Volgens mij ben ik juist heel erg nuchter. Het is de eerste keer in pak hem beet 20 jaar tijd dat er een linkse maatregel wordt genomen dus waarom die heisa dat er netto een klein beetje wordt genivelleerd? Let op, die nivellering via het oorspronkelijke plan was grotendeels slechts een compensatie van de toen geplande denivellering via de inkomstenbelasting. Het huidige voorstel wat volgende week bekend wordt gemaakt is om helemaal niet te denivelleren via de inkomstenbelasting maar heel lichtjes te nivelleren.quote:Op zaterdag 10 november 2012 07:24 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Zet je roze bril eens af en kijk met een nuchtere blik naar de maatschappij.
Jij trekt hier een nogal rare conclusie. Ik meen niet dat de overheid (niet ik!) het recht heeft om aan inkomensherverdeling te doen omdat ik zelf niet het niet heb of in staat ben om het te 'verdienen', ik ben hier een voorstander van omdat ik geloof dat dit beter is voor de samenleving. Dat staat volledig los van mijn inkomen, wat momenteel nog laag is aangezien ik studeer, of van mijn vermogen. Het vooruitzicht is dat ik in de toekomst een middelmatig hoog inkomen heb. Geld 'verdienen' is dan een fluitje van een cent alleen wil ik in het reine leven met mijzelf en zal ik dat nooit op onethische manieren doen. Ik doe dat liever pas wanneer ik het op een manier kan doen dat enkel mensen hier baat bij hebben en niemand hier het slachtoffer van wordt, bijv. door een goed product uit te vinden en niet door vastgoed te verhuren of geld uit te lenen. Of door mensen zwaar werk te laten uitvoeren voor een naar Nederlandse maatstaven veel te laag salaris.quote:Op zaterdag 10 november 2012 07:28 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Zeker kan het ook zo maar dat is zijn keuze. Het is van de zotte dat jij recht meent te hebben op andermans geld uitsluitend en alleen omdat je het zelf niet hebt noch in staat bent om het te verdienen. Sociaal is gewoon een woord om roof te rechtvaardigen.
Omdat de armen hiermee worden geholpen en de lagere middenklasse er niet op achteruit gaat. Dat gezegd hebbende, ik zou het prima vinden als de SP zou afdwingen dat de last wordt verschoven van de middenklasse naar de rijkeren. Ik kan me alleen niet voorstellen dat de PvdA en de VVD zo onnozel handelen dat ze nu niet de SP hebben geconsulteerd alvorens het alternatieve plan voor te stellen.quote:Op zaterdag 10 november 2012 10:49 schreef Arcee het volgende:
[..]
Precies, dus daarom verwacht ik ook niet dat de SP het zal steunen. Waarom jij wel?
Waar baseer jij dat in godsnaam op??quote:Op zaterdag 10 november 2012 13:11 schreef lyolyrc het volgende:
Nederland is natuurlijk al een van de meest genivelleerde landen van de wereld.
Belasting tarief middenklasse gaat van 42% naar 45%, dus die gaat er wel op achteruit.quote:Op zaterdag 10 november 2012 23:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Omdat de armen hiermee worden geholpen en de lagere middenklasse er niet op achteruit gaat.
Zo'n bedrag had ik inderdaad in gedachte met de lagere middenklasse maar die grens is inderdaad nogal subjectief. Ik ben niet blij met dit voorstel maar ik vind het beter dan de huidige situatie. Het liefst heb ik dat RTL-nieuws een scheve schaats heeft gereden (zeker niet ondenkbaar) en dat de PvdA zo verstandig is geweest om met de SP te overleggen en in functie hiervan het nieuwe voorstel heeft opgesteld met de VVD. Dit zou de meest logische oplossing zijn maar helaas wegen ego's wel eens zwaarder in de politiek dan de ratio.quote:Op zaterdag 10 november 2012 23:12 schreef Arcee het volgende:
[..]
Belasting tarief middenklasse gaat van 42% naar 45%, dus die gaat er wel op achteruit.
Tenzij je met lagere middenklasse een inkomen van minder dan 20.000 euro per jaar bedoelt, maar dat lijkt me niet.
Er zijn 38 stemmen in het senaat nodig om een voorstel aan te nemen. De VVD en de PvdA komen samen slechts aan 30 zetels. Ze hebben dus 8 zetels nodig van andere partijen, ervan uitgaande dat er een fatsoenlijke partijdiscipline is bij beide partijen, dat die in ieder geval dermate groot is dat het aantal 'dwarsliggers' bij de PvdA en de VVD niet groter is dan het aantal dwarsliggers bij andere partijen die tegen stemmen.quote:Op zaterdag 10 november 2012 23:22 schreef Arcee het volgende:
Ze zouden toch ook met het CDA kunnen overleggen dan in plaats van met de SP? Of met beide.
Het lijkt mij dat je beter afwacht wat er verder nog is afgesproken alvorens je oordeelt wie de onderhandeling heeft gewonnen. Binnekort worden er allerlei plannen gepresenteerd die speciaal voor de VVD zijn afgesproken en die de PvdA moeilijk kan uitleggen aan haar kiezers en al die mensen die nu huiliehuilie doen vergeten dat het grootste deel van deze nivellering de geplande denivellering via de Inkomstenbelasting moest compeneren, netto was er dus maar sprake van een zeer geringe nivellering waarbij trouwens de rijksten (een belangrijk deel van de achterban van de VVD die ongetwijfeld veel geld stort in de VVD-kas) nog flink werden gespaard.quote:Op zaterdag 10 november 2012 15:38 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Die hebben meer hun eigen problemen, die zouden alleen in het uiterste geval meegedaan hebben en tegen een erg hoge prijs. De VVD heeft gewoon slecht onderhandeld doordat ze perse wilde regeren en heeft niet aan zijn kiezers gedacht en dat neem ik ze kwalijk als VVD stemmer.
juist, die belastingverhogingen zijn totaal onnodig als je kritisch kijkt naar de uitgaven.quote:Op zaterdag 10 november 2012 23:42 schreef Chinless het volgende:
Ze kunnen ook kijken hoe men uitgave kan minderen, ipv inkomsten vergroten.
geld is machtquote:Op zondag 11 november 2012 00:15 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
juist, die belastingverhogingen zijn totaal onnodig als je kritisch kijkt naar de uitgaven.
quote:Op zaterdag 10 november 2012 23:42 schreef Chinless het volgende:
Ze kunnen ook kijken hoe men uitgave kan minderen, ipv inkomsten vergroten.
Daar zal het idd op neerkomen, zoals verwacht. Schrijf het net iets anders op en hopen dat mensen het dan wel pikken.quote:Op maandag 12 november 2012 20:48 schreef VacaLoca het volgende:
Klinkt alsof het niet veel anders zal uitpakken dan de inkomensafhankelijke zorgpremie.
De euro komt alleen van een andere plaats
Middeninkomens zullen minder inleveren, zeggen ze.quote:Op maandag 12 november 2012 20:52 schreef MrBadGuy het volgende:
Daar zal het idd op neerkomen, zoals verwacht. Schrijf het net iets anders op en hopen dat mensen het dan wel pikken.
Nee hoor, hoge inkomens dragen minder bij. Middeninkomens blijft hetzelfde als vorige plan zegt ie nu zojuist nog weer.quote:Op maandag 12 november 2012 20:52 schreef Arcee het volgende:
[..]
Middeninkomens zullen minder inleveren, zeggen ze.
Hoge inkomens gaan er minder op achteruit, middeninkomen blijft gelijk en minima gaan er flink op vooruit... als ik dat zo optel dan houden ze nog iets achter en/of zijn ze het weer creatief aan het formuleren.quote:Op maandag 12 november 2012 20:54 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Nee hoor, hoge inkomens dragen minder bij. Middeninkomens blijft hetzelfde als vorige plan zegt ie nu zojuist nog weer.
Als dat echt zo is, dan wordt het geen VVD meer de komende verkiezingen, wat dan wel, geen idee. Misschien maar niet meer stemmen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |