeler en de kabels netjes uit je kabelgootje laten komen?
  Moderator dinsdag 4 december 2012 @ 21:06:59 #55
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_119933410
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 08:16 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Mooie patch kast!

En je moet niet zeuren met die drie man voor je platen! Kun je voorstellen dat je het met z'n tweeën doet en die ene houder is te lang :D

Maar het ziet er netjes uit!
Morgenavond gaan de resterende plaatjes gips in de woonkamer eronder en dan kunnen we donderdag/vrijdag in de avonduren het geheel mooi afschroeven.

Ik heb vandaag de patchkast binnengekregen en het is een erg mooi modulair systeem; niet te groot of te klein. En toch kun je netjes je data aansluitingen groeperen.
Het wordt zelfs geleverd met invoeren voor boven en onder in de kast; twee normale 16/19mm buis invoeren en twee blindplaten die je kunt gebruiken wanneer je kabelkoker gebruikt om de kabels in de kast in te voeren. ^O^

quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 09:50 schreef fietsie het volgende:

[..]

Mwah, zo'n kast vind ik dan zelf weer niet heel mooi.
Ik heb al wel overwogen om het geheel weg te werken boven het plafonnetje wat straks in de kelder moet komen. Dit plafond (incl. de daar aan gemonteerde verlichting) wordt op één of andere manier toch uitneembaar/verwijderbaar omdat daar enkele lasdozen boven komen te zitten.

Het is dan straks in geval van nood wel bereikbaar; maar om daar nou ook mijn aop heen te verplaatsen.

quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 19:53 schreef gateway het volgende:

[..]

gewoon een bv. 8 voudige verdeler en de kabels netjes uit je kabelgootje laten komen?
Moet je zo'n signaal niet standaard vanaf x aantal aansluitingen gaan versterken ?
Ik heb geen idee eigenlijk hoe een degelijke ontworpen cai installatie in elkaar zit ?
Wat dat betreft heb ik met dergelijk installatiewerk weinig ervaring mee; behalve een keer een 2V of 6V splittertje en einddozen/rijgdozen plaatsen en f-connectoren op coax kabel monteren.
Verder heb ik geen idee wat de do's en don'ts :? zijn in de coax-wereld :+
  dinsdag 4 december 2012 @ 21:10:27 #56
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_119933606
je kan eerst proberen wat er zonder versterker gebeurt, is het te zwam kan er altijd een versterker tussen, die zet je dan voor de splitter zodat je eventuele ruis niet meeversterkt
  Moderator dinsdag 4 december 2012 @ 21:18:05 #57
92034 crew  Vonkenboer
pi_119934033
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 21:10 schreef gateway het volgende:
je kan eerst proberen wat er zonder versterker gebeurt, is het te zwam kan er altijd een versterker tussen, die zet je dan voor de splitter zodat je eventuele ruis niet meeversterkt
Maar als je dan zo'n 6 voudige multitap neemt van Hirschmann : http://www.radiocentrum.c(...)LTITAP_6-VOUDIG.html

Hoe moet je dat dan zien met die dempingen ? De langste coax kabel zit op de multitap op de aansluiting met de meeste db's ? Of hoe zit dat eigenlijk ?
  dinsdag 4 december 2012 @ 21:21:13 #58
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_119934215
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 21:18 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Maar als je dan zo'n 6 voudige multitap neemt van Hirschmann : http://www.radiocentrum.c(...)LTITAP_6-VOUDIG.html

Hoe moet je dat dan zien met die dempingen ? De langste coax kabel zit op de multitap op de aansluiting met de meeste db's ? Of hoe zit dat eigenlijk ?
de langste kabel op de aansluiting met de minste demping :)
  Moderator dinsdag 4 december 2012 @ 21:37:53 #59
92034 crew  Vonkenboer
pi_119935191
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 21:21 schreef gateway het volgende:

[..]

de langste kabel op de aansluiting met de minste demping :)
:@

idd. dat vermeld het handboek van Hirschmann ook zie ik net ...
  dinsdag 4 december 2012 @ 21:43:56 #60
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_119935512
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 21:37 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

:@

idd. dat vermeld het handboek van Hirschmann ook zie ik net ...
:)
pi_119938780
Hoe herkenbaar dit. :P

Die gipsplaten, heb ze hier ook tegen het plafond, en dan ook nog dubbel in verband met geluidsisolatie (de verdieping erboven is niet van mij).
Dat gestuntel zag ik niet zitten dus ik heb een gipsplatenliftje gehuurd. Gammele rotzooi, maar stevig genoeg om met 2 man een plaat van 250x120 tegen het plafond te krijgen zonder al teveel inspanning.
Het meeste werk is om het ding zo te krijgen dat 'ie horizontaal op het liftje kan en ja die platen staan altijd in de weg :X

Het patchkastje probleem liep ik ook tegenaan, momenteel hangen er nog losse draden. Ik heb wel een 19 inch paneeltje met aansluitingen en ik denk erover om die doormidden te zagen en in een klein houten kastje te monteren (heb echt niet al die aansluitingen nodig).

Het ziet er in elk geval prima uit aan jouw kant! ;)
  Moderator donderdag 6 december 2012 @ 22:51:57 #62
92034 crew  Vonkenboer
pi_120018598
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 22:35 schreef R2R het volgende:
Hoe herkenbaar dit. :P

Die gipsplaten, heb ze hier ook tegen het plafond, en dan ook nog dubbel in verband met geluidsisolatie (de verdieping erboven is niet van mij).
Dat gestuntel zag ik niet zitten dus ik heb een gipsplatenliftje gehuurd. Gammele rotzooi, maar stevig genoeg om met 2 man een plaat van 250x120 tegen het plafond te krijgen zonder al teveel inspanning.
Het meeste werk is om het ding zo te krijgen dat 'ie horizontaal op het liftje kan en ja die platen staan altijd in de weg :X
Wij hadden niet veel aan een platenlift omdat er "veel" hoeken in het plafond zitten; als je nou een x aantal vierkant meters plafond moet bekleden met gipsplaten dan kan het wel interessant zijn om zo'n ding te huren. Het was op zich wel te doen hoor met ze drieën :s)

quote:
Het patchkastje probleem liep ik ook tegenaan, momenteel hangen er nog losse draden. Ik heb wel een 19 inch paneeltje met aansluitingen en ik denk erover om die doormidden te zagen en in een klein houten kastje te monteren (heb echt niet al die aansluitingen nodig).

Het ziet er in elk geval prima uit aan jouw kant! ;)
Ik heb lang zitten kijken naar een mooie oplossing voor het afmonteren van de netwerk kabels en plots herinnerde ik mij een stand op een vakbeurs waar ze zo'n patchkast in het klein ooit hadden.
Een zoektocht op google bracht mij op dit product van Attema.
Het is een best solide en nette oplossing voor het afmonteren van een klein aantal data aansluitingen. En als je kijkt naar de prijs kun je daar eigenlijk zelf niet voor zitten rommelen. :+
pi_120019406
Patchpaneeltje wat ik heb was gratis, dus dat is altijd goed. :P
Maar wat kost dat ding dan?
  Moderator zaterdag 8 december 2012 @ 21:01:51 #64
92034 crew  Vonkenboer
pi_120085997
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:06 schreef R2R het volgende:
Patchpaneeltje wat ik heb was gratis, dus dat is altijd goed. :P
Maar wat kost dat ding dan?
Zonder connectors kost hij vier mij vier tientjes; inclusief twaalf cat5e connectors en twaalf adapters om de connectors in de patchkast te kunnen monteren kost hij mij nog net geen ¤ 60,- :)

Vandaag een goed besteed dagje gehad; helaas wordt dit geen foto update want mijn vriendin heeft de camera mee naar een bedrijfsuitje :P

Het gehele plafond in de woonkamer is nu volledig afgeschroefd en we zijn begonnen met het vullen van de +/- 900 schroefgaatjes in het plafond ook het gips-plafond in de hal bij de voordeur is vandaag gemonteerd. We hadden alleen geen gips plaat schroeven genoeg meer dus die moeten we van de week even een halen om het daar ook helemaal "af" te schroeven.

Ook heb ik alle centraaldozen in de woonkamer en in de keuken even afgelast; de volgende stap is dat ik hopelijk ergens volgende week kan beginnen met de voorbereidende werkzaamheden (het organiseren van al het leidingwerk wat nu nog ergens kris kras door elkaar boven in de kelder "hangen") die ik nog moet doen om daarna de nieuwe meterkast te kunnen plaatsen. Daarvoor heb ik al de nodige installatiemateriaal besteld en hopelijk krijg ik die ergens volgende week binnen.

De bedoeling is om volgende week ook de benodigde wandcontactdozen en schakelaars te bestellen zodat we een keer weer "gewoon" stroom uit het stopcontact kunnen halen in plaats van dat eeuwige gekut met die verlengsnoeren en haspels en we ook weer op de normale manier de verlichting in en uit kunnen schakelen in plaats van iedere avond een zaklantaarn mee moeten nemen ;)

Ook hebben we de vandaag een begin gemaakt met het monteren van de wedi-platen achter in de gang en ik moet zeggen dat dit makkelijker en sneller gaat dan dat we van te voren gedacht hadden, in anderhalf uur tijd hadden we ongeveer 85% van het complete oppervlak al beplaat; wat nog rest zijn wat priegelstukjes die we van de week in de avonduren even gaan doen.

De cementdek vloer zal er dit jaar wel niet meer in gaan maar we maken nog steeds goede vorderingen *)
  zaterdag 8 december 2012 @ 21:57:12 #65
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_120088283
mooi Vonkie! 1 voordeel van het huis nog niet af hebben: OUd & nieuw party thuis is dan geen probleem :)
  zaterdag 8 december 2012 @ 22:26:59 #66
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_120089554
Nog een voordeel van huis niet af hebben is ...........

Vuurwerk binnen afsteken minder koud en knalt een stuk harder :+
  Moderator zaterdag 8 december 2012 @ 22:38:46 #67
92034 crew  Vonkenboer
pi_120090096
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 21:57 schreef gateway het volgende:
mooi Vonkie! 1 voordeel van het huis nog niet af hebben: OUd & nieuw party thuis is dan geen probleem :)
Hehe, het scheelt ook dat er geen oud en nieuw party gepland is :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 22:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nog een voordeel van huis niet af hebben is ...........

Vuurwerk binnen afsteken minder koud en knalt een stuk harder :+
En dan in 2013 weer van voor af aan beginnen ? Ik ben al blij dat het plafond er mooi onder zit; en dan zou ik vuurwerk binnen afsteken ? :+
pi_120145678
Er zijn toch zekerweten hele mooie patchkastjes verkrijgbaar hoor, zal vanavond wel eens een foto maken hoe ik het nu in de meterkast heb hangen.

Ik wilde het ook netjes en degelijk weggestopt hebben :)
  Moderator maandag 10 december 2012 @ 18:05:51 #69
92034 crew  Vonkenboer
pi_120157200
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 12:53 schreef jdel het volgende:
Er zijn toch zekerweten hele mooie patchkastjes verkrijgbaar hoor, zal vanavond wel eens een foto maken hoe ik het nu in de meterkast heb hangen.

Ik ben in ieder geval erg nieuwsgierig naar jou oplossing; ik zou haast zeggen open er een geheel nieuw topic over wat betreft netjes en degelijke manieren van het wegwerken van ict bekabeling en coax-meuk ^O^ *O*
  maandag 10 december 2012 @ 18:38:41 #70
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_120158650
Shit :( ik dacht *O* Foto update :P

-O- Wanneer komt die :?
  Moderator maandag 10 december 2012 @ 19:05:34 #71
92034 crew  Vonkenboer
pi_120159787
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 18:38 schreef ikweethetookniet het volgende:
Shit :( ik dacht *O* Foto update :P

-O- Wanneer komt die :?
Wanneer er weer foto's gemaakt zijn; in de loop van deze week :+
  maandag 10 december 2012 @ 19:37:49 #72
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_120161375
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 12:53 schreef jdel het volgende:

ben benieuwd!
pi_120172211
Aangezien mijn telefoon traag is met eigen foto's komen die wat later, zal er een topic voor aanmaken.

Op netwerkproducten.com staan in ieder geval best goede patchkastjes en ook paneeltjes.

Zie bijv.:

Perfect op de muur van de meterkast te monteren.
pi_120177611
Ha, die van hierboven heb ik ook
Het is nog niet helemaal afgemonteerd, er moeten nog een paar kabels in.
Als het klaar is, post ik wel in het meterkast foto-topic.
  Moderator dinsdag 18 december 2012 @ 21:40:43 #75
92034 crew  Vonkenboer
  dinsdag 18 december 2012 @ 21:42:44 #76
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_120481189
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 21:40 schreef Vonkenboer het volgende:
Laten we van dit moment gebruik maken om even een kleine teaser te plaatsen O-)

[ afbeelding ]

:s)
nog een vloertje die er ff uitmoet?
  Moderator dinsdag 18 december 2012 @ 21:52:17 #77
92034 crew  Vonkenboer
pi_120482031
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 21:42 schreef gateway het volgende:

[..]

nog een vloertje die er ff uitmoet?
Af en toe moet je gewoon weer even van voor af aan beginnen ;) :P
  dinsdag 18 december 2012 @ 21:53:48 #78
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_120482158
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 21:52 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Af en toe moet je gewoon weer even van voor af aan beginnen ;) :P
aha :) Succes dan!
  Moderator dinsdag 18 december 2012 @ 22:00:10 #79
92034 crew  Vonkenboer
pi_120482747
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 21:53 schreef gateway het volgende:

[..]

aha :) Succes dan!
Dank je !

Verder is er eigenlijk niet zo heel veel nieuws onder de zon; er is een hoop installatiemateriaal besteld en daar moet ik even op wachten; dan kan ik de elektrische installatie verder voltooien en de nieuwe meterkast ophangen.

En we zijn druk aan het "schuiven" met de indeling van de keuken; en we zijn er verrassend genoeg :') nog steeds niet uit. :X
  dinsdag 18 december 2012 @ 22:01:24 #80
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_120482877
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:00 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Dank je !

Verder is er eigenlijk niet zo heel veel nieuws onder de zon; er is een hoop installatiemateriaal besteld en daar moet ik even op wachten; dan kan ik de elektrische installatie verder voltooien en de nieuwe meterkast ophangen.

En we zijn druk aan het "schuiven" met de indeling van de keuken; en we zijn er verrassend genoeg :') nog steeds niet uit. :X
neem aan dat je ook 2 weken vrij hebt vanaf volgende week? kunnen jullie er mooi ff rustig over nadenken
  Moderator dinsdag 18 december 2012 @ 22:03:36 #81
92034 crew  Vonkenboer
pi_120483065
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 22:01 schreef gateway het volgende:

[..]

neem aan dat je ook 2 weken vrij hebt vanaf volgende week? kunnen jullie er mooi ff rustig over nadenken
Zoals mijn collega al zij "Wij zijn net schoolkinderen en beginnen 8 januari pas weer !" _O-
We willen dan ook wat bezoekjes brengen naar showrooms e.d. om toch wat inspiratie op te doen.

Al valt het niet mee, want de meeste keukenopstellingen bij keukenboeren hebben een oppervlak van 20m² ofzo.. daar kunnen we zo lekker veel mee.... :')
ja, we weten wat dan allemaal sowieso niet mogelijk is
pi_120526977
Ik zou ook even kijken bij de keukenloods, daar komt onze keuken vandaan. Ze denken goed mee is mijn ervaring.
  Moderator zondag 23 december 2012 @ 12:02:00 #83
92034 crew  Vonkenboer
pi_120664780
Zo, eindelijk tijd gevonden om even dit topic te updaten ! :P
Er is in twee weken tijd weer een hoop werk verzet

* In de gang in het achterhuis is het volgende gebeurd.
- De wedi platen zijn aangebracht.
- Het raggelwerk voor de gips platen is gemonteerd
- Het plafond is geisoleerd.
- De elektrische installatie is aangebracht.
- En het eerste deel van het plafond hebben we vast dichtgezet met gips, het andere deel moet nog even los blijven omdat daar nog leidingen door moeten naar de badkamer en het toilet.

Waarom monteren we eigenlijk wedi platen ? Hoor ik mensen hard op denken; nou dat heeft er mee te maken dat dit deel van het huis eigenlijk het enigste deel is dat nog bestaat uit een half-steense gemetselde muur; het is dus geen spouw en er is ook nooit een klamp-steen o.i.d.bij voor gemetseld.

Om dan toch enige vorm van isolatie te hebben; monteren we die wedi platen :P

Je kunt de wedi platen op twee manieren monteren; je kunt ze namelijk met alleen tegel lijm vast plakken aan de muur en je kunt ze vastzetten door van die ronde plaatjes vast te schroeven in de bestaande wand.

Omdat wij voor degelijk werk gaan hebben we allebei de montage wijze maar gebruikt :+

In de gang hebben we straks drie spotjes en één rookmelder zitten.
Verder zit er qua elektrisch eigenlijk niet heel veel bijzonders :+

En toen kon ook hier het gips onder, onder tussen heb ik de plaat geheel afgeschroefd en heb ik alle schroefgaatjes opgevuld.

In de badkamer hebben we de oude badkamervloer er maar eens uitgesloopt.
We hebben dus nu een woning met een inpandige zandbak :D

Mijn O+ heeft de trap aan de achterkant geheel in de grondverf gezet.

Ik ben maar eens begonnen met het afmonteren van de elektrische installatie, tussen kerst en oud en nieuw kan ik dan mooi de chaos boven de meterkast organiseren :@

Om vervolgens dan de nieuwe verdeelkast op hangen en dan hebben we in het grootste gedeelte van de woning weer spanning en verlichting op de gewone manier i.p.v. al die verlengsnoeren, kabels en haspels en bouwlampen die we nu overal en nergens hebben liggen.

En gisteravond heeft paps even alle gaatjes van de spotjes weer uitgezaagd, hoe zullen we het zeggen; veiligheid voor alles :D

zondag 23 december 2012 @ 12:29:49 #84
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_120665425
Dat gelaatsmasker is toch wel goedgekeurd tot 1000V hoop ik? :D
  Moderator zondag 23 december 2012 @ 13:43:30 #85
92034 crew  Vonkenboer
pi_120667900
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 12:29 schreef Erasmo het volgende:
Dat gelaatsmasker is toch wel goedgekeurd tot 1000V hoop ik? :D
Het was meer om het stof van het zagen uit de ogen te kunnen houden. :s)
  zondag 23 december 2012 @ 13:45:48 #86
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_120668014
Snap ik ook wel, maar ik vond een hoogspanningsgelaatsmasker een frappante keuze :P

Wat voor spotjes komen er trouwens? Halogeen of led?
pi_120670518
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 12:02 schreef Vonkenboer het volgende:
Zo, eindelijk tijd gevonden om even dit topic te updaten ! :P
Er is in twee weken tijd weer een hoop werk verzet

Waarom monteren we eigenlijk wedi platen ? Hoor ik mensen hard op denken; nou dat heeft er mee te maken dat dit deel van het huis eigenlijk het enigste deel is dat nog bestaat uit een half-steense gemetselde muur; het is dus geen spouw en er is ook nooit een klamp-steen o.i.d.bij voor gemetseld.

Om dan toch enige vorm van isolatie te hebben; monteren we die wedi platen :P

Wat ziet het er bij jullie al goed uit! Dat duurt bij ons nog wel even :)

Zie het idee van die Wedi-platen: dat ga ik voor ons ook even "onderzoeken" - wij hebben namelijk in het laatste stukje van de aanbouw ook een enkelsteens muur ... (de rest is spouw). En we kunnen er wel voor gaan metselen maar als het makkelijker / sneller / goedkoper kan ;)
  Moderator zondag 23 december 2012 @ 17:21:41 #88
92034 crew  Vonkenboer
pi_120677017
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 13:45 schreef Erasmo het volgende:
Snap ik ook wel, maar ik vond een hoogspanningsgelaatsmasker een frappante keuze :P

Wat voor spotjes komen er trouwens? Halogeen of led?
De bedoeling is dat er ledverlichting in komt; Ik ben nog aan het oriënteren op led spotjes van 230V met een GU10 fitting. :)

Op de overloop boven heb ik al led spotjes met een GU10 fitting op 230V namelijk de osram parathom led maar daarvan is de stralingshoek van 35 graden eigenlijk te klein en de lichtkleur eigenlijk wat aan de witte kant (2800K). Voor de woonkamer ben ik toch wel op zoek naar lampen met een wat bredere stralingshoek van 40 graden of meer en een lichtkleur die wat warmer is dan de Osram lampen die ik boven heb.

Ik heb al eens led spotjes besteld van Philips Masterled van 4W met een hoek van 40 graden maar de warmere lichtkleur van deze valt mij toch nog tegen :{, het valt nog niet mee om goede ledspots te kunnen vinden voor een redelijke prijs !

quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 14:48 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

Wat ziet het er bij jullie al goed uit! Dat duurt bij ons nog wel even :)

Zie het idee van die Wedi-platen: dat ga ik voor ons ook even "onderzoeken" - wij hebben namelijk in het laatste stukje van de aanbouw ook een enkelsteens muur ... (de rest is spouw). En we kunnen er wel voor gaan metselen maar als het makkelijker / sneller / goedkoper kan ;)
Nou, een paar weken terug was ik nog op het punt van; dit komt volgens mij nooit meer goed :@
En af en toe heb ik dat nog wel eens zo'n terugval. Maar als je kijkt waar we een jaar terug waren en waar we nu zijn dan zijn we een heel eind op de goede weg :s) :P

Informatie over wedi platen kun je trouwens hier vinden : http://nl.wedi.de/

Die wanden zijn nog ook nog niet af; over de wediplaten moet nog een dun laagje goudband op gestucadoord worden. Dat willen we in ieder geval zelf eens proberen !
  zondag 23 december 2012 @ 20:18:44 #89
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_120685573
ik heb hier in de keuken ook LED van Phillips, ook Masterled, 26mA

Die :)
pi_120688301
Vonk, nog even en we hebben zowat bijna een Nederlandse Mmach ( O+ ) in tha house ( ik zeg, met nadruk: bijná hè O-) ) *O*
Je gaat ineens best hard!
Geniet van de kerstdagen en volgend jaar zit je lekker met kerstboom en al in je huis en verbaasd je zelf er dan over dat het ooit zo was al nu :Y
Waar het stinkt is het warm.
  Moderator zondag 23 december 2012 @ 23:18:01 #91
92034 crew  Vonkenboer
pi_120697066
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 20:18 schreef gateway het volgende:
ik heb hier in de keuken ook LED van Phillips, ook Masterled, 26mA

[ afbeelding ] Die :)
2700k of 3000k ?

Hoe bevallen ze qua lichtopbrengst en kleur ? :)

quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 21:05 schreef knoblaucha6 het volgende:
Vonk, nog even en we hebben zowat bijna een Nederlandse Mmach ( O+ ) in tha house ( ik zeg, met nadruk: bijná hè O-) ) *O*
Je gaat ineens best hard!
Ik moet wel even wat nuanceren; ik ben echt geen duizendpoot hoor, zonder de steun en het werk van mijn vader in dit project was het nooit zover gekomen als dat we nu zijn.

Ik ben in het algemeen installatietechnisch goed onderlegd en mijn vader is qua timmerwerk/algemeen kluswerk e.d. toch veel beter dan ik ben en ooit zal worden :) maar samen komen we een heel eind en proberen we toch wel 80% van het werk wat er moet gebeuren geheel zelf of met elkaar te doen ^O^

Maar zonder mijn vader was de totstandkoming van dit project denk ik niet mogelijk geweest _O_ ^O^

quote:
Geniet van de kerstdagen en volgend jaar zit je lekker met kerstboom en al in je huis en verbaasd je zelf er dan over dat het ooit zo was al nu :Y
Dat zullen we zeker doen !
Ik zal morgen de kunst kerstboom nog even te voor schijn halen en optuigen in de woonkamer, net zoals vorig jaar :D

maandag 24 december 2012 @ 10:36:40 #92
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_120709837
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 17:21 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

De bedoeling is dat er ledverlichting in komt; Ik ben nog aan het oriënteren op led spotjes van 230V met een GU10 fitting. :)

Op de overloop boven heb ik al led spotjes met een GU10 fitting op 230V namelijk de osram parathom led maar daarvan is de stralingshoek van 35 graden eigenlijk te klein en de lichtkleur eigenlijk wat aan de witte kant (2800K). Voor de woonkamer ben ik toch wel op zoek naar lampen met een wat bredere stralingshoek van 40 graden of meer en een lichtkleur die wat warmer is dan de Osram lampen die ik boven heb.

Ik heb al eens led spotjes besteld van Philips Masterled van 4W met een hoek van 40 graden maar de warmere lichtkleur van deze valt mij toch nog tegen :{, het valt nog niet mee om goede ledspots te kunnen vinden voor een redelijke prijs !

[..]

Nou, een paar weken terug was ik nog op het punt van; dit komt volgens mij nooit meer goed :@
En af en toe heb ik dat nog wel eens zo'n terugval. Maar als je kijkt waar we een jaar terug waren en waar we nu zijn dan zijn we een heel eind op de goede weg :s) :P

Informatie over wedi platen kun je trouwens hier vinden : http://nl.wedi.de/

Die wanden zijn nog ook nog niet af; over de wediplaten moet nog een dun laagje goudband op gestucadoord worden. Dat willen we in ieder geval zelf eens proberen !
Ah dat je het in ieder geval in je achterhoofd hebt. Wat je eventueel zou kunnen doen is nu nog voor halogeenspots kiezen tot er een product op de markt is wat je zint en zorgen dat je dimmer er in ieder geval al geschikt voor is.
  Moderator maandag 24 december 2012 @ 13:04:02 #93
92034 crew  Vonkenboer
pi_120714628
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 10:36 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Ah dat je het in ieder geval in je achterhoofd hebt. Wat je eventueel zou kunnen doen is nu nog voor halogeenspots kiezen tot er een product op de markt is wat je zint en zorgen dat je dimmer er in ieder geval al geschikt voor is.
Op het moment heb ik er voor gekozen om overal vooralsnog gewoon schakelaars op te nemen; niet alle led lampen kun je immers dimmen met het zelfde type/soort dimmer en om nu eerst een dimmer te kopen waar ik straks niks meer mee kan ;). Misschien hebben we ook wel helemaal geen behoefte om de verlichting te kunnen dimmen; maar dat kan ik nu nog niet weten. :)

Zoveel is afhankelijk van de led-lamp zelf...
  maandag 24 december 2012 @ 13:15:10 #94
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_120715049
Tsjah daar kom je natuurlijk maar op één manier achter, door er te gaan wonen :P

Je zou er iig voor kunnen zorgen dat je straks indien gewenst makkelijk de schakelaar door een dimmer kan vervangen.
  maandag 24 december 2012 @ 15:06:18 #95
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_120718853
Vonkie ik zal probereb er aan te denken een foto te maken :) volgens mij is het 2700k (heb de doosjes niet meer) en op het werk waar ze vandaan komen hebben we tegenwoordig de 29mA variant, net anders, ipv 1 ledje zijn het er 3, hd nog net de oude serie (en heb er helaas net 2 te weinig, had natuurlijk geljik voor alle 6 lampje moeten bestellen )
  Moderator dinsdag 25 december 2012 @ 10:34:26 #96
92034 crew  Vonkenboer
pi_120751480
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 15:06 schreef gateway het volgende:
Vonkie ik zal probereb er aan te denken een foto te maken :) volgens mij is het 2700k (heb de doosjes niet meer) en op het werk waar ze vandaan komen hebben we tegenwoordig de 29mA variant, net anders, ipv 1 ledje zijn het er 3, hd nog net de oude serie (en heb er helaas net 2 te weinig, had natuurlijk geljik voor alle 6 lampje moeten bestellen )
^O^
pi_120751918

Ik heb deze lampjes, met onderstaand effect.

Ziet er naar mijn mening mooi uit, niet te wit en niet te gekleurd.
pi_120855678
Mooi topic met heel wat handige tips die ik zelf ook kan gebruiken bij mijn verbouwing. Ik vroeg me af hoe jij het met je netwerkkabels doe bij de tv hoek. Het liefst zou ik alles via ethernetkabels aansluiten, maar als je dan je tv, home cinemaset, xbox en bijvoorbeeld mediabox aan wil sluiten dan zit je snel aan 4 netwerkaansluitingen. Dat lijkt me een beetje veel, terwijl in de toekomst het steeds meer wordt. Ik weet dat het ook draadloos kan, maar bedraad is altijd beter.
  Moderator vrijdag 28 december 2012 @ 12:14:26 #99
92034 crew  Vonkenboer
pi_120857600
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 11:12 schreef herrie2000 het volgende:
Mooi topic met heel wat handige tips die ik zelf ook kan gebruiken bij mijn verbouwing. Ik vroeg me af hoe jij het met je netwerkkabels doe bij de tv hoek. Het liefst zou ik alles via ethernetkabels aansluiten, maar als je dan je tv, home cinemaset, xbox en bijvoorbeeld mediabox aan wil sluiten dan zit je snel aan 4 netwerkaansluitingen. Dat lijkt me een beetje veel, terwijl in de toekomst het steeds meer wordt. Ik weet dat het ook draadloos kan, maar bedraad is altijd beter.
Op dit moment heb ik in de tv-hoek één coax aansluiting en twee netwerkaansluitingen gerealiseerd; mocht ik daar in mijn situatie ooit te weinig aan hebben dan zit er in de andere hoek +/- 1,5 meter verderop nog een loze leiding waar ik ook nog twee netwerkaansluitingen zou kunnen maken.
De bekabeling die ik heb gelegd is allemaal cat5e dus maximaal 1 gbit/sec; dat is mij vooralsnog meer dan voldoende. :)

In de hoek waar de computer komt te staan heb ik twee netwerkaansluitingen en één loze leiding aangelegd, en per slaapkamer heb ik twee netwerkaansluitingen (ook hier cat5e) en één coax aansluiting gerealiseerd.

Alle data aansluitingen wil ik gaan afmonteren in zo'n patchkastje van Attema en de coax aansluitingen wil ik gaan afmonteren op een Hirschmann multitap

Verder liggen er voor de toekomst in de woonkamer nog twee andere loze leidingen; en nog drie loze leidingen van de meterkast naar de zolder en drie loze leidingen naar de kleine bergzolder bij de cv-ketel.

Je weet immers maar nooit wat de mogelijkheden in de toekomst nog zijn of wat je wil doen ;)
  vrijdag 28 december 2012 @ 12:45:04 #100
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_120858510
Hai Vonkie & Co., goed bezig weer geweest! ^O^

Dat gedoe met die ledlampen herken ik. Zoveel verschillende types, en inderdaad, veel van die dingen hebben zo'n laagje mat over de lichtbronnen heen, waardoor de stralingshoek weer kleiner wordt dan dat je hoopte/verwachtte. En dat staat gewoon leluk ( :( ), nog afgezien van de afwijkingen van 'warm-wit' want dat lijkt per merk en soort ook al weer te verschillen... dus heb ik nu een lamp aan mijn plafond met 1 halogeenpit, 1 led van de handyman en 1 led van de hema. Geen gezicht!

Ik heb in mijn badkamer hele mooie ledspotjes, met 17 van die lichtbronnetjes die dus niet worden afgedekt door een mat laagje oid. Die zijn echt heel erg mooi en hebben ook een heel erg brede stralingshoek. Helaas heeft de aannemer die ergens vandaan getoverd (Chinese groothandel vermoed ik) en heb ik ze tot dusverre nog niet bij de reguliere klushandel kunnen vinden.

Ik was dus van plan om op termijn al mijn halogeen GU-10 te vervangen door led, maar zolang ik die mooie (en peperdure) led-lampen nog niet heb kunnen vinden, hou ik het nog maar even bij halogeen....
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')