Familieonderzoek bestaat ook uit biopsiequote:Op zaterdag 10 november 2012 09:20 schreef Wumb het volgende:
Het familieonderzoek is onderzoek op een coeliakiegen.
In feite is elke marshwaarde coeliakie, immers de darmen worden aangetast, maar er wordt inderdaad getwijfeld bij marsh2.
Mijn kind had anders ook met 6 weken oud al forse klachten die achteraf bezien door coeliakie kwamen, zij kreeg pas vanaf 6 maanden vast voedsel en kreeg tot 1 jaar borstvoeding. T is extreem vroeg maar ik kan het me wel voorstellen.quote:Op zaterdag 10 november 2012 09:31 schreef Wumb het volgende:
Oke dat wist ik niet.
Ik lees net een ervaring van iemand dat haar kind zelfs op 6 weken al de diagnose kreeg (wie geeft zijn kind dan ook eten op 6 weken). En met 8 maanden ander kind positief op het gen, biopt negatief.
Ik kolf aan de ene kant ook meer dan aan de andere kant. Wel meer dames geloof ik.quote:Op zaterdag 10 november 2012 12:04 schreef Zolena het volgende:
Hoi, weer even een vraag. Ik ben nou al een tijdje overdag aan het kolven omdat ik zo'n pijn had van de spruw. Nu is het weer (na twee kuren) weg. En zijn mijn tepels eindelijk bijna kloofjes vrij. Ik blijf toch overdag wel wat kolven omdat ik bang ben dat anders de pijn terug komt. Maar als ik kolf komt uit de ene kant 80-130 cc en de andere kant maar 40-60 cc. Is er wat mis met de mindere kant? Het was eerst de kant met meeste pijn. Maar nu beide pijnloos dus ik snap het niet.
Oh en ik kolf meestal meer dan dat hij met een voeding drinkt. Nu mag ik het weer bewaren en invriezen. Waar doen jullie dat in? Ijsklontjes zakjes hoorde ik, werkt dat?
Het is geen allergie en het heeft invloed met de bv etc ! Dus shush!quote:Op zaterdag 10 november 2012 13:17 schreef Juud79 het volgende:
Ik wil niet rot doen hoor, maar er is een allergie topic.......
Ah <3 mijne gaat steeds met haar pop precies zo zitten als ik met mijn mini zit als ik zit te voedenquote:Op zaterdag 10 november 2012 12:35 schreef mignonne het volgende:
Mn grote kruipt net op schoot, en vraagt of mijn melk op isdafuq? ik vroeg nog welke melk? en toen wees ze naar mn borst
grappig
Wij doen het gewoon in de magnetron. Laag vermogen en dan regelmatig even eruit om te zwenken.quote:Op zaterdag 10 november 2012 17:10 schreef Kwisted het volgende:
op bv.com staat dat je bv t beste au bain marie kunt opwarmen. Hoe doe ik dat dan? Onder de kraan houden, in n bakje warm water of in n pannetje op t vuur?
Vorige keer in n bakje heet water gezet, maar dat schoot echt niet op. En koud/kamertemp wil ze niet drinken helaas.
Tips iemand?
dat had ik ook idd!quote:Op zaterdag 10 november 2012 20:02 schreef Gerberaatje het volgende:
Verschil in kolfopbrengt per borst: check...
De ene borst haal ik ongeveer 150 cc uit, de andere met moeite 60 ccredelijk verschil dus
de kraamzorg vertelde mij dat ik BV niet in de magnetron mocht opwarmen... Weet verder ook niet of ze gelijk hadquote:Op zaterdag 10 november 2012 20:09 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Wij doen het gewoon in de magnetron. Laag vermogen en dan regelmatig even eruit om te zwenken.
We hebben ook een flessenwarmer gebruikt
Hier ook altijd magnetron.quote:Op zaterdag 10 november 2012 20:09 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Wij doen het gewoon in de magnetron. Laag vermogen en dan regelmatig even eruit om te zwenken.
We hebben ook een flessenwarmer gebruikt
Geef je 's nachts alléén flesjes omdat aanhappen met dimlicht lastig is? Dan zet je een leeslamp op je nachtkastje. Hier ook erg lang gebruikt.quote:Op maandag 12 november 2012 09:08 schreef SupremeEvil het volgende:
Hoe doen jullie dat met bij dimlicht voeden snachts? Ik heb t vanochtend gedaan maar zie 't dan echt niet goed. En dat zicht heb ik wel nodig voor juist aanhappen... Vandaar snachts flesjes, maar dan moet ik daarna weer kolven en dat ben ik stiekem wel een beetje beu. Maar vol de lamp aan ks ook niet handig snachtsvoorlopig toch maar zo houden...
Ik geef de borst snachts volledig in het donker...gewoon uit haar bed plukken en ze vindt de tepel helemaal zelfquote:Op maandag 12 november 2012 09:08 schreef SupremeEvil het volgende:
Hoe doen jullie dat met bij dimlicht voeden snachts? Ik heb t vanochtend gedaan maar zie 't dan echt niet goed. En dat zicht heb ik wel nodig voor juist aanhappen... Vandaar snachts flesjes, maar dan moet ik daarna weer kolven en dat ben ik stiekem wel een beetje beu. Maar vol de lamp aan ks ook niet handig snachtsvoorlopig toch maar zo houden...
Ik heb het na de kraamtijd altijd in het donker gedaan, wel gebruikte ik soms het lichtje van mijn telefoon om bij te schijnen, maar zo kon eigenlijk al vrij snel zelf aanhappen. Het is een beetje op de tast allemaal en even wennen, maar wel zo fijn.quote:Op maandag 12 november 2012 09:08 schreef SupremeEvil het volgende:
Wat een snelle veranderingquote:Op maandag 12 november 2012 09:52 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik gebruikte in het begin mijn telefoon!
Mijlpalen![]()
En maaaarr 3 keer afgelopen nachten !! En ipv hem van meters ver ruiken.. Moest Ik toch echt de kontsnuffeltechniek toepassen!! En hij is relaxter!!
Je mag mijn koeltasje wel gebruiken?quote:Op maandag 12 november 2012 12:26 schreef Tinuviel het volgende:
Heeft iemand van jullie toevallig kolftassen waar 4 grote (Medela) flesjes, 250/260 ml inkunnen en een koelelement?
Het liefste heb ik een tas waar verder niet veel ruimte meer is zodat de flesjes niet omvallen, net als bij de koelelementen tas van de pisa, alleen helaas dat daar alleen 4 flesjes van 150ml ingaan. Als jullie iets weten hoor ik het graag.
Dat is lief!quote:Op maandag 12 november 2012 13:21 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Je mag mijn koeltasje wel gebruiken?
dan doet je vriend het lampje uit!quote:Op maandag 12 november 2012 21:26 schreef SupremeEvil het volgende:
Trouwens nog petje af voor de andere damesgoed bezig!
Tinu, ik geef hier savonds flesjes van 150/160 cc en daar blijft heel soms wat van over, 10 a 20 cc ofzo. Maar dat vind ik niet zo erg. Wij deden savonds altijd gewoon dezelfde hoeveelheid in de flesjes als overdag.
Ik heb altijd een potje melk in de koeling staan. Als baby wakker wordt ga ik snel flesje opwarmen en vriend pakt baby bij zich. Dan breng ik flesje, vriend geeft het en ondertussen ga ik beneden zitten kolven. We gaan 't gewoon eens proberen met een wat feller lampje dan... Ik heb echt allebei mn handen in gebruik. Dus lampje uit na aanleggen gaat ook niet
Dat is wel een goede ja om als reactie te gevenquote:Op woensdag 14 november 2012 09:52 schreef Leandra het volgende:
Oh, misschien ook maar ophouden met seks dan, of alleen nog maar slechte seks.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.61,5 cm en 5880 gram...een kilo lichter als haar broer op die leeftijd. Niet dat ik wil dat ze klein blijft, maar Mex groeide zo extreem hard ineens dat ik me wel wat zorgen maakte over hem toen, dus ben nu erg tevreden!
[ Bericht 1% gewijzigd door Troeta op 14-11-2012 10:51:06 ]
Voor er flesvoeding was gingen er heel veel baby's dood, dat is meer de reden waarom ze zo blij waren met flesvoeding.quote:Op woensdag 14 november 2012 10:33 schreef Leandra het volgende:
Dat het vooral de 50/60-jarigen zijn die negatief over BV doen is niet zo vreemd, dat is bij uitstek de generatie die de opkomst van KV heeft meegemaakt en behoorlijk geïndoctrineerd is als het gaat om de kwaliteit van KV.
Ah oké!quote:Op woensdag 14 november 2012 10:50 schreef Troeta het volgende:
Neehoor, ben juist heel blij met haar lijntje! Heb mn zin even aangepast
Dat dat samenhing met heel veel andere ontwikkelingen willen mensen dan idd nogal eens over het hoofd zien.quote:Op woensdag 14 november 2012 10:53 schreef Troeta het volgende:
[..]
Voor er flesvoeding was gingen er heel veel baby's dood, dat is meer de reden waarom ze zo blij waren met flesvoeding.
Wat mooiquote:Op woensdag 14 november 2012 12:21 schreef Phaidra het volgende:
Mooi Troeta!![]()
Zoë, wat vervelend dat je zoveel negatieve opmerkingen krijgt over bv. Gelukkig dat ze je niet onzeker maken.
Ik kreeg al de opmerking: wat goed dat je nog bv geeft, lang hoor!. En gister vertelde mijn moeder dat mijn oma in de oorlog ook een kindje van de buurvrouw gevoed heeft
. Wat geweldig toch dat dat kon!
quote:Op woensdag 14 november 2012 12:59 schreef mignonne het volgende:
[..]
Wat mooi
Zo'n verhaal heeft de oma van mn vriend ook. Maleise familie, behoorlijk arm, zesde kind met 30 weken geboren, in de couveuse in het ziekenhuis. En zij maar kolven kolven kolven. Ook dat kind heeft traditiegetrouw lang borstvoeding gehad, ergens tussen de 1 en 2 jaar. Oma vertelt dan altijd heel trots dat ze zó veel kolfde dat ze daar in het ziekenhuis ook de andere couveusekindjes van te drinken gaven omdat het meer dan genoeg was.
En mn schoonvader zit er dan met zo'n hoofd bij -->ja... en wie mocht dat drie keer per dag voor-tijdens-na school gaan brengen op de fiets?
![]()
je moet wat over hebben voor je enige zusje
-was overigens in NL, in de jaren '50 -
Lastigquote:Op donderdag 15 november 2012 11:28 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik kom me hier ook maar eens officieel melden![]()
En gelijk met een vraag: mijn mini clustert, en niet een beetje ook. Met een korte pauze heeft ze zo'n beetje van 8 uur 's avonds tot 3 uur 's nachts aan de borst gehangen. Het is drinken/ sabbelen of al drinkend/ sabbelend in slaap vallen. Nou vind ik de voedingen nu alles loopt zeker niet vervelend, maar hier wordt ik enigszins gek van en het voelt ook echt niet fijn meer na een paar uur. Ik kan haar bij vriend parkeren, dan is ze rustig zolang ze mij maar niet ziet of hoort.
Iemand tips om dit wat te verkorten/ het tijdstip te verplaatsen?
Alles kan, maar dan heeft ze wel erg veel regeldagjes tot nu toe.quote:
Ga ik inderdaad proberenquote:Op donderdag 15 november 2012 11:50 schreef Phaidra het volgende:
Ophelia, zou het helpen als je haar overdag vaker aanlegt? Zware nachten zo, sterkte!
Gelezen inderdaad, maar het hielp niet echt.quote:Op donderdag 15 november 2012 12:37 schreef bitterend het volgende:
[..]
Lastig
hier was het net zo! na 2 maanden was het klaar met het gecluster
heb je al op borstvoeding.com gekeken? staat een hele fijne uitleg erover!
Je hebt haar niet meer aan de borst?quote:Op donderdag 15 november 2012 13:55 schreef Cantare het volgende:
Wel dankzij de kolf, ik kolf nu vrijwel/in principe alle voedingen, want als ik 3 dagen eerder was gaan wegen dan was ze waarschijnlijk niks aangekomen... maar goed.
Wat onwijs vervelend!quote:Op donderdag 15 november 2012 15:33 schreef Cantare het volgende:
@Tico: Nee, ze wil de borst bijna niet pakken, als ik haar probeer aan te leggen dan begint ze te huilen. Als ze uiteindelijk wel pakt dan laat ze bij het minste of geringste (vacuum dat loslaat, geluid, te veel of te weinig melk, whatever) los en wil ze daarna ook niet meer. Ik heb al van alles geprobeerd maar zowel voor haar als mij is er zo niks aan... dus nu maar flesjes. Ik probeer het af en toe nog wel, zoals vanochtend, maar toen was het ook na 2 minuten gedaan en kolfde ik aan dezelfde kant zo nog 100 cc.
Dat risico wil ik ook niet nemen... maar ik heb verhalen gelezen van mensen bij wie het wel prima ging, en ook op borstvoeding.com staat dat het mogelijk is/kan zijn. Omdat ik gedetacheerd en ambulant werk, heb ik geen vaste plek waar ik rustig kan kolven. Ik heb al erg weinig zin om te kolven, en als ik me dan ook nog niet op mijn gemak voel en steeds op zoek moet naar een plek... Dus ik wil de mogelijkheid van het combineren in elk geval onderzoeken.quote:Op donderdag 15 november 2012 20:23 schreef Tinuviel het volgende:
Cantare, voor 6 maanden kv geven en niet kolven, is denk ik een dooddoener voor de bv. Mocht je niet voldoende kolven en geen voorraad hebben, is het aanvullen van bv met kv dacht ik ok. Ook na 6 maanden niet meer kolven, kan echt het uit betekenen van de bv voor zover ik vaak heb gehoord, heb het zelf niet geprobeerd.
Nee... onze peuter komt ook regelmatig uit bed. Soms stuur ik haar terug, maar dat heeft bij ons weinig zin want zodra ik de deur dichttrek stapt ze er weer uit. Uiteindelijk gaat ze wel weer in bed liggen als ze moe is, dus ik vind het verder ook niet zo'n punt.quote:Iemand nog tips voor een peuter die het bv geven aan zijn broertje s'avonds misbruikt om uit bed te komen, speeltjes in zijn kamer op de grond te gooien en niet te gaan slapen?
Goed zeg!quote:Op donderdag 15 november 2012 20:32 schreef Enfermera het volgende:
Even het gewicht van mn meisje delen hoor.. Bijna 5 weken en 4750gr!(bij geboorte 3365gr). Ze doet het super dus
He jammer dat het niet zo lekker gaat met jou zelf... Niet schuldig voelen als je stopt, hoor, daar schiet niemand wat mee op.quote:Met mij gaat het minder, ik vind het retezwaar dat bv en de spruw speelt weer op nu, steken in mn borst en zij drinkt ook onrustigerbah. Ik heb al 1 voeding vervangen door kv en ga misschien een 2e ook doen. Ga even kijken hoe t gaat, en hoe lang mn productie stand houdt. En proberen mn schuldgevoel los te laten omdat ik zo vroeg al stop met bv..
Ik wil jullie iig enorm bedanken, lees hier ook al n tijd mee en heb echt veel gehad aan alle ervaringen en adviezen
lief.quote:Op donderdag 15 november 2012 20:55 schreef Cantare het volgende:
[..]
Goed zeg!
[..]
He jammer dat het niet zo lekker gaat met jou zelf... Niet schuldig voelen als je stopt, hoor, daar schiet niemand wat mee op.Maar misschien kun je de borst en fles wel blijven combineren, zodat je jezelf wat ontlast maar niet helemaal hoeft te stoppen? Of wil je dat niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |