abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119048018
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 10:14 schreef Njosnavelin het volgende:
Wat klote zeg.. ;(
Hoe lang ben je al op de hoogte van de kanker? Of heb ik daar overheen gelezen?
19-10-2012 15E OPGENOMEN MET AMBU
quote:
Heel veel sterkte maandag voor de eerste chemo! En veel sterkte ook aan je zoon en de rest van je familie.
quote:
Heel veel sterkte maandag voor de eerste chemo! En veel sterkte ook aan je zoon en de rest van je familie.
Dank je wel.,,
  zaterdag 10 november 2012 @ 11:03:42 #27
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_119048573
Ik weet niet of je hier iets aan hebt.

Inloophuis "Het Getij" locatie Bergen op Zoom
Fluwelenbroekstraat 41-43
4611 JS Bergen op Zoom
Tel. 06-22823504
Tel. 06-22823531
www.inloophuishetgetij.nl
info@inloophuishetgetij.nl

quote:
Welkom

Welkom in inloophuis Het Getij. Het Getij is een ontmoetingscentrum voor mensen met kanker en voor hun naasten. We willen je opvang en steun bieden in een verwarrende en emotioneel zware periode.
Bij het Getij vind je mensen die in een soortgelijke situatie zitten als jij. Allemaal hebben we te maken met de diagnose kanker. Je hebt zelf de diagnose gekregen of er is iemand in je naaste omgeving ziek geworden. Het Getij is een plek waar je contact kunt leggen met mensen die uit ervaring weten wat je doormaakt. We willen je in een ontspannen sfeer ondersteuning bieden. Je medische verhaal hoeft niet centraal te staan.

Er is altijd een gastvrouw of gastheer aanwezig om je wegwijs te maken.
Zij vertellen je wat de mogelijkheden en activiteiten zijn en bieden je een luisterend oor, als je dat wil.
Bij het inloophuis kun je jezelf zijn en mensen ontmoeten die weten waar je het over hebt, die aan één woord voldoende hebben.
Door de ontmoeting met deze mensen en de rust en ruimte die er voor je is, kun je je vertrouwd maken met je ziekte en daardoor weer vertrouwd raken met jezelf.

Het Getij heeft twee vestigingen, een in Bergen op Zoom en een in Ossendrecht.

Wat kan je van het inloophuis verwachten?
Het Getij is een ontmoetingsplaats waar je terecht kunt om:
- te praten over jouw leven met de ziekte kanker
- te praten over jezelf en je zorgen
- even warmte, betrokkenheid en rust te vinden
- mensen te ontmoeten en ervaringen te delen
- advies en informatie kunt krijgen
- deel te nemen aan activiteiten zoals schilderen, wandelen, yoga etc.
- deel te nemen aan themabijeenkomsten en/of lezingen

Tenslotte: niets moet bij het Getij, je bent hier gast
Niet meteen nee zeggen. Je zou ze een mailtje kunnen sturen om te vragen wat je van zoiets kunt verwachten. Kijk als jij in een zaaltje tussen drie bejaarden komt te zitten dan is het zinloos. Maar wat ik zoal in mijn omgeving hoor ben je ook met jouw jonge leeftijd niet bepaald de enige.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_119049425
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 11:03 schreef Staal het volgende:
Ik weet niet of je hier iets aan hebt.

Inloophuis "Het Getij" locatie Bergen op Zoom
Fluwelenbroekstraat 41-43
4611 JS Bergen op Zoom
Tel. 06-22823504
Tel. 06-22823531
www.inloophuishetgetij.nl
info@inloophuishetgetij.nl

[..]

Niet meteen nee zeggen. Je zou ze een mailtje kunnen sturen om te vragen wat je van zoiets kunt verwachten. Kijk als jij in een zaaltje tussen drie bejaarden komt te zitten dan is het zinloos. Maar wat ik zoal in mijn omgeving hoor ben je ook met jouw jonge leeftijd niet bepaald de enige.
Heb het programma al en ga met schoondochter speksteen bewerken :P
Als we tijd hebben want eigenlijk hebben we het al verschrikkelijk druk met supercreatief zijn in huis.
Wij zijn geen groepsbijeenkomst mensen (geen buurthuizen, geen lezingen etc..) dus denk dat we er na 1 keer al volledig zijn uitgekeken.
Praten met lotgenoten...ermzzz...neen, zie al genoeg zieke mensen in het ziekenhuis en heb niet nog meer behoefte aan mensen die hun verhalen kwijt moeten, (mogen ze ook van mij maar na 10 verhalen ben je het echt zat hoor..
pi_119049605
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 11:51 schreef Chastity. het volgende:
Praten met lotgenoten...ermzzz...neen, zie al genoeg zieke mensen in het ziekenhuis en heb niet nog meer behoefte aan mensen die hun verhalen kwijt moeten, (mogen ze ook van mij maar na 10 verhalen ben je het echt zat hoor..
:? waarom kom je dan wel hier bij lotgenoten vragen om ervaring met chemo?
  zaterdag 10 november 2012 @ 12:08:56 #30
42366 Staal
pi_119049783
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 11:51 schreef Chastity. het volgende:

[..]

Heb het programma al en ga met schoondochter speksteen bewerken :P
Als we tijd hebben want eigenlijk hebben we het al verschrikkelijk druk met supercreatief zijn in huis.
Wij zijn geen groepsbijeenkomst mensen (geen buurthuizen, geen lezingen etc..) dus denk dat we er na 1 keer al volledig zijn uitgekeken.
Bij praatgroepen denk ik in ieder geval aan in een kringetje zitten en

"Dag, ik ben Chastity en ik heb kanker"
Het koor: "Hi Chastity".
*ril*

Dat speksteen bewerken klinkt leuk. Dan ben je met iets leuks bezig en kun je het er eens over hebben als het gesprek zo loopt. En als jij het na tien verhalen zat bent ga je naar huis.
Mocht het toch zo lopen dat je met iemand een klik hebt. Ga er geen dikke vriendschappen aan. Je kunt weliswaar steun hebben maar als die persoon wegvalt haalt het bij jou ook meteen alle moed weg.
Un certain jeune homme
  zaterdag 10 november 2012 @ 13:20:45 #31
3542 Gia
User under construction
pi_119051535
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 12:08 schreef Staal het volgende:

[..]

Bij praatgroepen denk ik in ieder geval aan in een kringetje zitten en

"Dag, ik ben Chastity en ik heb kanker"
Het koor: "Hi Chastity".
*ril*

Dat speksteen bewerken klinkt leuk. Dan ben je met iets leuks bezig en kun je het er eens over hebben als het gesprek zo loopt. En als jij het na tien verhalen zat bent ga je naar huis.
Mocht het toch zo lopen dat je met iemand een klik hebt. Ga er geen dikke vriendschappen aan. Je kunt weliswaar steun hebben maar als die persoon wegvalt haalt het bij jou ook meteen alle moed weg.
Dat valt wel mee, hoor. :)

Ik heb de afgelopen maanden het programma Herstel en Balans gevolgd, wat deels sporten is en deels lotgenotencontact middels thema's. Het is niet overal hetzelfde, maar hier krijg je een map met daarin heel veel uitleg over vooral de psychische gevolgen, hoe om te gaan met anderen, kinderen, werkgevers enz.
Ik vond het vooral fijn om te horen dat anderen ook bepaalde klachten hebben, waarover ik me druk maakte. Dan weet je 'oh, dus da's niks ernstigs, hoort erbij, gaat weer over, enz'

Binnenkort gaan we met ons groepje een keer uit eten.

Overigens is Herstel en Balans vooral bedoeld voor mensen die een curatieve behandeling hebben afgesloten. Voor mensen die een palliatieve behandeling krijgen is er 'Leven in Balans'. Misschien iets voor jou om te overwegen, Chastity. Of dat in de basisverzekering zit of in de aanvullende, weet ik niet. Zou je even na moeten vragen. Maar het jaar is bijna om en dan zou je je verzekering aan kunnen passen.
Ook reiskosten, boven een bepaald bedrag, worden vergoed. Moet je een machtiging voor aanvragen.
pi_119052931
Rotziekte.
Succes met de chemo in ieder geval. Mijn ma heeft het ook gehad en die heeft er niet heel veel last van gehad, ze heeft bijvoorbeeld niet overgegeven in die periode. Elk lichaam reageert er denk ik anders op.
pi_119053085
sterkte, TS..
pi_119053503
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 13:20 schreef Gia het volgende:
curatieve behandeling hebben afgesloten. Voor mensen die een palliatieve behandeling
Machtiging heb ik al voor elk ritje naar het ziekenhuis, De 1e ¤ 98,- zijn voor jezelf.
Op zich een hele goede regeling máár ik heb het niet zo op de deeltijdtaxi alwaar het Zilveren Kruis contracten mee heeft. Ga nog liever met het OV :D

Overweeg ook om in januari over te stappen alhoewel ik al jaren goede ervaringen heb met het Zilveren Kruis.

[ Bericht 0% gewijzigd door Chastity. op 10-11-2012 14:54:13 ]
pi_119053717
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 12:00 schreef computergirl het volgende:

[..]

:? waarom kom je dan wel hier bij lotgenoten vragen om ervaring met chemo?
Eenvoudig, hier kan ik zelf bepalen of ik stil ben, of ik actief meedoe met het gesprek en wanneer ik zonder iets te zeggen vertrek.Tevens kan ik op elk gewenst tijdstip een gesprek aanknopen met wie ik dat wil, of het nu iemand van 16 is of van 65, maakt niet uit, ziek of gezond, maakt ook niet uit, uiterlijk>?? Totaal ondergeschikt aan de mens die achter dat uiterlijk verscholen zit. DAT zijn nou de voordelen van internet.

Bevreemd mij wel dat iemand met computergirl als nick deze vraag stelt.
pi_119053833
Sterkte!
Ik heb gehoord dat je flink ziek kan worden na een chemo, dat is niet vreemd aangezien je allerlei chemicaliën binnen krijgt.
Heb je iemand die bij je is tijdens de chemo? Iemand die je kan ophalen en wegbrengen?
Ik hoop trouwens dat je niet bang voor naalden bent :P
Twiddel
pi_119054051
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 14:57 schreef summer2bird het volgende:
Sterkte!
Ik heb gehoord dat je flink ziek kan worden na een chemo, dat is niet vreemd aangezien je allerlei chemicaliën binnen krijgt.
Heb je iemand die bij je is tijdens de chemo? Iemand die je kan ophalen en wegbrengen?
Ik hoop trouwens dat je niet bang voor naalden bent :P
ik heb 3 infusen aan mij gehad, 2 drains ( één slang vanuit m'n hart,klepje wat vocht uit mn hart moest afvoeren, eentje vanuit m'n long voor het pleuraxvocht...) vervolgens de toen de slangen eruit waren kreeg ik een klaplong. Liggen, arm omhoog, grote naald via de zijkant ribbenkast in je lijf voor verdoving en daarna weer een drain (slang met doorsnee van zo'n 4.5 mm?? via de zijkant je je lijf ingeschioven om zo vervolgens in de lond te doorboren alwaar je dan hoop dat je long zich gaat ontkreukelen...en dat gebeurde in de loop van de dag.

Tussendoor veel prikken, voor bloedtesten ( x aantal keer per dag) in je vingertoppen voor zuurstofgehalte en elke dag zelf m'n trombosespuit in m'n buik of bovenbeen zetten,
Vitamine B12 die men regelrecht in een spier moet zetten,,en waarvan ik ook niets voelde..

Dus of ik bang ben voor naalden? Neh , nooit geweest :P
pi_119054702
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 14:53 schreef Chastity. het volgende:

Bevreemd mij wel dat iemand met computergirl als nick deze vraag stelt.
niet iedereen in de IT is contactgestoorde autist hoor _O-
volgens mij kan je in zo'n lotgenotengroep ook zelf bepalen of je stil bent of niet, het is geen school met huiswerk en spreekbeurten. :D
Maar goed ik ben geen ervaringsdeskundige, dus doe vooral wat je zelf prettig vind
pi_119054746
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 15:31 schreef computergirl het volgende:

[..]

niet iedereen in de IT is contactgestoorde autist hoor _O-
volgens mij kan je in zo'n lotgenotengroep ook zelf bepalen of je stil bent of niet, het is geen school met huiswerk en spreekbeurten. :D
Maar goed ik ben geen ervaringsdeskundige, dus doe vooral wat je zelf prettig vind
Je snapt toch zelf wel dat het niet leuk is om tussen de chemopatienten te zitten :P.
  zaterdag 10 november 2012 @ 15:37:24 #40
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119054849
chemo + bestraling hier nav een pancoaster, cis-platine lage dosis, dat wel (meer te lezen ergens op mijn blog)

chemo zelf goed doorgekomen, geen nare bijwerkingen gehad gelukkig maar dat is natuurlijk best afhankelijk van welke chemo het is

sterkte!
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 10 november 2012 @ 15:48:09 #41
42366 Staal
pi_119055144
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 13:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat valt wel mee, hoor. :)

Ik heb de afgelopen maanden het programma Herstel en Balans gevolgd, wat deels sporten is en deels lotgenotencontact middels thema's. Het is niet overal hetzelfde, maar hier krijg je een map met daarin heel veel uitleg over vooral de psychische gevolgen, hoe om te gaan met anderen, kinderen, werkgevers enz.
Ik vond het vooral fijn om te horen dat anderen ook bepaalde klachten hebben, waarover ik me druk maakte. Dan weet je 'oh, dus da's niks ernstigs, hoort erbij, gaat weer over, enz'

Binnenkort gaan we met ons groepje een keer uit eten.

Overigens is Herstel en Balans vooral bedoeld voor mensen die een curatieve behandeling hebben afgesloten. Voor mensen die een palliatieve behandeling krijgen is er 'Leven in Balans'. Misschien iets voor jou om te overwegen, Chastity. Of dat in de basisverzekering zit of in de aanvullende, weet ik niet. Zou je even na moeten vragen. Maar het jaar is bijna om en dan zou je je verzekering aan kunnen passen.
Ook reiskosten, boven een bepaald bedrag, worden vergoed. Moet je een machtiging voor aanvragen.
Dat in bold vind ik wel heel belangrijk, Gia.
Bij Chastity was ik verbijsterd. Ze kreeg de diagnose en paar dagen later was ze thuis en succes ermee en zoek het maar uit verder. En dan nog een incapabele huisarts er over heen met de meest ontmoedigende opmerkingen. Als ik dat al in mijn maag voel he? Er moet meer psychische zorg zijn. En dan niet een jong 22 jarig prul (met alle respect) zonder enige levenservaring langs dat bed sturen.

Gia, heb e.e.a. gelezen in dat k-topic, volg het nu ook. Het is fijn om te lezen dat jullie echt iets aan elkaar hebben. Wens je alle kracht toe om het te bevechten.
Un certain jeune homme
  Milf zaterdag 10 november 2012 @ 15:55:03 #42
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_119055316
Succes en sterkte Chastity :)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zaterdag 10 november 2012 @ 16:31:04 #43
3542 Gia
User under construction
pi_119056270
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 14:45 schreef Chastity. het volgende:

[..]

Machtiging heb ik al voor elk ritje naar het ziekenhuis, De 1e ¤ 98,- zijn voor jezelf.
Op zich een hele goede regeling máár ik heb het niet zo op de deeltijdtaxi alwaar het Zilveren Kruis contracten mee heeft. Ga nog liever met het OV :D

Overweeg ook om in januari over te stappen alhoewel ik al jaren goede ervaringen heb met het Zilveren Kruis.
Je mag ook gewoon zelf rijden. Krijg je daarna van het ziekenhuis een overzicht met al je afspraken wat je weer naar de zorgverzekeraar moet sturen.
Ik wilde ook niet in de taxi, namelijk.
  zaterdag 10 november 2012 @ 16:34:49 #44
3542 Gia
User under construction
pi_119056358
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 15:04 schreef Chastity. het volgende:

[..]

ik heb 3 infusen aan mij gehad, 2 drains ( één slang vanuit m'n hart,klepje wat vocht uit mn hart moest afvoeren, eentje vanuit m'n long voor het pleuraxvocht...) vervolgens de toen de slangen eruit waren kreeg ik een klaplong. Liggen, arm omhoog, grote naald via de zijkant ribbenkast in je lijf voor verdoving en daarna weer een drain (slang met doorsnee van zo'n 4.5 mm?? via de zijkant je je lijf ingeschioven om zo vervolgens in de lond te doorboren alwaar je dan hoop dat je long zich gaat ontkreukelen...en dat gebeurde in de loop van de dag.

Tussendoor veel prikken, voor bloedtesten ( x aantal keer per dag) in je vingertoppen voor zuurstofgehalte en elke dag zelf m'n trombosespuit in m'n buik of bovenbeen zetten,
Vitamine B12 die men regelrecht in een spier moet zetten,,en waarvan ik ook niets voelde..

Dus of ik bang ben voor naalden? Neh , nooit geweest :P
Dus jij hebt ook een openhartoperatie gehad? Wij hebben best veel gemeen, merk ik. :{
  zaterdag 10 november 2012 @ 16:37:24 #45
3542 Gia
User under construction
pi_119056442
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 15:48 schreef Staal het volgende:

[..]

Dat in bold vind ik wel heel belangrijk, Gia.
Bij Chastity was ik verbijsterd. Ze kreeg de diagnose en paar dagen later was ze thuis en succes ermee en zoek het maar uit verder. En dan nog een incapabele huisarts er over heen met de meest ontmoedigende opmerkingen. Als ik dat al in mijn maag voel he? Er moet meer psychische zorg zijn. En dan niet een jong 22 jarig prul (met alle respect) zonder enige levenservaring langs dat bed sturen.

Gia, heb e.e.a. gelezen in dat k-topic, volg het nu ook. Het is fijn om te lezen dat jullie echt iets aan elkaar hebben. Wens je alle kracht toe om het te bevechten.
Dank je wel. De mensen die hier de modules voor Herstel en Balans gaven waren ouder en zeer ervaren. De ene was een verpleegkundige de ander een maatschappelijk werkster. Ik heb er heel veel aan gehad en kan het iedereen aanraden.
pi_119057492
Heftig Chasity :{
Ik loop sinds een aantal weken stage op de longgeneeskunde in een ziekenhuis en zie dus vaker mensen met zo'n vreselijke diagnose. Ik wil je heel veel sterkte wensen :*
pi_119059535
Heel veel sterkte. Erg heftig allemaal. ;(

Wist niet eens dat kanker naar je hart kan uitzaaien maar dat is een beetje offtopic.
Hallon!
  † In Memoriam † zaterdag 10 november 2012 @ 18:40:05 #48
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_119060373
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 16:34 schreef Gia het volgende:

[..]

Dus jij hebt ook een openhartoperatie gehad? Wij hebben best veel gemeen, merk ik. :{
NEen.toch..ikheb eenklepje.gekregen.om vocht eruit te halen zit ntwee.uurweerin.het ziekenhuis...wil.naar huis...ambulance nam mee
  † In Memoriam † zaterdag 10 november 2012 @ 18:41:47 #49
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_119060421
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 17:10 schreef Oognip het volgende:
Heftig Chasity :{
Ik loop sinds een aantal weken stage op de longgeneeskunde in een ziekenhuis en zie dus vaker mensen met zo'n vreselijke diagnose. Ik wil je heel veel sterkte wensen :*
Dank je...en.jijsucceset je stage
moeilijke.zware.afdeling.
  zaterdag 10 november 2012 @ 19:15:51 #50
3542 Gia
User under construction
pi_119061672
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2012 18:40 schreef Loedertje het volgende:

NEen.toch..ikheb eenklepje.gekregen.om vocht eruit te halen zit ntwee.uurweerin.het ziekenhuis...wil.naar huis...ambulance nam mee
Ah, zo. Ik dacht vocht, hart, klepje. Hartklepje!

Na zo'n operatie zit je ook aan tig infusen, longdrains enz..., namelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')