Ja, je hebt gelijk. Ze krijgt echt nooit nee te horen. Ze kent geen grenzen. Ik denk dat beide ouders te bang zijn om haar te verliezen.quote:Op zaterdag 10 november 2012 23:52 schreef Boca_Raton het volgende:
Het is duidelijk dat dat meisje Claire veels te veel ruimte krijgt in haar wangedrag omdat vader de confrontatie schuwt (en misschien schuldgevoel ten opzichte van de kinderen over scheiding) en moeder hier ook niet in helpt, integendeel.
Dus het gaat van kwaad tot erger. En iedereen loopt op z'n tenen en lijdt onder haar extreme wangedrag.
Aangezien jij er ook woont en inderdaad niet als 'moeder' kunt optreden lijkt het mij zaak om nu echt hier met je partner voor te gaan zitten. Maak hem maar duidelijk dat dit bijna niet meer te harden is. Is het niet voor jou, danwel voor de jongere zoon en anders voor je partner zélf. Dit is terreur zo.
En dat meisje heeft er ook niets aan, die gaat ontsporen zo want die hoort geen 'néé'. Die voelt geen grenzen, want die worden niet gesteld. Ze wordt niet terechtgewezen en er zijn geen sancties op wangedrag. En meehelpen in het huishouden is zo normaal als wat, hoeft ze ook al niet. Zo versterk je de negatieve dingen.
Op kamers zou backfiren. Ze kan niet op zichzelf wonen, ze kan amper haar eigen reet afvegenquote:Op zondag 11 november 2012 00:01 schreef Joe-Momma het volgende:
Als ik in zo'n situatie zou zitten zou ik een kamer voor die meid zoeken.
Desnoods maandelijks de huur betalen.
Alles om die draak weg te krijgen.
Ook denk ik dat je eens een goed gesprek met je vriend moet hebben en hem jou gevoelens en visie op dit alles laten weten. En in het gesprek laten weten dat je zelf desnoods een hartig woordje met zijn dochter gaat voeren.
Vervolgens die meid eens duidelijke huisregels op gaat leggen zodra zij in jullie huis verblijft. En anders gaat ze maar bij haar moeder wonen.
Makkelijker gezegd dan gedaan maar niets zeggen of je mee laten slepen in de kinderachtige ruzies van dat kind is helemaal een verspilling van je energie.
Zeg over mij maar wat je wil. Maar mijn partner is GEEN nietsnut. Hij werkt keihard, heeft de ergste vorm van bedrog overleefd en zorgt voor zijn kinderen. De meerderheid van de vaders had genoegen genomen met een 'om het weekend zijn ze bij mij' regeling. In plaats daarvan kiest hij ervoor om voor zijn kinderen te zorgen. Hij weet echt wel dat hij dingen anders aan zou kunnen pakken maar hij kan het niet aan. Het is jammer dat hij steeds op het punt van bezwijken staat, maar dat ligt niet aan zijn levenshouding, dat ligt grotendeels aan de druk die op hem ligt.quote:Op zondag 11 november 2012 00:09 schreef kip-kerrie het volgende:
En waarom woon je met die nietsnut samen? Omdat het interessant is in Engeland te wonen?
45quote:Op zondag 11 november 2012 00:19 schreef Quickie_Brat het volgende:
Hoe oud is die vent dan wel niet? En jij bent nu 29? 30?
Geloof het of niet, de momenten dat zij wel leuk is, zijn ook echt heel tof. En om eerlijk te zijn, ik zou zijn zoon ook echt niet meer willen missen. De verstandhouding met hem is dusdanig goed dat het voor mij echt een verrijking is. En met haar was die tot voor kort eigenlijk ook vrij normaal, tot ze onze vakantie verziekte en ik besloot dat het genoeg was met de poppenkast.quote:Op zondag 11 november 2012 00:22 schreef Catkiller het volgende:
Hoe krijgt hij het voor elkaar om na 7 jaar nog niet gescheiden te zijn?
Voor de rest heb ik niks zinnigs te melden maar succes met de situatie, ik zou denk ik verhuizen als ik in zo'n circus zou wonen.
Teveel pushen van mijn kant zou betekenen dat zij *alweer* zegt dat ze permanent bij haar moeder gaat wonen. Maar die wil haar niet fulltime en begint dan mijn partner onder druk te zetten.quote:Op zondag 11 november 2012 00:33 schreef missbehavin het volgende:
Tja, lastige situatie... de enige die echt in kan grijpen is haar vader, zolang hij geen grenzen stelt en consequent is, zal er niks veranderen. Jij ben haar ouder niet, dus te veel pushen van jouw kant zal vast niet goed vallen. Hoe moeilijk het ook is, probeer je vriend het op te laten lossen...
Heb je ook gelijk in. Maar in dit geval vind ik dat de moeder als rolmodel van hetzelfde geslacht een veel grotere rol speelt. Zij laat alle moeilijke dingen aan ons over.quote:Op zondag 11 november 2012 00:48 schreef missbehavin het volgende:
En het zure is dat dit dus een probleem tussen jou en je vriend gaat worden, hoe meer jij er problemen mee hebt, hoe meer hij ws het gevoel zal krijgen te moeten kiezen.
Ik moet wel zeggen dat ik het een slechte zaak vind dat hij zich zo slap opstelt en zich zo laat bespelen. Daar doet hij uiteindelijk zijn dochter geen goed mee, die zal het nog moeilijk krijgen later...
Indeed, wij zitten over 10 jaar nog met zo'n sekreet opgescheeptquote:Op zondag 11 november 2012 01:02 schreef missbehavin het volgende:
Herkenbaar, zo een heb ik er thuis ookHeerlijk he, zo'n spiegel?
En ja, haar moeder heeft er idd een grote rol in, maar ja, op haar heb jij geen invloed he? Op hem wel neem ik aan en feit blijft dus dat hij de sleutelrol speelt hier in. Of hij dat nou leuk vindt of niet. En als hij wil dat zijn dochter straks op eigen benen kan staan, zit er weinig anders op dan grenzen stellen.
En ja, dat klinkt makkelijk, maar op deze manier heeft niet alleen zij, maar het hele gezin de gevolgen...
Gaat niet gebeuren hoor, ik kan er wel op hopen maar dat zou een teleurstelling worden en ik denk dat dat uiteindelijk zo bitter zou worden dat ik domweg opstap. Volgens mij zijn de enige opties die ik heb, als volgt:quote:Op zondag 11 november 2012 01:08 schreef missbehavin het volgende:
Het lijkt me sowieso moeilijker als het je eigen kind niet is. En nogmaals, ik hoop voor jou dat haar vader echt actie gaat ondenemen.
Zowel hij als ik zijn er van overtuigd dat zij baat zou hebben bij gesprekken met een psycholoog.quote:Op zondag 11 november 2012 01:08 schreef dinosteen het volgende:
Met zijn dochter is echt lastig. Wil je die ooit in orde krijgen zul je echt een of andere instelling moeten vinden. Met dingen dat je bijvoorbeeld in groepen moet samenwerken en als je moeilijk gaat doen moet de hele groep voor je opdraaien.
Ik heb een broertje die in mindere af en toe slecht luistert en dan moeilijk gaat doen. Mijn ouders hebben ook met allemaal mensen staan praten, boeken staan lezen etc. Ze proberen het wel maar de verbetering is 0.0 gelukkig is het bij hem niet echt een groot probleem ten opzichte van jouw situatie.
Denk niet dat je de situatie van zijn dochter samen kunt recht draaien je zult echt hulp moeten gaan zoeken van buiten af.
Ja misschien wel maar ik heb ook een neef van 20. Die had ook net na ze'n examens een scheiding van zijn ouders. Toen 3 maanden HBO gedaan gestopt. Want hij wou niet zoveel eten en zo wou niks meer doen zit ook alleen maar thuis. Toen een beetje praten met wat mensen enzo psycholoog. Nu 3 jaar later gaat hij 4 dagen in de week ergens naar toe maar nog steeds een drama wil nog erg weinig. En ik weet een ding wel het is gewoon erg zonde van je leven.quote:Op zondag 11 november 2012 01:13 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zowel hij als ik zijn er van overtuigd dat zij baat zou hebben bij gesprekken met een psycholoog.
Maar ik weet niet in welke mate een 18-jarige daar baat bij heeft, die zijn nog dusdanig veranderlijk.. Volgend jaar kan ze een heel ander persoon zijn.
Ze hebben wel allemaal issues in dat gezin. Kan je geen man vinden die je niet opzadelt met al die rotzooi? Gegarandeerd dat als je nog tien jaar bij hem blijft, er dan nog allemaal 'issues' zijn.quote:Op zondag 11 november 2012 00:20 schreef Seven. het volgende:
[..]
Op kamers zou backfiren. Ze kan niet op zichzelf wonen, ze kan amper haar eigen reet afvegen. Ze heeft er baat bij om afhankelijk te zijn want ze krijgt alles wat ze wil. Haar moeder heeft er baat bij om haar afhankelijk te houden want die kampt ook duidelijk met issues.
Een hartig woordje met haar: ze negeert me gewoon. En dat zou ik ook doen in haar positie.
Vergeet ook niet dat de ex in dit geval mede-eigenaar is van het huis. Zij heeft macht dus ik kan het niet al te bont maken.
quote:Op zondag 11 november 2012 10:52 schreef Scorpie het volgende:
Yeah Seven topicjij weet ze wel altijd uit te zoeken
altijd lachen en nooit saai met jou
Ze gaat trouwens hier in de stad studeren, ze heeft echt geen intenties om op kamers te gaan hoorquote:Op zondag 11 november 2012 01:44 schreef NEKONEKOCHAN het volgende:
Dat meisje is gewoon (heftig) aan het puberen. Ik zou haar trouwens wel naar de kunstacademie laten gaan, en dan ook op kamers laten wonen. Of bij haar moeder. Vraag haar eens waar ze liever wil wonen, bij jullie of bij haar moeder?
Oh, en verder: geen negatieve aandacht geven en dat vol blijven houden.
Ik ben er ook OK mee hoorquote:Op zondag 11 november 2012 23:20 schreef Seven. het volgende:
Ik dacht 3 jaar geleden lesbisch te zijn en ik heb me daar dan ook gedurende een jaar op gericht maar toen kreeg ik sterke gevoelens voor een vent (niet mijn vriend). Twee jaar geleden leerde ik hem kennen en inmiddels kom ik tot de conclusie dat er maar 1 label is dat bij mij past: ik ben niet-hetero. Dus.
Mijn vriend is daar OK mee, zijn kinderen weten dat ik vrouwen gedate heb en die zijn er ook OK mee.
Dat het bij pa vandaan moet komen. En jij hebt bij pa wat in te brengen. Dus haar waffel en zooi accepteren doe je niet, maar dat ga je bij je vriend op tafel leggen.quote:Op zondag 11 november 2012 23:31 schreef Seven. het volgende:
OK. Dus wat wil dat zeggen? Dat ik het maar 'gewoon' moet accepteren en mijn bek dicht moet houden? Want dat zou ik bij een huisgenoot nooit doen, haar bende opruimen, bijdragen in het huishouden en een grote waffel op de koop toe.
Hij gaat het probleem uit de weg. En hij vermijdt ook het liefst om er met jou over te praten. Waar wacht hij op, tot het echt uit de hand gaat lopen? Zijn vriendin er de brui aan geeft?quote:Op zondag 11 november 2012 23:40 schreef Seven. het volgende:
OK. Helder.
Nou ja, daar rijzen dus problemen want hij ervaart het als stressvol als er teveel over gepraat wordt en vooral als ik daarbij mijn ware gevoelens toon, hij krijgt dan het gevoel dat hij bij ons allebei op zijn tenen moet lopen en dat hij het nooit goed kan doen. Ik kan blijkbaar nogal confronterend zijn dus ik zal ook een manier moeten vinden om er fatsoenlijk met hem over te communiceren. Nu hebben we het er een uurtje per week over en dan begint het vrij letterlijk op zijn zenuwen te werken.
Spijker op de kopquote:Op zondag 11 november 2012 23:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hij gaat het probleem uit de weg. En hij vermijdt ook het liefst om er met jou over te praten. Waar wacht hij op, tot het echt uit de hand gaat lopen? Zijn vriendin er de brui aan geeft?
Het voelt als een onmogelijke situatie. Hij doet te weinig en daardoor loopt het fout. Maar je kan hem niet confronteren en dus moet je lijdzaam toezien hoe het fout gaat. En omdat je daar genoeg van krijgt ga je de confrontatie aan met de dochter, en dat gaat ook niet goed aflopen.
Kan iemand anders tot hem doordringen? Een goede vriend, een broer of zus?
Ik zou er een beetje mee uitkijken je er zo mee te bemoeien en zelfs de zus van zijn ex bij jouw 'mediation' te betrekken.quote:Op zondag 11 november 2012 23:58 schreef Seven. het volgende:
Maar wel een goede suggestie, wie weet kan ik eens met de zus van zijn ex praten, hij gaat met haar en haar man heel vriendschappelijk om (hij werkt met hem). (de zussen spreken momenteel niet met elkaar, maar dat kan veranderen in de toekomst)
quote:Op maandag 12 november 2012 00:17 schreef JoPiDo het volgende:
jij hebt helemaal niets te maken met Claire en de opvoeding! dat je je er aan ergert is logisch, maar je hebt totaal het recht niet om je met de opvoeding te bemoeien! jij hebt zelf gekozen om daar te gaan wonen, en dat was inclusief de situatie Claire. Dat je je man probeert tips te geven of te ondersteunen daarin is goed, maar als hij aangeeft er niets mee te doen is zijn keus. In dit geval zal je jezelf toch moeten stukbijten soms, anders vererger je de situatie alleen maar (als buitenstaander)...
Dit dus. Jij bemoeit je er veels te veel mee en zeker met zaken waar je geen recht toe hebt.quote:Op maandag 12 november 2012 10:22 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik zou er een beetje mee uitkijken je er zo mee te bemoeien en zelfs de zus van zijn ex bij jouw 'mediation' te betrekken.
Je vriend is de vader van zijn kinderen, jij bent niet de moeder van je vriend.
Daar ben ik het dan weer niet helemaal mee eens.. als ouder en partner. Je hebt zeker wel het recht dingen te vinden van hoe je partner met zijn/haar kinderen om gaat en ook om daar wat van te zeggen. Niet om direct tegen de dochter op te treden, dat is dan weer wat anders.quote:Op maandag 12 november 2012 10:46 schreef Chawi het volgende:
[..]
[..]
Dit dus. Jij bemoeit je er veels te veel mee en zeker met zaken waar je geen recht toe hebt.
Tegen wie heb je het Lienekien?quote:Op maandag 12 november 2012 11:02 schreef Lienekien het volgende:
Maar zo worden er geen problemen opgelost.
True, maar ik denk ook dat als Seven zich gaat opwerpen als de opvoedster, de problemen alleen maar groter worden.quote:Op maandag 12 november 2012 11:02 schreef Lienekien het volgende:
Maar zo worden er geen problemen opgelost.
Ja, het was een reactie op jou en de andere 'niet mee bemoeien'-adviezen. Want 'niet mee bemoeien' en dus lijdzaam gaan toezien, is ook geen optie.quote:
Maar Seven kan en mag niet zichzelf in een opvoedende rol zetten (zeker als dat ook nog niet eens geaccepteert wordt). Zij komt net kijken in dit grote drama. Zij heeft er zelf voor gekozen om erin te stappen en loopt nu tegen de problemen aan.quote:Op maandag 12 november 2012 11:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, het was een reactie op jou en de andere 'niet mee bemoeien'-adviezen. Want 'niet mee bemoeien' en dus lijdzaam gaan toezien, is ook geen optie.
Dat zij haar vriend erop aanspreekt , is wat anders. Zouden jouw vrienden het ook zo prettig vinden wanneer jij hun kind corrigeert? Dat is wat er nu bij Seven aan de gang is en meer.quote:Op maandag 12 november 2012 11:07 schreef MarMar het volgende:
Niet mee bemoeien vind ik ook onzinnig, zelfs bij hele goede vrienden zou ik wellicht eens een balletje opgooien als ik merk dat iets niet helemaal goed gaat in hun contact met hun kinderen, laat staan bij een partner. Andersom gebeurt dat ook en stel ik het (na eerst te mopperen in in de verdediging te schieten natuurlijk) ook op prijs.
No offence, maar dat is wel een beetje een dooddoener.quote:Op maandag 12 november 2012 11:14 schreef Robijn48 het volgende:
Tja. Een stiefdochter hebben van 18, terwijl je zelf 29 bent, vraagt ook om problemen.
Nee, dat is het niet.quote:Op maandag 12 november 2012 11:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
No offence, maar dat is wel een beetje een dooddoener.
En als je hem erop aanspreekt, springt ie in de verdediging of in zijn schulp. Lekker constructief.quote:Op maandag 12 november 2012 11:13 schreef Lienekien het volgende:
Het is meer dan dat de vriend de juiste respons niet geeft, hij kan de situatie gewoon echt niet aan.
Tussen mijn oudste en mijn echtgenoot zit maar 16 jaar... dat zegt niets.quote:Op maandag 12 november 2012 11:16 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet.
Er zit slechts 11 jaar tussen stiefdochter en nieuwe mamma. Lijkt me ook een beetje weinig.
En dus zal zij haar conclusies moeten trekken. Ze kan niet nog harder gaan stampen omdat zij haar zin niet krijgt.quote:Op maandag 12 november 2012 11:13 schreef Lienekien het volgende:
Het is meer dan dat de vriend de juiste respons niet geeft, hij kan de situatie gewoon echt niet aan.
Niet, ook niet de illusie hebben dat je 18 jaar aan opvoeding kan veranderen als nieuwe partner.quote:Op maandag 12 november 2012 11:21 schreef Lienekien het volgende:
Hoe kan Seven Claire dan wél benaderen? Als een huisgenote? Dus 'ruim je eigen rotzooi op en bederf de stemming niet, want dan kun je een grote bek krijgen'?
Ik zou het dus gewoon ook echt niet weten.
Dat lijkt me wel realistisch.quote:Op maandag 12 november 2012 11:23 schreef MarMar het volgende:
[..]
Niet, ook niet de illusie hebben dat je 18 jaar aan opvoeding kan veranderen als nieuwe partner.
Wat wel kan: niet de rotzooi van Claire opruimen, niet ingaan op gedram.. oftewel iets niet doen ipv iets wel doen.
Helder.quote:Op maandag 12 november 2012 11:26 schreef Chawi het volgende:
Ze kan Claire gewoon als ieder ander benaderen. Wanneer er issues zijn, legt ze die bij haar vriend neer.
Ik heb zelf in huis samen gewoond met een man en zijn toen 16 jarige zoon.
Ben regelmatig in de situatie geweest dat ik hem wel achter het behang kon plakken.
Ik heb mij gewoon omgedraaid, als volwassen iemand kan je conflictsituaties ook vermijden. 's Avonds besproken met de vader en dan gingen we met zijn 3-en om de tafel.
In mijn geval had ik alleen dus wel een goede steun aan de vader. Zonder dat is de situatie niet houdbaar, maar daar wilt Seven nog niet aan.
Dat is dus het grootste probleem, dat de vader niet optreedt..quote:Op maandag 12 november 2012 11:26 schreef Chawi het volgende:
Ze kan Claire gewoon als ieder ander benaderen. Wanneer er issues zijn, legt ze die bij haar vriend neer.
Ik heb zelf in huis samen gewoond met een man en zijn toen 16 jarige zoon.
Ben regelmatig in de situatie geweest dat ik hem wel achter het behang kon plakken.
Ik heb mij gewoon omgedraaid, als volwassen iemand kan je conflictsituaties ook vermijden. 's Avonds besproken met de vader en dan gingen we met zijn 3-en om de tafel.
In mijn geval had ik alleen dus wel een goede steun aan de vader. Zonder dat is de situatie niet houdbaar, maar daar wilt Seven nog niet aan.
quote:Op maandag 12 november 2012 11:30 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Dat is dus het grootste probleem, dat de vader niet optreedt..
Dan moet je geen relatie beginnen met een man met kinderen. De boekjes staan vol met advies over hoe je als nieuwe partner het beste je plek in het gezin kan vinden. Chawi heeft daar ook al wat over gezegd.quote:Op maandag 12 november 2012 11:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel realistisch.
Mijn indruk is dat het voor Seven, door haar leeftijd en misschien door hoe ze is, waarschijnlijk erg lastig is om te accepteren dat Claire een gegeven is en misschien niet altijd een fijne stempel drukt met haar aanwezigheid.
Het is de vader zijn gezinssituatie ...quote:Op maandag 12 november 2012 11:30 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Dat is dus het grootste probleem, dat de vader niet optreedt..
Maar ik vind dat ze hem er echt wel op aan mag spreken, zij woont daar nu ook, beetje makkelijk om te stellen dat zij nergens iets mee te maken heeft. Maar hij is de enige die iets aan de situatie met zijn dochter kan doen.quote:Op maandag 12 november 2012 11:51 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Het is de vader zijn gezinssituatie ...
TS is en blijft daarbij een 'buitenstaander', alhoewel ze zelf kennelijk ook al een positie opgezocht heeft waarin ze vaak met de problemen erin geconfronteerd wordt (maar ook dat is een keuze).
als hij die problemen daarin niet oplost, die natuurlijk al liggen erin dat hij 7 jaar na een scheiding nog steeds de boel niet geregeld heeft, de scheiding er niet doorehen is, dient dat verder zijn probleem te zijn en heeft het geen zin om je als nieuwe parter daar middenin te gaan 'bemoeien'.
Punt is gewoon al langer dat die vader zijn zaken niet op orde heeft.
TS moet zich er dus gewoon buiten houden en ook consequent daarin zijn, dus ook je buiten dat gezin houden en niet een 'tweede mamma' te willen spelen.
klinkt misschien hard, maar het is beter te realiseren dat het in dat gezin niet loopt als TS misschien graag zou zien en dat zij er ook niks aan kàn veranderen door haar positie.
iedere poging dat wél te proberen, resulteert enkel in een hoop frustraties, ruzie en brengt geen resultaat
^^quote:Op maandag 12 november 2012 11:54 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Maar ik vind dat ze hem er echt wel op aan mag spreken, zij woont daar nu ook, beetje makkelijk om te stellen dat zij nergens iets mee te maken heeft. Maar hij is de enige die iets aan de situatie met zijn dochter kan doen.
ze màg van alles...quote:Op maandag 12 november 2012 11:54 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Maar ik vind dat ze hem er echt wel op aan mag spreken, zij woont daar nu ook, beetje makkelijk om te stellen dat zij nergens iets mee te maken heeft. Maar hij is de enige die iets aan de situatie met zijn dochter kan doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |