Ja, je hebt gelijk. Ze krijgt echt nooit nee te horen. Ze kent geen grenzen. Ik denk dat beide ouders te bang zijn om haar te verliezen.quote:Op zaterdag 10 november 2012 23:52 schreef Boca_Raton het volgende:
Het is duidelijk dat dat meisje Claire veels te veel ruimte krijgt in haar wangedrag omdat vader de confrontatie schuwt (en misschien schuldgevoel ten opzichte van de kinderen over scheiding) en moeder hier ook niet in helpt, integendeel.
Dus het gaat van kwaad tot erger. En iedereen loopt op z'n tenen en lijdt onder haar extreme wangedrag.
Aangezien jij er ook woont en inderdaad niet als 'moeder' kunt optreden lijkt het mij zaak om nu echt hier met je partner voor te gaan zitten. Maak hem maar duidelijk dat dit bijna niet meer te harden is. Is het niet voor jou, danwel voor de jongere zoon en anders voor je partner zélf. Dit is terreur zo.
En dat meisje heeft er ook niets aan, die gaat ontsporen zo want die hoort geen 'néé'. Die voelt geen grenzen, want die worden niet gesteld. Ze wordt niet terechtgewezen en er zijn geen sancties op wangedrag. En meehelpen in het huishouden is zo normaal als wat, hoeft ze ook al niet. Zo versterk je de negatieve dingen.
Op kamers zou backfiren. Ze kan niet op zichzelf wonen, ze kan amper haar eigen reet afvegenquote:Op zondag 11 november 2012 00:01 schreef Joe-Momma het volgende:
Als ik in zo'n situatie zou zitten zou ik een kamer voor die meid zoeken.
Desnoods maandelijks de huur betalen.
Alles om die draak weg te krijgen.
Ook denk ik dat je eens een goed gesprek met je vriend moet hebben en hem jou gevoelens en visie op dit alles laten weten. En in het gesprek laten weten dat je zelf desnoods een hartig woordje met zijn dochter gaat voeren.
Vervolgens die meid eens duidelijke huisregels op gaat leggen zodra zij in jullie huis verblijft. En anders gaat ze maar bij haar moeder wonen.
Makkelijker gezegd dan gedaan maar niets zeggen of je mee laten slepen in de kinderachtige ruzies van dat kind is helemaal een verspilling van je energie.
Zeg over mij maar wat je wil. Maar mijn partner is GEEN nietsnut. Hij werkt keihard, heeft de ergste vorm van bedrog overleefd en zorgt voor zijn kinderen. De meerderheid van de vaders had genoegen genomen met een 'om het weekend zijn ze bij mij' regeling. In plaats daarvan kiest hij ervoor om voor zijn kinderen te zorgen. Hij weet echt wel dat hij dingen anders aan zou kunnen pakken maar hij kan het niet aan. Het is jammer dat hij steeds op het punt van bezwijken staat, maar dat ligt niet aan zijn levenshouding, dat ligt grotendeels aan de druk die op hem ligt.quote:Op zondag 11 november 2012 00:09 schreef kip-kerrie het volgende:
En waarom woon je met die nietsnut samen? Omdat het interessant is in Engeland te wonen?
45quote:Op zondag 11 november 2012 00:19 schreef Quickie_Brat het volgende:
Hoe oud is die vent dan wel niet? En jij bent nu 29? 30?
Geloof het of niet, de momenten dat zij wel leuk is, zijn ook echt heel tof. En om eerlijk te zijn, ik zou zijn zoon ook echt niet meer willen missen. De verstandhouding met hem is dusdanig goed dat het voor mij echt een verrijking is. En met haar was die tot voor kort eigenlijk ook vrij normaal, tot ze onze vakantie verziekte en ik besloot dat het genoeg was met de poppenkast.quote:Op zondag 11 november 2012 00:22 schreef Catkiller het volgende:
Hoe krijgt hij het voor elkaar om na 7 jaar nog niet gescheiden te zijn?
Voor de rest heb ik niks zinnigs te melden maar succes met de situatie, ik zou denk ik verhuizen als ik in zo'n circus zou wonen.
Teveel pushen van mijn kant zou betekenen dat zij *alweer* zegt dat ze permanent bij haar moeder gaat wonen. Maar die wil haar niet fulltime en begint dan mijn partner onder druk te zetten.quote:Op zondag 11 november 2012 00:33 schreef missbehavin het volgende:
Tja, lastige situatie... de enige die echt in kan grijpen is haar vader, zolang hij geen grenzen stelt en consequent is, zal er niks veranderen. Jij ben haar ouder niet, dus te veel pushen van jouw kant zal vast niet goed vallen. Hoe moeilijk het ook is, probeer je vriend het op te laten lossen...
Heb je ook gelijk in. Maar in dit geval vind ik dat de moeder als rolmodel van hetzelfde geslacht een veel grotere rol speelt. Zij laat alle moeilijke dingen aan ons over.quote:Op zondag 11 november 2012 00:48 schreef missbehavin het volgende:
En het zure is dat dit dus een probleem tussen jou en je vriend gaat worden, hoe meer jij er problemen mee hebt, hoe meer hij ws het gevoel zal krijgen te moeten kiezen.
Ik moet wel zeggen dat ik het een slechte zaak vind dat hij zich zo slap opstelt en zich zo laat bespelen. Daar doet hij uiteindelijk zijn dochter geen goed mee, die zal het nog moeilijk krijgen later...
Indeed, wij zitten over 10 jaar nog met zo'n sekreet opgescheeptquote:Op zondag 11 november 2012 01:02 schreef missbehavin het volgende:
Herkenbaar, zo een heb ik er thuis ookHeerlijk he, zo'n spiegel?
En ja, haar moeder heeft er idd een grote rol in, maar ja, op haar heb jij geen invloed he? Op hem wel neem ik aan en feit blijft dus dat hij de sleutelrol speelt hier in. Of hij dat nou leuk vindt of niet. En als hij wil dat zijn dochter straks op eigen benen kan staan, zit er weinig anders op dan grenzen stellen.
En ja, dat klinkt makkelijk, maar op deze manier heeft niet alleen zij, maar het hele gezin de gevolgen...
Gaat niet gebeuren hoor, ik kan er wel op hopen maar dat zou een teleurstelling worden en ik denk dat dat uiteindelijk zo bitter zou worden dat ik domweg opstap. Volgens mij zijn de enige opties die ik heb, als volgt:quote:Op zondag 11 november 2012 01:08 schreef missbehavin het volgende:
Het lijkt me sowieso moeilijker als het je eigen kind niet is. En nogmaals, ik hoop voor jou dat haar vader echt actie gaat ondenemen.
Zowel hij als ik zijn er van overtuigd dat zij baat zou hebben bij gesprekken met een psycholoog.quote:Op zondag 11 november 2012 01:08 schreef dinosteen het volgende:
Met zijn dochter is echt lastig. Wil je die ooit in orde krijgen zul je echt een of andere instelling moeten vinden. Met dingen dat je bijvoorbeeld in groepen moet samenwerken en als je moeilijk gaat doen moet de hele groep voor je opdraaien.
Ik heb een broertje die in mindere af en toe slecht luistert en dan moeilijk gaat doen. Mijn ouders hebben ook met allemaal mensen staan praten, boeken staan lezen etc. Ze proberen het wel maar de verbetering is 0.0 gelukkig is het bij hem niet echt een groot probleem ten opzichte van jouw situatie.
Denk niet dat je de situatie van zijn dochter samen kunt recht draaien je zult echt hulp moeten gaan zoeken van buiten af.
Ja misschien wel maar ik heb ook een neef van 20. Die had ook net na ze'n examens een scheiding van zijn ouders. Toen 3 maanden HBO gedaan gestopt. Want hij wou niet zoveel eten en zo wou niks meer doen zit ook alleen maar thuis. Toen een beetje praten met wat mensen enzo psycholoog. Nu 3 jaar later gaat hij 4 dagen in de week ergens naar toe maar nog steeds een drama wil nog erg weinig. En ik weet een ding wel het is gewoon erg zonde van je leven.quote:Op zondag 11 november 2012 01:13 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zowel hij als ik zijn er van overtuigd dat zij baat zou hebben bij gesprekken met een psycholoog.
Maar ik weet niet in welke mate een 18-jarige daar baat bij heeft, die zijn nog dusdanig veranderlijk.. Volgend jaar kan ze een heel ander persoon zijn.
Ze hebben wel allemaal issues in dat gezin. Kan je geen man vinden die je niet opzadelt met al die rotzooi? Gegarandeerd dat als je nog tien jaar bij hem blijft, er dan nog allemaal 'issues' zijn.quote:Op zondag 11 november 2012 00:20 schreef Seven. het volgende:
[..]
Op kamers zou backfiren. Ze kan niet op zichzelf wonen, ze kan amper haar eigen reet afvegen. Ze heeft er baat bij om afhankelijk te zijn want ze krijgt alles wat ze wil. Haar moeder heeft er baat bij om haar afhankelijk te houden want die kampt ook duidelijk met issues.
Een hartig woordje met haar: ze negeert me gewoon. En dat zou ik ook doen in haar positie.
Vergeet ook niet dat de ex in dit geval mede-eigenaar is van het huis. Zij heeft macht dus ik kan het niet al te bont maken.
quote:Op zondag 11 november 2012 10:52 schreef Scorpie het volgende:
Yeah Seven topicjij weet ze wel altijd uit te zoeken
altijd lachen en nooit saai met jou
Ze gaat trouwens hier in de stad studeren, ze heeft echt geen intenties om op kamers te gaan hoorquote:Op zondag 11 november 2012 01:44 schreef NEKONEKOCHAN het volgende:
Dat meisje is gewoon (heftig) aan het puberen. Ik zou haar trouwens wel naar de kunstacademie laten gaan, en dan ook op kamers laten wonen. Of bij haar moeder. Vraag haar eens waar ze liever wil wonen, bij jullie of bij haar moeder?
Oh, en verder: geen negatieve aandacht geven en dat vol blijven houden.
Ik ben er ook OK mee hoorquote:Op zondag 11 november 2012 23:20 schreef Seven. het volgende:
Ik dacht 3 jaar geleden lesbisch te zijn en ik heb me daar dan ook gedurende een jaar op gericht maar toen kreeg ik sterke gevoelens voor een vent (niet mijn vriend). Twee jaar geleden leerde ik hem kennen en inmiddels kom ik tot de conclusie dat er maar 1 label is dat bij mij past: ik ben niet-hetero. Dus.
Mijn vriend is daar OK mee, zijn kinderen weten dat ik vrouwen gedate heb en die zijn er ook OK mee.
Dat het bij pa vandaan moet komen. En jij hebt bij pa wat in te brengen. Dus haar waffel en zooi accepteren doe je niet, maar dat ga je bij je vriend op tafel leggen.quote:Op zondag 11 november 2012 23:31 schreef Seven. het volgende:
OK. Dus wat wil dat zeggen? Dat ik het maar 'gewoon' moet accepteren en mijn bek dicht moet houden? Want dat zou ik bij een huisgenoot nooit doen, haar bende opruimen, bijdragen in het huishouden en een grote waffel op de koop toe.
Hij gaat het probleem uit de weg. En hij vermijdt ook het liefst om er met jou over te praten. Waar wacht hij op, tot het echt uit de hand gaat lopen? Zijn vriendin er de brui aan geeft?quote:Op zondag 11 november 2012 23:40 schreef Seven. het volgende:
OK. Helder.
Nou ja, daar rijzen dus problemen want hij ervaart het als stressvol als er teveel over gepraat wordt en vooral als ik daarbij mijn ware gevoelens toon, hij krijgt dan het gevoel dat hij bij ons allebei op zijn tenen moet lopen en dat hij het nooit goed kan doen. Ik kan blijkbaar nogal confronterend zijn dus ik zal ook een manier moeten vinden om er fatsoenlijk met hem over te communiceren. Nu hebben we het er een uurtje per week over en dan begint het vrij letterlijk op zijn zenuwen te werken.
Spijker op de kopquote:Op zondag 11 november 2012 23:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hij gaat het probleem uit de weg. En hij vermijdt ook het liefst om er met jou over te praten. Waar wacht hij op, tot het echt uit de hand gaat lopen? Zijn vriendin er de brui aan geeft?
Het voelt als een onmogelijke situatie. Hij doet te weinig en daardoor loopt het fout. Maar je kan hem niet confronteren en dus moet je lijdzaam toezien hoe het fout gaat. En omdat je daar genoeg van krijgt ga je de confrontatie aan met de dochter, en dat gaat ook niet goed aflopen.
Kan iemand anders tot hem doordringen? Een goede vriend, een broer of zus?
Ik zou er een beetje mee uitkijken je er zo mee te bemoeien en zelfs de zus van zijn ex bij jouw 'mediation' te betrekken.quote:Op zondag 11 november 2012 23:58 schreef Seven. het volgende:
Maar wel een goede suggestie, wie weet kan ik eens met de zus van zijn ex praten, hij gaat met haar en haar man heel vriendschappelijk om (hij werkt met hem). (de zussen spreken momenteel niet met elkaar, maar dat kan veranderen in de toekomst)
quote:Op maandag 12 november 2012 00:17 schreef JoPiDo het volgende:
jij hebt helemaal niets te maken met Claire en de opvoeding! dat je je er aan ergert is logisch, maar je hebt totaal het recht niet om je met de opvoeding te bemoeien! jij hebt zelf gekozen om daar te gaan wonen, en dat was inclusief de situatie Claire. Dat je je man probeert tips te geven of te ondersteunen daarin is goed, maar als hij aangeeft er niets mee te doen is zijn keus. In dit geval zal je jezelf toch moeten stukbijten soms, anders vererger je de situatie alleen maar (als buitenstaander)...
Dit dus. Jij bemoeit je er veels te veel mee en zeker met zaken waar je geen recht toe hebt.quote:Op maandag 12 november 2012 10:22 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik zou er een beetje mee uitkijken je er zo mee te bemoeien en zelfs de zus van zijn ex bij jouw 'mediation' te betrekken.
Je vriend is de vader van zijn kinderen, jij bent niet de moeder van je vriend.
Daar ben ik het dan weer niet helemaal mee eens.. als ouder en partner. Je hebt zeker wel het recht dingen te vinden van hoe je partner met zijn/haar kinderen om gaat en ook om daar wat van te zeggen. Niet om direct tegen de dochter op te treden, dat is dan weer wat anders.quote:Op maandag 12 november 2012 10:46 schreef Chawi het volgende:
[..]
[..]
Dit dus. Jij bemoeit je er veels te veel mee en zeker met zaken waar je geen recht toe hebt.
Tegen wie heb je het Lienekien?quote:Op maandag 12 november 2012 11:02 schreef Lienekien het volgende:
Maar zo worden er geen problemen opgelost.
True, maar ik denk ook dat als Seven zich gaat opwerpen als de opvoedster, de problemen alleen maar groter worden.quote:Op maandag 12 november 2012 11:02 schreef Lienekien het volgende:
Maar zo worden er geen problemen opgelost.
Ja, het was een reactie op jou en de andere 'niet mee bemoeien'-adviezen. Want 'niet mee bemoeien' en dus lijdzaam gaan toezien, is ook geen optie.quote:
Maar Seven kan en mag niet zichzelf in een opvoedende rol zetten (zeker als dat ook nog niet eens geaccepteert wordt). Zij komt net kijken in dit grote drama. Zij heeft er zelf voor gekozen om erin te stappen en loopt nu tegen de problemen aan.quote:Op maandag 12 november 2012 11:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, het was een reactie op jou en de andere 'niet mee bemoeien'-adviezen. Want 'niet mee bemoeien' en dus lijdzaam gaan toezien, is ook geen optie.
Dat zij haar vriend erop aanspreekt , is wat anders. Zouden jouw vrienden het ook zo prettig vinden wanneer jij hun kind corrigeert? Dat is wat er nu bij Seven aan de gang is en meer.quote:Op maandag 12 november 2012 11:07 schreef MarMar het volgende:
Niet mee bemoeien vind ik ook onzinnig, zelfs bij hele goede vrienden zou ik wellicht eens een balletje opgooien als ik merk dat iets niet helemaal goed gaat in hun contact met hun kinderen, laat staan bij een partner. Andersom gebeurt dat ook en stel ik het (na eerst te mopperen in in de verdediging te schieten natuurlijk) ook op prijs.
No offence, maar dat is wel een beetje een dooddoener.quote:Op maandag 12 november 2012 11:14 schreef Robijn48 het volgende:
Tja. Een stiefdochter hebben van 18, terwijl je zelf 29 bent, vraagt ook om problemen.
Nee, dat is het niet.quote:Op maandag 12 november 2012 11:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
No offence, maar dat is wel een beetje een dooddoener.
En als je hem erop aanspreekt, springt ie in de verdediging of in zijn schulp. Lekker constructief.quote:Op maandag 12 november 2012 11:13 schreef Lienekien het volgende:
Het is meer dan dat de vriend de juiste respons niet geeft, hij kan de situatie gewoon echt niet aan.
Tussen mijn oudste en mijn echtgenoot zit maar 16 jaar... dat zegt niets.quote:Op maandag 12 november 2012 11:16 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet.
Er zit slechts 11 jaar tussen stiefdochter en nieuwe mamma. Lijkt me ook een beetje weinig.
En dus zal zij haar conclusies moeten trekken. Ze kan niet nog harder gaan stampen omdat zij haar zin niet krijgt.quote:Op maandag 12 november 2012 11:13 schreef Lienekien het volgende:
Het is meer dan dat de vriend de juiste respons niet geeft, hij kan de situatie gewoon echt niet aan.
Niet, ook niet de illusie hebben dat je 18 jaar aan opvoeding kan veranderen als nieuwe partner.quote:Op maandag 12 november 2012 11:21 schreef Lienekien het volgende:
Hoe kan Seven Claire dan wél benaderen? Als een huisgenote? Dus 'ruim je eigen rotzooi op en bederf de stemming niet, want dan kun je een grote bek krijgen'?
Ik zou het dus gewoon ook echt niet weten.
Dat lijkt me wel realistisch.quote:Op maandag 12 november 2012 11:23 schreef MarMar het volgende:
[..]
Niet, ook niet de illusie hebben dat je 18 jaar aan opvoeding kan veranderen als nieuwe partner.
Wat wel kan: niet de rotzooi van Claire opruimen, niet ingaan op gedram.. oftewel iets niet doen ipv iets wel doen.
Helder.quote:Op maandag 12 november 2012 11:26 schreef Chawi het volgende:
Ze kan Claire gewoon als ieder ander benaderen. Wanneer er issues zijn, legt ze die bij haar vriend neer.
Ik heb zelf in huis samen gewoond met een man en zijn toen 16 jarige zoon.
Ben regelmatig in de situatie geweest dat ik hem wel achter het behang kon plakken.
Ik heb mij gewoon omgedraaid, als volwassen iemand kan je conflictsituaties ook vermijden. 's Avonds besproken met de vader en dan gingen we met zijn 3-en om de tafel.
In mijn geval had ik alleen dus wel een goede steun aan de vader. Zonder dat is de situatie niet houdbaar, maar daar wilt Seven nog niet aan.
Dat is dus het grootste probleem, dat de vader niet optreedt..quote:Op maandag 12 november 2012 11:26 schreef Chawi het volgende:
Ze kan Claire gewoon als ieder ander benaderen. Wanneer er issues zijn, legt ze die bij haar vriend neer.
Ik heb zelf in huis samen gewoond met een man en zijn toen 16 jarige zoon.
Ben regelmatig in de situatie geweest dat ik hem wel achter het behang kon plakken.
Ik heb mij gewoon omgedraaid, als volwassen iemand kan je conflictsituaties ook vermijden. 's Avonds besproken met de vader en dan gingen we met zijn 3-en om de tafel.
In mijn geval had ik alleen dus wel een goede steun aan de vader. Zonder dat is de situatie niet houdbaar, maar daar wilt Seven nog niet aan.
quote:Op maandag 12 november 2012 11:30 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Dat is dus het grootste probleem, dat de vader niet optreedt..
Dan moet je geen relatie beginnen met een man met kinderen. De boekjes staan vol met advies over hoe je als nieuwe partner het beste je plek in het gezin kan vinden. Chawi heeft daar ook al wat over gezegd.quote:Op maandag 12 november 2012 11:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel realistisch.
Mijn indruk is dat het voor Seven, door haar leeftijd en misschien door hoe ze is, waarschijnlijk erg lastig is om te accepteren dat Claire een gegeven is en misschien niet altijd een fijne stempel drukt met haar aanwezigheid.
Het is de vader zijn gezinssituatie ...quote:Op maandag 12 november 2012 11:30 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Dat is dus het grootste probleem, dat de vader niet optreedt..
Maar ik vind dat ze hem er echt wel op aan mag spreken, zij woont daar nu ook, beetje makkelijk om te stellen dat zij nergens iets mee te maken heeft. Maar hij is de enige die iets aan de situatie met zijn dochter kan doen.quote:Op maandag 12 november 2012 11:51 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Het is de vader zijn gezinssituatie ...
TS is en blijft daarbij een 'buitenstaander', alhoewel ze zelf kennelijk ook al een positie opgezocht heeft waarin ze vaak met de problemen erin geconfronteerd wordt (maar ook dat is een keuze).
als hij die problemen daarin niet oplost, die natuurlijk al liggen erin dat hij 7 jaar na een scheiding nog steeds de boel niet geregeld heeft, de scheiding er niet doorehen is, dient dat verder zijn probleem te zijn en heeft het geen zin om je als nieuwe parter daar middenin te gaan 'bemoeien'.
Punt is gewoon al langer dat die vader zijn zaken niet op orde heeft.
TS moet zich er dus gewoon buiten houden en ook consequent daarin zijn, dus ook je buiten dat gezin houden en niet een 'tweede mamma' te willen spelen.
klinkt misschien hard, maar het is beter te realiseren dat het in dat gezin niet loopt als TS misschien graag zou zien en dat zij er ook niks aan kàn veranderen door haar positie.
iedere poging dat wél te proberen, resulteert enkel in een hoop frustraties, ruzie en brengt geen resultaat
^^quote:Op maandag 12 november 2012 11:54 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Maar ik vind dat ze hem er echt wel op aan mag spreken, zij woont daar nu ook, beetje makkelijk om te stellen dat zij nergens iets mee te maken heeft. Maar hij is de enige die iets aan de situatie met zijn dochter kan doen.
ze màg van alles...quote:Op maandag 12 november 2012 11:54 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Maar ik vind dat ze hem er echt wel op aan mag spreken, zij woont daar nu ook, beetje makkelijk om te stellen dat zij nergens iets mee te maken heeft. Maar hij is de enige die iets aan de situatie met zijn dochter kan doen.
Dat hoeft niet, maar zou ik Seven zijn, dan hangt het wel af van hoe vaders het aan gaat pakken.quote:Op maandag 12 november 2012 12:07 schreef missbehavin het volgende:
Dus Seven moet maar verkassen? Weet niet of dat nu een goede oplossing is
trek nu niet gelijk dingen in het extreme...quote:Op maandag 12 november 2012 12:07 schreef missbehavin het volgende:
Dus Seven moet maar verkassen? Weet niet of dat nu een goede oplossing is
Het gaat eigenlijk helemaal niet om Claire en haar problemen of gebrek aan opvoeding.quote:Op maandag 12 november 2012 12:11 schreef silliegirl het volgende:
Ik denk dat dit meisje een beetje klein gehouden is en nu zit je met de gebakken peren;
Als een kind van 18 nog niet eens een ei kan bakken en tot 2 jaar terug nog toestond dat d'r moeder d'r haar waste (dat kan je toch niet menen..) is het niet zo goed dat ze zich, ook nu nog, als een verwende puber gedraagt; zij is emotioneel nog niet verder dan dat.
Ze heeft gewoon meer grenzen nodig; ze moet leren wat wel en niet mag bij jullie en ze moet weten dat er consequenties zijn op het moment dat ze zich misdraagt. Nu is het voor TS wel lastig om daar tussen te gaan zitten, want eigenlijk is dat aan vader.
Dat gaat conflicten opleveren, natuurlijk, maar dat moet ook; bovendien moet je daar als ouder boven staan; laat madame maar stampvoeten, hyperventileren en schelden, als ze maar niet d'r gelijk haalt. Uiteindelijk zal er iemand moeten toegeven en het is aan haar ouders om te zorgen dat zij in ieder geval niet degenen zijn die dat doen..
Ja, maar zo genuanceerd stelde jij het net niet.quote:Op maandag 12 november 2012 12:16 schreef RM-rf het volgende:
[..]
trek nu niet gelijk dingen in het extreme...
als je tijdig ook duidelijke grenzen stelt, kun je dat juist voorkomen (andersom, wel eerst heel actief je bemoeien met dat gezin kan wél ertoe leiden dat je des te sterker gaat falen )
Punt is gewoon dat de vader dus het nemen van duidelijk stapen vermijd, die laat alles een beetje aanmodderen.
(mogelijk juist ook met het idee dat 'anderen het dan van hem overnemen')
TS loopt een groot risico in een rol te komen waarin zij de troep die het falen van die vader oplevert, op te moeten ruimen.
maar dat is ook afhankelijk óf ze accepteert dat ze in die rol komt om een soort van 'surrogaat-moeder' in dat gezin te gaan spelen.
Ik zou de TS aanraden gewoon daar duidelijk grenzen te stellen van waarmee ze zich wel of niet kan bemoeien.
Bv mee gaan spelen in een zwaar disfunctoneel gezin lijkt me echt niet wenselijk, zeker als je er niks te winnen hebt, de vader dus alles over zich heen laat gaan en geen steun is.
als het kennelijk niet mogelijk is dan nog de relatie te behouden als ze die 'moeder-rol' niet erbij wil nemen, zou ik me sterk afvragen of je zulk een relatie wil hebben, at komt bijna over alsof ze als 'huisslaafje' erbij gekomen is.
ik heb eerder gewoon aangegeven wat ze imho het beste kan doen, en dat was niks anders als mn tweede, langere uitleg van mogelijke consequenties...quote:Op maandag 12 november 2012 12:21 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Ja, maar zo genuanceerd stelde jij het net niet.
Oh ik ben het helemaal met je eens, zoals ik al eerder zei, hij is de enige die er wat aan kan veranderen. En zij kan wel proberen hem dat aan zijn verstand te brengen, maar hij gaat niet veranderen omdat zij dat wil.quote:Op maandag 12 november 2012 12:32 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik heb eerder gewoon aangegeven wat ze imho het beste kan doen, en dat was niks anders als mn tweede, langere uitleg van mogelijke consequenties...
En ik denk gewoon dat de 'wens' in dat disfunctionele gezin dingen beter te gaan maken wel aardig bedoeld is, maar de kans enige 'successen' te boeken absoluut gering zijn, en de kans groter dat de TS zélf deel van dat gezins-conflict gaat worden.
Juist als ze de relatie wil behouden, is het zaak tijdig ook grenzen aan te geven
natuurlijk, veel vrouwen hebben op relatiegebied graag het idee 'dat ze dingen kunnen veranderen/verbeteren', maar ik ben daarin gewoon wat minder 'rooskleurig' qua visie.
Wat er aan de hand is dat ik gewoon niet meer mee doe met de poppenkast. OK, dat is misschien niet handig omdat ik in mijn boosheid best durf te zeggen dat ik haar niet geloof. Maar ik kan ook niet eeuwig op mijn tenen lopen. Evengoed, ik zal ventileren bij mijn vriend en niet meer bij haar. Ik zal mij meer bezig gaan houden met leuke dingen doen met James, want die verdient dat. Ondertussen zit hij namelijk in het verdomhoekje, hij kan niet bij ons komen wonen (wat hij graag wil) omdat zijn zus dat dwarsboomt.quote:Op maandag 12 november 2012 11:10 schreef Chawi het volgende:
[..]
Dat zij haar vriend erop aanspreekt , is wat anders. Zouden jouw vrienden het ook zo prettig vinden wanneer jij hun kind corrigeert? Dat is wat er nu bij Seven aan de gang is en meer.
Het gaat zelfs zo ver dat haar vriend niet de juiste respons geeft en zij dus andere personen erbij heeft gehaald, wilt halen.
Gisteren nadat ik mijn computer afsloot hebben we er wel een constructief gesprek over gehad. Hij schoot amper in de verdediging, en we gaan het binnenkort eens hebben over de regels die moeten gaan gelden voor Claire zolang ze thuis zit.quote:Op maandag 12 november 2012 11:18 schreef Copycat het volgende:
[..]
En als je hem erop aanspreekt, springt ie in de verdediging of in zijn schulp. Lekker constructief.
Donequote:Op maandag 12 november 2012 13:41 schreef Copycat het volgende:
Ik denk dat je wat meer moet doen dan enkel ventileren bij je vriend. Geef 'm een welverdiende schop onder zijn hol zodat ook hij uit die zelfgebouwde slachtofferrol komt en zijn leven en kinderen weer in de hand krijgt.
Ik ben van niemand afhankelijk. Als ik er genoeg van heb, dan ben ik weg. Maar zover ben ik nog lang niet, daarvoor is echt veel meer nodig dan een verziekte vakantie.quote:Op maandag 12 november 2012 12:15 schreef Chawi het volgende:
[..]
Dat hoeft niet, maar zou ik Seven zijn, dan hangt het wel af van hoe vaders het aan gaat pakken.
Seven kan vechten voor wat zij waard is, maar het vervelende in dit geval is, is dat zij eigenlijk niets kan doen. Zij is afhankelijk van anderen (de vader).
Zie mijn post boven jou..quote:Op maandag 12 november 2012 13:47 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik ben van niemand afhankelijk. Als ik er genoeg van heb, dan ben ik weg. Maar zover ben ik nog lang niet, daarvoor is echt veel meer nodig dan een verziekte vakantie.
Zo voelde ik me ook. En dat leid er dus toe dat ik eigenlijk alleen dingen in het huishouden doe als mij dat zo uitkomtquote:Op maandag 12 november 2012 12:16 schreef RM-rf het volgende:
als het kennelijk niet mogelijk is dan nog de relatie te behouden als ze die 'moeder-rol' niet erbij wil nemen, zou ik me sterk afvragen of je zulk een relatie wil hebben, at komt bijna over alsof ze als 'huisslaafje' erbij gekomen is.
Wat iedereen hier heel makkelijk over het hoofd ziet is dat hij er WEL iets aan doet. Hij geeft haar echt wel op haar flikker, het heeft alleen geen invloed. Ze is gewoon oervervelend op de dagen dat ze naar haar moeder gaat, dus ze gaat eigenlijk standaard met ruzie de deur uit want op die dagen krijgt ze op haar lazer.quote:Op maandag 12 november 2012 12:22 schreef missbehavin het volgende:
Ik persoonlijk zou me kapot ergeren als mijn vriend zich zo zou opstellen...
Hier ventileer ik vooral en dat komt er zonder enige nuance uit. In het echt breng ik het veel genuanceerder.quote:Op maandag 12 november 2012 13:46 schreef Chawi het volgende:
Ik snap echt niet dat jij er zo in zit. De hele toon in jouw eerdere post is als die van een vechter.
En deze post hierboven ook. Ik hoop toch echt dat je niet zo verwijtend ben in het echte gesprek als dat je hier vemeldt.
Dat eigenlijk ja. Vooral lastig, maar op die leeftijd er nog als stiefmoeder in gaan mengen... zou ik niet doen. Enige wat je kunt doen is juist wél die vriendin zijn, maar dan de eerlijke en niet de vriendin-rol die de biologische moeder aangenomen heeft.quote:Op zondag 11 november 2012 10:29 schreef Copycat het volgende:
Moeilijke situatie, maar lijkt mij dat het toch vooral op het bordje van je partner ligt. Leg je het op het jouwe, ben ik bang dat jij straks aan alle kanten de gebeten hond wordt.
Dus ik zou beginnen met je vriend te manen professionele hulp te zoeken zodat hij wellicht wat beter gewapend is tegen de grillen van zijn dochter.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nouja, uiteindelijk ben ik naar de kunstacademie gegaan en tja, die beoordelingen zijn soms heel erg hard. Maar toch heb ik wel geleerd om mijn eigen keuzes te maken, en te onderbouwen waarom ik iets wil of juist niet wil. Eigenlijk was (is) de kunstacedemie voor mij vooral zwaar omdat het niet mijn absolute passie is (en dat moet het wel zijn) en door mijn perfectionisme. (Dat laatste brengt me nog steeds in de problemen, maar ik ben er voor in therape gegaan.)
Maar tja, als Claire het echt graag wil, dan kan het denk ik juist wel een goede, hoewel zware, leerschool zijn. Maar ze moet wel echt willen.
En nog een voorbeeldje in een spoiler, want dit gaat over iemand anders:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nouja, even dus wat voorbeelden. Want misschien hebben jullie echt een draak in huis, maar misschien speelt er ook wel meer. (En dat hoeft Claire zelf ook nog niet precies te weten. Ik ben ook heel wat jaar verder en nu begin ik een beetje door te krijgen hoe ik functioneer)
Of misschien is het ook wel een combi; het ongemotiveerde, 'luie' gedrag heeft wellicht een 'echte' oorzaak, het niet mee willen helpen in het huishouden en het verwende gedrag wat betreft kado's niet zozeer. Maar hoe staan jullie - en dan ook je vriend en Claire zelf - tegenover professionele hulp? Om er eens even een frisse blik op te werken?
[ Bericht 1% gewijzigd door Candaasje op 12-11-2012 15:15:15 ]
dat zou ik dan weer niet te hard roepen, zo vaak gezien dat een nieuwe partner op plaats 1 komt...quote:Op maandag 12 november 2012 14:09 schreef Copycat het volgende:
Ik zou dat niet zo stellig durven te zeggen. Blood is thicker than water.
Da's wel logisch, omdat de problemen met haar ouders al voor de scheiding aanwezig waren. Het is niet zo dat voor de scheiding alles koek en ei was, lijkt me.quote:Op dinsdag 13 november 2012 13:58 schreef Seven. het volgende:
Al moet ik erbij zeggen dat Claire al jaren voor de scheiding voor problemen zorgde door steeds te zeggen dat ze ziek was.
Dat IS ook evil stepmum. Het is geen huisgenoot-relatie, want zij heeft niets te kiezen gehad. Ze kiest er niet voor om met jou in een huis te leven. Ze kiest er niet voor om jou als partner te hebben voor haar pa. Jij zit met haar opgescheept, maar zij nog veel harder met jou! Jij bent de indringer en zij is degene met heftige emotionele problemen die nu ook nog eens met jou moet 'dealen'. VInd je het gek dat ze daar niet mee kan omgaan?quote:Op dinsdag 13 november 2012 13:58 schreef Seven. het volgende: De relatie die ik met haar heb, heeft niets te maken met een moeder-dochter relatie. Het lijkt verdacht veel op een huisgenoot-relatie en van die mensen heb je af en toe ook genoeg. Tegen een huisgenoot zou ik ook zeggen dat ze eens met hun luie reet uit bed moeten komen zodat de troep niet voor een ander blijft liggen. Tegen een huisgenoot zou ik ook zeggen dat ze eens moeten kappen met aanstellen als het de vakantie verziekt.
Maar OK, en mogelijk ervaart zij dat wel als 'evil stepmum' omdat ze de Hollandse directheid niet gewoon is. Zij kan daar niet mee omgaan dus dan hou ik mijn bek wel dicht tegen haar.
Dit laat misschien toch wel zien dat je een erg negatief beeld van haar hebt, als zij daar iets van oppikt in jouw houding naar haar toe dan zal dat de communicatie tussen jullie ook niet verbeteren lijkt me.quote:Op maandag 12 november 2012 14:05 schreef Seven. het volgende:
Hij redeneert overigens als volgt: als ze geen rijbewijs heeft in september, dan komt er van het HBO plan ook niets terecht. Mijns insziens is dat plan toch al gedoemd tot falen want ze kan niet met kritiek omgaan en op zo'n kunstopleiding krijg je niet anders dan kritiek. Ik ken aardig wat mensen die zo'n opleiding hebben gedaan en zelfs voor mensen die stevig in hun schoenen staan, is het enorm moeilijk om een doorlopende auditie te doen.
Ik vraag me alleen af of je niet rijkelijk te laat bent als je daar op de 18e nog mee begint..quote:Op woensdag 14 november 2012 08:56 schreef littledrummergirl het volgende:
er zijn een hoop simpele methodieken voor probleemgedrag die je ook thuis kunt gebruikendie geven stappen en consequenties aan en die kan je partner letterlijk volgen.
wat soms ook helpt is haar zelf te laten bedenken wat de consequenties moeten zijn als ze een grens over gaat. innemen van haar mogelijkheid tot reizen bijv, of haar telefoon of wat dan ook... en dit dan in combinatie met de nieuwe regels van haar. en dat dan echt doorzetten.. dat is het belangrijkste in deze, geen loze dreigementen
Tja, echte fok-mentaliteit vond ik het nietquote:Op dinsdag 13 november 2012 23:54 schreef Seven. het volgende:
Fair enough, Kahlie. Fair enough.
Soms haat ik de fokmentaliteit, maar zo nu en dan werkt het wel ontnuchterend. Thanks allemaal, ik heb een hoop om over na te denken.
Niet? Ik zie je je anders wel druk maken om wat ze allemaal nog moet leren e.d en wat ze allemaal moet en wat goed voor haar zou zijn. Dat is toch het perspectief van een opvoeder. Zij pikt dat waarschijnlijk niet, want jij bent een 'indringer' in haar leven. Ze accepteert jou waarschijnlijk niet als autoriteit.quote:Op zondag 11 november 2012 23:36 schreef Seven. het volgende:
Ik wil ook geen moeder-dochter relatie met haar, alsjeblieft zeg.
Je hebt hier sixth form, wat zeg maar een voorbereiding op universiteit is of zo, het ligt in het verlengde van middelbaar onderwijs. Daar is ze nu mee gestopt.quote:Op woensdag 14 november 2012 04:41 schreef Cruoninga het volgende:
Enigszins offtopic, maar ik dacht dat HBO (een niveau 'tussen' beroepsopleiding en universiteit) een typisch Nederlands verschijnsel is. Maar in het Verenigd Koninkrijk heb je het dus ook? Hoe heet het daar?
Of begrijp ik het verkeerd en wil die dochter in Nederland gaan studeren?
Sommige dingen zijn niet te verbergen. En ik hoef niet zo nodig uitstekende communicatie met haar te hebben, ze is geen vriendin of dochter. Ik trek mijn handen er vanaf en dat betekent dat ik haar met rust laat buiten de nodige beleefdheden en babbels, en dat ik verder alles bij haar vader neerleg.quote:Op woensdag 14 november 2012 08:10 schreef Canillas het volgende:
[..]
Dit laat misschien toch wel zien dat je een erg negatief beeld van haar hebt, als zij daar iets van oppikt in jouw houding naar haar toe dan zal dat de communicatie tussen jullie ook niet verbeteren lijkt me.
Hoe zou jij als 18 jarige reageren op iemand die zo over jou dacht?
Ik weet het niet niet. Is het ooit te laat? Mijn partner denkt van wel. Ik denk dat het een kwestie is van zijn regels en dat zij zich daar maar aan te houden heeft.quote:Op woensdag 14 november 2012 09:00 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ik vraag me alleen af of je niet rijkelijk te laat bent als je daar op de 18e nog mee begint..
tja, in theorie is ze volwassen en kun je haar niks maken, maar ik zou het dan spelen met "of je blijft hier en je volgt onze regels ( die natuurlijk in overleg gemaakt kunnen worden" of "je gaat voor jezelf zorgen en uit huis"quote:Op woensdag 14 november 2012 09:00 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ik vraag me alleen af of je niet rijkelijk te laat bent als je daar op de 18e nog mee begint..
Het is Seven.quote:Op woensdag 14 november 2012 18:20 schreef Mishu het volgende:
Wat ik inmiddels geleerd heb: je moet ver weg blijven van deze probleemmannen.
Flikker toch eens een eind op met je onzinreacties.quote:Op woensdag 14 november 2012 19:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
achter amsterdam cs vind ik altijd een goede plek
Interessante kijk heb je er wel op. Ik hoop het echt. Ik kwam vandaag tot de conclusie dat ze eigenlijk maar heel weinig support krijgt binnen en buiten het gezin want ze heeft niet zoveel vrienden en ze ziet die ook maar weinig.quote:Op woensdag 14 november 2012 18:26 schreef Mishu het volgende:
Ik denk trouwens dat kunstacademie wel goed voor haar is, ze leren je daar ook om kritisch naar je eigen emoties te kijken en in contact te komen met jezelf en je verleden. Ze lijkt me daar wel een type voor.
Bovendien kan ze op zo'n school, op een locatie buitenshuis, ineens gaan floreren omdat ze daar Claire de student kan zijn en niet Claire het probleemkind in een probleemgezin. Mensen kunnen vaak heel veel verschillende rollen aannemen in verschillende situaties. Dus wellicht zorgt het dat ze ook nog een plek heeft waar ze normaal kan doen en de ruimte heeft om een andere kant van zichzelf te laten zien, en waar ze meer als een volwassene behandeld wordt en peers heeft e.d.
Met al die negatieve input, verwacht ik niets van dat baantje op proef.quote:Op woensdag 14 november 2012 22:39 schreef Seven. het volgende:
[..]
Interessante kijk heb je er wel op. Ik hoop het echt. Ik kwam vandaag tot de conclusie dat ze eigenlijk maar heel weinig support krijgt binnen en buiten het gezin want ze heeft niet zoveel vrienden en ze ziet die ook maar weinig.
Hoe dan ook. Er is goed nieuws. Blijkbaar is heeft haar moeder zich de problemen aangetrokken en zij heeft 2 sollicitatiegesprekken geregeld vlakbij hun thuis. Maandag mag ze een dagje meedraaien in de lokale pub als serveerster..
Als ze dit binnen weet te halen, dan vermoed ik wel dat wij haar minder zullen zien omdat het nu eenmaal handiger is om dan bij ma te blijven. Denk dat dat beter is, al had ik liever gezien dat ze vlak bij ons huis zou werken en dus vaker bij ons zou zijn. Maar dit betekent ook dat mijn vriend haar niet elke ochtend uit bed moet slepen, hij is vooral opgelucht. Hoe dan ook, al dat heen en weer gesleep is gewoon slecht voor haar. Dit zou in theorie moeten leiden tot meer stabiliteit in haar leven.
Dat is natuurlijk een vreemde situatie, dat ze nog steeds getrouwd zijn. Mij dunkt dat het een bepaalde rust geeft als het ook op papier is afgehandeld. Om maar niet te zwijgen over allerlei juridische consequenties, bijv. als zij schulden maakt of verplichtingen aangaat.quote:Op woensdag 14 november 2012 18:20 schreef Mishu het volgende:
Bovendien moet die scheiding erdoor, dat kan je als het goed is ook vanaf 1 kant er door drukken.
Ik zit hier niet te janken dat ik met een oude getrouwde depressieve vent samenleef die kinderen heeft die ik niet mag, maar die gelukkig wel een huis heeft en materiale zaken heeft die ik zelf niet heb.quote:Op donderdag 15 november 2012 22:07 schreef Seven. het volgende:
Tayu, als zij dat baantje niet krijgt, dan zal het toch echt liggen aan haar eigen mentaliteit.
En dat hij niet gescheiden is, dat zit mij ook dwars. En hem ook. En zijn ex blijkbaar ook. Echter, hier in Engeland moet je 2 jaar positieve kredietgeschiedenis hebben voor je een fatsoenlijke hypotheek aan kunt gaan en ik ben er nog niet helemaal klaar voor om zijn ex uit te kopen. Hij kan haar in haar eentje niet uitkopen want zij heeft hem met schulden achtergelaten => hij heeft geen positieve kredietgeschiedenis.
Kortom, dat ze nog niet gescheiden zijn ligt er vooral aan dat ik haar uitkopen voor me uitschuif. En met recht, ik koop geen huis voor we een aanzienlijke tijd samenwonen (ik vind 8 maanden niet aanzienlijk).
Als hem nu iets overkomt, dan heb ik niets en dan heeft zijn ex alles. Nou ja, ik ben buiten wat persoonlijke bezittingen ook met niets in de relatie gekomen. Om binnen een jaar al aanspraak te willen maken op wat eigenlijk zijn kinderen toekomt, dat gaat mij veel te ver.
Hij heeft mij overigens wel gevraagd om met hem te trouwen, zijn kinderen weten ook dat we op termijn willen trouwen, mijn familie weet dat, zijn familie weet dat. Ik ben overtuigd van hem en daar hoef ik mijn facebookstatus niet voor te veranderen in 'engaged' .
En trouwens:TS is grof in de mond
![]()
![]()
![]()
Mens, ga elders janken..
Beetje flauw om het terug te kaatsen. Iemand zet z'n hebben en houwen op Fok om advies te vragen, niet om uitgekauwd te worden. Laat toch zitten.quote:Op vrijdag 16 november 2012 06:20 schreef Tayu het volgende:
Ik zit hier niet te janken dat ik met een oude getrouwde depressieve vent samenleef die kinderen heeft die ik niet mag, maar die gelukkig wel een huis heeft en materiale zaken heeft die ik zelf niet heb.
In het begin van je topic gaf je een rijtje op met wat je je partner zou afdwingen om te doen, zoals b.v. aan zijn angsten werken.quote:Op donderdag 15 november 2012 22:07 schreef Seven. het volgende:
Tayu, als zij dat baantje niet krijgt, dan zal het toch echt liggen aan haar eigen mentaliteit.
En dat hij niet gescheiden is, dat zit mij ook dwars. En hem ook. En zijn ex blijkbaar ook. Echter, hier in Engeland moet je 2 jaar positieve kredietgeschiedenis hebben voor je een fatsoenlijke hypotheek aan kunt gaan en ik ben er nog niet helemaal klaar voor om zijn ex uit te kopen. Hij kan haar in haar eentje niet uitkopen want zij heeft hem met schulden achtergelaten => hij heeft geen positieve kredietgeschiedenis.
Kortom, dat ze nog niet gescheiden zijn ligt er vooral aan dat ik haar uitkopen voor me uitschuif. En met recht, ik koop geen huis voor we een aanzienlijke tijd samenwonen (ik vind 8 maanden niet aanzienlijk).
Als hem nu iets overkomt, dan heb ik niets en dan heeft zijn ex alles. Nou ja, ik ben buiten wat persoonlijke bezittingen ook met niets in de relatie gekomen. Om binnen een jaar al aanspraak te willen maken op wat eigenlijk zijn kinderen toekomt, dat gaat mij veel te ver.
Hij heeft mij overigens wel gevraagd om met hem te trouwen, zijn kinderen weten ook dat we op termijn willen trouwen, mijn familie weet dat, zijn familie weet dat. Ik ben overtuigd van hem en daar hoef ik mijn facebookstatus niet voor te veranderen in 'engaged' .
En trouwens:TS is grof in de mond
![]()
![]()
![]()
Mens, ga elders janken..
Wie kaatst kan de bal terugverwachten.quote:Op vrijdag 16 november 2012 06:44 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Beetje flauw om het terug te kaatsen. Iemand zet z'n hebben en houwen op Fok om advies te vragen, niet om uitgekauwd te worden. Laat toch zitten.
TS reageert anders nog heel netjes op jouw 'TS wil kennelijk het neukertje zijn'. Ik denk toch echt dat jij hier degene bent die hier de bal niet zozeer kaatst maar recht in het gezicht smijt. En dan verontwaardigd zijn omdat er een reactie komt.quote:Op vrijdag 16 november 2012 07:34 schreef Tayu het volgende:
[..]
Wie kaatst kan de bal terugverwachten.
Kom op, het is wat het is. Een man die na 7 jaar gescheiden te leven nog altijd getrouwd is vanwege het huis, gaat voorlopig ook zeker niet scheiden. Als diezelfde man dan ook nog eens depressief is, dan heb je al met al geen enkele basis om een relatie op te bouwen. Dan wordt er na een relatie van 8 maanden geopperd om maar in relatietherapie te gaan, maar ook daar heb je toch iig een basis voor nodig wil dat enige kans van slagen hebben.quote:Op vrijdag 16 november 2012 07:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
TS reageert anders nog heel netjes op jouw 'TS wil kennelijk het neukertje zijn'. Ik denk toch echt dat jij hier degene bent die hier de bal niet zozeer kaatst maar recht in het gezicht smijt. En dan verontwaardigd zijn omdat er een reactie komt.
Nee, dat is wat jij leest. Ik lees iets heel anders.quote:
Dat is het mooie van een forumquote:Op vrijdag 16 november 2012 08:52 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Nee, dat is wat jij leest. Ik lees iets heel anders.
Dit klinkt alsof je dit heel erg graag wilt zien als iets wat niet kan slagen, dat kan, Ts wil dit waarschijnlijk juist zien als iets wat wel kan slagen en zet zich daar voor in, jij zoekt redenen waarom het niet zou kunnen werken, zij zoekt reden waarom wel. Waarom zij dat wil is duidelijk, maar waarom jij zo graag wil dat dit niks kan worden?quote:Op vrijdag 16 november 2012 08:51 schreef Tayu het volgende:
Kom op, het is wat het is. Een man die na 7 jaar gescheiden te leven nog altijd getrouwd is vanwege het huis, gaat voorlopig ook zeker niet scheiden. Als diezelfde man dan ook nog eens depressief is, dan heb je al met al geen enkele basis om een relatie op te bouwen. Dan wordt er na een relatie van 8 maanden geopperd om maar in relatietherapie te gaan, maar ook daar heb je toch iig een basis voor nodig wil dat enige kans van slagen hebben.
Als ik TS was, zou ik eens ernstig gaan nadenken wat de werkelijke reden is geweest om met deze man te gaan samenwonen, en of ze daar zelf een toekomst in ziet. Want als jejezelf niet wilt beschouwen als stiefmoeder maar de kinderen slechts als vervelend aanhangsel ziet van de man waarbij je bent ingetrokken en slechts als huisgenoten beschouwt die er maar toevallig zijn en je vooral niet voor de voeten moeten lopen... dan loopt dit alles toch op een fiasco uit.
Misschien heeft dat iets met levenservaring van doen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 09:10 schreef Canillas het volgende:
[..]
Dit klinkt alsof je dit heel erg graag wilt zien als iets wat niet kan slagen, dat kan, Ts wil dit waarschijnlijk juist zien als iets wat wel kan slagen en zet zich daar voor in, jij zoekt redenen waarom het niet zou kunnen werken, zij zoekt reden waarom wel. Waarom zij dat wil is duidelijk, maar waarom jij zo graag wil dat dit niks kan worden?
Of ze grijpen dat alles aan om dingen werkelijk anders te gaan doen en komen er beter uit, is een mogelijkheid en 1 die je nooit zou hoeven uitsluiten, doe je dat wel dan gebeurt dat sowieso niet.quote:Op vrijdag 16 november 2012 09:34 schreef Tayu het volgende:
Misschien heeft dat iets met levenservaring van doen.
Een relatie starten met iemand die nog allerlei verbindingen (tot en met een huwelijk aan toe) heeft met zijn ex, is gedoemd te mislukken.
Een relatie starten met iemand die depressief is, is gedoemd te mislukken.
Een relatie denken te kunnen onderhouden met iemand waarvan je de kinderen als huisgenoten beschouwd en niet eens als familie waar jij als volwassene toch ook een taak hebt, is gedoemd te mislukken.
Een relatie opbouwen waarin je financieel afhankelijk bent, is gedoemd te mislukken.
Combineer al die dingen dan ook nog eens, en er moet wel een godswonder gebeuren, wil dit kans van slagen hebben.
Mijn levenservaring heeft niet enkel te doen met mij, maar vooral wat ik in mijn leven zo om me heen heb zien gebeuren, en vanuit mijn beroep.quote:Op vrijdag 16 november 2012 09:44 schreef Canillas het volgende:
[..]
Of ze grijpen dat alles aan om dingen werkelijk anders te gaan doen en komen er beter uit, is een mogelijkheid en 1 die je nooit zou hoeven uitsluiten, doe je dat wel dan gebeurt dat sowieso niet.
Jouw levenservaring heeft alleen te maken met jou, en geloven dat iets niet op te lossen is werkt (onnodig) beperkend, volgens mij iets ervaring iets wat je kan gebruiken om dingen juist wel te laten slagen.
Dat dus. Fascinerend. Succes ermee Sevenquote:Op zondag 11 november 2012 10:52 schreef Scorpie het volgende:
Yeah Seven topicjij weet ze wel altijd uit te zoeken
altijd lachen en nooit saai met jou
Zij wonen in een huis van 500.000 pond en hun oude huis dat 350.000 waard is, wordt verhuurd. Dus eigenlijk heeft haar vriend best wel een kapitaal opgebouwd (vind ik knap, hij is 45). Maar het staat allemaal op zijn naam, tot de twee auto's aan toe. Niets is van haar. Ze werkt wel fulltime trouwens. Hij weigert terecht om voor haar scheiding op te draaien. Hier in Engeland gaan die zaken anders, de oorzaak van de scheiding is van belang want iemand die vreemdgaat draait op voor de kosten van de scheding. Zij is vreemdgegaan en daarvan is bewijs. Hoe dan ook, hij heeft geen intenties om met haar verregaande financiele verbintenissen aan te gaan, anders had je na 6 jaar wel eens iets kleins op naam van je vriendin gezet, denk ik.quote:Op zaterdag 17 november 2012 08:55 schreef Canillas het volgende:
Het klinkt vooral dat James er middenin zit en er de dupe van is....Denk ook niet dat kinderen willen horen van een ouder dat ze gelukkiger zouden zijn bij de ander, die willen horen dat hun ouders ze hoe dan ook bij zich willen hebben.
Als zij het financieel beter hebben, waarom zou hij al die dingen dan moeten betalen?
Denk ik ook maar hij durft er nog niet goed mee te stoppen. Ik gooi dit balletje weer op als deze storm is gaan liggen, mogelijk zit er nu ook een scheiding aan te komen en ik ben er wel van overtuigd dat dat een heftige uitwerking op hem zal hebben. Ik weet niet of afkicken en scheiden een goede combinatie is.quote:Op zaterdag 17 november 2012 10:58 schreef Copycat het volgende:
Als ik je vriend was, zou ik sowieso eens stoppen met die AD. Die 'symptomen' die je noemt, duiden imo op niet veel meer dan een man met een wat negatieve inslag.
Hoop lastigheden....is er kans dat zij en haar vriend gaan trouwen? In gemeenschap van goederen dan.quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:00 schreef Seven. het volgende:
Zij wonen in een huis van 500.000 pond en hun oude huis dat 350.000 waard is, wordt verhuurd. Dus eigenlijk heeft haar vriend best wel een kapitaal opgebouwd (vind ik knap, hij is 45). Maar het staat allemaal op zijn naam, tot de twee auto's aan toe. Niets is van haar. Ze werkt wel fulltime trouwens. Hij weigert terecht om voor haar scheiding op te draaien. Hier in Engeland gaan die zaken anders, de oorzaak van de scheiding is van belang want iemand die vreemdgaat draait op voor de kosten van de scheding. Zij is vreemdgegaan en daarvan is bewijs. Hoe dan ook, hij heeft geen intenties om met haar verregaande financiele verbintenissen aan te gaan, anders had je na 6 jaar wel eens iets kleins op naam van je vriendin gezet, denk ik.
En ja, dit is mogelijk niet wat de kinderen willen horen maar de situatie laten doorgaan zoals het nu is zou ik persoonlijk nog egoistischer vinden dan opgeven. Ik heb wel altijd tegen hem gezegd dat ik ze het liefst permanent bij ons wil, maar dat die co-ouderschap moet ophouden.
Dat was nadat zij vreemd ging dan toch? Er is geen bewijs dat hij vreemd ging toen ze samen waren dan lijkt me, of begrijp ik het verkeerd?quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:32 schreef Seven. het volgende:
Ja, hij kan haar een oor aannaaien. Maar nadat zij uit dit huis vertrok, kreeg hij ook een nieuwe vriendin en dat gebruikt zij tegen hem. Want in theorie gaat hij ook vreemd.
Met andere woorden, hij is dus heel erg slim om niks op haar naam te zetten.quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:00 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zij wonen in een huis van 500.000 pond en hun oude huis dat 350.000 waard is, wordt verhuurd. Dus eigenlijk heeft haar vriend best wel een kapitaal opgebouwd (vind ik knap, hij is 45). Maar het staat allemaal op zijn naam, tot de twee auto's aan toe. Niets is van haar. Ze werkt wel fulltime trouwens. Hij weigert terecht om voor haar scheiding op te draaien. Hier in Engeland gaan die zaken anders, de oorzaak van de scheiding is van belang want iemand die vreemdgaat draait op voor de kosten van de scheding. Zij is vreemdgegaan en daarvan is bewijs. Hoe dan ook, hij heeft geen intenties om met haar verregaande financiele verbintenissen aan te gaan, anders had je na 6 jaar wel eens iets kleins op naam van je vriendin gezet, denk ik.
En ja, dit is mogelijk niet wat de kinderen willen horen maar de situatie laten doorgaan zoals het nu is zou ik persoonlijk nog egoistischer vinden dan opgeven. Ik heb wel altijd tegen hem gezegd dat ik ze het liefst permanent bij ons wil, maar dat die co-ouderschap moet ophouden.
Tja geef hem ongelijk, wat moet hij met haar verleden, wat het niet minder zuur maakt voor de alimentatiebetaler uiteraard. Van de moeder vind ik het zeer respectloos om dit gedrag naar de vader van haar kinderen te tonen, maar wat schiet je ermee op.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:36 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Met andere woorden, hij is dus heel erg slim om niks op haar naam te zetten.
Nee, hij heeft nooit met een ander in bed gelegen toen zij samen waren.quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:36 schreef Canillas het volgende:
[..]
Dat was nadat zij vreemd ging dan toch? Er is geen bewijs dat hij vreemd ging toen ze samen waren dan lijkt me, of begrijp ik het verkeerd?
Als zij zo onredelijk is te willen dat hij er volledig voor opdraait in plaats van de kosten te delen dan lijkt het me niet onredelijk dat hij de scheiding door zet op die manier, helemaal als hij al weet dat hij alimentatie moet gaan betalen.
Dan blijft het een ingewikkelde situatie maar dan is de scheiding wel rond en kan je vaste afspraken maken over de rest, misschien dat dat iets helpt
Ik vind dat je een vreemde blik hierop hebt. Net alsof deze vrouw hulpeloos en afhankelijk is. Zij komt toch een relatie in met niks? Ze hoeft toch financieel er niet beter op te worden als ze een relatie aan gaat? Je doet ook net alsof die partner een soort sluwe zakenman is, terwijl hij misschien gewoon de voorkeur geeft aan aparte financien.quote:Op zondag 18 november 2012 01:05 schreef Seven. het volgende:
En ja, haar partner is bijzonder slim door niets op haar naam te zetten. Zij betaalt alle dingen waar je geen fuck aan hebt, en hij kan daardoor maximaal zijn kapitaal opbouwen.
Ik denk dat de partner van de 'ex' ook nadenkt over de gevolgen mocht zij sterven. Als zij samen op naam een huis hebben, dan mag de partner van Seven die helft hebben, mocht zij eerder sterven dan hij. Dat zou ik dus echt niet willen als nieuwe partner! De helft van mijn huis afstaan aan de oude partner! No way!quote:Op maandag 19 november 2012 03:49 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ik vind dat je een vreemde blik hierop hebt. Net alsof deze vrouw hulpeloos en afhankelijk is. Zij komt toch een relatie in met niks? Ze hoeft toch financieel er niet beter op te worden als ze een relatie aan gaat? Je doet ook net alsof die partner een soort sluwe zakenman is, terwijl hij misschien gewoon de voorkeur geeft aan aparte financien.
Tja, als iedereen voor haar beslist wat ze wel en niet moet doen. Kun je haar niet kwalijk nemen dat ze zelf geen beslissingen neemt. Feitelijk draag je met zo'n houding bij aan het in stand houden van het probleem. Laat het kind lekker wat fouten maken, het zou eens tijd worden.quote:Op maandag 12 november 2012 14:05 schreef Seven. het volgende:
Hij redeneert overigens als volgt: als ze geen rijbewijs heeft in september, dan komt er van het HBO plan ook niets terecht. Mijns insziens is dat plan toch al gedoemd tot falen want ze kan niet met kritiek omgaan en op zo'n kunstopleiding krijg je niet anders dan kritiek. Ik ken aardig wat mensen die zo'n opleiding hebben gedaan en zelfs voor mensen die stevig in hun schoenen staan, is het enorm moeilijk om een doorlopende auditie te doen.
Dat komt het ook. Zij zal zich ook ongetwijfeld kapot ergeren aan mij. Maar daar gaat dit topic niet over. Dit topic is bedoeld zodat ik lekker kan zeiken en dan kan men mij advies geven om er beter mee om te gaan. En dat probeer ik dan ook te doen.quote:Op maandag 19 november 2012 11:16 schreef Maceyrocks het volgende:
Waarom krijg ik het gevoel alsof dit verhaal heeeeel erg van èèn kant komt?
Hij IS dan ook een slimme zakenman, en dat vind ik prima voor hem. Blijkbaar vinden zij dat prima zo. Maar deze vrouw is wel degelijk afhankelijk. Als hij besluit dat het over is, dan heeft ze geen dak boven haar hoofd en geen auto om naar haar werk te komen. Ze heeft niets, en daarom probeert ze het maximale uit de scheiding te halen. En ze komt wel degelijk de nieuwe relatie in met iets, de helft van dit huis is van haar. Ik kom de relatie in met niets en daarom verwacht ik ook niets, maar ik kan dan ook prima mijn eigen boontjes doppen.quote:Op maandag 19 november 2012 03:49 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ik vind dat je een vreemde blik hierop hebt. Net alsof deze vrouw hulpeloos en afhankelijk is. Zij komt toch een relatie in met niks? Ze hoeft toch financieel er niet beter op te worden als ze een relatie aan gaat? Je doet ook net alsof die partner een soort sluwe zakenman is, terwijl hij misschien gewoon de voorkeur geeft aan aparte financien.
Goed punt, dit zal ik ook eens bij mijn vriend voorleggen want hij is ook heel rap met haar dingen uit handen nemen (als ze dan toch iets doet, dan neemt hij het snel over als het niet 100% naar zijn zin is).quote:Op maandag 19 november 2012 11:23 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Tja, als iedereen voor haar beslist wat ze wel en niet moet doen. Kun je haar niet kwalijk nemen dat ze zelf geen beslissingen neemt. Feitelijk draag je met zo'n houding bij aan het in stand houden van het probleem. Laat het kind lekker wat fouten maken, het zou eens tijd worden.
Ze heeft toch de helft van het huis waar jij in woont met je vriendje?quote:Op maandag 19 november 2012 23:26 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hij IS dan ook een slimme zakenman, en dat vind ik prima voor hem. Blijkbaar vinden zij dat prima zo. Maar deze vrouw is wel degelijk afhankelijk. Als hij besluit dat het over is, dan heeft ze geen dak boven haar hoofd en geen auto om naar haar werk te komen. Ze heeft niets, en daarom probeert ze het maximale uit de scheiding te halen. En ze komt wel degelijk de nieuwe relatie in met iets, de helft van dit huis is van haar. Ik kom de relatie in met niets en daarom verwacht ik ook niets, maar ik kan dan ook prima mijn eigen boontjes doppen.
En dat leidt dus tot praktijken waarin zij niets bijdraagt aan de hypotheek of het onderhoud van haar eigen huis, maar ze verwacht wel de helft van de waarde + de helft van mijn partner zijn pensioen.
Oftewel: wij kunnen samen niets opbouwen want de helft gaat naar haar.
Huh? Natuurlijk verwacht ze dat. De helft van het huis IS van haar. Die hele afspraak over dat zij niet meer aan de hypotheek bijdraagt, dat staat daar toch los van?quote:Op maandag 19 november 2012 23:26 schreef Seven. het volgende:
En dat leidt dus tot praktijken waarin zij niets bijdraagt aan de hypotheek of het onderhoud van haar eigen huis, maar ze verwacht wel de helft van de waarde + de helft van mijn partner zijn pensioen.
Wat een vreemde zinsnede. De helft gaat niet naar haar, de helft IS van haar.quote:Op maandag 19 november 2012 23:26 schreef Seven. het volgende:
Oftewel: wij kunnen samen niets opbouwen want de helft gaat naar haar.
Ik heb wel de financiele middelen, sterker nog: ik kan haar uitkopen en de uitbouw betalen. Maar ik heb geen zin in een hoge rente (want je betaalt meer rente als je nog geen positieve kredietgeschiedenis hebt, en die krijg je dus na 2 jaar schuldenvrij in Engeland).quote:Op dinsdag 20 november 2012 01:25 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ze heeft toch de helft van het huis waar jij in woont met je vriendje?
Jij hebt niet de financiële middelen om haar uit te kopen, maar op mij komt dat over dat ze iig meer heeft in de relatie met jouw partner, dan jij zelf hebt: namelijk 2 kinderen en een huis waar jij gebruik van maakt.
En een huwelijk.
Ik zeg nergens dat het abnormaal is dat zij de helft verwacht want dat is ook wat haar toekomt en dat heb ik eerder gezegd in dit topic. Maar ik zal eerlijk toegeven dat het mij dwarszit dat zij nog altijd voor de helft eigenaar is van het huis. We willen graag uitbouwen maar zij zou dan ook recht hebben op de helft van die overwaarde. Dus doen we nog even door met een te kleine keuken, maar dat overleef ik wel.quote:Op dinsdag 20 november 2012 02:29 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Huh? Natuurlijk verwacht ze dat. De helft van het huis IS van haar. Die hele afspraak over dat zij niet meer aan de hypotheek bijdraagt, dat staat daar toch los van?
[..]
Wat een vreemde zinsnede. De helft gaat niet naar haar, de helft IS van haar.
Wat jou dwarszit, is volgens mij niet de eigendomssituatie, of hoe die ex in elkaar steekt, maar gewoon de situatie dat er zoveel financiele en gevoelsmatige banden zijn tussen jouw partner en zijn ex-partner.
Maar bij wie ligt dat? Bij jouw partner.
Het gaat wat mij betreft veel te veel over die ex. Maar die persoon blijft gewoon wie ze is. Het handelen, de beslissingsmogelijkheid, die ligt bij jou en je partner.
Je probeert mij nu te overtuigen dat hij niet om mij geeft en dat zijn familie niet om mij geeft.quote:Op dinsdag 20 november 2012 03:28 schreef Tayu het volgende:
De helft gaat niet naar haar, die helft was altijd al van haar.En jij, hebt er nooit ook maar een fractie van in je bezit gehad.
Als voor TS besloot in haar huis te gaan wonen, en haar man in te pikken, en besloot dat de kinderen van haar zo geliefde vriendje niets meer dan huisgenoten zijn, die je op ieder willekeurig moment het huis uit kunt kicken als ze je niet meer van pas komen.
Best wel een bummer, als je plannetje niet geheel werkt zoals jij dacht dat het zou werken.
Jouw partner en zijn ex, zijn nog lang niet los van elkaar.
En naar de Engelse begrippen zoals ik die heb leren kennen in de afgelopen 18 jaren van mijn leven, dan krijg je daar ook geen sikkepit van mee. Simpelweg, omdat je niet geaccepteerd gaat worden in zijn familie.
Zijn ex daarentegen, met hun 2 kids... No matter wat ze verder heeft uitgespookt, zo werkt het nu eenmaal.
Claire heeft leuke humor, Claire is een mooi meisje om te zien, Claire is goed in tekenen, schrijven, fotografie en allerlei creatieve dingen die ik nooit uit mijn mouw zou schudden. Ze is bijzonder intelligent en ze is in sommige dingen enorm ruimdenkend en dat vind ik tof aan haar. Er zijn heel veel dingen die ik wel leuk vind aan haar, maar helaas overheerst momenteel wel het negatieve, ja. Ze krijgt zelden complimenten, en ik kan me zo voorstellen dat ze zich totaal onbegrepen voelt en alleen op de wereld.quote:Op dinsdag 20 november 2012 01:10 schreef Xennia het volgende:
Pfoe Seven. De negatieve sfeer in huis is gewoon voelbaar uit je posts, evenals het loyaliteitsconflict waarin beide kinderen verkeren. Claire lijkt echt de zondebok. Ze lijkt dit er zelf naar te maken met haar gedrag, maar aan de andere kant wordt ook alles op voorhand al negatief gelabeld + wat Cracka-ass zegt.
Ik ben wel benieuwd of je ook nog leuke dingen aan Claire kunt zien en of je die ook benoemt, haar een compliment geeft voor de dingen die ze wel goed doet. Zelfde geldt voor jouw partner.
Ik begrijp echt dat Claire een onmogelijke puber is en dat iedereen op zijn tenen loopt, dat er regels en structuur moeten zijn en jullie het over huisregels willen hebben.
Maar wat heeft Claire te winnen met goed gedrag?
Misschien is ze wel bang dat als ze net zo meegaand is als James ze helemaal geen aandacht meer krijgt, maar alle aandacht van haar vader naar jou zal gaan.
Nee. Ik vermoed dat hij de moed een beetje heeft opgegeven wat dat betreft. Zij zit op d'r kamer en komt eigenlijk alleen beneden voor het eten. De keren dat hij haar vraagt om iets te gaan doen, krijgt hij een nee. Ze wil de deur niet uit, want dan is ze bang dat ze ziek wordt.quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:27 schreef Xennia het volgende:
Brengt jouw vriend ook wel eens tijd alleen met Claire door en hoe gaat dat?
Ik beschouw de scheiding ook als bijzaak al gaan we hier wel eens offtopic, maar het speelt wel allemaal mee. En ik hoor wat je zegt aangaande nieuwe relaties in de weg staan, Claire moet zich inderdaad voelen als het buitenbeentje. Maar mijn vriend vertikt het logischerwijs ook om nog een relatie te zien mislukken mede door gezeik over zijn dochter. Want dat staat volgens mij wel als een paal boven water: hij en zijn ex hadden dusdanig veel ruzie over haar, dat ook dat meespeelde in het uit elkaar groeien en haar vreemdgaan. Daar kan Claire niets aan doen, maar hij neemt het haar wel kwalijk. En zij is niet gek, dat voelt ze heus wel aan. Terwijl het gewoon een kwestie is van ouders die hun kinderen falen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:07 schreef Jolly_nigger het volgende:
Ik weet niet of iemand het al heeft gezegd, maar het topic is 8 pagina's lang.
Claire komt over als een erg depressieve, ongelukkige puber.
Je verteld voluit het verhaal vanuit de kant van jou en je man. Voor Claire is het niet belangrijk wie welk deel van het pensioen eist etc. Zij krijgt dit niet mee, al deze 'volwassen' zaken. Ze is een meid in een zeer emotionele en belangrijke fase in haar leven.
Ze lijkt precies op mij, toen ik 16-18 was en mijn ouders net 3 jaar gescheiden waren. Ik was hartstikke ongelukkig, maar niemand zag het want mijn ouders waren bezig met hun eigen problemen omtrent de scheiding en hun nieuwe partners. Ik werd afgeschilderd als dat vervelende kind want hun nieuwe relatie in de weg stond, in plaats van dat iemand ooit aan me gevraagd had hoe het met me ging.
Nu tien jaar later ben ik de schade aan het inhalen, ik ben net met een studie begonnen die ik op mijn 18de al had kunnen doen. Na jaren depressief zijn hebben mijn ouders het eindelijk gezien. Tien jaar te laat.
Verdiep je eens in Claire. Probeer zaken vanuit haar perspectief te zien. Haar ongelukkigheid hoeft niet met de scheiding te maken te hebben, het kan ook een puberdepressie zijn, maar begin eens met haar gevoelens erkennen. Gelukkige kinderen vertonen dit soort gedrag niet. Niemand kiest er bewust voor om 'vervelend' te zijn, of een putjesschepper te worden. Iedereen wil een leuke opleiding, een interessante baan, een goed contact met ouders, een goed sociaal leven. Dat Claire dit niet lukt is een overduidelijk teken dat er iets aan de hand is!
Waarom druk je je zo negatief uit? Je partner kan toch gewoon de scheiding laten uitspreken, en als zij niet wil meebetalen, simpelweg de kosten voor zichzelf nemen?quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:27 schreef Seven. het volgende:
Misschien moeten we haar toch maar een scheiding door de strot drukken op basis van haar overspel, dan draait zij voor de kosten op.
Dit, en het al drie dagen ziek gemeld zijn bij dat baantje, klinkt niet goed. Komt ze verder wel buiten, op het heen en weer gebracht worden van vader naar moeder en andersom na?quote:Op dinsdag 20 november 2012 22:29 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ze wil de deur niet uit, want dan is ze bang dat ze ziek wordt.
die ruimte heeft Claire ook alleen maar gekregen doordat beide ouders niet rechtstreeks met elkaar communiceerden.quote:Op zaterdag 1 december 2012 20:02 schreef Seven. het volgende:
Ondertussen heeft zij dat baantje maar we kregen vandaag een berichtje van haar moeder dat ze al 3 dagen niet was geweest omdat ze 'ziek' was. Haar moeder gelooft dat niet. Net kreeg mijn vriend een berichtje van Claire 'can you pick me up because mum doesn't want me here'. James is bij ons op het moment en hij zei 'say no'. Mijn partner wist dat dit bericht eraan zat te komen, hij heeft het geforward naar haar moeder en die zei 'omg she's playing everyone'.
zo ver moet het ook niet komen. Beide ouders zouden met Claire samen om de tafel moeten gaan en hun liefde voor en zorgen om Claire uitspreken. En aan Claire vragen of zij zich ook zorgen maakt en wat haar zou kunnen helpen. En gezamelijk afspraken maken.quote:Hij zegt dat hij zijn dochter de rug niet toe kan keren als het zover komt dat haar moeder haar eruit zet.
Juist. En dat gebeurt dus niet. Claire heeft 6 jaar lang haar gang kunnen gaan omdat mijn partner en zijn ex niet met elkaar praten. En dat gaat in de toekomst denk ik ook niet gebeuren. Maar zijn ex beseft nu ook dat ze echt hulp nodig heeft.quote:Op zaterdag 1 december 2012 22:48 schreef Xennia het volgende:
[..]
die ruimte heeft Claire ook alleen maar gekregen doordat beide ouders niet rechtstreeks met elkaar communiceerden.
[..]
zo ver moet het ook niet komen. Beide ouders zouden met Claire samen om de tafel moeten gaan en hun liefde voor en zorgen om Claire uitspreken. En aan Claire vragen of zij zich ook zorgen maakt en wat haar zou kunnen helpen. En gezamelijk afspraken maken.
Dan heeft Claire ook geen ruimte meer tot uitspelen.
Ze voelt zich welkom genoeg om te vragen of mijn vriend haar op wil halen nadat ze tegen haar moeder gezegd heeft dat ze niet meer met mij onder 1 dak wil wonen! Kortom: ze manipuleert en dat neem ik haar echt niet kwalijk maar in dit geval betekent het dat ik jouw sarcasme lekker naast me neer kan leggen. En je weet geen bal van de vriend van haar moeder.quote:Op zaterdag 1 december 2012 23:34 schreef Tayu het volgende:
Dat meisje kan ook niet anders dan zich doodongelukkig voelen. Bij geen van beide ouders voelt ze zich echt welkom. Ze lijkt vooral een obstakel te zijn in de nieuwe liefdes van beide ouders.
Het is geen sarcasme, en sla het maar lekker in de wind. Mij heb je daar niet mee.quote:Op zondag 2 december 2012 05:55 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ze voelt zich welkom genoeg om te vragen of mijn vriend haar op wil halen nadat ze tegen haar moeder gezegd heeft dat ze niet meer met mij onder 1 dak wil wonen! Kortom: ze manipuleert en dat neem ik haar echt niet kwalijk maar in dit geval betekent het dat ik jouw sarcasme lekker naast me neer kan leggen. En je weet geen bal van de vriend van haar moeder.
Ik vind jou dusdanig stupide met je aannames, dat ik al jouw opmerkingen eigenlijk direct naast me neerleg. Misschien toch maar een abonnement nemen, dan hoef ik het niet eens te lezen.
Ik heb daar wel een stem in. Ik heb de keuze of ik met haar onder 1 dak wil wonen of niet.quote:Op zondag 2 december 2012 02:32 schreef Lilliesleaf het volgende:
Even een kort berichtje zonder het topic helemaal doorgelezen te hebben:
Ik kom zelf uit een soort gelijk gezin, wat betreft de drama's rondom scheidingen, geldconflicten, advocaten, etc etc etc.. Maar dan als tienerdochter in het hele drama. Mijn vader kreeg op gegeven moment een nieuwe vriendin/vrouw.. zelfde verhaal als bij jou.
Het enige wat ik je kan meegeven is hoe mijn 'stiefmoeder' er mee om is gegaan en dat dat werkelijk geweldig heeft uitgepakt en ik haar daar eeuwig dankbaar voor ben, namelijk:
'Ik ben niet de ouder, ik bemoei me niet met de opvoeding van het kind (zeker aangezien de leeftijd) en laat dit volledig over aan de ouders. Ik zal het kind niet zelf opvoeden of adviseren of enige vorm van didactiek toepassen, tenzij het kind zelf mij hierom vraagt. Ik geef alleen mijn mening over de opvoeding als mijn man daarom vraagt.'
Zij heeft zich werkelijk volledig afzijdig gehouden van mij, maar maakte wel constant duidelijk dat ze er voor me was en ik het alleen maar hoefde te vragen. En was daardoor voor mij de enige stabiele factor in het hele drama. Zij was door haar afzijdigheid juist iemand die er altijd voor me was, zonder dat zij werkelijk een deel was van het probleem. Ik heb haar van het diepst van mijn hart gehaat, juist daarom, zij was het perfecte afzijdige zondeblok, dat het niet liet merken dat het haar ook maar iets boeide als ik haar zo behandelde, en is juist daarom uiteindelijk een hele belangrijke factor geweest waarom ik nu uiteindelijk min of meer heelhuids uit dat hele drama ben gekomen.
Die ervaring doet me nu dus het volgende denken, als ik het topic een beetje bekijk:
Jij zit hier nu als 'stiefmoeder' - en let op de aanhalingstekens, want gezien de leeftijd van de kinderen en de korte duur van de relatie ben je niks wat ook maar in de buurt komt van een échte (stief)moeder - de opvoeding van die kinderen aan het bespreken, terwijl jij daar eigenlijk niks over te vertellen hebt. Je man moet zelf bepalen hoe hij met zijn kinderen omgaat, daar heb jij geen stem in, hooguit een adviserende functie als je man er zelf naar vraagt.
Ik vraag me dat ook af. Ik weet niet of ik wel onder 1 dak wil wonen met iemand die verkondigt dat ze niet met mij onder 1 dak wil wonen.quote:Op zondag 2 december 2012 05:59 schreef Tayu het volgende:
[..]
Het is geen sarcasme, en sla het maar lekker in de wind. Mij heb je daar niet mee.
Ik las dat ene zinnetje wat je eerder vanavond nog onder je post schreef, en wat je later hebt verwijderdt. Namelijk dat jij je ook afvraagt of je wel met haar onder 1 dak wil wonen.
Je hebt die zin niet voor niets verwijderd, maar ik zou er maaar eens heel goed over nadenken. Want die paar woordjes zijn veelzeggend.
Dat had je je moeten afvragen vóór je met een vader van kinderen in één huis ging wonen, die nog niet eens gescheiden is bovendien.quote:Op zondag 2 december 2012 06:01 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik vraag me dat ook af. Ik weet niet of ik wel onder 1 dak wil wonen met iemand die verkondigt dat ze niet met mij onder 1 dak wil wonen.
Is daar iets mis mee? Mag ik daar niet bij stilstaan?
Ik zou het stupide noemen.quote:Op zondag 2 december 2012 06:04 schreef Seven. het volgende:
Dus ik heb het onderschat. So what? Dat is menselijk. Die scheiding heeft er geen fuck mee te maken, want na de scheiding gaan ze niet ineens communiceren over Claire.
Meisje, jij vraagt om dergelijke antwoorden. Je bent continue uit op negatieve aandacht. Dat doe je onder andere door juist tegen mensen aan te trappen die je welwillend zijn (al heb je dat niet eens in de gaten), en door je woordkeuze in je berichten.quote:Op zondag 2 december 2012 06:11 schreef Seven. het volgende:
Kijk, dat soort zure reacties leg ik graag naast me neer..
Als jij blijft aanvallen in plaats van normaal advies geven, dan is dat makkelijk genoeg. Je hebt duidelijk geen idee hoe de situatie in elkaar zit.
Dus ik maak wel eens fouten, dat is stupide inderdaad. Ik zal me er niet slecht om voelen want zij heeft me zelf gevraagd of ik niet hier wilde komen wonen.
Pfffff.quote:Op dinsdag 20 november 2012 22:40 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik beschouw de scheiding ook als bijzaak al gaan we hier wel eens offtopic, maar het speelt wel allemaal mee. En ik hoor wat je zegt aangaande nieuwe relaties in de weg staan, Claire moet zich inderdaad voelen als het buitenbeentje. Maar mijn vriend vertikt het logischerwijs ook om nog een relatie te zien mislukken mede door gezeik over zijn dochter. Want dat staat volgens mij wel als een paal boven water: hij en zijn ex hadden dusdanig veel ruzie over haar, dat ook dat meespeelde in het uit elkaar groeien en haar vreemdgaan. Daar kan Claire niets aan doen, maar hij neemt het haar wel kwalijk. En zij is niet gek, dat voelt ze heus wel aan. Terwijl het gewoon een kwestie is van ouders die hun kinderen falen.
Mijn dochter heeft inderdaad ook zo haar issues. Maar die zijn van een andere orde. Mijn dochter is verwekt in een verkrachting, en ergens heeft zij door anderen het idee aangeluld gekregen, dat ik haar dat zou verwijten.quote:Op zondag 2 december 2012 06:19 schreef Seven. het volgende:
Vertel mij maar eens hoe jij met jouw 18-jarige omgaat dan!
Of nee, laat maar zitten want jij moet als ouder ook keihard gefaald hebben als je zo'n dochter hebt. Dus voor je mij af zit te katten over hoe ik me als buitenstaander poeslief en aardig moet doen omdat ik toch maar het neukertje ben, kijk even naar je eigen falende leven voor je een ander afzeikt of zo?
quote:Op zondag 2 december 2012 06:25 schreef Tayu het volgende:
[..]
Mijn dochter heeft inderdaad ook zo haar issues. Maar die zijn van een andere orde. Mijn dochter is verwekt in een verkrachting, en ergens heeft zij door anderen het idee aangeluld gekregen, dat ik haar dat zou verwijten.
Iets wat absoluut niet het geval is, en waar ik al mijn energie in stop om haar te verlossen van dat idee. Want dat moet wel zwaar op haar gemoed wegen.
Jij kunt denken dat ik een falend leven heb, ik zie dat beslist niet zo. Ik ben moeder en pleegmoeder, en ondanks alle dingetjes die iedereen heeft in zijn leven kan ik mezelf niet op stommiteiten betrappen.
Dat kind is finaal de weg kwijt geraakt in alle perikelen van en tussen haar ouders. Waarschijnlijk, voelt ze zich hoofdzakelijk gewoon niet gezien, onbelangrijk. Dan is het ook niet vreemd, dat je aan je identiteit gaat twijfelen als dit allemaal gebeurt in je puberteit.quote:Op zondag 2 december 2012 06:29 schreef Seven. het volgende:
Dat is ook zo, Ziba. Dat is ook zo. Zij is ook niet de schuldige. En ik vind het heel sneu voor haar, maar dat maakt niet dat ik eens wel met haar gemanipuleer om kan gaan.
Ik weet ook niet wat we ermee moeten, omdat ze dus niet vraagt om hulp. Misschien denkt ze wel dat er niets mis is met haar.. Ik weet het niet. Ze zegt dat ze van binnen een homo jongen is en ze is constant ziek als men iets van haar verwacht zoals werk of school. Kijk, dat laatste is nog niet zo erg als ze dan thuis iets zou doen, want dan leert ze voor zichzelf zorgen en dan bouwt ze zelfvertrouwen op, maar dat weigert ze ook.
Stiefmoeder is ze niet eens, en zo voelt ze dat ook niet. TS heeft meerdere malen aangegeven dat ze zich slechts een huisgenoot voelt van de vervelende dochter van haar geliefde.quote:Op zondag 2 december 2012 06:36 schreef 2thmx het volgende:
Wat een kut-topic. Jij bent de nieuwe vriendin van hun vader die pas sinds heel kort in hetzelfde huis als die kinderen woont, de hele situatie gaat je dus geen ene moer aan. Maar goed, gezien je posts heb je een drama-opzoekend karakter, dus dit advies gaat 't vast niet worden.
Het is ook een kut-topic. Maar zoals gezegd, hij heeft het maar op te lossen met haar. Als ik dit niet op kan brengen, dan verhuis ik. En vandaag had ik weer zo'n moment dat ik erover twijfelde of ik hier wel goed bezig ben door te blijven. Alles gaat van een leien dakje als zij er niet is, dus ik moet me afvragen of ik wel terug wil naar de situatie zoals die was. Voor Claire zal er niet veel veranderen helaas, of ik hier nu wel of niet woon. Voor haar verandert het pas als haar ouders fatsoenlijk met elkaar leren communiceren.quote:Op zondag 2 december 2012 06:36 schreef 2thmx het volgende:
Wat een kut-topic. Jij bent de nieuwe vriendin van hun vader die pas sinds heel kort in hetzelfde huis als die kinderen woont, de hele situatie gaat je dus geen ene moer aan. Maar goed, gezien je posts heb je een drama-opzoekend karakter, dus dit advies gaat 't vast niet worden.
Maar hoe je het ook wil wenden of keren, Claire zal altijd een belangrijk onderdeel uitmaken van het leven van je partner. Hoe vervelend dat ook is en heel anders dan wat jij je er van voorgesteld had. Dit probleem is echt niet opgelost vandaag of morgen, daar mag je nog rustig 10 jaar voor uittrekken. En misschien zelfs nog meer.quote:Op zondag 2 december 2012 06:42 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het is ook een kut-topic. Maar zoals gezegd, hij heeft het maar op te lossen met haar. Als ik dit niet op kan brengen, dan verhuis ik. En vandaag had ik weer zo'n moment dat ik erover twijfelde of ik hier wel goed bezig ben door te blijven. Alles gaat van een leien dakje als zij er niet is, dus ik moet me afvragen of ik wel terug wil naar de situatie zoals die was. Voor Claire zal er niet veel veranderen helaas, of ik hier nu wel of niet woon. Voor haar verandert het pas als haar ouders fatsoenlijk met elkaar leren communiceren.
je aanname is dom, genoeg mensen die uiteindelijk niet voor hun kind kiezen. Je kan er niet vanuit gaan dat dat in deze situatie wel Zal gebeuren, je kent nl de situatie niet.quote:Op zondag 2 december 2012 06:38 schreef Tayu het volgende:
[..]
Stiefmoeder is ze niet eens, en zo voelt ze dat ook niet. TS heeft meerdere malen aangegeven dat ze zich slechts een huisgenoot voelt van de vervelende dochter van haar geliefde.
En als het er op aan komt, verwacht ze dat die man voor haar zal kiezen ipv zijn dochter.
Dat gaat iig nooit gebeuren.
Sorry maar ik moest lachen om homo-jongen.quote:Op zondag 2 december 2012 06:29 schreef Seven. het volgende:
Dat is ook zo, Ziba. Dat is ook zo. Zij is ook niet de schuldige. En ik vind het heel sneu voor haar, maar dat maakt niet dat ik eens wel met haar gemanipuleer om kan gaan.
Ik weet ook niet wat we ermee moeten, omdat ze dus niet vraagt om hulp. Misschien denkt ze wel dat er niets mis is met haar.. Ik weet het niet. Ze zegt dat ze van binnen een homo jongen is en ze is constant ziek als men iets van haar verwacht zoals werk of school. Kijk, dat laatste is nog niet zo erg als ze dan thuis iets zou doen, want dan leert ze voor zichzelf zorgen en dan bouwt ze zelfvertrouwen op, maar dat weigert ze ook.
Ik hou niet van generaliseren maar dat is typisch Engels, ik ken geen enkele Engelse ouder die dat niet doet. De discussies die ik daarover heb gevoerd zijn allang niet meer op 1 hand te tellen.quote:Op zondag 2 december 2012 13:48 schreef Elvenpath het volgende:
Wat ik ook niet begrijp is waarom BEIDE kinderen gestraft worden als maar één iets doet. Dus als Claire iets doet krijgt James ook op zijn kop. Wat wil je vriend hiermee bereiken? Het is ook een signaal naar James toe van ‘het maakt niet uit of je je nou goed gedraagt of niet.
mwa mijn moeder deed het ook altijd toen mijn broer en ik jong waren. Ik weet niet of het landelijk bepaald kan worden. Mijn moeder was niet echt een hoogstandje qua ouderschap dus wellicht heeft het met ontwetendheid te maken of niet kritisch naar jezelf kijken.quote:Op zondag 2 december 2012 14:07 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Ik hou niet van generaliseren maar dat is typisch Engels, ik ken geen enkele Engelse ouder die dat niet doet. De discussies die ik daarover heb gevoerd zijn allang niet meer op 1 hand te tellen.
Dat kan, maar zoals ik al zei, ken ik er geeneen die het niet doet en ik wil dat zeker niet aan onwetenheid oid wijten. Vandaar dat ik het relateer aan het land. Want ik weet wel zeker dat er ondanks dat er maar 1 miezerige zee tussen zit er zeker 'culturele' verschillen zijn. En wat Seven beschrijft, tja, ik herken daar veel in vanuit mijn 'Engelse' ervaringen.quote:Op zondag 2 december 2012 14:37 schreef Elvenpath het volgende:
[..]
mwa mijn moeder deed het ook altijd toen mijn broer en ik jong waren. Ik weet niet of het landelijk bepaald kan worden. Mijn moeder was niet echt een hoogstandje qua ouderschap dus wellicht heeft het met ontwetendheid te maken of niet kritisch naar jezelf kijken.
Zoals? de opvoedingsstijl? Ik zie nu twee ouders die meer om hun nieuwe partners lijken te geven dan om hun kinderenquote:Op zondag 2 december 2012 15:48 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Dat kan, maar zoals ik al zei, ken ik er geeneen die het niet doet en ik wil dat zeker niet aan onwetenheid oid wijten. Vandaar dat ik het relateer aan het land. Want ik weet wel zeker dat er ondanks dat er maar 1 miezerige zee tussen zit er zeker 'culturele' verschillen zijn. En wat Seven beschrijft, tja, ik herken daar veel in vanuit mijn 'Engelse' ervaringen.
Als ze nu ook eens beseften dat ze zelf hulp nodig hebben. Claire is slechts het symptoom.quote:Op zondag 2 december 2012 05:51 schreef Seven. het volgende:
[..]
Juist. En dat gebeurt dus niet. Claire heeft 6 jaar lang haar gang kunnen gaan omdat mijn partner en zijn ex niet met elkaar praten. En dat gaat in de toekomst denk ik ook niet gebeuren. Maar zijn ex beseft nu ook dat ze echt hulp nodig heeft.
jij hebt niks te willen. sterker nog, ik zou als ik jou was serieus nadenken of je niet tijdelijk apart zal gaan wonen.quote:Op zondag 2 december 2012 06:01 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik vraag me dat ook af. Ik weet niet of ik wel onder 1 dak wil wonen met iemand die verkondigt dat ze niet met mij onder 1 dak wil wonen.
Is daar iets mis mee? Mag ik daar niet bij stilstaan?
Ik vind ''manipuleert'' zo negatief en zo bedacht klinken, terwijl het feitelijk slechts een uiting is van haar loyaliteitsconflict. Bovendien denk ik ook dat dit conflict de oorzaak is van haar identiteitsprobleem man/vrouw.quote:Op zondag 2 december 2012 05:55 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ze voelt zich welkom genoeg om te vragen of mijn vriend haar op wil halen nadat ze tegen haar moeder gezegd heeft dat ze niet meer met mij onder 1 dak wil wonen! Kortom: ze manipuleert en dat neem ik haar echt niet kwalijk maar in dit geval betekent het dat ik jouw sarcasme lekker naast me neer kan leggen. En je weet geen bal van de vriend van haar moeder.
Ik vind jou dusdanig stupide met je aannames, dat ik al jouw opmerkingen eigenlijk direct naast me neerleg. Misschien toch maar een abonnement nemen, dan hoef ik het niet eens te lezen.
Hej, anders ben je ff niet zon kutwijf.quote:
Really manipulatie? Dat zie ik er niet in.quote:Op zondag 2 december 2012 05:55 schreef Seven. het volgende:
Ze voelt zich welkom genoeg om te vragen of mijn vriend haar op wil halen nadat ze tegen haar moeder gezegd heeft dat ze niet meer met mij onder 1 dak wil wonen! Kortom: ze manipuleert en dat neem ik haar echt niet kwalijk
Allemaal redelijk goed ingeschat. We verwachten trouwens niet dat ze dan het hele huishouden zou doen maar iedere dag iets. Een mens moet een keer leren koken etc etc. Ik denk dat het haar meer macht geeft want ze is nu totaal afhankelijk van haar ouders en dus heeft ze ook maar te dealen met mij. Geen fijne situatie voor haar, want ik ben ook de makkelijkste niet en zoals dawg zegt, ik heb moeite om me afzijdig te houden.quote:
Hmm, ik zal d'r eens op letten. Het was mij nog nooit echt opgevallen dat dat iets typisch Engels is maar het lijkt me niet geheel ondenkbaar. James doet niets in huis maar hij gaat tenminste naar school en meer dan dat verwacht mijn partner niet.quote:Op zondag 2 december 2012 14:07 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Ik hou niet van generaliseren maar dat is typisch Engels, ik ken geen enkele Engelse ouder die dat niet doet. De discussies die ik daarover heb gevoerd zijn allang niet meer op 1 hand te tellen.
Ben ik het ook mee eens maar ik kan daar weinig aan veranderen. Ik zeg wel tegen mijn vriend dat hij zijn kop moet houden over hun moeder. De pogingen die hij doet tot communicatie met haar zijn in de trant van 'grow up and talk to me'. Ik zou het ook allang hebben opgegeven, na een paar jaar komt die shit je de oren wel uit.quote:Op zondag 2 december 2012 16:56 schreef Xennia het volgende:
[..]
Als ze nu ook eens beseften dat ze zelf hulp nodig hebben. Claire is slechts het symptoom.
edit: je kunt wel aan Claire gaan sleutelen en haar proberen te helpen, maar als je haar vervolgens weer loslaat in dit verziekte systeem is er nog niets veranderd.
wat is dat voor een absurd iets zeg!quote:Op zondag 2 december 2012 14:07 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Die theorie zal ik eens voorleggen aan mijn vriend, er kan zomaar een kern van waarheid in zitten.quote:Op zondag 2 december 2012 17:21 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik vind ''manipuleert'' zo negatief en zo bedacht klinken, terwijl het feitelijk slechts een uiting is van haar loyaliteitsconflict. Bovendien denk ik ook dat dit conflict de oorzaak is van haar identiteitsprobleem man/vrouw.
Claire houdt van allebei haar ouders, maar de ouders kunnen elkaars bloed wel drinken en spreken dit ook uit naar Claire toe. De ouders communiceren niet meer rechtstreeks met elkaar. Claire voelt zich verantwoordelijk voor de spanningen in het gezin en wordt hiervoor verantwoordelijk gemaakt. Ze offert zichzelf hierin op.
Mogelijk hoopt ze op deze manier haar ouders weer samen aan tafel te kunnen krijgen, door ze een gemeenschappelijk doel te geven. Namelijk de zorg voor haar.
En laten we James niet vergeten. Hij lijkt het voorbeeldige kind, het engeltje. Maar hoe goed gaat het eigenlijk met hem? Heeft hij vrienden van zijn leeftijd? Gaat hij wel eens tegen jullie in? Uit hij zijn gevoelens?
Claire zelf vindt niet dat ze depressief is. Ik ben de enige die haar dat gevraagd heeft, dat vind ik dan wel weer typisch. Ik ben de enige die echt met haar gepraat heeft over haar identiteitsprobleem. Ik ben de enige die lang geprobeerd heeft om aardig te blijven en haar te steunen, maar ik wil mijn leven niet volledig laten beheersen door haar issues.quote:Op zondag 2 december 2012 19:52 schreef Stebru het volgende:
Ik wou net een bepaald iets posten, maar dat hebben al heel veel mensen al gedaan gelukkig.
Ik heb een tijd geleden in dit topic je al advies gegeven maar ik ben het wachtwoord van dat account kwijt.
Maar je luistert nergens naar.
Ik denk (nog steeds) dat Claire een gezonde puber is, maar wel depressief is.
Maar óf jij kunt/wilt dit niet zien, Claire is al de zondebok geworden in jouw ogen en je kunt niet meer naar je eigen tekortkomingen kijken.
óf jij bent gewoon écht zelf het probleem. Je bent kennelijk niet echt een makkelijk persoon, daar het lijkt alsof je voornamelijk in je eigen wereld leeft, niks van niemand aanneemt.
óf je wilt hier gewoon lekker zeuren, wellicht bestaat die hele Claire niet eens.
Als je wel oprecht bent, neem a.u.b. eens advies aan. Als je deze relatie wilt redden moet óók jij er voor Claire zijn. Speel eens de volwassene.
Straf krijgen ze hier zelden. Claires telefoon wordt zo nu en dan geconfisqueerd. Overigens, haar moeder heeft dat nu gedaan, ze krijgt het ding alleen mee naar haar werk.quote:Op zondag 2 december 2012 21:39 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
wat is dat voor een absurd iets zeg!![]()
Is dat echt normaal om beide kinderen te straffen?
Errrrm, misschien is het geen manipulatie inderdaad. Maar zij sms't letterlijk 'please come and get me, mum doesn't want me here'. Terwijl haar moeder dat nooit gezegd heeft. Ze probeert misschien haar straf te ontlopen maar ze vergeet waarschijnlijk in het heetst van de strijd dat ze eigenlijk helemaal niet met mij onder een dak wil wonen.quote:Op zondag 2 december 2012 20:54 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Really manipulatie? Dat zie ik er niet in.
Ze weet niet aan wie ze loyaal moet zijn en zit ook nog eens opgescheept met jou..
Ze mist haar vader en wil dat hij haar op komt halen.
Kan alsnog zijn dat ze niet op jou zit te wachten. Maar ze heeft ook weinig keus he aangezien jij er ook bent moet ze wel.
Maar Seven, je wist dat je als tweede vrouw in een gescheiden gezin kwam te wonen. Door de keuze te maken om in je in dat 'bestaande' maar gebroken gezin te voegen (want die keuze sluit per definitie dan juist uit dat je een nieuw/'eigen' gezin sticht) heb je ook de keuze gemaakt om die rol in Claire's leven te spelen.quote:Op zondag 2 december 2012 05:59 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik heb daar wel een stem in. Ik heb de keuze of ik met haar onder 1 dak wil wonen of niet.
Ik weet niet of ze terugkomt maar mijn partner wil dat ze haar excuses aanbiedt naar mij, ik hoef die excuses niet want het verandert toch niets. En knap dat jouw vaders vriendin dat zo kon. Ik kan het niet.
Ik ben niet gek natuurlijk. Zij is te vinden waar de wind voor haar gunstig is, dat ontkent niemand. Ik zeg ook niet dat ze ineens geweldig is. Maar het feit dat ze nu veel eerlijker is, helpt wel enorm. Ik hoor eigenlijk geen kutsmoesjes meer op het moment. Ik ben er altijd van overtuigd geweest dat ze hulp nodig heeft en als al haar problemen een facade blijken te zijn, dan heeft ze zeker hulp nodig.quote:Op zondag 6 januari 2013 23:01 schreef RM-rf het volgende:
Volgens mij zit je vééls te diep er in te geraken, en laat je je al net zo manipuleren door dat kind en je voor haar karretje zetten, als die twee slappe ouders...
Nu ben je opeens de 'grote vriendin' maar ook dat lijkt er vooral in gegrond te zijn dat ze het nu eventjes bij haar moeder verbokt had... Wat eerder andersom was en toen ging ze dus naar haar moeder en bakte daar zoete broodjes...
Het lijkt er gewoon op dat dat meisje al behoorlijk gespecialiseerd erin is haar twee ouders (en hun aanhangsels) tegen elkaar uit te spelen.
Ja, het is een treurig land. Britten zijn negatiever over zichzelf en hun vooruitzichten dan Nederlanders en Belgen. Ze zetten zichzelf vaker in de zeik, iets wat je Nederlanders maar zelden ziet doen.quote:Op maandag 7 januari 2013 12:03 schreef Tanin het volgende:
Ik lees ook al een tijdje mee, en moet zeggen dat er in het VK mensen over het algemeen wat treuriger zijn (niet als in dat ze zielig/slecht zijn, maar verdrietig). Ik weet niet hoe het komt, gebrek aan zon, alcohol misbruik, gebrek aan communicatie met ouders, maar is me wel opgevallen. Dit betekent niet meteen dat iemand depressief is, hoewel het ook niet altijd een excuus is.
Anyway, succes! Klinkt of er een stapje vooruit is gemaakt, maar laat haar er geen misbruik van maken inderdaad.
Dit meen je toch niet serieus he? En dat ze het niet op school leren is een kut excuus. Dat kun je ze als ouders zijnde ook leren.quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:10 schreef Seven. het volgende:
Nog iets dat ze niet kunnen trouwens: klok kijken! Blijkbaar leren ze dat niet op school.
James kan zijn veters niet zelf strikken en daarom wil hij geen nieuwe schoenen kopen. De schoenen die hij heeft zijn allemaal sneakers met klitteband.
Ik kan er wel om lachen op zich, maar eigenlijk is het om te janken.
Blijkt dat de kinderen van mijn collega's geen van allen hebben leren klokkijken tot ze volwassen warenquote:Op woensdag 9 januari 2013 23:14 schreef AppleMartini het volgende:
Hoe incompetent zijn hun ouders dan in hemelsnaam?
Ik zat met open mond te luisteren naar een gesprek tussen mijn vriend en Claire.quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:15 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Dit meen je toch niet serieus he? En dat ze het niet op school leren is een kut excuus. Dat kun je ze als ouders zijnde ook leren.
Nee serieus! Mensen van mijn leeftijd die zeggen dat ze dat zelf ook pas rond hun 20ste geleerd hebben toen ze op zichzelf gingen wonenquote:Op woensdag 9 januari 2013 23:19 schreef Copycat het volgende:
Klokkijken voor volwassenen? Dat lijkt me wel erg stug, hoor.
quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:20 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik zat met open mond te luisteren naar een gesprek tussen mijn vriend en Claire.
'Hoe laat is het?'
'Daar hangt de klok'
'Ik kan niet klok kijken'
'Claire, ik heb het je nu vaak genoeg uitgelegd, kleine wijzer geeft het uur aan, grote wijzer de minuten. De grote wijzer is halverwege dus een half uur en de kleine wijzer staat bijna op de 11. Dus hoe laat is het?'
'Weet ik veel, half 12 zeker?'!!
Dat dacht ik ook eerst, maar toen kwam het in mij op dat James eigenlijk elke week vraagt hoe laat het is.quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:23 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]![]()
Doet ze niet alsof, voor de aandacht ofzo?
Dit is echt niet normaal hoor, kinderen die zulke vaardigheden missen is toch verontrustendquote:Op woensdag 9 januari 2013 23:17 schreef Seven. het volgende:
[..]
Blijkt dat de kinderen van mijn collega's geen van allen hebben leren klokkijken tot ze volwassen waren. Binnenkort maar eens horloges halen voor die twee, te zot voor woorden.
Overigens Claire kan haar veters wel strikken en het is James wel ooit geleerd maar hij heeft er gewoon geen zin in. Ik denk dat hij bang is om voor lul te staan of zo.
Ik vind deze zin eigenlijk wel alleszeggend.quote:Op zondag 2 december 2012 05:59 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik heb daar wel een stem in. Ik heb de keuze of ik met haar onder 1 dak wil wonen of niet.
Goed punt. Dat is ook krom en ik snap dat het zo overkomt, maar ik heb ook meerdere malen aangegeven dat mijn vriend hulp nodig heeft, en ook dat Claire hulp nodig heeft. Dit topic gaat meer over haar dan over mijn vriend, maar ik heb ook moeite met zijn angstige gedrag. In dit topic is dat nogal onderbelicht, ook omdat ik zijn gedrag veel makkelijker vind om mee om te gaan. Hij praat erover, zij niet. Voor hem kan ik meer begrip opbrengen omdat ik er veel voor terug krijg. Ik ben met hem in een positie om er effectief iets aan te kunnen doen, van haar kan ik niet anders dan accepteren omdat ze een soort stiefzusje is. Met hem kan ik werken naar een oplossing en dat werkt voor mij heel goed. Maar omdat zij geen dochter/zusje is, kan ik niet anders dan van de zijlijn toekijken en accepteren. Dat leidt bij mij tot een machteloos gevoel en daarom zeik ik erover.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 13:43 schreef Dipkip het volgende:
Wat ik niet begrijp - misschien is het al gezegd - is dat je volledig accepteert dat je vriend zeven jaar na dato nog angstaanvallen heeft door wat er gebeurd is, maar van die dochter zie je exact het zelfde gedrag als fake?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |